Waarom verschuif je altijd het onderwerp?quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zo gek is 8% rente niet.
Zeker als je zag wat voor voorwaarden (dus buiten een "hoge" bedrijfsrente) het bankentrio rekende.
Het is, als we het over de documentaires van Cees hebben, natuurlijk wel relevant om de focus van zo'n onderzoek aan de kaak te stellen door het vreemde (maar PR-technisch eenvoudige) voorbeeld van de V&D dat Cees gebruikte.quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:04 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Not this shit again, toch?![]()
Het is dacht ik duidelijk dat zij achteraf helemaal niet zo blij zijn.
De echte slimmerikjes waren eerder toen er nog wat pandjes waren.
Omdat ik nuance aanbreng in jouw bijzinnen.quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waarom verschuif je altijd het onderwerp?
Ah zo. Er zit ook altijd weer een "cunning plan" achter bij jou.quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het is, als we het over de documentaires van Cees hebben, natuurlijk wel relevant om de focus van zo'n onderzoek aan de kaak te stellen door het vreemde (maar PR-technisch eenvoudige) voorbeeld van de V&D dat Cees gebruikte.
Welke dominantie?quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waardoor verschoof de dominantie later naar Engeland?
Omdat het teruggrijpt op het onderwerp machtsafstand. Daarom.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dan weet ik niet waarom je mijn uitgangspunt (incl. film van School of Life) verwerpt en meent met Weber te moeten komen.
Dan leg jij bewust een link tussen twee onderwerpen die ik los benoemde in een "algemene" discussie.quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Omdat het teruggrijpt op het onderwerp machtsafstand. Daarom.
En waarom zou dat de eerste moderne staat zijn?quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:10 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Afasie. Sumerische beschaving.
De financiële dominantie.quote:
Gokje, meer koloniën?quote:
Hoe dan? Unilever heeft een pensioenfonds en haalt daar naar eigen inzicht cash uit?quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De aandeelhouders van bedrijven zoals Unilever. Wat daaruit is geroofd (de pensioenfondsen) ging vrijwel exclusief naar de aandeelhouders.
Welke nuance? Dat 8% reëel rendement gelijk staat aan "vrijwel afwezig".quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Omdat ik nuance aanbreng in jouw bijzinnen.
Met goeddunken van Gerrit Zalm en de politiek ja.quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoe dan? Unilever heeft een pensioenfonds en haalt daar naar eigen inzicht cash uit?
Meer info graag.quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Met goeddunken van Gerrit Zalm en de politiek ja.
6-8 miljoen aan rente (inkomsten, in de ogen van Sun Capital), op een investering van 210 miljoen is 3% DR p/jaar.quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Welke nuance? Dat 8% reëel rendement gelijk staat aan "vrijwel afwezig".
Het erge is nog wel dat ook jullie erover praten alsof het stategosteentjes zijn. Waarbij akelige vakbonden nog even tegenpruttelen.
Ik kijk er naar uit dat hij nog eens voor oorlogsmisdaden in vredestijd veroordeeld wordt.quote:
Vanwege? Als ik zo google lijk het - met betrekking tot het ABP - vanaf 1985 te hebben plaatsgevonden.quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:20 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik kijk er naar uit dat hij nog eens voor oorlogsmisdaden in vredestijd veroordeeld wordt.
Of anderszins achter de tralies belandt. Of desnoods voor de hemelpoort geweigerd wordt.
Misschien niet in verband met deze zaak, als weet je dat nooit.quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
Vanwege? Als ik zo google lijk het - met betrekking tot het ABP - vanaf 1985 te hebben plaatsgevonden.
Is dit een pleidooi voor meer elitaire bestuurders van goede komaf?quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:25 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En hij is van eenvoudige komaf (net als Dirk S). Dat vinden wij sympathiek.
Zeer zeker. Prudent. De echte oude adel heeft de graaicultuur niet uitgevonden.quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Is dit een pleidooi voor meer elitaire bestuurders van goede komaf?
Ik meld mij aan.quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Omdat die net zo georganiseerd was als de onze incl ambtenaren.quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En waarom zou dat de eerste moderne staat zijn?
Maar ik bedoelde er eigenlijk mee dat zij heel slim het idee gecultiveerd hebben (zoals dat leeft onder het volk) dat zij daarom "eerlijk" zouden zijn.quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is zeker zo, maar dat iemand die hier toch links in de discussies staat, nog eens voor de rehabilitatie van de oude adel zou pleiten, kon ik mij niet voorstellen. Het is in elk geval strijdlustig.quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:28 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zeer zeker. Prudent. De echte oude adel heeft de graaicultuur niet uitgevonden.
Zij hadden toekomstvisie en wisten dat een langjarige samenwerking in een zekere harmonie belangrijk was.
Maar het swingt weer lekker alle kanten op zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |