Dat is een voorbeeld van niet ter zake kundig zijn.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mja, zo inzoomend op bijv. Sun Capital vind ik wel dat ze een hoop open deuren negeerden en tegelijkertijd (vrij vergezocht) trachten aan te tonen hoe Sun het Nederlandse V&D 'uitzoog'. Ondanks een vrijwel afwezig rendement op een extra investering van 210 mln euro.
Er zijn twee goede Zembla uitzendingen geweest. Vergeet ook niet wie de verantwoordelijke politici waren.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:36 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Daar komt bij wat er as we speak geroofd wordt door GS en consorten.
En die doen het beslist niet voor een luizige 30 miljard.
Maar hoe moet je stemmen om te voorkomen dat onze pensioenfondsen gewoon stoppen met de grootgraaiende zakenbanken?
Ik zou het niet weten.
Waar haal je die 210 miljoen vandaan?quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mja, zo inzoomend op bijv. Sun Capital vind ik wel dat ze een hoop open deuren negeerden en tegelijkertijd (vrij vergezocht) trachten aan te tonen hoe Sun het Nederlandse V&D 'uitzoog'. Ondanks een vrijwel afwezig rendement op een extra investering van 210 mln euro.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ens-47-miljoen-euro/quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waar haal je die 210 miljoen vandaan?
Het draait allemaal heen om het punt van machtsafstand. Of denk je dat die in India, Zuid Afrika en Brazilië is gestegen. Nou, echt niet hoor. En ook niet in Japan, dat trouwens qua inkomensongelijkheid één van de meest egalitaire ter wereld is.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik geef aan dat mijn opmerking t.a.v. BRICS / OESO los stond van mijn opmerking over het kapitalisme en protestantisme. Dat is niet ergens omheen draaien, dat is aangeven wat ik bedoel.
Vind ik niet zo'n interessante vraag wanneer de tegenpartij op andere momenten de indruk wekt dat het kapitalisme altijd heeft bestaan en 'in de mens zit'.quote:Wanneer ontstond het kapitalisme volgens jou? Voor, of na de oprichting van de VOC?
Volgens mij was het de vorige eigenaar, niet Sun capital, van V&D die het opkocht, het vastgoed verkocht en terughuurde om daarna het weer te verkopen.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Voor mij zijn dat allemaal simpele waarheden als koeien.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er zijn twee goede Zembla uitzendingen geweest. Vergeet ook niet wie de verantwoordelijke politici waren.
20-30 jaar geleden kon het allemaal zonder hocus pocus en zat er zoveel in kas dat er premievakanties kwamen en de kassen werden leeggeroofd door de aandeelhouders.
Als iedereen (per saldo) van het systeem zou meeprofiteren, dan zou de vermogensongelijkheid niet zo hebben gestegen. En zouden bedrijven niet worden kaalgeplukt. Nu is het een vestzak-broekzak verhaal geworden.
Juli 2015: 47 mlnquote:Op maandag 10 augustus 2015 16:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waar haal je die 210 miljoen vandaan?
Ja maar Sun heeft al het vastgoed verkocht?!?!EINS!quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Umer is de eerste moderne stad/staat geweest maar dat van de VOC is zeker waar.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgens mij is Nederland in de gouden eeuw de eerste moderne staat, en de VOC de eerste moderne multinational
Dan weet ik niet waarom je mijn uitgangspunt (incl. film van School of Life) verwerpt en meent met Weber te moeten komen.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:56 schreef Klopkoek het volgende:
Vind ik niet zo'n interessante vraag wanneer de tegenpartij op andere momenten de indruk wekt dat het kapitalisme altijd heeft bestaan en 'in de mens zit'.
Net na de East India Company van de UK.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgens mij is Nederland in de gouden eeuw de eerste moderne staat, en de VOC de eerste moderne multinational
Vastgoed werd in 2005 verkocht, SUN Capital nam V&D over in 2010quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja maar Sun heeft al het vastgoed verkocht?!?!EINS!
Dat klopt. En de toenmalige verkopers van VENDEX (of hoe de voorloper ook heette met alle ondernemingen erin) hebben zitten slapen; de beurswaarde (waarvoor het gekocht werd) was net zoveel als alleen al de waarde van het vastgoed. Elke weldenkende investeerder zou dan meteen het vastgoed verpatsten.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens mij was het de vorige eigenaar, niet Sun capital, van V&D die het opkocht, het vastgoed verkocht en terughuurde om daarna het weer te verkopen.
Was sarcasme Piet.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vastgoed werd in 2005 verkocht, SUN Capital nam V&D over in 2010
Welke aandeelhouders? Die van de pensioenfondsen?quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er zijn twee goede Zembla uitzendingen geweest. Vergeet ook niet wie de verantwoordelijke politici waren.
20-30 jaar geleden kon het allemaal zonder hocus pocus en zat er zoveel in kas dat er premievakanties kwamen en de kassen werden leeggeroofd door de aandeelhouders.
Als iedereen (per saldo) van het systeem zou meeprofiteren, dan zou de vermogensongelijkheid niet zo hebben gestegen. En zouden bedrijven niet worden kaalgeplukt. Nu is het een vestzak-broekzak verhaal geworden.
Umer?quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:58 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Umer is de eerste moderne stad/staat geweest maar dat van de VOC is zeker waar.
Jammer voor Sun kochten zij het restant incl. huurverplichtingen.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:59 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat klopt. En de toenmalige verkopers van VENDEX (of hoe de voorloper ook heette met alle ondernemingen erin) hebben zitten slapen; de beurswaarde (waarvoor het gekocht werd) was net zoveel als alleen al de waarde van het vastgoed. Elke weldenkende investeerder zou dan meteen het vastgoed verpatsten.
"Vrijwel afwezig rendement" is vrij voorbarig lijkt me. Ze betalen er trouwens 8% reële rente op, voor de goede orde.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Juli 2015: 47 mln
Februari 2015: 60 mln
Voor 2015: 105 mln
Elsevier
Not this shit again, toch?quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jammer voor Sun kochten zij het restant incl. huurverplichtingen.
En in 2010 dachten de bonden nog dat er zoveel gesaneerd was, dat er bij V&D niet verder kon worden gesnoeid.
VOC was een NV met vrij verkoopbare aandelen en met vestigingen in verschillende landen, daarmee volgens mij de eerste.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:59 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Net na de East India Company van de UK.
1602 voor de VOC, 1600 voor de EIC.
Waardoor verschoof de dominantie later naar Engeland?quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Zo gek is 8% rente niet.quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
"Vrijwel afwezig rendement" is vrij voorbarig lijkt me. Ze betalen er trouwens 8% reële rente op, voor de goede orde.
Ik ben het er wel mee eens dat de vorige eigenaar KKR nog ergere sprinkhanen waren, en dat Sun Capital naar 20-25% rendement streeft. Dat halen ze voorlopig niet.
De aandeelhouders van bedrijven zoals Unilever. Wat daaruit is geroofd (de pensioenfondsen) ging vrijwel exclusief naar de aandeelhouders.quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
Welke aandeelhouders? Die van de pensioenfondsen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |