abonnement Unibet Coolblue
pi_156688556


Alvast een voorschot op a.s. zondag: Tropische fruittaartjes.
Met zelfgemaakte banketbakkersroom, zandtaartdeeg en mango/ananas/kokos.
Heb door de room ook kokos gedaan, gewoon omdat het kan.

En omdat ik deeg overhield tropische fruitgelegenheidstaart


Wat nu herfst, tijd voor wat zomerse smaken :Y)
mag het weten
pi_156688608
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 11:55 schreef _Liek het volgende:
Nu schijnt het zonnetje, maar toen ik deze aan het bakken was vroeg het weer om iets herfstigs... Mini pompoentaartjes met cream cheese vulling en pecannoten

[ afbeelding ]
Oeh, dat ga ik onthouden voor de komende herfst periode... ziet er heerlijk uit.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 14:14:38 #203
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_156689066
Ziet er heerlijk uit Joosie :9

Zin in nu ;(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 8 oktober 2015 @ 14:15:05 #204
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_156689079
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 11:55 schreef _Liek het volgende:
Nu schijnt het zonnetje, maar toen ik deze aan het bakken was vroeg het weer om iets herfstigs... Mini pompoentaartjes met cream cheese vulling en pecannoten

[ afbeelding ]
Omnomnom :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_156689136
quote:
Wat nu herfst, tijd voor wat zomerse smaken :Y)
Zomer? Ik zit met m'n hoofd al praktisch in der winter haha, net sinterklaas zoetigheden dingen gemaakt
Mijn bak-blog: www.bakverhalen.nl
pi_156689184
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:18 schreef _Liek het volgende:

[..]

Zomer? Ik zit met m'n hoofd al praktisch in der winter haha, net sinterklaas zoetigheden dingen gemaakt
Sinterklaas spul heb ik ook alvast in huis staan, maar ik ga pas begin december ermee aan de slag. Ben nog niet echt qua gedachten bij de winter. Liever lente/zomer > herfst/winter :Y
mag het weten
pi_156689218
Ik gooi ze gewoon door elkaar :D Pernoten, pompoen, sinterklaas, misschien volgende week iets zomers :p
Mijn bak-blog: www.bakverhalen.nl
pi_156689312
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:22 schreef _Liek het volgende:
Ik gooi ze gewoon door elkaar :D Pernoten, pompoen, sinterklaas, misschien volgende week iets zomers :p
Ik bak vaak met een restant aan voorraad. Bepaal dan wat er op moet/kan. Had nog mango/ananas liggen en wat kokosrasp. Met de zondagbakdagchallenge in het vooruitzicht is 1+1=2. Als ik de volgende week meer herfstingedriënten in huis heb (kastanje, pompoen, wortel) zou ik ook zoiets als jouw pompoentaartjes overwegen.
mag het weten
  donderdag 8 oktober 2015 @ 14:34:54 #209
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_156689438
Kastanje chocolade taart is heerlijk :9

Chestnut cloud cake ofzo heette het geloof ik, van Nigella Lawson, ooit gemaakt, was heerlijk met wat obgezoete room erop :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_156696323


Hmm ik heb die fruitkoekjes toch echt anders geīnterpreteerd :') Las vorige week in de mail meende ik toch echt fruittaartjes, naja dan niet :6
mag het weten
pi_156697665
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 11:55 schreef _Liek het volgende:
Nu schijnt het zonnetje, maar toen ik deze aan het bakken was vroeg het weer om iets herfstigs... Mini pompoentaartjes met cream cheese vulling en pecannoten

[ afbeelding ]
Ze ziem er heerlijk uit!
pi_156697727
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 20:35 schreef Joosie200 het volgende:
[ afbeelding ]

Hmm ik heb die fruitkoekjes toch echt anders geīnterpreteerd :') Las vorige week in de mail meende ik toch echt fruittaartjes, naja dan niet :6
Ff googlen doet wonderen ze hebben de recepten sowieso op hun site staan... Volgende week boltaartje heb recept denk ik al gevonden maar ik maak bol taartjes iets anders zij maken er meer een bombe van
pi_156697785
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 21:21 schreef Goitske het volgende:

[..]

Ff googlen doet wonderen ze hebben de recepten sowieso op hun site staan... Volgende week boltaartje heb recept denk ik al gevonden maar ik maak bol taartjes iets anders zij maken er meer een bombe van
Ja, je kan gewoon beter het rek in de supermarkt aflopen. Aka: wat is er nog meer in het dr. Oetker assortiment :') Naja, vrije interpretatie dan maar. Ze kiezen ook lukraak een winnaar dus tja *)
mag het weten
pi_156697920
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 21:23 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ja, je kan gewoon beter het rek in de supermarkt aflopen. Aka: wat is er nog meer in het dr. Oetker assortiment :') Naja, vrije interpretatie dan maar. Ze kiezen ook lukraak een winnaar dus tja *)
Deze week http://oetker.nl/nl-nl/recept/r/decoratie-koekjes.html

Volgende week denk ik nav de omschrijving
http://www.oetker.nl/nl-nl/recept/r/boltaartje.html



pi_156697983
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 21:23 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ja, je kan gewoon beter het rek in de supermarkt aflopen. Aka: wat is er nog meer in het dr. Oetker assortiment :') Naja, vrije interpretatie dan maar. Ze kiezen ook lukraak een winnaar dus tja *)
Gewoon zwart geblakerde baksels in leveren. Je kunt gewoon winnwn dan
pi_156698033
quote:
Oh ja, ze hebben idd ook tig recepten al online staan. Naja tis wel shameless pluggen van hun eigen merk, wat mij er toe aan staat maar gewoon mijn eigen gang te gaan :P

quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 21:29 schreef Goitske het volgende:

[..]

Gewoon zwart geblakerde baksels in leveren. Je kunt gewoon winnwn dan
Gewoon een misbaksel posten ja. Doe je mee voor de schort van HHB čn de bakspullen/fiets :D
mag het weten
pi_156698515
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 21:30 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Oh ja, ze hebben idd ook tig recepten al online staan. Naja tis wel shameless pluggen van hun eigen merk, wat mij er toe aan staat maar gewoon mijn eigen gang te gaan :P

[..]

Gewoon een misbaksel posten ja. Doe je mee voor de schort van HHB čn de bakspullen/fiets :D
Ik ga sowieso mijn eigen gang gebruik hun idee en eigen manier om het te maken dwz geen pakjes en eigen idee van hun voorzetje

En dan ook je misbaksel delen krijg je dubbel kans op een schort _O-
pi_156705134
Ik bakte een geitenkaascake, naar dit recept:
http://julesfood.blogspot.nl/2012/08/goat-cheese-pound-cake.html

Tadaa:


Hier met crčme fraîche, honing, bessen en citroentijm. :9
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 09:14:10 #219
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_156705724
Ohhhh dat lijkt me belachelijk lekker!
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_156705856
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 09:14 schreef Isegrim het volgende:
Ohhhh dat lijkt me belachelijk lekker!
Je klanten ook? :D
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 09:26:19 #221
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_156705901
Die eten maar gewoon wat de pot schaft! :+
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_156706039
De geitensmaak is subtiel hoor. Maar ja, dat zeg ik wel als iemand die erg dol is op geitenzuivelsmaak, dus tsja. *)
Let me see you stripped down to the bone
pi_156706049
Klinkt heerlijk. :9 En ik hou juist van subtiele geitensmaak. O+
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 09:56:19 #224
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_156706324
Ik heb een vraag. Ik heb van die kleine bakvormpjes (tartelettes?) Ik heb ze onlangs gebruikt, met zanddeeg.
Het deeg moet natuurlijk heel dun gerold worden omdat er anders geen kuipje ontstaat om te kunnen vullen. Nu is het probleem dat het deeg bij de rand altijd iets krimpt. Op een grote vorm is dat niet zo'n groot probleem, maar bij een kleintje wel.
Is het gebruiken van een ander deeg dan handiger, of hoe voorkomen jullie krimp? Na het bakken afsnijden zorgt ook niet voor mooi resultaat.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 10:11:15 #225
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156706510
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 09:56 schreef PM-girl het volgende:
Ik heb een vraag. Ik heb van die kleine bakvormpjes (tartelettes?) Ik heb ze onlangs gebruikt, met zanddeeg.
Het deeg moet natuurlijk heel dun gerold worden omdat er anders geen kuipje ontstaat om te kunnen vullen. Nu is het probleem dat het deeg bij de rand altijd iets krimpt. Op een grote vorm is dat niet zo'n groot probleem, maar bij een kleintje wel.
Is het gebruiken van een ander deeg dan handiger, of hoe voorkomen jullie krimp? Na het bakken afsnijden zorgt ook niet voor mooi resultaat.
Wat is je recept voor zanddeeg? Wat ik doe is ik koel het en snij het heel dun, beleg daar de vorm mee, leg er folie in en vul het met bonen om het eerst blind te bakken, daarna haal ik de alufolie en de bonen er uit en bak het droog. Daarna vul ik het met de vulling en bak ze af indien nodig
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')