ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
Lekker klantvriendelijk weer... retourtje morgen kost 5 euro. Maar ik moet als student 10 euro op de kaart zetten... maar eigenlijk 12,50 want met 7,50 mag je weer niet inchecken op de terugweg Kaart verloopt volgende maand dus ik wil er niet veel geld opzetten... e-ticket met korting kan niet meer online worden gekocht en ticket uit de automaat kost 1 euro extra...dat is wel erg veel op die 5 euro retour kosten... Zou haast zwartrijden voor die paar minuten maar ja zie je ze nooit.. dan ineens wel
Op woensdag 29 juli 2015 16:06 schreef Deezertje het volgende: Lekker klantvriendelijk weer... retourtje morgen kost 5 euro. Maar ik moet als student 10 euro op de kaart zetten... maar eigenlijk 12,50 want met 7,50 mag je weer niet inchecken op de terugweg Kaart verloopt volgende maand dus ik wil er niet veel geld opzetten... e-ticket met korting kan niet meer online worden gekocht en ticket uit de automaat kost 1 euro extra...dat is wel erg veel op die 5 euro retour kosten... Zou haast zwartrijden voor die paar minuten maar ja zie je ze nooit.. dan ineens wel
Op woensdag 29 juli 2015 16:06 schreef Deezertje het volgende: Maar ik moet als student 10 euro op de kaart zetten... maar eigenlijk 12,50 want met 7,50 mag je weer niet inchecken op de terugweg
10 is genoeg want met 7,50 kan je gewoon inchecken.
10 is genoeg want met 7,50 kan je gewoon inchecken.
Ik lees overal dat je 10 euro op de kaart moet zetten om met de trein te reizen tijdens je kortingperiode. Als ik dat doe en mijn enkeltje kost 2,50 blijft er dus 7,50 over en heb ik op de terugweg dus niet die 10 euro meer op de kaart staan. Eerst kon je nog met 1 euro opwaarderen ofzo. maar tegenwoordig zie ik alleen 4 euro of meer staan.
Ik lees overal dat je 10 euro op de kaart moet zetten om met de trein te reizen tijdens je kortingperiode. Als ik dat doe en mijn enkeltje kost 2,50 blijft er dus 7,50 over en heb ik op de terugweg dus niet die 10 euro meer op de kaart staan. Eerst kon je nog met 1 euro opwaarderen ofzo. maar tegenwoordig zie ik alleen 4 euro of meer staan.
Je mag 4 euro rood staan, dat wil men echter blijkbaar niet al te luid rondbazuinen.
Je kunt bij een servicebalie gratis saldo overzetten van je oude kaart op je nieuwe kaart. Moet je wel een nieuwe hebben voordat je oude verloopt, want saldo overzetten van een verlopen kaart lukt niet.
Je kunt tegenwoordig ook "saldo aanvullen tot" selecteren.
Ja, maar ook dat kan maar tot een aantal bepaalde bedragen, 20, 30, 50 euro en zo. Het zou mooi zijn als je dat zelf kunt bepalen. Bij GVB-automaten kun je wel met bijvoorbeeld 1 euro opladen, je toetst zelf het bedrag in dat je wil.
Aan het loket kun je wel zelf een bedrag bepalen, ik heb laatst eens 7,50 erbij op laten zetten
Wil je met regionale treinen rijden, kijk dan op de TER-site van de verantwoordelijke regio. Wil je met Intercités of TGV rijden (als dat kan), dan moet je bij Voyages-SNCF wezen.
Naar goed Frans gebruik is er geen touw vast te knopen aan de dienstregeling van dat ding. De vertrektijden van morgen:
06:00 x 08:29 (reistijd 2:29) 07:17 x 09:37 (reistijd 2:20) 08:41 x 11:08 (reistijd 2:27, met overstap in Redon) 10:02 x 12:23 (reistijd 2:21) 12:32 x 14:53 (reistijd 2:21) 12:55 x 16:50 (reistijd 3:50, waarvan een deel met de bus) 15:12 x 18:22 (reistijd 3:10, met overstap in Redon) 17:06 x 19:20 (reistijd 2:14) 18:46 x 20:53 (reistijd 2:07) 19:10 x 07:53 (reistijd 12:43, bijna 9 uur wachten in Brest)
Op woensdag 29 juli 2015 18:34 schreef Dr_Flash het volgende: In Frankrijk is de CO2 uitstoot bijna 86 % lager met de trein dan met de auto! Bij NS _ALTIJD_ precies 75 %
Waar natuurlijk geen kut van klopt op routes als Den Helder - Harlingen.
Op woensdag 29 juli 2015 19:28 schreef Dr_Flash het volgende: Vlissingen - Hoek van Holland is met de auto ook wel vrij kort geloof ik toch?
Nu moet je nog om Vlaardingen heen met de A4, straks ligt daar de nieuwe blankenburgtunnel onder de nieuwe waterweg en ben je er gemakkelijk binnen anderhalf uur (trein doet twee-en-een-halfuur)
Maar het zou goed zijn als NS die misleidende 75 % zou weghalen of op z'n MINST de moeite zou nemen om echt iets te berekenen. Want die 50,21 kilo van de Fransen is natuurlijk ook rekbaar tussen 15 kilo als je met z'n 3en in een hybride truttenschudder gaat zitten, en 400 kilo als je met de Ferrari gaat en je draait wat donuts onderweg.
Op woensdag 29 juli 2015 19:57 schreef Dr_Flash het volgende: De Klomp - Veenendaal C is 56 minuten met een overstap in Utrecht. Denk dat je dat lopend nog wel wint
Volgens Google Maps is het lopend 43 minuten
Saillant detail: Met de fiets win je het van de bus (13 vs. 15 min)
Als je beetje doorstapt dus loop je er in 35 minuten heen.
Op woensdag 29 juli 2015 21:14 schreef spectrumanalyser het volgende: Op de lijn Den Helder - Nijmegen Nijmegen (800) rijd vandaag ICM . Hier rijd normaal VIRM . ICM is altijd goed naar mijn mening
serie 800 gaat volgens mij richting Eindhoven maar dan kan ook aan mij liggen. Daar keert ie overigens als 3500 naar Schiphol en v.v. Dus daar kan de inzet van ICM mee te maken hebben...
Verder waren we niet dusdanig onder de indruk van Rennes dat we daarvoor vijf uur gaan reizen.
Waarom vroeg je het dan Ik denk dat het eerder is 'Foekie vindt Rennes niet leuk en heeft geen zin in 5 uur reizen DUS gaan we het niet doen maar ik wil niet laten merken dat ik het jammer vind'
Leugenaar, je geloofde echt niet meteen dat ze mijn huis in durfde.
Tuurlijk wel homo, ik durfde ook je huis in, ik sta nergens van te kijken. Ze kan best aardig zijn, maar ik heb niet de illusie dat foekie een pretentieus meisje is
En noem mij geen leugenaar, ik ben veel eerlijker dan goed voor me is.
Waarom vroeg je het dan Ik denk dat het eerder is 'Foekie vindt Rennes niet leuk en heeft geen zin in 5 uur reizen DUS gaan we het niet doen maar ik wil niet laten merken dat ik het jammer vind'
Op donderdag 30 juli 2015 09:35 schreef Ajaxfan het volgende: Er heeft een vrachtwagen de viaducten tussen Muiderpoort en CS weer verkeerd ingeschat. Treinverkeer heeft tijdelijk platgelegen.
Eerder andersom denk ik? Hoogte van zijn vrachtwagen verkeerd ingeschat. Als een viaduct lager is als 4,20m staat het netjes aangegeven op een bord volgens mij.
Op donderdag 30 juli 2015 09:35 schreef Ajaxfan het volgende: Er heeft een vrachtwagen de viaducten tussen Muiderpoort en CS weer verkeerd ingeschat. Treinverkeer heeft tijdelijk platgelegen.
Ik was 1 van de gelukkigen in een trein die 20 minuten pal voor Amsterdam CS stil moest blijven staan voor we eindelijk verder mochten rijden.
Eerder andersom denk ik? Hoogte van zijn vrachtwagen verkeerd ingeschat. Als een viaduct lager is als 4,20m staat het netjes aangegeven op een bord volgens mij.
Uhhmm dat dus inderdaad.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
De aanpak van het spoor en de wissels bij Utrecht Centraal loopt mogelijk een jaar vertraging op en pakt daardoor veel duurder uit.Het ministerie bevestigt berichtgeving daarover in het FD.
Het project was begroot op 270 miljoen. Volgens het FD komt daar 100 miljoen bij.Het ministerie spreekt dat tegen en zegt dat de overschrijding is geraamd op 30 miljoen euro.
De aanpak van het spoorknooppunt in Utrecht zou uitvoerder ProRail boven het hoofd zijn gegroeid.Het station in Utrecht wordt ook verbouwd.De nieuwe hal wordt morgen feestelijk geopend.
Voor de dorstigen en minder bemiddelden onder ons, happy hour op Amsterdam CS, in restaurant eerste klas tussen 5 en 7 tweede bier gratis.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Voor de dorstigen en minder bemiddelden onder ons, happy hour op Amsterdam CS, in restaurant eerste klas tussen 5 en 7 tweede bier gratis.
Het is alleen niet in het restaurant maar in de pub en die schijnt nogal onduidelijke openingstijden te hebben (van het type "we zijn open als we open zijn, anders zijn we dicht").
Het is alleen niet in het restaurant maar in de pub en die schijnt nogal onduidelijke openingstijden te hebben (van het type "we zijn open als we open zijn, anders zijn we dicht").
ok, ik kreeg het als reclame tijdens het zoeken naar het educatieve programma van het Eindhoven museum. Ik dacht zal het even meedelen, ze maken er reclame voor maar zijn dan vaak gesloten? Volgens mij moet je dan iets anders met je geld gaan doen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Nou ja, als halverwege de klus je ineens veel strengere veiligheidsmaatregelen moet nemen kan ik me voorstellen dat de kosten flink stijgen.
Hoe dat met dat tracébesluit heeft kunnen gebeuren vind ik maar vaag. Als er nog beroepsprocedures lopen ga je toch niet al beginnen met grootschalige projecten?