ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
Lekker klantvriendelijk weer... retourtje morgen kost 5 euro. Maar ik moet als student 10 euro op de kaart zetten... maar eigenlijk 12,50 want met 7,50 mag je weer niet inchecken op de terugweg Kaart verloopt volgende maand dus ik wil er niet veel geld opzetten... e-ticket met korting kan niet meer online worden gekocht en ticket uit de automaat kost 1 euro extra...dat is wel erg veel op die 5 euro retour kosten... Zou haast zwartrijden voor die paar minuten maar ja zie je ze nooit.. dan ineens wel
Op woensdag 29 juli 2015 16:06 schreef Deezertje het volgende: Lekker klantvriendelijk weer... retourtje morgen kost 5 euro. Maar ik moet als student 10 euro op de kaart zetten... maar eigenlijk 12,50 want met 7,50 mag je weer niet inchecken op de terugweg Kaart verloopt volgende maand dus ik wil er niet veel geld opzetten... e-ticket met korting kan niet meer online worden gekocht en ticket uit de automaat kost 1 euro extra...dat is wel erg veel op die 5 euro retour kosten... Zou haast zwartrijden voor die paar minuten maar ja zie je ze nooit.. dan ineens wel
Op woensdag 29 juli 2015 16:06 schreef Deezertje het volgende: Maar ik moet als student 10 euro op de kaart zetten... maar eigenlijk 12,50 want met 7,50 mag je weer niet inchecken op de terugweg
10 is genoeg want met 7,50 kan je gewoon inchecken.
10 is genoeg want met 7,50 kan je gewoon inchecken.
Ik lees overal dat je 10 euro op de kaart moet zetten om met de trein te reizen tijdens je kortingperiode. Als ik dat doe en mijn enkeltje kost 2,50 blijft er dus 7,50 over en heb ik op de terugweg dus niet die 10 euro meer op de kaart staan. Eerst kon je nog met 1 euro opwaarderen ofzo. maar tegenwoordig zie ik alleen 4 euro of meer staan.
Ik lees overal dat je 10 euro op de kaart moet zetten om met de trein te reizen tijdens je kortingperiode. Als ik dat doe en mijn enkeltje kost 2,50 blijft er dus 7,50 over en heb ik op de terugweg dus niet die 10 euro meer op de kaart staan. Eerst kon je nog met 1 euro opwaarderen ofzo. maar tegenwoordig zie ik alleen 4 euro of meer staan.
Je mag 4 euro rood staan, dat wil men echter blijkbaar niet al te luid rondbazuinen.
Je kunt bij een servicebalie gratis saldo overzetten van je oude kaart op je nieuwe kaart. Moet je wel een nieuwe hebben voordat je oude verloopt, want saldo overzetten van een verlopen kaart lukt niet.
Je kunt tegenwoordig ook "saldo aanvullen tot" selecteren.
Ja, maar ook dat kan maar tot een aantal bepaalde bedragen, 20, 30, 50 euro en zo. Het zou mooi zijn als je dat zelf kunt bepalen. Bij GVB-automaten kun je wel met bijvoorbeeld 1 euro opladen, je toetst zelf het bedrag in dat je wil.
Aan het loket kun je wel zelf een bedrag bepalen, ik heb laatst eens 7,50 erbij op laten zetten
Wil je met regionale treinen rijden, kijk dan op de TER-site van de verantwoordelijke regio. Wil je met Intercités of TGV rijden (als dat kan), dan moet je bij Voyages-SNCF wezen.
Naar goed Frans gebruik is er geen touw vast te knopen aan de dienstregeling van dat ding. De vertrektijden van morgen:
06:00 x 08:29 (reistijd 2:29) 07:17 x 09:37 (reistijd 2:20) 08:41 x 11:08 (reistijd 2:27, met overstap in Redon) 10:02 x 12:23 (reistijd 2:21) 12:32 x 14:53 (reistijd 2:21) 12:55 x 16:50 (reistijd 3:50, waarvan een deel met de bus) 15:12 x 18:22 (reistijd 3:10, met overstap in Redon) 17:06 x 19:20 (reistijd 2:14) 18:46 x 20:53 (reistijd 2:07) 19:10 x 07:53 (reistijd 12:43, bijna 9 uur wachten in Brest)
Op woensdag 29 juli 2015 18:34 schreef Dr_Flash het volgende: In Frankrijk is de CO2 uitstoot bijna 86 % lager met de trein dan met de auto! Bij NS _ALTIJD_ precies 75 %
Waar natuurlijk geen kut van klopt op routes als Den Helder - Harlingen.
Op woensdag 29 juli 2015 19:28 schreef Dr_Flash het volgende: Vlissingen - Hoek van Holland is met de auto ook wel vrij kort geloof ik toch?
Nu moet je nog om Vlaardingen heen met de A4, straks ligt daar de nieuwe blankenburgtunnel onder de nieuwe waterweg en ben je er gemakkelijk binnen anderhalf uur (trein doet twee-en-een-halfuur)
Maar het zou goed zijn als NS die misleidende 75 % zou weghalen of op z'n MINST de moeite zou nemen om echt iets te berekenen. Want die 50,21 kilo van de Fransen is natuurlijk ook rekbaar tussen 15 kilo als je met z'n 3en in een hybride truttenschudder gaat zitten, en 400 kilo als je met de Ferrari gaat en je draait wat donuts onderweg.
Op woensdag 29 juli 2015 19:57 schreef Dr_Flash het volgende: De Klomp - Veenendaal C is 56 minuten met een overstap in Utrecht. Denk dat je dat lopend nog wel wint
Volgens Google Maps is het lopend 43 minuten
Saillant detail: Met de fiets win je het van de bus (13 vs. 15 min)
Als je beetje doorstapt dus loop je er in 35 minuten heen.
Op woensdag 29 juli 2015 21:14 schreef spectrumanalyser het volgende: Op de lijn Den Helder - Nijmegen Nijmegen (800) rijd vandaag ICM . Hier rijd normaal VIRM . ICM is altijd goed naar mijn mening
serie 800 gaat volgens mij richting Eindhoven maar dan kan ook aan mij liggen. Daar keert ie overigens als 3500 naar Schiphol en v.v. Dus daar kan de inzet van ICM mee te maken hebben...
Verder waren we niet dusdanig onder de indruk van Rennes dat we daarvoor vijf uur gaan reizen.
Waarom vroeg je het dan Ik denk dat het eerder is 'Foekie vindt Rennes niet leuk en heeft geen zin in 5 uur reizen DUS gaan we het niet doen maar ik wil niet laten merken dat ik het jammer vind'
Leugenaar, je geloofde echt niet meteen dat ze mijn huis in durfde.
Tuurlijk wel homo, ik durfde ook je huis in, ik sta nergens van te kijken. Ze kan best aardig zijn, maar ik heb niet de illusie dat foekie een pretentieus meisje is
En noem mij geen leugenaar, ik ben veel eerlijker dan goed voor me is.
Waarom vroeg je het dan Ik denk dat het eerder is 'Foekie vindt Rennes niet leuk en heeft geen zin in 5 uur reizen DUS gaan we het niet doen maar ik wil niet laten merken dat ik het jammer vind'
Op donderdag 30 juli 2015 09:35 schreef Ajaxfan het volgende: Er heeft een vrachtwagen de viaducten tussen Muiderpoort en CS weer verkeerd ingeschat. Treinverkeer heeft tijdelijk platgelegen.
Eerder andersom denk ik? Hoogte van zijn vrachtwagen verkeerd ingeschat. Als een viaduct lager is als 4,20m staat het netjes aangegeven op een bord volgens mij.
Op donderdag 30 juli 2015 09:35 schreef Ajaxfan het volgende: Er heeft een vrachtwagen de viaducten tussen Muiderpoort en CS weer verkeerd ingeschat. Treinverkeer heeft tijdelijk platgelegen.
Ik was 1 van de gelukkigen in een trein die 20 minuten pal voor Amsterdam CS stil moest blijven staan voor we eindelijk verder mochten rijden.
Eerder andersom denk ik? Hoogte van zijn vrachtwagen verkeerd ingeschat. Als een viaduct lager is als 4,20m staat het netjes aangegeven op een bord volgens mij.
Uhhmm dat dus inderdaad.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
De aanpak van het spoor en de wissels bij Utrecht Centraal loopt mogelijk een jaar vertraging op en pakt daardoor veel duurder uit.Het ministerie bevestigt berichtgeving daarover in het FD.
Het project was begroot op 270 miljoen. Volgens het FD komt daar 100 miljoen bij.Het ministerie spreekt dat tegen en zegt dat de overschrijding is geraamd op 30 miljoen euro.
De aanpak van het spoorknooppunt in Utrecht zou uitvoerder ProRail boven het hoofd zijn gegroeid.Het station in Utrecht wordt ook verbouwd.De nieuwe hal wordt morgen feestelijk geopend.
Voor de dorstigen en minder bemiddelden onder ons, happy hour op Amsterdam CS, in restaurant eerste klas tussen 5 en 7 tweede bier gratis.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Voor de dorstigen en minder bemiddelden onder ons, happy hour op Amsterdam CS, in restaurant eerste klas tussen 5 en 7 tweede bier gratis.
Het is alleen niet in het restaurant maar in de pub en die schijnt nogal onduidelijke openingstijden te hebben (van het type "we zijn open als we open zijn, anders zijn we dicht").
Het is alleen niet in het restaurant maar in de pub en die schijnt nogal onduidelijke openingstijden te hebben (van het type "we zijn open als we open zijn, anders zijn we dicht").
ok, ik kreeg het als reclame tijdens het zoeken naar het educatieve programma van het Eindhoven museum. Ik dacht zal het even meedelen, ze maken er reclame voor maar zijn dan vaak gesloten? Volgens mij moet je dan iets anders met je geld gaan doen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Nou ja, als halverwege de klus je ineens veel strengere veiligheidsmaatregelen moet nemen kan ik me voorstellen dat de kosten flink stijgen.
Hoe dat met dat tracébesluit heeft kunnen gebeuren vind ik maar vaag. Als er nog beroepsprocedures lopen ga je toch niet al beginnen met grootschalige projecten?
ok, ik kreeg het als reclame tijdens het zoeken naar het educatieve programma van het Eindhoven museum. Ik dacht zal het even meedelen, ze maken er reclame voor maar zijn dan vaak gesloten? Volgens mij moet je dan iets anders met je geld gaan doen.
Het is volgens mij een permanente actie die al een paar jaar op diverse abri's staat in Amsterdam. Ik zag laatst op het NS forum een vraag langskomen van iemand die dacht er gebruik van te maken, maar de pub was op dat moment dicht en niemand van het restaurant kon hem vertellen wanneer de pub dan wel open was.
Op donderdag 30 juli 2015 13:47 schreef De-Hamster het volgende: Morgen van Limburg naar Amsterdam, zijn er nog ergens kortingskaartjes actief? Ik zie die van La Place, is er wellicht nog een ander?
Even op marktplaats speuren, dagkaartjes gaan voor ongeveer 16 euro weg.
Ah zo, ik koop geen e-tickets via marktplaats, dus ik was inderdaad op zoek gegaan naar fysieke tickets in de buurt. Maar er is dus geen winkelketen op de La Place na? Dan kan ik net zo goed daarkopen, een dagkaart was alleen net wat makkelijker geweest.
http://parisbytrain.com/ Is dat een soort hobbyistensite of zo? Ik kom er niet echt uit hoe ik nou van Gare du Nord naar Coeur Saint Emilion kom. Alle geüploade kaarten staan in een mapje dat 2008 heet Zal tegenwoordig wel totaal anders gaan allemaal...
ok, ik kreeg het als reclame tijdens het zoeken naar het educatieve programma van het Eindhoven museum. Ik dacht zal het even meedelen, ze maken er reclame voor maar zijn dan vaak gesloten? Volgens mij moet je dan iets anders met je geld gaan doen.
Wegens rijkdom gesloten, mooi toch als je dat kunt zeggen?
Op het station van Groningen is 's nachts bar weinig te beleven. Geen wachtruimte die open is, of café. De nachtdiensten hebben altijd het geluk om 's nachts alle apartelingen te mogen aanschouwen. Na vorige nacht een semi-suïcidale junk, afgelopen nacht een man die behoorlijk in de war was en probeerde staand in slaap te vallen (zonder ergens tegenaan te leunen). Een vermakelijk gezicht van een afstand, fascinerend.
Op donderdag 30 juli 2015 17:39 schreef Monopoly het volgende: Op het station van Groningen is 's nachts bar weinig te beleven. Geen wachtruimte die open is, of café. De nachtdiensten hebben altijd het geluk om 's nachts alle apartelingen te mogen aanschouwen.
Gelukt om de Go Unlimited + MOBIB te kopen in Knokke.
Ze hadden nog niet eerder Nederlanders gehad voor een MOBIB-kaart, dus er moest eerst gebeld worden of het überhaupt wel mogelijk was. Gelukkig uiteindelijk gelukt
Trouwens best apart dat een station met 1 trein per uur gewoon van 6-21, 7/7j loketten geopend heeft. Zoiets bestaat in Nederland tegenwoordig niet meer toch?
Ze hadden nog niet eerder Nederlanders gehad voor een MOBIB-kaart, dus er moest eerst gebeld worden of het überhaupt wel mogelijk was. Gelukkig uiteindelijk gelukt
Moesten ze even controleren of Nederlanders ook gewoon mensen waren?
quote:
Trouwens best apart dat een station met 1 trein per uur gewoon van 6-21, 7/7j loketten geopend heeft. Zoiets bestaat in Nederland tegenwoordig niet meer toch?
Nee in Nederland heb je dan 1 kaartautomaat met een Service- en Alarmzuil, en 27 poortjes in een kring er rond omheen.
Op donderdag 30 juli 2015 13:11 schreef ReisT het volgende: Ze hebben de tekst geüpdate, zoals nieuwsites de hele tijd doen, er staat nu niet hetzelfde als vanmorgen.
Nog zoiets:
[..]
Er gaat morgen een nieuw deel open maar voor een feestelijke opening is het echt nog te vroeg. De hal is nog lang niet klaar.
ProRail heeft misschien een andere definitie van feestelijk?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Waarom rijden er godverdomme geen treinen naar Europa vanuit Noord-Amerika. Fucking bullshit dit gedoe met in een op druk gebrachte buis hangen op 10KM hoogte.
Op donderdag 30 juli 2015 23:11 schreef DeaDLocK2K het volgende: Waarom rijden er godverdomme geen treinen naar Europa vanuit Noord-Amerika. Fucking bullshit dit gedoe met in een op druk gebrachte buis hangen op 10KM hoogte.
Op donderdag 30 juli 2015 23:11 schreef DeaDLocK2K het volgende: Waarom rijden er godverdomme geen treinen naar Europa vanuit Noord-Amerika. Fucking bullshit dit gedoe met in een op druk gebrachte buis hangen op 10KM hoogte.
Nee juist nog helemaal niet. Wilde niet een extra reden geven om weer in secondary te moeten zijn. Drie op een rij vond ik voldoende. Morgen in Nederland probeer ik het strontlazarus nog een keer.
The biggest percentage saving is to be found on an advance single from London to Huddersfield, which normally costs £98.40. But splitting the journey into several tickets gets the price down to just £13.20 - a saving of 87%.
First-class journeys can show huge reductions in price. A a first class day return journey from Manchester to Southampton drops from £498.80 to £213.30. ...
Op donderdag 30 juli 2015 23:57 schreef James1988 het volgende: A a first class day return journey from Manchester to Southampton drops from £498.80 to £213.30.
213 pond is nog steeds een bedrag waarvoor je met minstens 50 verschillende airlines dertien keer naar de maan en terug kunt trouwens. Die 498 slaat echt totaal finaal terminaal nergens op.
Het is inderdaad een absurd bedrag. Manchester - Southampton is 360km, dat komt alsnog neer op 29,5 pence/kilometer voor een retourtje. In 2e klas is een Off-peak retour voor die route te krijgen voor £ 107,60 (15 pence/km).
Op vrijdag 31 juli 2015 00:12 schreef James1988 het volgende: Het is inderdaad een absurd bedrag. Manchester - Southampton is 360km, dat komt alsnog neer op 29,5 pence/kilometer voor een retourtje. In 2e klas is een Off-peak retour voor die route te krijgen voor £ 107,60 (15 pence/km).
Nog steeds best wel duur
500 pond voor 700 km is like 1 euro per kilometer. Dat heeft met degressief tarief echt helemaal niets te maken. Denk dat als je het met een taxichauffeur op een akkoordje gooit, zo'n afstand wel voor minder kan, en twee keer zo snel. Dit slaat gewoon nergens op.
Nou zijn ze in de UK sowieso het zicht op realistische prijzen kwijt. Ik kwam gisteren nog een stukje tegen waaruit bleek dat het 600 euro per maand goedkoper was om een flatje in Madrid te huren en 4 dagen per week naar Londen op en neer te vliegen, dan om in Londen zelf te gaan wonen.
Op vrijdag 31 juli 2015 00:21 schreef Dr_Flash het volgende: Nou zijn ze in de UK sowieso het zicht op realistische prijzen kwijt. Ik kwam gisteren nog een stukje tegen waaruit bleek dat het 600 euro per maand goedkoper was om een flatje in Madrid te huren en 4 dagen per week naar Londen op en neer te vliegen, dan om in Londen zelf te gaan wonen.
Nou zijn ze in de UK sowieso het zicht op realistische prijzen kwijt. Ik kwam gisteren nog een stukje tegen waaruit bleek dat het 600 euro per maand goedkoper was om een flatje in Madrid te huren en 4 dagen per week naar Londen op en neer te vliegen, dan om in Londen zelf te gaan wonen.
7.40 tweede stop, Klein uur onderweg, nog dikke 16 te gaan #dagkaart DB.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Niet te vergelijken met het schitterende oude station dat midden in Baden Baden ligt i.p.v. deze een eind buiten de stad.
[ Bericht 14% gewijzigd door bork op 31-07-2015 08:33:10 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op donderdag 30 juli 2015 13:11 schreef ReisT het volgende: Ze hebben de tekst geüpdate, zoals nieuwsites de hele tijd doen, er staat nu niet hetzelfde als vanmorgen.
Nog zoiets:
[..]
Er gaat morgen een nieuw deel open maar voor een feestelijke opening is het echt nog te vroeg. De hal is nog lang niet klaar.
Vanmorgen was er, afgezien van ballonnen, wat vloerbedekking die voor rode loper moest doorgaan en het uitdelen van kortingsbonnen nog niet echt sprake van een feestelijke opening.
Fulda, Passau, Regensburg en weer terug. Geen nachtwerk, ben vorige week nog in Hamburg en Berlijn geweest, kan ik mooi skippen. Hamburg had gekund maar dan was het iets na 10.00 uur morgenvroeg geworden, toevallig eindtijd dagkaartje.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Vanmorgen was er, afgezien van ballonnen, wat vloerbedekking die voor rode loper moest doorgaan en het uitdelen van kortingsbonnen nog niet echt sprake van een feestelijke opening.
NOS spreekt op teletekst wel van een feestelijke opening
NOS spreekt op teletekst wel van een feestelijke opening
Vanaf circa 8.25 uur een half uurtje muziek en andere kunstzinnige dingen gezien bij de nieuwe ingang aan de Jaarbeurszijde. Het ging nog wel door, maar ik vond het toen wel mooi geweest.
Op vrijdag 31 juli 2015 10:50 schreef ReisT het volgende: Ik vond het maar verwarrend dat er op veel verschillende plaatsen paaltjes stonden. Nu staan ze allemaal op een logische plek.
Maar wel op een plek waar ze de doorstroming behoorlijk belemmeren. Erg irritant als je je trein wil halen (en dat wil nog wel eens het geval zijn op een station).
Maar wel op een plek waar ze de doorstroming behoorlijk belemmeren. Erg irritant als je je trein wil halen (en dat wil nog wel eens het geval zijn op een station).
De hal is nu dubbel zo breed. Met dubbel zo veel paaltjes.
Fulda, Passau, Regensburg en weer terug. Geen nachtwerk, ben vorige week nog in Hamburg en Berlijn geweest, kan ik mooi skippen. Hamburg had gekund maar dan was het iets na 10.00 uur morgenvroeg geworden, toevallig eindtijd dagkaartje.
Nou zijn ze in de UK sowieso het zicht op realistische prijzen kwijt. Ik kwam gisteren nog een stukje tegen waaruit bleek dat het 600 euro per maand goedkoper was om een flatje in Madrid te huren en 4 dagen per week naar Londen op en neer te vliegen, dan om in Londen zelf te gaan wonen.
@bork Regensburg is slechts de mooiste stad van Duitsland.
Mooi, moet er twee uurtjes stukslaan. Veel plezier in de kroeg.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Fulda, Passau, Regensburg en weer terug. Geen nachtwerk, ben vorige week nog in Hamburg en Berlijn geweest, kan ik mooi skippen. Hamburg had gekund maar dan was het iets na 10.00 uur morgenvroeg geworden, toevallig eindtijd dagkaartje.
Oh een dagkaart is echt 24 uur bij de Oosterburen? netjes.
quote:
Op vrijdag 31 juli 2015 11:27 schreef DeaDLocK2K het volgende: Nog een pluspunt aan NS ten opzichte van amtrak: er is geen verplichting om schoenen aan te hebben en je mag zelf de deuren openen!
Prima regel om schoenen aan te hebben, hopelijk weert dat een beoordeelde groep mensen. Hier in Wageningen lopen ook genoeg van dat soort boomknuffelaars rond. Zijn nou niet bepaald de mensen die het meest fris ruiken (dan druk ik me nog netjes uit)
Oh een dagkaart is echt 24 uur bij de Oosterburen? netjes.
hier ook hoor je kunt gewoon om 05:15 's ochtends in rotterdam in de trein stappen en 's nachts om 03:07 in utrecht op de nachtnettrein naar rotterdam stappen waar je dan iets voor 05:00 aankomt moet je alleen even kijken wat je in de tussentijd doet
Prima regel om schoenen aan te hebben, hopelijk weert dat een beoordeelde groep mensen. Hier in Wageningen lopen ook genoeg van dat soort boomknuffelaars rond. Zijn nou niet bepaald de mensen die het meest fris ruiken (dan druk ik me nog netjes uit)
Dat is allemaal prima en leuk enzo maar daar is het om veiligheidsredenen. Maar je mag zelf ook niet de deuren van de trein open doen. En niet op het perron zijn als er geen trein is. En door security voordat je op het perron mag. Uur van tevoren aanwezig zijn voor een binnenlandse trein. Om te janken, echt
Uur van tevoren aanwezig zijn voor een binnenlandse trein.
Dat is niet standaard toch? Voor de internationale trein van Seattle naar Vancouver moest ik ook belachelijk vroeg aanwezig zijn, maar toen ik van New York naar Philadelphia ging was dat niet nodig (al was dat geen Amtrak, maar NJ Transit / Septa).
Op vrijdag 31 juli 2015 14:55 schreef Dr_Flash het volgende: Leuk joh, airco die wel vijf graden onder de buitentemperatuur kan koelen. Maar als het buiten 16 graden is, dan mag hij ook wel uit.
Regensburg was prima, helaas door vertragingen onderweg in Passau geen tijd om iets te bekijken, station voor broodje en hop weer de trein in.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik zit in de sprinter richting Tiel, we waren bijna gestopt in Lunetten maar op het allerlaatste moment (we reden 20km/h volgens de schermen) bedacht de machinist zich...
Dat is niet standaard toch? Voor de internationale trein van Seattle naar Vancouver moest ik ook belachelijk vroeg aanwezig zijn, maar toen ik van New York naar Philadelphia ging was dat niet nodig (al was dat geen Amtrak, maar NJ Transit / Septa).
Klopt, maar je krijgt pas douane/controle in Van zelf. Als je van Seattle naar Portland gaat moet je ook een uur van tevoren aanwezig zijn eigenlijk. Gewoon vliegtuigenbusiness.
Op de Frontrunner tussen Provo en Salt Lake City had ik dit ook niet, gewoon naar het station lopen en instappen. Maar Amtrak is 'special'
[ Bericht 5% gewijzigd door bork op 31-07-2015 22:32:48 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Hou op, constant switchen van ene naar andere DB netwerk en trein te laat en op ander spoor, en dan aan mij vragen, welke trein ze moeten hebben vanmiddag ook al een zootje Pakistani in Passau waar ze moesten zitten. Zit nu, heb fatsoenlijk internet en zal het zo fiksen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
[ Bericht 7% gewijzigd door bork op 31-07-2015 22:59:31 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Leuk idee die IC Duitsland, maar heb nu al te veel vragen gehad van klanten waar de Intercity Direct vertrekt en zelfs verhalen gehoord van klanten die concluderen dat de intercity Direct vandaag helemaal niet rijdt. Van mij mogen ze het wel weer terug veranderen
Groetjes vanaf de IC Duitsland in het zonnetje op de Watergraafsmeer
Edit: ja, crappy phone pic
Edit 2: OK, iets betere crappy phone pic.
[ Bericht 7% gewijzigd door MTL op 01-08-2015 21:26:55 ]
Ah ja, Bareveld was het volgens mij. Ben toen ik er was iig wel een passeerspoor tegengekomen. Daar stond toen de 186 op, terwijl mijn GTW richting Stadskanaal reed
Ah ja, Bareveld was het volgens mij. Ben toen ik er was iig wel een passeerspoor tegengekomen. Daar stond toen de 186 op, terwijl mijn GTW richting Stadskanaal reed
Bareveld was het ook niet, het was het altijd boeiende Nieuw-Buinen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Afgelopen vrijdag voor de eerste keer in een Thalys gereden, van Parijs naar Luik Dat was overigens goedkoper dan de Thalys/TGV pakken naar Brussel en daar overstappen op een IC Ik vind de Thalys qua comfort in tweede klasse overigens niet veel beter dan in een vliegtuig, man wat is dat krap
De heenweg naar Parijs ging met Flixbus vanuit Maastricht, hoewel de rit uiteraard veel te lang was viel het comfort behoorlijk mee; vergelijkbaar met idbus maar mét goed werkende wifi
Op zich zou een nieuwe naam voor Intercity Direct geen slecht idee zijn. Het voorkomt heel veel vragen van incidentele treinreizigers die een actiekaartje bij Hema of Etos kopen en denken dat ze een toeslag moeten betalen wanneer ze een directe intercity nemen in plaats van boemels.
Op zondag 2 augustus 2015 12:03 schreef greavy het volgende: En een kennis meldde dat er net een treinstel van Arriva MerwedeLingeLijn door Utrecht reed. Verkeerde 'afslag' bij Geldermalsen genomen?
Wat ik begrepen heb is ie gespot richting Arnhem, dus zal wel op weg naar Zutphen zijn
Op zondag 2 augustus 2015 11:49 schreef Salatrel het volgende: Kwam een stelletje van de nsb Door Amsterdam heen getrokken Door de locon. Zag er wel sjiek uit.
Wat ik begrepen heb is ie gespot richting Arnhem, dus zal wel op weg naar Zutphen zijn
Klopt, antwoordde Arriva op Twitter ook al, moest naar Zutphen voor onderhoud. Is via de MerwedeLingeLijn naar Geldermalsen gegaan en zo via Utrecht naar Arnhem-Zutphen. Wel veel kopmaken. Kon-ie niet beter door naar Den Bosch en daar kopmaken en via Nijmegen enz? (heb nog niet naar de werkzaamheden gekeken)
Belgen. Tsja. Herentals-Mol wordt eindelijk in DRGL2016 ook elektrisch, enkel voor de L-treinen Antwerpen-Mol ma-vr. Maar die heeft nu een eigen spoortje in Mol, spoor A. Men heeft daar uiteraard ook draad hangen, maar daar zit ook de tankinstallatie nabij, en zal op die draad bij spoor A geen stroom komen vanwege de veiligheid. Men is daarom nu druk aan het zoeken naar alternatieven, omdat men met de perroncapaciteit in de knoei komt....
Klopt, antwoordde Arriva op Twitter ook al, moest naar Zutphen voor onderhoud. Is via de MerwedeLingeLijn naar Geldermalsen gegaan en zo via Utrecht naar Arnhem-Zutphen. Wel veel kopmaken. Kon-ie niet beter door naar Den Bosch en daar kopmaken en via Nijmegen enz? (heb nog niet naar de werkzaamheden gekeken)
Lekker verwarring alom, omdat er ook een rooie van Arriva gespot is in Holten, niet bepaald een alledaags plekje voor die rakkers
Deventer Boekenmarkt en de sprinter Apeldoorn-Almelo rijdt niet eens zoals gebruikelijk op oorlogssterkte maar met losse SGM-2 en -3 Wél extra IC's richting Amersfoort door werkzaamheden Amersfoort-Zwolle, komt nu wel goed uit
Mocht je hem tegenkomen in de boekhandel of op de leestafel: in de Groene Amsterdammer van 30 juli staat een mooi essay over het belang van Het Spoor. Aanrader!
Op zondag 2 augustus 2015 14:33 schreef Yreal het volgende: Zit tegenwoordig een knakker de hele dag in de trein tussen Gouda en Utrecht zakdoekjes te verkopen...
Zakdoekjes? Wtf
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Klopt, antwoordde Arriva op Twitter ook al, moest naar Zutphen voor onderhoud. Is via de MerwedeLingeLijn naar Geldermalsen gegaan en zo via Utrecht naar Arnhem-Zutphen. Wel veel kopmaken. Kon-ie niet beter door naar Den Bosch en daar kopmaken en via Nijmegen enz? (heb nog niet naar de werkzaamheden gekeken)
MerwedeLingeLijn doet het onderhoud vaak in Leiden. Waarom 'ie naar Zutphen moest vind ik apart. Zal vanmiddag eens vragen bij de bijsturing. In Leeuwarden hebben ze de MerwedeLingeLijn ook in het takenpakket.
Op zondag 2 augustus 2015 17:44 schreef Dr_Flash het volgende: Voor Rotterdam, Schiphol en Amsterdam C in Breda overstappen. Voor Den Haag in Rotterdam nogmaals overstappen.
Nou je bent wel goed van de pot gerukt als je dat opvolgt. . Lijers.
Er rijden geen treinen bij Zwijndrecht dus een omleiding is goed mogelijk.
In Roosendaal heet de trein een intercity naar Breda. Stopt niet in Etten-Leur. Of ie ook die drie kwartier om rijdt vermeldt het verhaal niet. Misschien hebben ze wel naar me geluisterd. Moeten ze vaker doen. Over Dordrecht of reizigers erheen, geen woord.
Dan zijn Duitsers toch een stuk beter qua info voorziening. De DB noemt zelfs treinen en 'Bahngäste' naar Bielefeld. Of zijn zij onderdeel van het complot?
Van die vier posts zonet hadden de eerste drie makkelijk in één post gekund. Maar ach, zo is Fles Op die manier kan ik mijn postcount ook wel omhoog krijgen ja
Op zondag 2 augustus 2015 20:07 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ja maar mijn toetsenbord is verkankerd. Gloednieuwe laptop van ¤2500,- kan teruggestuurd vanwege chronisch loslatende toetsen.
Hèhè het eind begint in zicht te komen. Station Arnhem. Uitermate teleurstellend om 2 en een half uur te doen over 174 kilometer, terwijl je eerder vandaag nog het dubbele van de afstand in de helft van de tijd gereden hebt.
Op zondag 2 augustus 2015 11:49 schreef Salatrel het volgende: Kwam een stelletje van de nsb Door Amsterdam heen getrokken Door de locon. Zag er wel sjiek uit.
Ook door Deventer vanmiddag. Met excuses voor brakke telefoonfoto's, genomen vanaf de boekenmarkt.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ik blijf DB lounges eerste klasse bezoeken, helaas was deze niet gepland, IC 35 minuten vertraging en railjet gemist, over 20 minuutjes herkansing.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op maandag 3 augustus 2015 13:19 schreef bork het volgende: [ afbeelding ] Ik blijf DB lounges eerste klasse bezoeken, helaas was deze niet gepland, IC 35 minuten vertraging en railjet gemist, over 20 minuutjes herkansing.
Op maandag 3 augustus 2015 10:58 schreef jappas het volgende: Er was vanochtend een grietje in Arnhem waarvan de pinpas kapot was en die met de trein moest .
Of ik even ¤ 20 contant wilde pinnen, betaalde ze het later wel terug.. Nee dus, verpand je iPhone 6 die je in je handen had maar .
Leuk, zulk volk op de vroege ochtend.
Ja echt sneu, telefoon van paar honderd euro maar niks geen cash op zak
Wel puik treintje die Railjet had toch prima op de HSL gepast? Ik ben mobiel met wifi, bier en android geen goede combi voor nieuw topic openen dus bij deze graag een vrijwilliger.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...