Dan raken Lambiekje en Tingo overspannen want dat hadden zij natuurlijk zien aankomen en krijgen ze eindelijk gelijkquote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:51 schreef PirE het volgende:
[..]
En wat gebeurd er als het een stuk van MH17 is?
quote:Maleisië: wrakstuk op Réunion is van Boeing 777
Het wrakstuk van een vliegtuig dat langs de kust van Réunion is gevonden, is afkomstig van een Boeing 777, heeft een Maleisische onderminister tegenover persbureau AFP bekendgemaakt.
Woensdag werd een deel van een vleugel gevonden op het Franse eiland. Direct werd er gespeculeerd over de mogelijkheid dat het wrakstuk afkomstig is van MH370, het vliegtuig van Malaysia Airlines dat op 8 maart 2014 spoorloos verdween boven de Indische Oceaan met 239 mensen aan boord.
Maar daarover hebben de Maleisische autoriteiten geen uitspraken gedaan.
quote:A computer model developed by Erik van Sebille, an oceanographer at the Imperial College in London, uses historical ocean currents data to predict the probable paths that objects could take drifting through the ocean over the course of several months. This map shows the model's predictions for an object washing up on the island of Réunion. Orange circles show where van Sebille's model predicts an object could have originated if it washed up on Réunion after drifting on ocean currents for a year and four months. Larger circles are more likely areas of origin.
quote:
nu.nlquote:Hiermee wordt het zo goed als zeker dat het om een onderdeel gaat van de Boeing 777 van Malaysia Airlines die op 8 maart 2014 van de radar verdween. Sindsdien werd er anderhalf jaar zonder resultaat gezocht naar vlucht MH370.
Er wordt geen andere Boeing 777 vermist.
Ik snap dat het niet heel makkelijk is misschien maar ik ben het met je eens dat het relatief lang duurt. Als naaste heb je nu toch wel redelijk een knoop in je maag 2 dagen lang.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 20:21 schreef Chokeme het volgende:
Nu nog steeds niet zeker dan? Zo moeilijk moet het toch niet zijn om serienummers e.d. te checken?
Blijkbaar welquote:Op vrijdag 31 juli 2015 20:21 schreef Chokeme het volgende:
Nu nog steeds niet zeker dan? Zo moeilijk moet het toch niet zijn om serienummers e.d. te checken?
Ik denk omdat het de simpelste en meest logische route is, als het al naar de VS zou moeten.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 20:58 schreef __Saviour__ het volgende:
Een Frans eiland dus. Maar waarom gaat dat onderdeel eigenlijk naar Frankrijk zelf, het is een Boeing en geen Airbus. Er waren ook maar 4 mensen uit Frankrijk aan boord. Het land heeft geen groot 'belang' hierbij, het is geen nationale tragedie. Zouden ze volgens traditioneel Franse koppigheid en nationalisme het niet uit handen willen geven aan Amerikanen (Boeing)?
De NTSB bemoeit zich er altijd mee als er een Boeing bij betrokken is.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 21:23 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik denk omdat het de simpelste en meest logische route is, als het al naar de VS zou moeten.
En naar Boeing moet het al helemaal niet want die hebben er belang bij dat het geen technische oorzaak is. Blijft over de NTSB in Washington maar die zullen zich zelf wel bij de Fransen melden omdat het made in USA is.
Ja maar dat wil nog niet zeggen dat ze dan ook de leiding zouden moeten hebben.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 21:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De NTSB bemoeit zich er altijd mee als er een Boeing bij betrokken is.
twitter:SkyNewsBreak twitterde op zondag 02-08-2015 om 08:28:04Sky Sources: A plane door has reportedly been found washed up on #Réunion Island reageer retweet
Echt?quote:Op zondag 2 augustus 2015 08:34 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:SkyNewsBreak twitterde op zondag 02-08-2015 om 08:28:04Sky Sources: A plane door has reportedly been found washed up on #Réunion Island reageer retweet
De vraag is welke overheid die deur daar heeft neergelegd en waarom.quote:Op zondag 2 augustus 2015 08:34 schreef Houtenbeen het volgende:
Hoe verbrand je een metalen vleugel?quote:Op zondag 2 augustus 2015 10:15 schreef Mula het volgende:
Volgens nu.nl is er geschreven en getekend op de deur.
Edit; Volgens de dailymail (niet de meest betrouwbare bron, ik weet het) staan er teksten in het chinees en maleisisch op de deur. En zeggen eilandbewoners dat ze in mei al een vliegtuigstoel, koffers en een vleugel hebben gevonden, maar dat allemaal verbrand hebben aangezien de meeste eilandbewoners niet op de hoogte zijn van MH370.![]()
Op zeer hoge temperatuur.quote:
Het wordt nu wel heel idioot...quote:Op zondag 2 augustus 2015 10:15 schreef Mula het volgende:
Edit; Volgens de dailymail (niet de meest betrouwbare bron, ik weet het) staan er teksten in het chinees en maleisisch op de deur. En zeggen eilandbewoners dat ze in mei al een vliegtuigstoel, koffers en een vleugel hebben gevonden, maar dat allemaal verbrand hebben aangezien de meeste eilandbewoners niet op de hoogte zijn van MH370.![]()
De man die spullen van het strand heeft verbrand had het alleen over een stoel en koffers. De vleugel is door een vrouw gezien. Ik had het een beetje onhandig neergezet.quote:
Nieuwe versie van de serie lost?quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:05 schreef Scrummie het volgende:
Geschreven op de deur.. "We zitten op een eilandje, kom ons redden". Dat zou echt de happening van de eeuw zijn, media er vol op, als we op zoek gaan naar dat eilandje, en dan worden ze gevonden, in levend gehouden door elkaars pis en 2 vrijwillig gekannibaliseerde passagiers.
Ja zoietsquote:Op zondag 2 augustus 2015 11:06 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Nieuwe versie van de serie lost?
Er staat in het bericht van de daily mail dat er wreckage with Indonesian and Chinese markings is. Verderop in het artikel gaat het om een waterflesje met Chinese tekens en een schoonmaakmiddel met Indonesische teksten. Of lees ik het nu verkeerd?quote:Op zondag 2 augustus 2015 10:15 schreef Mula het volgende:
Zou je iets aan de binnenkant van een vliegtuigdeur kunnen krassen? Want dat lijkt me de enige mogelijkheid dat het nu nog zichtbaar is.quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:05 schreef Scrummie het volgende:
Geschreven op de deur.. "We zitten op een eilandje, kom ons redden". Dat zou echt de happening van de eeuw zijn, media er vol op, als we op zoek gaan naar dat eilandje, en dan worden ze gevonden, in levend gehouden door elkaars pis en 2 vrijwillig gekannibaliseerde passagiers.
Het gaat ongeveer zo:quote:Op vrijdag 31 juli 2015 20:58 schreef __Saviour__ het volgende:
Een Frans eiland dus. Maar waarom gaat dat onderdeel eigenlijk naar Frankrijk zelf, het is een Boeing en geen Airbus. Er waren ook maar 4 mensen uit Frankrijk aan boord. Het land heeft geen groot 'belang' hierbij, het is geen nationale tragedie. Zouden ze volgens traditioneel Franse koppigheid en nationalisme het niet uit handen willen geven aan Amerikanen (Boeing)?
In het dailymail-artikel staat het een beetje onduidelijk. De BBC heeft het over teksten op de deur.quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:12 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Er staat in het bericht van de daily mail dat er wreckage with Indonesian and Chinese markings is. Verderop in het artikel gaat het om een waterflesje met Chinese tekens en een schoonmaakmiddel met Indonesische teksten. Of lees ik het nu verkeerd?
Zoiets moet toch max 4 uur na ontdekking van dit serienummer bekend zijn? Zodra het serienummer bij Boeing bekend is, gooien ze dit toch met een search door hun database en komen ze er direct achter in welk vliegtuig dit is gegaan, wanneer dit onderdeel gemonteerd is, naar welke maatschappij dat toestel is gegaan etc. Ze zullen vast en zeker ook nog registreren welke monteur bij Boeing dit heeft gemonteerd.quote:Een speciaal team onderzoekt of het inderdaad afkomstig is van de vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines. Volgens deskundigen kan het bijna niet missen dat het inderdaad om het vliegtuig gaat, dat al bijna anderhalf jaar wordt vermist. Ook de Maleisische onderminister van Transport is overtuigd: ,,De oplossing van het mysterie lijkt nabij. Het serienummer op het wrakstuk blijkt afkomstig van een Boeing 777 en van dat type is maar één vliegtuig vermist.
Misschien (zeg maar: vrijwel zeker) spoelen er ook wel stukken aan op plekken waar ze niet gevonden worden. Maar die vinden we niet, dus daar horen we niets van,quote:Op vrijdag 31 juli 2015 00:28 schreef Slaro het volgende:
[..]
Dat maakt het argument niet minder valide, een intact deel op een strand waar het vrijwel zeker gevonden zal worden, een jaar later als het allemaal wat gezakt en bijna vergeten is, natuurlijk kan het in theorie als de theorie klopt waar het vliegtuig is gevonden, maar het is ook op basis van omvang van de oceaan, omvang van het vliegtuig, ook vreemd.
Dat is vrij normaal op vliegtuigdeuren, zie dit voorbeeld:quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:16 schreef Mula het volgende:
[..]
In het dailymail-artikel staat het een beetje onduidelijk. De BBC heeft het over teksten op de deur.
http://www.bbc.co.uk/news(...)inkname=news_central
Wellicht omdat ze het niet zoveel kan boeien om alles in de media te gooien? Die mensen werken niet voor jouw interesse he.quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:22 schreef onlogisch het volgende:
1 ding kan ik maar echt niet begrijpen.
[..]
Zoiets moet toch max 4 uur na ontdekking van dit serienummer bekend zijn? Zodra het serienummer bij Boeing bekend is, gooien ze dit toch met een search door hun database en komen ze er direct achter in welk vliegtuig dit is gegaan, wanneer dit onderdeel gemonteerd is, naar welke maatschappij dat toestel is gegaan etc. Ze zullen vast en zeker ook nog registreren welke monteur bij Boeing dit heeft gemonteerd.
Ik begrijp werkelijk waar niet dat er over zoiets dagen heen gaat. Volgens mij heb ik het serienummer ook al op een plaatje voorbij zien komen. Ik ben heel benieuwd welke extreem vertragende reden hier achter zit.
OMG! We moeten deze mensen redden!!!quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:30 schreef APK het volgende:
[..]
Dat is vrij normaal op vliegtuigdeuren, zie dit voorbeeld:
[ afbeelding ]
Ik zou zeggen: probeer Boeing of Airbus of welke fabrikant dan ook eens te bellen met een part/serialnumber om te vragen waar het vandaan komt. Als je ze al aan de lijn krijgt, dan krijg je echt geen antwoord. Dit gaat gewoon via de officiele kanalen en dus via een onderzoeksteam. 100% zekerheid voordat er iets officieels bekend gemaakt wordt (itt die Maleisische minister die maar wat roept). Voor de snelheid helpt het natuurlijk niet mee dat Reunion in een uithoek ligt en het helpt al helemaal niet mee dat BEA dit afhandelt.quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:22 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Zoiets moet toch max 4 uur na ontdekking van dit serienummer bekend zijn? Zodra het serienummer bij Boeing bekend is, gooien ze dit toch met een search door hun database en komen ze er direct achter in welk vliegtuig dit is gegaan, wanneer dit onderdeel gemonteerd is, naar welke maatschappij dat toestel is gegaan etc. Ze zullen vast en zeker ook nog registreren welke monteur bij Boeing dit heeft gemonteerd.
Ik begrijp werkelijk waar niet dat er over zoiets dagen heen gaat. Volgens mij heb ik het serienummer ook al op een plaatje voorbij zien komen. Ik ben heel benieuwd welke extreem vertragende reden hier achter zit.
Die reden is zorgvuldigheid en te doorlopen procedures. Vrij logisch ook gezien de gevoeligheid van de kwestie.quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:22 schreef onlogisch het volgende:
[..]
En dat die weer wachten op een Maleisisch team wat pas woensdag in Frankrijk kan beginnen.quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:32 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: probeer Boeing of Airbus of welke fabrikant dan ook eens te bellen met een part/serialnumber om te vragen waar het vandaan komt. Als je ze al aan de lijn krijgt, dan krijg je echt geen antwoord. Dit gaat gewoon via de officiele kanalen en dus via een onderzoeksteam. 100% zekerheid voordat er iets officieels bekend gemaakt wordt (itt die Maleisische minister die maar wat roept). Voor de snelheid helpt het natuurlijk niet mee dat Reunion in een uithoek ligt en het helpt al helemaal niet mee dat BEA dit afhandelt.
Nee het moet allemaal extreem snel gaan zodat de nieuwsgierige internetforumbezoekers niet lang hoeven te wachten!!!!! Kosten noch moeite mogen gespaard worden om de vaart in dit topic te houden!!!!!quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die reden is zorgvuldigheid en te doorlopen procedures. Vrij logisch ook gezien de gevoeligheid van de kwestie.
Haha aan de andere kant levert het dan wel weer extra voer op voor BNW.quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:44 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Nee het moet allemaal extreem snel gaan zodat de nieuwsgierige internetforumbezoekers niet lang hoeven te wachten!!!!! Kosten noch moeite mogen gespaard worden om de vaart in dit topic te houden!!!!!
Daar is het al 2 dagen stil in het betreffende topic dus dat valt best meequote:Op zondag 2 augustus 2015 11:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Haha aan de andere kant levert het dan wel weer extra voer op voor BNW.
Ja, nu komen er feiten naar boven maar als de bevestiging nog even op zich laat wachten kan men weer losquote:Op zondag 2 augustus 2015 11:53 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Daar is het al 2 dagen stil in het betreffende topic dus dat valt best mee
Nou ja, gezien de gevoeligheid van dit onderwerp lijkt het mij zaak hier snel duidelijkheid over te verschaffen. En mijn inziens kan dat redelijk snel. 4 uur is wellicht wat gechargeerd, maar binnen een dag moeten er wel dingen uitgesloten kunnen zijn met een serienummer.quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:31 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Wellicht omdat ze het niet zoveel kan boeien om alles in de media te gooien? Die mensen werken niet voor jouw interesse he.
Ik bedoel ook niet de eerste de beste Jan Lul die even belt naar Airbus en/of Boeing. Ik ga er vanuit dat er een onderzoeksteam is. Dat soort lui zullen heel makkelijk in contact kunnen komen met de juiste mensen (lees, geen receptioniste) bij Boeing.quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:32 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: probeer Boeing of Airbus of welke fabrikant dan ook eens te bellen met een part/serialnumber om te vragen waar het vandaan komt. Als je ze al aan de lijn krijgt, dan krijg je echt geen antwoord. Dit gaat gewoon via de officiele kanalen en dus via een onderzoeksteam. 100% zekerheid voordat er iets officieels bekend gemaakt wordt (itt die Maleisische minister die maar wat roept). Voor de snelheid helpt het natuurlijk niet mee dat Reunion in een uithoek ligt en het helpt al helemaal niet mee dat BEA dit afhandelt.
Natuurlijk is zorgvuldigheid een extreem belangrijk aspect. Hier wil je geen fouten mee maken. Maar een serienummer liegt niet. Match of geen match. Het zal ook allemaal wel logisch zijn in het bureaucratische web waarin dit soort taferelen zich afspelen, ik verbaas me er alleen altijd zo over.quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die reden is zorgvuldigheid en te doorlopen procedures. Vrij logisch ook gezien de gevoeligheid van de kwestie.
Ok Hans.quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:44 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Nee het moet allemaal extreem snel gaan zodat de nieuwsgierige internetforumbezoekers niet lang hoeven te wachten!!!!! Kosten noch moeite mogen gespaard worden om de vaart in dit topic te houden!!!!!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |