ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
Lekker klantvriendelijk weer... retourtje morgen kost 5 euro. Maar ik moet als student 10 euro op de kaart zetten... maar eigenlijk 12,50 want met 7,50 mag je weer niet inchecken op de terugweg Kaart verloopt volgende maand dus ik wil er niet veel geld opzetten... e-ticket met korting kan niet meer online worden gekocht en ticket uit de automaat kost 1 euro extra...dat is wel erg veel op die 5 euro retour kosten... Zou haast zwartrijden voor die paar minuten maar ja zie je ze nooit.. dan ineens wel
Op woensdag 29 juli 2015 16:06 schreef Deezertje het volgende: Lekker klantvriendelijk weer... retourtje morgen kost 5 euro. Maar ik moet als student 10 euro op de kaart zetten... maar eigenlijk 12,50 want met 7,50 mag je weer niet inchecken op de terugweg Kaart verloopt volgende maand dus ik wil er niet veel geld opzetten... e-ticket met korting kan niet meer online worden gekocht en ticket uit de automaat kost 1 euro extra...dat is wel erg veel op die 5 euro retour kosten... Zou haast zwartrijden voor die paar minuten maar ja zie je ze nooit.. dan ineens wel
Op woensdag 29 juli 2015 16:06 schreef Deezertje het volgende: Maar ik moet als student 10 euro op de kaart zetten... maar eigenlijk 12,50 want met 7,50 mag je weer niet inchecken op de terugweg
10 is genoeg want met 7,50 kan je gewoon inchecken.
10 is genoeg want met 7,50 kan je gewoon inchecken.
Ik lees overal dat je 10 euro op de kaart moet zetten om met de trein te reizen tijdens je kortingperiode. Als ik dat doe en mijn enkeltje kost 2,50 blijft er dus 7,50 over en heb ik op de terugweg dus niet die 10 euro meer op de kaart staan. Eerst kon je nog met 1 euro opwaarderen ofzo. maar tegenwoordig zie ik alleen 4 euro of meer staan.
Ik lees overal dat je 10 euro op de kaart moet zetten om met de trein te reizen tijdens je kortingperiode. Als ik dat doe en mijn enkeltje kost 2,50 blijft er dus 7,50 over en heb ik op de terugweg dus niet die 10 euro meer op de kaart staan. Eerst kon je nog met 1 euro opwaarderen ofzo. maar tegenwoordig zie ik alleen 4 euro of meer staan.
Je mag 4 euro rood staan, dat wil men echter blijkbaar niet al te luid rondbazuinen.
Je kunt bij een servicebalie gratis saldo overzetten van je oude kaart op je nieuwe kaart. Moet je wel een nieuwe hebben voordat je oude verloopt, want saldo overzetten van een verlopen kaart lukt niet.
Je kunt tegenwoordig ook "saldo aanvullen tot" selecteren.
Ja, maar ook dat kan maar tot een aantal bepaalde bedragen, 20, 30, 50 euro en zo. Het zou mooi zijn als je dat zelf kunt bepalen. Bij GVB-automaten kun je wel met bijvoorbeeld 1 euro opladen, je toetst zelf het bedrag in dat je wil.
Aan het loket kun je wel zelf een bedrag bepalen, ik heb laatst eens 7,50 erbij op laten zetten