Grielen | donderdag 30 juli 2015 @ 13:40 |
Meest recente updates: 29 mei 2014 • Pings begin april gedetecteerd blijken niet van de black boxes afkomstig te zijn. Het kan dus goed zijn dat er niet in het goede gebied wordt gezocht. • Satelliet data Inmarsat is vrijgegeven voor publiek: http://www.dca.gov.my/mai(...)unication%20Logs.pdf • Zoektocht in de Indische Oceaan tijdelijk gestaakt, hangende het onderzoek 12 april 'Co-piloot MH 370 probeerde nog te bellen' De copiloot van vlucht MH 370 heeft nog geprobeerd een telefoontje te plegen vlak voordat de Boeing 777 van Malaysian Airlines van de radar verdween. Dat hebben bronnen rondom het politieteam tegen de Maleisische krant New Straits Times gezegd. Volgens hen maakte het mobieltje van Fariq Abdul Hamid contact met een zendmast toen het vliegtuig laag in de buurt van het Maleisische eiland Penang vloog. Maar voordat het signaal naar een volgende zendmast kon worden gestuurd om een daadwerkelijk telefoongesprek te laten plaatsvinden, was de verbinding alweer verbroken. ''De telecomtoren verwerkte het telefoontje dat hij probeerde te maken. Waarschijnlijk werd de verbinding toen verbroken omdat het toestel snel wegvloog van de toren en geen volgende toren bereikte'', aldus de insiders. Het laatste telefoongesprek dat Hamid wél voerde, was twee uur voor de vlucht van Kuala Lumpur richting Beijing. Hij belde toen met iemand die hij veel vaker telefonisch sprak, blijkt uit onderzoek. Vlak voordat hij aan boord ging, stuurde hij nog een Whatsapp-berichtje en gezien het gebrek aan signaal daarna heeft hij toen waarschijnlijk zijn telefoon uitgeschakeld. Vlak bij de zendmast bij Penang gaf het toestel ineens weer een teken van leven. nu.nl 11 april "It [the search area] has been very much narrowed down because we've now had a series of detections, some for quite a long period of time,'' Mr Abbott said. "Nevertheless, we're getting to the stage where the signal from the black box is starting to fade." He also said that officials were confident that they knew "the position of the black box flight recorder to within some kilometres". "Still, confidence in the approximate position of the black box is not the same as recovering wreckage from almost 4.5km (2.6 miles) beneath the sea or finally determining all that happened on that flight." http://www.bbc.com/news/world-asia-26984162 ![]() 7 april: ![]() ![]() Chinese vessel searching MH370 picks up pulse signal in Indian Ocean ![]() ![]() Stormen en golven in het zoekgebied - animatie 24 maart - 15:00: De Maleisische president Najib Razak laat in een persconferentie weten dat het vliegtuig hoogstwaarschijnlijk is neergestort in de Zuidelijke Indische Oceaan, op basis van satellietdata van Inmarsat, een Brits bedrijf. ![]() Situatie in het kort: Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand. De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland. Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten. Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd. Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen. De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties. ![]() Persconferentie Avherald: • 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten. • Tien theorieen over vlucht MH370 • Maleisische politie doet huiszoeking bij piloot vermist vliegtuig - NRC • Vliegbewegingen bijna onmogelijk uit te voeren - 1 kaper/piloot is voldoende - passagiers zouden gedood kunnen zijn door middel van decompressie • 28 vragen en antwoorden - wat is hier aan de hand? - CNN • Piloten kunnen handmatig Cockpit Voice Recorder - CVR uitzetten - Flight Data Receiver die de vliegbewegingen registreert niet ====================================================================== Overzichtskaart: ![]() Radarbakens in Azië ![]() Uitgebreide achtergrondinformatie verdwijning MH370: Nieuwsbronnen: • Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html • nu.nl - http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/ • Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370 • The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates • Aviation Herald - http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0 • NRC - http://zoeken.nrc.nl/?q=Malaysia+Airlines&sort=date Eerder verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen: • Overzicht van zelfmoordvluchten - NOS • Meer verdwenen vliegtuigen op Quest.nl YouTube-filmpjes vergelijkbare vliegtuigongelukken: Eerdere kapingen:
![]() Mogelijke motieven/scenario's: 17 maart - 20:34 MH370 A different point of view. Pulau Langkawi 13,000 runway. Woord van dank Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt. De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van: • Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft • Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden • Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren ============================================================= Klik hier om naar de OP te gaan waar je onderin kunt zien waar Fok'ers denken dat de MH370 terecht is gekomen. | |
opgebaarde | donderdag 30 juli 2015 @ 13:42 |
Waarom ben jij er zo zeker van dat het van een 777 moet zijn? Ik heb afgelopen uren niks gelezen in deze reeks | |
Grielen | donderdag 30 juli 2015 @ 13:43 |
als | |
Frutsel | donderdag 30 juli 2015 @ 13:52 |
Nog ff hier: ![]() http://www.independent.co(...)peared-10155603.html Wordt dit dus nu ineens plausibel? Is er destijds gezocht in die hoeken? | |
Woods | donderdag 30 juli 2015 @ 13:53 |
https://en.wikipedia.org/(...)lving_the_Boeing_777 | |
Kleffe_Dop | donderdag 30 juli 2015 @ 13:56 |
Op iéder eiland werd op dat moment wel door iémand iets gezien. In de dagen na het verdwijnen van MH370 regende het ooggetuigenverslagen uit alle hoeken van de Indische Oceaan, dus de kans dat er 1 daadwerkelijk iets gezien heeft is aanwezig, maar er is niks onbetrouwbaarder dan een ooggetuigenverslag... | |
Frutsel | donderdag 30 juli 2015 @ 13:59 |
Daar had ik niet aan gedacht, goed punt, ... al had ik het idee dat dit verslag pas later kwam omdat het van zon afgelegen gebied kwam. Maar is er ook daadwerkelijk (onder water) gezocht in het stuk tussen de Malediven en Madagascar? Er zijn daar zeestromingen dus het kan ook van daar na maandenlange erosie afbreken en daarheen drijven? | |
raptorix | donderdag 30 juli 2015 @ 14:07 |
Er is heel erg gekeken naar mogelijke signalen, maar wat ik me afvraag is of men ook juist zaken uitgesloten heeft? Dus plekken waar het vliegtuig zeker op radar/sateliet had gestaan, iemand info? | |
MissButterflyy | donderdag 30 juli 2015 @ 14:19 |
Het is een enorm gebied daartussen. | |
opgebaarde | donderdag 30 juli 2015 @ 14:20 |
ik heb echt zwaar zitten ijlen. | |
Infection | donderdag 30 juli 2015 @ 14:28 |
Wel vreemd dat er nu pas brokstukken aanspoelen als ze daadwerkelijk van de MH-370 zouden zijn. Je zou zeggen dat het maar een paar dagen/weken zou duren. | |
MissButterflyy | donderdag 30 juli 2015 @ 14:48 |
Dat is helemaal niet vreemd. Voorwerpen kunnen tientallen jaren later nog aanspoelen. | |
Konniefeer | donderdag 30 juli 2015 @ 14:51 |
Wat een zaak ..... nog steeds niks bekend over dat vliegtuig. Die piloot moet toch lachen in zijn graf, want neem aan dat dit zijn doel was geweest. Hopelijk komen nu voor de nabestaanden DE feiten boven tafel | |
bedachtzaam | donderdag 30 juli 2015 @ 17:14 |
![]() Manual ga naar 06-44-00 pagina 235. | |
kalinhos | donderdag 30 juli 2015 @ 17:32 |
Het ontgaat me waarom ze dat niet niet gewoon in de eerste beste airbus stoppen die ze tegenkomen en die naar Frankrijk vliegt. Nee, het wordt verscheept. ![]() Ik vind de reactie van de nabestaanden ook wat vreemd, eigenlijk. Los van dat 370 mensen wel verkeerd vertaald zal zijn. | |
Childofthe90s | donderdag 30 juli 2015 @ 17:36 |
Er zijn daadwerkelijk nabestaanden die denken dat hun geliefden gewoon 'vermist' zijn en ergens bivakkeren. De werkelijkheid komt dan hard aan en dan is het makkelijker sceptisch te zijn. | |
opgebaarde | donderdag 30 juli 2015 @ 17:38 |
Nabestaanden zijn in het begin niet zo netjes behandeld door MA. En er is zeker vanuit de MA gelogen en gegoocheld met de waarheid. Daarom lees je zo vaak dat de nabestaanden negatief op nieuws reageren | |
Frutsel | donderdag 30 juli 2015 @ 17:41 |
Vulkaantje op Reunion gaat ook nog eens rommelen | |
Stokken_en_stenen | donderdag 30 juli 2015 @ 17:51 |
Boeing 777 Wing Trailing Edge Flap Fairings ? zou dat het onderdeel moeten zijn? | |
#ANONIEM | donderdag 30 juli 2015 @ 17:53 |
Verscheept zal als uitdrukking zijn ![]() | |
Stokken_en_stenen | donderdag 30 juli 2015 @ 17:57 |
En wat als dat vliegtuig neerstort? Even de wet van Murphy toepassen.. | |
#ANONIEM | donderdag 30 juli 2015 @ 18:07 |
Dan ontploft BNW. | |
opgebaarde | donderdag 30 juli 2015 @ 18:09 |
Dat gebeurt pas echt als dit inderdaad een onderdeel is van een 777 maar niet van vlucht MH370 | |
Rucola | donderdag 30 juli 2015 @ 18:12 |
Soort van Lost zeker ![]() | |
Stokken_en_stenen | donderdag 30 juli 2015 @ 18:16 |
![]() Idd aluhoedjes liggen al klaar ![]() | |
bedachtzaam | donderdag 30 juli 2015 @ 18:27 |
Pag 221 657BB flaperon leading edge panel | |
Stokken_en_stenen | donderdag 30 juli 2015 @ 18:29 |
Ja gevonden het lijkt me inderdaad een onderdeel van een Boeing 777. Dus ja een stap dichterbij waarschijnlijk. | |
alpeko | donderdag 30 juli 2015 @ 18:32 |
Juist niet. Dat er nu wat aanspoelt op Réunion komt overeen met de geschatte verdwijnplek en de stroming die daar heerst. ![]() | |
TLC | donderdag 30 juli 2015 @ 20:30 |
Volgens het NOS Journaal van zo net is er ook een stuk van een koffer gevonden | |
ZwartmetSuiker | donderdag 30 juli 2015 @ 20:30 |
Speculatiestroom komt natuurlijk enorm op gang. | |
Tourniquet | donderdag 30 juli 2015 @ 20:36 |
Was hier vanmorgen ook gemeld: Hoeft opzich niks te zeggen natuurlijk. | |
onlogisch | donderdag 30 juli 2015 @ 21:43 |
Bij mij gaat ie maar tot pagina 216 ![]() | |
bedachtzaam | donderdag 30 juli 2015 @ 21:57 |
Niet naar de onderste slider kijken, ga naar 06-44-00 en dan zie je paginanummers op elke bladzijde ![]() | |
Slaro | donderdag 30 juli 2015 @ 22:36 |
Ik blijf het een raar verhaal vinden, nu vind ik complottheorieen sowieso vaak toch wel leuk, maar een deel van een vleugel dat een jaar verder opeens in Afrika ergens aankomt, misschien zelfs een deel van een koffer, dat wat werd verwacht gebeurde ook om het rustig te zeggen. | |
Pleun2011 | donderdag 30 juli 2015 @ 23:04 |
Daar is niks raars aan.. oceaanstromingen dit dat.. Na de tsunami in Japan spoelde een jaar ernaa ook nog van alles aan op de kusten van Amerika en Canada | |
Slaro | vrijdag 31 juli 2015 @ 00:09 |
Oceaanstromingen die zijn er inderdaad maar wat dat nou zegt, en dan komt het weer net een behoorlijk intact deel met serienummer aan op een strand waar het vrijwel sowieso gevonden zal worden, na die Tsunami's werd er wel wat meer de zee in gesleurd en meer kapot gemaakt dan alleen een vliegtuig. [ Bericht 0% gewijzigd door Slaro op 31-07-2015 00:20:28 ] | |
Kleffe_Dop | vrijdag 31 juli 2015 @ 00:25 |
Ieder boutje en moertje op een vliegtuig is voorzien van partnummer/batchummer/certificering, praktisch ieder onderdeel van een vliegtuig is geregistreerd en dus te herleiden. Het klinkt alsof je vooral graag op zoek gaat naar een complot... | |
Slaro | vrijdag 31 juli 2015 @ 00:28 |
Dat maakt het argument niet minder valide, een intact deel op een strand waar het vrijwel zeker gevonden zal worden, een jaar later als het allemaal wat gezakt en bijna vergeten is, natuurlijk kan het in theorie als de theorie klopt waar het vliegtuig is gevonden, maar het is ook op basis van omvang van de oceaan, omvang van het vliegtuig, ook vreemd. | |
SEMTEX | vrijdag 31 juli 2015 @ 02:02 |
Was ook een foto van, er was niet zoveel van het ding over. | |
Coritchando | vrijdag 31 juli 2015 @ 08:15 |
zijn de chemtrail vliegtuigen weer overgevlogen? | |
Coritchando | vrijdag 31 juli 2015 @ 08:18 |
feit dat er diverse dingen op 1 plek aanspoelen omstreeks hetzelfde tijdstip is heel logisch, het zit in dezelfde stroming. ongetwijfeld hebben er nog vele tientallen andere voorwerpen dezelfde route afgelegd maar zijn eerder gezonken of gestrand. | |
Tourniquet | vrijdag 31 juli 2015 @ 08:30 |
Was gisteren een interessant interview met een oceanograaf bij Nieuwsuur. Op basis van zeestromingen is de vindplek en tijdsduur logisch, alleen de kans dat er nog veel wrakstukken bij elkaar drijven is klein.Artikel en item: http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)en-hebben-meegevoerd | |
Grielen | vrijdag 31 juli 2015 @ 08:33 |
Nu nog uitzoeken hoe de regeringen het voor elkaar krijgen om flessenpost na jaren aan de andere kant van de wereld te laten aanspoelen (is ook een complot!!) en je wint een nieuw aluhoedje | |
Gerolsteiner | vrijdag 31 juli 2015 @ 08:40 |
Och heden. De complotwappies laten weer eens hun gebrek aan kennis zien. Mensen, als je iets niet kan verklaren betekent dit dat je gewoon slecht ingelezen bent, niet dat er een samenzwering van een wereldoverheid achter zit. | |
Loekie1 | vrijdag 31 juli 2015 @ 08:50 |
Op het eiland Réunion in de Indische Oceaan zijn vrijdag aan de kust twee plastic flesjes gevonden, een uit China en een uit Indonesië. De vondst is gedaan bij de plek aan de noordoostkust van het eiland waar woensdag een stuk van een vleugel van een vliegtuig aanspoelde. Korte tijd later is er ook een stuk van een koffer gevonden. Het wrakstuk is mogelijk van een in maart vorig jaar verdwenen Maleisische Boeing 777. Die verdween op een vlucht van Maleisië naar China met veel Chinezen aan boord. Met het vliegtuig zijn 239 mensen spoorloos verdwenen. Het waterflesje is van een Chinees merk mineraalwater. De andere fles is groter, bevatte een schoonmaakmiddel en komt waarschijnlijk uit Indonesië, meldde de nieuwssite Linfo.re. Op die website staan ook foto's van de gevonden flesjes. http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)eld-op-Reunion.dhtml | |
Loekie1 | vrijdag 31 juli 2015 @ 08:54 |
Hé, dit wist ik niet! : Zoekgebied MH370 wordt verdubbeld KUALA LUMPUR - Er wordt voorlopig nog verder gezocht naar het vorig jaar verdwenen vliegtuig van Malaysia Airlines. Het zoekgebied van vlucht MH370 wordt verdubbeld naar 120.000 vierkante kilometer. Australië, China en Maleisië hebben dat donderdag in de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur besloten. Als er geen spoor wordt gevonden van de Boeing 777-200ER in het huidige zoekgebied, wordt nog eens 60.000 vierkante kilometer zeebodem extra onderzocht. Dat kan een jaar duren. Het vliegtuig verdween op 8 maart 2014 van de radar tijdens een vlucht van de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur naar de Chinese hoofdstad Peking. Mogelijk is het toestel neergestort in de Indische Oceaan ten westen van Australië. De Australië premier Abbott zei onlangs nog dat er "niet eeuwig" intensief kan worden gezocht. http://www.luchtvaartnieu(...)370-wordt-verdubbeld | |
PirE | vrijdag 31 juli 2015 @ 10:51 |
En wat gebeurd er als het een stuk van MH17 is? ![]() | |
Frutsel | vrijdag 31 juli 2015 @ 11:03 |
Nou dus alsnog... | |
kalinhos | vrijdag 31 juli 2015 @ 11:10 |
In welk universum zou dat logisch zijn? Maargoed, dit hele verhaal is al vrij bizar dus laten we 't afwachten. | |
UpsideDown | vrijdag 31 juli 2015 @ 11:18 |
Vind er weinig bizars aan, vliegtuig stort in zee, klapt uit elkaar, brokstukken dobberen rond, verspreiden zich en spoelen later ergens aan. | |
opgebaarde | vrijdag 31 juli 2015 @ 11:30 |
Dan raken Lambiekje en Tingo overspannen want dat hadden zij natuurlijk zien aankomen en krijgen ze eindelijk gelijk Omgomgomg | |
Frutsel | vrijdag 31 juli 2015 @ 13:09 |
| |
Tourniquet | vrijdag 31 juli 2015 @ 14:21 |
Where Debris Could Have Come From
![]() | |
alpeko | vrijdag 31 juli 2015 @ 14:31 |
Madagaskar is een stuk groter. Je hebt best wel kans dat daar binnen een maand ook nog dingen gaan aanspoelen. Of aan de oostkust van het vaste land van Afrika. | |
alpeko | vrijdag 31 juli 2015 @ 14:37 |
| |
Marrije | vrijdag 31 juli 2015 @ 20:08 |
nu.nl | |
Chokeme | vrijdag 31 juli 2015 @ 20:21 |
Nu nog steeds niet zeker dan? Zo moeilijk moet het toch niet zijn om serienummers e.d. te checken? | |
starla | vrijdag 31 juli 2015 @ 20:30 |
Ik snap dat het niet heel makkelijk is misschien maar ik ben het met je eens dat het relatief lang duurt. Als naaste heb je nu toch wel redelijk een knoop in je maag 2 dagen lang. | |
__Saviour__ | vrijdag 31 juli 2015 @ 20:58 |
Een Frans eiland dus. Maar waarom gaat dat onderdeel eigenlijk naar Frankrijk zelf, het is een Boeing en geen Airbus. Er waren ook maar 4 mensen uit Frankrijk aan boord. Het land heeft geen groot 'belang' hierbij, het is geen nationale tragedie. Zouden ze volgens traditioneel Franse koppigheid en nationalisme het niet uit handen willen geven aan Amerikanen (Boeing)? | |
opgebaarde | vrijdag 31 juli 2015 @ 21:09 |
Blijkbaar wel | |
Nieuwschierig | vrijdag 31 juli 2015 @ 21:23 |
Ik denk omdat het de simpelste en meest logische route is, als het al naar de VS zou moeten. En naar Boeing moet het al helemaal niet want die hebben er belang bij dat het geen technische oorzaak is. Blijft over de NTSB in Washington maar die zullen zich zelf wel bij de Fransen melden omdat het made in USA is. | |
Zorro | vrijdag 31 juli 2015 @ 21:27 |
Frans grondgebied denk ik. Edit: Spuit 11 zie ik ![]() | |
Straatcommando. | vrijdag 31 juli 2015 @ 21:31 |
De NTSB bemoeit zich er altijd mee als er een Boeing bij betrokken is. ![]() | |
Nieuwschierig | vrijdag 31 juli 2015 @ 21:37 |
Ja maar dat wil nog niet zeggen dat ze dan ook de leiding zouden moeten hebben. | |
Houtenbeen | zondag 2 augustus 2015 @ 08:34 |
| |
Rucola | zondag 2 augustus 2015 @ 08:40 |
Echt? | |
#ANONIEM | zondag 2 augustus 2015 @ 09:01 |
Lijkt me wat stug | |
Gerolsteiner | zondag 2 augustus 2015 @ 09:04 |
De vraag is welke overheid die deur daar heeft neergelegd en waarom. | |
Mula | zondag 2 augustus 2015 @ 10:15 |
Volgens nu.nl is er geschreven en getekend op de deur. Edit; Volgens de dailymail (niet de meest betrouwbare bron, ik weet het) staan er teksten in het chinees en maleisisch op de deur. En zeggen eilandbewoners dat ze in mei al een vliegtuigstoel, koffers en een vleugel hebben gevonden, maar dat allemaal verbrand hebben aangezien de meeste eilandbewoners niet op de hoogte zijn van MH370. ![]() [ Bericht 80% gewijzigd door Mula op 02-08-2015 10:24:12 ] | |
Merkie | zondag 2 augustus 2015 @ 10:43 |
Ben benieuwd wat er op die deur staat ![]() | |
Rucola | zondag 2 augustus 2015 @ 10:45 |
Denk dat dat wel onzin is. | |
#ANONIEM | zondag 2 augustus 2015 @ 10:45 |
Hoe verbrand je een metalen vleugel? | |
DS4 | zondag 2 augustus 2015 @ 10:50 |
Op zeer hoge temperatuur. | |
Isabeau | zondag 2 augustus 2015 @ 10:50 |
Het wordt nu wel heel idioot... | |
Merkie | zondag 2 augustus 2015 @ 10:56 |
Waarom? | |
Mula | zondag 2 augustus 2015 @ 11:01 |
De man die spullen van het strand heeft verbrand had het alleen over een stoel en koffers. De vleugel is door een vrouw gezien. Ik had het een beetje onhandig neergezet. | |
#ANONIEM | zondag 2 augustus 2015 @ 11:05 |
Geschreven op de deur.. "We zitten op een eilandje, kom ons redden". Dat zou echt de happening van de eeuw zijn, media er vol op, als we op zoek gaan naar dat eilandje, en dan worden ze gevonden, in levend gehouden door elkaars pis en 2 vrijwillig gekannibaliseerde passagiers. | |
Haags | zondag 2 augustus 2015 @ 11:06 |
Nieuwe versie van de serie lost? | |
#ANONIEM | zondag 2 augustus 2015 @ 11:06 |
Ja zoiets ![]() | |
Jorwol | zondag 2 augustus 2015 @ 11:12 |
Er staat in het bericht van de daily mail dat er wreckage with Indonesian and Chinese markings is. Verderop in het artikel gaat het om een waterflesje met Chinese tekens en een schoonmaakmiddel met Indonesische teksten. Of lees ik het nu verkeerd? | |
Re | zondag 2 augustus 2015 @ 11:12 |
dat is het ook, indianenverhalen lijkt me | |
Loekie1 | zondag 2 augustus 2015 @ 11:12 |
'Vliegtuigdeur gevonden op Réunion' SAINT-DENIS - Op het eiland Réunion in de Indische Oceaan is opnieuw een vermoedelijk wrakstuk van een vliegtuig aangespoeld. Dat heeft de politie zondag gemeld. Eerder deze week werd op het Franse eiland een stuk van een vleugel gevonden dat mogelijk afkomstig is van de vermiste vlucht MH370. Het zou gaan om een vliegtuigdeur, melden de Britse media BBC en Sky News. Die zou zijn ontdekt op een andere plek op het eiland dan waar de zogeheten flaperon (stuurvlak) die eerder werd aangetroffen. Dat vleugelonderdeel is zaterdag in Frankrijk aangekomen. Een speciaal team onderzoekt of het inderdaad afkomstig is van de vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines. De hoop is dat het verweerde, ongeveer twee meter lange vleugelonderdeel meer aanwijzingen oplevert over het lot van vlucht MH370. De Boeing 777 van Malaysia Airlines met 239 mensen aan boord verdween in maart 2014 spoorloos http://www.telegraaf.nl/b(...)370_gevonden___.html Als die onderdelen daar tegelijk aanspoelen moet dat toch iets zeggen over de stroming. | |
Mula | zondag 2 augustus 2015 @ 11:13 |
Zou je iets aan de binnenkant van een vliegtuigdeur kunnen krassen? Want dat lijkt me de enige mogelijkheid dat het nu nog zichtbaar is. Op zich vind ik het nog niet eens zo gek klinken. Als dat vliegtuig urenlang heeft rondgevlogen in de verkeerde richting, moeten de mensen iets doorgehad hebben.. | |
OEM | zondag 2 augustus 2015 @ 11:13 |
Het gaat ongeveer zo: Officieel is nog onbekend wat voor onderdeel het is. Gevonden op Frans grondgebied dus de BEA (= de Franse NTSB) gaat er mee aan de slag in Toulouse. Mocht het onderdeel van een Airbus komen, dan raakt het onderdeel op mysterieuze wijze kwijt. Over een half jaar maken ze bekend dat het van een Boeing 777 komt. Mocht het van een 777 van Air France of Air Austral komen, dan raakt het onderdeel op mysterieuze wijze kwijt. Over een jaar wordt dan duidelijk dat het een onderdeel van MH370 is. Dan komen ze er achter dat deze flaperon gemaakt is door een Spaans bedrijf dat bij Airbus hoort en voor de zekerheid raakt het onderdeel alsnog op mysterieuze wijze kwijt. Ondertussen zit die arme vent die het strand schoon houdt al in de gevangenis wegens vernietigen van bewijsmateriaal en zal een of andere onderhoudsmonteur van MH aangeklaagd zijn omdat het zijn schuld is dat MH370 de flaperon is verloren en daardoor gecrashd is. Dat is wel een beetje hoe BEA en Frankrijk in elkaar zitten. [ Bericht 0% gewijzigd door OEM op 02-08-2015 11:20:11 ] | |
Mula | zondag 2 augustus 2015 @ 11:16 |
In het dailymail-artikel staat het een beetje onduidelijk. De BBC heeft het over teksten op de deur. http://www.bbc.co.uk/news(...)inkname=news_central | |
onlogisch | zondag 2 augustus 2015 @ 11:22 |
1 ding kan ik maar echt niet begrijpen.Zoiets moet toch max 4 uur na ontdekking van dit serienummer bekend zijn? Zodra het serienummer bij Boeing bekend is, gooien ze dit toch met een search door hun database en komen ze er direct achter in welk vliegtuig dit is gegaan, wanneer dit onderdeel gemonteerd is, naar welke maatschappij dat toestel is gegaan etc. Ze zullen vast en zeker ook nog registreren welke monteur bij Boeing dit heeft gemonteerd. Ik begrijp werkelijk waar niet dat er over zoiets dagen heen gaat. Volgens mij heb ik het serienummer ook al op een plaatje voorbij zien komen. Ik ben heel benieuwd welke extreem vertragende reden hier achter zit. | |
#ANONIEM | zondag 2 augustus 2015 @ 11:23 |
Misschien (zeg maar: vrijwel zeker) spoelen er ook wel stukken aan op plekken waar ze niet gevonden worden. Maar die vinden we niet, dus daar horen we niets van, | |
Haags | zondag 2 augustus 2015 @ 11:25 |
Dat eiland begint wel een reünie te worden van aangespoelde vliegtuig onderdelen zo. | |
APK | zondag 2 augustus 2015 @ 11:30 |
Dat is vrij normaal op vliegtuigdeuren, zie dit voorbeeld: ![]() | |
Gerolsteiner | zondag 2 augustus 2015 @ 11:31 |
Wellicht omdat ze het niet zoveel kan boeien om alles in de media te gooien? Die mensen werken niet voor jouw interesse he. | |
Gerolsteiner | zondag 2 augustus 2015 @ 11:31 |
OMG! We moeten deze mensen redden!!! | |
OEM | zondag 2 augustus 2015 @ 11:32 |
Ik zou zeggen: probeer Boeing of Airbus of welke fabrikant dan ook eens te bellen met een part/serialnumber om te vragen waar het vandaan komt. Als je ze al aan de lijn krijgt, dan krijg je echt geen antwoord. Dit gaat gewoon via de officiele kanalen en dus via een onderzoeksteam. 100% zekerheid voordat er iets officieels bekend gemaakt wordt (itt die Maleisische minister die maar wat roept). Voor de snelheid helpt het natuurlijk niet mee dat Reunion in een uithoek ligt en het helpt al helemaal niet mee dat BEA dit afhandelt. | |
#ANONIEM | zondag 2 augustus 2015 @ 11:42 |
Die reden is zorgvuldigheid en te doorlopen procedures. Vrij logisch ook gezien de gevoeligheid van de kwestie. | |
#ANONIEM | zondag 2 augustus 2015 @ 11:43 |
En dat die weer wachten op een Maleisisch team wat pas woensdag in Frankrijk kan beginnen. | |
Gerolsteiner | zondag 2 augustus 2015 @ 11:44 |
Nee het moet allemaal extreem snel gaan zodat de nieuwsgierige internetforumbezoekers niet lang hoeven te wachten!!!!! Kosten noch moeite mogen gespaard worden om de vaart in dit topic te houden!!!!! | |
#ANONIEM | zondag 2 augustus 2015 @ 11:51 |
Haha aan de andere kant levert het dan wel weer extra voer op voor BNW. | |
#ANONIEM | zondag 2 augustus 2015 @ 11:53 |
Daar is het al 2 dagen stil in het betreffende topic dus dat valt best mee ![]() | |
#ANONIEM | zondag 2 augustus 2015 @ 11:54 |
Ja, nu komen er feiten naar boven maar als de bevestiging nog even op zich laat wachten kan men weer los ![]() | |
onlogisch | zondag 2 augustus 2015 @ 12:15 |
Nou ja, gezien de gevoeligheid van dit onderwerp lijkt het mij zaak hier snel duidelijkheid over te verschaffen. En mijn inziens kan dat redelijk snel. 4 uur is wellicht wat gechargeerd, maar binnen een dag moeten er wel dingen uitgesloten kunnen zijn met een serienummer. Ik bedoel ook niet de eerste de beste Jan Lul die even belt naar Airbus en/of Boeing. Ik ga er vanuit dat er een onderzoeksteam is. Dat soort lui zullen heel makkelijk in contact kunnen komen met de juiste mensen (lees, geen receptioniste) bij Boeing. Natuurlijk is zorgvuldigheid een extreem belangrijk aspect. Hier wil je geen fouten mee maken. Maar een serienummer liegt niet. Match of geen match. Het zal ook allemaal wel logisch zijn in het bureaucratische web waarin dit soort taferelen zich afspelen, ik verbaas me er alleen altijd zo over. Ok Hans. | |
#ANONIEM | zondag 2 augustus 2015 @ 12:19 |
Dat serienummer moet op de juiste wijze worden vastgesteld en onderzocht. Daarnaast moet alles erg goed gedocumenteerd worden voor onderzoek naar bv de oorzaak van de crash. Gewoon een beetje geduld leren opbrengen. | |
OEM | zondag 2 augustus 2015 @ 12:25 |
Woensdag gevonden, donderdag een BEA team op de eerst mogelijke vlucht naar Reunion. De boel veiligstellen, de boel inpakken, vrijdag de eerst mogelijke vlucht terug naar Parijs, daarna naar Toulouse. Inmiddels is het weekend. Maandagochtend gaan we beginnen met dat onderdeel te onderzoeken. Tis niet zo dat er een vliegtuig op Reunion gecrashed is en alles en iedereen z'n werk moet laten vallen. | |
truthortruth | zondag 2 augustus 2015 @ 12:41 |
Er moet worden vastgesteld dat het allemaal echt is en niet mee gerommeld is. | |
Isabeau | zondag 2 augustus 2015 @ 13:21 |
'markings' als in instructies hoe de deur te openen lijkt me logischer dan 'met watervaste stift geschreven door mensen'. | |
Tourniquet | zondag 2 augustus 2015 @ 14:16 |
Dit is dus wat er is gevonden. Geen deur dus, maar wat dan wel? Kan lijkt mij net zo goed van een schip o.i.d. afkomstig zijn. Die geponste Chinese tekens zullen wel de tekens zijn waar eerdere berichten het over hadden.![]() | |
matthijst | zondag 2 augustus 2015 @ 14:48 |
Wel apart dat ze nu zeggen dat het van een "domestic ladder" is? Chinese tekens erop, en niet de kleinste ![]() | |
Marrije | zondag 2 augustus 2015 @ 15:31 |
lijkt wel wat op een armleuning | |
Tourniquet | zondag 2 augustus 2015 @ 15:33 |
Het blijkt dus een deel van een ladder te zijn: http://www.nu.nl/buitenla(...)n-blijkt-ladder.html | |
Marrije | zondag 2 augustus 2015 @ 15:36 |
ik heb de link bekeken, misschien lees ik erover heen, maar waar is die ladder van? | |
Tourniquet | zondag 2 augustus 2015 @ 15:50 |
Onbekend. Er spoelen de raarste dingen aan (kijk maar eens in een juttersmuseum), veelal afkomstig van schepen. | |
bedachtzaam | zondag 2 augustus 2015 @ 16:53 |
Daar is het veel te klein voor, het lijkt meer op een handgreep van een ketel. | |
OEM | zondag 2 augustus 2015 @ 17:00 |
![]() | |
bedachtzaam | zondag 2 augustus 2015 @ 17:01 |
Schot in de roos geloof ik ![]() | |
Tourniquet | zondag 2 augustus 2015 @ 17:18 |
Oh, wow! | |
matthijst | zondag 2 augustus 2015 @ 17:43 |
![]() Baas | |
Frutsel | maandag 3 augustus 2015 @ 10:30 |
http://news.nationalgeogr(...)ndian-missing-plane/ National Geo: How a Piece of a Boeing 777 Drifted 2,300 Miles Interessant ![]() | |
Gerolsteiner | maandag 3 augustus 2015 @ 10:41 |
Interessant stuk inderdaad. | |
OEM | maandag 3 augustus 2015 @ 22:58 |
Voor de mensen die het lang vinden duren: http://www.latribune.fr/e(...)mercredi-495907.html Onderdeel is zaterdagmiddag in Toulouse aangekomen, in een hoek geflikkerd, en woensdagmiddag gaan ze er pas naar kijken. BEA ![]() | |
A_Fortiori | dinsdag 4 augustus 2015 @ 19:48 |
http://www.telegraaf.nl/b(...)eing_gevonden__.html Zou het? | |
OEM | dinsdag 4 augustus 2015 @ 20:28 |
Ik zet m'n geld in op een naaimachine | |
franklop | dinsdag 4 augustus 2015 @ 20:32 |
Daar dacht ik ook aan ja ![]() | |
Childofthe90s | dinsdag 4 augustus 2015 @ 20:33 |
Nou ben ik geen vliegtuigkenner, maar het ziet er nogal klein uit voor een raam. | |
A_Fortiori | dinsdag 4 augustus 2015 @ 20:33 |
Zo op het eerst oog, wel ja. Als het een raam is, van welk deel van een vliegtuig: wc, keukentje? | |
HiZ | dinsdag 4 augustus 2015 @ 20:36 |
Het kan een deur-raam zijn. Die zijn kleiner dan de ramen in de cabine. | |
A_Fortiori | dinsdag 4 augustus 2015 @ 20:39 |
http://i.dailymail.co.uk/(...)43_1438694780486.jpg nog een foto | |
franklop | dinsdag 4 augustus 2015 @ 20:41 |
het AFP probeerde het stuk nog te interviewen? | |
APK | dinsdag 4 augustus 2015 @ 20:42 |
![]() | |
A_Fortiori | dinsdag 4 augustus 2015 @ 20:49 |
Volgens mij is het een soort display, In het open vakje hoort een beeldschermpje. De schuifknopjes zijn om deze te bedienen. | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 4 augustus 2015 @ 20:58 |
Kom op mensen, het is de telegraaf. | |
Gerolsteiner | dinsdag 4 augustus 2015 @ 21:11 |
Opeens gaan die lui hun stranden opruimen. | |
OEM | dinsdag 4 augustus 2015 @ 21:31 |
Mwah, denk eerder dat het schoonmaakwerk nu enorm gehinderd wordt, omdat elke randdebiel van de lokale gendarmerie denkt dattie z'n quinze minutes de gloire kan beleven. | |
APK | dinsdag 4 augustus 2015 @ 22:19 |
Lijkt mij meer iets waar een soort hendel doorheen hoort om iets vast te zetten. | |
alpeko | dinsdag 4 augustus 2015 @ 23:00 |
Lijkt meer op het paneel dat zich boven iedere stoel bevind. Daar waar die blowers in zitten en de knopjes om drinken te bestellen. | |
OEM | woensdag 5 augustus 2015 @ 11:21 |
Zoek de verschillen:![]() versus ![]() | |
Gerolsteiner | woensdag 5 augustus 2015 @ 11:31 |
Duidelijk geen entertainment system. | |
APK | woensdag 5 augustus 2015 @ 14:36 |
![]() Er moet wel een soort hendel doorheen om iets vast te zetten ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 5 augustus 2015 @ 14:40 |
![]() | |
vipergts | woensdag 5 augustus 2015 @ 19:14 |
Nou zit dat kindje in bangladesh zonder naaimachine ![]() | |
TheVulture | woensdag 5 augustus 2015 @ 19:52 |
Bingo, het is MH370 Maleisische regering heeft het bevestigd | |
Houtenbeen | woensdag 5 augustus 2015 @ 19:53 |
| |
Marrije | woensdag 5 augustus 2015 @ 19:57 |
dat is een bingo inderdaad. Destijds aangegeven waar ik dacht dat het vliegtuig neergestort zou zijn, volgens mij is dat nog steeds een mogelijkheid. | |
onlogisch | woensdag 5 augustus 2015 @ 19:58 |
| |
starla | woensdag 5 augustus 2015 @ 19:59 |
EIN DE LIJK | |
richolio | woensdag 5 augustus 2015 @ 20:01 |
![]() | |
Marrije | woensdag 5 augustus 2015 @ 20:03 |
ik weet niet precies wat het huidige zoekgebied is, maar ik zou niet naast australie blijven zoeken. | |
OEM | woensdag 5 augustus 2015 @ 20:09 |
Ben benieuwd wie nu aangeklaagd gaat worden door Frankrijk ![]() | |
onlogisch | woensdag 5 augustus 2015 @ 20:10 |
Het heeft een goed jaar kunnen drijven. Het blijft, ondanks het voorspellen van de mogelijke stromingen, toch behoorlijk giswerk lijkt me ![]() | |
Marrije | woensdag 5 augustus 2015 @ 20:23 |
ik heb veel aan mijn hoofd, dus misschien vergis ik me ![]() | |
Loekie1 | woensdag 5 augustus 2015 @ 20:27 |
Waar ligt het dan volgens jou? | |
Gerolsteiner | woensdag 5 augustus 2015 @ 20:29 |
Dit wrakstuk is blijven drijven. Alles wat gezonken is blijft gezonken. | |
Marrije | woensdag 5 augustus 2015 @ 20:30 |
ik zit mobiel, dus ff zo http://www.colorado.edu/n(...)-2.jpg?itok=fXOKaO8k daar waar je indian ocean ziet staan ongeveer. | |
Marrije | woensdag 5 augustus 2015 @ 20:32 |
ok dat kan dus niet na enige rotting oid toch omhoog zijn gekomen? | |
Drebbelman | woensdag 5 augustus 2015 @ 20:45 |
stond hier laatst wel een stuk in de krant over dat er onderzoekers gaan bekijken of ze aa de hand van de schelpen kunnen bepalen waar het wrakstuk geweest is. De vorming van die schelpen is heel erg afhankelijk van de watercondities. Ze gebruiken een soortgelijke techniek bij het traceren van routes die walvissen zwemmen. edit: http://www.stuff.co.nz/wo(...)ues-to-missing-mh370 | |
Gerolsteiner | woensdag 5 augustus 2015 @ 20:59 |
Geen idee hoe lang het materiaal in dit onderdeel drijfvermogen blijft hebben als het eenmaal gezonken is. Maar gezien de modellen van oceaanstromen lijkt het erop dat dit onderdeel niet lang nabij de vermoedelijke crashsite is blijven hangen. | |
Straatcommando. | woensdag 5 augustus 2015 @ 21:13 |
Denk het niet. Ik denk zelf dat als het gezonken is dat "beter" is omdat je dan een kleiner zoekgebied hebt en er dan dus een grotere kans is dat de zwarte doos gevonden word. | |
Frutsel | donderdag 6 augustus 2015 @ 11:08 |
| |
ZwartmetSuiker | donderdag 6 augustus 2015 @ 11:09 |
Ineens ligt dat hele eiland vol. | |
Frutsel | donderdag 6 augustus 2015 @ 11:11 |
Dat vliegtuig is daar dan ook vorige week vlak voor de kust neergelegd ![]() | |
Aventura | donderdag 6 augustus 2015 @ 11:47 |
Wel opmerkelijk dat juist op Réunion zo veel wrakstukken aanspoelen want dat eilandje is minuscuul vergeleken met de kust van het continent erachter. Daar zou je dan toch ook dingen moeten vinden? En is er op Mauritius en Madagascar nog niks gevonden? | |
TheVulture | donderdag 6 augustus 2015 @ 11:51 |
Opvallend ja, maar ze weten nu ineens natuurlijk wel dat hier intensiever gezocht moet worden op basis van die eerste vondst. | |
__Saviour__ | donderdag 6 augustus 2015 @ 12:00 |
En nu wordt een groep Chinese nabestaanden boos, omdat ze niet geloven dat dit echte brokstukken zijn. In wanhoop klampen ze zich nog steeds vast aan de rare theorie dat het vliegtuig ergens geland zou zijn en de passagiers worden vastgehouden http://www.hln.be/hln/nl/(...)estiging-MH370.dhtml | |
Gerolsteiner | donderdag 6 augustus 2015 @ 12:01 |
Nou ja, 'veel'. Van de (waarschijnlijk) miljoenen stukken puin zijn er een tiental aangespoeld op Reunion. Je bedoelt dat er tot nu toe enkel puin is gevonden op Reunion. In de komende maanden zullen ook andere eilanden, en uiteindelijk de oostkust van Afrika mogelijk ook van interesse zijn. | |
ZwartmetSuiker | donderdag 6 augustus 2015 @ 12:11 |
Precies, nu weet men dat er gezocht kan/mag worden. Eerder was het nog niet zo relevant. | |
OEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 12:18 |
De Malaysian minister ![]() | |
Knitted | donderdag 6 augustus 2015 @ 12:20 |
Zouden ze nog steeds in die theorie geloven als het hele vliegtuig gevonden en in elkaar geknutseld zou worden? | |
Frutsel | donderdag 6 augustus 2015 @ 12:25 |
Uiteraard, die Amerikanen op Diego Garcia hebben dat vliegtuig al gesloopt en in de oceaan gedumpt zodat het nu langzaam boven water komt. ![]() | |
__Saviour__ | donderdag 6 augustus 2015 @ 12:42 |
Aanzien, nationalisme. Degene willen zijn die het 'bevestigt' in het nieuws.' Malaysian minister confirms....' in Breaking News pushberichten. Het geeft ze een gevoel van trots. En in een artikel ook: "We respecteren de Franse beslissing om door te gaan met de verificatie van het vleugeldeel, maar het Maleisische team dat de echte expertise heeft bevestigt dat het van vlucht MH370 komt." De diverse betrokken landen willen elkaar gewoon aftroeven en primeurs hebben | |
ZwartmetSuiker | donderdag 6 augustus 2015 @ 12:43 |
Wat is er dan op dit moment wel officieel bevestigd? | |
Infection | donderdag 6 augustus 2015 @ 13:02 |
Ik ben normaal niet zo van de complottheoriën, maar dit is toch wel erg verdacht allemaal. ![]() De oceaanstroming klopt natuurlijk wel. Maar er zijn zoveel omstandigheden waardoor die brokstukken ver uit elkaar gedreven zouden kunnen worden, en toch spoelen ze allemaal één voor aan. En niemand die die brokstukken over die 4000km tegen gekomen is? | |
Sparqq | donderdag 6 augustus 2015 @ 13:27 |
Wie zou dat tegen moeten komen in die 4000 km? er is helemaal niks daar. | |
OEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 13:30 |
Alleen dat het onderdeel van een Boeing 777 is. | |
ZwartmetSuiker | donderdag 6 augustus 2015 @ 13:31 |
Dan is het de Maleisische Minister ook gelukt om mij te beïnvloeden, ik dacht ook al dat het zeker iets van de MH370 is. Waar baseert die man zich op? | |
zolderraam | donderdag 6 augustus 2015 @ 13:42 |
telegraaf leest met je mee: http://www.telegraaf.nl/b(...)_naaimachine___.html | |
ZwartmetSuiker | donderdag 6 augustus 2015 @ 13:48 |
Mooi dat je daar ook een compleet artikel aan kan wijden ![]() | |
Gerolsteiner | donderdag 6 augustus 2015 @ 14:03 |
Nee. Een fractie van alle brokstukken spoelt aan. Een minieme fractie. | |
__Saviour__ | donderdag 6 augustus 2015 @ 14:31 |
Jawel. Frankrijk spreekt nu Maleisië weer tegen http://www.hln.be/hln/nl/(...)kstukken-MH370.dhtml Echt een spelletje tussen die twee landen dus. Ze willen allebei de autoriteit zijn, de nieuwsbron | |
Buster24 | vrijdag 7 augustus 2015 @ 22:13 |
Wat me verbaasd is dat er nabestaanden zijn die nog serieus geloven dat hun geliefden er worden vastgehouden. Las vanmorgen een verhaal van een vrouw die regelmatig de voicemail van haar man inspreekt en vraagt of hij naar huis komt. | |
The_stranger | zaterdag 8 augustus 2015 @ 13:47 |
Mocht er ooit helaas iemand dicht bij je verdwijnen, dan zul je beter begrijpen hoe je je dan vastklampt aan de meest onlogische opties. Zonder extreem hard bewijs zullen sommigen mensen zich van alles wijs maken om de wens in leven te houden. | |
Gerolsteiner | zaterdag 8 augustus 2015 @ 13:54 |
Dat komt door de sterke emoties. Ze willen het niet geloven dat hun naasten zijn overleden. | |
Loekie1 | zondag 9 augustus 2015 @ 19:05 |
'Meer wrakstukken Boeing gevonden' AMSTERDAM - Overblijfselen van de vermiste MH370-vlucht van Malaysia Airlines zijn mogelijk aangespoeld op de Malediven in de Indische Oceaan. Dat meldt een lokale krant op basis van foto's die een inwoner op zijn Facebookpagina heeft geplaatst. De man, Mohamed Wafir, claimt dat hij de spullen aantrof op de eilanden Baa Atoll Fehendhoo en Fullhahdhoo. Daarna zou de politie de brokstukken hebben meegenomen, meldt de Britse krant Daily Mail. De vondst van eventuele wraktstukken is nog niet bevestigd door de autoriteiten. Bewoners van het eiland Kudahuvadhoo claimen op de dag van de verdwijning van de MH370 een 'laag-vliegend' toestel te hebben gezien. Onlangs werd er op het eiland Réunion, ook in de Indische Oceaan, wrakstukken aangetroffen. Het Franse eiland ligt circa 4000 kilometer ten westen van de zone waar onderzoekers vermoeden dat het toestel in zee is gestort. De vondst van het wrakstuk bevestigt de theorie dat het vliegtuig in een gebied ten zuidwesten van Australië in de oceaan terecht is gekomen, maar het is nog niet duidelijk waar het toestel precies crashte en waarom het zo ver afweek van de normale route. http://www.telegraaf.nl/b(...)ken_gevonden___.html | |
Buster24 | zondag 9 augustus 2015 @ 19:58 |
Dat snap ik in geval van een gewone verdwijning maar als een vliegtuig letterlijk van het radar verdwijnt is er toch maar een conclusie mogelijk. Misschien ben ik ook wel te nuchter. | |
Knitted | zondag 9 augustus 2015 @ 20:05 |
Is dat recentelijk pas aan het licht gekomen? | |
Guppy | zondag 9 augustus 2015 @ 20:07 |
Neuh, daar is al langer sprake van toch? | |
Knitted | zondag 9 augustus 2015 @ 20:11 |
Waarom zouden er dan nu pas wrakstukken zijn gevonden als er al een duidelijke clue was? | |
Guppy | zondag 9 augustus 2015 @ 20:14 |
Dat ie daar misschien gezien is, wil natuurlijk niet zeggen dat ie ook echt daar ergens in de buurt neergestort is. Of dat de stukken ook meteen die kant op gaan. En ik vraag me af of die stukken nu recent gevonden zijn, of al eerder. Ik vermoed dat laatste. | |
Knitted | zondag 9 augustus 2015 @ 20:15 |
Men zou toch daar beginnen met zoeken lijkt me. Waarom denk je trouwens dat ze al eerder zijn gevonden maar nu pas in het nieuws komen? | |
Guppy | zondag 9 augustus 2015 @ 20:31 |
Er is daar uiteraard ook gezocht. Maar ondanks dat er een richting is, is het nog steeds een ENORM gebied... Ik denk dat ze al eerder gevonden zijn, omdat de man op zijn Facebook vertelt dat de stukken 31 mei gevonden zijn. Even verderop staat nog dit: Verbaast me niks. Er spoelt dagelijks een heleboel shit aan op de stranden daar. Ondanks dat de locals wellicht hebben herkend als vliegtuigstukken, hebben ze het direct verbrand, met de rest van het afval. De Malediven zijn een vrij gesloten samenleving. Natuurlijk kun je er vakantie vieren, maar als toerist word je strikt gescheiden gehouden van de locals. Men is erg op zichzelf en communicatie verloopt traag. Misschien wist de staff op dat moment niet (meer) dat er (nog) gezocht werd naar MH370, of hebben ze er gewoon niet bij stilgestaan. Of hebben ze het willen wegstoppen. De core business van een resort is een zorgeloze vakantie bieden, en dan zit je niet te wachten op een politieonderzoek... | |
Montagui | maandag 17 augustus 2015 @ 13:11 |
Wrakstukken op de Malediven blijkbaar niet van MH370 http://www.abc.net.au/new(...)alaysia-says/6699394 | |
A_Fortiori | zondag 30 augustus 2015 @ 19:45 |
Het mysterie wordt nog gekker? http://www.demorgen.be/bu(...)nog-gekker-a2439408/ | |
Loekie1 | maandag 31 augustus 2015 @ 22:26 |
Oceanologen maken nieuwe berekeningen MH370 KIEL - Oceanologen uit de Duitse stad Kiel presenteren dinsdag nieuwe berekeningen over het vermiste vliegtuig MH370. Het toestel van Malaysia Airlines verdween zestien maanden geleden van de radar. Uit de berekeningen van de Duitse onderzoekers zou blijken dat de Boeing 777 op een andere plek in de Indische Oceaan is gestort dan tot nu toe steeds werd aangenomen. Gedacht werd steeds dat het toestel met aan boord 239 mensen ongeveer op de 35e breedtegraad ten zuiden van de evenaar in het water terecht kwam, op 2000 kilometer ten westen van Australië. De oceanologen hebben op basis van brokstukken die op het eiland La Réunion zijn gevonden, berekend dat de werkelijke plaats van de crash enkele duizenden kilometers westelijker ligt. http://www.telegraaf.nl/b(...)ekening_MH370__.html Dus niet Diamantina Deep maar lekker een eind weg van Australië. [ Bericht 8% gewijzigd door Loekie1 op 31-08-2015 22:31:32 ] | |
Aether | dinsdag 1 september 2015 @ 15:04 |
| |
Coelho | dinsdag 1 september 2015 @ 17:06 |
Ik snap niet waarom men nog steeds bezig is met het uitpluizen van de oceaanbodem. Als dat ding op zee is neergestort, dan kan er na ruim een jaar met woeste stromingen toch nagenoeg geen clustering van brokstukken verwacht worden? Ze doen net alsof je een vliegtuig in z'n geheel op het water kunt neerzetten. Een waterspiegel lijkt me echter net zo hard als een bergwand wanneer je er met een vliegtuig tegenaan vliegt. En bij de betreffende bergwand zijn al bijna geen grote brokstukken meer gevonden. | |
Falco | dinsdag 1 september 2015 @ 17:43 |
Zware onderdelen, bijvoorbeeld een groot stuk middenromp of de zwarte dozen zullen sneller naar de bodem afgezonken zijn. Water 'veert' trouwens nog wel aardig mee en je kunt zelfs een groot passagiersvliegtuig op het water neerzetten, zoals die gast deed op de Hudson. De schade bij een crash blijft desalniettemin groot, maar het is wel minder ernstig dan dat je een vliegtuig tegen een bergwand neerknalt. | |
OEM | donderdag 3 september 2015 @ 19:14 |
De vakantie van de paella- en stokbroodvreters is voorbij, dus we hebben eindelijk bevestiging http://www.francetvinfo.f(...)irlines_1068365.html | |
ZwartmetSuiker | donderdag 3 september 2015 @ 19:16 |
Is het positief of negatief? Mijn Frans is niet zo goed. | |
Burdie | donderdag 3 september 2015 @ 19:19 |
Bevestiging, dus ja. Bedenk zelf maar of je dat positief of negatief vindt ![]() | |
Montagui | donderdag 3 september 2015 @ 19:19 |
Positief. Het is van MH370. | |
ZwartmetSuiker | donderdag 3 september 2015 @ 19:45 |
En dan hebben we over dat aluminium ding? | |
Burdie | donderdag 3 september 2015 @ 20:35 |
In het artikel wordt alleen van de flaperon bevestigd dat het van MH370 is. | |
Frutsel | dinsdag 15 september 2015 @ 09:56 |
Possible airplane part found ashore at Gili Lankanfushi Maldives 15 Sep 2015: An object that looks like part of an airplane wing has been found washed ashore at Gili Lankanfushi Maldives. The object was discovered this morning. The resort has reported it to Maldives National Defence Force - MNDF, and did not comment further saying the case is under investigation by the MNDF. Few months back, an object looking like part of wing was found at Banyan Tree Maldives Vabbinfaru and case was under investigation by the police. Upon discovery of that object more were found in other islands which later found was nothing related to aircraft. But, the piece from Vabbinfaru island had physical features of aircraft part and authorities have so far not conclusively said anything on that. Disappearance of Malaysian Airlines MH370 is said to be the most mysterious in the industry. After more than an year, the only confirmed piece of debris from MH370 is the flaperon found washed up on Reunion Island. ![]() ![]() Bron | |
Frutsel | woensdag 2 maart 2016 @ 14:20 |
| |
Marrije | woensdag 2 maart 2016 @ 16:57 |
woensdag 2 maart 2016, 15:23Wellicht stuk MH370 op Mozambique aangespoeld© AP Een aangespoeld wrakstuk in Mozambique is wellicht afkomstig van het verdwenen passagierstoestel met vluchtnummer MH370 van Malaysia Airlines. Dat meldde de Amerikaanse omroep NBC News woensdag. Het wrakstuk met de woorden 'no step' erop werd ontdekt op een zandbank in de zeestraat tussen Mozambique en het eiland Madagaskar. Het vliegtuig verdween op 7 maart 2014 tijdens een vlucht van Kuala Lumpur naar Peking. Afgezien van een wrakstuk dat aanspoelde op het eiland Réunion, ten oosten van Madagaskar, is ondanks uitgebreide speurtochten niets van het toestel teruggevonden. Telegraaf | |
OEM | zondag 27 maart 2016 @ 12:49 |
Afgelopen week gevonden: stuk van de engine cowling (in de juiste kleur), met overduidelijk het Rolls Royce logo erop:![]() ![]() | |
OEM | zaterdag 2 april 2016 @ 14:55 |
Een onderdeel gevonden met een identiek patroon erop als op interieurpanelen van Malaysian: http://www.clicanoo.re/51(...)ge-de-rodrigues.html ![]() ![]() ![]() Iemand van airliners.net heeft ze even over elkaar heen gelegd:
| |
Marrije | zaterdag 23 juli 2016 @ 18:38 |
'Piloot MH370 oefende crash' 19 min geleden NEW YORK - De piloot van de verdwenen vlucht MH370 van Malaysia Airlines heeft voor de ramp thuis met een simulator geoefend op een crash. Zaharie Ahmad Shah liet zijn virtuele toestel in de Indische Oceaan storten nog geen maand voor de Boeing 777 daadwerkelijk ergens in de oceaan verdween. Dat schrijft het blad New York Magazine. Het blad baseert zijn artikel op een vertrouwelijk document van de Maleisische politie, die de gebeurtenissen rond ramp onderzoekt. Op 8 maart 2014 ging de Boeing onderweg van Kuala Lumpur naar Peking, met aan boord 239 mensen. Na ongeveer drie kwartier was er geen contact meer met het toestel. Maleisië heeft de Amerikaanse federale recherche FBI de harddrives gegeven die Zaharie gebruikte om zijn simulatiepraktijken op te zetten. De FBI ontdekte zes data-eenheden van het programma Microsoft Flight Simulator X, die waren gedeletet. Die datagegevens brachten de virtuele crashpogingen in beeld. Bron [ Bericht 0% gewijzigd door Marrije op 23-07-2016 18:44:25 ] | |
JeMoeder | zaterdag 23 juli 2016 @ 19:43 |
Opgelost, slotje! | |
TLC | zaterdag 23 juli 2016 @ 21:27 |
Wat zou er toch in zulke mensen omgaan om zoveel andere mensen mee te nemen in de dood ? | |
Marrije | zaterdag 23 juli 2016 @ 22:14 |
dat ze niet onopgemerkt dood willen gaan? Geen idee. | |
TLC | dinsdag 13 september 2016 @ 05:30 |
Stukjes gevonden wrakstukken op Madagascar, waarschijnlijk van MH370. Bijzondere is dat deze sporen van brand vertonen. http://www.dailymail.co.u(...)ane-caught-fire.html | |
TC03 | dinsdag 13 september 2016 @ 11:19 |
Deze conclusie slaat nergens op natuurlijk. Ook al was er sprake van brand, nog steeds was het vliegtuig duizenden kilometers uit koers. | |
Slaro | dinsdag 13 september 2016 @ 12:41 |
De oorzaak zal waarschijnlijk vrijwel nooit meer gevonden of geaccepteerd gaan worden, niet omdat we het vliegtuig niet zouden kunnen vinden op den duur of de ware toedracht kunnen achterhalen, maar omdat er een dusdanig gebrek aan betrouwbare informatie is, omdat er dusdanig veel over wordt gespeculeerd tot in het onzinnige af, en omdat de autoriteiten totaal niet meewerken aan een zeer transparant onderzoek. | |
Tourniquet | woensdag 4 oktober 2017 @ 15:33 |
Voor de geïnteresseerden: Het eindrapport van het Australische Transport and Safety Bureau is deze week verschenen en hier te vinden: https://www.atsb.gov.au/p(...)14/aair/ae-2014-054/ PDF (39,8 MB, 440 pagina's) | |
Aether | dinsdag 31 juli 2018 @ 10:47 |
MH370 Was ‘Manipulated’ Off Course to Its End, Report Says Malaysia Airlines Flight 370, missing since 2014, was probably steered off course deliberately and flown to the southern Indian Ocean, according to the Malaysian government’s safety report into the disaster. | |
Merkie | dinsdag 31 juli 2018 @ 10:49 |
Weinig verrassend. Zou zo'n ramp anno 2018 nog voor kunnen komen? Zijn er maatregelen genomen n.a.v. MH370? | |
Isabeau | dinsdag 31 juli 2018 @ 10:58 |
Je zou verwachten dat er ergens wel iemand is die hier meer van weet. Iemand die betrokken was bij een kaping (?) maar niet in dat vliegtuig zat. Nou ja, waarschijnlijk komen we dat nooit te weten. | |
voetbalmanager2 | vrijdag 12 juli 2019 @ 12:48 |
| |
Isabeau | vrijdag 12 juli 2019 @ 15:22 |
Heel mooie longread hier over: https://www.theatlantic.c(...)sia-airlines/590653/ | |
Aether | zaterdag 4 december 2021 @ 12:15 |
MH370: Could missing Malaysian Airlines plane finally be found? https://www.bbc.com/news/business-59517821 | |
Aether | donderdag 24 februari 2022 @ 12:41 |
SEMTEX | donderdag 24 februari 2022 @ 13:04 |
Die Duitse piloot die zichzelf te pletter heeft gevlogen tegen een berg had last van ernstige depressies. Ernstige geldproblemen of familiaire problemen komt ook wel 's voor. | |
Staaf | maandag 6 november 2023 @ 13:26 |
Sinds dat die piloot van German Wings tegen die berg aan vloog worden piloten niet meer alleen in de cockpit gelaten. Als de copiloot moet pissen oid komt er een stewardess in de cockpit. Ik zit nu die documentaire te kijken over MH370 op Netflix, maar vindt het vooral allerlei complottheorieën waar het over gaat | |
onlogisch | maandag 6 november 2023 @ 13:29 |
Ik keek deze laatst bij @GGMM en vond het ook een redelijk hoog wappie-gehalte hebben. | |
#ANONIEM | maandag 6 november 2023 @ 13:32 |
Zo werd het ook gepresenteerd destijds, geloof ik. Werd in het Netflix-topic besproken toen. | |
#ANONIEM | maandag 6 november 2023 @ 13:32 |
En in BNW ![]() | |
Aether | zondag 3 maart 2024 @ 16:09 |
| |
SEMTEX | maandag 4 maart 2024 @ 08:53 |
Nou hup NTSB, zet je expertise in. | |
Frutsel | woensdag 26 februari 2025 @ 14:02 |
Frutsel | donderdag 3 april 2025 @ 09:04 |
|