abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 juli 2015 @ 22:53:36 #241
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_154717254
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als het doemdenken was, dan gaf ik je daarin groot gelijk.
Oh, je hebt er bewijs voor? Jij kunt aantonen dat we over 25 jaar in Nederland een wet hebben die voorschrijft dat mijn dochter gesluierd over straat moet?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_154717263
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Weer lees je niet goed, zoals zo vaak. Ik zei eerder al dat die grens in Nederland ook best 6 procent kan zijn. Waar het om gaat, is dat er een begrenzing komt. Lees het topic maar terug.
Als je terugleest zie je dat je eerst over 5% spreekt, zoals ik ook aangaf hierboven. Pas nadat je er achterkomt dat dit wel heel onwerkbaar is, verhoog je dat.
quote:
Overigens is een artikel op PowNed geen GeenStijl-verhaaltje en heb ik ook de achterliggende bron ervan genoemd. En ik gaf de link naar het artikel meteen al, dus niet achteraf als een soort onderbouwing.
Je komt er achteraf mee dat je dat verdedigt maar ondertussen had je al uitgebreid gepleit voor quota en deportatie. Nu niet de boel omdraaien knul...
quote:
Verder vind ik het vooral grappig dat je de mening van de helft van de Denen "extreem" vindt, want dat is waar het op neerkomt. Moord en brand schreeuwen over moslims en daarbij stelselmatig de gematigde, normale moslims én de extremisten willens en wetens over één kam scheren en portretteren als slachtoffer, maar totaal geen oog hebben voor de belangen van een meerderheid van de bevolking.

Hét recept voor nog meer onrust en nog meer problemen in de samenleving.
Nou leg dan maar eens uit hoe mensen op basis van hun geloof tot tweederangs burgers maken precies zorgt voor minder problemen in de samenleving. De ervaringen daarmee zijn immers vrij beroerd...
pi_154717280
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Voor iemand die vooraan staat om met zijn opgeheven vingertje een moralistisch lulverhaal over normen en waarden op te hangen en zichzelf als moreel superieur af te schilderen tegenover anderen laat je je nu flink kennen.
Ik neem jou in dit soort discussies gewoonweg niet serieus.

Daar zul je het mee moeten doen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_154717330
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:51 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als je een quotum instelt op x% doe je toch precies hetzelfde?
Klopt. En hoe handhaaf je dat quotum? Heel goed: door de extremisten / haatzaaiers aan te pakken en waar nodig uit te zetten.
pi_154717370
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Makes sense...
Je haalt twee dingen door elkaar. Ik zeg dat wij allemaal voorzieningen aanbieden aan asielzoekers. Zo werkt deze wereld niet, de meeste landen doen dat niet.

Nederland is een prima land, waar we op de meeste gebieden weinig kunnen leren van veel andere landen.
pi_154717383
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Oh, je hebt er bewijs voor? Jij kunt aantonen dat we over 25 jaar in Nederland een wet hebben die voorschrijft dat mijn dochter gesluierd over straat moet?
Als je berichten uit Frankrijk mag geloven zijn ze daar al hard op weg dit voor elkaar te krijgen. Waarom zou dat volgens jou onmogelijk zijn hier in Nederland?
pi_154717387
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Echt... verdiep je eens meer in buurten / buitenwijken van steden waar de populatie nu al voor een groot deel uit moslims bestaat. Ga het nodige lezen over de problemen die daar bestaan en trek dan zelf je conclusies.
pi_154717392
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:55 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Klopt. En hoe handhaaf je dat quotum? Heel goed: door de extremisten / haatzaaiers aan te pakken en waar nodig uit te zetten.
Te beginnen met pakweg 50.000 man te deporteren dus.
pi_154717419
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:56 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je haalt twee dingen door elkaar. Ik zeg dat wij allemaal voorzieningen aanbieden aan asielzoekers. Zo werkt deze wereld niet, de meeste landen doen dat niet.
Ja, dus spiegel je je aan andere landen. De meeste landen hebben niet zo'n hoge mate welvaart, goede gezondheidszorg, goed onderwijssysteem, toegankelijk rechtssysteem, et cetera, et cetera. Moeten we dan misschien ook maar kappen.
pi_154717432
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als je berichten uit Frankrijk mag geloven zijn ze daar al hard op weg dit voor elkaar te krijgen. Waarom zou dat volgens jou onmogelijk zijn hier in Nederland?
De demografische ontwikkelingen maken het al extreem onwaarschijnlijk. Maar aan de andere kant introduceren we hier al kledingwetten, in die zin zou het wellicht kunnen...
pi_154717448
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:53 schreef luxerobots het volgende:

Ik zie ook mensen roken in de sharia-driehoek. Maar de Schilderswijk is er niet betreft gezelliger op geworden sinds 95% allochtoon is.
Dat geloof ik graag als je redeneert vanuit autochtoon zijn, maar een allochtoon vind het daar misschien juist wel prettiger.

Wat daar ook van moge zijn: het bangmaken slaat gewoon nergens op.
pi_154717454
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat moet je helemaal zelf weten, maar als je gewezen wordt op je Godwin-spuiende haatzaai tactiek moet je gewoon stil zitten en geschoren worden, zelfs als het afkomstig is van mij. Zo, en nu bakkes dicht en ontopic weer, pik.
pi_154717523
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:56 schreef luxerobots het volgende:
Ik zeg dat wij allemaal voorzieningen aanbieden aan asielzoekers. Zo werkt deze wereld niet, de meeste landen doen dat niet.
De meeste landen doen dat juist wel. Er zijn bijna geen landen waar vluchtelingen niet welkom zijn en niet opgevangen worden. Wij hebben wel een hogere levensstandaard dan veel landen en dus kunnen we iets meer bieden.
pi_154717567
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:59 schreef Scorpie het volgende:

Dat moet je helemaal zelf weten, maar als je gewezen wordt op je Godwin-spuiende haatzaai tactiek moet je gewoon stil zitten en geschoren worden, zelfs als het afkomstig is van mij. Zo, en nu bakkes dicht en ontopic weer, pik.
O, internetheldje van me... Wat ben je toch stoer achter je schermpje.

De vergelijking is terecht. Punt. Lees eens wat over de jaren voorafgaand aan de tweede wereldoorlog en hoe er ook in Nederland tegen joden aangekeken werd. Daar was geen bezetting voor nodig.
pi_154717620
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, dus spiegel je je aan andere landen. De meeste landen hebben niet zo'n hoge mate welvaart, goede gezondheidszorg, goed onderwijssysteem, toegankelijk rechtssysteem, et cetera, et cetera. Moeten we dan misschien ook maar kappen.
En ik bedoel te zeggen dat het helemaal geen schande is om de grenzen te sluiten. Nog nooit kwamen er zo veel mensen van zo ver weg.

De meeste landen hebben er dan ook helemaal geen zin in om immigratieland te worden. Koeweit, Saoedi-Arabie of Polen vangen bijvoorbeeld nauwelijks asielzoekers op. We hoeven niet bang te zijn voor boycots of andere indianenverhalen.
pi_154717642
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En ik bedoel te zeggen dat het helemaal geen schande is om de grenzen te sluiten. Nog nooit kwamen er zo veel mensen van zo ver weg.

De meeste landen hebben er dan ook helemaal geen zin in om immigratieland te worden. Koeweit, Saoedi-Arabie of Polen vangen bijvoorbeeld nauwelijks asielzoekers op. We hoeven niet bang te zijn voor boycots of andere indianenverhalen.
Dat lijken me niet bepaald de landen waar we een voorbeeld aan moeten nemen.
pi_154717697
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Klopt dat werkelijk? Volgens mij valt dat cijfermatig nog wel iets mee. Eind jaren negentig waren er meer asielzoekers en de grote migratiestromen van gastarbeiders en gezinshereniging liggen ook al ver achter ons.
De meeste immigranten komen nu uit het Oostblok, en dat is van relatief dichtbij.
pi_154717737
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:53 schreef 99.999 het volgende:
Nou leg dan maar eens uit hoe mensen op basis van hun geloof tot tweederangs burgers maken precies zorgt voor minder problemen in de samenleving. De ervaringen daarmee zijn immers vrij beroerd...
Prachtige poco-taal. Er wordt niemand tot tweederangs burger gemaakt. Integendeel zelfs: er wordt eindelijk eens werk gemaakt van integratie. De goedwillende migranten in dit land zullen daar veel voordeel van hebben. De niet-goedwillenden zullen zich in dit land minder op hun plek voelen. En als je staat moet je nu even gaan zitten, want er komt een harde klap: dat is ook precies de bedoeling.

We willen af van migranten die met hun rug naar onze samenleving staan, die de integratie actief dwarsbomen en die alles haten wat westers is. Ze ontwrichten onze samenleving en ze hebben ook een negatieve invloed op de groepen migranten die wél goedwillend zijn, die wél hun best doen en die wél integreren.

We willen dus af van de niet-goedwillenden. Dat kan op twee manieren: of ze passen hun gedrag aan en gaan beter integreren (eindelijk een broodnodige stok achter de deur) of - ja - ze vertrekken. Liefst uit eigen vrije wil, omdat ze zich hier niet meer thuisvoelen, maar desnoods (als het gedrag daartoe aanleiding geeft) met wat hulp.

Als 100 procent van de moslims in Nederland verandert in goedwillende, goed-geïntegreerde, niet-haatzaaiende mensen, dan is dat prima en hoeft er dus helemaal niemand weg. Maar mensen die extremistisch zijn, die haatzaaien, die Nederland en de westerse samenleving verafschuwen, die wil ik kwijt. En dat wil niet alleen ik, dat willen miljoenen Nederlanders. Net zoals miljoenen Denen dat ook willen. Ze zeggen niet "alle moslims weg", maar ze willen af van de foute figuren.

En ja, die foute figuren mogen zich tweederangs burger voelen zolang ze hun gedrag niet aanpassen. Graag zelfs. Hoe eerder ze zich hier niet meer thuisvoelen, des te beter. Des te beter voor Nederland en ook des te beter voor de goedwillende, goed-geïntegreerde migranten die hier wél een succes van hun leven willen maken. Deze mensen hebben veel last van de negatieve beeldvorming.

En stel dat we inderdaad 5% van de huidige populatie kunnen lozen omdat ze extremist / haatzaaier zijn of omdat ze Nederland verafschuwen, dan biedt dat ruimte om nieuwe migranten toe te laten die wél van goede wil zijn. Zo los je problemen op en pak je ze echt aan, die politiek-correcte prietpraat van jou brengt ons in geen 200 jaar een stap verder.
pi_154717788
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

O, internetheldje van me... Wat ben je toch stoer achter je schermpje.
Wat is dit voor loze opmerking, ga je me straks nog uitdagen op het schoolplein ofzo? :')

quote:
De vergelijking is terecht. Punt. Lees eens wat over de jaren voorafgaand aan de tweede wereldoorlog en hoe er ook in Nederland tegen joden aangekeken werd. Daar was geen bezetting voor nodig.
Aangezien het woord deportatie in de enge zin van het woord nooit van Elfletterig afkomstig was maar ingevuld is door (vooral) jijzelf en waarbij je er werkelijk alles aan doet om de Holocaust erbij te halen, heb je een klassieke bait-and-switch tactiekje losgelaten. Je doet nu net alsof je een feit hebt geconstateerd welke afkomstig zou zijn van Elfletterig, maar guess what? Dat is helemaal niet wat hij bepleit.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2015 23:22:08 ]
pi_154717865
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat lijken me niet bepaald de landen waar we een voorbeeld aan moeten nemen.
In landen waar we in jouw ogen geen voorbeeld aan moeten nemen, kunnen ze ook nog wel eens zinnige besluiten nemen
pi_154717872
-

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2015 23:12:41 ]
pi_154717934
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Over wie heb je het? Je quote jezelf.
pi_154717944
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:08 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Prachtige poco-taal. Er wordt niemand tot tweederangs burger gemaakt.
Nonsens weer. Op basis van hun geloof wil jij een bepaalde groep minder rechten geven en wil je tienduizenden mensen uitzetten.
Dat is nogal politiek incorrect inderdaad. Het is zelfs immoreel en volslagen achterlijk.
We hebben daarmee in Europa ook bijzonder slechte ervaringen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2015 23:14:46 ]
pi_154717950
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Over wie heb je het? Je quote jezelf.
Ja ik loop hier mooi te kutten. Hold on, ik ga proberen het te fixen :')
pi_154717985
quote:

[..]

En ja, die foute figuren mogen zich tweederangs burger voelen zolang ze hun gedrag niet aanpassen. Graag zelfs. Hoe eerder ze zich hier niet meer thuisvoelen, des te beter. Des te beter voor Nederland en ook des te beter voor de goedwillende, goed-geïntegreerde migranten die hier wél een succes van hun leven willen maken. Deze mensen hebben veel last van de negatieve beeldvorming.

Deze mensen voelen zich nu al tweederangs burger en dat heeft ook geen positief effect.
pi_154718008
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:12 schreef luxerobots het volgende:

[..]

In landen waar we in jouw ogen geen voorbeeld aan moeten nemen, kunnen ze ook nog wel eens zinnige besluiten nemen
Ongetwijfeld. Kim-Jung Un zal ook best wel eens een goede dag hebben.
pi_154718027
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als je terugleest zie je dat je eerst over 5% spreekt, zoals ik ook aangaf hierboven. Pas nadat je er achterkomt dat dit wel heel onwerkbaar is, verhoog je dat.

[..]

Je komt er achteraf mee dat je dat verdedigt maar ondertussen had je al uitgebreid gepleit voor quota en deportatie. Nu niet de boel omdraaien knul...

[..]

Try again:

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 17:41 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Een realistisch percentage en dan langs democratische weg beleid invoeren. In Denemarken wil de helft van de bevolking dat er een bovengrens komt wat het aantal moslims betreft. Het genoemde percentage in de tekst is 5 procent: http://www.powned.tv/nieu(...)aldus_50_denema.html

Zoiets lijkt mij voor Nederland ook een prima uitgangspunt.
pi_154718047
quote:
Maar mensen die extremistisch zijn, die haatzaaien, die Nederland en de westerse samenleving verafschuwen, die wil ik kwijt.
Als je dat zo belangrijk vindt waarom betrek je de wetten dan niet op dat gegeven in plaats van het geloof. Er zijn nogal wat andere haatzaaiers die niet passen bij een westerse samenleving met respect voor mensenrechten en vrijheid van meningsuiting en religie ten slotte.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 23:17:59 #269
346939 Janneke141
pi_154718064
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:17 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als je dat zo belangrijk vindt waarom betrek je de wetten dan niet op dat gegeven in plaats van het geloof. Er zijn nogal wat andere haatzaaiers die niet passen bij een westerse samenleving met respect voor mensenrechten en vrijheid van meningsuiting en religie ten slotte.
Ik kan er wel eentje aanwijzen.
pi_154718071
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ongetwijfeld. Kim-Jung Un zal ook best wel eens een goede dag hebben.
Japan vangt nauwelijks asielzoekers op, lijkt me toch een beschaafder land.
pi_154718098
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:17 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Mensen op basis van hun gedrag aanpakken lijkt me ook stukken verstandiger en haalbaarder dan hun geloof als basis voor maatregelen aangrijpen.
pi_154718132
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Mensen op basis van hun gedrag aanpakken lijkt me ook stukken verstandiger en haalbaarder dan hun geloof als basis voor maatregelen aangrijpen.
Zou je ze (indien ze daarvoor in aanmerking komen) wel Nederland uit willen zetten?
pi_154718147
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Japan vangt nauwelijks asielzoekers op, lijkt me toch een beschaafder land.
Ik snap niet wat we met andere landen te maken hebben. Lijkt me een stuk zinniger om het over de inhoudelijke kant van dat verhaal te hebben. Dat ze in Koeweit of SA geen asielzoekers opvangen zegt me niet zoveel.
pi_154718158
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nonsens weer. Op basis van hun geloof wil jij een bepaalde groep minder rechten geven en wil je tienduizenden mensen uitzetten.
Dat is nogal politiek incorrect inderdaad. Het is zelfs immoreel en volslagen achterlijk.
We hebben daarmee in Europa ook bijzonder slechte ervaringen.
En wéér dezelfde discussietechniek, die ik in NWS-feedback ook al aanstipte, van bewust onjuist samenvatten, de boel verdraaien en dat ondanks correctie stug blijven herhalen.

Vermoeiend. En vooral ook kinderachtig.
pi_154718187
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:15 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Deze mensen voelen zich nu al tweederangs burger en dat heeft ook geen positief effect.
Des te meer reden om te stoppen met dweilen terwijl de kraan nog open staat. Die kraan moet dicht....
pi_154718192
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik snap niet wat we met andere landen te maken hebben. Lijkt me een stuk zinniger om het over de inhoudelijke kant van dat verhaal te hebben. Dat ze in Koeweit of SA geen asielzoekers opvangen zegt me niet zoveel.
Jij kwam aankakken met Kim Jung Un.
pi_154718210
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Des te meer reden om te stoppen met dweilen terwijl de kraan nog open staat. Die kraan moet dicht....
Heb je m'n posts wel gelezen?
pi_154718232
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jij kwam aankakken met Kim Jung Un.
Lees het anders nog even terug. We moeten wat jou betreft maar stoppen met het binnenhalen van asielzoekers omdat men dat in andere landen ook doet. Dat lijkt me een flinke drogreden.
pi_154718237
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Heb je m'n posts wel gelezen?
Het gaat zo snel dat het nauwelijks is bij te benen, sorry.
pi_154718248
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zou je ze (indien ze daarvoor in aanmerking komen) wel Nederland uit willen zetten?
In sommige gevallen zou ik misdadigers wel uit willen zetten. Aan de andere kant is dat bepaald niet eenvoudig en zijn misdadigers als ze hier wonen (en vaak ook geboren zijn) en hun misdaden begaan wat mij betreft in eerste instantie ook ons probleem waar we hier een oplossing voor moeten vinden.
pi_154718249
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:20 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En wéér dezelfde discussietechniek, die ik in NWS-feedback ook al aanstipte, van bewust onjuist samenvatten, de boel verdraaien en dat ondanks correctie stug blijven herhalen.

Wat wil jij dan doen als door andere oorzaak dan immigratie die grens wordt bereikt? Volgens mij ontken jij namelijk zelf de gevolgen van het instellen van een grens van 5%.
pi_154718263
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lees het anders nog even terug. We moeten wat jou betreft maar stoppen met het binnenhalen van asielzoekers omdat men dat in andere landen ook doet. Dat lijkt me een flinke drogreden.
Nee, omdat het hier problemen oplevert en omdat het in andere landen ook kan. Het is niet zo dat Nederland naast Syrië of Eritrea ligt.
pi_154718292
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In sommige gevallen zou ik misdadigers wel uit willen zetten. Aan de andere kant is dat bepaald niet eenvoudig en zijn misdadigers als ze hier wonen (en vaak ook geboren zijn) en hun misdaden begaan wat mij betreft in eerste instantie ook ons probleem waar we hier een oplossing voor moeten vinden.
Mja, ik vind het ook een lastig iets. Ik begrijp de noodzaak om dit soort ongewenst tuig uit de maatschappij te willen weren, maar ik snap ook wel dat het niet eenvoudig is om mensen zomaar uit te zetten.
pi_154718294
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nee, omdat het hier problemen oplevert
Mensen laten samenleven levert altijd problemen op.
pi_154718311
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:20 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Leg eerst maar eens uit wat er incorrect aan is.
Je bepleit meerdere malen het uitzetten van 5% van de Nederlandse moslims. En je wilt speciale wetgeving introduceren die op geloof gaat discrimineren.

Denk gewoon eens na de volgende keer voor je allerlei extremistische ranzige ellende gaat voorstellen. Dan hoef je daarna ook niet constant op de man te spelen om je achteraf in te dekken...
pi_154718322
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:09 schreef Scorpie het volgende:

Wat is dit voor loze opmerking, ga je me straks nog uitdagen op het schoolplein ofzo? :')

Nee, dat soort zaken laat ik aan sukkels over die denken met stoere taal indruk te maken.

quote:
Aangezien het woord deportatie in de enge zin van het woord nooit van Elfletterig afkomstig was maar ingevuld is door (vooral) jijzelf en waarbij je er werkelijk alles aan doet om de Holocaust erbij te halen, heb je een klassieke bait-and-switch tactiekje losgelaten.
Ik heb het dan ook helemaal niet over de holocaust, maar de periode die daaraan vooraf ging.

quote:
Je doet nu net alsof je een feit hebt geconstateerd welke afkomstig zou zijn van Elfletterig, maar guess what? Dat is helemaal niet wat hij bepleit.
Hij heeft dat in eerste instantie zelf beaamd (niet als doel op zich, dus kennelijk wel als geoorloofd middel).

quote:
Jij, woordkunstenaar in de rechtszaal en degene die het hardst jankt in FB als hem woorden in de mond worden gelegd, bent zo hypocriet dat je nu precies dezelfde tactiek loslaat en denkt ermee weg te komen.
Ik heb werkelijk nog nooit in FB gejankt, of anderszins geklaagd, over dat mij woorden in de mond gelegd worden.

Dat is Elfletterig...

quote:
Maar goed, wat hadden we anders moeten verwachten van iemand wiens leven bestaat uit het geld verdienen door feiten te verdraaien en de waarheid anders voor te stellen ten faveure van zijn cliënten.
Jij weet helemaal niet wat ik precies doe, hoogstens dat ik er inderdaad leuk mee verdien.

Maar waarom zo opzichtig op de man spelen ipv normaal de discussie aan te gaan?
pi_154718327
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mensen laten samenleven levert altijd problemen op.
Das nogal een dooddoener. Die problemen aanpakken is wat we bespreken, niet het gegeven dat er problemen zijn als mensen samenleven, daarover is iedereen het wel eens hé.
pi_154718350
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mja, ik vind het ook een lastig iets. Ik begrijp de noodzaak om dit soort ongewenst tuig uit de maatschappij te willen weren, maar ik snap ook wel dat het niet eenvoudig is om mensen zomaar uit te zetten.
Het is ook lastig. En wanneer ze naar Syrië vertrekken om daar de Jihadist uit te hangen mogen ze van mij ook gewoon daar volgens de daar geldende regels worden berecht.
Maar wat hier gebeurt is ons probleem en aan ons om op te lossen wat mij betreft.
pi_154718373
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Das nogal een dooddoener.
Beweren dat het toelaten van asielzoekers problemen oplevert, dat is een dooddoener. What the fuck verwacht je dan, dat mensen al dan niet met trauma's die gevlucht zijn om uiteenlopende redenen altijd zonder enige moeite integreren in een totaal ander systeem? :')
pi_154718381
De hele discussie is hier wel tot een dieptepunt gedaald, stropoppen, op de man spelen, vergelijkingen met de opkomst van Hitler en dan ook nog eentje met Kim Jung Un.

Ik ben niet van plan om in het vervolgtopic (als die komt) te verschijnen.
pi_154718391
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:27 schreef luxerobots het volgende:
De hele discussie is hier wel tot een dieptepunt gedaald, stropoppen, op de man spelen, vergelijkingen met de opkomst van Hitler en dan ook nog eentje met Kim Jung Un.

ok doei
pi_154718393
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik kan er wel eentje aanwijzen.
Ik ook.
pi_154718404
quote:

Het lijkt me na dit deel ook wel einde oefening. Tot iemand weer ergens voor deportaties gaat pleiten :P
pi_154718427
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:25 schreef DS4 het volgende:
Maar waarom zo opzichtig op de man spelen ipv normaal de discussie aan te gaan?
Uhhhhhh, omdat je zelf al zegt dat je niet wilt discussiëren met mij?

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2015 23:28:55 ]
pi_154718433
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Beweren dat het toelaten van asielzoekers problemen oplevert, dat is een dooddoener. What the fuck verwacht je dan, dat mensen al dan niet met trauma's die gevlucht zijn om uiteenlopende redenen altijd zonder enige moeite integreren in een totaal ander systeem? :')
Nogal altijd een minder grote dooddoener dan zeggen: ''Ja samenleven zorgt nu eenmaal voor problemen.''
pi_154718454
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Leg eerst maar eens uit wat er incorrect aan is.
Je bepleit meerdere malen het uitzetten van 5% van de Nederlandse moslims. En je wilt speciale wetgeving introduceren die op geloof gaat discrimineren.

Denk gewoon eens na de volgende keer voor je allerlei extremistische ranzige ellende gaat voorstellen. Dan hoef je daarna ook niet constant op de man te spelen om je achteraf in te dekken...
Je leest dingen die er niet staan, die ga je luidkeels en herhaaldelijk als feit verkondigen; ook wanneer je wordt gecorrigeerd blijf je daarmee stug doorgaan. En dan moet ik het allemaal nog een keer gaan uitleggen?

Nee joh, doe maar een cursus begrijpend lezen of zo. Of vermijd voortaan gewoon dit soort discussies, als ze te hoog gegrepen zijn voor je. En laat je belerende toontje maar achterwege.
pi_154718466
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nogal altijd een minder grote dooddoener dan zeggen: ''Ja samenleven zorgt nu eenmaal voor problemen.''
Echt niet, die van jou is groter!
pi_154718469
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik vind het te kort door de bocht om trauma's maar als oorzaak aan te wijzen voor de gedrag- en aanpassingsproblemen van asielzoekers.
pi_154718492
quote:

De rek is er sowieso wel uit. Ik haak ook af voor een eventueel deel 2.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 23:31:05 #300
346939 Janneke141
pi_154718509
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik vind het te kort door de bocht om trauma's maar als oorzaak aan te wijzen voor de gedrag- en aanpassingsproblemen van asielzoekers.
Er zit inderdaad wel iets meer aan vast. Maar om het toe te schrijven aan het feit dat ze moslim zijn is wel zékere te kort door de bocht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')