SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
EiwittenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MacronutriëntenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meedoen?
Begin gewoon met posten. Je krijgt vanzelf vragen over wat je wilt, enz. De meeste mensen posten regelmatig lijstje in het volgende format:
• O - Ontbijt
• T - Tussendoortje
• L - Lunch
• D - Diner
• S - Sport
Meestal krijg je vanzelf opmerkingen/complimenten op je lijstje. Heb je specifieke dingen je wilt weten, zet die er dan even bij als vraag.
Extra informatiebronnen
De volgende websites/artikelen geven goede informatie.
• Hoe stel je zelf een voedingsschema op?
• Feiten en fabels over voeding en sport.
Heb je je doel bereikt?
Zelfs als je al klaar bent met afvallen maar andere tips wilt geven, ondersteunen of gewoon je eigen ervaringen en prestaties wilt delen ben je hier van harte welkom!![]()
![]()
ik heb mijn T aangepast en een cup a soup gepakt! Das echt een guilty pleasureVind die dingen gewoon echt lekker
![]()
Lijstje!
O: 40g muesli, 200ml magere melk, banaan
T: 250g kwark met pancake syrup
L: 2 kommen spinazie-erwtjessoep, 1 grote sinaasappel
T: 230g magere perzikyoghurt, kwart watermeloen
D: SPARERIBS omfg yeah. Oh en aardappels uit de oven en rode kool met appeltjes
S: Sportschool
T: #fitgirl whey-brownie, 2 rijstwafels met nog nader te bepalen belegFear is the path to the Dark Side.![]()
Ik lees en begrijp het niet verkeerd.quote:Op donderdag 30 juli 2015 09:43 schreef Artoo het volgende:
[..]
Ik denk dat je het verkeerd leest: het is niet dat die voedingsmiddelen onmisbaar zijn voor een gezond eetpatroon (ikzelf eet bijvoorbeeld ook zelden brood, maar wel pasta, aardappelen, rijst). Het punt dat wij willen maken is dat het niet nodig is om die voedingsmiddelen te schrappen om een gezond eetpatroon te bereiken. Brood, pasta en aardappelen leveren juist wel essentiële voedingsstoffen, die prima passen in een goed en gevarieerd eetpatroon.Ik ben voor mij persoonlijk op dit moment een andere mening toegedaan. Ik at al weinig aardappelen en rijst vind ik ook maar zo-zo. Nu eet ik vrijwel geen brood en pasta. Ik vind dat prima te doen. Ik mis dat niet. Het enige wat wat aanpassing vereist voor mij is het makkelijke van een boterham (qua meenemen naar werk enzo). maar soi, dat zijn ook maar gewoonten.
Prima dat een ander deze voedingsmiddelen wel in past. Wellicht ga ik dat voor mijzelf over een tijdje ook weer inpassen. Maar nu dus niet. Tenzij ik dusdanig slecht bezig ben dat ik een tekort aan bepaalde voedingsmiddelen zou krijgen ofzo.Ik zie dat iets anders. Maar nogmaals zeg ik met nadruk, op dit moment. Beste mogelijk dat ik later daar weer anders over denk.quote:Wat - denk ik - veel belangrijker is, is dat je leert welke hoeveelheden voedsel passen om gezond te leven en welk voedsel nodig is en past in zo'n leefstijl. Wat Maraca bedoelt is dat je die chips niet 'verdient' na een rondje hardlopen, maar dat je iedere dag een voorbedacht aantal kcal beschikbaar hebt, op basis van je gemiddelde/gebruikelijke lichamelijke activiteit. Dat houdt in dat je niet extra mag eten als je gesport hebt, maar dat dat verbruik dus is ingecalculeerd in wat je dagelijks eet.
Maar ik weet van mezelf dat ik niet zomaar kan stoppen met dat ingecalculeerde lekkers. Ik zie staan dat sommigen 'een blokje chocola' nemen. My God, hoe krijg je dat voor elkaar denk ik dan. Ik zou meteen de hele reep naar binnen werken. Blokje voor blokje.
Ik hoop dat ik dat kan aanpassen, dat ik dat gedrag kan corrigeren, maar voor nu, met zo'n groot overgewicht is het heus geen overbodige luxe om gewoon te zeggen. 'joh nu gewoon even niet'.
En ja elke pondje gaat door het mondje, dus ik kan niet zeggen dat ik eten niet lekker vind, maar de motivatie om wat te bewegen (dus meer verbruiken) zodat ik wat meer 'mag' eten, dat wordt een aanfluiting. Die motivatie gaat voor nu althans echt niet werken. Ik ga mezelf dan echt daarin weer verliezen.
Ik wil me ook meer focussen op gebalanceerd en gezond eten wat ik lekker vind zonder hongergevoel. Als dat een beetje ingesleten is, dan eens kijken waar ik sta en wat ik wellicht met mate weer kan toevoegen.Ik ga pertinent geen honger lijden. Trek wel, maar ja dat had ik toch altijd al wel.quote:Die honger is denk ik ook iets waar je in het begin doorheen moet, al denk ik niet dat je echt honger zal lijden. Begrijp me niet verkeerd, maar jij hebt een hoog BMI en dus zul je aanvankelijk best veel mogen eten: een zwaar/groot lijf heeft namelijk meer energie nodig dan een klein en/of dun iemand.
Daarom: ga alsjeblieft berekenen wat je nodig hebt. Dat voorkomt ook dat je honger gaat lijden, omdat je gewoon redelijkerwijs eet naar wat je lijf nodig heeft. Ga 500 kcal onder het aantal kcal zitten dat je nodig hebt om op gewicht te blijven en zie, je zult afvallen![]()
Maar wees dan ook eerlijk naar jezelf en houd een tijdje bij hoe veel je eet op een dag. Daar leer je van en dat kan ook een boel ellende voorkomen (te weinig eten, je futloos voelen, etc.).Dat moet zich ook een beetje zetten ofzo.
Ik heb de berekening gedaan en ik kom zo rond de 2000 uit. Ik heb die app dan ook maar geinstalleerd en ik ga de komende weken dat dagboek eens bijhouden. maar in eerste instantie gewoon alleen invoeren wat ik eet. Zonder echt te letten op de optelsom. Ik ben gewoon eens benieuwd naar de samenloop van de twee benaderingen. Dus enerzijds caloriën tellen en anderzijds de focus op andere voedingsmiddelen leggen.
Uiteindelijk kan ik er alleen maar van leren.
Ik vind er wel een groot verschil zitten of iemand echt sport of niet/nauwelijks. Dat is natuurlijk gewoonweg niet te vergelijken. In essentie zit er in mijn ogen wel een waarheid in het koophydraten-verhaal (om het zo maar te noemen,quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:32 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
En dit is juist het gene wat ik vaak duidelijk probeer te maken maar mensen in mijn omgeving niet snappen. Echt heel frustrerend..
Als die kansloze opmerkingen en constateringen omtrent 'koolhydraten'.. pff ik word er moe van.
Laatst kwamen er ook vrienden eten en die keken ook raar op van het feit dat ik 500gr aardappelen op m'n bord had liggen. Want ja hun koolhydraatarm dieet is de shit en dat werkt zo goed! Ondertussen worstelen ze al een jaar met afvallen & sporten..
Maar als je dan probeert uit te leggen dat het allemaal draait om de kcal innamen, dat je minder moet eten dan je verbruikt zitten ze je raar aan te kijken.
En als ik dan ook nog eens zeg dat je lichaam de koolhydraten na het sporten hard nodig heeft snappen ze het helemaal niet meer), maar dan wel geplaatst in de juiste context. Het ligt gewoon genuanceerder, dan kan je m.i. niet zeggen dat het ene goed of niet goed is en dan kan je dat al helemaal niet voor een ander bepalen. En als het werkt (voor jou), dan werkt het.
quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:21 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ghehekoolhydraatarm...ja ik heb dat ook een tijd gedaan..dus ik heb wel enigszins begrip voor die onwetendheid
Die snap ik niet. Is het tegengevallen? Nadelen?
Enlighten me.
klerkje![]()
O - 1/3e komkommer, 1 hardgekookt ei, appel
L - 2/3 komkommer, 100g gerookte zalm, 2x hardgekookt ei (Edit: avocado met olijfolie, azijn en peper en zout)
T - 2 wortels
D - zalm, slamix met wat olijfolie, rode wijnazijn, peper en zout, aangevuld met witlof, wat zonnenbloempitten en rozijntjes, appel
T - 2 handjes nootjes (mix, ongezout) en Latte Macchiatto caramel (van de tassimo)
[ Bericht 7% gewijzigd door Spiegelei op 30-07-2015 20:15:40 ]klerkje![]()
Ik zou er niet op kunnen leven eitje. Jeetje wat weinig..Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)![]()
Ik werd vooral heel ongelukkig en futloos van koolhydraat arm.
Maar ik dacht toen echt dat ik zo makkelijk afviel door het vermijden van koolhydraten terwijl het natuurlijk gewoon was omdat ik minder kcal binnenkreeg.![]()
Ik was de avocado vanmorgen nog vergeten, inmiddels erbij gezet.
Alles ook ingevoerd in de app. Dan kom ik op iets meer dan 1700 uit. Dus hoezo weinig. Ik snap het niet?
Ik ben serieus een grote eter, dat moet natuurlijk minder worden. Maar om een beeld te schetsen even een gemiddelde dag een half jaar geleden:
O - mok thee met een stuk fruit (meestal appel), soms een knäckebröd met filet american (extra dikke laag)
L - cup a soup met 4 meerzaden boterhammen. Besmeerd met boter, beleg 9 van de 10 gegrilde worst, anders jong belegen kaas. Ruim belegd uiteraard.
D - spaghetti met gorgonzola, crème fraiche en veeeeeel zwarte peper. Meestal geen groente of anderhalve snoeptomaat. Bord vol goed voor 2 kleine/matige porties
T - Liefmans of kriek, dubbele cappuccino (tassimo), regelmatig (om de dag zo'n beetje) een pakje kaasstengels.
En dat zijn door de weekse werkdagen. In het weekend veel frituur, Pizza, lasagna (kant en klaar), en sowieso veel pakjes, dus kip tandoori, wereldgerechten zooi. Die dingenvzijn vaak voor 3 tot 4 personen volgens de verpakking. Ik eet daar makkelijk 2/3 van op om S avonds verder nog te snacken.
Mijn idee van veranderen is dus ook echt wel ingegeven met het idee gezonder te eten, minder pakjes, meer vers. Mbt dat laatste ben ik nog heel erg in de begin fase om wat te koken, maken, ontdekken.klerkje![]()
Oh dat is minder! Futloos heb ik me een hele poos gevoeld. Leek wel of ik toch een beetje een winterdip had ofzo (nooit eerder iets van gemerkt), maar sinds april voel ik me wer energieker. Ik kan niet echt zeggen (of uitsluiten) waardoor het komt. Qua gevoel (ook qua menstruatie cyclus en humeur en pijntjes) houd ik dit nu ook al 2 maanden bij. Gewoon om te kijken of ik een verband ergens zie. Ik merk zelf nog geen verandering in gevoel, fitheid, humeur ofzo.quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:03 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ik werd vooral heel ongelukkig en futloos van koolhydraat arm.
Maar ik dacht toen echt dat ik zo makkelijk afviel door het vermijden van koolhydraten terwijl het natuurlijk gewoon was omdat ik minder kcal binnenkreeg.klerkje![]()
sport je er ook bij?quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:38 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Oh dat is minder! Futloos heb ik me een hele poos gevoeld. Leek wel of ik toch een beetje een winterdip had ofzo (nooit eerder iets van gemerkt), maar sinds april voel ik me wer energieker. Ik kan niet echt zeggen (of uitsluiten) waardoor het komt. Qua gevoel (ook qua menstruatie cyclus en humeur en pijntjes) houd ik dit nu ook al 2 maanden bij. Gewoon om te kijken of ik een verband ergens zie. Ik merk zelf nog geen verandering in gevoel, fitheid, humeur ofzo.
en is dat echt 1700 kcal? ik had het nog geen 1200 gegeven nl
anywayz iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt, maar ik kan je beloven dat gewoon normaal eten veel simpeler is en uiteindelijk moet je dit ook op lange termijn zonder al teveel moeite moeten kunnen doen he...en eerlijk, wortels, sla, komkommer...dat is toch geen lange termijn iets![]()
Dat zou dan meer moeten zijn dan mijn eten van vandaag en ik moet nog ergens 200 calorieën mee gaan vullen
Alles afgewogen?
[ Bericht 6% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 30-07-2015 21:13:54 ]I solemnly swear i'm up to no good![]()
Ik heb echt alles eerlijk ingevuld in die app. Ik ben namelijk ook benieuwd.quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:02 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
sport je er ook bij?
en is dat echt 1700 kcal? ik had het nog geen 1200 gegeven nl
anywayz iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt, maar ik kan je beloven dat gewoon normaal eten veel simpeler is en uiteindelijk moet je dit ook op lange termijn zonder al teveel moeite moeten kunnen doen he...en eerlijk, wortels, sla, komkommer...dat is toch geen lange termijn iets
Nee ik sport er niet bij. Ik probeer wat meer reguliere beweging in te passen (wat vaker fietsen ipv auto), maar dat mag nog geen naam hebben, verder kantoorbaan, dus zittend beroep.
sla als groenten voor mijn avondeten, is dat raar?De wortels had ik nu even mee gepakt omdat ik wist dat ik later thuis zou zijn. Wortels neemt makkelijk mee en eet makkelijk in de auto. Komkommer gebruik ik als toastjes voor de gerookte zalm. Ik drink veel te weinig, dus die komkommer is daar ook een goede aanvulling voor. Serieus, ik heb hier geen honger op en de trek valt erg mee (en dan pak ik een handje noten tenzij het bijna bedtijd is, dan gewoon groot glas water).
Maar goed. Nogmaals ik wil best leren, maar ik wil het ook ondervinden, dus we shall see.klerkje![]()
Ik loop de boel niet te neppen hoor,quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Dat zou dan meer moeten zijn dan mijn eten van vandaag en ik moet nog ergens 200 calorieën mee gaan vullen
Alles afgewogen?![]()
althans ik vul het gewoon in op de app.
Nee ik weeg niets af.
Slamix is zo'n zakje wat is dat 200 g ofzo (heb het opgezocht vorige keer), witlof: 2 stronken minus afval. Avocado is 1 stuk. Zalmfilets zijn voorverpakt als 100 g per stuk, ik heb er 2 (gebakken) op. Olijfolie, azijn enzo ik ben niet heel zuinig, dus heb ik ruim genomen. Eieren weeg ik niet, gewoon een middelmaat, neem aan dat de app een gemiddelde daarin is.
Gerookte zalm is in 200 g verpakt, ik deel dat op het zicht in 2en dus ik ga uit van 100 g. Bij kwark net zo. Bak met 500 g deel ik in tweeën op zicht, de ene dag de ene held, de andere dag de andere helft. En dan ga ik beide keren uit van 250 g.
Komkommers zijn normaal tot groot formaat, maar dat is eigenlijk water met een schil, dus dat maakt ook geen klap uit.
Appels zijn redelijk klein, dat wel. Rozijntjes, tja euhm vergelijkbaar met 2 van die doosjes, en Zonnebloempitten ook een ruime hand, dus geschat op 15 g.klerkje![]()
Toch maakt het met producten als avocado, noten, pitten, rozijnen en olie wel echt significant uit hoe veel kcal het bevat, wanneer je niet exact weet hoe veel je portie weegt (zo heb ik geleerd dat mijn portie pindakaas echt veel te groot wasquote:Op donderdag 30 juli 2015 21:25 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Ik loop de boel niet te neppen hoor,![]()
althans ik vul het gewoon in op de app.
Nee ik weeg niets af.
Slamix is zo'n zakje wat is dat 200 g ofzo (heb het opgezocht vorige keer), witlof: 2 stronken minus afval. Avocado is 1 stuk. Zalmfilets zijn voorverpakt als 100 g per stuk, ik heb er 2 (gebakken) op. Olijfolie, azijn enzo ik ben niet heel zuinig, dus heb ik ruim genomen. Eieren weeg ik niet, gewoon een middelmaat, neem aan dat de app een gemiddelde daarin is.
Gerookte zalm is in 200 g verpakt, ik deel dat op het zicht in 2en dus ik ga uit van 100 g. Bij kwark net zo. Bak met 500 g deel ik in tweeën op zicht, de ene dag de ene held, de andere dag de andere helft. En dan ga ik beide keren uit van 250 g.
Komkommers zijn normaal tot groot formaat, maar dat is eigenlijk water met een schil, dus dat maakt ook geen klap uit.
Appels zijn redelijk klein, dat wel. Rozijntjes, tja euhm vergelijkbaar met 2 van die doosjes, en Zonnebloempitten ook een ruime hand, dus geschat op 15 g.). Check je in je app ook of de voedingswaarde van je product klopt? Mensen vullen helaas niet altijd alles eerlijk in, en per product/merk kan het ook wat verschillen. Dit bedoel ik niet als commentaar op jou hoor, maar op de mensen die hun voer oneerlijk invullen en daarmee andere gebruikers kunnen benadelen
Fear is the path to the Dark Side.![]()
Ja dat moet je goed checken want er zitten aardig wat bullshit dingen bij op zowel mfp als bijvoorbeeld fat secret.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Oh en als het gewicht gewoon op de verpakking staat weeg ik het ook niet af. Dat de gerookte kipfilet 165 gram echt zo veel weegt volgens de verpakking, dan neem ik dat wel voor liefEn sla uit een zakje weeg ik ook niet - maar net wat je zegt, het verschil tussen 150 of 200g sla is op je dagtotaal ook niet schokkend. Maar goed, dat is sla, bij producten als pindakaas en olie etc., etc., is het een ander verhaal.
Okequote:Op donderdag 30 juli 2015 18:21 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Ik lees en begrijp het niet verkeerd.Ik ben voor mij persoonlijk op dit moment een andere mening toegedaan. Ik at al weinig aardappelen en rijst vind ik ook maar zo-zo. Nu eet ik vrijwel geen brood en pasta. Ik vind dat prima te doen. Ik mis dat niet. Het enige wat wat aanpassing vereist voor mij is het makkelijke van een boterham (qua meenemen naar werk enzo). maar soi, dat zijn ook maar gewoonten.
Als het voor jou werkt, en je vindt het ook fijn, prima! Ik wilde alleen benadrukken dat het dus in het 'systeem' dat hier veel gebruikt wordt niet nodig is om echt voedsel te schrappen, omdat je het passend kun maken. Als ik zoals vanavond bijvoorbeeld spareribs wil eten - wat thunder veel kcal bevat - dan kan dat gewoon als ik er de rest van de dag een beetje rekening mee houd. Ik heb mijn lunch wat kleiner gemaakt en een qua kcal klein tussendoortje genomen 's ochtends en 's middags, waardoor ik dus rustig ribs kan eten zonder dat ik mijn doel overschrijd.
Dat matigen met lekkers is iets dat veel mensen moeten leren. Voor velen betekent dat een tijd lang niets nemen, dan een keer op je bek gaan (lees: 3 repen chocola achter elkaar naar binnen werken, en dat meerdere malen op 1 dagquote:Op donderdag 30 juli 2015 18:21 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Ik zie dat iets anders. Maar nogmaals zeg ik met nadruk, op dit moment. Beste mogelijk dat ik later daar weer anders over denk.
Maar ik weet van mezelf dat ik niet zomaar kan stoppen met dat ingecalculeerde lekkers. Ik zie staan dat sommigen 'een blokje chocola' nemen. My God, hoe krijg je dat voor elkaar denk ik dan. Ik zou meteen de hele reep naar binnen werken. Blokje voor blokje.
Ik hoop dat ik dat kan aanpassen, dat ik dat gedrag kan corrigeren, maar voor nu, met zo'n groot overgewicht is het heus geen overbodige luxe om gewoon te zeggen. 'joh nu gewoon even niet'.
En ja elke pondje gaat door het mondje, dus ik kan niet zeggen dat ik eten niet lekker vind, maar de motivatie om wat te bewegen (dus meer verbruiken) zodat ik wat meer 'mag' eten, dat wordt een aanfluiting. Die motivatie gaat voor nu althans echt niet werken. Ik ga mezelf dan echt daarin weer verliezen.
Ik wil me ook meer focussen op gebalanceerd en gezond eten wat ik lekker vind zonder hongergevoel. Als dat een beetje ingesleten is, dan eens kijken waar ik sta en wat ik wellicht met mate weer kan toevoegen.) en vervolgens langzaam leren dat af en toe iets lekkers nemen ook prima kan werken! Eigenlijk dus precies wat jij als laatst noemt. Dat is inderdaad vaak een proces dat gewoon tijd nodig heeft.
En waarom zou je niet meer gaan bewegen? Voor je lichaam is dat fantastisch en het betekent ook automatisch dat je iets meer kan eten, omdat je meer verbruikt. Het resultaat in afvallen zal hetzelfde blijven, als je onder je verbruik blijft zitten. Daarnaast kan sport je ook ontzettend helpen om je zelfbeeld te verbeteren en om je generally fijner en fitter te voelen. En de grote plus, het afvallen gaat er beter meeEr zijn verschillende studies die uitwijzen dat een combinatie van een verandering in het eetpatroon en het toevoegen van sport een gunstiger effect heeft op gewichtsverlies dan het toepassen van slechts één van beide
Nee, honger lijden is ook kut.quote:Op donderdag 30 juli 2015 18:21 schreef Spiegelei het volgende:
Ik ga pertinent geen honger lijden. Trek wel, maar ja dat had ik toch altijd al wel.Dat moet zich ook een beetje zetten ofzo.
Ik heb de berekening gedaan en ik kom zo rond de 2000 uit. Ik heb die app dan ook maar geinstalleerd en ik ga de komende weken dat dagboek eens bijhouden. maar in eerste instantie gewoon alleen invoeren wat ik eet. Zonder echt te letten op de optelsom. Ik ben gewoon eens benieuwd naar de samenloop van de twee benaderingen. Dus enerzijds caloriën tellen en anderzijds de focus op andere voedingsmiddelen leggen.Maar als je een correcte berekening hebt gemaakt voor je TDEE, dan is de kans op 'echte' honger maar klein, omdat je gewoon voldoende eet.
Eerst een tijdje tracken wat je eet lijkt me dan ook een goed idee. Dan weet je over een tijdje wat je huidige intake is en als het nodig is kun je het aanpassen naar wat het volgens de berekeningen zou moeten zijn.
Heb net anderhalf blokje Milka genomen... Gewoon omdat het nog kon en omdat ik het lekker vind.
Dat meteen zo'n reep naar binnen schransen is gelukkig af te leren
I solemnly swear i'm up to no good![]()
Thanks voor alle input, dat waardeer ik echt![]()
Wat het sporten betreft: dat is een beetje tweeledig.
Allereerst hebben jullie natuurlijk gelijk dat het beter is, goed is en al met al ook een bete en sneller resultaat geeft. Dat wil ik helemaal niet betwisten.
Maaaaarrrrrr, ik heb echt een hartgrondige hekel aan sport en de verplichting daartoe. Ja oke, dat zal wel wat moeten veranderen. Maar ik heb mezelf al vaker echt wat voorgenomen en dat gaat letterlijk 2 weken goed, dan komt er iets tussen en dan hups doe ik het gewoon niet meer. Ernstig? Yepluiigheid? Op dat punt zeker
![]()
Laten we maar zeggen dat ik andere talenten heb.![]()
Ik probeer nu eerst kleine dingetjes die heel praktisch zijn in te bouwen. Bijvoorbeeld: ik ga met de auto naar mijn werk, maar met het OV (met eerst een stukje fietsen en in de plaats van mijn werk ook een stukje fietsen) is ook een optie. Dat betekent wel dat ik een half uur eerder van huis moet, terug scheelt het bijna niets.
Doel is nu om 1 a 2 keer per week met het OV te gaan. Daar wil ik een gewoonte van gaan maken. Daar moet zeker wat bij, dat is wel de bedoeling. Beetje stom misschien maar ik moet het een beetje leuk maken voor mezelf.
Op andere gebieden kan ik me echt wel vastbijten en doorzetten enzo, maar dit pff lastig. Er moet een grote knop om in ieder geval.Dat biedt hoop.quote:Op donderdag 30 juli 2015 22:53 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Heb net anderhalf blokje Milka genomen... Gewoon omdat het nog kon en omdat ik het lekker vind.
Dat meteen zo'n reep naar binnen schransen is gelukkig af te leren![]()
klerkje![]()
O- kwark
T- kwark wat waarschijnlijk over is en anders aardbeien
L- 2bh met runderrookvlees en een gekookt of gebakken ei
T- aardbeien![]()
D- tarly, geitenkaas, spinazie, gemarineerde kip filet blokjes, ei
T- toetje
T-?
S- hardlopenI solemnly swear i'm up to no good![]()
Hey hoi. Vakantie, nog steedsGewoon afgevallen in Griekenland
Lijstje doen? Is tijd geleden he?
O: 2 volkoren, met jam.
T: Banaan.
L: 3 volkoren, 2 ei (scrambled).
En toen had ik nog 1200 kcal over en geen zin meer om lijstje te bedenkenMaar die vul ik de rest vd dag wel in. D zal 800 zijn ofzo, dus vandaag nog ruimte voor T's van 400
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐![]()
O Banaan
T Kwark met lijnzaad
L Groente-omelet
D Forel met broccoli en misschien wat rijst
Ontbijten 's ochtends wordt steeds lastiger, ik heb gewoon geen trek.![]()
![]()
Hoeveel tijd zit er tussen opstaan en de deur uit moeten?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:28 schreef Susi het volgende:
O Banaan
T Kwark met lijnzaad
L Groente-omelet
Ontbijten 's ochtends wordt steeds lastiger, ik heb gewoon geen trek.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)![]()
Is dat niet mega weinig?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:28 schreef Susi het volgende:
O Banaan
T Kwark met lijnzaad
L Groente-omelet
Ontbijten 's ochtends wordt steeds lastiger, ik heb gewoon geen trek.Fear is the path to the Dark Side.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |