De OP is niet van I. maar wordt al gehanteerd vanaf deel 1 CUL / Waar heb jij gegeten? en alles daarop volgend CUL / Waar heb jij gegeten? #2: Van sterrentents tot Piet Patatquote:Op donderdag 30 juli 2015 18:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat Iwanius de standaard OP is, is wel ironisch
Niet meerquote:Op donderdag 30 juli 2015 18:43 schreef golfer het volgende:
[..]
De OP is niet van I. maar wordt al gehanteerd vanaf deel 1 CUL / Waar heb jij gegeten? en alles daarop volgend CUL / Waar heb jij gegeten? #2: Van sterrentents tot Piet Patat
Toen ik een nieuw deel opende heb stond er eerst automatisch de OP van het vorige topic, waar de recensie van Iwanius in stond.quote:
Het is ook nog eens belachelijk lekker bier.quote:
Geen idee, ik heb het wel vaker op internet bij zelf gemaakte limonade gezien. Bij deze tent hadden ze dit een paar maanden geleden ook niet. Hipster gehalte denk ik.... Wel raar want dit is eigenlijk meer de traditionele zone.quote:Op donderdag 30 juli 2015 18:11 schreef Pietverdriet het volgende:
wat is dat toch met drinken en eten in jampotten te serveren? Uit de VS over komen waaien? Ken het uit films als ze iemand als zwaar trailerpark white trash willen neerzetten, dan drinken ze moonshine uit jampotten.
De drankjes lijken dan weer mee te vallen voor een strandtent.quote:Op zondag 2 augustus 2015 21:16 schreef habitue het volgende:
19,50 voor een simpele hamburger, de tievus.
Ja, zo zat ik dus ook best wel Ben best gewend dat strandtenten wat duurder zijn met name vanwege het uitzicht e.d. Maar godver, deze had ik easy kunnen maken, 3x zo grootquote:Op zondag 2 augustus 2015 21:16 schreef habitue het volgende:
19,50 voor een simpele hamburger, de tievus.
Nah dit was wel echt een black angus hamburger. Had hem ook goed rare. Maar idd, normaal bolletje die ff onder de grill is geweest. In mijn hoofd zag ik toen ik het bestelde een italiaanse bol voor me, met een hamburger die eruit stak, goed wat sla, tomaat, augurkje, komkommer, kaas, spek, beetje saus, paar uienringen erbij, salade ernaast geserveerd. Helaasquote:Op zondag 2 augustus 2015 21:39 schreef Pap89 het volgende:
LOL, zonder de opsmuk is dat gewoon zo'n Cafetaria hamburger op een normaal bolletje, waar ze meestal 3,50-5 euro voor vragen
Btw, wat is "sloffe" chips en skuumkoppe?
Klopt. Alleen 19,50 voor een hamburger is dan weer erg jammerquote:Op zondag 2 augustus 2015 21:33 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
De drankjes lijken dan weer mee te vallen voor een strandtent.
Deels met je eens. Ik vind idd skuumkoppe persoonlijk niet zo bijzonder. Ik ben meer een tripel liefhebber. Karmelietje, duveltje, borther david, IPA gaat er overigens ook graag in. Hop damn, IPA van 't ij, ect. Maar voor een semi witbiertje is skuum wel erg goed te drinken. Is het IMHO een goed biertje? Meh. Ik heb ze 100x beter gehad. Maar hipster zijn ze IMHO niet.quote:Op zondag 2 augustus 2015 22:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Skuumkoppe is een bier van de texelse brouwerij, hoog hipstergehalte, is niet vies maar zeker niets bijzonders. De bieren van deze brouwerij van voor tot achter gedronken, ze zijn leuk bezig, sympatiek project maar de bieren zijn nog niet uitgerijpt of uitontwikkeld. Brouwerij is volgens mij te succesvol om kritisch op zichzelf te zijn.
Klopt. Den Helder heeft zelf nu ook een stads brouwerij. Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier (ja sorry, maar ik kan het niet anders omschrijven). Ik heb het toen op het NH bierfestival in Alkmaar gehad. Wat een bocht.quote:Op zondag 2 augustus 2015 22:16 schreef Pap89 het volgende:
Is dat niet met veel van die biertjes de laatste jaren?
Ieder dorp lijkt wel een eigen bierbrouwer/wijngaard te hebben, wat dan heel speciaal moet zijn.
!quote:Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
[..]
Klopt. Den Helder heeft zelf nu ook een stads brouwerij. Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier
Wat een prachtige recensie.quote:Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
[..]
Klopt. Den Helder heeft zelf nu ook een stads brouwerij. Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier (ja sorry, maar ik kan het niet anders omschrijven). Ik heb het toen op het NH bierfestival in Alkmaar gehad. Wat een bocht.
Deze ga ik eens in een recensie van je citeren.quote:Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier (ja sorry, maar ik kan het niet anders omschrijven).
Meer dan 50 euro, dat is wel van een volstrekt grensoverschrijdende brutaliteit... De menukaart bestaat gezien dit gerecht waarschijnlijk voornamelijk uit sluwe suggesties van lekkernijen die je op je bord nauwelijks terugvindt. Helaas symptomatisch voor de concept-horeca anno 2015 in Nederland. Boycotten zo'n tent!quote:Op zondag 2 augustus 2015 21:12 schreef Qwea het volgende:
Waar: Paal 6, Julianadorp
Wanneer: vanavond
Wat at je: big boy p6 burger
Impressie: ziet er leuk uit, mooi uitzicht over zee en het strand.
Kosten: ¤53,70 voor 2 skuumkoppe, 2 big boy p6 burgers, 2 cola light en een espresso macchiato
Cijfer: 6,5
Ik kom er ook niet meer. Mijn partner merkte op zojuist dat de salade ws de sla op de bol was. Rot op, dat is geen salade in mijn ogenquote:Op maandag 3 augustus 2015 12:07 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Meer dan 50 euro, dat is wel van een volstrekt grensoverschrijdende brutaliteit... De menukaart bestaat gezien dit gerecht waarschijnlijk voornamelijk uit sluwe suggesties van lekkernijen die je op je bord nauwelijks terugvindt. Helaas symptomatisch voor de concept-horeca anno 2015 in Nederland. Boycotten zo'n tent!
Wat veel geld voor zo weinig .quote:Op maandag 3 augustus 2015 12:40 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik kom er ook niet meer. Mijn partner merkte op zojuist dat de salade ws de sla op de bol was. Rot op, dat is geen salade in mijn ogen
En ik had gisteren gewoon nog honger he nadat ik die "grote bol" had weggewerkt
Ze hebben ook een webcam link op de website.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:26 schreef MaLo het volgende:
[..]
Wat veel geld voor zo weinig .
Wij hebben vorig jaar bij De Strandtent in Callantsoog een hamburger gehad. Wij vonden de prijzen toen juist meevallen, hadden veel hogere prijzen verwacht aan zee (wij komen niet zo vaak aan zee )
Die hamburger kostte 5,50 (heb de kaart er net nog even weer bij gezocht) .
En dat was een prima burger voor dat geld. Ook gewoon op een wit bolletje, maar zo staat het ook op de kaart .
Ik had in de periode dat ik in Julianadorp woonde sowieso niet zo'n hoge pet op van de strandtenten daar. De enige twee waar ik nog wel eens kwam waren Donkere Duinen en Nogal Wiedes. Maar ja, dat zijn niet echt strandtenten.quote:
hebben ze ook iets lokaals op de kaart staan? Daar zou ik graag een review van zienquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:39 schreef static het volgende:
Waar: Marriott, Tbilisi, Georgië
Wanneer: half uur geleden
Wat at je: Croque Monsieur
Impressie: leuke lokatie, mooi uitzicht uit het raam, mooie dames die buiten rondhuppelen (zit ongeveer een meter hoger). Lekker rustig, bijzonder vriendelijke bediening, niet geforceerd, lekker losjes en grappig
Kosten: 14 Lari
Cijfer: 8
[ link | afbeelding ]
Heerlijk knapperig, prima gesmolten kaas, beetje sambal erbij laten mikken. Smikkelen dus. Kaas was iets te overheersend en net iets te veel, dus daarom geen 9. Ook lekker om even af en toe een puntje in de ketchup te duwen.
Aanrader. En volgens mij is de camera van mijn telefoon raar aan het doen zo te zien.
Vast wel, zal morgen even kijken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:18 schreef Prego het volgende:
[..]
hebben ze ook iets lokaals op de kaart staan? Daar zou ik graag een review van zien
Klinkt goed.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:30 schreef _Newman_ het volgende:
Ik mis wel het eten toen ik in China was. Meestal at ik in de gong fu school maar soms op me vrije dag ging ik wel eens uit lunchen of avond eten.
Waar: China, Wudang,shan, hubei province, 50 meter van het tunneltje bij Yuxu Gong tempel vandaan.(is Unesco world heritage tempel).
Wat: Chao Mian
kosten 7 yuan (minder dan een euro)
Gewoon lekkerste Chao mian die je ooit gehad hebt (Chao mian is de chinese versie van bami goreng)
Impressie de kok verstaat zijn vak goed het restaurant is voornamelijk bekend om zijn Jiaozi en Baozi die vond ik persoonlijk de lekkerste van het hele dorp. en zijn Chao Mian vond ik ook de lekkerste van het dorp. Het restaurant is eenvoudig van opzet met goedkope tafeltjes en stoeltjes die ze in nederland nog niet goed genoeg zouden vinden voor de camping. Maar het kost geen reet en het eten is geweldig.
Cijfer 9
Of moeten het Nederlandse restaurants zijn? want dat staat er niet bij.
Ik kan je daar ook de noedlesoep met rundvlees aanraden en de jiaozi en baozi.
Hum, jammer! Hoe zouden ze het voor elkaar krijgen om een topping van wilde paddestoelen en truffel weinig smaak te laten hebben?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 00:05 schreef Myraela het volgende:
Waar: Bulls and dogs - Foodhallen Amsterdam.
Wanneer: Vanmiddag
Wat at je: "The luxurious dog" een hotdog met wilde paddestoelen, truffel en hazelnoot.
Impressie:
[ afbeelding ]
Kosten: 6 euro
Cijfer: 6
Misschien was het alleen een tegenvaller omdat ik al veel hierover had gelezen. Maar ik vond het gewoon niet zo bijzonder. Het broodje was lekker, fijn dat er een keer niet zo'n flut zacht broodje bij zat. Worstje was ook niets mis mee. De rest had eigenlijk enorm weinig smaak. Waardoor het geheel ook een beetje saai was. Ik zou er de volgende keer voorbij lopen.
Mooi.quote:
Onzin.. in de meeste landen van de wereld krijg je standaard water geserveerd (of thee in azie). Ik ben niet te beroerd om wat te bestellen maar als er geen water af kan dan ga ik ook geen drankje bestellen. Buiten dat in heel Vietnam krijg je standaard water met hierin diverse kruiden.. dit is heerlijk verfrissend, en dit had ik dan ook graag gezien bij een Vietnamees in NL.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:03 schreef MutedFaith het volgende:
Kraanwater drink je maar thuis. Als je geen paar euro voor drinken kunt missen, dan kun misschien ook beter thuis eten.
Alleen kraanwater drinken vind ik stom ja, maar als je wat anders te drinken neemt vind ik kraanwater wel normaal.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:03 schreef MutedFaith het volgende:
Kraanwater drink je maar thuis. Als je geen paar euro voor drinken kunt missen, dan kun misschien ook beter thuis eten.
Dit vind ik ook, maar zelfs in zulke gevallen wordt er vaak geen kraanwater geserveerd, terwijl je voor 20 euro (of meer) aan drank hebt besteld. Ze mogen van mij het kraanwater ook wel voor een klein bedrag in rekening brengen als ze dat zo graag willen, maar ik vind het zonde dat ons heerlijke kraanwater niet wordt geserveerd in plaats van die verpakte zooi.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:27 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Alleen kraanwater drinken vind ik stom ja, maar als je wat anders te drinken neemt vind ik kraanwater wel normaal.
Amen! Euro per kan voor het goede doel of zoiets! Drink er genoeg bier/wijn bij.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:02 schreef Renzoku het volgende:
[..]
Dit vind ik ook, maar zelfs in zulke gevallen wordt er vaak geen kraanwater geserveerd, terwijl je voor 20 euro (of meer) aan drank hebt besteld. Ze mogen van mij het kraanwater ook wel voor een klein bedrag in rekening brengen als ze dat zo graag willen, maar ik vind het zonde dat ons heerlijke kraanwater niet wordt geserveerd in plaats van die verpakte zooi.
Oh, maar als 't in andere landen gewoon is dan MOET t wel zo horen. Restaurants in Nederland pakken een groot deel van hun marge op de drank. Dus die hebben er geen fuck aan als je gratis kraanwater gaat zitten drinken.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:21 schreef vats het volgende:
[..]
Onzin.. in de meeste landen van de wereld krijg je standaard water geserveerd (of thee in azie). Ik ben niet te beroerd om wat te bestellen maar als er geen water af kan dan ga ik ook geen drankje bestellen. Buiten dat in heel Vietnam krijg je standaard water met hierin diverse kruiden.. dit is heerlijk verfrissend, en dit had ik dan ook graag gezien bij een Vietnamees in NL.
Als je toch al een paar flessen wijn met de tafel gebruikt moet er inderdaad best een flesje water van t huis bij kunnen. Maar 't moet ook niet zo vanzelfsprekend zijn als gesteld werd. Vragen om gratis water is een beetje een pauper actie.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:27 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Alleen kraanwater drinken vind ik stom ja, maar als je wat anders te drinken neemt vind ik kraanwater wel normaal.
Vind ik wel extreem duur voor een ontbijtje.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:34 schreef vats het volgende:
Kosten? 30 euro, 2 keer ontbijt, 1 cappuccino en 1 verse jus
Denk jij niet dat dat geld voor ieder restaurant en/of eet toko in de wereld? De betere tenten in NL zetten gewoon een flinke kan water neer.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:37 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Oh, maar als 't in andere landen gewoon is dan MOET t wel zo horen. Restaurants in Nederland pakken een groot deel van hun marge op de drank. Dus die hebben er geen fuck aan als je gratis kraanwater gaat zitten drinken.
was niet goedkoop, maar was wel goed! Prima koffie ook trouwens.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:40 schreef Kreator het volgende:
[..]
Vind ik wel extreem duur voor een ontbijtje.
Ik heb een keer om kraanwater gevraagd en dat serveerde ze niet. Ik bood aan om precies hetzelfde bedrag te betalen als een fles water op het menu, maar ook dit kon er niet vanaf.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:40 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Als je toch al een paar flessen wijn met de tafel gebruikt moet er inderdaad best een flesje water van t huis bij kunnen. Maar 't moet ook niet zo vanzelfsprekend zijn als gesteld werd. Vragen om gratis water is een beetje een pauper actie.
In de 'betere tenten' waar ik heb mogen eten heb ik gewoon voor 't water moeten betalen hoor. En daar zat 't zeker niet in een kan.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:54 schreef vats het volgende:
[..]
Denk jij niet dat dat geld voor ieder restaurant en/of eet toko in de wereld? De betere tenten in NL zetten gewoon een flinke kan water neer.
We hebben het beste kraanwater ter wereld hier. Ik ben heel makkelijk ik betaal geen 5 euro voor een fles water met een waarde van inkoop 60 cent, hier 5 euro voor vragen is diefstal. Reken dan gewoon een normaal bedrag dan ben ik de beroereste niet om wat te bestellen, maar geen 5 euro voor een 75cl fles utrechts kraanwater. Voor zon' fles betaal ik gerust 2 euro, maar dat is wel de max.
en waar was dat?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:39 schreef Pap89 het volgende:
Duidelijk gevraagd om kraanwater.
Kregen we ons water.
Op de bon 4x Chaudfontaine a 3.50 p/glas
Zeg het dan gewoon dat je het niet serveert.
En dat heb je ook betaald?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:39 schreef Pap89 het volgende:
Duidelijk gevraagd om kraanwater.
Kregen we ons water.
Op de bon 4x Chaudfontaine a 3.50 p/glas
Zeg het dan gewoon dat je het niet serveert.
Oh wauw! Een schnitzel eten met zo'n uitzicht! Dat is sowieso fantasisch natuurlijk, zelfs bij een beroerde schnitzel!quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:53 schreef pvdplanet het volgende:
Wienerschnitzel + pommes + salat
Jaegerschnitzel + pommes + salat
2 Cola, 2 Sprite
[ afbeelding ]
dat soort tenten kom ik toch niet, maar jammer altijd, als je je achteraf zo genaaid voeltquote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:56 schreef Pap89 het volgende:
Het stomme was eigenlijk dat we al onderweg naar huis waren toen we de bon nakeken.
Maar voor een Wok is het sowieso geen leuke/goede zaak.
Weinig keuze, hogere prijs (wil je "vis" betaal je extra voor een stokje met gamba's)
Het desert, maximaal 2 bolletjes ijs, die hun voor je scheppen.
Voor een vreetschuur, nog een slechte vreetschuur ook
Fijne vooroorlogse prijzen ook. Doen ze goed. Dan houden de Duitsers nog wat geld over ook om de rest van de economie te steunen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:53 schreef pvdplanet het volgende:
Waar?
Op het terras van:
Hotel Restaurant Zur Linde
Schuld (Eifel, Duitsland)
http://goo.gl/maps/0clZm
Totaal 28,70. Drankjes waren 1,70 en de gerechten +/-11 euro
Dikke onzin dit weer. Als ik uit eten ga vind ik het echt geen probleem om veel geld aan lekker eten en een goede wijn uit te geven. Als ik echter kraanwater wil, dan kan het restaurant mij dat gewoon geven. Dat gedoe van 'daar doen wij niet aan' vind ik maar triest. Moet trouwens zeggen dat ik dat vooral bij goedkopere restaurants mee maak. De duurdere vinden het geen probleem om een karaaf kraanwater te serveren bij de wijn.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:03 schreef MutedFaith het volgende:
ja als er wijn uit de kraan zou komen zou ik daar wel om vragen... dat komt het echter niet dus die vergelijking gaat niet op...quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:26 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
In de 'betere tenten' waar ik heb mogen eten heb ik gewoon voor 't water moeten betalen hoor. En daar zat 't zeker niet in een kan.
Maar als je geen 5 euro wil betalen voor een fles die inkoop nog geen euro kost, hoe kijk je dan aan tegen een fles wijn die 3 tot 4 keer over de kop gaat? Of een glas cola dat 300 tot 600% meer kost dan de inkoopwaarde? Of een cappuccino van 3 euro, waar voor 16 cent aan bonen in zit?
Bij SanSan in Rotterdam is de thee ook steevast gewoon gratis.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:15 schreef _Newman_ het volgende:
In China krijg je bijna in elk restaurantje hoe armzalig en krakkemikkig het er ook uit ziet gewoon gratis warm water, bij de iets duurdere restaurantjes krijg je soms thee. En fooien willen ze ook niks van weten dat vinden ze eerder een belediging dan een compliment. Je kan er ook wel rijstewijn ofzo bij het eten krijgen of bier voor 3 yuan of als je je eigen drinken meeneemt is ook prima. Er wordt nooit gevraagt of je wil drinken moet je meestal zelf om vragen. Maar het water geven dus al gelijk als je binnenkomt aan de tafel . En als ik dan weer eens wat westerlingen op sleeptouw nam die nieuw waren in china die schoten gelijk in de stress als ze water kregen in een eetgelegenheid. Ik zeg relax het is gratis, kost verder niks. Soms waren ze wat argwaanend, maar uiteindelijk dronken ze het meestal wel op en meestal toen ze afrekende waren ze overtuigd dat het ook echt zo was.
Zelfs op treinstations, vliegvelden en andere openbare ruimtes staat overal een fonteintjes met bekerjes kan je gewoon gratis warm en schoon water uit krijgen. Eigenlijk best goed geregeld hoor daar. Ik kocht ook nooit water ik kookde gewoon mijn eigen water uit de kraan.
Ik eet toch ook niet bij de minste tenten en het komt niet vaak voor dat ik geen kraanwater kan krijgen. Ik vraag er ook expliciet om. Zij vragen of ik water wil, ik zeg "ja, kan dat uit de kraan?". Geen twijfel over mogelijk wat ik wil. En als het dan niet kan, dan zeggen ze dat wel op zo'n moment en dan zeg ik dus "DAN NIET!". Maar dat komt dus echt niet vaak voor, dat het niet kan.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:26 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
In de 'betere tenten' waar ik heb mogen eten heb ik gewoon voor 't water moeten betalen hoor. En daar zat 't zeker niet in een kan.
En wat heb je gegeten en gedronken?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:03 schreef spierbal het dronkvolgende:
Laatst de hoftram. Rijdende tram door denhaag en kornuiten.
Ach welnee kan gewoon kraanwater koken in china en opdrinken. Maar het is een groot land dus het kan zijn dat er lokale variaties zijn in de kwaliteit.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:57 schreef RobinOok het volgende:
Ik ben ook tegen flessenwater.
In China daarentegen, hahaha. Beter geen kraanwater. Sterker nog, het flessenwater is eigenlijk ook niet te vertrouwen. Collega van me had eens een flesje van het water dat hij altijd dronk (in China dus) laten onderzoeken in Duitsland. Uitslag: alleen geschikt om je was mee te strijken.
phoe wat was t ook alweer. Je kreeg 5 verschillende wijnen dacht ik. Vooraf waren kleine amuses met als basis erwten.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:18 schreef golfer het volgende:
[..]
En wat heb je gegeten en gedronken?
En er gaan daar ook geen baby's dood van melkpoeder. Je bent gewoon aan de dans ontsprongen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:20 schreef _Newman_ het volgende:
[..]
Ach welnee kan gewoon kraanwater koken in china en opdrinken. Maar het is een groot land dus het kan zijn dat er lokale variaties zijn in de kwaliteit.
En je denkt toch zeker niet dat alle rijst en noodles daar gekookt worden met flessen water, is ook gewoon met kraanwater gekookt hoor en de groente wordt ook gewoon met kraanwater gewassen.
Ik woonde daar 2 jaar ben nooit ziek geweest van het eten daar of van het water.
Maar ze hebben wel aparaten daar te koop waarmee je water kan zuiveren thuis. Maar bijna niemand heeft zo een ding volgens mij.
Denk gratis als je erbij wat anders besteld qua drinken. Ik drink echter alleen de thee en dan rekenen ze 2.50 voor de thee voor de tafel, waar je mij niet over hoort klagen. In china rekenen de betere restaurants ook een kleine thee charge momenteel.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:00 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Bij SanSan in Rotterdam is de thee ook steevast gewoon gratis.
Je krijgt warm water in China om daar je bestek mee af te spoelen. Daar is het initieel voor bedoeld. Ook niet vreemd als je dan warm water wilt om het op te drinken.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:15 schreef _Newman_ het volgende:
In China krijg je bijna in elk restaurantje hoe armzalig en krakkemikkig het er ook uit ziet gewoon gratis warm water, bij de iets duurdere restaurantjes krijg je soms thee. En fooien willen ze ook niks van weten dat vinden ze eerder een belediging dan een compliment. Je kan er ook wel rijstewijn ofzo bij het eten krijgen of bier voor 3 yuan of als je je eigen drinken meeneemt is ook prima. Er wordt nooit gevraagt of je wil drinken moet je meestal zelf om vragen. Maar het water geven dus al gelijk als je binnenkomt aan de tafel . En als ik dan weer eens wat westerlingen op sleeptouw nam die nieuw waren in china die schoten gelijk in de stress als ze water kregen in een eetgelegenheid. Ik zeg relax het is gratis, kost verder niks. Soms waren ze wat argwaanend, maar uiteindelijk dronken ze het meestal wel op en meestal toen ze afrekende waren ze overtuigd dat het ook echt zo was.
Zelfs op treinstations, vliegvelden en andere openbare ruimtes staat overal een fonteintjes met bekerjes kan je gewoon gratis warm en schoon water uit krijgen. Eigenlijk best goed geregeld hoor daar. Ik kocht ook nooit water ik kookde gewoon mijn eigen water uit de kraan.
Wij nemen altijd thee na.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:52 schreef vats het volgende:
[..]
Denk gratis als je erbij wat anders besteld qua drinken. Ik drink echter alleen de thee en dan rekenen ze 2.50 voor de thee voor de tafel, waar je mij niet over hoort klagen. In china rekenen de betere restaurants ook een kleine thee charge momenteel.
Vind die tram veels te duur. En sowieso word ik dan vast reisziekquote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:59 schreef spierbal het volgende:
[..]
phoe wat was t ook alweer. Je kreeg 5 verschillende wijnen dacht ik. Vooraf waren kleine amuses met als basis erwten.
Voorgerecht een pittige soep die jezelf kon laten trekken voor de pittigheid.
Hoofd was een stuk spek, stoofvlees aardappel graniet ofzo. En een groebtecompote.
En na 3 kleine desert met witte chocolademousse in een tube die jebzelf over je toetjes kon spuiten.
Krijg je sowieso vies bestek dan?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:39 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Je krijgt warm water in China om daar je bestek mee af te spoelen.
Jij nam een gasstelletje mee als je uit eten ging om het water eerst te koken?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:20 schreef _Newman_ het volgende:
[..]
Ach welnee kan gewoon kraanwater koken in china en opdrinken.
Ziet er goed uit! staat ook nog op mijn lijstjequote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:19 schreef vats het volgende:
Waar? Rotterdam Restaurant Sansan (http://www.sansan33.nl/)
Wanneer? Afgelopen zondag, en de zondag daarvoor
Wat at je?
Diverse dingen geprobeerd de afgelopen 2 keer dat we daar gegeten hebben.
Spicy beef
[ afbeelding ]
De spicy beef voor 8.50 euro is geen winner.. dit kunnen ze een stuk beter in China.. portie was te klein en de beef te droog. Ook had ik graag wat meer chili olie gehad en meer koreander.
Crispy Duck in een pittige saus
[ afbeelding ]
Ik vond de eend heerlijk, lekker knapperig in een lekkere pittige saus.. Mijn chinese vrouw vond deze erg tegenvallen.
[ afbeelding ]
Gebakken aardappel met paprika, lekker, goede aardappel smaak, en goed gebakken met nog steeds een bite er in. Volgens mijn vrouw moeilijk goed te maken, hier kunnen ze het en doen ze niets onder voor de restaurants in China.
[ afbeelding ]
Varkens vlees met pit Damn zo lekker.. heerlijk pittig, schotel was top!
Afgelopen zondag terug gegaan.. minder goede foto's genomen heb een overview foto van wat we aten.
[ afbeelding ]
Kip met sichuan peppers.. damn die kip was echt top.. beste dish tot nu toe hier, heel heet en heel erg lekker!
Beef in chilly oil, deze viel tegen, de koreander die hier in hoort was ver te zoeken, en ook de smaak was niet zoals wij hem in China gewent zijn.
Aardappels,... prima net als de week ervoor!
Impressie?
Goede tent, goed eten wat heel dicht bij de real deal in de buurt komt! Lekker thee bij gedronken waar ze 2.50 voor rekenen (vullen ze bij) Wat natuurlijk prima is!
Kosten?
Eerste keer 55 euro, tweede keer 48 euro.
Cijfer? een dikke 8!
In welk China ben je geweest? Die op planeet aarde?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:15 schreef _Newman_ het volgende:
of als je je eigen drinken meeneemt is ook prima. Er wordt nooit gevraagt of je wil drinken moet je meestal zelf om vragen. Maar het water geven dus al gelijk als je binnenkomt aan de tafel . En als ik dan weer eens wat westerlingen op sleeptouw nam die nieuw waren in china die schoten gelijk in de stress als ze water kregen in een eetgelegenheid. Ik zeg relax het is gratis, kost verder niks. Soms waren ze wat argwaanend, maar uiteindelijk dronken ze het meestal wel op en meestal toen ze afrekende waren ze overtuigd dat het ook echt zo was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |