Kroon op de schepping, dus niet zeikenquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 22:01 schreef Toefjes het volgende:
Jericho wierp zich op als beschermeling van de welpjes van Cecil. Wat is de mensheid toch een vergissing geweest
Ik was te voorbarig gelukkig, maar, ik denk dat ik protest ga indienen tegen de schepping alsnog.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 22:19 schreef highender het volgende:
[..]
Kroon op de schepping, dus niet zeiken.
Maar die ban was er toch al?quote:Op zondag 2 augustus 2015 13:41 schreef Kijkertje het volgende:
WILDLIFE authorities have announced an immediate ban on the hunting of lions, leopards and elephants outside Hwange National Park in the wake of the widely condemned killing of iconic lion, Cecil early last month.
http://www.newzimbabwe.co(...)rd+hunting/NEWS.aspx
Nee, er worden jaarlijks in Zimbabwe vergunningen bij opbod verkocht om buiten Hwange op wildlife te jagen. Er is wel een quotum voor leeuwen, er mogen er bijv. 70 leeuwen per jaar worden afgeschoten.quote:
In het park. De ban BUITEN het park was er al. at is het probleem hier toch?quote:Op zondag 2 augustus 2015 13:45 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee, er worden jaarlijks in Zimbabwe vergunningen bij opbod verkocht om buiten Hwange op wildlife te jagen. Er is wel een quotum voor leeuwen, er mogen er bijv. 70 leeuwen per jaar worden afgeschoten.
In het park zelf mag er helemaal niet op wildlife gejaagd worden.quote:Op zondag 2 augustus 2015 13:46 schreef mastertephon het volgende:
[..]
In het park. De ban BUITEN het park was er al. at is het probleem hier toch?
Heel goed. Ik begrijp ook totaal niet waarom je dat als mens wil doen.quote:Op zondag 2 augustus 2015 13:50 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
In het park zelf mag er helemaal niet op wildlife gejaagd worden.
Bij mijn weten is de mens ook het enige levende wezen dat doodt voor zijn plezierquote:Op zondag 2 augustus 2015 13:52 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Heel goed. Ik begrijp ook totaal niet waarom je dat als mens wil doen.
Heb je zeker geen kattenquote:Op zondag 2 augustus 2015 13:55 schreef Kijkertje het volgende:
Bij mijn weten is de mens ook het enige levende wezen dat doodt voor zijn plezier
quote:
Zoals Isabeau zegt.....want ik heb wel een kat. Die komt dan vogels brengen maar eet ze niet op. Ik heb zelf ook gejaagd vroeger. Maar ik zag en zie er de lol niet meer van in.quote:Op zondag 2 augustus 2015 13:55 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Bij mijn weten is de mens ook het enige levende wezen dat doodt voor zijn plezier
Die van mij had vanochtend een muisje te pakken. Kon hem afleiden, heb het muisje gered met een handdoekje en buiten op een veilige plek terug gezet. Hopelijk redt ie hetquote:Op zondag 2 augustus 2015 13:58 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Zoals Isabeau zegt.....want ik heb wel een kat. Die komt dan vogels brengen maar eet ze niet op. Ik heb zelf ook gejaagd vroeger. Maar ik zag en zie er de lol niet meer van in.
Meestal niet. Dat je je ook afvraagt wat je werkelijk moet doen met een gewond diertje. Maar wat is het idee van zo'n kat? Zou dat echt zijn "ik kom de baas een cadeau brengen"?quote:Op zondag 2 augustus 2015 14:02 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Die van mij had vanochtend een muisje te pakken. Kon hem afleiden, heb het muisje gered met een handdoekje en buiten op een veilige plek terug gezet. Hopelijk redt ie het
Muisje zag er nog intact uit, verlamd van angst dat wel. Hij kwam het niet brengen maar had in de tuin na met engelengeduld gewacht te hebben op een vaste plek eindelijk te pakken. Een kat speelt er lang mee, zeker huiskatten. Boederij- en wilde katten maken hun prooi meteen af want is eten.quote:Op zondag 2 augustus 2015 14:04 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Meestal niet. Dat je je ook afvraagt wat je werkelijk moet doen met een gewond diertje. Maar wat is het idee van zo'n kat? Zou dat echt zijn "ik kom de baas een cadeau brengen"?
Ja. Dat vinden huiskatten leuk. Ook opdraaibare muizen.quote:Op zondag 2 augustus 2015 14:11 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Muisje zag er nog intact uit, verlamd van angst dat wel. Hij kwam het niet brengen maar had in de tuin na met engelengeduld gewacht te hebben op een vaste plek eindelijk te pakken. Een kat speelt er lang mee, zeker huiskatten. Boederij- en wilde katten maken hun prooi meteen af want is eten.
Ik heb verschillende prooien gehad. Effe gelee werd een vlaamse gaai te grazen genomen (wat kunnen die beesten schreeuwen). Deze heb ik ook gered. Of ik bel de dierenambulance of ik breng zo'n beestje naar mijn da die um dan een snel spuitje geeft of de vogelopvang belt als het nog te redden is.
True.quote:Op zondag 2 augustus 2015 13:55 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
quote:Op zondag 2 augustus 2015 18:53 schreef Molurus het volgende:
Nog een Amerikaanse 'natuurliefhebber', Dr. Jan Seski uit Pennsylvania.
http://www.dailymail.co.u(...)ed-killing-lion.html
Wat een foto's ook weer.
gvd. Deze vent ook toevallig ondergedoken of iets?quote:Op zondag 2 augustus 2015 18:53 schreef Molurus het volgende:
Wat een foto's ook weer.
Zal best. Laten zien dat ze mans genoeg zijn om een beest te killen, maar ondertussen zijn het de lafste honden die je tegen kan komen.quote:Op zondag 2 augustus 2015 18:58 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
gvd. Deze vent ook toevallig ondergedoken of iets?
Na dit bericht vast wel.quote:Op zondag 2 augustus 2015 18:58 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
gvd. Deze vent ook toevallig ondergedoken of iets?
Dat lijkt me inderdaad ook heel sterk.quote:Op zondag 2 augustus 2015 20:23 schreef tjoptjop het volgende:
Ik geloof er eigenlijk niet zo in dat je met een pijl en boog een olifant, neushoorn of nijlpaard in 1x omlegt.
4e jachtfoto:quote:Op zondag 2 augustus 2015 18:53 schreef Molurus het volgende:
Wat een foto's ook weer.
Ik zit zo eens rond te kijken, ik vrees dat er best wel veel Amerikanen een 'jagen in Afrika hobby' hebben.quote:Op zondag 2 augustus 2015 13:55 schreef controlaltdelete het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)s-haters-s-come.html
![]()
https://www.facebook.com/pages/Sabrina-Corgatelli/970549649631494
facebook van madam.
Ze wil geen leven meer hebben als ze thuis is duidelijk, zeker nu zouden ze ,afhankelijk van waar ze wonen, nog wel eens een keer extra over hun schouder moeten gaan kijken..quote:Op zondag 2 augustus 2015 13:55 schreef controlaltdelete het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)s-haters-s-come.html
![]()
https://www.facebook.com/pages/Sabrina-Corgatelli/970549649631494
facebook van madam.
Het is ook niet zomaar een pijl en boog maar een hypermoderne industrieële kruisboog. Heeft echt niets met 'sport' te jagen.quote:Op zondag 2 augustus 2015 20:23 schreef tjoptjop het volgende:
Ik geloof er eigenlijk niet zo in dat je met een pijl en boog een olifant, neushoorn of nijlpaard in 1x omlegt.
Ik zou het ook geen sport willen noemen door de daad. Maar zo simpel werkt het verder niet. Je moet erg dicht in de buurt van een dier komen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:21 schreef Q. het volgende:
[..]
Het is ook niet zomaar een pijl en boog maar een hypermoderne industrieële kruisboog. Heeft echt niets met 'sport' te jagen.
Een walgelijk misdrijf. Ik heb geen hoge pet van politici uit dat land (ze hebben hun eigen bevolking straatarm gemaakt door de boeren weg te jagen) maar hierin steun ik hen van harte. Spoor hem op en gooi hem voor een aantal jaren in de bak, van mijn part in zijn eigen land. Juist een leeuw afslachten die vriendelijk is naar mensen toe maakt het voor mij extra walgelijk, het is het misbruiken van het vertrouwen en de goede aard die het beest heeft. En dit terwijl het welpjes heeft. Ik vind de 'jacht' sowieso een walgelijke 'sport' maar dit is van een heel andere orde.quote:Op maandag 27 juli 2015 07:46 schreef tong80 het volgende:
Eén van de beroemdste leeuwen van Afrika is eerder deze maand vermoord en onthoofd in safaripark Hwange in Zimbabwe. De autoriteiten zijn op zoek naar een Spanjaard die een parkwachter 50.000 euro zou hebben betaald om het dier te kunnen neerschieten en villen, zo meldt de Guardian.
[ afbeelding ]
De dertien jaar oude leeuw was een fors mannetje met zwarte manen en de favoriet van bezoekers omdat hij mensen niet eng vond. Op YouTube staan allemaal filmpjes van het dier, waarin Cecil op zijn gemakje langs de jeeps vol toeristen kuiert.
Deze maand werd het dier door jagers uit het reservaat gelokt zodat hij 'legaal' kon worden neergeschoten. Dat is met pijl en boog gedaan. Daarna duurde het nog veertig uur voordat de jagers hem vonden en met een kogel afmaakten. Het dier is zonder hoofd en zonder huid teruggevonden.
Welpen
'Zijn dood is een tragedie', zegt Johnny Rodrigues, hoofd van de Zimbabwe Conservation Taskforce tegen de Guardian. 'Niet alleen omdat Cecil een symbool is van Zimbabwe, maar omdat we zijn zes welpen ook op moeten geven. Een nieuw mannetje staat niet toe dat ze in leven blijven omdat hij de drie vrouwtjes van Cecil zal willen aanmoedigen met hem te paren.'
Filmpjes in de link......
http://www.volkskrant.nl/(...)vermoordde~a4108341/
Ik weet het. Ben zelf een vleeseter.Maar toch is dit erg.
Er is inmiddels wat meer bekend over Jericho. Hij leeft inderdaad nog, heeft de leiding over de groep overgenomen en de welpjes van Cecil niet gedood, maar in leven gelaten. Zijn aanwezigheid heeft rivaliserende mannetjes, die een gevaar voor de welpjes zijn, weggehouden bij de groep. Hij was overigens niet Cecil's broer maar een gewoon een andere mannelijke leeuw die een coalitie is aangegaan met Cecil.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 22:18 schreef mschol het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)ood-in-zimbabwe.html
toch niet...
Ik weet niet hoe jullie erover denken... maar ik vind dit verrassend en fantastisch nieuws!! Pak van mijn hart.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 15:19 schreef FritzWepper het volgende:
Er is inmiddels wat meer bekend over Jericho. Hij leeft inderdaad nog, heeft de leiding over de groep overgenomen en de welpjes van Cecil niet gedood, maar in leven gelaten.
Meesstal maken leeuwen de welpen wel af.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 15:55 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jullie erover denken... maar ik vind dit verrassend en fantastisch nieuws!! Pak van mijn hart.
Zo zie je maar weer.... leeuwen zijn een stuk socialer dan (sommige) mensen. Jericho weet ongetwijfeld dat het de welps van Cecil zijn... en ik twijfel er niet aan dat dat ook echt een rol speelt.
Inderdaad, als de alfa onttroont wordt is dat slecht nieuws voor de welpjes van die leeuw. Maar Jericho heeft dat dus niet gedaan en zijn aanwezigheid als nieuwe alfa beschermt de groep tegen solitaire leeuwen die mogelijk wel de welpjes van Cecil zouden doden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:07 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Meesstal maken leeuwen de welpen wel af.
Een uniek groepje dit.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:23 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Inderdaad, als de alfa onttroont wordt is dat slecht nieuws voor de welpjes van die leeuw. Maar Jericho heeft dat dus niet gedaan en zijn aanwezigheid als nieuwe alfa beschermt de groep tegen solitaire leeuwen die mogelijk wel de welpjes van Cecil zouden doden.
Jericho is een baas.
Precies. Daarom ben ik ook enorm opgelucht.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:07 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Meesstal maken leeuwen de welpen wel af.
En de rest van de keren?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:28 schreef Molurus het volgende:
[..]
Precies. Daarom ben ik ook enorm opgelucht.
Het doodbijten van welpjes van een ander mannetje is een logisch evolutionair mechanisme. De eigen genen gaan altijd voor. Wat dat betreft is de natuurlijke wereld (de mensenwereld ook trouwens!) ontzettend hard.quote:
Ik ben er ook blij over.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:33 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het doodbijten van welpjes van een ander mannetje is een logisch evolutionair mechanisme. De eigen genen gaan altijd voor. Wat dat betreft is de natuurlijke wereld (de mensenwereld ook trouwens!) onzettend hard.
Maar in dit geval zou dat extra zuur zijn geweest omdat Cecil geen natuurlijke dood is gestorven. Walter Palmer zou dan de dood van 7 leeuwen op zijn geweten hebben. De schade "valt mee" dus.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 15:19 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Er is inmiddels wat meer bekend over Jericho. Hij leeft inderdaad nog, heeft de leiding over de groep overgenomen en de welpjes van Cecil niet gedood, maar in leven gelaten. Zijn aanwezigheid heeft rivaliserende mannetjes, die een gevaar voor de welpjes zijn, weggehouden bij de groep. Hij was overigens niet Cecil's broer maar een gewoon een andere mannelijke leeuw die een coalitie is aangegaan met Cecil.
[ afbeelding ]
Cecil (liggend) en zijn maat Jericho (staand)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |