abonnement Unibet Coolblue
pi_154997757
Wat me verbaasd is dat er nabestaanden zijn die nog serieus geloven dat hun geliefden er worden vastgehouden.
Las vanmorgen een verhaal van een vrouw die regelmatig de voicemail van haar man inspreekt en vraagt of hij naar huis komt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_155012142
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 22:13 schreef Buster24 het volgende:
Wat me verbaasd is dat er nabestaanden zijn die nog serieus geloven dat hun geliefden er worden vastgehouden.
Las vanmorgen een verhaal van een vrouw die regelmatig de voicemail van haar man inspreekt en vraagt of hij naar huis komt.
Mocht er ooit helaas iemand dicht bij je verdwijnen, dan zul je beter begrijpen hoe je je dan vastklampt aan de meest onlogische opties.
Zonder extreem hard bewijs zullen sommigen mensen zich van alles wijs maken om de wens in leven te houden.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_155012330
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 22:13 schreef Buster24 het volgende:
Wat me verbaasd is dat er nabestaanden zijn die nog serieus geloven dat hun geliefden er worden vastgehouden.
Las vanmorgen een verhaal van een vrouw die regelmatig de voicemail van haar man inspreekt en vraagt of hij naar huis komt.
Dat komt door de sterke emoties. Ze willen het niet geloven dat hun naasten zijn overleden.
Naturheilmittel
pi_155052706
'Meer wrakstukken Boeing gevonden'

AMSTERDAM -
Overblijfselen van de vermiste MH370-vlucht van Malaysia Airlines zijn mogelijk aangespoeld op de Malediven in de Indische Oceaan.
Dat meldt een lokale krant op basis van foto's die een inwoner op zijn Facebookpagina heeft geplaatst. De man, Mohamed Wafir, claimt dat hij de spullen aantrof op de eilanden Baa Atoll Fehendhoo en Fullhahdhoo. Daarna zou de politie de brokstukken hebben meegenomen, meldt de Britse krant Daily Mail.
De vondst van eventuele wraktstukken is nog niet bevestigd door de autoriteiten. Bewoners van het eiland Kudahuvadhoo claimen op de dag van de verdwijning van de MH370 een 'laag-vliegend' toestel te hebben gezien.
Onlangs werd er op het eiland Réunion, ook in de Indische Oceaan, wrakstukken aangetroffen. Het Franse eiland ligt circa 4000 kilometer ten westen van de zone waar onderzoekers vermoeden dat het toestel in zee is gestort. De vondst van het wrakstuk bevestigt de theorie dat het vliegtuig in een gebied ten zuidwesten van Australië in de oceaan terecht is gekomen, maar het is nog niet duidelijk waar het toestel precies crashte en waarom het zo ver afweek van de normale route.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ken_gevonden___.html
pi_155054288
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 13:54 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Dat komt door de sterke emoties. Ze willen het niet geloven dat hun naasten zijn overleden.
Dat snap ik in geval van een gewone verdwijning maar als een vliegtuig letterlijk van het radar verdwijnt is er toch maar een conclusie mogelijk.

Misschien ben ik ook wel te nuchter.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_155054454
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 19:05 schreef Loekie1 het volgende:

[...]

Bewoners van het eiland Kudahuvadhoo claimen op de dag van de verdwijning van de MH370 een 'laag-vliegend' toestel te hebben gezien.

[...]

Is dat recentelijk pas aan het licht gekomen?
  Moderator zondag 9 augustus 2015 @ 20:07:31 #182
155227 crew  Guppy
dus
pi_155054511
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 20:05 schreef Knitted het volgende:

[..]

Is dat recentelijk pas aan het licht gekomen?
Neuh, daar is al langer sprake van toch?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_155054628
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 20:07 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Neuh, daar is al langer sprake van toch?
Waarom zouden er dan nu pas wrakstukken zijn gevonden als er al een duidelijke clue was?
  Moderator zondag 9 augustus 2015 @ 20:14:22 #184
155227 crew  Guppy
dus
pi_155054727
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 20:11 schreef Knitted het volgende:

[..]

Waarom zouden er dan nu pas wrakstukken zijn gevonden als er al een duidelijke clue was?
Dat ie daar misschien gezien is, wil natuurlijk niet zeggen dat ie ook echt daar ergens in de buurt neergestort is. Of dat de stukken ook meteen die kant op gaan. En ik vraag me af of die stukken nu recent gevonden zijn, of al eerder. Ik vermoed dat laatste.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_155054762
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 20:14 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Dat ie daar misschien gezien is, wil natuurlijk niet zeggen dat ie ook echt daar ergens in de buurt neergestort is. Of dat de stukken ook meteen die kant op gaan. En ik vraag me af of die stukken nu recent gevonden zijn, of al eerder. Ik vermoed dat laatste.
Men zou toch daar beginnen met zoeken lijkt me. Waarom denk je trouwens dat ze al eerder zijn gevonden maar nu pas in het nieuws komen?
  Moderator zondag 9 augustus 2015 @ 20:31:17 #186
155227 crew  Guppy
dus
pi_155055366
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 20:15 schreef Knitted het volgende:

[..]

Men zou toch daar beginnen met zoeken lijkt me.
Er is daar uiteraard ook gezocht. Maar ondanks dat er een richting is, is het nog steeds een ENORM gebied...

Ik denk dat ze al eerder gevonden zijn, omdat de man op zijn Facebook vertelt dat de stukken 31 mei gevonden zijn. Even verderop staat nog dit:

quote:
These objects were found on Banyan Tree Vabbinfaru resort beach 30-45 days ago. Currently working staff at the resort confirmed that all of these were collected and burnt. They also said that they clearly knew that these objects were aeroplane material.
Verbaast me niks. Er spoelt dagelijks een heleboel shit aan op de stranden daar. Ondanks dat de locals wellicht hebben herkend als vliegtuigstukken, hebben ze het direct verbrand, met de rest van het afval.

De Malediven zijn een vrij gesloten samenleving. Natuurlijk kun je er vakantie vieren, maar als toerist word je strikt gescheiden gehouden van de locals. Men is erg op zichzelf en communicatie verloopt traag. Misschien wist de staff op dat moment niet (meer) dat er (nog) gezocht werd naar MH370, of hebben ze er gewoon niet bij stilgestaan. Of hebben ze het willen wegstoppen. De core business van een resort is een zorgeloze vakantie bieden, en dan zit je niet te wachten op een politieonderzoek...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_155290073
Wrakstukken op de Malediven blijkbaar niet van MH370

http://www.abc.net.au/new(...)alaysia-says/6699394
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_155720705
Oceanologen maken nieuwe berekeningen MH370

KIEL -
Oceanologen uit de Duitse stad Kiel presenteren dinsdag nieuwe berekeningen over het vermiste vliegtuig MH370. Het toestel van Malaysia Airlines verdween zestien maanden geleden van de radar.

Uit de berekeningen van de Duitse onderzoekers zou blijken dat de Boeing 777 op een andere plek in de Indische Oceaan is gestort dan tot nu toe steeds werd aangenomen.
Gedacht werd steeds dat het toestel met aan boord 239 mensen ongeveer op de 35e breedtegraad ten zuiden van de evenaar in het water terecht kwam, op 2000 kilometer ten westen van Australië. De oceanologen hebben op basis van brokstukken die op het eiland La Réunion zijn gevonden, berekend dat de werkelijke plaats van de crash enkele duizenden kilometers westelijker ligt.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ekening_MH370__.html

Dus niet Diamantina Deep maar lekker een eind weg van Australië.

[ Bericht 8% gewijzigd door Loekie1 op 31-08-2015 22:31:32 ]
pi_155733731
quote:
Wrak vlucht MH370 ligt volgens Duitse oceanologen bij Java
De vorig jaar verdwenen Boeing 777 van Malaysia Airlines met vluchtnummer MH370 is volgens nieuwe berekeningen van Duitse oceanologen mogelijk 3.500 kilometer noordelijker neergestort dan werd aangenomen.
Het meeste waarschijnlijke gebied ligt ten zuiden van het Indonesische eiland Java, melden wetenschappers verbonden aan het Geomar Helmholtz-centrum voor Oceaanonderzoek in Kiel.

De onderzoekers uit de havenstad Kiel berekenden de locatie van neerstorten op basis van oceaanstromen naar aanleiding van het stuk vleugel dat eind juli aanspoelde op het eiland Réunion ten oosten van Madagaskar.

De berekeningen zijn volgens de wetenschappers echter niet zeker genoeg om de Australische regering een ander zoekgebied te adviseren.

Momenteel wordt een stuk zee rond de 35e breedtegraad ten zuiden van de evenaar uitgekamd, op zo'n 2.000 kilometer ten westen van Australië.

MH370 vertrok op 8 maart 2014 met 239 mensen aan boord van Kuala Lumpur naar Peking, maar veranderde onderweg van koers en verdween daarna van de radar.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 1 september 2015 @ 17:06:00 #191
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_155736331
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 september 2015 15:04 schreef Aether het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom men nog steeds bezig is met het uitpluizen van de oceaanbodem. Als dat ding op zee is neergestort, dan kan er na ruim een jaar met woeste stromingen toch nagenoeg geen clustering van brokstukken verwacht worden? Ze doen net alsof je een vliegtuig in z'n geheel op het water kunt neerzetten. Een waterspiegel lijkt me echter net zo hard als een bergwand wanneer je er met een vliegtuig tegenaan vliegt. En bij de betreffende bergwand zijn al bijna geen grote brokstukken meer gevonden.
  dinsdag 1 september 2015 @ 17:43:10 #192
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155737099
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 17:06 schreef Coelho het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom men nog steeds bezig is met het uitpluizen van de oceaanbodem. Als dat ding op zee is neergestort, dan kan er na ruim een jaar met woeste stromingen toch nagenoeg geen clustering van brokstukken verwacht worden? Ze doen net alsof je een vliegtuig in z'n geheel op het water kunt neerzetten. Een waterspiegel lijkt me echter net zo hard als een bergwand wanneer je er met een vliegtuig tegenaan vliegt. En bij de betreffende bergwand zijn al bijna geen grote brokstukken meer gevonden.
Zware onderdelen, bijvoorbeeld een groot stuk middenromp of de zwarte dozen zullen sneller naar de bodem afgezonken zijn. Water 'veert' trouwens nog wel aardig mee en je kunt zelfs een groot passagiersvliegtuig op het water neerzetten, zoals die gast deed op de Hudson. De schade bij een crash blijft desalniettemin groot, maar het is wel minder ernstig dan dat je een vliegtuig tegen een bergwand neerknalt.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 3 september 2015 @ 19:14:12 #193
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_155792806
De vakantie van de paella- en stokbroodvreters is voorbij, dus we hebben eindelijk bevestiging

http://www.francetvinfo.f(...)irlines_1068365.html
pi_155792888
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 19:14 schreef OEM het volgende:
De vakantie van de paella- en stokbroodvreters is voorbij, dus we hebben eindelijk bevestiging

http://www.francetvinfo.f(...)irlines_1068365.html
Is het positief of negatief? Mijn Frans is niet zo goed.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 3 september 2015 @ 19:19:40 #195
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155793014
Bevestiging, dus ja. Bedenk zelf maar of je dat positief of negatief vindt ;).
KuikenGuppy
pi_155793026
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 19:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Is het positief of negatief? Mijn Frans is niet zo goed.
Positief. Het is van MH370.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_155793860
En dan hebben we over dat aluminium ding?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 3 september 2015 @ 20:35:36 #198
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155795316
In het artikel wordt alleen van de flaperon bevestigd dat het van MH370 is.
KuikenGuppy
  Moderator dinsdag 15 september 2015 @ 09:56:31 #199
8781 crew  Frutsel
pi_156100924
Possible airplane part found ashore at Gili Lankanfushi Maldives

15 Sep 2015: An object that looks like part of an airplane wing has been found washed ashore at Gili Lankanfushi Maldives. The object was discovered this morning. The resort has reported it to Maldives National Defence Force - MNDF, and did not comment further saying the case is under investigation by the MNDF.

Few months back, an object looking like part of wing was found at Banyan Tree Maldives Vabbinfaru and case was under investigation by the police. Upon discovery of that object more were found in other islands which later found was nothing related to aircraft. But, the piece from Vabbinfaru island had physical features of aircraft part and authorities have so far not conclusively said anything on that.

Disappearance of Malaysian Airlines MH370 is said to be the most mysterious in the industry. After more than an year, the only confirmed piece of debris from MH370 is the flaperon found washed up on Reunion Island.




Bron
  Moderator woensdag 2 maart 2016 @ 14:20:11 #200
8781 crew  Frutsel
pi_160366712
quote:
MH370 horizontal stabilizer found off Mozambique?
An object that could be debris from a Boeing 777 has been found off Mozambique and is being examined by investigators searching for missing Malaysia Airlines Flight MH370, sources told NBC News.

Early photographic analysis of the object suggests it could have come from the doomed jet, which vanished almost exactly 2 years ago.

The object with the words “NO STEP” could be from the plane’s horizontal stabilizer. It was found on a sandbank in the Mozambique Channel.

Investigators in Malaysia, Australia and the U.S. have looked at photographs of the latest object and sources say there is a good chance it derives from a Boeing 777.

Boeing engineers are looking at the photos, according to sources, but the company has declined to comment. It was discovered by an American who has been blogging about the search for MH370.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')