abonnement Unibet Coolblue
pi_154997566
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 21:53 schreef falling_away het volgende:

[..]

Sorry dat ik er nog eens op terug kom hoor.. maar het Nederlandse leger zal tenminste niet opzettelijk baby's vermoorden na de veldslag omdat ze van het verkeerde volk zijn :X
Het punt is, dat jullie ook gaan moorden. Bij een oorlog komen ook onschuldige mensen, vrouwen én babietjes om het leven door bommen etc.

Maar ach, het is in naam van vaderland. Dat is natuurlijk anders.
pi_154997594
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 22:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat is daar dom aan? En ga je nu ook stoppen met domme dingen zeggen?
Pas als je lief bent.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 22:16:17 #203
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_154997865
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 22:09 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Pas als je lief bent.
Vraag dat maar aan je vriendje. Ik ben hier niet om lief voor je te zijn. :*
pi_154997985
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 22:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Vraag dat maar aan je vriendje. Ik ben hier niet om lief voor je te zijn. :*
Maar mijn vriendje is al lief en hij vindt nooit dat ik domme dingen zeg. Dat vindt jij dus jij eerst lief zijn.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 07:26:30 #205
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155007511
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 22:19 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Maar mijn vriendje is al lief en hij vindt nooit dat ik domme dingen zeg. Dat vindt jij dus jij eerst lief zijn.
Stop nou eens met rond de pot draaien. Denk je werkelijk dat mensen die niet bij de JG's horen automatisch slechte mensen zijn?
pi_155007533
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 07:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Stop nou eens met rond de pot draaien. Denk je werkelijk dat mensen die niet bij de JG's horen automatisch slechte mensen zijn?
Huh? Heb ik dat gezegd dan? Zou ik anders een niet-JG vriendje nemen? Mijn niet-JG familie is lief-met-eigenaardigheden. Jigz is lief en hij is satanist! Jij kan ook lief zijn als jij wilt... (als je niet zo snel ongeduldig raakt :P ).

Kortom: waar heb ik gezegd dat niet-JG slechte mensen zijn?
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 07:40:16 #207
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155007551
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 07:35 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Huh? Heb ik dat gezegd dan? Zou ik anders een niet-JG vriendje nemen? Mijn niet-JG familie is lief-met-eigenaardigheden. Jigz is lief en hij is satanist! Jij kan ook lief zijn als jij wilt... (als je niet zo snel ongeduldig raakt :P ).

Kortom: waar heb ik gezegd dat niet-JG slechte mensen zijn?
Wij zouden allemaal het leger in gaan om mensen te doden:

quote:
Het gaat dus allemaal om moraal, he? Ik vraag me af wie hier in het dagelijkse leven nu echt een betere moraal heeft. Wie zich inleeft in de vluchtelingen, wie loyaal is, wie zou weigeren in het leger te gaan(verplichte dienst) als er oorlog is, als niet, met patriotisme als smoes. Maar in werkelijkheid ook gewoon om te doden.

Hypocrieten.
pi_155007570
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 07:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wij zouden allemaal het leger in gaan om mensen te doden:

[..]

Daar bedoel ik mee dat jullie (misschien zonder aarzelen en vooral als er verplichte dienst is) gewoon aan de oorlog mee zouden doen en ondertussen wel praten over de moraal van God die mensen liet doden.

PS
JG weigeren altijd dienst. Dan gaan ze liever de cel in.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2015 07:47:13 ]
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 08:10:36 #209
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155007693
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 07:43 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Daar bedoel ik mee dat jullie (misschien zonder aarzelen en vooral als er verplichte dienst is) gewoon aan de oorlog mee zouden doen en ondertussen wel praten over de moraal van God die mensen liet doden.

PS
JG weigeren altijd dienst. Dan gaan ze liever de cel in.
Waarom denk je dat? Dat is een volledig ongefundeerde bewering.
pi_155007723
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 08:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waarom denk je dat? Dat is een volledig ongefundeerde bewering.
Stel:
Nederland zegt dat Rusland moet bekennen over MH17 of anders..
Rusland zegt "loop naar de hel".
Oorlog dus, verplichte dienst. Jij bent nog in een leeftijd om dienst te kunnen nemen en je krijgt een briefje thuis. Wat zou jij doen?
Let wel: verplichte dienst.

Uh.. Woon jij in Nederland?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2015 08:17:38 ]
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 08:27:27 #211
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155007790
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 08:16 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Stel:
Nederland zegt dat Rusland moet bekennen over MH17 of anders..
Rusland zegt "loop naar de hel".
Oorlog dus, verplichte dienst. Jij bent nog in een leeftijd om dienst te kunnen nemen en je krijgt een briefje thuis. Wat zou jij doen?
Let wel: verplichte dienst.

Uh.. Woon jij in Nederland?
Of ik dienst zou nemen of weigeren hangt 100% af van de context waarin de oorlog verklaard wordt.

Wat nou als ik zeg dat het immoreel is om je land niet te verdedigen als dat in gevaar is?
pi_155007865
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 08:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Of ik dienst zou nemen of weigeren hangt 100% af van de context waarin de oorlog verklaard wordt.

Wat nou als ik zeg dat het immoreel is om je land niet te verdedigen als dat in gevaar is?
Als je dienst zou weigeren, ga je de cel in. Dus wat zou jij doen?

Mozes verdedigde zijn God omdat de aanbidding in gevaar was. God vernietigde Sodom en Gomorra omdat de moraal ver te zoeken was, waardoor de mensheid eromheen ook in gevaar was. Deze handelingen vindt jij immoreel.

Maar wanneer landen in oorlog zijn, gaat dat om macht en hebzucht. En toch vind jij dat het niet immoreel is om de andere partij met hele steden en alle inwoners te bombarderen? Zodat een land, of hoofd van een land, krijgt wat hij hebben wil?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2015 08:39:04 ]
pi_155007899
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 08:38 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Als je dienst zou weigeren, ga je de cel in. Dus wat zou jij doen?

Ik zou denk ik dienst weigeren. Het gaat tegen al mijn principes in om andere mensen mogelijk van het leven te beroven of daar aan mee te werken. Daarvoor hoef je geen JG te zijn, natuurlijk.

Of, zoals Rick Neil toeroept in "The Young Ones" wanneer hij wil solliciteren bij het Britse leger: "don't tell them you're a pacifist" :P
-
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 08:45:37 #214
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155007924
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 08:38 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Als je dienst zou weigeren, ga je de cel in. Dus wat zou jij doen?
Zoals ik al zei: het zou 100% afhangen van de context
quote:
Mozes verdedigde zijn God omdat de aanbidding in gevaar was. God vernietigde Sodom en Gomorra omdat de moraal ver te zoeken was, waardoor de mensheid eromheen ook in gevaar was. Deze handelingen vindt jij immoreel.

Maar wanneer landen in oorlog zijn, gaat dat om macht en hebzucht. En toch vind jij dat het niet immoreel is om de andere partij met hele steden en alle inwoners te bombarderen? Zodat een land, of hoofd van een land, krijgt wat hij hebben wil?
God vernietigde Sodom en Gomorra omdat de steden niet voldoende naar hem luisterden. Dat vind jij moreel.

Maar wanneer een leider van een land boos is dat een ander land niet goed luistert en daarom een klein stukje van dat land vernietigt, is dat plots immoreel?
pi_155007963
Gister was er op 1Vandaag nog een ex-JG die nu als coach werkt om mensen bij te staan die ook (zo verwoordde zij het) uit sektes waren gevlucht. Het item ging over of de overheid genoeg doet om sektes te bestrijden :)
-
pi_155007966
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 08:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Maar wanneer een leider van een land boos is dat een ander land niet goed luistert en daarom een klein stukje van dat land vernietigt, is dat plots immoreel?
Gott über alles! :P
-
pi_155007988
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 08:42 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik zou denk ik dienst weigeren. Het gaat tegen al mijn principes in om andere mensen mogelijk van het leven te beroven of daar aan mee te werken. Daarvoor hoef je geen JG te zijn, natuurlijk.

Of, zoals Rick Neil toeroept in "The Young Ones" wanneer hij wil solliciteren bij het Britse leger: "don't tell them you're a pacifist" :P
Ik zeg ook niet dat je daarvoor JG moet zijn. Ik had het dus over hypocrisie :)

Jij zou dus liever in de cel zitten met alle dingen erop, eraan en erbij?
pi_155008010
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 08:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: het zou 100% afhangen van de context

[..]

God vernietigde Sodom en Gomorra omdat de steden niet voldoende naar hem luisterden. Dat vind jij moreel.

Maar wanneer een leider van een land boos is dat een ander land niet goed luistert en daarom een klein stukje van dat land vernietigt, is dat plots immoreel?
Nee, schatje. Jij gaat niet verdraaien. Wij hadden het over jou die zegt dat God geen moraal heeft omdat doden en nu hebben we het over jou die in de oorlog zou gaan of niet.

Ga daarop in.
pi_155008021
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 08:51 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat je daarvoor JG moet zijn. Ik had het dus over hypocrisie :)

Jij zou dus liever in de cel zitten met alle dingen erop, eraan en erbij?
Moeilijk om te zeggen, maar ik denk het wel. Ben ook wel es een moraalridder genoemd :')
-
pi_155008026
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 08:49 schreef Haushofer het volgende:
Gister was er op 1Vandaag nog een ex-JG die nu als coach werkt om mensen bij te staan die ook (zo verwoordde zij het) uit sektes waren gevlucht. Het item ging over of de overheid genoeg doet om sektes te bestrijden :)
Ik zag het. Als je eerlijk bent kun je JG niet met die sektes vergelijken die er werden genoemd. Het enige aan JG wat nogal "hard" is, is uitsluiting.
pi_155008056
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 08:55 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Ik zag het. Als je eerlijk bent kun je JG niet met die sektes vergelijken die er werden genoemd. Het enige aan JG wat nogal "hard" is, is uitsluiting.
Ik denk dat dat ook weer afhangt van de groep. Zo heb je b.v. ook het Noorse broederschap, wat je moeilijk op 1 lijn kunt trekken met het mainstream protestantisme. Wel denk ik dat je erg moet oppassen om extremistische groepen als "uitzonderingen" te bagatelliseren. Ik heb een oud-studiegenoot gehad die ook bij de JG's weg wou (waar ik de nodige gesprekken mee heb gehad; hij wist dat het me fascineerde), en de toestanden die hij beschreef waren imo vergelijkbaar met wat ik gisteren in die uitzending zag.
-
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 08:58:35 #222
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155008063
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 08:50 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Gott über alles! :P
Ja, precies. Genocide van slechte volkeren is goed als je God heet, maar slecht als je Hitler heet. Wie kan mij dat verklaren?
pi_155008071
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 08:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, precies. Genocide van slechte volkeren is goed als je God heet, maar slecht als je Hitler heet. Wie kan mij dat verklaren?
Daarom noemde ik de film "God on Trial" ook, daar komt precies dit vraagstuk in voor :)
-
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 09:00:29 #224
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155008076
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 08:53 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Nee, schatje. Jij gaat niet verdraaien. Wij hadden het over jou die zegt dat God geen moraal heeft omdat doden en nu hebben we het over jou die in de oorlog zou gaan of niet.

Ga daarop in.
God vermoordt mensen om redenen die moord niet rechtvaardigen. Sommige oorlogen worden gevoerd om redenen die het doden van mensen wel rechtvaardigen.

Iemand vermoorden omdat hij niet naar je willekeurige morele regeltjes luistert, slaat nergens op. Iemand doden om te voorkomen dat hij tien mensen dood, vind ik geen probleem.
pi_155008837
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 08:38 schreef Hexx. het volgende:
Mozes verdedigde zijn God omdat de aanbidding in gevaar was.
He kijk, dat is nu net wat extremistische moslims als reden van hun wandaden geven.
quote:
God vernietigde Sodom en Gomorra omdat de moraal ver te zoeken was, waardoor de mensheid eromheen ook in gevaar was.
Een natuurramp toeschrijven aan de ' zondige mens' is zo te zien van alle tijden. Wel sterk dat er nog steeds in de 21e eeuw mensen zijn die daar mee weg zijn. :'(
pi_155009756
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 08:58 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik denk dat dat ook weer afhangt van de groep. Zo heb je b.v. ook het Noorse broederschap, wat je moeilijk op 1 lijn kunt trekken met het mainstream protestantisme. Wel denk ik dat je erg moet oppassen om extremistische groepen als "uitzonderingen" te bagatelliseren. Ik heb een oud-studiegenoot gehad die ook bij de JG's weg wou (waar ik de nodige gesprekken mee heb gehad; hij wist dat het me fascineerde), en de toestanden die hij beschreef waren imo vergelijkbaar met wat ik gisteren in die uitzending zag.
Vind je JG extreem?
En toestanden? Welke zoal dan?

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 08:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, precies. Genocide van slechte volkeren is goed als je God heet, maar slecht als je Hitler heet. Wie kan mij dat verklaren?
Wat noemde God slecht en wat noemde Hitler slecht? En wie is God en wie is Hitler? Waarom wordt het gedoogd wanneer een vrouw een man een klap op zijn wang geeft en is men verontwaardigt wanneer een man dat bij een vrouw doet?
pi_155009777
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 09:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

God vermoordt mensen om redenen die moord niet rechtvaardigen. Sommige oorlogen worden gevoerd om redenen die het doden van mensen wel rechtvaardigen.

Iemand vermoorden omdat hij niet naar je willekeurige morele regeltjes luistert, slaat nergens op. Iemand doden om te voorkomen dat hij tien mensen dood, vind ik geen probleem.
Noem één reden wat oorlog rechtvaardigt.
pi_155009782
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 10:25 schreef ATON het volgende:

[..]

He kijk, dat is nu net wat extremistische moslims als reden van hun wandaden geven.

[..]

Een natuurramp toeschrijven aan de ' zondige mens' is zo te zien van alle tijden. Wel sterk dat er nog steeds in de 21e eeuw mensen zijn die daar mee weg zijn. :'(
ATON, zou jij in dienst gaan?
pi_155009923
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 11:37 schreef Hexx. het volgende:
ATON, zou jij in dienst gaan?
Gezien je blijkbaar geen antwoord kunt verzinnen op mijn vorige post ga je even het geweer van schouder wisselen ? Daar tuin ik niet in. :N
pi_155009943
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 07:43 schreef Hexx. het volgende:

[..]

PS
JG weigeren altijd dienst. Dan gaan ze liever de cel in.
Even los van de vraag of je dit zo algemeen kunt stellen, ik vermoed van niet, zou dit volgens jou iets goeds zijn?

Zou jij liever hebben gezien dat tijdens WWII niemand in dienst was gegaan? Dan zouden we hier met zijn allen gezelllig duits hebben gesproken en geregeerd worden door Nazi's.

Anders gezegd: ik kan me best situaties bedenken waarin dienstplicht weigeren gewoon immoreel is.

Dit is wederom het o zo belangrijke verschil tussen blind de regels volgens en begrijpen waarom dingen nou wel of niet moreel zijn. Ik zie liever dat mensen zich hierin verdiepen:


Dan dat ze braaf regels volgen die ze voor geen meter begrijpen.

[ Bericht 31% gewijzigd door Molurus op 08-08-2015 11:59:32 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 11:58:56 #231
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155010057
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 11:35 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Wat noemde God slecht en wat noemde Hitler slecht? En wie is God en wie is Hitler? Waarom wordt het gedoogd wanneer een vrouw een man een klap op zijn wang geeft en is men verontwaardigt wanneer een man dat bij een vrouw doet?
Dat is ook onrechtvaardig. Er is zelfs een groep mensen die daar actief tegen protesteert. Misschien heb je wel eens van hen gehoord, ze noemen zichzelf 'feministen'.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 11:59:39 #232
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155010067
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 11:36 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Noem één reden wat oorlog rechtvaardigt.
Genocide. Verdediging. Dat zijn er twee.
pi_155010116
Bovendien lijkt dienstplicht weigeren in gevallen dat er sprake is van genocide of er een noodzaak tot zelfverdediging bestaat mij minstens net zo immoreel als in dienst gaan 'voor de lol van het moorden'. (Bovendien is er vrijwel niemand die dat laatste doet.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 12:14:34 #234
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155010328
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:02 schreef Molurus het volgende:
Bovendien lijkt dienstplicht weigeren in gevallen dat er sprake is van genocide of er een noodzaak tot zelfverdediging bestaat mij minstens net zo immoreel als in dienst gaan 'voor de lol van het moorden'. (Bovendien is er vrijwel niemand die dat laatste doet.)
Sowieso kun je uitstekend dienst doen zonder ooit op iemand te hoeven schieten. Slechts zo'n 20% van de functies in een modern leger zijn gevechtsfuncties.
pi_155010350
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 22:08 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Het punt is, dat jullie ook gaan moorden. Bij een oorlog komen ook onschuldige mensen, vrouwen én babietjes om het leven door bommen etc.

Maar ach, het is in naam van vaderland. Dat is natuurlijk anders.
Natuurlijk zijn niet alle oorlogen terecht. maar sommige oorlogen zijn er ook ter zelfverdediging. Je vergeet echter 2 dingen:

1- God is volmaakt en mensen niet. Hij zou dus t voorbeeld moeten geven. Zo had hij zijn volk bijv. ook naar een ander deel van Afrika of Azie kunnen leiden waar nog geen volken woonden die afgeslacht moesten worden (ik noem maar wat, god kan toch alles). Of toch op zijn allerminst de mannelijke kinderen kunnen opnemen die terugkwamen van de slachtvelden als 'inwonende vreemdelingen'.

2- Geen enkel beschaafd land zou baby's vermoorden.

wat dat betreft verbaast het me dat je nog durft te beginnen over het in dienst gaan!

[ Bericht 1% gewijzigd door falling_away op 08-08-2015 12:53:36 ]
Alpha kenny one
pi_155010488
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Sowieso kun je uitstekend dienst doen zonder ooit op iemand te hoeven schieten. Slechts zo'n 20% van de functies in een modern leger zijn gevechtsfuncties.
Je zou dan nog kunnen volhouden dat die 80% de gevechtsfuncties ondersteunt, en dat het daarom net zo moreel of immoreel is als die gevechtsfuncties zelf uitvoeren.

Wat dat betreft vind ik dat wij als land veel te makkelijk hebben gedaan over het steunen van de Amerikanen in de oorlog tegen Irak.

Het draait allemaal vooral om de vraag wanneer oorlog voeren nou moreel is en wanneer niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 12:30:48 #237
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155010617
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je zou dan nog kunnen volhouden dat die 80% de gevechtsfuncties ondersteunt, en dat het daarom net zo moreel of immoreel is als die gevechtsfuncties zelf uitvoeren.

Wat dat betreft vind ik dat wij als land veel te makkelijk hebben gedaan over het steunen van de Amerikanen in de oorlog tegen Irak.

Het draait allemaal vooral om de vraag wanneer oorlog voeren nou moreel is en wanneer niet.
Maar je kunt dus makkelijk een morele oorlog voeren zonder zelf mensen dood te hoeven schieten. Als ik mij niet vergis, deden de Yanks dat met gewetensbezwaarden in WOII; die werden ambulancier, kok of vrachtwagenchauffeur.
pi_155012313
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Maar je kunt dus makkelijk een morele oorlog voeren zonder zelf mensen dood te hoeven schieten. Als ik mij niet vergis, deden de Yanks dat met gewetensbezwaarden in WOII; die werden ambulancier, kok of vrachtwagenchauffeur.
Dat is natuurlijk helemaal schijnheilig. Dat is volledig meewerken aan de oorlog maar gewoon het vuile werk niet willen doen. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_155014210
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 11:48 schreef ATON het volgende:

[..]

Gezien je blijkbaar geen antwoord kunt verzinnen op mijn vorige post ga je even het geweer van schouder wisselen ? Daar tuin ik niet in. :N
Voor deze keer gaan we het niet hebben over mij, maar over jou. Hoe hypocriet of hoe niet hypocriet ben jij. Geef mij die kans om te ontdekken. En dan kunnen we verder praten over je afkeer.
pi_155014329
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 11:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat is ook onrechtvaardig. Er is zelfs een groep mensen die daar actief tegen protesteert. Misschien heb je wel eens van hen gehoord, ze noemen zichzelf 'feministen'.
Ik geloof niet in die feministen onzin.

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 11:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Genocide. Verdediging. Dat zijn er twee.
Dat is geen rechtvaardiging voor oorlog. Je gaat genocide bestrijden door zelf bijna genocide te plegen. Want ja, voor mij is oorlog ook bijna genocide. Hoeveel onschuldige mensen gaan dood bij zo'n oorlog? Is er geen andere manier? We zijn toch zo slim? Misschien wel slimmer dan God met zijn onbeschaafde oorlog?

En of je nu in het veld sta of achter de kokende pot, als je in dienst gaat werk je eraan mee.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2015 15:20:07 ]
pi_155014402
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 15:17 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Ik geloof niet in die feministen onzin.
Ik wel. Maar goed, ik ben dan ook vrouwenfan.
quote:
[..]

Dat is geen rechtvaardiging voor oorlog. Je gaat genocide bestrijden door zelf bijna genocide te plegen. Want ja, voor mij is oorlog ook bijna genocide. Hoeveel onschuldige mensen gaan dood bij zo'n oorlog? Is er geen andere manier? We zijn toch zo slim? Misschien wel slimmer dan God met zijn onbeschaafde oorlog?
Slimmer dan God sowieso. Althans, die ene Bijbelgod hè. Die is echt absurd dom. Wat een prutser is dat zeg...
pi_155014520
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:16 schreef falling_away het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn niet alle oorlogen terecht. maar sommige oorlogen zijn er ook ter zelfverdediging. Je vergeet echter 2 dingen:

1- God is volmaakt en mensen niet. Hij zou dus t voorbeeld moeten geven. Zo had hij zijn volk bijv. ook naar een ander deel van Afrika of Azie kunnen leiden waar nog geen volken woonden die afgeslacht moesten worden (ik noem maar wat, god kan toch alles). Of toch op zijn allerminst de mannelijke kinderen kunnen opnemen die terugkwamen van de slachtvelden als 'inwonende vreemdelingen'.

2- Geen enkel beschaafd land zou baby's vermoorden.

wat dat betreft verbaast het me dat je nog durft te beginnen over het in dienst gaan!
Durven! Durven!
Nooit moet ik iets durven en mag iedereen wel alles tegen mij durven zeggen!

Hoe durf je mij te veroordelen!
pi_155014655
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 15:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik wel. Maar goed, ik ben dan ook vrouwenfan.

Niet alles is onzin, maar soms zijn ze onredelijk.

quote:
Slimmer dan God sowieso. Althans, die ene Bijbelgod hè. Die is echt absurd dom. Wat een prutser is dat zeg...
Goed, laat de slimmere mens dan een manier bedenken hoe genocide te stoppen zonder oorlog te voeren, oftewel andere (onschuldige) mensen ook te doden.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2015 15:32:25 ]
pi_155014688
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 15:31 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Niet alles is onzin, maar soms zijn ze onredelijk.
[..]

Goed, laat de slimmere mens dan een manier bedenken hoe genocide te stoppen zonder oorlog te voeren, oftewel andere (onschuldige) mensen ook te doden.
"Allemaal stoppen! Zo, en nu jij die kant op en jij die kant op."

Moet voor een almachtige god toch wel te doen zijn...
pi_155014736
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 15:32 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

"Allemaal stoppen! Zo, en nu jij die kant op en jij die kant op."

Moet voor een almachtige god toch wel te doen zijn...
Nu even niet over God, maar over de slimme mens, die tégen het doden van onschuldige mensen is. Hoe zou die het moeten aanpakken.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 15:39:42 #246
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155014896
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 15:17 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Ik geloof niet in die feministen onzin.
Je hoeft er ook niet in te geloven. Het bestaat toch wel.
quote:
[..]

Dat is geen rechtvaardiging voor oorlog. Je gaat genocide bestrijden door zelf bijna genocide te plegen. Want ja, voor mij is oorlog ook bijna genocide. Hoeveel onschuldige mensen gaan dood bij zo'n oorlog? Is er geen andere manier? We zijn toch zo slim? Misschien wel slimmer dan God met zijn onbeschaafde oorlog?

En of je nu in het veld sta of achter de kokende pot, als je in dienst gaat werk je eraan mee.
Wij mensen zijn niet helaas niet almacht. Soms moeten we een klein vuur aansteken om een groter vuur te doven. Als we tien mensen kunnen redden door de ene persoon te doden die hun leven bedreigt, vind ik dat te verantwoorden. Idem voor als het op grotere schaal gebeurt.

Overigens zijn oorlog en genocide niet hetzelfde, wat jij er ook van mag vinden.
pi_155014964
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 15:34 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Nu even niet over God, maar over de slimme mens, die tégen het doden van onschuldige mensen is. Hoe zou die het moeten aanpakken.
IS bedoel je? Nuken. Die mensen daar zijn toch al verloren.
pi_155015066
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 15:13 schreef Hexx. het volgende:
Voor deze keer gaan we het niet hebben over mij, maar over jou. Hoe hypocriet of hoe niet hypocriet ben jij. Geef mij die kans om te ontdekken. En dan kunnen we verder praten over je afkeer.
Dat gaan we dus niet doen vooraleer je antwoord gegeven hebt op het tweede deel van post #225. :)
pi_155015286
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 20:22 schreef bianconeri het volgende:


He wat???

Denk jij nou serieus dat hij een heel betoog heeft gehouden over. Oh ik breek even een tak af van een olijfboom omdat een olijfboom geen geloof toont?

Ik weet niet wat voor drugs jij gebruikt hebt toen jij dit schreef, maar op welke manier heeft die olijfboom geen geloof getoont? En hoezo heeft die zielige boom het verdient om kapot gemaakt te worden, jij bomen vernieler.

In vers 21 spreekt hij over dat Jehovah de natuurlijke takken, dus zijn eerste volk, niet spaarde.
Die natuurlijke takken hebben dus geen geloof getoond, wat we in vers 20 lazen. Over wie kan dit anders gaan dan de joden?
En wat gebeurde er met die natuurlijke takken, oftewel joden? Volgens vers 19 werden ze afgebroken.

[..]

Heb je wel door aan wie dit geschreven is? Niet aan de joden, maar aan wat heidenen (nu christenen) waren.
Hij zegt hier dus dat die heidenen eerst geen volk waren, maar nu Gods volk zijn.
Hij maakt dus heel duidelijk dat de joden niet langer Gods volk zijn, maar de christenen (de heidenen zijn nu christenen). Maar idd zijn er natuurlijk wel individuele joden, maar de joden als volk zijn duidelijk verworpen.

[..]

Hij zegt ook hier duidelijk dat God uit de heidenen een volk neemt, oftewel een nieuw volk aangezien Hij al uit de joden een volk had. Hij kan niet 2 speciale volken hebben.

[..]

Dat het er niet om gaat of je een jood bent, Gods zegen rust niet meer op de joden. Anders had er wel gestaan dat het wel belangrijk is of je besneden bent of dat je een jood bent.

Heb jij wel eens overwogen een cursus begrijpend lezen te volgen? Bovenstaande teksten geven heel duidelijk aan dat de joden verworpen zijn, logisch want ze verwierpen Jezus.
Maar het enige wat jij bv ziet is een levendige olijfboom die geen geloof toonde 8)7


De vervloekte vijgenboom (Matth. 21:18-22) :P

Behoorlijk paternalistisch trouwens om een zustergeloof te verketteren, maar ja als je Het Enig Ware Geloof hebt, kun je ook niet anders. Je bent eigenlijk wel zielig.

Gossie.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_155016233
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:16 schreef falling_away het volgende:

Natuurlijk zijn niet alle oorlogen terecht. maar sommige oorlogen zijn er ook ter zelfverdediging. Je vergeet echter 2 dingen:

1- God is volmaakt en mensen niet. Hij zou dus t voorbeeld moeten geven. Zo had hij zijn volk bijv. ook naar een ander deel van Afrika of Azie kunnen leiden waar nog geen volken woonden die afgeslacht moesten worden (ik noem maar wat, god kan toch alles). Of toch op zijn allerminst de mannelijke kinderen kunnen opnemen die terugkwamen van de slachtvelden als 'inwonende vreemdelingen'.

2- Geen enkel beschaafd land zou baby's vermoorden.

wat dat betreft verbaast het me dat je nog durft te beginnen over het in dienst gaan!
Bekend verhaal... de atheïsten moeten weer het goede voorbeeld geven. :Y
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 17:38:53 #251
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_155018063
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 15:17 schreef Hexx. het volgende:
Dat is geen rechtvaardiging voor oorlog. Je gaat genocide bestrijden door zelf bijna genocide te plegen. Want ja, voor mij is oorlog ook bijna genocide. Hoeveel onschuldige mensen gaan dood bij zo'n oorlog? Is er geen andere manier? We zijn toch zo slim? Misschien wel slimmer dan God met zijn onbeschaafde oorlog?

En of je nu in het veld sta of achter de kokende pot, als je in dienst gaat werk je eraan mee.
Dus in de hypothetische situatie waarin een land/groepering oorlogen begint en systematisch allerlei bevolkingsgroepen uitroeit, is volgens jou toekijken en het laten gebeuren de meest morele keuze?

Ik zit echt met open mond te lezen...
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_155019761
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 20:47 schreef ATON het volgende:

Ik snap nog steeds niet waarom de moderators een stuk shit als jij hier nog niet hebben verbannen.
Omdat sommigen wel serieus op dingen ingaan, ik reageer gewoon serieus op de vraag waaruit blijkt dat Jehovah de joden als volk verbannen heeft. Waar de Bijbel dat zegt.

En dan kom jij met verhalen aan van: Ja dat gaat over een olijfboom die zijn geloof verloren heeft?
Nou volgens mij kan dat alleen als je hallucineert.
En bij de andere punten zeg je alleen maar dingen in de richting van: Huh? ipv dat je inhoudelijk iets zegt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 21:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Nee. Seksueel misbruik van kinderen behoeft geen aangifte. Sterker nog, in sommige landen ben je verplicht het te melden als je er weet van hebt.

Maar goed, iemand die uitvluchten bedenkt om seksueel misbruik te melden, is sowieso moreel failliet.
Lees je eigen dik gedrukte woordje maar eens terug.

Hoezo zoeken we uitvluchten om seksueel misbruik te melden?
Er wordt toch aangemoedigd om aangifte te doen? Uiteindelijk is altijd het slachtoffer daar gewoon verantwoordelijk voor. Ken je die politie series op tv, veelal over de VS?
Mss niet het meest beste land als vb, maar zie je vaak genoeg de raarste dingen voorkomen maar de politie vraagt gewoon of je aangifte wilt doen. Heb je er geen zin in, prima. Ook al heeft de politie bewijs dan laten ze het gewoon zitten.

Er wordt dus gewoon aangemoedigd om aangifte te doen. Dus niets uitvlucht zoeken.

quote:
Ja, daar heb je niet van terug hé.
Jawel, maar ik heb er al 100x gereageerd.
pi_155019906
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 08:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

God vernietigde Sodom en Gomorra omdat de steden niet voldoende naar hem luisterden. Dat vind jij moreel.

Maar wanneer een leider van een land boos is dat een ander land niet goed luistert en daarom een klein stukje van dat land vernietigt, is dat plots immoreel?
Dat zijn heel andere situaties....

Sws al in wie heeft het recht om wat over de ander te zeggen?
Een regeringsleider heeft geen enkele recht om iets over een ander land te zeggen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 08:49 schreef Haushofer het volgende:
Gister was er op 1Vandaag nog een ex-JG die nu als coach werkt om mensen bij te staan die ook (zo verwoordde zij het) uit sektes waren gevlucht. Het item ging over of de overheid genoeg doet om sektes te bestrijden :)
Prima zaak, alle sektes zouden verboden moeten worden. Gevaarlijk spul.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 21:56 schreef falling_away het volgende:

Grondig onderzoek in de lectuur van het genootschap ja.. en zeker niet in 'wereldse' lectuur!
Of moet ik je soms weer met de neus op de feiten drukken uit jullie eigen lectuur?

Ach nee laat maar, met welke bronnen ik ook aan kom, zelfs direct van Bethel, je zult altijd zeggen dat ik lieg. :W
Mahahahaha meen je dit nou serieus??

Grondig onderzoek doen houdt niet in dat je onderzoek doet alleen in eigen lectuur vriend.
Als je twijfelt aan de leer van Jehovah's getuigen, wat voor nut heeft het dan om binnen de lectuur zelf onderzoek te doen. Dan moet je naar de Bijbel gaan kijken.
Als je twijfelt aan het bestaan van God, wat heeft het dan voor nut alleen in de lectuur te kijken?

Je kunt wel zien dat jij verstokt bent geraakt van het prachtige Bijbelse onderwijs want je begint rare verhalen te vertellen. Onlogische verhalen.
Als de organisatie zegt om heel grondig alles wat het zelf zegt te onderzoeken, wat voor waarde heeft dat nou als dat zou betekenen als je dat alleen maar binnen eigen lectuur moet doen _O-
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 19:02:05 #254
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155020122
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 18:55 schreef bianconeri het volgende:
Lees je eigen dik gedrukte woordje maar eens terug.

Hoezo zoeken we uitvluchten om seksueel misbruik te melden?
Er wordt toch aangemoedigd om aangifte te doen? Uiteindelijk is altijd het slachtoffer daar gewoon verantwoordelijk voor. Ken je die politie series op tv, veelal over de VS?
Mss niet het meest beste land als vb, maar zie je vaak genoeg de raarste dingen voorkomen maar de politie vraagt gewoon of je aangifte wilt doen. Heb je er geen zin in, prima. Ook al heeft de politie bewijs dan laten ze het gewoon zitten.

Er wordt dus gewoon aangemoedigd om aangifte te doen. Dus niets uitvlucht zoeken.
We hebben je al de bronnen laten zien waarin staat dat dat niet het geval is, en dat kindermisbruik actief verzwegen wordt.
quote:
[..]

Dat zijn heel andere situaties....

Sws al in wie heeft het recht om wat over de ander te zeggen?
Een regeringsleider heeft geen enkele recht om iets over een ander land te zeggen.
Een god heeft niets over mij te zeggen. :)
pi_155020136
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 08:58 schreef Haushofer het volgende:

Ik denk dat dat ook weer afhangt van de groep. Zo heb je b.v. ook het Noorse broederschap, wat je moeilijk op 1 lijn kunt trekken met het mainstream protestantisme. Wel denk ik dat je erg moet oppassen om extremistische groepen als "uitzonderingen" te bagatelliseren. Ik heb een oud-studiegenoot gehad die ook bij de JG's weg wou (waar ik de nodige gesprekken mee heb gehad; hij wist dat het me fascineerde), en de toestanden die hij beschreef waren imo vergelijkbaar met wat ik gisteren in die uitzending zag.
Noorse Broederschap is wel een rare beweging hoor...
Al meerdere malen mee te maken gehad. Dat is wel even heel wat anders dan Jehovah's Getuigen.

Over het stoppen als JG, ik denk dat dat sowieso individueel ligt. De ene heeft sowieso veel moeite om emotioneel met iets te breken. Als iemand gewoon wil stoppen dan kan dat prima, als ik morgen besluit te stoppen dan kan dat prima. Het is echt niet alsof ik op de 1 of andere manier getiranniseerd ga worden ofzo. Maar sommigen zullen dat mss wel zo voelen, een bepaalde druk.
Net als dat sommigen een druk voelen om zich als JG te laten dopen, terwijl de organisatie constant in de lectuur zegt om jezelf volledig te overtuigen of je er mee eens bent. Niet vanwege je ouders of vrienden.
pi_155020198
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 18:49 schreef bianconeri het volgende:
Omdat sommigen wel serieus op dingen ingaan, ik reageer gewoon serieus op de vraag waaruit blijkt dat Jehovah de joden als volk verbannen heeft. Waar de Bijbel dat zegt.
Wat voor nonsens kan jij uit je nek kletsen. Is dit typisch voor deze sekte of ben jij hierin een uitschieter?

quote:
En dan kom jij met verhalen aan van: Ja dat gaat over een olijfboom die zijn geloof verloren heeft?
Nou volgens mij kan dat alleen als je hallucineert.
Ook weer typisch voor de verhalen uit dit sprookjesboek waar zelfs slangen kunnen spreken en bomen hun geloof verliezen.
quote:
En bij de andere punten zeg je alleen maar dingen in de richting van: Huh?
Die ' Huh ' is uw creatie. Blijkbaar gaat mijn kennis betreft religie jou petje te boven ( maar ach, daarvoor hoef je natuurlijk geen bolleboos te wezen ).

En nu hoop ik maar dat de mod's je wat fatsoen bijbrengen.
pi_155020305
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 11:50 schreef Molurus het volgende:

Even los van de vraag of je dit zo algemeen kunt stellen, ik vermoed van niet, zou dit volgens jou iets goeds zijn?

Dienst weigeren is altijd goed.
Beter dan mensen vermoorden in de oorlog.
Ga jij je mede-mens maar doden, ik niet.

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 09:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

God vermoordt mensen om redenen die moord niet rechtvaardigen. Sommige oorlogen worden gevoerd om redenen die het doden van mensen wel rechtvaardigen.
Sodom en Gomorra vernietigen was niet rechtvaardigen? Juist ja.... :')

quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 15:56 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

De vervloekte vijgenboom (Matth. 21:18-22) :P

Behoorlijk paternalistisch trouwens om een zustergeloof te verketteren, maar ja als je Het Enig Ware Geloof hebt, kun je ook niet anders. Je bent eigenlijk wel zielig.

Gossie.
Ik verketter helemaal niemand. Ik geef ook aan dat individuele joden wel redding kunnen krijgen als ze Jezus leren kennen en christen worden.
Alleen de Bijbel geeft aan dat de joden als volk verworpen zijn.

Maar je geeft dus wel aan dat die boom leert dat de joden verworpen zijn als volk, dat is al iets.
Sommigen snappen dat nog niet eens.

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 16:33 schreef ATON het volgende:

Bekend verhaal... de atheïsten moeten weer het goede voorbeeld geven. :Y
Atheisten en een goed voorbeeld geven? _O-
Dat zal iets nieuws zijn.
pi_155020495
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 19:04 schreef ATON het volgende:

Wat voor nonsens kan jij uit je nek kletsen. Is dit typisch voor deze sekte of ben jij hierin een uitschieter?
Wat sektes doen weet ik niet, nog nooit in een sekte gezeten.
En onzin? Waarom reageer jij niet een keer inhoudelijk?

quote:
Ook weer typisch voor de verhalen uit dit sprookjesboek waar zelfs slangen kunnen spreken en bomen hun geloof verliezen.
Wel bijzonder dat meneertje rationeel met het verhaal komt aanzetten dat een random boom ineens geloof kan tonen. Dus of je bent ineens raar gaan denken of je had die avond drugs gehad en zat in een trip. Die tekst laat heel duidelijk zien dat het niet om een letterlijke boom gaat, schijnbaar is het gewoon te moeilijk voor je om je ongelijk toe te geven. Is het zo moeilijk om Jehovah's getuigen een keer gelijk te geven?

quote:
Die ' Huh ' is uw creatie. Blijkbaar gaat mijn kennis betreft religie jou petje te boven ( maar ach, daarvoor hoef je natuurlijk geen bolleboos te wezen ).
Vandaar dat als het een keertje inhoudelijk gaat jij direct faalt in je kennis _O-

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 19:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

We hebben je al de bronnen laten zien waarin staat dat dat niet het geval is, en dat kindermisbruik actief verzwegen wordt.
Uh nee. Ja een keer een individueel geval. Maar voor de miljoenste keer, je bent een beetje hardleers (en Falling_away ook), ik heb het over de algemene houding van de organisatie. Niet over wat een individueel geval doet.

quote:
Een god heeft niets over mij te zeggen. :)
Dat is je eigen probleem ;)
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 19:19:11 #259
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155020739
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 19:07 schreef bianconeri het volgende:
Sodom en Gomorra vernietigen was niet rechtvaardigen? Juist ja.... :')
Hoe zou jij het uitmoorden van twee steden dan willen rechtvaardigen?
pi_155021276
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 19:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Hoe zou jij het uitmoorden van twee steden dan willen rechtvaardigen?
Ken jij het Bijbelse verslag niet over wat er in die steden gebeurde?
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 19:46:19 #261
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155021668
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 19:36 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ken jij het Bijbelse verslag niet over wat er in die steden gebeurde?
Dus als iemand zich misdraagt, mag je die persoon vermoorden? Bereid je dan maar voor...
pi_155022199
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 18:55 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Mahahahaha meen je dit nou serieus??

Grondig onderzoek doen houdt niet in dat je onderzoek doet alleen in eigen lectuur vriend.
Als je twijfelt aan de leer van Jehovah's getuigen, wat voor nut heeft het dan om binnen de lectuur zelf onderzoek te doen. Dan moet je naar de Bijbel gaan kijken.
Als je twijfelt aan het bestaan van God, wat heeft het dan voor nut alleen in de lectuur te kijken?

Je kunt wel zien dat jij verstokt bent geraakt van het prachtige Bijbelse onderwijs want je begint rare verhalen te vertellen. Onlogische verhalen.
Als de organisatie zegt om heel grondig alles wat het zelf zegt te onderzoeken, wat voor waarde heeft dat nou als dat zou betekenen als je dat alleen maar binnen eigen lectuur moet doen _O-
Goed hier gaan we dan.. niet om jou te overtuigen want voor jou is alle hoop verloren, jij hebt de grootste oogkleppen op die ik ooit gezien heb.. Ik vind het vooral belangrijk voor anderen die toevallig het topic lezen en denken dat het misschien niet zo erg is bij de JG's.

Waar zou je nu het beste kennis op kunnen doen dan op een hogere school?

Wachttoren 15/4 2008 - http://wol.jw.org/nl/wol/d/r18/lp-o/2008281:

quote:
Maar wat te denken van hoger, universitair onderwijs? Dat wordt algemeen bezien als onmisbaar voor succes. Helaas raakt het hoofd van velen die dat onderwijs volgen, uiteindelijk gevuld met schadelijke propaganda. Door dat onderwijs worden waardevolle jonge jaren verspild die het beste in Jehovah’s dienst gebruikt kunnen worden (Pred. 12:1). Misschien is het niet verwonderlijk dat in landen waar velen zulk onderwijs hebben genoten, het geloof in God een ongekend dieptepunt heeft bereikt. In plaats van zekerheid te verwachten van de hogere onderwijsstelsels van de wereld, vertrouwt een christen op Jehovah. — Spr. 3:5.

Wachttoren 15/4 2008 - http://wol.jw.org/nl/wol/d/r18/lp-o/2008281
Nee idd niet verwonderlijk dat je stopt met geloven als je logisch leert nadenken. Geen wonder dus dat het WT genootschap hier bang voor is..

Of wat de denken van het lezen van boeken van ex-JG's? Waarom zou je die niet mogen lezen als je de keuze wil maken je te laten dopen? Wat heb je te verbergen als oranisatie als je dit in je publicaties plaatst?

quote:
Hoe bescherm je je tegen valse leraren? De Bijbel is daar heel duidelijk over: „Mijdt hen.” (Lees Romeinen 16:17; 2 Johannes 9-11.) Blijf dus bij ze uit de buurt, net zoals wanneer een dokter zegt elk contact te mijden met iemand die een besmettelijke, dodelijke ziekte heeft. Afvalligen zijn „geestelijk ziek” en proberen anderen te besmetten met hun onjuiste leringen (1 Tim. 6:3, 4). Jehovah is als die dokter. Hij waarschuwt ons duidelijk geen enkel contact met ze te hebben. Wees dan ook vastbesloten naar die waarschuwing te luisteren.

7, 8. (a) Hoe ga je valse leraren uit de weg? (b) Waarom wil jij geen enkel contact met valse leraren?
7 Hoe zorg je dat je niet in contact komt met valse leraren? Ontvang ze niet bij je thuis en groet ze niet. Lees hun lectuur niet en kijk niet naar tv-programma’s waar ze in voorkomen. Bezoek hun websites niet en reageer niet op hun blogs. Waarom stellen we ons zo op? Uit liefde. We houden van „de God der waarheid” en daarom zijn we niet geïnteresseerd in verdraaide leringen die de Bijbelse waarheid tegenspreken
en dan dit.. duidelijker wordt het niet:



Ten slotte: Bedankt Bianconeri... door jouw schaamteloze gelieg kom ik steeds meer zaken tegen waardoor mijn afkeer van de werkwijze van het WT genootschap alleen maar groter wordt ^O^

Kom maar op met je leugens in reactie hierop.. laat me raden, enkel een hoop geschreeuw dat het WT genootschap toch echt wel aanmoedigt om onderzoek te doen buiten hun eigen lectuur blah blah blah zonder een greintje bewijs :W
Alpha kenny one
pi_155024142
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 19:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Dus als iemand zich misdraagt, mag je die persoon vermoorden? Bereid je dan maar voor...
Typisch weer iemand die de Bijbel niet kent die dan met zo'n kortzichtige reactie komt.....

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 19:58 schreef falling_away het volgende:

Goed hier gaan we dan.. niet om jou te overtuigen want voor jou is alle hoop verloren, jij hebt de grootste oogkleppen op die ik ooit gezien heb.. Ik vind het vooral belangrijk voor anderen die toevallig het topic lezen en denken dat het misschien niet zo erg is bij de JG's.

Waar zou je nu het beste kennis op kunnen doen dan op een hogere school?

Wachttoren 15/4 2008 - http://wol.jw.org/nl/wol/d/r18/lp-o/2008281:

[..]

Nee idd niet verwonderlijk dat je stopt met geloven als je logisch leert nadenken. Geen wonder dus dat het WT genootschap hier bang voor is..

Of wat de denken van het lezen van boeken van ex-JG's? Waarom zou je die niet mogen lezen als je de keuze wil maken je te laten dopen? Wat heb je te verbergen als oranisatie als je dit in je publicaties plaatst?

Ten slotte: Bedankt Bianconeri... door jouw schaamteloze gelieg kom ik steeds meer zaken tegen waardoor mijn afkeer van de werkwijze van het WT genootschap alleen maar groter wordt ^O^

Kom maar op met je leugens in reactie hierop.. laat me raden, enkel een hoop geschreeuw dat het WT genootschap toch echt wel aanmoedigt om onderzoek te doen buiten hun eigen lectuur blah blah blah zonder een greintje bewijs :W
Schaamteloze gelieg?

Ik heb nergens hier gelogen vriend.
Jij bent degene die zegt dat de organisatie leert alleen binnen de organisatie onderzoek te doen.
Wat is dat voor onlogische redenatie?

Als je alleen je boerenverstand maar gebruikt snap je al dat als je grondig onderzoek wilt doen dat je dingen buiten de organisatie moet bestuderen.
Dat er niet aangemoedigd wordt hogere studies allemaal na te streven heeft hier ook helemaal niets mee te maken, maar als je je aanhaling leest zie je duidelijk staan dat het helemaal niet daarom gaat.

Waarom is er op het afgelopen congres nog gezegd om grondig alles te onderzoeken of Jehovah's getuigen wel gelijk hebben? Dat zou complete onzin zijn als wat jij hier allemaal loopt te verkondigen klopt. Waarom worden er zoveel aanhalingen gedaan uit niet-JG lectuur als het bv gaat om archeologie als dat toch allemaal onzin is?

Bedankt voor je bijdrage in dit topic, je laat alleen maar zien hoe verblindt sommigen zijn.
Ongelofelijk, waarom kun je niet gewoon toegeven dat de organisatie ook goede dingen doet.
Ja tuurlijk kunnen soms dingen beter. Maar de organisatie moedigt mensen heel erg aan om grondig onderzoek te doen, ook naar alles buiten de organisatie. Echt niet om alleen onze eigen lectuur te onderzoeken, en om onze lectuur te controleren MOET je wel andere lectuur bestuderen.

Dus gebruik je boerenverstand is, ipv alleen je anti-JG verstand. Nogmaals:
Om JG lectuur te bestuderen, MOET je wel andere lectuur bestuderen.

En btw, er zijn zoveel getuigen die hoger onderwijs gevolgd hebben. Waaronder ondergetekende.
In de ecologie, dat heeft mijn geloof alleen maar meer versterkt, als je ziet hoe blind de theorie in evolutie is. Heb er een heel mooi boek over, internationale editie. Samengesteld door 6 professoren van verscheidene universiteiten in de VS.

Wat is het toch triest te zien hoe sommigen kunnen vervallen in een stuk blind antipathie tegen Jehovah's Getuigen. Halen dingen aan die er niets mee te maken hebben. Dingen die de organisatie zelf zegt zijn zogenaamd niet waar 8)7

Net alsof een winkelketen zegt: Wij verkopen product X. En als je dan in de winkel komt: Nee hoor wij verkopen product X niet.
pi_155026019
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 20:47 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Typisch weer iemand die de Bijbel niet kent die dan met zo'n kortzichtige reactie komt.....

[..]

Schaamteloze gelieg?

Ik heb nergens hier gelogen vriend.
Jij bent degene die zegt dat de organisatie leert alleen binnen de organisatie onderzoek te doen.
Wat is dat voor onlogische redenatie?

Als je alleen je boerenverstand maar gebruikt snap je al dat als je grondig onderzoek wilt doen dat je dingen buiten de organisatie moet bestuderen.
Dat er niet aangemoedigd wordt hogere studies allemaal na te streven heeft hier ook helemaal niets mee te maken, maar als je je aanhaling leest zie je duidelijk staan dat het helemaal niet daarom gaat.

Waarom is er op het afgelopen congres nog gezegd om grondig alles te onderzoeken of Jehovah's getuigen wel gelijk hebben? Dat zou complete onzin zijn als wat jij hier allemaal loopt te verkondigen klopt. Waarom worden er zoveel aanhalingen gedaan uit niet-JG lectuur als het bv gaat om archeologie als dat toch allemaal onzin is?

Bedankt voor je bijdrage in dit topic, je laat alleen maar zien hoe verblindt sommigen zijn.
Ongelofelijk, waarom kun je niet gewoon toegeven dat de organisatie ook goede dingen doet.
Ja tuurlijk kunnen soms dingen beter. Maar de organisatie moedigt mensen heel erg aan om grondig onderzoek te doen, ook naar alles buiten de organisatie. Echt niet om alleen onze eigen lectuur te onderzoeken, en om onze lectuur te controleren MOET je wel andere lectuur bestuderen.

Dus gebruik je boerenverstand is, ipv alleen je anti-JG verstand. Nogmaals:
Om JG lectuur te bestuderen, MOET je wel andere lectuur bestuderen.

En btw, er zijn zoveel getuigen die hoger onderwijs gevolgd hebben. Waaronder ondergetekende.
In de ecologie, dat heeft mijn geloof alleen maar meer versterkt, als je ziet hoe blind de theorie in evolutie is. Heb er een heel mooi boek over, internationale editie. Samengesteld door 6 professoren van verscheidene universiteiten in de VS.

Wat is het toch triest te zien hoe sommigen kunnen vervallen in een stuk blind antipathie tegen Jehovah's Getuigen. Halen dingen aan die er niets mee te maken hebben. Dingen die de organisatie zelf zegt zijn zogenaamd niet waar 8)7

Net alsof een winkelketen zegt: Wij verkopen product X. En als je dan in de winkel komt: Nee hoor wij verkopen product X niet.
quote:
Kom maar op met je leugens in reactie hierop.. laat me raden, enkel een hoop geschreeuw dat het WT genootschap toch echt wel aanmoedigt om onderzoek te doen buiten hun eigen lectuur blah blah blah zonder een greintje bewijs :W
Yep... zoals verwacht :W
Alpha kenny one
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 21:36:36 #265
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155026240
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 20:47 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Typisch weer iemand die de Bijbel niet kent die dan met zo'n kortzichtige reactie komt.....
Meh, jij bent hier degene die het minste verstand van de Bijbel heeft.
pi_155026996
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 19:07 schreef bianconeri het volgende:


Ik verketter helemaal niemand. Ik geef ook aan dat individuele joden wel redding kunnen krijgen als ze Jezus leren kennen en christen worden.
Alleen de Bijbel geeft aan dat de joden als volk verworpen zijn.

Maar je geeft dus wel aan dat die boom leert dat de joden verworpen zijn als volk, dat is al iets.
Sommigen snappen dat nog niet eens.

[..]

Atheisten en een goed voorbeeld geven? _O-
Dat zal iets nieuws zijn.
Tuurlijk verketter je hiermee orthodoxe joden die geen tittel of jota aan de wet veranderd hebben. "Er is geen heil buiten Jezus".

En nog een generaliseerde sneer naar atheïsten, goed bezig bianco, heel christelijk. :P
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_155027296




pi_155027514
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 19:07 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dienst weigeren is altijd goed.
Beter dan mensen vermoorden in de oorlog.
Ga jij je mede-mens maar doden, ik niet.
Weer een walgelijk stukje selectief lezen van je, zoals we eigenlijk wel gewend zijn. Dit is de rest van de post waar je op reageert en die je heel gemakszuchtig negeert:

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 11:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zou jij liever hebben gezien dat tijdens WWII niemand in dienst was gegaan? Dan zouden we hier met zijn allen gezelllig duits hebben gesproken en geregeerd worden door Nazi's.

Anders gezegd: ik kan me best situaties bedenken waarin dienstplicht weigeren gewoon immoreel is.

Dit is wederom het o zo belangrijke verschil tussen blind de regels volgens en begrijpen waarom dingen nou wel of niet moreel zijn. Ik zie liever dat mensen zich hierin verdiepen:


Dan dat ze braaf regels volgen die ze voor geen meter begrijpen.
Met andere woorden: dat jij de vrijheid hebt om je domme religieuze dogma's te spuien is dankzij mensen die zo aardig zijn geweest om geen dienst te weigeren en jouw vrijheid te beschermen.

Dat je hier dan nog eens durft te beweren dat 'dienst weigeren altijd goed is'... ik vind dat nogal respectloos richting de mensen aan wie jij jouw vrijheid hebt te danken. Het is duidelijk dat jij die vrijheid niet op prijs stelt en vooral ook niet verdient.

[ Bericht 1% gewijzigd door Molurus op 08-08-2015 22:08:16 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_155028417
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 17:38 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Dus in de hypothetische situatie waarin een land/groepering oorlogen begint en systematisch allerlei bevolkingsgroepen uitroeit, is volgens jou toekijken en het laten gebeuren de meest morele keuze?

Ik zit echt met open mond te lezen...
Dat zeg ik niet. Ik vroeg: is er geen andere manier te bedenken, aangezien we toch slimmer zijn dan God?
pi_155028768
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 22:21 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Ik vroeg: is er geen andere manier te bedenken, aangezien we toch slimmer zijn dan God?
Hoho jij gelooft hier in een almachtige god. Mensen zijn dat zeker niet en niemand beweert slimmer te zijn dan n almachtige.

de god waarin jij gelooft heeft een oneindige macht en kennis om iets anders te doen..

Of zijn die God en verhalen gewoon verzonnen door een volk in een tijd dat dit soort praktijken normaal waren? Klinkt toch een stuk aannemelijker.
Alpha kenny one
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 22:27:38 #271
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_155028775
Ik wil alleen maar even zeggen dat ik als lurker echt intens kan genieten van dit topic10.gif
BEASTMODE
pi_155028975
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 22:27 schreef falling_away het volgende:

[..]

Hoho jij gelooft hier in een almachtige god. Mensen zijn dat zeker niet en niemand beweert slimmer te zijn dan n almachtige.

de god waarin jij gelooft heeft een oneindige macht en kennis om iets anders te doen..

Of zijn die God en verhalen gewoon verzonnen door een volk in een tijd dat dit soort praktijken normaal waren? Klinkt toch een stuk aannemelijker.
Het gaat ondertussen helemaal niet meer om wat God zoal had kunnen doen. Maar om wat jullie nu zouden doen als jullie in een bijna soortgelijke situatie zitten. Met enig verschil dat het niet God is die opdracht geeft, maar het hoofd van je land.
pi_155029881
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 22:32 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Het gaat ondertussen helemaal niet meer om wat God zoal had kunnen doen. Maar om wat jullie nu zouden doen als jullie in een bijna soortgelijke situatie zitten. Met enig verschil dat het niet God is die opdracht geeft, maar het hoofd van je land.
De discussie loopt wat door elkaar maar met je opmerking dat wij slimmer zijn dan god breng je het weer daar naar terug. Je ontwijkt de vraag door je stelling en tegenvraag.
Alpha kenny one
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 23:02:41 #274
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155030344
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 22:21 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Ik vroeg: is er geen andere manier te bedenken, aangezien we toch slimmer zijn dan God?
Hoe kom je erbij dat wij slimmer zijn dan God? Die veronderstelde God is toch alwetend?
pi_155032791
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 19:36 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ken jij het Bijbelse verslag niet over wat er in die steden gebeurde?
Oh je bedoelt het verslag waar Lot zijn bloedeigen dochter aanbood aan de woedende menigte om te verkrachten ipv zijn gasten?
Diezelfde dochter die later samen met haar zusje hun vader dronken voerden en verkrachtten zodat ze kinderen konden krijgen? :X

Ja idd heel terecht dat god alle anderen in die steden heeft vermoord!! :')

snel overheen lezen dat stuk JG's.. of even een wachttoren opzoeken waar het allemaal goed word gepraat.
Alpha kenny one
  zondag 9 augustus 2015 @ 02:32:14 #276
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_155035959
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 22:21 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Ik vroeg: is er geen andere manier te bedenken, aangezien we toch slimmer zijn dan God?
Nee. Dit gaat over jou opmerking dat JG structureel dienstplicht zouden weigeren, omdat volgens jou in principe geen enkele reden voldoende rechtvaardiging zou zijn om oorlog te voeren. De implicatie van zo'n standpunt is dat je in principe elke immorele daad toe zou staan, puur en alleen omdat je (dodelijk) geweld nooit gerechtvaardigd vindt.

Dat houdt dus in dat je in principe geen problemen hebt met genocide (in de zin dat je niet zult in grijpen om het te stoppen) of met moord, als dat inhoudt dat je zelf (dodelijk) geweld zou moeten toepassen.

Om het iets concreet te maken: als jouw buren bijvoorbeeld een groepje Syrische vluchtelingen zouden proberen af te maken, zou jij hooguit vragen aan je buren om het niet te doen, maar als ze in de achtertuin toch door zouden gaan met het vermoorden van de Syriers, zou jij je afzijdig houden en enkel toekijken omdat je vindt dat ingrijpen immoreel is en het niet mag van de JGs.*

Zo'n moraliteit staat zo ver van m'n bed dat ik het me eigenlijk niet kan voorstellen in Nederland. Vandaar dat ik in een staat van verbijstering ben hierover... Ik hoop dus echt dat je niet goed nagedacht hebt over je uitspraak, want anders ben je eigenlijk echt een naar mens...

*Of je zou 112 bellen en daarmee het geweld uitbesteden en daarmee impliciet medeverantwoordelijk zijn, net zoals de koks, ziekenbroeders e.d. in oorlogen...een standpunt wat je eerder verworpen hebt...
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_155038112
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 22:52 schreef falling_away het volgende:

[..]

De discussie loopt wat door elkaar maar met je opmerking dat wij slimmer zijn dan god breng je het weer daar naar terug. Je ontwijkt de vraag door je stelling en tegenvraag.
Ik weet niet. God zou alles idd anders kunnen doen. Hij had de mens niet hoeven maken etc. Cliche, Gods wegen zijn ondoorgrondelijk... :@


quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 23:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat wij slimmer zijn dan God? Die veronderstelde God is toch alwetend?
Volgens jullie niet. En aangezien jullie zijn manier van "regeren" afkeuren, neem ik aan dat jullie een betere manier weten om het slechte te stoppen dan ook zelf te gaan doden.
pi_155038127
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 02:32 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Nee. Dit gaat over jou opmerking dat JG structureel dienstplicht zouden weigeren, omdat volgens jou in principe geen enkele reden voldoende rechtvaardiging zou zijn om oorlog te voeren. De implicatie van zo'n standpunt is dat je in principe elke immorele daad toe zou staan, puur en alleen omdat je (dodelijk) geweld nooit gerechtvaardigd vindt.

Dat houdt dus in dat je in principe geen problemen hebt met genocide (in de zin dat je niet zult in grijpen om het te stoppen) of met moord, als dat inhoudt dat je zelf (dodelijk) geweld zou moeten toepassen.

Om het iets concreet te maken: als jouw buren bijvoorbeeld een groepje Syrische vluchtelingen zouden proberen af te maken, zou jij hooguit vragen aan je buren om het niet te doen, maar als ze in de achtertuin toch door zouden gaan met het vermoorden van de Syriers, zou jij je afzijdig houden en enkel toekijken omdat je vindt dat ingrijpen immoreel is en het niet mag van de JGs.*

Zo'n moraliteit staat zo ver van m'n bed dat ik het me eigenlijk niet kan voorstellen in Nederland. Vandaar dat ik in een staat van verbijstering ben hierover... Ik hoop dus echt dat je niet goed nagedacht hebt over je uitspraak, want anders ben je eigenlijk echt een naar mens...

*Of je zou 112 bellen en daarmee het geweld uitbesteden en daarmee impliciet medeverantwoordelijk zijn, net zoals de koks, ziekenbroeders e.d. in oorlogen...een standpunt wat je eerder verworpen hebt...
Mijn poging om te bewijzen dat jullie net zo goed zonder aarzelen zullen doden (in een oorlog) in opdracht van mensen, is zoals normaal, weer gekomen tot een "beschuldiging" naar mij. 8)7

Ik ben echt niet goed (lees: heel erg slecht) in discussies blijkbaar :D

Maar don't worry, Grumphy. Ik zal nooit mensen in nood in de steek laten. Ik zal mijn bijdrage leveren.

Al rechtvaardigt niets een oorlog. Maar zoals Ser_ al zei, soms is een klein vuurtje nodig om een grotere te stoppen. Maar als een andere manier er is om het te stoppen (in de kern gaan) zou dat natuurlijk beter zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2015 06:59:26 ]
  zondag 9 augustus 2015 @ 09:37:40 #279
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155038802
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 06:47 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Volgens jullie niet. En aangezien jullie zijn manier van "regeren" afkeuren, neem ik aan dat jullie een betere manier weten om het slechte te stoppen dan ook zelf te gaan doden.
Je hoeft toch niet per se een betere oplossing te hebben als je de huidige oplossing verkeerd vindt? Maar goed, dat is ons perspectief.

Jouw perspectief is dat God almachtig en alwetend is. Wat hij doet is dus altijd de beste optie. Aangezien hij gebruikt maakt van moord, oorlog en genocide is dat kennelijk soms de beste optie. Bovendien doet God nooit slechte dingen, dus in sommige contexten zijn moord, oorlog en genocide goed. Kortom: als oorlog en genocide soms moreel goed en de beste optie zijn, waarom keur je het a priori af als mensen het doen?
pi_155038914
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 09:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Kortom: als oorlog en genocide soms moreel goed en de beste optie zijn, waarom keur je het a priori af als mensen het doen?
Zelfs in opdracht van diezelfde god.
pi_155041462
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 06:47 schreef Hexx. het volgende:

Volgens jullie niet. En aangezien jullie zijn manier van "regeren" afkeuren, neem ik aan dat jullie een betere manier weten om het slechte te stoppen dan ook zelf te gaan doden.
Betekent dit: wie een beter idee heeft dan vrijwel al het leven op aarde uitroeien moet het zeggen?
  zondag 9 augustus 2015 @ 14:14:05 #282
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_155044356
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 06:54 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Mijn poging om te bewijzen dat jullie net zo goed zonder aarzelen zullen doden (in een oorlog) in opdracht van mensen, is zoals normaal, weer gekomen tot een "beschuldiging" naar mij. 8)7

Ik ben echt niet goed (lees: heel erg slecht) in discussies blijkbaar :D

Maar don't worry, Grumphy. Ik zal nooit mensen in nood in de steek laten. Ik zal mijn bijdrage leveren.

Al rechtvaardigt niets een oorlog. Maar zoals Ser_ al zei, soms is een klein vuurtje nodig om een grotere te stoppen. Maar als een andere manier er is om het te stoppen (in de kern gaan) zou dat natuurlijk beter zijn.
Dat komt volgens mij omdat je een extreme beschuldiging uit (te weten: jullie zouden gaan moorden als jullie ook maar het kleinste excuus wordt aangereikt) in een poging om je eigen (JG) extreme standpunt (JG weigeren altijd dienstplicht) als beste/moreelste positie neer te zetten.

En die beschuldiging die je uit, is nergens op gebaseerd, wat blijkt uit de reacties die er allemaal feitelijk op neerkomen dat het kiezen voor wel/niet weigeren dienstplicht afhankelijk is van de situatie en niet zo zwart-wit is als jij het stelt.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  zondag 9 augustus 2015 @ 14:28:55 #283
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_155044686
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 06:54 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Mijn poging om te bewijzen dat jullie net zo goed zonder aarzelen zullen doden (in een oorlog) in opdracht van mensen, is zoals normaal, weer gekomen tot een "beschuldiging" naar mij. 8)7

Ik ben echt niet goed (lees: heel erg slecht) in discussies blijkbaar :D
Als je dingen probeert te bewijzen die niet waar zijn dan maakt het geen drol uit hoe goed je bent in debatteren.

Debatteren wordt echt veel eenvoudiger als je standpunten inneemt die geen klinkklare onzin zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_155049342
Verkeerd :@
  woensdag 12 augustus 2015 @ 13:56:10 #285
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_155147584
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 06:47 schreef Hexx. het volgende:
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk...
Waarom doen jullie dan zo extreem veel moeite om dingen te voorspellen, te verklaren etc etc. Als Gods wegen ondoorgrondelijk zijn dan is dat volkomen nutteloos.

quote:
Al rechtvaardigt niets een oorlog.
Vind ik ook. Maar blijkbaar denkt god daar anders over. En wat zou je dan doen? Als god het gebiedt?

[ Bericht 16% gewijzigd door hoatzin op 12-08-2015 14:01:57 ]
pi_155208799
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 21:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Meh, jij bent hier degene die het minste verstand van de Bijbel heeft.
Juist ja, vandaar dat ik de enige ben die met inhoudelijke punten over de Bijbel komt? Logisch.
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 21:53 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

Tuurlijk verketter je hiermee orthodoxe joden die geen tittel of jota aan de wet veranderd hebben. "Er is geen heil buiten Jezus".

En nog een generaliseerde sneer naar atheïsten, goed bezig bianco, heel christelijk. :P
Joden hebben hun speciale voorrecht gewoon verloren en zijn niet langer Gods volk volgens de Bijbel, simpel zat. Ook al weten ze misschien heel wat van de wetten en hebben ze er misschien niets aan gedaan.

Niet al het generaliserende direct serieus nemen joh. Tuurlijk zijn er wel atheisten die wat goeds doen.
Niet iedereen is als de gemiddelde atheist die FOK op zoekt, want dat zijn vaak de atheisten die alleen maar grote bek op willen zetten en eigenlijk geen bal verstand hebben van religie maar toch de gelovigen willen afzeiken over hun geloof.

quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 00:11 schreef falling_away het volgende:

Oh je bedoelt het verslag waar Lot zijn bloedeigen dochter aanbood aan de woedende menigte om te verkrachten ipv zijn gasten?
Diezelfde dochter die later samen met haar zusje hun vader dronken voerden en verkrachtten zodat ze kinderen konden krijgen? :X

Ja idd heel terecht dat god alle anderen in die steden heeft vermoord!! :')

snel overheen lezen dat stuk JG's.. of even een wachttoren opzoeken waar het allemaal goed word gepraat.
Helemaal niet snel over heen lezen
pi_155208862
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 13:46 schreef bianconeri het volgende:

Niet iedereen is als de gemiddelde atheist die FOK op zoekt, want dat zijn vaak de atheisten die alleen maar grote bek op willen zetten en eigenlijk geen bal verstand hebben van religie maar toch de gelovigen willen afzeiken over hun geloof.
In tegenstelling tot de immer zekere gelovigen die hier alleen komen om wijsheid te verspreiden _O-
Conscience do cost.
pi_155208873
quote:
''Too stupid to think for yourself?
Be an evolutionist!''

''Too stupid to understand science?
Be an atheist''

''Too stupid to understand archeology?
Be an atheist''

''Too lazy to study archeology and ecology?
Be an atheist''

Kleine aanpassingen gedaan, nu is het iets geloofwaardiger.
pi_155209451
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 13:48 schreef bianconeri het volgende:

[..]

''Too stupid to think for yourself?
Be an evolutionist!''

''Too stupid to understand science?
Be an atheist''

''Too stupid to understand archeology?
Be an atheist''

''Too lazy to study archeology and ecology?
Be an atheist''

Kleine aanpassingen gedaan, nu is het iets geloofwaardiger.
''Too stupid to think for yourself?
Use a holy book and follow the leader

''Too stupid to understand science?
Be a believer and create your own mythical miracles. Fuck the law of nature.

''Too stupid to understand archeology?
Be a believer (they say dinosaur-bones are a way to test our believe, the devil put the bones in the ground for us :')

''Too lazy to study archeology and ecology?
Be a believer and give your own twist to fossil fuel

O~) kleine aanpassingen gedaan, nu zijn christenen en jehovah's nog ongeloofwaardiger

[ Bericht 2% gewijzigd door HQ-Design op 14-08-2015 14:14:26 ]
pi_155212337
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 13:46 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Helemaal niet snel over heen lezen
Oh nee want dit keer vond god het niet erg dus dan is het niet erg volgens de JG's.. net zoals kindermoord etc.
Alpha kenny one
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:47:10 #291
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155212461
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 13:46 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Juist ja, vandaar dat ik de enige ben die met inhoudelijke punten over de Bijbel komt? Logisch.
Ja. Iedereen met een beetje verstand van de Bijbel zou nooit inhoudelijke punten uit dat werk durven aandragen als argument voor wat dan ook.
pi_155254936
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 19:02 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Noorse Broederschap is wel een rare beweging hoor...
Al meerdere malen mee te maken gehad. Dat is wel even heel wat anders dan Jehovah's Getuigen.

Over het stoppen als JG, ik denk dat dat sowieso individueel ligt. De ene heeft sowieso veel moeite om emotioneel met iets te breken. Als iemand gewoon wil stoppen dan kan dat prima, als ik morgen besluit te stoppen dan kan dat prima. Het is echt niet alsof ik op de 1 of andere manier getiranniseerd ga worden ofzo. Maar sommigen zullen dat mss wel zo voelen, een bepaalde druk.
Net als dat sommigen een druk voelen om zich als JG te laten dopen, terwijl de organisatie constant in de lectuur zegt om jezelf volledig te overtuigen of je er mee eens bent. Niet vanwege je ouders of vrienden.
Ik dacht dat jehova getuige niet zouden mogen liegen. Maar iedere zin die bianconeri typt is een leugen.




pi_155260991
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 01:28 schreef HQ-Design het volgende:

[..]

Ik dacht dat jehova getuige niet zouden mogen liegen. Maar iedere zin die bianconeri typt is een leugen.

Als je iets van sektes wil weten, dan heb je duizenden keren meer aan ex-sekteleden, dan aan sekteleden zelf. Er is nogal wat sprake van druk om je aan de regels te houden en reken maar dat ze elkaar in de gaten houden. Pas als die druk weggevallen is, kan er sprake zijn van een eerlijk gesprek.
pi_155287263
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 13:46 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Juist ja, vandaar dat ik de enige ben die met inhoudelijke punten over de Bijbel komt? Logisch.

[..]

Joden hebben hun speciale voorrecht gewoon verloren en zijn niet langer Gods volk volgens de Bijbel, simpel zat.
Dat is dus 1 van de grootste leugens die jullie als jehova's verkondigen en een verschil is met de andere christelijke geloofsgemeenschappen.

Want Israël zal altijd Gods speciale volk zijn, de christenen zijn eigenlijk takken die op de stam zijn geënt en zijn gaan uit groeien en bloeien.
en die stam is Israël waar de christenen op geënt zijn, dus als die stam er niet meer zou zijn kunnen de christenen ook niet meer bestaan.
Jezus was zelf ook joods dus als God de zijn volk zou verstoten zou hij ook Jezus hebben verstoten en dat kan totaal niet.
Hoe zit het anders met de aangekondigde terug keer van God's volk uit de diaspora?
hoe zou die voorspelling anders in vervulling moeten gaan als zijn volk er niet meer zou zijn?
en waarom denk je dat zoveel Joden nu weer terug keren naar hun "beloofde" land? omringd door vijanden en nog steeds niet verslagen :)

quote:
Ook al weten ze misschien heel wat van de wetten en hebben ze er misschien niets aan gedaan.
Dit hoort allemaal bij God's grote plan.
Als de joden maar ook de ongelovigen Jezus niet hadden gekruisigd zouden wij nooit gered kunnen worden en was er voor jou en mij geen eeuwig leven mogelijk.
Dit moest allemaal gebeuren zodat wij daar dus ook deel vanuit zou kunnen maken.

Wat God wil dat niemand verloren gaat maar het eeuwig leven heeft.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_155287713
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 10:58 schreef sjoemie1985 het volgende:
Dat is dus 1 van de grootste leugens die jullie als jehova's verkondigen en een verschil is met de andere christelijke geloofsgemeenschappen.
Hier ben ik het met je eens, maar niet met dit:

quote:
Als de joden maar ook de ongelovigen Jezus niet hadden gekruisigd zouden wij nooit gered kunnen worden en was er voor jou en mij geen eeuwig leven mogelijk.
De gelovige joden hadden totaal geen schuld aan zijn kruisiging. Dit komt enkel op rekening van de Romeinen.
En wat betreft dat eeuwig leven was ook niet zo vreemd voor de joden. Ook zij geloofden in het laatste oordeel op het eind der tijden.
De Romeinen hebben Jezus gekruisigd omdat hij zich uitgaf voor een messias, wat betekende dat hij zich uitgaf voor gezalfde koning van de joden, wat neerkomt op een staatsgreep.
pi_155287998
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:25 schreef ATON het volgende:

[..]

Hier ben ik het met je eens, maar niet met dit:

[..]

De gelovige joden hadden totaal geen schuld aan zijn kruisiging. Dit komt enkel op rekening van de Romeinen.
En wat betreft dat eeuwig leven was ook niet zo vreemd voor de joden. Ook zij geloofden in het laatste oordeel op het eind der tijden.
De Romeinen hebben Jezus gekruisigd omdat hij zich uitgaf voor een messias, wat betekende dat hij zich uitgaf voor gezalfde koning van de joden, wat neerkomt op een staatsgreep.
wat bedoel je met gelovige joden? De Joden die toen al wel geloofden dat Jezus God's zoon was?

Ik doelde dus op de Joden die Jezus opdat moment niet erkenden als zoon van God en hem dus als een Gods lasteraar zagen en hem dus uit de weg wilden en toen dus Hem hebben laten kruisigen.
Niet alleen de Romeinen hebben hem dus gekruisigd de Joden deden ook net zo hard mee.

Jezus zei ook niet voor niets vader vergeef het hun want zij weten niet wat ze doen.
en 1 van de Romeinse oversten zei uiteindelijk ook: waarlijk hij was God's zoon.

En het eind oordeel moet nog komen. ;)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_155288884
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:40 schreef sjoemie1985 het volgende:
wat bedoel je met gelovige joden? De Joden die toen al wel geloofden dat Jezus God's zoon was?
Gelovige joden zijn joden die de Torah volgen. Een fysieke zoon van God is voor hen pure blasfemie. Als er al sprake zou zijn van ' kinderen God's ' of ' zoon van God ' was dit puur figuurlijk bedoeld. Deze zegswijze was toen zeer gewoon in de Helleense wereld.

quote:
Ik doelde dus op de Joden die Jezus opdat moment niet erkenden als zoon van God en hem dus als een Gods lasteraar zagen en hem dus uit de weg wilden en toen dus Hem hebben laten kruisigen.
Geen énkele vrome jood zou dit erkend hebben!! Het idee al dat God een zoon had bij een sterveling. Dit was een puur Romeins verzinsel wat eeuwen later maar ingang vond in het Rooms christendom.
quote:
Niet alleen de Romeinen hebben hem dus gekruisigd de Joden deden ook net zo hard mee.
Je zou verlegen moeten zijn dit te beweren. Dit is gedachtegoed vanuit de vorige eeuw en de bron van het anti-semitisme. Laten we het houden op onwetendheid van uw kant.

quote:
Jezus zei ook niet voor niets vader vergeef het hun want zij weten niet wat ze doen.
en 1 van de Romeinse oversten zei uiteindelijk ook: waarlijk hij was God's zoon.
Puur verzinsel van de auteurs van het N.T. Indien je je wat zou verdiepen in deze materie zou je inzicht krijgen met wat deze auteurs er werkelijk mee bedoelden.
pi_155289972
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 12:17 schreef ATON het volgende:

[..]

Gelovige joden zijn joden die de Torah volgen. Een fysieke zoon van God is voor hen pure blasfemie. Als er al sprake zou zijn van ' kinderen God's ' of ' zoon van God ' was dit puur figuurlijk bedoeld. Deze zegswijze was toen zeer gewoon in de Helleense wereld.

[..]

Geen énkele vrome jood zou dit erkend hebben!! Het idee al dat God een zoon had bij een sterveling. Dit was een puur Romeins verzinsel wat eeuwen later maar ingang vond in het Rooms christendom.

[..]

Je zou verlegen moeten zijn dit te beweren. Dit is gedachtegoed vanuit de vorige eeuw en de bron van het anti-semitisme. Laten we het houden op onwetendheid van uw kant.

[..]

Puur verzinsel van de auteurs van het N.T. Indien je je wat zou verdiepen in deze materie zou je inzicht krijgen met wat deze auteurs er werkelijk mee bedoelden.
Ze verwachten Hem in die tijd al wel want hij was al vele jaren voor zijn geboorte voorspeld door verschillende profeten waarvan jesaja en ezechiël 2 van de meest bekenden zijn.
Ze dacht of wouden toen niet weten dat dat dus Jezus was, ze verwachten eigenlijk een groots man die fysiek het land zou regeren en bevrijden van de romeinen en zo.
ze hadden niet gedacht dat hij zou komen zoals hij is gekomen.

maar toch heeft Jezus vele profetiën in die tijd volbracht en met name op de dag dat hij ztierf heeft hij een heleboel profetiën in 1 keer volbracht.
En alle wonderen en zo die hij in zijn leven deed waren teken van dat hij dus waarlijk God's zoon is.
Dus aan alles wat hij deed en zei konden ze zien dat hij de messias was en is.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_155291599
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 13:07 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ze verwachten Hem in die tijd al wel want hij was al vele jaren voor zijn geboorte voorspeld door verschillende profeten waarvan jesaja en ezechiël 2 van de meest bekenden zijn.
Probleem is bij jou dat je blijkbaar niet weet wat messias wil zeggen. Zelfs Cyrus de Grote werd als een messias aanzien omdat hij de Judeeërs naar huis liet gaan en de eerste Tempel bekostigd had.
Na Jezus zijn er nog enkele ' messiassen ' opgestaan. Dit was zeker geen eenmalige gebeurtenis. Na elke bezetting door een vreemde mogendheid keek men uit naar een messias.
quote:
Ze dacht of wouden toen niet weten dat dat dus Jezus was, ze verwachten eigenlijk een groots man die fysiek het land zou regeren en bevrijden van de romeinen en zo.
ze hadden niet gedacht dat hij zou komen zoals hij is gekomen.
Zolang hij leefde hoopten ze wel dat hij hen van het Romeins juk zou kunnen bevrijden, maar hij is gevat en terechtgesteld. Aan een dode messias had men natuurlijk niks. En wat doe je met ' de blijde intrede ' ? Wie stonden hem toen op te wachten ????

quote:
maar toch heeft Jezus vele profetiën in die tijd volbracht en met name op de dag dat hij ztierf heeft hij een heleboel profetiën in 1 keer volbracht.
Hier ben je onzin aan het uitkramen.
quote:
En alle wonderen en zo die hij in zijn leven deed waren teken van dat hij dus waarlijk God's zoon is.
O, maar er waren er wel meer die nog grotere wonderen werden toegeschreven. Uiteraard heeft dit wel nooit plaats gevonden. Dit schreef men enkel om hem zeker gewicht te geven en heeft helemaal niks met een( fysieke ) zoon van God te maken. Dan liepen er toen wel meer zoontjes van God rond.
quote:
Dus aan alles wat hij deed en zei konden ze zien dat hij de messias was en is.
Dat zag er aanvankelijk wel zo naar uit voordat men hem gekruisigd heeft. :)
pi_155292740
Jezus is de enigste die de profetie geboren uit een maagd heeft waargemaakt, en een paar van zijn dicipelen hebben de hemelvaart van Jezus in levende lijve meegemaakt.

Maar toch na de opstanding van Jezus hebben nog op zijn minst ik dacht 5000 individuele mensen hem gezien.

die andere messiassen waren waarschijnlijk niet zoals Jezus.
Jezus is de enigste die zonder zonde geleefd heeft, waardoor de dood dus geen vat op hem kon krijgen na het sterven en waardoor hij dus ook op kon staan uit de dood.

ga er vanuit dat geen van die messiassen waarover jij spreekt dit hebben gedaan.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_155295235
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:41 schreef sjoemie1985 het volgende:
Jezus is de enigste die de profetie geboren uit een maagd heeft waargemaakt,
Je lijkt me een kort geheugen te hebben. Vooruit, nogmaals:
Het Hebreeuwse woord ' almah ' dat Matteüs als ' maagd ' in zijn Griekse vertaling overneemt, betekend een ' jonge vrouw ' en duidt in de verste verte niet op iets wonderbaarlijks.
quote:
en een paar van zijn dicipelen hebben de hemelvaart van Jezus in levende lijve meegemaakt.
Dat heb je weer eens leuk verzonnen.
quote:
Maar toch na de opstanding van Jezus hebben nog op zijn minst ik dacht 5000 individuele mensen hem gezien.
Zin voor overdrijven ? 500 , en dat weten we enkel door de auteurs van het N.T. In werkelijkheid is hij nooit opgestaan. Hier heb je wat ' goed nieuws ':
http://www.jacobslavenburg.nl/algemeen/het-graf-van-jezus/
Vergeet ook niet de onderstaande linken aan te vinken.

quote:
die andere messiassen waren waarschijnlijk niet zoals Jezus.
Nee, dat waren andere personen. :)
quote:
Jezus is de enigste die zonder zonde geleefd heeft, waardoor de dood dus geen vat op hem kon krijgen na het sterven en waardoor hij dus ook op kon staan uit de dood.
En dat is religieus gezwets.

quote:
ga er vanuit dat geen van die messiassen waarover jij spreekt dit hebben gedaan.
En zoals je kunt lezen, hij ook niet. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')