abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 29 juli 2015 @ 11:00:43 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154726622
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Droomvrouwtje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dobbey
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaddle
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Arja
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
GVman
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ereshkigal
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nanuke
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mrs.Peel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
VintageGirl
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stroopwafelmeisje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MaJo
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Silversjoiis
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uitgezwaaid vorig topic:

Helaas niemand.

[ Bericht 1% gewijzigd door MaJo op 30-07-2015 21:01:06 ]
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator woensdag 29 juli 2015 @ 11:02:24 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154726659
Als er nog mensen in de OP willen stuur me dan even een berichtje of quote me hier. Nanuke staat er nu in :*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_154746335
@MaJo Op welk moment van de dag neem jij de clomid pillen?
  Moderator woensdag 29 juli 2015 @ 22:47:29 #4
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154747925
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 22:13 schreef Gaddle het volgende:
@MaJo Op welk moment van de dag neem jij de clomid pillen?
ik neem ze altijd voordat ik ga slapen. Maakt dat uit eigenlijk?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_154758791
Ik had dat met provera uitgeprobeerd. Eerst nam ik de s' ochtends en had ik bijna de hele dag hoofdpijn. Deze keer had ik bijna geen hoofdpijn en dan voornamelijk s' nachts.

Van clomid krijg ik ook hoofdpijn en voel ik me enorm vermoeid. Ook opvlieger, maar dat moet geen verschil maken met de tijd dat ik clomid neem. Ik dacht dat als ik s' avonds de pil misschien meer s 'nachts opgenomen word door mijn lichaam. Ik dacht dat is de moeite waard om uit te proberen. Ik was even benieuwd naar jouw ervaring.
  donderdag 30 juli 2015 @ 11:12:20 #6
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_154758941
Hi lotties,

Na een afwezigheid van 3 weken alles weer ff bijgelezen.

Allereerst een dikke knuff voor Cygne :*

Voor de spuiters succes mijn duimen draaien voor een mooi einde ^O^

Voor de wachters euhhhh (ik kan geen goede smiley vinden :@ ) iig een :* en een knuff en veel succes tijdens de wachtdagen.


Hier is de mail voor Jarabee geschreven, ik durf hem alleen nog niet te versturen :X :') Ik blijf op de achtergrond hier aanwezig en zal jullie allemaal blijven supporten en waar nodig reageren maar het donor verhaal is voor ons nu (voorlopig) ten einde :)

(Stiekem, als de mods ff de andere kant op kijken :+ , zal ik jullie af en toe op de hoogte houden want ik heb jullie de afgelopen jaren toch een beetje in mijn echte hart gesloten vanuit de digitale wereld. Bedankt voor alles, de uitlaat klep hier heeft er grotendeels aan meegeholpen om de relatie met mijn man te behouden en de realiteit niet uit oog te verliezen)

Jullie zijn toppers O+

(Pfoeh drama weer, sorry :@, Zeg ik terwijl ik een traantje weg pink 8)7 :D

Ps: ik mag uit de hoofdpost of een aanpassing erin dat het voorlopig over is en we de stap naar pleegzorg hebben gemaakt. Mss wel handig voor toekomstige posters zodat ze weten hoe of wat als ik ergens op reageer :@
pi_154764436
Jeetje dobbey. -O-
Je hebt pm. :*
pi_154764964
Wat heftig Dobbey.. Ik wens je heel veel sterkte.

Even een ego post

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_154765405
Dobs :* Ik ben heel benieuwd hoe het pleegzorgtraject gaat verlopen! Dus laat zeker horen hoe het gaat O-)

VG :*
pi_154768141
Dobbey :* Ik wens je heel veel succes met het vervolgtraject. Zo te horen komt er een spannende tijd aan. Ik wens je ook heel geluk toe.
  donderdag 30 juli 2015 @ 17:11:31 #11
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_154768453
Dobbey weet niet zo goed wat te zeggen maar een dikke welgemeende :* veel succes met het pleegzorgtraject
  Moderator donderdag 30 juli 2015 @ 20:59:34 #12
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154773924
Dobbey wat een rollercoaster maak jij door, ik kan helaas niet meer doen dan je heel veel sterkte wensen en een virtuele knuffel geven :* En ik hoor graag hoe het verder met jullie gaat, ben daar erg benieuwd naar! Fijn om te horen dat je veel steun hebt gehad aan dit topic!

Ik zal je verhaaltje in de OP aanpassen.

En verder nog een knuf voor VG :*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_154774672
Dankje Ophelia en MaJo:)
  Moderator donderdag 30 juli 2015 @ 22:52:48 #14
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154777795
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 21:26 schreef VintageGirl het volgende:
Dankje Ophelia en MaJo:)
Lijkt me lastig als je er zo mee geconfronteerd wordt in je omgeving, het scheelt wel dat wij dat eigenlijk nauwelijks hebben. Heb je er een beetje met je man over kunnen praten? :*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_154780314
*Ivm herkenbaarheid weg*

[ Bericht 14% gewijzigd door VintageGirl op 31-07-2015 11:55:40 ]
pi_154784362
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 25% gewijzigd door VintageGirl op 31-07-2015 11:39:09 ]
pi_154837417
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 16% gewijzigd door VintageGirl op 02-08-2015 11:29:27 ]
pi_154837599
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet, want die krijg ik gelukkig niet. Wat onwetend en kwetsend VG! Ik vind het vooral hele domme opmerkingen, eigenlijk de moeite van het reageren niet waard. Wel heel vervelend dat je vriend het een soort van gelooft. Misschien de volgende keer bespreekbaar maken bij de arts? Dan kan zij/hij het ontkrachten. En zou het helpen om, alleen tegen de mensen die het waard zijn, uit te leggen dat deze opmerkingen je heel erg verdrietig maken en kwetsen?

[ Bericht 4% gewijzigd door Mrs.Peel op 02-08-2015 11:37:19 (spoiler ingevoerd) ]
pi_154837764
@Mrs Peel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou je mijn quote kunnen spoileren? Ik ben bang voor herkenbaarheid haha

[ Bericht 6% gewijzigd door VintageGirl op 02-08-2015 11:34:42 ]
pi_154837939
@VG

Jullie verminderde vruchtbaarheid is niet onbegrepen, maar komt door slechte zaadkwaliteit!!! Hoezo helpt ontspannen dan om zwanger te worden :? 8)7
pi_154838215
@Mrs.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_154838269
Waarom kunnen veel mensen gewoon niet zeggen, sterkte met de mmm, ipv het ALTIJD beter te weten? Opmerkingen zoals: ga op vakantie, of je bent er teveel mee bezig, of het komt vanzelf wel, al duurt het nog jaren.... Of Jantje die heeft het pas echt slecht en zwaar...Of je hebt er toch al 1? snappen ze niet hoeveel pijn ze je ermee doen ipv te steunen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 11% gewijzigd door VintageGirl op 02-08-2015 12:14:56 ]
pi_154838515
[quote]0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 12:07 schreef VintageGirl het volgende:
[\quote]

Ach VG, echt niet leuk!! Kan me nog wel herinneren dat ik dat aan het begin van het proces ook heel gevoelig voor was. En ook iedereen kreeg toen babies en ik zag alleen nog maar kinderwagens. Hormonen volledig op hol. Zelfs nog soort van ruzie met een heel goede vriendin omdat ze pas na 12 weken vertelde dat ze zwanger was. Dat vond ik toen ook stommmm. Maar ik heb toen snel een soort 'modus' gevonden om alle opmerkingen en tips van me af te laten glijden.
Nu vind ik het zelf moeilijk omdat wij nu 4 dochters hebben en een lieve vriendin na jaren medische molen, nooit moeder zal worden. Het is zo verdrietig.

Ik hoop dat jullie samen sterk blijven staan. En praat vooral over alles.
Met een meidenkwartet
pi_154838626
@Cathmar, bedankt voor je reactie. Ja ik moet die modus ook nog zien te vinden, die opmerkingen kwetsen me heel erg.

Wat leuk dat je nu 4 dochters hebt, heb je die via de mmm of op de natuurlijke weg gekregen?

Ja overal over blijven praten dat is zeker belangrijk in dit proces. Al vind mijn vriend dat niet altijd even leuk haha
pi_154839312
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 12:36 schreef VintageGirl het volgende:
@Cathmar, bedankt voor je reactie. Ja ik moet die modus ook nog zien te vinden, die opmerkingen kwetsen me heel erg.

Wat leuk dat je nu 4 dochters hebt, heb je die via de mmm of op de natuurlijke weg gekregen?

Ja overal over blijven praten dat is zeker belangrijk in dit proces. Al vind mijn vriend dat niet altijd even leuk haha
Het gaat gewoon met veel ups en downs VG. En dat is helemaal niet erg.
Ik ben 2x zwanger geworden na iui, waarvan de laatste keer van mijn mini tweetal. En een verrassingskindje O+
Met een meidenkwartet
pi_154839339
Ja klopt, de ene dag voel ik me geweldig, de dag erna kan ik me helemaal rot voelen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 23% gewijzigd door VintageGirl op 02-08-2015 19:36:52 ]
pi_154843100
Vandaag al getest omdat mijn man en ik maandag en dinsdag niet samen zijn.
Negatief ;(

Ik ben er zo klaar mee
pi_154843334
Aah shit Arja! Wanneer is je nod? Misschien heb je te vroeg getest?
pi_154843749
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 16:18 schreef Arja het volgende:
Vandaag al getest omdat mijn man en ik maandag en dinsdag niet samen zijn.
Negatief ;(

Ik ben er zo klaar mee
Oh wat vervelend :*
pi_154844370
Nee, arja toch. Ik had nog wel zo'n goede hoop voor je. Maar geen bloed nog? Want dan is er nog hoop. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_154848331
Arja, wat de rest ook zegt, ben je niet te vroeg?
pi_154848877
Dinsdag as is het twee weken geleden dat de terugplaatsing was. De cryo was al een dag of 5 toen hij werd terug geplaatst. Dus denk wel dat het nu positief had moeten zijn.

Vorige keer in ieder geval wel, toen ik even zwanger ben geweest. Toen had ik al een knalstreep bij deze termijn
pi_154850548
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 19:49 schreef Arja het volgende:
Dinsdag as is het twee weken geleden dat de terugplaatsing was. De cryo was al een dag of 5 toen hij werd terug geplaatst. Dus denk wel dat het nu positief had moeten zijn.

Vorige keer in ieder geval wel, toen ik even zwanger ben geweest. Toen had ik al een knalstreep bij deze termijn
Ik snap dan wel dat je er een hard hoofd in hebt... Maar je bent ook nog niet ongesteld dus, is dat niet toch een goed teken? Of krijg je medicijnen om de menstruatie tegen te houden?
pi_154850971
Arja -O- ik duim nog even stug door hoor :*
pi_154853369
Ik blijf ook duimen voor je Arja :*
pi_154861509
Vanochtend wakker geworden met verschrikkelijke buikpijn en menstruatie bah }:| ;( heb maar meteen weer een afspraak gemaakt om te starten met icsi
  maandag 3 augustus 2015 @ 10:23:13 #37
437909 GVman
korte tekst
pi_154862309
Goedemorgen dames,

Potverdrie zeg... Ik lees een paar dagen wat minder mee en ik zie ineens allemaal vervelende smileys...

@Cygene: ik maak uit de context op dat jij en je man slecht nieuws hebben gehad, maar ik kan niet opmaken welk slecht nieuws...

@Arja en VG: *knuffel* (geldt ook voor anderen die ik vergeten ben).

En nu een kleine update van ons. We hebben een paar weken geprikt en de nodige echo's gehad. Hoewel de eerste twee echo's bemoedigend waren (maarliefst 6+5=11 kanshebbers), wilden er maar drie follikels groeien tot acceptabele waarden (die zaten allemaal links). De rest bleef qua grootte rond de 9 mm.

Een punctie zou waarschijnlijk twee eicellen hebben opgeleverd. Dat vond het ziekenhuis niet voldoende, mede ook vanwege het TESE zaad waarmee gewerkt moet worden. Ofwel: er is geen punctie geweest en de poging is afgebroken. We waren er wel even een beetje teleurgesteld over, maar we snappen ook wel dat dit het juiste besluit is. En er is niet zoveel aan de hand: deze eerste poging zien we maar als proefpoging.

Mijn vrouw had best wel last van buikpijn en/of hoofdpijn, van zowel de Decapeptyl als de Menopur. De Pregnyl gaf ongeveer dezelfde bijwerkingen als die ik had (maar logischerwijs wat heftiger door de 10.000 IU's). Volgende maand gaan we een nieuwe poging doen met andere medicijnen (waarschijnlijk Puregon) en een wat hogere dosis. De bijwerkingen hebben er wel toe geleid dat we een paar dagen eerder terug zijn gekomen van het kamperen. :|
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_154863182
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 10:23 schreef GVman het volgende:
Goedemorgen dames,

Potverdrie zeg... Ik lees een paar dagen wat minder mee en ik zie ineens allemaal vervelende smileys...

@Cygene: ik maak uit de context op dat jij en je man slecht nieuws hebben gehad, maar ik kan niet opmaken welk slecht nieuws...

@Arja en VG: *knuffel* (geldt ook voor anderen die ik vergeten ben).

En nu een kleine update van ons. We hebben een paar weken geprikt en de nodige echo's gehad. Hoewel de eerste twee echo's bemoedigend waren (maarliefst 6+5=11 kanshebbers), wilden er maar drie follikels groeien tot acceptabele waarden (die zaten allemaal links). De rest bleef qua grootte rond de 9 mm.

Een punctie zou waarschijnlijk twee eicellen hebben opgeleverd. Dat vond het ziekenhuis niet voldoende, mede ook vanwege het TESE zaad waarmee gewerkt moet worden. Ofwel: er is geen punctie geweest en de poging is afgebroken. We waren er wel even een beetje teleurgesteld over, maar we snappen ook wel dat dit het juiste besluit is. En er is niet zoveel aan de hand: deze eerste poging zien we maar als proefpoging.

Mijn vrouw had best wel last van buikpijn en/of hoofdpijn, van zowel de Decapeptyl als de Menopur. De Pregnyl gaf ongeveer dezelfde bijwerkingen als die ik had (maar logischerwijs wat heftiger door de 10.000 IU's). Volgende maand gaan we een nieuwe poging doen met andere medicijnen (waarschijnlijk Puregon) en een wat hogere dosis. De bijwerkingen hebben er wel toe geleid dat we een paar dagen eerder terug zijn gekomen van het kamperen. :|
Waarom moest ze pregnyl spuiten als de poging werd afgeblazen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_154863517
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 19:49 schreef Arja het volgende:
Dinsdag as is het twee weken geleden dat de terugplaatsing was. De cryo was al een dag of 5 toen hij werd terug geplaatst. Dus denk wel dat het nu positief had moeten zijn.

Vorige keer in ieder geval wel, toen ik even zwanger ben geweest. Toen had ik al een knalstreep bij deze termijn
Maar een embryo gaat toch pas HCG aanmaken vanaf het moment van innesteling? Kan zijn dat dat een paar dagen later pas gebeurd is. Ik kan me voorstellen dat je er geen hoop meer in ziet (toen ik bloed verloor wist ik ook al dat het niet gelukt was, al had het ook nog best goed kunnen gaan), maar je weet het maar nooit. Eigenwijs als ik ben ga ik toch voor een laat plakkertje en alsnog een positieve test. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_154863535
Ook nog even een knuffel voor VintageGirl en GVman. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_154865699
GVMan, wat balen zeg! Hier precies hetzelfde gehad 2 maanden terug.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dankje Nanuke en GVman.
  Moderator maandag 3 augustus 2015 @ 18:14:01 #42
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154872715
Arja wat ontzettend balen -O- maar inderdaad nog niet ongesteld dus wie weet zit het toch goed?

GV wat jammer dat de terugplaatsing niet door kon gaan. Hopelijk volgende ronde wel!

En :* voor VG.

Ik zit nu in Berlijn en heb zo'n vermoeden dat mijn eisprong eraan zit te komen (veel vruchtbaar slijm) dus vriend mag vanavond aan de bak :9
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_154874356
@MaJo, wat gaaf zeg Berlijn!! Daar willen wij ook nog heen:)
  Moderator maandag 3 augustus 2015 @ 19:52:48 #44
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154875661
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 19:11 schreef VintageGirl het volgende:
@MaJo, wat gaaf zeg Berlijn!! Daar willen wij ook nog heen:)
Berlijn is fantastisch O+ Ik ben er voor de achtste keer :D wel voor het eerst in de zomer. Als je een keer gaat heb ik zat tips *O*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_154877263
O+ Tips zijn zeer welkom, heb van veel mensen gehoord dat Berlijn echt te gek is :)
pi_154877331
Dat het maar een mooie berliner bol mag opleveren MaJo ;)
  Moderator maandag 3 augustus 2015 @ 23:42:14 #47
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154883376
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 20:49 schreef _Ophelia_ het volgende:
Dat het maar een mooie berliner bol mag opleveren MaJo ;)
dat zou wel gaaf zijn O+ Vriend en ik maken wel eens de grap dat we een zoon Beer zouden noemen en een dochter Lynn vanwege onze liefde voor de stad :D maar die eerste is vooral om mensen te testen :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_154900856
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 11:31 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Maar een embryo gaat toch pas HCG aanmaken vanaf het moment van innesteling? Kan zijn dat dat een paar dagen later pas gebeurd is. Ik kan me voorstellen dat je er geen hoop meer in ziet (toen ik bloed verloor wist ik ook al dat het niet gelukt was, al had het ook nog best goed kunnen gaan), maar je weet het maar nooit. Eigenwijs als ik ben ga ik toch voor een laat plakkertje en alsnog een positieve test. :*
Nee helaas, de test is nu 2 weken na tp nog steeds negatief.
Wij gaan weer pauze inlassen om bij te komen, op vakantie te gaan en daarna hopelijk weer met frisse moed verder.

Ik ga ook nadenken of ik iets extra's wil doen de volgende ronde, zoals acupunctuur. Ook wil ik overleggen met het ziekenhuis of we dan 2 emmy's mogen terugplaatsen, mits er 2 goed ontdooien. Daar ben ik nu ook onzeker van geworden

Gv wat rot dat er zo weinig follikels waren
pi_154901048
GV, wat rot dat de eerste poging niet goed is gegaan. Is dat eigenlijk iets wat veel voorkomt? Dat het bij iedereen in het begin zoeken is naar de juiste cocktail van hormonen?

Arja :*
pi_154901735
Het blijft idd puzzelen voor de doctoren qua hormonen, vooral als je geen voorgeschiedenis hebt van andere hormoonbehandelingen en meteen in het diepe wordt gegooid met icsi.
pi_154901758
En een *knuffel* voor Arja
pi_154903601
vandaag weer begonnen met spuiten, nu afwachten hoe het deze keer verloopt

[ Bericht 53% gewijzigd door VintageGirl op 05-08-2015 23:17:46 ]
pi_154918855
Duim voor me, hopelijk heeft clomid al wat gedaan. O+
pi_154918998
Heb je nu echo gaddle? Duimduim

Vg: ook veel succes weer!
pi_154920403
Ik duim mee voor gaddle en VG veel succes ^O^
pi_154921145
Dankje allen! En Gaddle ik zal ook voor je duimen :)
pi_154921154
@ Arja, hoe gaat het nu verder met je?
pi_154921851
Mijn baarmoederslijmvlies was goed aan het groeien. Mijn eitjes daarentegen nog niet.
Zaterdag nog een echo kijken of het veranderd is.
Oh en ja ik had net een echo
  woensdag 5 augustus 2015 @ 14:22:06 #59
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_154926733
Arja :*

Vintage is er een reden dat je zoveel spoilert? Ik vind het best irritant lezen eigenlijk, sorry :@

Gaddle mijn duimen draaien voor een groeispurt ^O^
pi_154927748
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 10:40 schreef VintageGirl het volgende:
@ Arja, hoe gaat het nu verder met je?
Gaat wel. Ik kijk uit naar de vakantie en een rustperiode van alles. Tot die tijd ben ik nog belachelijk druk en erg moe en chagrijnig en de tranen zitten hoog.

Dobs ik ben blij je weer te lezen. Ben ook benieuwd naar je pleegzorgervaringen, al dan niet per pm

Gaddle alvast goed nieuws van je bms. Nu de eitjes nog
pi_154929718
@ Arja, jeetje, ik leef echt met je mee, je hebt nog geen bloeding toch? Is er toch nog hoop? :*

[ Bericht 17% gewijzigd door VintageGirl op 05-08-2015 23:18:00 ]
  Moderator woensdag 5 augustus 2015 @ 22:21:43 #62
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154941290
Ik snap nooit waarom je minder herkenbaar bent onder een spoiler aangezien je dat ook gewoon kunt lezen :?

Gaddle ik ga voor je duimen!

Arja knuffel voor jou :* kan ik hieruit opmaken dat je ongesteld bent geworden?

Het ziet er naar uit dat ik een eisprong ga krijgen want de ovulatietest had een duidelijke streep vanavond *O*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_154943428
@MaJo Succes met klussen :+

Ik zal niet meer spoileren ;)
  donderdag 6 augustus 2015 @ 15:09:15 #64
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_154956580
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:00 schreef Arja het volgende:

[..]

Gaat wel. Ik kijk uit naar de vakantie en een rustperiode van alles. Tot die tijd ben ik nog belachelijk druk en erg moe en chagrijnig en de tranen zitten hoog.

Dobs ik ben blij je weer te lezen. Ben ook benieuwd naar je pleegzorgervaringen, al dan niet per pm

Gaddle alvast goed nieuws van je bms. Nu de eitjes nog
Laat je tranen de vrije loop en geef jezelf de kans om alles te verwerken :* De afgelopen periode is heel heftig geweest maar blijf vooral met elkaar praten, lachen en huilen. Mocht je van je af willen mekkeren of onzinnig willen ouwehoeren via Facebook dan zal ik je zo ff de gegevens geven via DM/PM net als de gegevens van ons blog over eiceldonatie en dan nu de overgang naar pleegzorg.

Mochten meer mensen de link willen dan graag verzoekje in Pm/DM en anders als het mag van de mods dan gooi ik de link wel hier neer :)
  donderdag 6 augustus 2015 @ 15:15:05 #65
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_154956731
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 23:14 schreef VintageGirl het volgende:

@MaJo Succes met klussen :+

Ik zal niet meer spoileren ;)
:@ sorry het was niet negatief bedoeld voor het geval dat zo overkwam :D Als jij je fijner voelt ivm herkenbaarheid dan gewoon lekker blijven doen ;) :*
pi_154957523
@Dobbey, ach vind het niet zo erg hoor :+ scheelt weer werk copy / paste etc :D
pi_154958621
Wat een ellende weer Arja... Had het je zo gegund... Net als de rest die hier mee post...daarom voor iedereen een digitale knuffel!!!

Wij zijn nu lekker een week in zeeland heerlijk hier! Net belde het ziekenhuis of ik mn medicijnen nog nodig had...back to earth....Oh ja daar waren we voor bezig... Volgende week bel ik weer om een afspraak te maken kuurtje provera waarschijnlijk en gaan met die banaan... *O* ben er weer aan toe
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_154959236
Net als Eresh, voor iedereen een digitale knuffel van hier :* En voor Arja in het bijzonder :*
pi_154960470
Dobbey, waarom is het eiceldonor gedeelte afgesloten?
Vanwege jouw medicatie?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_154960602
Majo wat goed, veel plezier met je vent >:)

Eresh wat spannend, weer beginnen. Ik duim voor je.

Het gaat wel oke met me hoor. Ik moet alleen alles weer even een plekje geven en daarna herpak ik mezelf weer en zie de kansen weer. Pauzes zijn waardevol voor ons en die is nu in gegaan, met een lekker zonnetje en vakantie in het vooruitzicht.
Thnks dobs, je bent een schat
  Moderator donderdag 6 augustus 2015 @ 23:06:26 #71
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154969357
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 23:14 schreef VintageGirl het volgende:

@MaJo Succes met klussen :+

Ik zal niet meer spoileren ;)
Het is ook absoluut geen aanval hoor, maar snap niet waarom het onder een spoiler minder herkenbaar zou zijn zeg maar ;)

Hier nu dus op het wachtbankje. Aan mijn tepels te voelen is vandaag de eisprong (mooi nog even gebruik van gemaakt :9) dus het lange wachten kan weer beginnen.

Vandaag ons huis gekocht dus afleiding genoeg de laatste tijd :D

Dobbey ik ben wel geïnteresseerd in je site :Y
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_154969854
Wat fijn van jullie huis MaJo, gefeliciteerd!

Ik lurk weer rustig verder. Ik leef enorm met jullie allemaal mee maar wij zijn nog niet aan het proberen dus ik heb zelf niets te melden.
  Moderator vrijdag 7 augustus 2015 @ 00:29:58 #73
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154971703
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 23:22 schreef Mamiemoe het volgende:
Wat fijn van jullie huis MaJo, gefeliciteerd!

Ik lurk weer rustig verder. Ik leef enorm met jullie allemaal mee maar wij zijn nog niet aan het proberen dus ik heb zelf niets te melden.
ik denk dat je in het verkeerde topic zit ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_154973094
Ik zag het op fb ja, je huis MaJo, gefeliciteerd! :*

Van de week was wel bijzonder. We hadden een verjaardag van een nichtje en daar was ook een vriendin van schoonzus met haar kinderen. Jongste van 1.5 leek precies op mijn man toen hij een kind was. Vond dat kind kennelijk ook want toen mijn man langs haar liep strekte ze haar armpjes naar hem uit en zei 'papa! O+'. Daar moest ik wel even van slikken. :'(
Tot dat meisje naar mij toe kwam, armpjes omhoog. Ik tilde haar op en ik kreeg zomaar een hele dikke knuffel. O+ Daarna even met haar gespeeld en ze moest de hele tijd zo schateren. O+ Bijzonder, want we zagen dat meiske voor t eerst.

Dinsdag is het alweer een jaar nadat we de slechte termijnecho hadden. En eigenlijk sindsdien niks opgeschoten. -O- Gelukkig wel afleiding want op mijn werk gaan ze een nieuw team opzetten en ik mag daar als eerste mee gaan starten.:) Er is nu weinig werk in mijn huidige functie dus kan ik alleen parttime werken. In mijn nieuwe functie mag ik weer fulltime. ^O^

Verder een :* voor iedereen hier. O+
pi_154975266
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 22:21 schreef MaJo het volgende:
Ik snap nooit waarom je minder herkenbaar bent onder een spoiler aangezien je dat ook gewoon kunt lezen :?

Gaddle ik ga voor je duimen!

Arja knuffel voor jou :* kan ik hieruit opmaken dat je ongesteld bent geworden?

Het ziet er naar uit dat ik een eisprong ga krijgen want de ovulatietest had een duidelijke streep vanavond *O*
Omdat alleen ingelogde mensen spoilers kunnen lezen. Een random googelaar dus niet.
Kwak
pi_154976597
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 00:29 schreef MaJo het volgende:

[..]

ik denk dat je in het verkeerde topic zit ;)
Wel wat meeposten betreft, maar ik ben druk aan het lezen wat er zoals te vinden is in OUD en neem in haast alle topics even een kijkje. En toen zag ik de post over je huis ^O^
pi_154977389
@kwakzOr, dat dacht ik dus ook, vandaar die spoilers haha
pi_154978801
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 06:07 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Omdat alleen ingelogde mensen spoilers kunnen lezen. Een random googelaar dus niet.
als ik uitlog en naar dit topic ga kan ik de spoilers gewoon lezen.

Edit: huh, op de laptop krijg ik idd de melding dat ik moet inloggen terwijl ik ze op mijn mobiel gewoon kan lezen.
ff account aanmaken omdat je specifiek iets van iemand wil lezen is ook zo gebeurd. zolang je geen dingen typt die rechtstreeks via google te vinden zijn (zoals een onbekende naam) zal het wel meevallen.

[ Bericht 22% gewijzigd door Elleska op 07-08-2015 12:06:27 ]
pi_154979360
@Cygne, dat lijkt mij confronterend idd :* digitale knuffel van mij. afleiding zoeken is idd de beste optie, dat probeer ik ook zoveel mogelijk, alleen soms wordt je er weer mee geconfronteerd en dat doet pijn... :{
  Moderator vrijdag 7 augustus 2015 @ 11:59:34 #80
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154979834
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 01:21 schreef Cygne het volgende:
Ik zag het op fb ja, je huis MaJo, gefeliciteerd! :*

Van de week was wel bijzonder. We hadden een verjaardag van een nichtje en daar was ook een vriendin van schoonzus met haar kinderen. Jongste van 1.5 leek precies op mijn man toen hij een kind was. Vond dat kind kennelijk ook want toen mijn man langs haar liep strekte ze haar armpjes naar hem uit en zei 'papa! O+'. Daar moest ik wel even van slikken. :'(
Tot dat meisje naar mij toe kwam, armpjes omhoog. Ik tilde haar op en ik kreeg zomaar een hele dikke knuffel. O+ Daarna even met haar gespeeld en ze moest de hele tijd zo schateren. O+ Bijzonder, want we zagen dat meiske voor t eerst.

Dinsdag is het alweer een jaar nadat we de slechte termijnecho hadden. En eigenlijk sindsdien niks opgeschoten. -O- Gelukkig wel afleiding want op mijn werk gaan ze een nieuw team opzetten en ik mag daar als eerste mee gaan starten.:) Er is nu weinig werk in mijn huidige functie dus kan ik alleen parttime werken. In mijn nieuwe functie mag ik weer fulltime. ^O^

Verder een :* voor iedereen hier. O+
Dat is echt heel bijzonder O+ Ik heb ook een paar keer gehad dat een kindje mama tegen me zei, dan smelt je hart gewoon O+

Wel confronterend dat je een jaar verder nog steeds met lege handen staat. Ik blijf keihard duimen voor een plakker :*

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 06:07 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Omdat alleen ingelogde mensen spoilers kunnen lezen. Een random googelaar dus niet.
Ah dat wist ik niet :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 09:17 schreef Mamiemoe het volgende:

[..]

Wel wat meeposten betreft, maar ik ben druk aan het lezen wat er zoals te vinden is in OUD en neem in haast alle topics even een kijkje. En toen zag ik de post over je huis ^O^
Ah op die fiets, dacht even dat je het verkeerde topic had geopend ;) En bedankt voor je felicitatie, ben er ook erg blij mee O+ In september gaan we wat dingen verbouwen dus dat geeft ook weer genoeg afleiding *O*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_155013507
Vandaag weer een echo gehad. bms wel weer gegroeid. Maar mijn follikels niet helaas.
Woensdag gaan we nog een keer kijken.
Als er dan niets veranderd is, moet ik misschien over naar andere medicatie.
Voor me gevoel kan het nog alle kanten op aangezien ik nog maar op dag 13 van mijn cyclus zit.
Maar weer afwachten dus.
pi_155017702
@Gaddle, ik heb maandag mijn eerste echo voor mijn follikelmeting. Vind het best spannend altijd die echo´s. Welk traject volg jij nu?
  Moderator zaterdag 8 augustus 2015 @ 17:52:24 #83
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155018333
Spannend meiden!

Gaddle dag 13 is nog best vroeg inderdaad. Jij zit toch ook aan de clomid? Ik heb steeds rond de 18e pas mijn eisprong, inderdaad maar afwachten dus!

Sterkte maandag VG! Ook vrij vroeg in je cyclus een echo of niet?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_155019861
@MaJo,
Ja klopt, dag 7 een echo, komt omdat ik in het verkorte traject zit van icsi. Dan kan het heel snel gaan met de groei van de follikels. Ik spuit nu ook met een hogere dosis dan eerder. Zeker spannend! Succes allemaal!
pi_155020614
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 17:24 schreef VintageGirl het volgende:
@Gaddle, ik heb maandag mijn eerste echo voor mijn follikelmeting. Vind het best spannend altijd die echo´s. Welk traject volg jij nu?
De combinatie van KID en clomid. Deze rond met 100mg geprobeerd.
Ik duim voor je, VG
pi_155020667
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 17:52 schreef MaJo het volgende:
Spannend meiden!

Gaddle dag 13 is nog best vroeg inderdaad. Jij zit toch ook aan de clomid? Ik heb steeds rond de 18e pas mijn eisprong, inderdaad maar afwachten dus!

Sterkte maandag VG! Ook vrij vroeg in je cyclus een echo of niet?
Rond welke dag beginnen je eitjes met groeien? Weet je dat toevallig.
pi_155021126
Dankje Gaddle, ik zal ook duimen voor jou :* Hoe werkt clomid precies? Zijn dat ook spuiten?
  Moderator zaterdag 8 augustus 2015 @ 21:43:59 #88
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155026547
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 18:53 schreef VintageGirl het volgende:
@MaJo,
Ja klopt, dag 7 een echo, komt omdat ik in het verkorte traject zit van icsi. Dan kan het heel snel gaan met de groei van de follikels. Ik spuit nu ook met een hogere dosis dan eerder. Zeker spannend! Succes allemaal!
Ah ok dat wist ik niet :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 19:17 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Rond welke dag beginnen je eitjes met groeien? Weet je dat toevallig.
Nee geen idee eigenlijk :@

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 19:31 schreef VintageGirl het volgende:
Dankje Gaddle, ik zal ook duimen voor jou :* Hoe werkt clomid precies? Zijn dat ook spuiten?
Clomid is een medicijn dat de eisprong opwekt :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_155026621
@Majo, ah okay, hoe moet je deze innemen dan? Via oraal of via spuiten?
  Moderator zaterdag 8 augustus 2015 @ 21:52:37 #90
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155026929
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 21:46 schreef VintageGirl het volgende:
@Majo, ah okay, hoe moet je deze innemen dan? Via oraal of via spuiten?
Oraal :Y Meestal 5 dagen aan het begin van je cyclus.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_155029099
:9 ah okay, heb je nog veel last van bijwerkingen dan?
  Moderator zaterdag 8 augustus 2015 @ 22:57:09 #92
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155030080
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 22:35 schreef VintageGirl het volgende:
:9 ah okay, heb je nog veel last van bijwerkingen dan?
Best wel :') Ik heb last van extreme vermoeidheid, stemmingswisselingen en misselijkheid. Oftewel zwangerschapskwaaltjes terwijl je dat nou juist niet bent :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_155031035
Aiiii nee die klachten wil je niet als je weet dat het nog niet raak kan zijn... Ik heb die klachten ook vaak gehad voor mijn menstruatie:(... Ook zo misleidend.
pi_155038252
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 21:52 schreef MaJo het volgende:

[..]

Oraal :Y Meestal 5 dagen aan het begin van je cyclus.
Ik neem deze clomid pillen van dag 3 t/m dag 7.
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 21:43 schreef MaJo het volgende:

[..]

Nee geen idee eigenlijk :@
Heb jij sinds je clomid gebruikt weinig tot geen echo's vrij vroeg in je cyclus gehad?
  Moderator zondag 9 augustus 2015 @ 14:02:24 #95
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155044106
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 23:22 schreef VintageGirl het volgende:
Aiiii nee die klachten wil je niet als je weet dat het nog niet raak kan zijn... Ik heb die klachten ook vaak gehad voor mijn menstruatie:(... Ook zo misleidend.
Nee dat is wel vervelend ja :X Het scheelt wel dat je zeker weet dat het niet daarvan kan komen :D

quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 07:49 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Ik neem deze clomid pillen van dag 3 t/m dag 7.

[..]

Heb jij sinds je clomid gebruikt weinig tot geen echo's vrij vroeg in je cyclus gehad?
Dat is het gekke, ik krijg geen echo's. Ik moest alleen vorige ronde bloedprikken op de 25ste dag om te kijken of de clomid was aangeslagen. Dat was het geval en was het advies om gewoon zo door te gaan. Wel vreemd want jij zit ook in het UMC toch?

Ik ga morgen in ieder geval bellen of ik deze ronde ook bloed moet prikken, want dat heb ik eigenlijk niet zo meegekregen :@
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_155044755
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 14:02 schreef MaJo het volgende:

Dat is het gekke, ik krijg geen echo's. Ik moest alleen vorige ronde bloedprikken op de 25ste dag om te kijken of de clomid was aangeslagen. Dat was het geval en was het advies om gewoon zo door te gaan. Wel vreemd want jij zit ook in het UMC toch?

Ik ga morgen in ieder geval bellen of ik deze ronde ook bloed moet prikken, want dat heb ik eigenlijk niet zo meegekregen :@
Ik loop inderdaad ook in het UMC.
Misschien is dat omdat jij toch nog op een semi natuurlijke manier zwanger kan raken (probeert) en ik het echt met behulp van Kunstmatige Inseminatie Donorzaad doe.
Ze willen natuurlijk geen zaad ontdooien om het later niet te kunnen gebruiken.

Hoe weet je dat je eitjes groeien en er daadwerkelijk een eisprong is? Allemaal uit het bloed?
Bij mij komt er ook nog bij dat ik van mezelf hoge hormoonspiegel heb en daardoor vals positieve uitslagen kan krijgen.
  Moderator zondag 9 augustus 2015 @ 14:37:18 #97
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155044901
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 14:31 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Ik loop inderdaad ook in het UMC.
Misschien is dat omdat jij toch nog op een semi natuurlijke manier zwanger kan raken (probeert) en ik het echt met behulp van Kunstmatige Inseminatie Donorzaad doe.
Ze willen natuurlijk geen zaad ontdooien om het later niet te kunnen gebruiken.

Hoe weet je dat je eitjes groeien en er daadwerkelijk een eisprong is? Allemaal uit het bloed?
Bij mij komt er ook nog bij dat ik van mezelf hoge hormoonspiegel heb en daardoor vals positieve uitslagen kan krijgen.
Ik denk dat daar inderdaad dan het verschil in zit :Y Het zaad van mijn vriend moeten we volgende week inleveren om te kijken of dat allemaal op orde is :)

Ze prikken bij mij het progesteronniveau en daaraan kun je dus zien of ik een eisprong heb gehad. Daarnaast moet ik ook ovulatietesten gebruiken en mijn temperatuur opmeten dus het is meer een bevestiging van wat ik al zie aan die testen en temp :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_155069860
Gisteren nieuw medicijn gespoten tegen de eisprong, werd alleen vanochtend wakker met hartkloppingen -O- :X
  maandag 10 augustus 2015 @ 09:48:45 #99
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_155069890
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 09:46 schreef VintageGirl het volgende:
Gisteren nieuw medicijn gespoten tegen de eisprong, werd alleen vanochtend wakker met hartkloppingen -O- :X
:o dat lijkt me toch niet de bedoeling?!
(Moet het een eisprong tegenhouden? Waarom is dat?)
pi_155073122
Heftig VintageGirl! Lijkt mij ook niet de bedoeling! :o

En ik lees verder allemaal dingen over echo's en spuiten, dus ik duim mee voor goede pogingen voor Majo, VintageGirl en Gaddle! *O*

Nog maar 2 weken, dan gaan wij ook weer starten. Ben er niet zo mee bezig als de vorige keer, maar wel blij dat we weer bijna mogen starten. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_155074265


[ Bericht 100% gewijzigd door BekerThee op 10-08-2015 13:31:27 (spuit 11) ]
  Moderator maandag 10 augustus 2015 @ 13:50:18 #102
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155075584
Dat klinkt niet goed VG! Wel even contact opgenomen met het ziekenhuis?

Ik word zo gebeld of ik deze ronde weer bloed moet prikken, was me niet geheel duidelijk :@
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_155078429
Echo was goed, follikels groeien goed aan de ene kant, de andere kant heeft iets minder follikels, maar zag er allemaal goed uit. Woensdag weer echo.

Nou het is bijwerking van dat spul, het legt je lichaam even in de overgang om de eisprong tegen te houden... Was inderdaad heftig vanochtend die hartkloppingen, had er ook last van in de wachtkamer vanochtend bah..maar kan verder geen kwaad volgens de dokter
pi_155078492
En ook succes aan iedereen! Hopelijk plassen we gauw 2 streepjes hier in dit topic:)
  maandag 10 augustus 2015 @ 15:26:23 #105
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155079219
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 15:04 schreef VintageGirl het volgende:
Echo was goed, follikels groeien goed aan de ene kant, de andere kant heeft iets minder follikels, maar zag er allemaal goed uit. Woensdag weer echo.

Nou het is bijwerking van dat spul, het legt je lichaam even in de overgang om de eisprong tegen te houden... Was inderdaad heftig vanochtend die hartkloppingen, had er ook last van in de wachtkamer vanochtend bah..maar kan verder geen kwaad volgens de dokter
/ontlurkt

Wat heb je gekregen, Lucrin?
pi_155080356
Tante Soesa, heb je gemaild
  maandag 10 augustus 2015 @ 21:01:52 #107
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_155092354
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 15:26 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

/ontlurkt

Wat heb je gekregen, Lucrin?
Dat was ook het eerste wat ik hier dacht..

Meisjes en heer ik kom er maar niet aan toe om hier te antwoorden. Ik lees wel mee en duim voor goede echo's
Voor degene die het nodig hebben en/of op dit moment in niemandsland zitten een hele dikke virtuele knuffel 😘😘
Be happy with the little things in life
pi_155092558
Thnx Dv :*

(ik leef nog en we zijn nog bezig, maar ik trek het even niet zo goed dus ik lurk vooral)
pi_155092827
@droomvrouwtje, ik heb jou ook gemaild.

En jij natuurlijk ook een virtuele knuffel terug :*
pi_155108673
And we are back again! Na anderhalve maand geen hormonen en geen ziekenhuis bezoeken heb ik morgen weer een afspraak bij de gynaecoloog... Ronde 6... Iemand nog een idee wat ik kan vragen morgen?
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_155109023
Succes Eresh! :*
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:49:31 #112
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_155109880
Succes eresh!
pi_155115550
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 11:00 schreef Ereshkigal het volgende:
And we are back again! Na anderhalve maand geen hormonen en geen ziekenhuis bezoeken heb ik morgen weer een afspraak bij de gynaecoloog... Ronde 6... Iemand nog een idee wat ik kan vragen morgen?
Je doet hormoonstimulatie en dan gewoon zelf op het juiste moment het met je partner gezellig maken?
Is het zaad van jouw man onderzocht?
Hoeveel rondes gaan ze doen en willen jullie doen voor er een extra stap wordt gezet zoals iui?

Ophelia wat naar dat het niet zo goed met je gaat. Zorg goed voor jezelf. En een pauze kan altijd he?

Succes alle anderen met alle echo's etc
pi_155122357
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:35 schreef Arja het volgende:

[..]

Je doet hormoonstimulatie en dan gewoon zelf op het juiste moment het met je partner gezellig maken?
Is het zaad van jouw man onderzocht?
Hoeveel rondes gaan ze doen en willen jullie doen voor er een extra stap wordt gezet zoals iui?

Ophelia wat naar dat het niet zo goed met je gaat. Zorg goed voor jezelf. En een pauze kan altijd he?

Succes alle anderen met alle echo's etc
Zaadkwaliteit hebben ze met flint wel onderzocht deze keer niet. Ze keek in de computer naar de waardes van de vorige keer en zei nou daar hoeven we ons geen zorgen over te maken.

We hebben inderdaad de hormoonspuiten en dan de echo's op moment dat follikel rijp is mag ik de ovitrelle zetten en dan dus samen aan de slag...Verder niks Ja 2 dagen later utrogestan beginnen...

Goede inderdaad wat er nog verder gaat gebeuren... Neem het mee voor morgen!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_155146739
Vandaag echo gehad, er waren nu 13 follikels te zien, meer dan 2 dagen terug. Vrijdag weer echo, afwachten, het zag er goed uit volgens de arts.
pi_155149839
Zo ben ook weer geweest
Baarmoederslijmvlies was 7.3 met heel veel kleine follikels
Dus eerst 10 dagen provera en dan weer spuiten 75 ie
Volgende stap zal iui zijn als het nu weer niks is...Dus hoop op een plakker!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_155150227
Vg: 13 follikels dat klinkt goed. Nu hopen dat ze verder groeien. Hoe groot waren ze?

Eresh: je bms klinkt goed. Nu nog een mooi follikel de volgende keer en wie weet is er geen iui nodig.

Ik was al 2 dagen niet meer ongesteld en net toen ik dacht ik kan weer zonder inlegkruisje (na 3,5 week want eerst 2 weken ivm ustrogestan en daarna 1,5 week ongesteld) verloor ik vandaag toch weer bloed. Hmppf. Zo gaat het wel vaker met progynova en utro. Ik ben zo vreselijk lang ongesteld en wil wel weer een keer zonder inlegkruisjes en seks zou ook wel weer een keer fijn zijn.

Overigens ga ik geen acupunctuur doen. Ik kreeg alleen maar meer stress van het idee van nog meer afspraken. Wel krijg ik nu homeopathische ondersteuning gedurende enkele maanden en dat zou helpen om mijn lichaam klaar te maken voor tp en innesteling. Het is allemaal niet bewezen dat het werkt, maar wil gewoon het gevoel hebben iets extra's te doen voor als we weer starten half september
pi_155150425
@Arja, dag 8 nu en grootste zit tegen de 16mm aan, de rest variërend rond de 12 a 15 mm.

Kan me goed voorstellen dat je iets wil doen Arja, baat het niet dat schaadt het niet.

@Eresh, jij ook succes he!
pi_155203306
Echo gehad, grootste waren over de 20mm een aantal rond de 16mm, veel follikels te zien( 13 of meer) . Punctie waarschijnlijk zondag of maandag, dat hoor ik vanmiddag... Spannend dus
pi_155203934
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 09:56 schreef VintageGirl het volgende:
Echo gehad, grootste waren over de 20mm een aantal rond de 16mm, veel follikels te zien( 13 of meer) . Punctie waarschijnlijk zondag of maandag, dat hoor ik vanmiddag... Spannend dus
oh spannend en het klinkt goed
pi_155203953
Spannend! Klinkt in elk geval als een mooie opbrengst. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_155205597
Dankje Gaddle en Nanuke, vind het ook allemaal heel spannend.

13 moest zijn 15mm in mijn post van vanochtend :)
  Moderator vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:11:36 #123
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155206223
Ik ben nog niet zo heel bekend met follikels maar volgens mij klinkt dit goed ;) Spannend hoor!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_155207127
Heeft iemand van jullie ervaring met t laten bezorgen van de hormonen? Maandag over een week moeten wij starten, en ik heb er nog niets over gehoord. Ik probeerde vanochtend al te bellen, maar kreeg een ingesprektoon steeds. Heel vaag. En ze zijn s middags niet te bereiken. Ben dus benieuwd of ik me al druk moet gaan maken of niet. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_155207422
@Nanuke, geen ervaring met bezorgen van hormonen. Wie bezorgt dit dan, ziekenhuis of apotheek?

@MaJo, ik wist voor dat ik in dit traject zat ook niks van follikels O-) ;)
pi_155208071
Bij mijn is mijn poging helaas gecanceld. Bij mijn laatste echo had ik op dag 17 een bms van 6.6 maar mijn grootste follikel was slechts 11.1
Gemiddeld was 9,8.
De clomid doet dus nog niet genoeg.

De volgende poging mag ik weer verhogen en dan naar 150mg. Dit wordt de laatste keer dat we clomid proberen.
En anders word het toch spuiten.
pi_155208782
Wat balen Gaddle, sterkte :* Wat voor behandeling volgde je ook alweer?
pi_155209283
Balen gaddle, al moet ik zeggen dat de overstap van clomid naar het spuiten mij heel erg mee viel. Nu ben ik dat door m'n werk wel gewend om bij een ander te doen ( verpleegkundige)...
Bovendien vond ik het fijn dat je beter gemonitord werd door het ziekenhuis. Kost je meer tijd maar gaf mij veel meer hoop!
Hopelijk is dat bij jullie niet nodig!!
Nou hier aan de provera bah wat een troep meteen weer koppijn...maja moeten er iets voor over hebben he...
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:07:43 #129
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_155209475
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 12:48 schreef Nanuke het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met t laten bezorgen van de hormonen? Maandag over een week moeten wij starten, en ik heb er nog niets over gehoord. Ik probeerde vanochtend al te bellen, maar kreeg een ingesprektoon steeds. Heel vaag. En ze zijn s middags niet te bereiken. Ben dus benieuwd of ik me al druk moet gaan maken of niet. :@
Probeer er wel achteraan te gaan.... Wij hebben zonder gezeten en het is een ramp om ze last minute te fiksen..... Krijg je ze via het ziekenhuis? Het is namelijk een ramp om ze via onze plaatselijke apotheek te krijgen. (Ik word nog boos als ik er aan denk. :( )
pi_155210083
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 14:07 schreef dobbey het volgende:

[..]

Probeer er wel achteraan te gaan.... Wij hebben zonder gezeten en het is een ramp om ze last minute te fiksen..... Krijg je ze via het ziekenhuis? Het is namelijk een ramp om ze via onze plaatselijke apotheek te krijgen. (Ik word nog boos als ik er aan denk. :( )
Dat is dus precies waar ik mee zit. Volgens mij moet ik ze via t ziekenhuis krijgen, want via de apotheek (pplaatselijk) mag niet meer ivm veranderde regels.. t is ook gewoon stom dat ik t me pas nu bedenk, had er al veel eerder achteraan kunnen gaan. Baal nu ook dat t secretariaat s middags dicht is daar, want dan kan ik maandag pas weer bellen. Argggh. En ik had nog wel bedacht dat ik deze poging zen in zou gaan.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_155210563
Ik vind het spuiten ook meevallen, ik met angst voor spuiten dacht juist dat ik daar moeite mee zou hebben. Het is juist het wachten en de onzekerheid die het vervelendst zijn in de mmm.

Wat zijn sommige medewerkers in de mmm toch akelig, je hebt het al niet makkelijk, doen ze nog onredelijk ook nog... Gelukkig zijn er ook aardige artsen, verplegers etc.

[ Bericht 32% gewijzigd door VintageGirl op 14-08-2015 15:32:02 ]
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:32:17 #132
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_155211995
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 14:29 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Dat is dus precies waar ik mee zit. Volgens mij moet ik ze via t ziekenhuis krijgen, want via de apotheek (pplaatselijk) mag niet meer ivm veranderde regels.. t is ook gewoon stom dat ik t me pas nu bedenk, had er al veel eerder achteraan kunnen gaan. Baal nu ook dat t secretariaat s middags dicht is daar, want dan kan ik maandag pas weer bellen. Argggh. En ik had nog wel bedacht dat ik deze poging zen in zou gaan.
In noodgeval mag het mits er een duidelijk recept van het ziekenhuis is. Zo heb ik ze vorig jaar in Hengelo bij een apotheek kunnen halen ipv helemaal naar Zwolle te rijden. De apotheek hier, je weet denk ik wel welke, heeft me zo dwars gezeten.... Ik moest 300 eenheden Menopur per dag spuiten en dat zijn 4 capsules a¤75. In een doosje zitten er 5 dus vanwege de kosten hadden ze maar 3 doosjes besteld. Op mijn opmerking dat ze de recepten dus niet opvolgden en ik maar voor 2 dagen nu had kreeg ik de opmerking of ik wel wist wat het spul koste :o Ik ben helemaal uit mijn plaat gegaan en heb haar gevraagd of ze dacht dat ik die rotzooi soms voor de gein moest gebruiken en dat niet iedereen hoefde te gaan liggen om een kind te krijgen, echt het innerlijke viswijf kwam ineens tevoorschijn :X alle klanten stonden met open mond te kijken :@ De baas werd er bij gehaald en de volgende ochtend kon ik de rest op halen ~O>
pi_155212100
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 15:32 schreef dobbey het volgende:

[..]

In noodgeval mag het mits er een duidelijk recept van het ziekenhuis is. Zo heb ik ze vorig jaar in Hengelo bij een apotheek kunnen halen ipv helemaal naar Zwolle te rijden. De apotheek hier, je weet denk ik wel welke, heeft me zo dwars gezeten.... Ik moest 300 eenheden Menopur per dag spuiten en dat zijn 4 capsules a¤75. In een doosje zitten er 5 dus vanwege de kosten hadden ze maar 3 doosjes besteld. Op mijn opmerking dat ze de recepten dus niet opvolgden en ik maar voor 2 dagen nu had kreeg ik de opmerking of ik wel wist wat het spul koste :o Ik ben helemaal uit mijn plaat gegaan en heb haar gevraagd of ze dacht dat ik die rotzooi soms voor de gein moest gebruiken en dat niet iedereen hoefde te gaan liggen om een kind te krijgen, echt het innerlijke viswijf kwam ineens tevoorschijn :X alle klanten stonden met open mond te kijken :@ De baas werd er bij gehaald en de volgende ochtend kon ik de rest op halen ~O>
Maar je weet nu wel wat het kost...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:50:24 #134
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_155212595
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 15:35 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar je weet nu wel wat het kost...
:D en heel eerlijk... Het was ook best ff fijn om even finaal uit mijn plaat te gaan na al het nieuws wat we toen hadden gekregen te verwerken O~) *)
pi_155212869
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 15:32 schreef dobbey het volgende:

[..]

In noodgeval mag het mits er een duidelijk recept van het ziekenhuis is. Zo heb ik ze vorig jaar in Hengelo bij een apotheek kunnen halen ipv helemaal naar Zwolle te rijden. De apotheek hier, je weet denk ik wel welke, heeft me zo dwars gezeten.... Ik moest 300 eenheden Menopur per dag spuiten en dat zijn 4 capsules a¤75. In een doosje zitten er 5 dus vanwege de kosten hadden ze maar 3 doosjes besteld. Op mijn opmerking dat ze de recepten dus niet opvolgden en ik maar voor 2 dagen nu had kreeg ik de opmerking of ik wel wist wat het spul koste :o Ik ben helemaal uit mijn plaat gegaan en heb haar gevraagd of ze dacht dat ik die rotzooi soms voor de gein moest gebruiken en dat niet iedereen hoefde te gaan liggen om een kind te krijgen, echt het innerlijke viswijf kwam ineens tevoorschijn :X alle klanten stonden met open mond te kijken :@ De baas werd er bij gehaald en de volgende ochtend kon ik de rest op halen ~O>
Blij te horen dat ik dus niet de enigste ben die uit zn plaat gaat omdat ze medicijnen niet goed bestellen...
Ik had dat toen we de eerste keer bezig waren regelmatig met de pregnyl.
Was ik al tijd aan het spuiten en steeds bleef de pregnyl in nabestelling staan. Tot ze opbellen dat het pas 2 maanden later te leveren was.
Ik werd zo kwaad toen! Ben heel duidelijk geweest dat dit nu hun probleem was en niet die van mij... En of ze wel wisten waar ik dat voor gebruik nadat ze vroegen of het dan niet kon stoppen...
Binnen halfuur belde ze me terug dat ze het in een ander filiaal nog wel hadden en ik het de dag erop kon komen halen..
Sinds dat ik de medicijnen in ziekenhuis Apotheek haal geen enkel probleem meer mee gehad!! Super blij mee
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:16:48 #136
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_155213598
Ja je maakt wat mee in de medische molen.... Helaas negatief maar gelukkig ook positief.
pi_155214011
Maandagochtend punctie, nou hopelijk springen er geen eitjes voortijdig, ze zijn nu al groot, maar zondag kon helaas niet in Ziekenhuis.... dus nu zit ik in de zenuwen..
pi_155215208
ff spuien

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_155216372
:* vintage Girl...
Niet tof..een wens voor een 2e kan net zo heftig zijn als voor een eerste!! Tenminste dat merk ik nu wel ondertussen...
Tuurlijk heb je er al een rondlopen waar je elke seconde van moet genieten maar nog zo'n wonderkind erbij maakt het compleet
Dikke knuffel voor jou
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_155216441
Dankje Eresh, ja de wens voor een tweede of derde kan net zo sterk zijn als een eerste.... En natuurlijk geniet ik volop van mijn kind. En steun krijgen bij familie zit er hier niet in, van vrienden en kennissen dan weer juist wel, raar genoeg.

Hoe gaat het met jou verder?
  Moderator vrijdag 14 augustus 2015 @ 18:32:45 #141
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155217496
Eresh brrr provera, kreeg daardoor echt de menstruatie from hell :X Hopelijk ben je er snel weer vanaf :*

Ik lolde Dobbey :@ Niet omdat het grappig is maar omdat ik je tekeer zie gaan met allemaal verbaasde gezichten om je heen. En terecht dat je even door het lint ging :*

VG waarom konden ze de punctie eigenlijk vandaag niet doen, of waren ze nu nog niet groot genoeg? Wel balen dat het niet eerder kon, ik ga duimen dat ze niet eerder springen :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_155217524
Vg: dat klinkt als een goede score. Succes met de punctie en ik duim voor veel bevruchtingen.
Ik heb geen ervaring met onaardig personeel in de mmm gelukkig.
Je eisprong kan toch niet te vroeg zijn, want je spuit een hormoon om het tegen te houden? Pas na de ovitrelle/pregnyl wordt er gesprongen.

Gaddle frustrerend. Maar het spuiten viel mij alles mee en idd meer controles en toezicht is ook wel fijn.

Apotheekfrustraties houd op, schei uit. Ik heb laatst nog een klacht ingediend. Gaat zo vaak iets mis.. En het is al zo stressvol allemaal. Ik probeer het zelf zo veel mogelijk in de hand te houden door alles te dubbel checken bij het recept al en dan bij de apotheek weer. En ik probeer stiekem een reserve voorraad aan te leggen steeds. Heb toch vaak een andere gyn steeds en die vraagt dan hoeveel menopur ik nog heb liggen..
pi_155218071
@Majo, natuurlijk snap ik je, mensen die helemaal nog geen kinderen hebben " mogen" zo denken, alleen van mijn moeder die makkelijk 3x zwanger raakte, ( 2x ongepland) vind ik het wel hypocriet.
De punctie kan altijd pas na enkele dagen gedaan worden, omdat je eerst een hormoon moet spuiten die de follikels omzet tot eisprong.

@Arja, dankje. Ik laat het gewoon over mijn heen komen, weet totaal niet wat ik moet verwachten bij een punctie.

[ Bericht 1% gewijzigd door VintageGirl op 15-08-2015 11:37:32 ]
pi_155220207
Ja provera is echt rommel bah...Maar heb het helaas echt nodig anders wordt ik ook gewoon niet ongesteld. Dag van de eerste menstruatie ben ik ook echt een wrak...Veel pijn en veel bloed.
Hoewel de laatste kuur gelukkig mee viel. Op wat hoofdpijn na gaat het nog goed..Maar vandaag pas de tweede tablet dus nog 8 dagen te gaan!

Ik gun iedereen het geluk van een kind hoor en ik zeg ook vaak genoeg wij hebben flintje al dus maakt het minder moeilijk dan de eerste keer. Ben er ook veel minder mee bezig voor zover dat dat gaat natuurlijk!
Maar met 1 ( of het moet een tweeling worden waar vriendlief van overtuigd is) is ons gezin compleet en hoef ik deze ellende nooit meer mee te maken!!!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_155220627
@eresh, die laatste zin van je, daar sluit ik mij bij aan:)
pi_155234985
Ik word gewoon misselijk en licht draaierig en heb buikpijn als ik te lang zit... Door al die grote follikels in mijn buik. Is dit herkenbaar voor anderen?
pi_155236730
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 13:46 schreef VintageGirl het volgende:
Wat balen Gaddle, sterkte :* Wat voor behandeling volgde je ook alweer?
Lees aub de OP, daar kan je alles lezen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 20:17 schreef Ereshkigal het volgende:
Ja provera is echt rommel bah...Maar heb het helaas echt nodig anders wordt ik ook gewoon niet ongesteld. Dag van de eerste menstruatie ben ik ook echt een wrak...Veel pijn en veel bloed.
Hoewel de laatste kuur gelukkig mee viel. Op wat hoofdpijn na gaat het nog goed..Maar vandaag pas de tweede tablet dus nog 8 dagen te gaan!

Ik gun iedereen het geluk van een kind hoor en ik zeg ook vaak genoeg wij hebben flintje al dus maakt het minder moeilijk dan de eerste keer. Ben er ook veel minder mee bezig voor zover dat dat gaat natuurlijk!
Maar met 1 ( of het moet een tweeling worden waar vriendlief van overtuigd is) is ons gezin compleet en hoef ik deze ellende nooit meer mee te maken!!!
Op welk moment van de dag neem jij je provera?
Sinds ik het voor het slapen gaan neem heb ik overdag minder tot geen hoofdpijn. Provera still sucks.
pi_155236976
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 18:32 schreef MaJo het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is zo dubbel. Toen we in de MMM zaten voor Thomas had ik ook telkens dat gevoel als ik iemand bezig hoorde over een 2e. Maar dan is opeens die wens er voor een 2e en valt die bijna niet meer weg te redeneren.

Ik hoop dat jullie wens vlug in vervulling kan gaan :*
pi_155237116
@Gaddle, sorry ik zag het idd al
pi_155237139
@leonieke, jullie zijn momenteel ook bezig voor een tweede in de mmm?
pi_155237278
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 14:01 schreef VintageGirl het volgende:
@leonieke, jullie zijn momenteel ook bezig voor een tweede in de mmm?
Nee, niet meer. Net even mijn agenda erbij genomen en ik heb mijn laatste TP gehad op 30 januari 2013. De 2e ICSI-poging die niet gelukt was en eind maart hebben we de laatste afspraak gehad in het UZ Brussel, met de beslissing dat we even gingen wachten en alles laten bezinken vooraleer we definitief gingen beslissen wat we zouden doen. De definitieve beslissing is nooit hardop vermeld geweest omdat het dan echt over en uit is, maar als ik eerlijk ben, dan zijn we inderdaad gestopt.

Onze behandelende arts had ook wel laten doorschemeren dat we het misschien beter zo zouden laten gezien de situatie.

Maar ik blijf jullie steeds volgen :Y
pi_155237675
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 11:38 schreef VintageGirl het volgende:
Ik word gewoon misselijk en licht draaierig en heb buikpijn als ik te lang zit... Door al die grote follikels in mijn buik. Is dit herkenbaar voor anderen?
Let even op dat het geen overstimulatie is of wordt. Veel water en sap drinken en bijhouden of je wel genoeg plast. Bij twijfel het ziekenhuis bellen
pi_155238309
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 14:00 schreef VintageGirl het volgende:
@Gaddle, sorry ik zag het idd al
Geeft niet. Ik had even niet het geduld om het te herhalen sorry.
pi_155239114
Is goed Gaddle, ik snap het wel:-)
pi_155239537
VG, ik vind de opmerking van je moeder wel wat lomp. Misschien weet ze niet wat ze moet zeggen en zegt ze daarom de verkeerde dingen?

De wens voor een tweede (of derde) is niet te rationaliseren. En dat is de wens voor een eerste eigenlijk ook niet. Dat is gewoon een gevoel.

Waar ik dan wel wat moeite mee heb is als iemand die heel makkelijk kinderen heeft gekregen zegt: 'kinderen krijg je', Zo vanzelfsprekend is dat niet.
  Moderator zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:03:29 #156
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155239685
Sowieso mensen die heel makkelijk zwanger worden die dat soort uitspraken doen :X
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_155239943
Gaddle ik neem tegenwoordig de provera ook zo laat mogelijk in eerder deed ik dit bij het avondeten en het scheelt inderdaad heel erg veel!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_155240336
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 16:03 schreef MaJo het volgende:
Sowieso mensen die heel makkelijk zwanger worden die dat soort uitspraken doen :X
'Ze zijn nou eenmaal niet slimmer', zegt mijn vader dan altijd. :P
pi_155240464
Even ontlurken: sterkte voor jullie allemaal!!
En apotheekfrustraties: een paar dagen nadat ik mijn 2e pakket cetrotide/gonal/pregnyl/spuiten ophaalde kwam ik een receptje ab halen bij hetzelfde meisje. Vraagt ze 'ik moet even checken: kunt u zwanger zijn?' Ik schreeuwde het nog net niet, maar vroeg wel of ze nog wist wát ik kort daarvoor opgehaald had :X :( Doos.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_155240763
@cygne, laat ik het zo zeggen, mijn moeder is nooit tactisch in opmerkingen plaatsen.

@MaJo. En die opmerkingen over kinderen krijg je, die trek ik ook niet...

[ Bericht 28% gewijzigd door VintageGirl op 15-08-2015 18:20:17 ]
pi_155240872
@leonieke, okay wat heftig allemaal.

@ Arja, ja idd ik drink ook meer dan normaal, en gelukkig plas ik nog wel voldoende. Maar ik hou het in de gaten
pi_155241006
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 15:55 schreef Cygne het volgende:


De wens voor een tweede (of derde) is niet te rationaliseren. En dat is de wens voor een eerste eigenlijk ook niet. Dat is gewoon een gevoel
Dat denk ik ook en ik kan me voorstellen dat juist als je dat allemaal al eens hebt mee gemaakt dat je dat graag nog een keer wilt ervaren. En een broertje of zusje voor de eerste wilt

Maar ik denk wel dat het een ander gevoel is dan de wens voor een eerste. Ik vraag me wel eens af of ik ooit zal weten hoe het is om leven in mijn buik te voelen, te pronken met mijn buik. Of er ooit iemand mama tegen me gaat zeggen O+ ;(
pi_155241230
@Arja, ik hoop echt voor je dit ooit te mogen meemaken, het is je zo gegund, dikke knuffel van hier
pi_155241324
En natuurlijk gun ik het iedereen hier, *digitale knuffel * van hier
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:44:04 #165
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155241792
Een ander gevoel is het natuurlijk omdat je wel weet wat het is om het allemaal mee te maken, maar de wens kan echt net zo enorm pijnlijk zijn..
Dat alles in je roept om een baby dat je aan niets anders kan denken etc etc.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_155242059
@Moppert, dat klopt helemaal, zoveel pijn als de tweede of derde niet lukt, dat kan je niet in woorden uitdrukken. Je weet hoe het is, hoe confronterend is het dan als het de tweede keer niet lukt..
pi_155242181
En dat constant die zin in mijn hoofd ; waarom lukte het toen wel zo makkelijk en nu totaal niet? En dat je uiteindelijk meteen bij icsi terecht komt, is zo heftig eigenlijk....BAM... De laatste mogelijkheid voor ons in de mmm...
pi_155243538
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:03 schreef Arja het volgende:

[..]

Dat denk ik ook en ik kan me voorstellen dat juist als je dat allemaal al eens hebt mee gemaakt dat je dat graag nog een keer wilt ervaren. En een broertje of zusje voor de eerste wilt

Maar ik denk wel dat het een ander gevoel is dan de wens voor een eerste. Ik vraag me wel eens af of ik ooit zal weten hoe het is om leven in mijn buik te voelen, te pronken met mijn buik. Of er ooit iemand mama tegen me gaat zeggen O+ ;(
Dat laatste vraag ik me ook wel eens af inderdaad. ;(

VG, Mijn moeder heeft ook een obsessie met mijn gewicht (en dat van mijn zus en haar dochters). Dat is dan haar eigen probleem niet t mijne.
pi_155243797
@cygne, ah gelukkig ben ik dan niet de enige dochter met zo'n moeder..en idd ik moet mij er niks van aan trekken ( heb tekst in vorige post verwijderd wegens herkenbaarheid )
pi_155244041
Leo :W :*

Over de wens voor een tweede. Als die wens er eenmaal is, dan is die wens ook niet meer weg te denken. Tenminste zo heb ik het ervaren. Misschien was bij mij de wens voor een tweede nog wel groter dan de wens voor de eerste. Ik had toen al zo'n leuk exemplaar en wilde er dolgraag nog één bij. Toen ik eenmaal 2 behandelingen had gehad waarvan een zonder resultaat en één miskraam bekroop mij langzaam de angst dat het nooit zou gaan lukken. Dat L altijd alleen zou blijven en nooit een broertje of zusje zou hebben om samen mee op te groeien. Gelukkig lukte de derde poging wel en kregen we zelfs twee baby's, maar oh wat had ik het moeilijk gevonden om die wens voor een tweede te laten varen.

:* voor alle dames hier.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:35:05 #171
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_155244405
Hoe is het met je zusje, Nikki?
En GVman? Jullie zijn al een tijdje aan het spuiten toch?
VG: spannend zeg! Nog geen ervaring (en niet ingelezen), maar het klinkt heel veelbelovend!

Ik heb vaak genoeg gelezen dat de wens voor een volgend kindje net zo sterk kan zijn als de wens voor een eerste, dat ik dat wel weet. Toch heb ik nu het gevoel dat al mijn problemen (onzeker over baan, gewicht, dat soort dingen) verdwijnen als er maar eenmaal een kindje is. Ik betrap mezelf er tijdens een slechte bui ook wel op als iemand ergens over klaagt, dat ik denk: maar zij heeft tenminste een kind. (wat natuurlijk ook nergens op slaat :')). Het zal wel vooral die angst zijn die Arja en Cygne hierboven uiten. Zal ik ooit mee mogen maken dat ik vol trots mijn buik kan showen? Dat ik kan reageren als er "mama" geroepen wordt? Dat ik dé oplossing ben tegen slechte dromen? ;(
Maar wellicht maakt dat het verdriet alleen maar groter als het bij een volgend kindje niet lukt. Dat je gevoel onderschat wordt, zelfs in een groep met anderen bij wie zwanger worden niet lukt.

Knuffels alom voor iedereen :*
pi_155244481
Mooi gesproken Stroopwafelmeisje, en de angst voor het niet meer zwanger kunnen worden/ of het ooit zal lukken, is bij ons allemaal in dit topic.
pi_155246455
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 16:57 schreef VintageGirl het volgende:
@leonieke, okay wat heftig allemaal.
Dat is het voor iedereen in de MMM :*

:W Nikki. Lang geleden.
pi_155246524
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:09 schreef VintageGirl het volgende:
@cygne, ah gelukkig ben ik dan niet de enige dochter met zo'n moeder..en idd ik moet mij er niks van aan trekken ( heb tekst in vorige post verwijderd wegens herkenbaarheid )
Er loopt hier nog zo'n moeder rond. Ik word er gek van. En is ook een reden waarom ik niet zo vaak bij haar langs ga.
pi_155246541
Dat is absoluut waar Leonieke
pi_155246625
Haha, ben jij mij Leonieke;)? Ik denk er zo precies hetzelfde over (niet te vaak langs bij moeders)
pi_155246763
Wat het laten varen van de wens betreft: ik denk dat het wel anders was om te stoppen met de behandelingen omdat we Thomas al hadden. Ik wist zeker waarom ik het nog eens allemaal wou meemaken, maar anderzijds hadden we ons wonder al rondwandelen. Moest het niet steeds mislopen in het labo waren we verder gegaan met behandelingen, maar als de artsen het niet meer kunnen verklaren, dan houdt het op een bepaald op of moet je ergens een keuze maken. We hebben toen voor "ons" gekozen, maar eerlijk? Moest Thomas er niet geweest zijn, dan had ik de behandelingen niet stopgezet. Dus daarom noem ik het soms "makkelijker" om te stoppen (al heb ik er heel veel tranen om gelaten).

Al is het nog vaak moeilijk, zeker als andere mensen een 2e of een 3e hebben of vragen wanneer het broertje/zus van Thomas komt of vooral wanneer Thomas om een broertje of zus vraagt want "iedereen in zijn klas" heeft een broer of zus.
pi_155246775
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 20:55 schreef VintageGirl het volgende:
Haha, ben jij mij Leonieke;)? Ik denk er zo precies hetzelfde over (niet te vaak langs bij moeders)
Damn, mijn kloon komt nu al uit -O-
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 21:05:30 #179
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155246950
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:35 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Maar wellicht maakt dat het verdriet alleen maar groter als het bij een volgend kindje niet lukt. Dat je gevoel onderschat wordt, zelfs in een groep met anderen bij wie zwanger worden niet lukt.
Bij mij als ik alleen al de wens uit dan begint iedereen te lachen want ik heb er al genoeg.
Ja misschien heb ik dat ook inderdaad wel.. maar dat maakt de pijn en de wens en het verlangen echt niet minder hoor. En dat afsluiten en onbeantwoord laten doet voor mij iig heel veel pijn en de reacties erop ook..
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_155247038
Ja kan me goed voorstellen, het is toch bijzonder om het nog een keer te mogen meemaken, en als dat niet zo het geval is, voelt dat toch als een soort rouw/verlies. Al heb je al een kindje rondlopen.
Mijn kindje roept ook vaak babyzusje broertje....dat raakt me wel.. Ik wil haar zo graag een broertje of zusje gunnen...

Haha, leuke kloon heb je;)
pi_155247163
Stroopwafel: wie onderschat de gevoelens van wie?
pi_155247217
@ moppert, heb jij ook in de mmm gezeten?
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 21:19:50 #183
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155247454
Nee, er speelt hier wel vanalles op medisch gebied maar goed dat wil ik niet zo "openbaar" delen.
Eventueel voor de mensen met interesse wel in pm. :) ik lees hier al jaren stilletjes mee, in de hoop dat er streepjes vallen.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_155247524
@moppert, ik snap het, als je wilt mag je mij wel pm'en
pi_155247672
Ik ben de 2e keer zelfs op een bepaald moment zó kwaad geworden op mezelf. Ik had voor Thomas altijd gezegd dat ik de gelukkigste vrouw ter wereld ging zijn als ik een kind zou hebben en opeens zat ik (met Thomas erbij) te wenen omdat er geen TP kon plaatsvinden omdat de celdeling bij alle eicellen gestopt was. Daar zat die zogenaamde gelukkigste vrouw dan, ontroostbaar in de zetel met langs de ene kant haar man en langs de andere kant haar zoon van 2.5 jaar.

Zo'n wens valt gewoon niet weg te rationaliseren. Niet voor een 1e, niet voor een 2e of 3e of ... En écht, ik heb het heel vaak geprobeerd, maar zelfs nu zit ik nog heel vaak te denken van hoe het zou zijn moest het misschien toch...
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 21:27:28 #186
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_155247739
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 21:11 schreef Arja het volgende:
Stroopwafel: wie onderschat de gevoelens van wie?
Hmm.. Onderschatten is misschien niet het juiste woord. Maar als het gaat over het stoppen met behandelingen (ongeacht of dit een bewuste keuze is of noodgedwongen), gaat het voor mijn gevoel bijna altijd over mensen die dan kinderloos achter blijven. Ik kan me voorstellen dat mensen die al een of meerdere kinderen hebben, het gevoel krijgen dat er voor hun verdriet geen/minder plek is. En dan helpt het denk ik niet dat er mensen zijn als ik, die af en toe zwakke momenten hebben en dan ook denken: ach, je hebt er tenminste een/je bent tenminste al moeder (waar ik uiteraard ook niet trots op ben...).

Voor wie het betreft: vandaag viel de nieuwste editie van het Freya magazine op mijn mat. Daar staat volgens mij een stuk in over mensen bij wie het niet gelukt is om van een volgend kindje zwanger te worden.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 21:33:02 #187
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_155247920
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 21:25 schreef leonieke het volgende:
Ik ben de 2e keer zelfs op een bepaald moment zó kwaad geworden op mezelf. Ik had voor Thomas altijd gezegd dat ik de gelukkigste vrouw ter wereld ging zijn als ik een kind zou hebben en opeens zat ik (met Thomas erbij) te wenen omdat er geen TP kon plaatsvinden omdat de celdeling bij alle eicellen gestopt was. Daar zat die zogenaamde gelukkigste vrouw dan, ontroostbaar in de zetel met langs de ene kant haar man en langs de andere kant haar zoon van 2.5 jaar.

Zo'n wens valt gewoon niet weg te rationaliseren. Niet voor een 1e, niet voor een 2e of 3e of ... En écht, ik heb het heel vaak geprobeerd, maar zelfs nu zit ik nog heel vaak te denken van hoe het zou zijn moest het misschien toch...
:*
En als ik dit dan lees, dan snap ik dus echt heel goed hoe dat verlangen naar een tweede kind net zo groot kan zijn als voor een eerste. Want ook ik heb nog altijd de droom van een gezinnetje met twee kindjes. En dan eigenlijk niet te groot leeftijdsverschil. En als zwanger worden dan niet lukt, is het hoe dan ook afscheid nemen van die droom..
pi_155248667
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:09 schreef VintageGirl het volgende:
@cygne, ah gelukkig ben ik dan niet de enige dochter met zo'n moeder..en idd ik moet mij er niks van aan trekken ( heb tekst in vorige post verwijderd wegens herkenbaarheid )
Mijn moeder is verder lief hoor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens ben ik ook gewoon dik heur. Maar wordt aan gewerkt.

Ik snap (als kinderloze) ook prima dat de wens voor een volgend kind als je er al 1 (of 2 of 3) hebt prima. Als je je altijd een groot gezin hebt voorgesteld en dat wil niet is dat behoorlijk zuur.

Al denk ik bij mezelf wel eens dat ik al zó gelukkig zou zijn als ik maar een keer één kindje mocht houden. Maar dat zegt niks over de dames die graag een tweede willen, die gun ik het net zo hard.

Achja, het is gewoon allemaal kút. Zo.
pi_155248685
Jeetje wat een herkenbaarheid allemaal, Leonieke! Dat je eerst de gelukkigste bent van de hele wereld met 1 prachtig kind, maar toch langzaam sluimert die wens voor een tweede er ook in. En als dit niet lukt, voel je je opeens helemaal niet meer de gelukkigste. Ik denk dat dit heel menselijk is.

@stroopwafelmeisje, die ga ik dan maar eens lezen. Ik ken trouwens best veel mensen waarbij de tweede pas lukte via de mmm of dat er helemaal geen tweede meer kwam. Of dat de tweede pas na 6 jaar kwam op natuurlijk wijze.

[ Bericht 0% gewijzigd door VintageGirl op 15-08-2015 22:23:49 ]
pi_155248828
@cygne, ja mijn moeder is ook een lief mens hoor, alleen die opmerkingen he...

Ja het leven is idd k.u.t en ontzettend oneerlijk soms.... Waarom krijgt de ene 3 kinderen terwijl ze er niet voor kan zorgen, en de andere blijft met lege handen achter terwijl ze een perfecte moeder zou zijn
  zondag 16 augustus 2015 @ 20:11:33 #191
437909 GVman
korte tekst
pi_155273358
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:35 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Hoe is het met je zusje, Nikki?
En GVman? Jullie zijn al een tijdje aan het spuiten toch?
VG: spannend zeg! Nog geen ervaring (en niet ingelezen), maar het klinkt heel veelbelovend!

Ik heb vaak genoeg gelezen dat de wens voor een volgend kindje net zo sterk kan zijn als de wens voor een eerste, dat ik dat wel weet. Toch heb ik nu het gevoel dat al mijn problemen (onzeker over baan, gewicht, dat soort dingen) verdwijnen als er maar eenmaal een kindje is. Ik betrap mezelf er tijdens een slechte bui ook wel op als iemand ergens over klaagt, dat ik denk: maar zij heeft tenminste een kind. (wat natuurlijk ook nergens op slaat :')). Het zal wel vooral die angst zijn die Arja en Cygne hierboven uiten. Zal ik ooit mee mogen maken dat ik vol trots mijn buik kan showen? Dat ik kan reageren als er "mama" geroepen wordt? Dat ik dé oplossing ben tegen slechte dromen? ;(
Maar wellicht maakt dat het verdriet alleen maar groter als het bij een volgend kindje niet lukt. Dat je gevoel onderschat wordt, zelfs in een groep met anderen bij wie zwanger worden niet lukt.

Knuffels alom voor iedereen :*
Ha Stroopwafelmeisje (en anderen),

De eerste poging is vlak voor de punctie afgebroken. Er waren twee of drie follikels groot genoeg voor punctie en een stuk of twaalf (net) niet groot genoeg. Dat vond het ziekenhuis niet voldoende om een rietje ingevroren zaadcellen voor in te zetten (logisch, want we hebben er maar drie en een vierde die voor een beetje gevuld is).

Waarschijnlijk is er niet genoeg gestimuleerd, dus gaan we over een week of wat weer van start. Het was een teleurstelling, vooral ook omdat we tijdens het kamperen steeds die shots e.d. deden en mijn vrouw daar toch wel zoveel last van had dat we een paar dagen eerder terug naar huis zijn gegaan.

De eerste injectiereeks was met Menopur, we gaan nu (als in: wanneer het juiste moment in de cyclus daar is) over op Gonal. Kortom: wordt vervolgd...

En ikzelf? Ik zit nog steeds onder de pregnyl en de gonal (helaas). Hopelijk snel duidelijkheid, dan kan ik daar afscheid van nemen.

En knuffel voor iedereen!
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_155275074
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 20:11 schreef GVman het volgende:

[..]

Ha Stroopwafelmeisje (en anderen),

De eerste poging is vlak voor de punctie afgebroken. Er waren twee of drie follikels groot genoeg voor punctie en een stuk of twaalf (net) niet groot genoeg. Dat vond het ziekenhuis niet voldoende om een rietje ingevroren zaadcellen voor in te zetten (logisch, want we hebben er maar drie en een vierde die voor een beetje gevuld is).

Waarschijnlijk is er niet genoeg gestimuleerd, dus gaan we over een week of wat weer van start. Het was een teleurstelling, vooral ook omdat we tijdens het kamperen steeds die shots e.d. deden en mijn vrouw daar toch wel zoveel last van had dat we een paar dagen eerder terug naar huis zijn gegaan.

De eerste injectiereeks was met Menopur, we gaan nu (als in: wanneer het juiste moment in de cyclus daar is) over op Gonal. Kortom: wordt vervolgd...

En ikzelf? Ik zit nog steeds onder de pregnyl en de gonal (helaas). Hopelijk snel duidelijkheid, dan kan ik daar afscheid van nemen.

En knuffel voor iedereen!
Oh wat jammer GVman. Moet ze de volgende keer een hogere dosis nemen/krijgen? En waarom moet je nog steeds spuiten?
Hopelijk mag je gauw stoppen inderdaad
  zondag 16 augustus 2015 @ 22:15:33 #193
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_155278171
Fijn om weer eens van je te horen, GVman! Alleen wat jammer dat het niet zulk positief nieuws is.. Begrijpelijk dat ze de poging hebben afgebroken, maar dat maakt het niet minder zuur.
Zijn de mogelijke bijwerkingen van Gonal ook zo heftig? Hopelijk heeft ze er minder last van. En ik ben ook benieuwd waarom jij nog steeds aan de spuiten zit, als er nu dus rietjes klaar staan? (Al moet jij permanent aan de hormonen, toch?)
pi_155282125
Tjonge ik ben er gewoon even stil van al jullie reacties hier wat een herkenning....
Toevallig toenstraks nog met vriendlief over gehad hoe oneerlijk het soms is... Schoonzus is zwanger van haar 4e kind ( helaas eerste overleden) en klaagt steen en been over haar zwangerschap... Soms zou ik wel willen schreeuwen mens geniet er toch eens een moment van...Het is zo bijzonder dat je dit mee mag maken...
Ik neem alle kwalen voor lief als het zo ver is...Ik kijk er heel erg naar uit tegelijkertijd ben ik ook doodsbang voor een nieuwe zwangerschap door wat we bij flint hebben meegemaakt.. En toch...laat maar komen!

Gvman ik spoot bij de eerste ook menopure met veel heel veel klachten nu gonal en echt stukken minder! Hopelijk voor jou vrouw ook!

Verder voor iedereen een dikke knuffel!!!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  maandag 17 augustus 2015 @ 09:32:49 #195
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155285910
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 15:55 schreef Cygne het volgende:
Waar ik dan wel wat moeite mee heb is als iemand die heel makkelijk kinderen heeft gekregen zegt: 'kinderen krijg je', Zo vanzelfsprekend is dat niet.
Dat is toch juist wat die uitdrukking betekent :? Dat het niet zo vanzelfsprekend is.
(Er hoort namelijk nog achter: 'die neem je niet').
KuikenGuppy
  maandag 17 augustus 2015 @ 11:21:31 #196
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155287650
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 00:33 schreef Ereshkigal het volgende:
Schoonzus is zwanger van haar 4e kind ( helaas eerste overleden) en klaagt steen en been over haar zwangerschap... Soms zou ik wel willen schreeuwen mens geniet er toch eens een moment van...Het is zo bijzonder dat je dit mee mag maken...
Ik neem alle kwalen voor lief als het zo ver is...Ik kijk er heel erg naar uit tegelijkertijd ben ik ook doodsbang voor een nieuwe zwangerschap door wat we bij flint hebben meegemaakt.. En toch...laat maar komen!

Dat is ook makkelijk oordelen, want een zwangerschap kan hoe graag je ook zwanger wil zijn en een kindje wil gewoon heel erg veel pijn doen.. Ookal heb je er al 1 meegemaakt een volgende kan zo anders zijn..

40 keer overgeven per dag is niet iets waardoor je denkt ik ga even genieten..
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  Moderator maandag 17 augustus 2015 @ 11:25:36 #197
5428 crew  miss_sly
pi_155287721
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 00:33 schreef Ereshkigal het volgende:
Tjonge ik ben er gewoon even stil van al jullie reacties hier wat een herkenning....
Toevallig toenstraks nog met vriendlief over gehad hoe oneerlijk het soms is... Schoonzus is zwanger van haar 4e kind ( helaas eerste overleden) en klaagt steen en been over haar zwangerschap... Soms zou ik wel willen schreeuwen mens geniet er toch eens een moment van...Het is zo bijzonder dat je dit mee mag maken...
Ik neem alle kwalen voor lief als het zo ver is...Ik kijk er heel erg naar uit tegelijkertijd ben ik ook doodsbang voor een nieuwe zwangerschap door wat we bij flint hebben meegemaakt.. En toch...laat maar komen!

Gvman ik spoot bij de eerste ook menopure met veel heel veel klachten nu gonal en echt stukken minder! Hopelijk voor jou vrouw ook!

Verder voor iedereen een dikke knuffel!!!
Dat dacht ik ook. Mijn kwaal was een depressie, die nam ik echt niet voor lief en genieten van de zwangerschap was er echt geen moment bij. Terwijl ik al 15 jaar heel graag een kind wilde en daar ook heel veel moeite voor heb gedaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_155289673
Ik had ook al een heel ding getypt, maar postte toch niet....

Maar idd, 2x ben ik met veel moeite zwanger geworden, en omdat het zoveel moeite heeft gekost had ik dan niet mogen klagen? Want je moet immers blij zijn dat je zwanger bent?
Om het maar even lekker te dramatiseren, ik haat zwanger zijn. Ik denk dat alleen de laatste dat ik kan zeggen dat ik het wel dragelijk vond..

Dat niet mogen klagen vind ik eigenlijk net zo'n dooddoener als dat je niet teveel moet bezig zijn..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_155290026
Vanochtend punctie gehad. Flink pijnlijk een kwartier lang. 15 eicellen gevonden en paar miljoen zaad bij man. Als alles goed gaat donderdag terugplaatsing. Moet veel drinken en Utrogestran bollen inbrengen.
pi_155290253
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 13:09 schreef VintageGirl het volgende:
Vanochtend punctie gehad. Flink pijnlijk een kwartier lang. 15 eicellen gevonden en paar miljoen zaad bij man. Als alles goed gaat donderdag terugplaatsing. Moet veel drinken en Utrogestran bollen inbrengen.
Goed nieuws vg! En nu lekker bijkomen en je laten verwennen.

Verder eens met de posters hierboven over dat klagen tijdens een zwangerschap moet kunnen en ik denk ook zeker dat ik niet altijd fluitend zal kotsen, als dat al mogelijk was :')

Maar ik snap Eresh wel een beetje denk ik. Als je iets al zo lang zo graag wilt dan lijkt het net of alle zwangere vrouwen van een andere planeet komen en het jezelf nooit zal lukken, zeker als je al veel tegenslagen hebt gehad.
Je moet echt uitkijken dan niet hopeloos te gaan romantiseren over hoe het zou zijn. Het kan ook best zwaar zijn en tegenvallen en als je dan van jezelf niet eens mag klagen, omdat je nu eindelijk zwanger bent, ben je wel erg streng voor jezelf en dat is niet vol te houden lijkt me
pi_155291232
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 13:09 schreef VintageGirl het volgende:
Vanochtend punctie gehad. Flink pijnlijk een kwartier lang. 15 eicellen gevonden en paar miljoen zaad bij man. Als alles goed gaat donderdag terugplaatsing. Moet veel drinken en Utrogestran bollen inbrengen.
Dat klinkt best goed! Ik duim voor je.

Verder ik wil ook wel een beetje meedoen met klagen ;) Ik heb dit keer veel last van mijn provera. Veel hoofdpijn en intense vermoeidheid. Ik word er helaas zo prikkelbaar van. Hopelijk reageer ik het niet teveel op mijn man af. Hij is zo lief voor me. O+
pi_155291553
Vintagegirl fijn dat het achter de rug is! Nu hopen op een mooie plakkerd!
Gaddle ik kan je de hand schudden blehg wat een rommel is het toch
Hoelang moet je het nog gebruiken!?
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_155291704
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:04 schreef Ereshkigal het volgende:
Vintagegirl fijn dat het achter de rug is! Nu hopen op een mooie plakkerd!
Gaddle ik kan je de hand schudden blehg wat een rommel is het toch
Hoelang moet je het nog gebruiken!?
Vandaag en morgen. *) En jij?
pi_155291733
Dankje dames! Morgen worden we gebeld of het gelukt is met de bevruchtingen van de eicellen en zaadcellen. Nu rustig aan doen en thuis bijkomen:).
  Moderator maandag 17 augustus 2015 @ 14:16:02 #205
5428 crew  miss_sly
pi_155291887
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 13:19 schreef Arja het volgende:

[..]

Goed nieuws vg! En nu lekker bijkomen en je laten verwennen.

Verder eens met de posters hierboven over dat klagen tijdens een zwangerschap moet kunnen en ik denk ook zeker dat ik niet altijd fluitend zal kotsen, als dat al mogelijk was :')

Maar ik snap Eresh wel een beetje denk ik. Als je iets al zo lang zo graag wilt dan lijkt het net of alle zwangere vrouwen van een andere planeet komen en het jezelf nooit zal lukken, zeker als je al veel tegenslagen hebt gehad.
Je moet echt uitkijken dan niet hopeloos te gaan romantiseren over hoe het zou zijn. Het kan ook best zwaar zijn en tegenvallen en als je dan van jezelf niet eens mag klagen, omdat je nu eindelijk zwanger bent, ben je wel erg streng voor jezelf en dat is niet vol te houden lijkt me
Anderen vinden ook dat je niet mag klagen en vooral heel gelukkig moet zijn omdat het eindelijk gelukt is. Je wilde het toch zo graag, dan moet je vooral maar de hele tijd blij en gelukkig zijn.

Zo werkt het natuurlijk niet, ook al zegt onze eigen ratio misschien wel precies hetzelfde :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_155292907
Er waren meer dan 20 follikels aangeprikt, dus ik moet heel veel drinken en rustig aan doen, tegen kans op overstimulatie. Woensdag extra echo en bloedprikken, voor de terugplaatsing
pi_155293181
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:35 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Hoe is het met je zusje, Nikki?
Ze heeft afgelopen woensdag een tp gehad van een cryo en doet acupunctuur ter ondersteuning. Nu weer even fingers crossed. Als deze poging niet lukt dan is er in januari 2016 pas weer plaats voor een volgende behandeling. Dat is eigenlijk wel ontzettend balen voor haar, maar het is helaas niet anders. Ik hoop dat het niet nodig gaat zijn voor haar.

GV man wat ontzettend balen dat de poging gestaakt is. Aan de andere kant is het als je het rationeel bekijkt natuurlijk wel goed dat ze spaarzaam omgaan met de kostbare rietjes in de vriezer. Hopelijk gaan er deze keer met de nieuwe hormonen meer follikels groeien bij je vrouw.

Spannend Vintagegirl. Succes met afwachten. Hopelijk hebben jullie deze week gewoon een tp. :*
pi_155293406
Dankje Nikki. Ik hoop voor je zus ook op een goede afloop. Het is niet niks wat wij allemaal moeten doorstaan in de mmm
  maandag 17 augustus 2015 @ 15:50:59 #209
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_155294975
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:56 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ze heeft afgelopen woensdag een tp gehad van een cryo en doet acupunctuur ter ondersteuning. Nu weer even fingers crossed. Als deze poging niet lukt dan is er in januari 2016 pas weer plaats voor een volgende behandeling. Dat is eigenlijk wel ontzettend balen voor haar, maar het is helaas niet anders. Ik hoop dat het niet nodig gaat zijn voor haar.

GV man wat ontzettend balen dat de poging gestaakt is. Aan de andere kant is het als je het rationeel bekijkt natuurlijk wel goed dat ze spaarzaam omgaan met de kostbare rietjes in de vriezer. Hopelijk gaan er deze keer met de nieuwe hormonen meer follikels groeien bij je vrouw.

Spannend Vintagegirl. Succes met afwachten. Hopelijk hebben jullie deze week gewoon een tp. :*
Wat spannend toch. Ik blijf duimen. (Acupunctuur ter ondersteuning had hier het gewenste effect!)
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_155297994
Wat een herkenbare verhalen hier toch allemaal. Over de wens die zo groot is, en zo onbereikbaar lijkt. Ik moet ook altijd weer door zo'n dip heen als er in de omgeving een zwangerschap wordt aangekondigd, of net een nieuwe baby is geboren. In het begin voelde ik me daar zo rot over dat ik nauwelijks accepteerde dat dat ook gewoon iets was wat bij dit traject nou eenmaal gevoelig ligt. Tegenwoordig (zeker bij mensen dichtbij) kan ik het goed bespreekbaar maken. Ik heb al eens een keer kraamschudden gedaan zonder de baby vast te houden omdat ik 'grieperig' was. Op die manier gun ik mezelf iets meer ruimte om er aan te wennen en tegen de tijd dat ik er klaar voor ben, kan ik ook zo'n klein hummeltje vasthouden zonder jaloezie, en zonder verdriet.
De medische molen is gewoon een verschrikking, en wordt er niet beter op door mensen die maar hun losse opmerkingen spuien. Ik gun iedereen die graag een kindje wil dat zijn/haar wens uitkomt. Maar soms zou het fijn zijn als mensen waarbij het allemaal makkelijk loopt ook eens hun mond zouden leren houden, als ze niet iets aardigs te zeggen hebben.
En nog even een :* voor iedereen hier.

Ik duim voor een mooi percentage bevruchtingen en een tp voor VintageGirl.
En een extra :* voor degenen aan de provera.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 17 augustus 2015 @ 18:11:46 #211
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_155299636
Wat goed, VG! *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spannend Nikki! Dan maar extra hopen dat het blijft plakken!!

quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 17:20 schreef Nanuke het volgende:
kraamschudden
Whut? :D
pi_155300736
@nanuke en stroopwafelmeisje, dankje dames!

Nee haha ik zit niet op freyafacebook, maar wel toevallig dat diegene ook 15 eicellen had;).

Die vervelende opmerkingen krijg ik voornamelijk van mijn moeder te horen, die altijd makkelijk zwanger werd en het nu altijd beter weet.... Het is dat het mijn moeder is, anders was ik er allang klaar mee geweest....
pi_155306033
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:10 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Vandaag en morgen. *) En jij?
Ik nog 5 dagen ben jij dan snel ongesteld?

Vintagegirl spannend hoor duimen draaien!!!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_155306163
Eresh, ja vind het ook spannend allemaal. Voel me nu enorm opgeblazen en drink me helemaal suf aan water.. Plassen doet trouwens wel pijn hier, hopelijk geen blaasontsteking, het zullen wel de overgevoelige eierstokken zijn..
pi_155306197
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 18:11 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Whut? :D
Wordt ik nou echt betrapt op een uitdrukking uit de streek? Wow. :D

Eh juist. Op kraamvisite gaan dus.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_155306364
@nanuke, jij komt uit het oosten of zuiden van NL? Daar wordt deze term idd vaak gebruikt
  Moderator maandag 17 augustus 2015 @ 22:10:59 #217
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155308616
VG kun je niet aan je moeder uitleggen dat dit soort opmerkingen erg pijnlijk zijn? Ik kan me voorstellen dat je er verdrietig van wordt.

Ik ga morgen testen (1 dag voor NOD). Ik ben al 2 dagen erg misselijk maar verwacht eigenlijk dat ik een beetje ziekig ben.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_155308871
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:09 schreef Ereshkigal het volgende:

[..]

Ik nog 5 dagen ben jij dan snel ongesteld?

Vintagegirl spannend hoor duimen draaien!!!
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:09 schreef Ereshkigal het volgende:

[..]

Ik nog 5 dagen ben jij dan snel ongesteld?

Vintagegirl spannend hoor duimen draaien!!!
De eerste keer werd ik helemaal niet ongesteld. En de tweede keer was ik 3 dagen nadat ik gestopt was ongesteld geworden. Hopelijk deze keer weer zo snel.
  maandag 17 augustus 2015 @ 22:24:25 #219
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_155309165
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:13 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Wordt ik nou echt betrapt op een uitdrukking uit de streek? Wow. :D

Eh juist. Op kraamvisite gaan dus.
Haha, nog nooit gehoord! :D het idee is dan dat je de baby schudt? :D Ik heb nu heel leuke beelden voor ogen :D
pi_155309675
@Majo, ik heb het haar meerdere malen gezegd, maar het dringt niet tot haar door... :(

Spannend zeg, heb je ook last van andere kwaaltjes dan?
  Moderator maandag 17 augustus 2015 @ 23:01:41 #221
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155310620
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 22:39 schreef VintageGirl het volgende:
@Majo, ik heb het haar meerdere malen gezegd, maar het dringt niet tot haar door... :(

Spannend zeg, heb je ook last van andere kwaaltjes dan?
balen is dat -O-

Vooral misselijk en maagzuur, en veel plassen. Maar dat zijn dingen waar ik wel vaker last van heb dus wil mezelf niet al te gek maken.

Morgen ook afspraak om zaad van vriend in te leveren dus het zou wel heel bizar zijn als ik morgen dan positief test :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator dinsdag 18 augustus 2015 @ 08:13:34 #222
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155316288
Nou spierwitte test -O- ik ben er echt even helemaal klaar mee ;(
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_155316480
@ MaJo, wat balen zeg, hoeveelste ronde is dit? Die bijwerkingen kun je die ook krijgen van je medicatie?

Hier heel veel gedronken gisteren en vanacht, de wc was ook mijn beste vriend. Elke paar uur plassen vannacht.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 08:59:57 #224
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_155316774
Maar MaJo, je zit nog een paar dagen voor NOD toch?

Voel je je verder wel goed, VG?
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:02:13 #225
437909 GVman
korte tekst
pi_155316799
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 20:59 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Oh wat jammer GVman. Moet ze de volgende keer een hogere dosis nemen/krijgen? En waarom moet je nog steeds spuiten?
Hopelijk mag je gauw stoppen inderdaad
Ach ja, het is inderdaad jammer, maar het zij zo. Mijn vrouw zei bij de tweede echo nog dat we nog nooit drie keer achter elkaar goed nieuws hadden gekregen. Nu dus ook niet. Hopelijk is dat de volgende poging anders!

Afijn, mijn vrouw moet nu aan de Gonal, ik dacht 225 IU per keer. De afgelopen poging was dat 150 IU Menopur per keer. Decapeptyl zit er hoe dan ook bij. We hopen dan ook op zo'n 15 aangeprikte follikels, net als VG.

Ikzelf zit nog altijd aan een cocktail van Pregnyl en Gonal om de 'natuurlijke' processen op gang te houden. De gedachte erachter is dat als het ontdooien van de ingevroren rietjes niet goed gaat er alsnog (weer) een TESE uitgevoerd kan worden. Daar heb ik uiteraard weinig behoefte aan, maar goed, als het zo is, dan is het zo.

Ik hoop i.i.g. dat het niet al te lang meer duurt. Ik merk dat ik minder lekker in mijn vel zit, conditioneel minder ben enzo. Dat had ik veel minder toen ik aan de Sustanon (een testosteron suppletie zat). De uitslagen van bloedonderzoeken geven dit trouwens ook aan allemaal... En de sfeer in huis is niet altijd gezellig, helemaal niet wanneer ook mijn vrouw aan hormoonspul zit.

@VG: wat goed, die 15 aangeprikte follikels! Hopelijk zijn er veel bevruchtingen en cryo's bij. Dan kun je de hele stimulatie achter je laten (of je moet een wel heel groot gezin willen hebben, haha)

@Majo: -O- :'(
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_155317152
@Stroop, beetje buikpijn, en opgeblazen gevoel in buik, verder redelijk geslapen vannacht. Hoort er allemaal bij, bij zoveel follikels aangeprikt te hebben.(op een rare droom na :Z ) Ik drink mij helemaal suf (liters), dat moet tegen overstimulatie. En rustig aan doen, dus geen huishoudelijk werk :P wat wel vervelend is met een peuter in huis. Gelukkig heb ik een lieve man die veel doet in huis, hij werkt nu wel vandaag.

@GVman, ja hopelijk idd veel bevruchtingen, mijn man wil niet meer dan 2 kinderen, tenzij tweeling (ik stiekem wel meer O-) maar eerst een tweede, dan zou ik (en mijn man) zo verschrikkelijk blij zijn als alles achter de rug is.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:00:54 #227
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155320295
VG dit is de 2e ronde met clomid, de 7e ronde in totaal (had nogal extreme cycli). Op zich moet ik ook niet zeuren, denk dat ik gewoon opnieuw moet tellen sinds ik de clomid slik. Denk niet dat het bijwerkingen nog zijn want clomid slik je van dag 3 tot 7, zit nu op dag 32. Hoe gaat het nu met jou?

Stroopwafel mijn NOD is morgen dus ik geef het nog weinig kans. Ook weer menstruatie-achtige krampen sinds vanochtend dus verwacht dat het een dezer dagen doorzet.

Thanks GV, ook een :* voor jou!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_155320806
Gebeld door ziekenhuis, 12 vd 15 eicellen konden ze gebruiken. Waarvan 5 nu bevrucht zijn. Dus donderdagmiddag terugplaatsing. Wat ben ik opgelucht zeg:), zat de hele ochtend in de zenuwen.

@Majo, okay, wat zijn de stappen hierna voor jou? Moet je nog zelf blijven proberen of ga je een traject in?
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:30:32 #229
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_155320873
Supernieuws VG!

En voor iedereen hier een dikke :*
pi_155321360
Dankje Hobbesje. En voor iedereen hier ook een digitale knuffel
  Moderator dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:51:28 #231
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155323053
Dat klinkt goed VG! *O* Veel succes alvast voor aanstaande donderdag :*

In principe gaan we het 6 rondes met clomid proberen, daarna gaan ze verder kijken. Zaad van vriend vandaag ingeleverd, daarvan krijgen we over 2 weken de uitslag. Zou natuurlijk ook nog iets mee aan de hand kunnen zijn, hoop van niet!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_155323346
Dankje MaJo. Wat spannend voor jullie, hopelijk is het zaad van je man goed.
  Moderator donderdag 20 augustus 2015 @ 07:39:38 #233
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155372233
Succes vandaag VG! :*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_155373085
Dankje MaJo!

Hoop voor je dat het nu raak is:). X
  donderdag 20 augustus 2015 @ 10:16:37 #235
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_155374418
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:56 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ze heeft afgelopen woensdag een tp gehad van een cryo en doet acupunctuur ter ondersteuning. Nu weer even fingers crossed. Als deze poging niet lukt dan is er in januari 2016 pas weer plaats voor een volgende behandeling. Dat is eigenlijk wel ontzettend balen voor haar, maar het is helaas niet anders. Ik hoop dat het niet nodig gaat zijn voor haar.

GV man wat ontzettend balen dat de poging gestaakt is. Aan de andere kant is het als je het rationeel bekijkt natuurlijk wel goed dat ze spaarzaam omgaan met de kostbare rietjes in de vriezer. Hopelijk gaan er deze keer met de nieuwe hormonen meer follikels groeien bij je vrouw.

Spannend Vintagegirl. Succes met afwachten. Hopelijk hebben jullie deze week gewoon een tp. :*
Hopelijk is de acupunctuur voor haar een goede ondersteuning, Nikki! Ik duim!

GV-man, wat ontzettend balen... Maar inderdaad: die rietjes zijn zeer kostbaar. Succes :*

VG, 20 follikels aangeprikt! Dan is rustig aan doen inderdaad wel belangrijk ja. En inderdaad heel veel drinken. Fijn dat er vijf mooie bevruchtingen zijn! Ik ga duimen voor een prettige terugplaatsing en succesvol resultaat.

MaJo, ik lees dat je inmiddels aan de clomid zit. Bij mij bleef mijn cyclus daarmee nagenoeg gelijk (ongeveer 33-34 dagen), al bleek toen dat mijn luteale fase vrij lang was (17-18 dagen). Checken ze elke maand je progesteronniveau? Hopelijk heeft het snel effect en blijft het bloed weg :)

Voor een ieder die ik nu onverhoopt en zeker niet bewust 'oversla', mijn welgemeende succeswensen en dikke knuffels. Ik lees nog steeds mee en duim non-stop voor dikke, vette strepen in dit topic. :* :*
pi_155374605
Dankje Frummel, ik ben wel een beetje bang voor overstimulatie na de terugplaatsing.
  donderdag 20 augustus 2015 @ 10:29:37 #237
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_155374636
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 10:27 schreef VintageGirl het volgende:
Dankje Frummel, ik ben wel een beetje bang voor overstimulatie na de terugplaatsing.
Snap ik :* Ik was ook bang daarvoor. Ik heb dan ook echt liters water gedronken elke dag en enorm rustig aan gedaan. Maar dat kon ook omdat ik niet werkte op dat moment... En dan nog weet ik niet of ik het daarmee echt voorkomen heb. Je kunt er niks aan doen in ieder geval als het wel gebeurt :*
pi_155374652
Ja, ik drink me ook helemaal suf aan water e.d. Bij mijn eerste zwangerschap hield ik namelijk ook heel veel vocht vast, dus vandaar mijn angst. Ik werk momenteel ook niet, maar heb een peuter rondlopen, gelukkig doet mijn man veel in huis naast zijn werk.

Hoe gaat het nu met je Frummel?
  donderdag 20 augustus 2015 @ 11:39:16 #239
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_155375901
Fijn dat je man je goed ondersteunt, al lijkt het me inderdaad pittig als je er al ééntje hebt rondlopen... Geen ervaring mee nog ;)

Met mij goed, dank je :) Inmiddels bijna 15 weken onderweg en het verloopt prima. Het is het allemaal waard geweest! Verdere updates doe ik in ZG ;)
pi_155376010
Vg bijna pupo! Spannend en veel succes met de wachtweken.

Majo klinkt toch wel weer spannend, maar het is wel vaker spannend bij jou met jouw lichaam dat je steeds op het verkeerde been zet. Lukt het een beetje om rustig te blijven? Ik ga voor je duimen.

Met mij gaat het goed. Nog een dagje werken en dan eindelijk vakantie
  donderdag 20 augustus 2015 @ 11:46:49 #241
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_155376040
Fijn, Arja. Even bijkomen dus :* Al zicht op nieuwe terugplaatsing of houden jullie het even rustig voorlopig?
pi_155376044
@frummel, zo alweer 15 weken! Gaat dat snel zeg! Al meerdere echo's gehad ook?

@Arja, ja bijna pupo:) vind het wel ontzettend spannend allemaal.
  donderdag 20 augustus 2015 @ 11:50:25 #243
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_155376104
5 echo's gehad... :@ beetje luxe... met 6,5 week, 8,5 week, 10 weken, 12,5 en 13,5 week. Onze fertiliteitsarts was heuul lief ;)
pi_155376194
Zo! Dat zijn aardig wat echo's. Waarom zoveel echo's als ik vragen mag. Allemaal inwendig of ook uitwendig?
  donderdag 20 augustus 2015 @ 11:56:15 #245
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_155376231
Met 6,5 en 8,5 week was bij fertiliteitsarts, daarna mochten we door naar vk. Met 10 weken was termijnecho, met 12,5 hadden we afrondend gesprek bij fertiliteitsarts (wilden haar bedanken en kregen weer een echo) en die met 13,5 was trouwens met 13 weken voor de combinatietest.
pi_155376328
Ah! Okay. Krijgt iedereen die in de mmm zit zoveel echo's bij zwangerschap?
  donderdag 20 augustus 2015 @ 12:02:21 #247
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_155376398
Geen idee... Die echo met 12,5 week was wel een verrassinkje en voor echo van de combinatietest hebben we wel gewoon betaald, want geen verhoogd risico. Ik denk dat dit wel enigszins uitzonderlijk was ;) Maar ik vond het niet heel erg.
pi_155376462
Ah okay, ik vond echo's heel spannend bij mij eerste zwangerschap. Super zenuwachtig zat ik dan in de wachtruimte.
pi_155377149
VG succes! ^O^
pi_155377315
Dankje NIKKI!
pi_155380757
Succes met de terugplaatsing, VG. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_155380819
Dankje Nanuke! Het is gelukt! 1 heel goed embryo teruggeplaatst en nog 3 (misschien 4) in de vriezer:) ik ben officieel pupo!
  donderdag 20 augustus 2015 @ 16:02:58 #253
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_155382049
VG PUPO! *O*
pi_155382313
Dankje Frummeltje! Heel bijzonder gevoel, nu die wachtweken in
pi_155383343
VG succes met afwachten. :*
pi_155384353
Frummel ik heb 14 september weer een uitgangsecho en verwacht dan weer te kunnen starten met de vierde ivf ronde
pi_155384874
Dankje NIKKI!
  donderdag 20 augustus 2015 @ 20:11:47 #258
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_155388187
VG PUPO! *O*
En nu plakken blijven, baby!! ~O> anders krijg je met ons te maken... >:)
pi_155388901
VG is PUPO *O* *O* *O*
pi_155389022
@ :D Stroopwafel en Mrs. Peel Dankje dames!!! :) ja dat ie lekker mag blijven plakken.

[ Bericht 38% gewijzigd door VintageGirl op 20-08-2015 20:37:50 ]
pi_155389291
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 15:11 schreef VintageGirl het volgende:
Dankje Nanuke! Het is gelukt! 1 heel goed embryo teruggeplaatst en nog 3 (misschien 4) in de vriezer:) ik ben officieel pupo!
Yay! Succes *O*
pi_155390388
Dankje dankje Gaddle!! :D :*
pi_155403854
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 22:24 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Haha, nog nooit gehoord! :D het idee is dan dat je de baby schudt? :D Ik heb nu heel leuke beelden voor ogen :D
Nee, het idee is dat er kennis gemaakt wordt met de baby. Het is dan ook gewoon dat de baby dan van hand tot hand gaat. Ik moet ook zeggen dat ik oorsprong van de uitdrukking niet zo goed kan plaatsen. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_155403874
Met de medicatie is het uiteindelijk goedgekomen. Maandag worden ze bezorgd. De kriebels beginnen toch wel weer te komen, nu. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_155404108
@Nanuke, ik wens je alvast heel veel succes
pi_155404263
Thanks. :) Ik hoop zo dat deze poging beter verloopt als de vorige. Niet alleen qua gevoel (want ik was echt heel labiel en vond mezelf heul niet leuk meer), maar ook qua opbrengst. Dan hoeft het niet eens meteen te lukken (daar ga ik ook helemaal niet van uit), als ik maar weet dat mijn lijf het wel doet op de medicatie. Vanavond gaan we boodschappen doen, ik geloof dat ik maar vast chocola ga inslaan. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_155404957
Ja, je moet echt vertrouwen op je lichaam, en daar heb ik ook wel eens moeite mee.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 08:54:17 #268
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_155430944
Spannend Nanuke. Ga je dan maandag ook meteen beginnen? (ik ben nog een n00b op hormoongebied. Kent iemand een goede site/boek waarin ik me een beetje in kan lezen? Nu de uitslag van het tweede zaadonderzoek langzaam dichterbij kruipt, wordt het misschien toch wel relevant om iets minder n00b te zijn...)
pi_155434098
Wij hebben na de intake een aantal boekjes meegekregen waar informatie in stond. In mijn geval was dat niet heel nodig, maar wel fijn alles in een boekje bij elkaar te hebben. En voor mijn lief is het ook prettig om het nog een keer te kunnen nalezen allemaal.

Vanaf maandag krijg ik eerst een hormoon (decapeptyl) wat ervoor zorgt dat de normale cyclus platgelegd wordt. Dit is nodig, omdat er natuurlijk pas eitjes moeten gaan groeien wanneer het ziekenhuis dat wil. Dan moet ik na een aantal dagen stoppen met de pil, en komt een gewone menstruatie op gang. Vervolgens krijg ik tijdens die menstruatieweek een echo om te kijken of mijn baarmoeder goed schoon geworden is.
Is dit het geval, wordt naast de decapeptyl gestart met een volgend hormoon (in mijn geval menopur) wat ervoor zorgt dat er eitjes gaan groeien. De decapeptyl heeft als langere termijn effect dat het de rijping van eicellen stimuleert, dus deze moet ik dan nog altijd blijven spuiten. Vanaf het moment dat er gestart is met de menopur, krijg ik regelmatig echo's om te kijken hoe het zit met de groei en hoeveelheid van de eitjes.
Wanneer deze op een gegeven moment groot genoeg zijn om aan te prikken, wordt er een punctie gepland. 36 uur voor de punctie moet ik dan een spuit pregnyl zetten om de eisprong op te wekken en de eitjes een laatste boost te geven. Vanaf dit moment mag ik stoppen met de decapeptyl en de menopur. Tegelijk met de punctie wordt dan ook door de man geproduceerd, waarna de eitjes worden bevrucht. Als er dan embryo's ontstaan die qua kwaliteit goed genoeg zijn, wordt er een embryo teruggeplaatst na (in ons geval) 4 dagen. De ene dag extra is nodig omdat lief en ik PGD doen (embryoselectie) en eerst moet worden vastgesteld of de embryo niet mijn erfelijke ziekte meedraagt. Tijdens deze dagen wachten moet ik dan utrogestanbollen gebruiken om het baarmoederslijmvlies mooi dik te laten worden, tot het moment van de zwangerschapstest.

Zo gaat het in het kort dus. Maar ik neem aan dat jullie voor jullie starten nog wel een informatief gesprek krijgen, en dus deze informatie dan ook wel krijgen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_155434541
@Nanuke, jij gaat ook (weer) IVF?/ICSI? doen. Heel veel succes alvast gewenst! Vind het een heftig traject, maar als alles goed gaat worden we beloond met iets heel moois O+ :*
pi_155439931
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 13:24 schreef VintageGirl het volgende:
@Nanuke, jij gaat ook (weer) IVF?/ICSI? doen. Heel veel succes alvast gewenst! Vind het een heftig traject, maar als alles goed gaat worden we beloond met iets heel moois O+ :*
Ja, ISCI inderdaad met embryoselectie dus. Ik vind het ook echt heel heftig. Vorige keer viel ook behoorlijk tegen, voornamelijk omdat ik heel veel last had van pijn in mijn eierstokken. Plus het feit dat ik bijna geen normaal leven meer overhield met het heen en weer treinen naar het ziekenhuis (ong 5uur onderweg per keer). Daarnaast ook nog de domper dat mijn lijf slechter op de medicatie had gereageerd dan ze verwacht hadden. Uiteindelijk hielden we van 2 embryo's 1 gezonde over. Dus toen ik ongesteld werd, was ook gelijk poging 1 klaar. Was een flinke domper. Nu dus met hernieuwde moed op naar poging 2 met een hogere dosis menopur. :) Als alleen al de opbrengst verdubbeld ben ik al tevreden, dat verhoogd de kans op positief resultaat al enorm.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_155440599
@Nanuke, zo 5 uur reizen?! Bij welk ziekenhuis loop je? Ja dat kan mij goed voorstellen dat het een flinke domper was.. Mijn punctie werd de vorige keer op het laatste moment afgebroken, achteraf wel blij mee, omdat de opbrengst deze keer echt veel beter is, en nog steeds poging 1 is.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 21:08:00 #273
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_155446475
Wow, dat zijn nogal wat hormonen, Nanuke.. Bedankt voor je verhaal, ik zal Google eens aanzwengelen.. En we zullen (neem ik aan) ook nog wel informatie krijgen als we eenmaal écht beginnen.
  Moderator zaterdag 22 augustus 2015 @ 22:23:14 #274
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155449656
Succes Nanuke! Bedankt voor de uitleg, had geen idee dat er zo ontzettend veel bij zo'n ICSI behandeling kwam kijken.

Stroopwafel, ik las ergens dat het boek "Spuiten en Snikken" precies hierover gaat. Check http://claudiavanloon.nl/spuiten-en-snikken/

VG hoe gaat het nu? Kun je een beetje het hoofd koel houden?

Ik ben inmiddels weer ongesteld geworden. Sinds ik clomid slik zijn de menstruaties weer net zo heftig als vroeger ;(
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_155450820
@MaJo, balen dat je weer ongesteld bent geworden -O- , en die menstruatiepijn is herkenbaar, ik had daar ook vaak heel erg last van. Met mij gaat het goed, wel veel rust genomen afgelopen dagen en niet het huis uit geweest. De laatste dagen zullen heel moeilijk zijn, voor alsnog valt het nu mee met de spanning. Eind volgende week gaan we paar daagjes weg, daar heb ik wel zin in en is een mooie afleiding :) .
pi_155489131
Bij mij had mn menstruatie ondertussen moeten doorbreken, maar ik zit nog steeds te wachten.
Ik had al wat licht bloedverlies gehad, dus ik dacht nu komt het. Hopelijk komt het snel anders kom in de knoop met mijn vakantie.
pi_155512029
Gaddle wat vaag :{
Zitten jullie ook rtl 4 te kijken?
Pfhoe herkenbaar.....
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_155513118
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 21:49 schreef Ereshkigal het volgende:
Gaddle wat vaag :{
Zitten jullie ook rtl 4 te kijken?
Pfhoe herkenbaar.....
Nee, Yolanthe?
pi_155513442
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 22:14 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Nee, Yolanthe?
Klopt, fijn dat ze er open over praat dat kinderen niet zo gewoon zijn en wat dat met je doet...
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  maandag 24 augustus 2015 @ 22:29:46 #280
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_155513696
Ik heb het gemist.. Ben niet zo van Yolanthe, maar ik vind het erg goed dat ze er zo open over is. Toch nog een taboe, waar dit goed tegen zal helpen. Begreep ook dat ze een soort gastblog zou schrijven binnenkort..

En voor de liefhebbers: morgen komt op België (een) een documentaire over een fertiliteitskliniek in Groot Brittannië. Het hele traject, maar dan vanuit de ogen van de artsen.

Nanuke: nu officieel weer begonnen?
pi_155515410
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 22:29 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Ik heb het gemist.. Ben niet zo van Yolanthe, maar ik vind het erg goed dat ze er zo open over is. Toch nog een taboe, waar dit goed tegen zal helpen. Begreep ook dat ze een soort gastblog zou schrijven binnenkort..

En voor de liefhebbers: morgen komt op België (een) een documentaire over een fertiliteitskliniek in Groot Brittannië. Het hele traject, maar dan vanuit de ogen van de artsen.

Nanuke: nu officieel weer begonnen?
Klinkt boeiend. Hoe laat?
pi_155516342
Heb het opgezocht: Belgie 1, 22.20
pi_155524098
@vintagegirl;
Ik loop in het hoge noorden, en ik woon in twente. Ik ga vaak met de trein, want met dagkaarten van de AH bijvoorbeeld is het goedkoper dan heen en weer rijden (als je alleen gaat, gaat er iemand mee dan is de auto weer goedkoper). Wat dus inhoud dat ik 2 uur en 13 minuten onderweg ben, enkele reis. En dan nog van station naar ziekenhuis en weer terug. Das zelfs meer dan 5u bedenk ik me. :o

@stroopwafelmeisje
Het is inderdaad nogal wat. Ik denk ook dat het echt heel belangrijk is als je vantevoren goed op de hoogte bent, dat scheelt al een boel onzekerheid in het traject. En vooral niet onderschatten wat het emotioneel en fysiek van je vraagt, het viel mij echt tegen. Ik ben benieuwd hoe het deze keer zal gaan.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_155525834
@Nanuke. heb je een pm gestuurd
pi_155533088
Werken hormonen besmettelijk!?
Heb knallende koppijn dus verwacht eerdaags menstruatie
Peuter is loei chagrijnig en vriendlief al net zo...
Wordt gezellig! :(
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_155540182
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 18:15 schreef Ereshkigal het volgende:
Werken hormonen besmettelijk!?
Heb knallende koppijn dus verwacht eerdaags menstruatie
Peuter is loei chagrijnig en vriendlief al net zo...
Wordt gezellig! :(
Dat klinkt lekker gezellig inderdaad :'(
Hopelijk komt je menstruatie gauw doorzetten.
Bij mij is helaas nog steeds niet. Ik voel me af en toe soort ongesteld, maar er komt niets. -O-
  Moderator dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:04:43 #287
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155540517
Hier ook weer heerlijk emo door de clomid :') Krijg er echt ontzettende stemmingswisselingen van :X Daarnaast word ik er ontzettend moe van (letterlijk) dus vandaag maar op tijd naar bed :O
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_155540616
Digitale knuffel van mij dames.
pi_155598546
Vandaag de intake gehad, en wat een fijne fertiliteitsarts O+ Ze had zich echt goed voorbereid en stelde verdiepende vragen in plaats van dat we weer dezelfde antwoorden op de zelfde vragen moesten geven :)

Vervolgstappen zijn gezet! Vriendlief moet twee maal zijn zaad laten controleren, want misschien is het toch beter dan verwacht en hoeven we ons niet meteen op IVF-ICSI te richten zoals nu 'voorspeld' is. En hij krijgt ook een "APK-keuring", zodat ze kunnen achterhalen/uitsluiten wat de oorzaak is van de verminderde kwaliteit van zijn zaad.

Ik heb vandaag een inwendige echo weer gehad en mn ei stong op springen. Toch fijn om te weten dat mijn lichaam inderdaad weer helemaal op de rails is O+ Wel nog duidelijk sporen van PCOS, want meer follikels dan gebruikelijk. :7 Op 22 oktober terug voor alle uitslagen van onderzoeken en dan een vervolgplan bespreken.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_155599068
@SilverSjors, spannend allemaal! En fijn dat je een fijne arts hebt.
pi_155603922
Fijn silversjors dat je er een goed vertrouwen in de arts hebt
Ik heb ook zo kanjer van een arts en echscopiste gelukkig maar want je ligt daar toch vrij kwetsbaar elke keer....

Vintagegirl hoe voel jij je!?
Majo ellende he die clomid hopelijk voel je je snel beter!!
Gaddle al ongesteld geworden inmiddels?

Hier komt het er volgens mij echt aan. Gisteren kreeg ik zo buikkrampen dat mn avond eten er gewoon uit kwam :r
Vandaag verder geen klachten beetje gammel alleen
Maar tot nu toe nog geen drupje bloed
Hoop alleen dat het niet meteen morgen vroeg is dan is mijn wekelijks zwemhalfuurtje met ons menneke.... Ach als dat wel zo is gaan we wel iets anders doen samen...
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_155604756
@Eresh, ja wisselend, vanochtend op het randje van kotsmisselijk, smiddags last van onderrug (nu nog steeds). En zo af en toe hoofdpijn. Verder vaak plassen, ook wegens veel drinken. En steekjes in buik af en toe. En hele zere (grotere) boobs. Afkeer bij voedsel waar ik normaal gek op ben...En constant hongergevoel. Afwachten dus, geen idee of dit al wat kan betekenen of dat het aan de Utrogestan ligt.
pi_155605619
Ik ga gewoon gigantisch hard duimen voor je dat dit hele andere tekenen zijn dan utrogestan...
Nog even volhouden :*
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_155605693
Dankje Eresh, ik hoop het ook stiekem
pi_155606311
Ik duim mee voor VG!

Balen eresh, dat je zo veel last kunt hebben van een menstruatie :( Ik vind het stom!

Super fijn Silver! Had je vriend trouwens nog maar 1 keer zaad laten onderzoeken?

Volgende week tweede zaadonderzoek, na 1 week telefonisch de uitslag en dan vermoedelijk meteen de verwijzing naar de fertiliteitsarts. Hopelijk kunnen we dan gauw beginnen! Hoewel ik er ook wel weer tegenop zie :') Vrouwen en hun gevoelens 8)7
pi_155606372
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 22:04 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ik duim mee voor VG!

Balen eresh, dat je zo veel last kunt hebben van een menstruatie :( Ik vind het stom!

Super fijn Silver! Had je vriend trouwens nog maar 1 keer zaad laten onderzoeken?

Volgende week tweede zaadonderzoek, na 1 week telefonisch de uitslag en dan vermoedelijk meteen de verwijzing naar de fertiliteitsarts. Hopelijk kunnen we dan gauw beginnen! Hoewel ik er ook wel weer tegenop zie :') Vrouwen en hun gevoelens 8)7
Nee, twee keer :) Een keer gewoon via het lab/bloedprikken en een keer via gynaecologie zelf :Y
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_155606523
Ja mrs peel zeker stom...
En dan ben ik dus nog niet ongesteld hou mn hart vast wat er dit keer gaat komen...vooral door de provera is het altijd dubbel ellende! Maar goed we kunnen gelukkig dan wel weer gaan beginnen! Hoop dat het nu snel gaat komen
Hoop dat jullie goede hoopvolle uitslagen krijgen en snel mogen gaan beginnen
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_155606739
Dankje Mrs. Peel. Ik wens je alvast succes bij de fertiliteitsarts :* .
pi_155607255
quote:
17s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 22:05 schreef SilverSjoiis het volgende:

[..]

Nee, twee keer :) Een keer gewoon via het lab/bloedprikken en een keer via gynaecologie zelf :Y
Waarom verwachten ze eigenlijk dat zijn zaad nog wel eens beter kan zijn dan eerst gedacht werd? Hebben ze dat uitgelegd? Want 2x zaadonderzoek 'kost' je 2 maanden, toch?
  donderdag 27 augustus 2015 @ 22:36:13 #300
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_155607806
Spannend, VG! Dat klinkt veelbelovend en ik hoop mee dat het niet door de (kunstmatige) hormonen komt!

Silver, hebben ze ook uitgelegd wat zo'n "apk" inhoudt (en wat de kansen zijn dat ze iets vinden dat verholpen kan worden)? Wij krijgen volgende week de uitslag van het tweede onderzoek en ik begin steeds meer te twijfelen in hoeverre verder onderzoek zin heeft. Toegegeven: omdat ik dat op internet gelezen heb O-)
Wel heel fijn dat je zo'n fijne arts hebt gevonden! Vasthouden die!
pi_155608109
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:19 schreef Ereshkigal het volgende:
Fijn silversjors dat je er een goed vertrouwen in de arts hebt
Ik heb ook zo kanjer van een arts en echscopiste gelukkig maar want je ligt daar toch vrij kwetsbaar elke keer....

Vintagegirl hoe voel jij je!?
Majo ellende he die clomid hopelijk voel je je snel beter!!
Gaddle al ongesteld geworden inmiddels?

Hier komt het er volgens mij echt aan. Gisteren kreeg ik zo buikkrampen dat mn avond eten er gewoon uit kwam :r
Vandaag verder geen klachten beetje gammel alleen
Maar tot nu toe nog geen drupje bloed
Hoop alleen dat het niet meteen morgen vroeg is dan is mijn wekelijks zwemhalfuurtje met ons menneke.... Ach als dat wel zo is gaan we wel iets anders doen samen...
Wat vervelend
Nee, ik ben nog niet ongesteld. Ik heb al het gevoel van een menstruatie behalve het bloedverlies.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')