abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 augustus 2015 @ 21:08:22 #251
862 Arcee
Look closer
pi_154826559
quote:
Ook broer van leeuw Cecil gedood

Na Cecil, de beroemdste leeuw van Zimbabwe, is ook diens broer Jericho gedood. Die zorgde voor de welpen van Cecil, nadat die door de Amerikaanse tandarts Walter Palmer illegaal was doodgeschoten, meldt de Britse krant Daily Mail zaterdag op zijn website. Stropers doodden Jericho in een beschermd natuurgebied.

De dood van Cecil zorgde afgelopen week wereldwijd voor verontwaardiging. De 55-jarige Palmer, die het doden van Cecil heeft bekend, is ondergedoken. Hij zegt dat hij dacht dat hij nodige vergunningen had om jacht te maken op Cecil. Die woonde in een nationaal park waar hij bescherming genoot. Hij viel daarom niet onder het beperkte aantal leeuwen dat mag worden afgeschoten in Zimbabwe. Het land in zuidelijk Afrika verdient geld aan de buitenlandse jagers.

Zimbabwe heeft de VS om de uitlevering van Palmer gevraagd. Meer dan 144.000 mensen hebben al een petitie getekend waarmee de regering-Obama wordt gevraagd in te stemmen met het uitleveringsverzoek. Palmer is op sociale media met de dood bedreigd. Zijn tandartsenpraktijk is tijdelijk gesloten.

Zimbabwe heeft een leeuwenpopulatie van zo'n 2000 dieren. Elk jaar mogen er zeventig worden gedood door jagers.

Bron: Telegraaf
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_154826605
http://www.nu.nl/buitenla(...)ood-in-zimbabwe.html

:N triest..

persoonlijk zou ik het helemaal niet erg vinden als de daders en aanverwanten in zimbabwe standrechtelijk worden geexcuteerd, het liefst voor de ogen van de inwoners van de dorpen/steden waar ze wonen, ze hebben immers niks anders gedaan bij die leeuwen..
uiteraard geldt dit voor alle stropers..
maar dat mag ik vast niet te hard roepen..
pi_154826625
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 21:08 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik word echt depressief van dit soort nieuws. Ik probeer het een beetje te vermijden voordat m'n hele weekend vergald is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_154828092
quote:
9s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 21:10 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik word echt depressief van dit soort nieuws. Ik probeer het een beetje te vermijden voordat m'n hele weekend vergald is.
Jericho wierp zich op als beschermeling van de welpjes van Cecil. Wat is de mensheid toch een vergissing geweest :r
pi_154828596
quote:
Jericho, de broer van leeuw Cecil, is toch niet gedood. Dit heeft een Zimbabwaanse boswachter zaterdagavond gemeld die het reilen en zeilen van leeuw Jericho via GPS in de gaten houdt.
Eerder zaterdag had een Zimbabwaanse natuurorganisatie de dood van Jericho gemeld.

Cecil, de beroemdste leeuw van Zimbabwe, was vorige week gedood. Jericho zorgde voor de welpen van Cecil, nadat die door de Amerikaanse tandarts Walter Palmer illegaal was doodgeschoten. Stropers zouden Jericho in een beschermd natuurgebied hebben gedood, zo melden Britse media zaterdag.

De dood van Cecil zorgde afgelopen week wereldwijd voor verontwaardiging. De 55-jarige Palmer, die het doden van Cecil heeft bekend, is ondergedoken. Hij zegt dat hij dacht dat hij nodige vergunningen had om jacht te maken op Cecil.

Die woonde in een nationaal park waar hij bescherming genoot. Hij viel daarom niet onder het beperkte aantal leeuwen dat mag worden afgeschoten in Zimbabwe. Het land in zuidelijk Afrika verdient geld aan de buitenlandse jagers.

Uitlevering

Zimbabwe heeft de VS om de uitlevering van Palmer gevraagd. Meer dan 144.000 mensen hebben al een petitie getekend waarmee de regering-Obama wordt gevraagd in te stemmen met het uitleveringsverzoek. Palmer is op sociale media met de dood bedreigd. Zijn tandartsenpraktijk is tijdelijk gesloten.

Zimbabwe heeft een leeuwenpopulatie van zo'n 2000 dieren. Elk jaar mogen er zeventig worden gedood door jagers.

Door: ANP
http://www.nu.nl/buitenla(...)ood-in-zimbabwe.html

toch niet... *O*
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 22:19:13 #256
224960 highender
Travellin' Light
pi_154828636
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 22:01 schreef Toefjes het volgende:
Jericho wierp zich op als beschermeling van de welpjes van Cecil. Wat is de mensheid toch een vergissing geweest :r
Kroon op de schepping, dus niet zeiken :N .
pi_154829293
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 22:19 schreef highender het volgende:

[..]

Kroon op de schepping, dus niet zeiken :N .
Ik was te voorbarig gelukkig, maar, ik denk dat ik protest ga indienen tegen de schepping alsnog.
pi_154839665
WILDLIFE authorities have announced an immediate ban on the hunting of lions, leopards and elephants outside Hwange National Park in the wake of the widely condemned killing of iconic lion, Cecil early last month.

http://www.newzimbabwe.co(...)rd+hunting/NEWS.aspx
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_154839684
quote:
14s.gif Op zondag 2 augustus 2015 13:41 schreef Kijkertje het volgende:
WILDLIFE authorities have announced an immediate ban on the hunting of lions, leopards and elephants outside Hwange National Park in the wake of the widely condemned killing of iconic lion, Cecil early last month.

http://www.newzimbabwe.co(...)rd+hunting/NEWS.aspx
Maar die ban was er toch al?
pi_154839763
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 13:42 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Maar die ban was er toch al?
Nee, er worden jaarlijks in Zimbabwe vergunningen bij opbod verkocht om buiten Hwange op wildlife te jagen. Er is wel een quotum voor leeuwen, er mogen er bijv. 70 leeuwen per jaar worden afgeschoten.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_154839782
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 13:45 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Nee, er worden jaarlijks in Zimbabwe vergunningen bij opbod verkocht om buiten Hwange op wildlife te jagen. Er is wel een quotum voor leeuwen, er mogen er bijv. 70 leeuwen per jaar worden afgeschoten.
In het park. De ban BUITEN het park was er al. at is het probleem hier toch?
pi_154839855
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 13:46 schreef mastertephon het volgende:

[..]

In het park. De ban BUITEN het park was er al. at is het probleem hier toch?
In het park zelf mag er helemaal niet op wildlife gejaagd worden.
pi_154839891
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 13:50 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

In het park zelf mag er helemaal niet op wildlife gejaagd worden.
Heel goed. Ik begrijp ook totaal niet waarom je dat als mens wil doen.
pi_154839959
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 13:52 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Heel goed. Ik begrijp ook totaal niet waarom je dat als mens wil doen.
Bij mijn weten is de mens ook het enige levende wezen dat doodt voor zijn plezier ;(
  zondag 2 augustus 2015 @ 13:55:41 #265
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_154839961
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_154839980
quote:
14s.gif Op zondag 2 augustus 2015 13:55 schreef Kijkertje het volgende:

Bij mijn weten is de mens ook het enige levende wezen dat doodt voor zijn plezier ;(
Heb je zeker geen katten :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_154840024
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 13:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Heb je zeker geen katten :+
:D Inderdaad, ik heb een hond. Maar ik doelde dan ook meer op levende wezens in het wild.
pi_154840025
quote:
14s.gif Op zondag 2 augustus 2015 13:55 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Zoals Isabeau zegt.....want ik heb wel een kat. Die komt dan vogels brengen maar eet ze niet op. Ik heb zelf ook gejaagd vroeger. Maar ik zag en zie er de lol niet meer van in.
  zondag 2 augustus 2015 @ 14:02:07 #269
189978 controlaltdelete
pi_154840086
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 13:58 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Zoals Isabeau zegt.....want ik heb wel een kat. Die komt dan vogels brengen maar eet ze niet op. Ik heb zelf ook gejaagd vroeger. Maar ik zag en zie er de lol niet meer van in.
Die van mij had vanochtend een muisje te pakken. Kon hem afleiden, heb het muisje gered met een handdoekje en buiten op een veilige plek terug gezet. Hopelijk redt ie het :{
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_154840133
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 14:02 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Die van mij had vanochtend een muisje te pakken. Kon hem afleiden, heb het muisje gered met een handdoekje en buiten op een veilige plek terug gezet. Hopelijk redt ie het :{
Meestal niet. Dat je je ook afvraagt wat je werkelijk moet doen met een gewond diertje. Maar wat is het idee van zo'n kat? Zou dat echt zijn "ik kom de baas een cadeau brengen"?
  zondag 2 augustus 2015 @ 14:11:18 #271
189978 controlaltdelete
pi_154840256
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 14:04 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Meestal niet. Dat je je ook afvraagt wat je werkelijk moet doen met een gewond diertje. Maar wat is het idee van zo'n kat? Zou dat echt zijn "ik kom de baas een cadeau brengen"?
Muisje zag er nog intact uit, verlamd van angst dat wel. Hij kwam het niet brengen maar had in de tuin na met engelengeduld gewacht te hebben op een vaste plek eindelijk te pakken. Een kat speelt er lang mee, zeker huiskatten. Boederij- en wilde katten maken hun prooi meteen af want is eten.

Ik heb verschillende prooien gehad. Effe gelee werd een vlaamse gaai te grazen genomen (wat kunnen die beesten schreeuwen). Deze heb ik ook gered. Of ik bel de dierenambulance of ik breng zo'n beestje naar mijn da die um dan een snel spuitje geeft of de vogelopvang belt als het nog te redden is.
pi_154840303
  zondag 2 augustus 2015 @ 14:18:43 #273
189978 controlaltdelete
pi_154840413
http://www.npo.nl/het-ver(...)at/POMS_S_NTR_867577

Een onthullend inkijkje in het leven van je kat, dat oude mythes ontzenuwt en een antwoord biedt op spannende vragen over hun verborgen leven.
pi_154840415
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 14:11 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Muisje zag er nog intact uit, verlamd van angst dat wel. Hij kwam het niet brengen maar had in de tuin na met engelengeduld gewacht te hebben op een vaste plek eindelijk te pakken. Een kat speelt er lang mee, zeker huiskatten. Boederij- en wilde katten maken hun prooi meteen af want is eten.

Ik heb verschillende prooien gehad. Effe gelee werd een vlaamse gaai te grazen genomen (wat kunnen die beesten schreeuwen). Deze heb ik ook gered. Of ik bel de dierenambulance of ik breng zo'n beestje naar mijn da die um dan een snel spuitje geeft of de vogelopvang belt als het nog te redden is.
Ja. Dat vinden huiskatten leuk. Ook opdraaibare muizen.

Die zie je niet vaak meer. Vlaamse gaaien. Meestal gaat gewoon iets snel dood. Is mijn ervaring. Zit je weer te kijken in een doos met een handdoek en daarop een diertje.

Ik heb midden overdag eens gehad dat ik een kraai zag op straat die keihard een zwaluw aan het pikken was. Ik ontverm mij over die zwaluw. Blijken die vlijmscherpe klauwen te hebben.
  Trouwste user 2022 zondag 2 augustus 2015 @ 18:27:05 #275
7889 tong80
Spleenheup
pi_154846450
Het Empire State Building in New York stond zaterdagavond in het teken van bedreigde diersoorten. Op de wolkenkrabber werden afbeeldingen van dieren geprojecteerd, waaronder van Cecil, de leeuw die onlangs is vermoord door een Amerikaanse tandarts.
Cecil schitterde in vol ornaat op het wereldberoemde gebouw en trok veel bekijks. De dood van de leeuw zorgde wereldwijd voor afschuw en ontzetting. Maar zaterdagavond leek de leeuw weer even springlevend in New York.

Het gebeurt overigens regelmatig dat het Empire State Building wordt 'aangekleed' in een bepaald thema of naar aanleiding van een evenement.

Initiatief
Deze keer ging de aandacht naar bedreigde diersoorten. Op het gebouw werden enorme afbeeldingen geprojecteerd, van 114 meter hoogte en 56 meter breedte.

Het initiatief is van de stichter van de Oceanic Preservation Society (OPS), Louie Psihoyos. Zijn film 'The Cove', over de massaslachting van dolfijnen in Japan, kreeg in 2010 nog de Oscar voor beste documentaire.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)State-Building.dhtml

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')