http://www.rtlnieuws.nl/n(...)orgen-alsmaar-groterquote:Marco Tuk uit Spijkenisse is wanhopig: zijn 13-jarige dochter Lisa is sinds woensdagnacht vermist. Op Facebook plaatste vanochtend een oproep: "Ze is nog steeds niet terecht en de zorgen worden alsmaar groter."
'Nooit gedacht en met pijn in mijn hart dit te moeten schrijven', zo begint een bericht van Tuk gisterochtend op Facebook over de vermissing van zijn dochter. Lisa is woensdagnacht uit de tent gekropen, zonder dat haar vader daar iets van merkte. Ze stonden op de camping Rabbit Hill in Nieuw-Milligen (Gelderland). Met haar vader, stiefmoeder en zusje was ze op vakantie.
Het vermoeden bestaat dat ze naar een jongen wilde. Op Facebook schrijft haar vader dat Lisa naar een Daan in Delft of Leiden onderweg zou zijn. Hij roept de jongen op zich te melden. 'Dit wil niet zeggen dat deze jongen direct betrokken is bij de vermissing wij willen het alleen uit kunnen sluiten, vandaag het verzoek tot contact', schrijft Tuk.
'Niet urgent'
De oproepen van Tuk worden massaal gedeeld. Het gezin heeft aangifte gedaan, maar omdat Lisa zelf uit de tent is gekropen wordt de vermissing als 'niet urgente' geregistreerd. 'Dit zorgt ervoor dat de middelen die die de politie mag/kan gebruiken beperkt zijn', meldt Tuk op Facebook. Schandalig, vinden mensen die reageren op het bericht.
Tuk heeft een privédetective ingezet en zoekt zelf ook naar zijn dochter. 'Wij hopen dat ze snel de weg naar huis weer vind'.
Op het moment van de vermissing droeg Lisa een grijze joggingbroek, een wit shirt en een lichtgrijze hoody. Ze draagt een donkerpaarse rugzak van het merk Eastpack bij zich. Lisa draagt een bril met een zwart/gouden montuur.
Ja klopt.quote:Op zondag 26 juli 2015 15:45 schreef Mord_Sith het volgende:
Die Daan van de foto schijnt niet te bestaan, dat schijnt een Amerikaanse jongen te zijn, dus ws. een nep-foto.
Een oudere man die zich heeft voorgedaan als een leeftijdsgenoot om haar te lokken?quote:Op zondag 26 juli 2015 15:45 schreef Mord_Sith het volgende:
Die Daan van de foto schijnt niet te bestaan, dat schijnt een Amerikaanse jongen te zijn, dus ws. een nep-foto.
Dit inderdaad, laten we hopen dat het niet het geval is...quote:Op zondag 26 juli 2015 15:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Een oudere man die zich heeft voorgedaan als een leeftijdsgenoot om haar te lokken?![]()
Brrrr, ook die arme ouders. Hoop dat ze snel gezond en wel terecht is.
quote:Op zondag 26 juli 2015 16:24 schreef superniger het volgende:
Hoe kan je het als vader zo ver laten komen.
Hoezo nou meteen weer dom? Jong en naïef wellicht.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:25 schreef Alvi het volgende:
Dom meisje, reverse search van Google kende ze niet.
Ja okay, klopt. Maar dan nog.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:29 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
[..]
Hoezo nou meteen weer dom? Jong en naïef wellicht.
Ja, was een slechte grap, die camping waar ze verdween heet Rabbit Hill.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:36 schreef Alvi het volgende:
[..]
OF dood, of compleet vergald voor de rest van haar leven. Trieste zooi helaas.
Waarom een Amberalert? Die dingen zijn voor de eerste uren ná een vermissing. Niet een week later.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:21 schreef hoas het volgende:
Maar geen Amberalert, dus wat zijn de prioriteiten dan eigenlijk?
Gastquote:Op zondag 26 juli 2015 16:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja, was een slechte grap, die camping waar ze verdween heet Rabbit Hill.
Ik hoop iig het beste voor haar en d'r ouders
Daar trek je je als puber niets van aan. Dat overkomt jezelf niet en het is gewoon spannend.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:47 schreef DieselTank het volgende:
Die daan ziet er wel heel erg amerikaans uitHoe debiel kan je zijn om snachts weg te lopen en naar je internet liefje te gaan.
Waarschijnlijk zal ze wel omgepraat zijn en niet bepaald ''nuchter'' want er word ook genoeg gewaarschuwd op scholen tegenwoordig.
En in je eentje met de OV in de nacht (ze ging toch weg in de nacht) en 13 jaar zijn.... Ik als jongen had het niet gedurfd toen hoor.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:50 schreef megamandy het volgende:
[..]
Daar trek je je als puber niets van aan. Dat overkomt jezelf niet en het is gewoon spannend.
Die vader wist het ook niet hoorquote:Op zondag 26 juli 2015 16:25 schreef Alvi het volgende:
Dom meisje, reverse search van Google kende ze niet.
Nee omdat de politie dat niet wilde omdat ze weggelopen was.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:41 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Waarom een Amberalert? Die dingen zijn voor de eerste uren ná een vermissing. Niet een week later.
En dan? De dader zal die bericht dan ook misschien krijgen en die gaat dus niet doodleuk met haar over straat huppelenquote:Op zondag 26 juli 2015 16:56 schreef hoas het volgende:
[..]
Nee omdat de politie dat niet wilde omdat ze weggelopen was.
Tsja wat is midden in de nacht. De eerste bus vertrekt daar rond 06.45u op 10 minuten lopen, waarschijnlijk waren de ouders toen nog niet wakker is ze er iets eerder heen gegaan. Dan is het al lang licht dus niet eng om rond te lopen.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:54 schreef DieselTank het volgende:
[..]
En in je eentje met de OV in de nacht (ze ging toch weg in de nacht) en 13 jaar zijn.... Ik als jongen had het niet gedurfd toen hoor.
Maar ik kan wel hopen wat ik wil maar ga maar uit van iets ergs.
Ik ga nooit met de trein maar zal het ook niemand opgevallen zijn dat een vrij jong ogent meisje in de schoolvakantie met joggingbroek (dus geen schoolkledij) in de eerste trein zit? Of is dit te ver gezocht?quote:Op zondag 26 juli 2015 17:04 schreef megamandy het volgende:
[..]
Tsja wat is midden in de nacht. De eerste bus vertrekt daar rond 06.45u op 10 minuten lopen, waarschijnlijk waren de ouders toen nog niet wakker is ze er iets eerder heen gegaan. Dan is het al lang licht dus niet eng om rond te lopen.
Tja... iets zegt mij dat er iets scheelt in de communicatie tussen papa en dochterlief als je dochter wegloopt... en dan opeens met pijn in het hart iets op fb gaan schrijven..quote:
Maar er is geen reden om nu nog een Amberalert de deur uit te doen, daar zijn ze ook niet voor bedoeld.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:56 schreef hoas het volgende:
[..]
Nee omdat de politie dat niet wilde omdat ze weggelopen was.
Waarom dergelijke aannames? En weglopen, tja, misschien is ze gewoon omgepraat op Facebook/Twitter/Instagram door dat Daan-figuur. Echter is Daan natuurlijk fake en is het een oude kerel, of zoiets.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:15 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Tja... iets zegt mij dat er iets scheelt in de communicatie tussen papa en dochterlief als je dochter wegloopt... en dan opeens met pijn in het hart iets op fb gaan schrijven..
Welke aannames..? Als je dochter wegloopt zonder iets te zeggen dan heb je dus nogal een probleem met haar... waardoor dat komt? kan van alles zijn, maar het komt ten eerste door slechte/verkeerde communicatie..quote:Op zondag 26 juli 2015 17:20 schreef Voszje het volgende:
[..]
Waarom dergelijke aannames? En weglopen, tja, misschien is ze gewoon omgepraat op Facebook/Twitter/Instagram door dat Daan-figuur. Echter is Daan natuurlijk fake en is het een oude kerel.
Ik vertelde vroeger ook niets aan mijn vader over jongens, hoor.
Ze is zo te zien niet de enige die erin getrapt is. Lijkt me inderdaad een lover boy attractie.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:23 schreef Starm het volgende:
Dat Facebook account kan best wel geloofwaardig overkomen voor een meisje van 13.
Wie zegt dat ze de intentie had om daadwerkelijk weg te lopen? Stiekem afspreken, familie die er verder niets van hoeft te weten. Waarom zou dat direct aan slechte communicatie liggen tussen vader en dochter? We weten niet wat er speelde.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:23 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Welke aannames..? Als je dochter wegloopt zonder iets te zeggen dan heb je dus nogal een probleem met haar... waardoor dat komt? kan van alles zijn, maar het komt ten eerste door slechte/verkeerde communicatie..
En waarom doe jij die aannames en speculaties trouwens?
Opvallend veel Belgische vriendinnen.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:19 schreef Mr.Ping het volgende:
En Facebook laat het profiel online staan?
Of is alles weg als ze het verwijderen?
Ik heb vaker een van de eerste treinen als ik vanuit mijn ouders weer naar huis ga en de reizigers zijn dan heel divers. En een joggingbroek zit juist lekker met reizen. Ik vind dat persoonlijk geen vreemde combinatie.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:06 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Ik ga nooit met de trein maar zal het ook niemand opgevallen zijn dat een vrij jong ogent meisje in de schoolvakantie met joggingbroek (dus geen schoolkledij) in de eerste trein zit? Of is dit te ver gezocht?
Oh dus kort gezegd mag ik geen aannames doen en jij wel?quote:Op zondag 26 juli 2015 17:26 schreef Voszje het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze de intentie had om daadwerkelijk weg te lopen? Stiekem afspreken, familie die er verder niets van hoeft te weten. Waarom zou dat direct aan slechte communicatie liggen tussen vader en dochter? We weten niet wat er speelde.
Die aannames en speculaties zijn niet zo vreemd met het gegeven dat ze mogelijk in het gezelschap van een 'Daan' is. Daar zullen wel meer aanwijzingen voor zijn dan slechts een vriendschap op sociale media.
Ik heb een tijdje zitten scrollen bij de vrienden en dan zie je ook maar 3 jongens ertussenquote:Op zondag 26 juli 2015 17:19 schreef Mr.Ping het volgende:
En Facebook laat het profiel online staan?
Of is alles weg als ze het verwijderen?
De hele Belgische Bieber fanclub heeft hij als vriendinnen!quote:Op zondag 26 juli 2015 17:36 schreef megamandy het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje zitten scrollen bij de vrienden en dan zie je ook maar 3 jongens ertussenwtf gewoon bijna 3000 meisjes in die lijst. En dat commentaar bij foto's als je bedenkt dat het fake is
Ik vind het ook best geloofwaardig over komen.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:23 schreef Starm het volgende:
Dat Facebook account kan best wel geloofwaardig overkomen voor een meisje van 13.
Van mij mag je die aannames doen, ik vind het alleen lastig om direct maar te stellen dat er een slechte band is. Ik ben bij allerlei bijeenkomsten over o.a. loverboys aanwezig geweest. Die meiden die daar hun verhaal deden, hadden niet eens een slechte band met hun ouders. Natuurlijk zitten er genoeg gevallen bij die wél een slechte band hadden met hun ouders, maar het verhaal van Lisa kennen we verder niet.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:32 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Oh dus kort gezegd mag ik geen aannames doen en jij wel?![]()
Als je dochter dat zo in haar hoofd krijgt, heb je een slechte band, dus communicatie.. Ze is toch zelf uit haar tent gekropen/weggelopen?
Ik ging er ook vaak genoeg vandoor, en dan pleurde ik een briefje neer dat ik weg was, dat hadden ze me wel bijgebracht.. het is echt net zo moeilijk als ouders zijnde hoor..
Als er een goede band/communicatie is, ga je niet zonder iets te zeggen weg.. simpel genoeg toch..? Is geen aanname.. gewoon een feit..quote:Op zondag 26 juli 2015 17:42 schreef Voszje het volgende:
[..]
Van mij mag je die aannames doen, ik vind het alleen lastig om direct maar te stellen dat er een slechte band is.
Vroeger ben ik op vakantie ook wel eens 's nachts weggesneakt met m'n nicht samen, want er waren stoere jongens die ons hadden uitgenodigd.Die gasten kenden we ook verder niet, maar ze waren 'ouder', dus cool.
Prima, mijn ouders hadden een slechte band met mij.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:49 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Als er een goede band/communicatie is, ga je niet zonder iets te zeggen weg.. simpel genoeg toch..? Is geen aanname.. gewoon een feit..
Dan hadden jouw ouders dus ook een slechte band/communicatie met jou..
Hoe moeilijk is het om je kinderen te leren dat als ze er dan toch tussenuit willen knijpen even willen denken om een briefje en een teken van leven binnen een bepaalde tijd..? Als je ze gewoon uitlegt dat je verder niets hoeft te weten, is dat echt een punt.. Maar ouders willen en moeten dan altijd meer weten etc.. zorg gewoon dat het geen gezeik oplevert als ouders zijnde, dan kun je al een stuk relaxter met elkaar omgaan, en weet je ook direct zeker dat het fout is als je niets hoort..
Hoef je ook niet op facebook te gaan jammeren en zal de politie je direct serieus nemen..
Iig slecht genoeg voor jou om er tussenuit te knijpen... toch?quote:Op zondag 26 juli 2015 17:52 schreef Voszje het volgende:
Prima, mijn ouders hadden een slechte band met mij.
Ik wist dat mijn ouders me 's nachts niet weg zouden laten gaan. Eigen kamer, vrijheid, dus een beetje stoer doen. Verder was ik gewoon een verlegen beugelbekkie. In mijn eentje was ik er nooit vandoor gegaan.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:54 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Iig slecht genoeg voor jou om er tussenuit te knijpen... toch?
Ik ook. Eén of andere pedo of een loverboy, inderdaad.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:54 schreef DieselTank het volgende:
Tuurlijk, maar dat had iedere ouder kunnen voorzien natuurlijk, maar ze hebben daar nooit maatregelen tegen genomen, je had immers maar te luisteren als klein meisje... het is hetzelfde als seksuele voorlichting... Er word niet over gesproken tot je een jaar of 17 bent..quote:Op zondag 26 juli 2015 17:55 schreef Voszje het volgende:
[..]
Ik wist dat mijn ouders me 's nachts niet weg zouden laten gaan. Eigen kamer, vrijheid, dus een beetje stoer doen. Verder was ik gewoon een verlegen beugelbekkie. In mijn eentje was ik er nooit vandoor gegaan.
Reken maar niet dat ze met het OV gegaan is, dat heb je daar overdag al amper, 's nachts kun je het helemaal vergeten, die moet door iemand opgehaald zijn.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:54 schreef DieselTank het volgende:
[..]
En in je eentje met de OV in de nacht (ze ging toch weg in de nacht) en 13 jaar zijn.... Ik als jongen had het niet gedurfd toen hoor.
Volgens Google Maps is het best een makkelijke verbinding naar bijvoorbeeld Rotterdam. Op woensdag begint het dus rond 7u vanaf de plek waar ze kampeerden.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Reken maar niet dat ze met het OV gegaan is, dat heb je daar overdag al amper, 's nachts kun je het helemaal vergeten, die moet door iemand opgehaald zijn.
Daarom snap ik de nonchalante houding van de politie in eerste instantie ook niet, boeien of ze vrijwillig vertrokken is, ze is 13.
Ik juist totaal niet. Alleen maar tienermeisjes die reacties geven en alleen maar tienermeisjes als vriend, Amerikaanse foto's van een halve Justin Bieber. Overduidelijk fake. Maar als je dertien jaar bent dan zie je dat niet, vind ik best begrijpelijk.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:39 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
Ik vind het ook best geloofwaardig over komen.
Dan zul je eerst naar Apeldoorn moeten.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:10 schreef megamandy het volgende:
[..]
Volgens Google Maps is het best een makkelijke verbinding naar bijvoorbeeld Rotterdam. Op woensdag begint het dus rond 7u vanaf de plek waar ze kampeerden.
Ja, de bus naar Hoevelaken, trein naar Apeldoorn, dan naar Rotterdam.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan zul je eerst naar Apeldoorn moeten.
En ik ken de omgeving, heb er in de buurt gewoond.
Die hebben hun eigen inschatting gemaakt na het gesprek met de familie... ze zullen hun redenen daar wel voor hebben, ze hebben ervaring genoeg met wegloopzaken daar..quote:Op zondag 26 juli 2015 18:08 schreef Leandra het volgende:
Daarom snap ik de nonchalante houding van de politie in eerste instantie ook niet, boeien of ze vrijwillig vertrokken is, ze is 13.
Of bus naar Apeldoorn, trein naar Rotterdamquote:Op zondag 26 juli 2015 18:18 schreef megamandy het volgende:
[..]
Ja, de bus naar Hoevelaken, trein naar Apeldoorn, dan naar Rotterdam.
Op dit moment wordt het volgens mij wel als ernstig gezien door de politie als je de updates op de pagina van de vader leest. Het lijkt mij überhaupt vrij sterk dat dit een positief verloop gaat hebben.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:19 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Die hebben hun eigen inschatting gemaakt na het gesprek met de familie... ze zullen hun redenen daar wel voor hebben, ze hebben ervaring genoeg met wegloopzaken daar..
Denk omdat haar vriendje fake foto's gebruikt van iemand uit Amerika, wat denk jij?quote:Op zondag 26 juli 2015 18:27 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Die komt wel terug. Die is gewoon stiekem naar haar vriendje gegaan. Geen zorgen.
Wat is er trouwens anders aan dit vermiste meisje dat iedere BN'er op Twitter dit retweet en bij andere vermissing doen ze dat niet (zoveel)?
Hangt er een beetje van af waar die nep foto van die boy vandaan komt. Als ze heeft afgesproken met iemand die foto's van jongetjes gebruikt om contact te leggen met minderjarige meisjes dan denk ik dat ze niet meer terug komt.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:27 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Die komt wel terug. Die is gewoon stiekem naar haar vriendje gegaan. Geen zorgen.
Stuur hem een PM en zorg dat 'ie terugkomt.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
Waar is El_matador als je hem nodig hebt?
Hoezo doet de politie niks?quote:Op zondag 26 juli 2015 18:32 schreef YuckFou het volgende:
Een vermist meisje, een fake facebook account en de politie doet niks, het is toch weer een gotspe, ik mag hopen dat ze nog leeft en dat justitie nu wel eens alles uit de kast trekt om te achterhalen wie er achter dat profiel zit en daar eens te gaan kijken, misselijkmakend en helaas de wereld van vandaag
Ik heb gelukkig geen facebook, daar komt alleen maar narigheid van.. met weglopende dochters en treurende vaders als inkomstenbronquote:Op zondag 26 juli 2015 18:22 schreef Rucola het volgende:
[..]
Op dit moment wordt het volgens mij wel als ernstig gezien door de politie als je de updates op de pagina van de vader leest. Het lijkt mij überhaupt vrij sterk dat dit een positief verloop gaat hebben.
quote:Op zondag 26 juli 2015 18:32 schreef YuckFou het volgende:
Een vermist meisje, een fake facebook account en de politie doet niks, het is toch weer een gotspe, ik mag hopen dat ze nog leeft en dat justitie nu wel eens alles uit de kast trekt om te achterhalen wie er achter dat profiel zit en daar eens te gaan kijken, misselijkmakend en helaas de wereld van vandaag
Anders gaat die link ook ff in de OP....quote:Op zondag 26 juli 2015 18:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hoezo doet de politie niks?
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)rmiste-Lisa-13.dhtml
Ik ben op mn 13e ontmaagd... (dan wel niet door een oudere man, maar gewoon met een vriendinnetje)quote:Op zondag 26 juli 2015 18:37 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik ben ook weleens stiekem naar een oudere man gegaan (dit wist ik). Puur omdat mijn ouders me nooit hadden laten gaan als ik het ze had gezegd. En zie ik leef nog.
Mwoah van origine ging de politie uit van een weglopertje en wilde niet eens de mobiele telefoon uitpeilen (zie: http://www.telegraaf.nl/b(...)oos_verdwenen__.html)quote:Op zondag 26 juli 2015 18:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hoezo doet de politie niks?
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)rmiste-Lisa-13.dhtml
Beetje onzin, heel Nederland kunnen ze zonder problemen aftappen en uitpeilen, behalve kennelijk als er een vermist minderjarig kind is. Dan zijn ze ineens zogenaamd met handen en voeten gebonden... Dan noem ik inderdaad de houding van de politie nogal laks, tot uiteindelijk het breed uitgemeten wordt in de media... Dan vinden ze ineens wel die officier van justitie die zijn handtekeningetje wilt zetten.quote:Volgens de agenten met wie Tuk heeft gesproken mogen ze niet alle middelen inzetten die ze tot hun beschikking hebben. „Denk bijvoorbeeld aan het signaal van haar mobieltje uitpeilen of gesprekken tappen, dat mag niet. Voor zaken die privacy mogelijk aantasten is er toestemming nodig van de officier van justitie.”
Precies wat ik dacht. Misschien wel zogenaamd door de vader van die jongen, terwijl hij het zelf is.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Reken maar niet dat ze met het OV gegaan is, dat heb je daar overdag al amper, 's nachts kun je het helemaal vergeten, die moet door iemand opgehaald zijn.
Doen ze altijd de eerste zoveel uur.. tenzij er andere aanwijzingen zijn.. de politie grijpt ook in bij maatschappij ontwrichtende zaken... Als iedereen maar hard genoeg schreeuwt word er ingegrepen, of het nou zin heeft of niet.. Zo zit dat takenpakket in elkaarquote:Op zondag 26 juli 2015 18:41 schreef teckna het volgende:
Mwoah van origine ging de politie uit van een weglopertje en wilde niet eens de mobiele telefoon uitpeilen (zie: http://www.telegraaf.nl/b(...)oos_verdwenen__.html)
Die jongen woont in amerika, hij heeft populair haar in amerika en bvb het lichtknopje in zijn kamer komt uit amerikaquote:Op zondag 26 juli 2015 18:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Precies wat ik dacht. Misschien wel zogenaamd door de vader van die jongen, terwijl hij het zelf is.
Hoe het ook gebeurd is, het is verschrikkelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ze zijn er al achter gekomen welke amerikaan het precies was als het goed is.
Heel misschien is ze wel wegelopen dat weet je nooit. Ouders zijn gescheiden en misschien leed ze wel aan een ziekte waardoor ze alle problemen liet ophopen ofzo en ze kon dan verberger
OF
Ze is een super grote troll en zit te gniffelen vanuit een andere caravan op de camping
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
Als je de bus naar Hoevelaken hebt genomen dan ga je niet met de trein naar Apeldoorn om daar de trein naar Rotterdam te nemen, sterker nog; vanuit Hoevelaken kun je helemaal geen trein naar Apeldoorn nemen.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:18 schreef megamandy het volgende:
[..]
Ja, de bus naar Hoevelaken, trein naar Apeldoorn, dan naar Rotterdam.
Waar wil is is weg, neem dat maar van mijn aan. Of ze werd ergens opgehaald / op een andere plek elkaar tegen komen ofzoquote:Op zondag 26 juli 2015 18:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je de bus naar Hoevelaken hebt genomen dan ga je niet met de trein naar Apeldoorn om daar de trein naar Rotterdam te nemen, sterker nog; vanuit Hoevelaken kun je helemaal geen trein naar Apeldoorn nemen.
Ik heb de vriendenlijst niet bekeken. Dat zou me idd gelijk opvallen. Had het meer over de status updates die hij post.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:14 schreef Rucola het volgende:
[..]
Ik juist totaal niet. Alleen maar tienermeisjes die reacties geven en alleen maar tienermeisjes als vriend, Amerikaanse foto's van een halve Justin Bieber. Overduidelijk fake. Maar als je dertien jaar bent dan zie je dat niet, vind ik best begrijpelijk.
Daarom is het juist extra kwalijk dat ze de eerste dagen gedaan hebben alsof er niets aan de hand was, juist als ouders geen flauw idee hebben waarom hun puber weggelopen is, schakelen ze de politie in, de gemiddelde opstandige puber die sowieso al dwars doet en waarvan de ouders niet raar staan te kijken dat het kind hem (even) gesmeerd is, zitten een stuk minder snel bij de politie.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:22 schreef Rucola het volgende:
[..]
Op dit moment wordt het volgens mij wel als ernstig gezien door de politie als je de updates op de pagina van de vader leest. Het lijkt mij überhaupt vrij sterk dat dit een positief verloop gaat hebben.
Jij was bij het gesprek waar de politie tot die beslissing kwam..?quote:Op zondag 26 juli 2015 18:50 schreef Lothiriel het volgende:
Reactie van politie vind ik trouwens beneden peil. Een 13-jarige die verdwijnt zonder teken van leven moet altijd een urgente zaak zijn, ook als alles erop wijst dat ze 'vrijwillig' is weggegaan.
Daar ga ik sowieso vanuit, het zou me zelfs niet verbazen als hij gelogen heeft dat hij met zijn ouders op een camping in de buurt zou zitten, en ze dus stiekem afgesproken hebben omdat ze allebei "toevallig" op hetzelfde moment in dezelfde buurt op vakantie waren.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:50 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Waar wil is is weg, neem dat maar van mijn aan. Of ze werd ergens opgehaald / op een andere plek elkaar tegen komen ofzo
''tieners'' er is er een ingetrapt.... Maar verder voordat andere dit doen zouden ze vaak eerst met vriendinnen er over praten.. Dat is vaak wel niveau VMBO (bb / kb. TL trapt er niet zo snel in) en praktijk scholen enzo. Alle HAVO en hoger trapt er niet in.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:50 schreef Lothiriel het volgende:
Wauw, ik snap dat tieners zich makkelijk bij de neus laten nemen en wel in zo'n fake-account kunnen trappen, maar een gast die obviously een stuk ouder is, enkel vrouwelijke vrienden heeft op FB en enkel reacties krijgt van jonge tienermeisjes, dat moet toch zelfs bij een naïef meisje van 13 een belletje doen rinkelen, denk ik dan
Ik hoop dat ze haar snel terugvinden. Reactie van politie vind ik trouwens beneden peil. Een 13-jarige die verdwijnt zonder teken van leven moet altijd een urgente zaak zijn, ook als alles erop wijst dat ze 'vrijwillig' is weggegaan.
Ik vind dat ook als de ouders laten uitschijnen dat er vast niets aan de hand is (wellicht voornamelijk om zich zelf gerust te stellen) dat de politie dan nog gewoon in actie moet komen. Daar zijn ze namelijk voor!quote:Op zondag 26 juli 2015 18:52 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Jij was bij het gesprek waar de politie tot die beslissing kwam..?
Dan liegt Google Mapsquote:Op zondag 26 juli 2015 18:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je de bus naar Hoevelaken hebt genomen dan ga je niet met de trein naar Apeldoorn om daar de trein naar Rotterdam te nemen, sterker nog; vanuit Hoevelaken kun je helemaal geen trein naar Apeldoorn nemen.
Mwah, het duurde anders nog een behoorlijke tijd voor duidelijk was dat zowel het profiel van die Daniel Jambers volledig fake was, als van een van de weinige mannelijke vrienden die hij heeft: Floris de Bruijn.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:54 schreef DieselTank het volgende:
[..]
''tieners'' er is er een ingetrapt.... Maar verder voordat andere dit doen zouden ze vaak eerst met vriendinnen er over praten.. Dat is vaak wel niveau VMBO (bb / kb. TL trapt er niet zo snel in) en praktijk scholen enzo. Alle HAVO en hoger trapt er niet in.
Ze verspreiden super veel flyers, maar of dat gaat helpen weet ik nog niet zo snel. Want die crimineel ziet de flyers ook en gaat zorgen dat ze nooit meer op straat komt. Ze hadden het beter meer aan de politie kunnen overlaten denk ik. En de politie is niet dom en hebben zo door dat die fb nep was.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:54 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik vind dat ook als de ouders laten uitschijnen dat er vast niets aan de hand is (wellicht voornamelijk om zich zelf gerust te stellen) dat de politie dan nog gewoon in actie moet komen. Daar zijn ze namelijk voor!
Verder baseer ik me enkel op wat ik lees in de berichtgeving, lijkt me nogal logisch.
Ik heb hem opgezocht op FB en ik ben tot de eigenaardige constatering gekomen dat ik 2 gemeenschappelijke vrienden - 2 meisjes - heb met die gast achter dat fake-account. Ik neem aan dat ze niet al te snel domme dingen zullen gaan doen, maar een vriendschapsaanzoek aannemen van zo'n account noem ik ook al er 'intrappen', eerlijk gezegd. Het is duidelijke fake.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:54 schreef DieselTank het volgende:
[..]
''tieners'' er is er een ingetrapt.... Maar verder voordat andere dit doen zouden ze vaak eerst met vriendinnen er over praten.. Dat is vaak wel niveau VMBO (bb / kb. TL trapt er niet zo snel in) en praktijk scholen enzo. Alle HAVO en hoger trapt er niet in.
En hoeveel vrienden heeft die floris? Heeft die er ook 10000 ofzo?quote:Op zondag 26 juli 2015 18:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, het duurde anders nog een behoorlijke tijd voor duidelijk was dat zowel het profiel van die Daniel Jambers volledig fake was, als van een van de weinige mannelijke vrienden die hij heeft: Floris de Bruijn.
Dat was de politie kennelijk ook nog niet opgevallen.
Het recent geopende station Hoevelaken ligt aan het "Kippenlijntje", de trein van Amersfoort via Barneveld naar Ede, de sneltrein Amersfoort-Apeldoorn komt er wel langs, maar die stopt nergens tussen Amersfoort en Apeldoorn.quote:
Ik zat er op te wachten....quote:Op zondag 26 juli 2015 18:54 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb geen FB.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:56 schreef DieselTank het volgende:
[..]
En hoeveel vrienden heeft die floris? Heeft die er ook 10000 ofzo?
Vriendschap verzoek stelt toch niks voor joh. Misschien deden ze het alleen om leuke kiekjes te kijken.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:56 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik heb hem opgezocht op FB en ik ben tot de eigenaardige constatering gekomen dat ik 2 gemeenschappelijke vrienden - 2 meisjes - heb met die gast achter dat fake-account. Ik neem aan dat ze niet al te snel domme dingen zullen gaan doen, maar een vriendschapsaanzoek aannemen van zo'n account noem ik ook al er 'intrappen', eerlijk gezegd. Het is duidelijke fake.
Ik ook niet dusjaquote:
Floris heeft zijn vriendenlijst afgeschermd, maar het profiel ziet er ook weer behoorlijk fake uit.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:56 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Even opgezocht: Is verstopt door deze Floris de Bruin in z'n privacy-instellingen. Is echter ook overduidelijk fake als je het mij vraagtquote:Op zondag 26 juli 2015 18:56 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Oh hebben de ouders dat laten "uitschijnen"? Nog zo'n aanname.. de politie is echt geen stel klaplopers in dit soort zaken, en weten meestal wel een stuk meer over weggelopen meisjes.. ook dat ze niet op ieder weggelopen kind de volle inzet kunnen doen, want dan gaan we minimaal 300% meer belasting betalen...quote:Op zondag 26 juli 2015 18:54 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik vind dat ook als de ouders laten uitschijnen dat er vast niets aan de hand is (wellicht voornamelijk om zich zelf gerust te stellen) dat de politie dan nog gewoon in actie moet komen. Daar zijn ze namelijk voor!
Verder baseer ik me enkel op wat ik lees in de berichtgeving, lijkt me nogal logisch.
Wat jij zegt is toch op z'n minst evenveel aanname als wat ik zeg? Toen ik 13-14 jaar was verwijderde ik ook alles wat ik gedaan had op de pc, zelfs al waren het maar spelletjes zoals Tribal Wars. Gewoon omdat ik niet wou dat m'n ouders zagen waar ik mee bezig was (en ik wist dat ze niet wilden dat ik zoveel spelletjes deed), gewoon weerbarstig tienergedrag dus. Dat ze haar computer wist hoeft dus niks te maken hebben met een slechte relatie met haar ouders. Misschien wou ze wel gewoon niet dat haar ouders wisten over haar 'internetrelatie' met deze Daan/Daniel. Dat kan ook zonder het hebben van een slechte relatie, hoor.quote:Op zondag 26 juli 2015 19:02 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Oh hebben de ouders dat laten "uitschijnen"? Nog zo'n aanname.. de politie is echt geen stel klaplopers in dit soort zaken, en weten meestal wel een stuk meer over weggelopen meisjes.. ook dat ze niet op ieder weggelopen kind de volle inzet kunnen doen, want dan gaan we minimaal 300% meer belasting betalen...
Dat die pa niet zo'n hele geweldige band heeft met zijn dochter blijkt wel uit het ad:
"De vader heeft zelf de computer van zijn dochter nagetrokken, maar kan geen sporen vinden van contact met een mogelijke jongen. ,Alles is vakkundig gewist.''
Vakkundig gewist.. en dat is dan je dochter...
Is ook fake, die foto's komen ook van Amerikaanse sites.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:59 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Even opgezocht: Is verstopt door deze Floris de Bruin in z'n privacy-instellingen. Is echter ook overduidelijk fake als je het mij vraagt
Weer zo'n typische Amerikaanse kop.
Wat is dit ontzettend ziekelijk.quote:Op zondag 26 juli 2015 19:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is ook fake, die foto's komen ook van Amerikaanse sites.
Nee dat kan niet... dan mist er duidelijk iets in de communicatie naar het kind toe... of je dat nou wilt of niet.. en dat het meestal helemaal niet erg is is een ander verhaal.. iets achter iemands rug om doen getuigt niet van de beste relatie op de wereld natuurlijk..quote:Op zondag 26 juli 2015 19:05 schreef Lothiriel het volgende:
Misschien wou ze wel gewoon niet dat haar ouders wisten over haar 'internetrelatie' met deze Daan/Daniel. Dat kan ook zonder het hebben van een slechte relatie, hoor.
Dit.quote:Op zondag 26 juli 2015 19:05 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Wat jij zegt is toch op z'n minst evenveel aanname als wat ik zeg? Toen ik 13-14 jaar was verwijderde ik ook alles wat ik gedaan had op de pc, zelfs al waren het maar spelletjes zoals Tribal Wars. Gewoon omdat ik niet wou dat m'n ouders zagen waar ik mee bezig was (en ik wist dat ze niet wilden dat ik zoveel spelletjes deed), gewoon weerbarstig tienergedrag dus. Dat ze haar computer wist hoeft dus niks te maken hebben met een slechte relatie met haar ouders. Misschien wou ze wel gewoon niet dat haar ouders wisten over haar 'internetrelatie' met deze Daan/Daniel. Dat kan ook zonder het hebben van een slechte relatie, hoor.
Goh, ik denk niet dat er veel ouders zijn die een internetrelatie zouden goedkeuren... En al helemaal niet als je 13 jaar bent. Hoe ga je daar dan 'open' over zijn?quote:Op zondag 26 juli 2015 19:09 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee dat kan niet... dan mist er duidelijk iets in de communicatie naar het kind toe... of je dat nou wilt of niet.. en dat het meestal helemaal niet erg is is een ander verhaal.. iets achter iemands rug om doen getuigt niet van de beste relatie op de wereld natuurlijk..
Ja, zitten enorm veel Vlaamse meisjes tussenquote:Op zondag 26 juli 2015 19:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
Opmerkelijk vind ik dat een hoop meiden uit die gast zijn vriendenlijst een Vlaamse achternaam hebben.
Ik vind echt dat je wel heel makkelijk doet alsof het min of meer de "schuld" van de ouders is dat ze met hun puberdochter niet zo'n vriendschappelijke band hebben dat het kind alles met ze deelt....quote:Op zondag 26 juli 2015 19:09 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee dat kan niet... dan mist er duidelijk iets in de communicatie naar het kind toe... of je dat nou wilt of niet.. en dat het meestal helemaal niet erg is is een ander verhaal.. iets achter iemands rug om doen getuigt niet van de beste relatie op de wereld natuurlijk..
Zou hij niet gewoon een Belg zijn en dat ze misschien ergens in Belgie zit?quote:Op zondag 26 juli 2015 19:14 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ja, zitten enorm veel Vlaamse meisjes tussen
Dat is al twee of drie stappen verder... Je hoeft helemaal niet om details te vragen als ouders... die zien hun kind nog als kind, en het kind ziet zichzelf als jongvolwassene.. daar gaat het mis..quote:Op zondag 26 juli 2015 19:11 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Goh, ik denk niet dat er veel ouders zijn die een internetrelatie zouden goedkeuren... En al helemaal niet als je 13 jaar bent. Hoe ga je daar dan 'open' over zijn?
Dat is nu.. en vooral hoe jij er tegenaan kijkt.. maar de realiteit was anders.. toch..?quote:Op zondag 26 juli 2015 19:11 schreef Lothiriel het volgende:
Wat dat betreft heb ik overigens een uitstekende relatie met m'n ouders. Ondanks m'n vroegere sneaky gedrag wat de computer betreft![]()
België staat er wel om bekend.quote:Op zondag 26 juli 2015 19:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zou hij niet gewoon een Belg zijn en dat ze misschien ergens in Belgie zit?
Pff.. ingewikkelde case lijkt me.
Man, je weet niet eens wat er gebeurt is en je legt de schuld al min of meer bij die ouders neer.quote:Op zondag 26 juli 2015 19:17 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat is al twee of drie stappen verder... Je hoeft helemaal niet om details te vragen als ouders... die zien hun kind nog als kind, en het kind ziet zichzelf als jongvolwassene.. daar gaat het mis..
Je kan gewoon uitleggen dat ze altijd een bepaalde handeling moet uitvoeren.. ipv consequenties aan gedrag te verbinden.. gewoon een beetje up to date met je kinderen zijn ipv met je relatie en nieuwe vrouwen in je leven..
Kinderen brengen veel verantwoording met zich mee, helemaal in die leeftijd..
[..]
Dat is nu.. en vooral hoe jij er tegenaan kijkt.. maar de realiteit was anders.. toch..?![]()
Ze lagen ernaast met hun neus er bovenop.. eentje was de stiefmoeder... vader die eerst op de pc moet kijken hoe of wat...quote:Op zondag 26 juli 2015 19:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Man, je weet niet eens wat er gebeurt is en je legt de schuld al min of meer bij die ouders neer.
Ja misschien een soort afsplitsing van het Dutroux netwerk ofzo.quote:Op zondag 26 juli 2015 19:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zou hij niet gewoon een Belg zijn en dat ze misschien ergens in Belgie zit?
Pff.. ingewikkelde case lijkt me.
Kijk maar uit, als ze het dan stiekem toch doet dan is het "jouw schuld" dat je niet wist dat ze het toch deed.quote:Op zondag 26 juli 2015 19:24 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja misschien een soort afsplitsing van het Dutroux netwerk ofzo.
Geen goed verhaal iig, zou mijn dochter als ik die had nooit op Facebook of andere sociale media laten. Spreek maar gewoon normaal met elkaar af in plaats van dat rare gedoe over internet.
Ja maar het gaat niet om jou.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:37 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik ben ook weleens stiekem naar een oudere man gegaan (dit wist ik). Puur omdat mijn ouders me nooit hadden laten gaan als ik het ze had gezegd. En zie ik leef nog.
En juist dan doet ze het achter je rug om natuurlijk...quote:Op zondag 26 juli 2015 19:24 schreef Sapstengel het volgende:
Geen goed verhaal iig, zou mijn dochter als ik die had nooit op Facebook of andere sociale media laten. Spreek maar gewoon normaal met elkaar af in plaats van dat rare gedoe over internet.
quote:Op zondag 26 juli 2015 18:54 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Ik denk het wel dat het toch een beetje de schuld van het meisje is. Het is zeer overduidelijk dat het nep is, en hij heeft 2200 vrienden waarvan 99% tienermeiden zijn en dan niet denken: nou wel toevallig dat ik er van de 2200 uitgekozen ben. En verder allemaal vage foto's waar je al aan kunt zien dat het niet een nederlands huis is.... Tja ik vind het gewoon oer en oer dom maarja ze heeft het nu wel geleerd denk ik.quote:Op zondag 26 juli 2015 19:23 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ze lagen ernaast met hun neus er bovenop.. eentje was de stiefmoeder... vader die eerst op de pc moet kijken hoe of wat...
Ja.. dan kun je moeilijk het meisje de schuld geven vind ik.... Hoe lullig het ook is..
Mjah heb je een punt. Gewoon regelmatig erbij gaan zitten dan of als ze slaapt de telefoon of computer bekijken.quote:Op zondag 26 juli 2015 19:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kijk maar uit, als ze het dan stiekem toch doet dan is het "jouw schuld" dat je niet wist dat ze het toch deed.
Aandacht tekort?quote:Op zondag 26 juli 2015 19:27 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Ik denk het wel dat het toch een beetje de schuld van het meisje is. Het is zeer overduidelijk dat het nep is, en hij heeft 2200 vrienden waarvan 99% tienermeiden zijn en dan niet denken: nou wel toevallig dat ik er van de 2200 uitgekozen ben. En verder allemaal vage foto's waar je al aan kunt zien dat het niet een nederlands huis is.... Tja ik vind het gewoon oer en oer dom maarja ze heeft het nu wel geleerd denk ik.
De schuld van een 13 jarig meisje... hoe krijg je het in je hoofd...! bedenk je dat..?quote:Op zondag 26 juli 2015 19:27 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Ik denk het wel dat het toch een beetje de schuld van het meisje is. Het is zeer overduidelijk dat het nep is, en hij heeft 2200 vrienden waarvan 99% tienermeiden zijn en dan niet denken: nou wel toevallig dat ik er van de 2200 uitgekozen ben. En verder allemaal vage foto's waar je al aan kunt zien dat het niet een nederlands huis is.... Tja ik vind het gewoon oer en oer dom maarja ze heeft het nu wel geleerd denk ik.
Dat is wel een beetje overdreven mits ze het heel veel gebruikt. Misschien moet je je kind bevrienden op facebook en eens door de vriendenlijst gaan neuzen. Want zo kan je nog wel 100 dingen bedenken die een kind moet leren. En vaak is het moeilijk om als je kind 13 a 14 is te praten over seks en vriendjes en de gevaren.quote:Op zondag 26 juli 2015 19:27 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Mjah heb je een punt. Gewoon regelmatig erbij gaan zitten dan of als ze slaapt de telefoon of computer bekijken.
En leren dat er dingen bestaan als nepprofielen, laten zien hoe je reverse image search kunt doen op Google enz.
Waarom moet het perse een stukje gemiste opvoeding zijn? Je hebt het over een kind van 13, toen deden zoveel mensen ondoordachte dingen. Dan ben je gewoon echt nog naief, heb je geen levenservaring en zie je niet zoveel gevaar in dingen.quote:Op zondag 26 juli 2015 19:30 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
De schuld van een 13 jarig meisje... hoe krijg je het in je hoofd...! bedenk je dat..?
Dat is gewoon een stukje gemiste opvoeding.. (een vriendje mocht vroeger nooit alleen naar school, tot ie naar "de grote school" moest, natuurlijk werd ie aangereden en raakte ie zwaar gewond.. en dat lag echt niet aan hem...)
Ze had haar rugtas mee. Je gaat toch niet geheel gekleed en met rugtas naar het toilet?quote:Op zondag 26 juli 2015 18:35 schreef teckna het volgende:
Maar pure speculatie verder, voor dezelfde geld moest ze in de nacht naar het toilet en is er iets met dr gebeurd van/naar het toilet. De wereld zit vol met geesteszieke mensen...
Mjah ik ga sowieso geen kinderen nemen, is veel te veel gedoe.quote:Op zondag 26 juli 2015 19:30 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje overdreven mits ze het heel veel gebruikt. Misschien moet je je kind bevrienden op facebook en eens door de vriendenlijst gaan neuzen. Want zo kan je nog wel 100 dingen bedenken die een kind moet leren. En vaak is het moeilijk om als je kind 13 a 14 is te praten over seks en vriendjes en de gevaren.
Mwah, met de kennis van nu....quote:Op zondag 26 juli 2015 19:27 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Mij is nooit iets verteld door me ouders over seks of nep vriendinnen op facebook (als die bestaanquote:Op zondag 26 juli 2015 19:30 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
De schuld van een 13 jarig meisje... hoe krijg je het in je hoofd...! bedenk je dat..?
Dat is gewoon een stukje gemiste opvoeding.. (een vriendje mocht vroeger nooit alleen naar school, tot ie naar "de grote school" moest, natuurlijk werd ie aangereden en raakte ie zwaar gewond.. en dat lag echt niet aan hem...)
Bij mijn naam zijn er 30 geschatte Nederlanders maar ik besta ook gewoon echt.quote:Op zondag 26 juli 2015 19:32 schreef Mr.Ping het volgende:
Geschatte aantal Nederlanders die Jambers als achternaam hebben: 39
Niet een voor de hand liggende naam als je een fakeprofiel maakt, of je moet een Belg zijn.
Neuh.. gewoon de uiterste situaties pakken, zonder details, of consequenties...quote:Op zondag 26 juli 2015 19:27 schreef Sapstengel het volgende:
Gewoon regelmatig erbij gaan zitten dan of als ze slaapt de telefoon of computer bekijken.
Misschien hebben ze dat wel gedaan, gaat niet echt ergens over zoquote:Op zondag 26 juli 2015 19:34 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Neuh.. gewoon de uiterste situaties pakken, zonder details, of consequenties...
Dus aanleren, dat wat ze ook doet (ook al zou ze het nooit doen), altijd een teken van leven geeft, zonder details te moeten opgeven bijvoorbeeld.. Dat houd het licht.. staat jullie relatie niet in de weg, zorgt voor een gerust hart.. en in geval van nood een snel ingrijpen, omdat je dan direct weet dat het fout zit...
Dat moet je dus van iemand krijgen die dat wel heeft... en dat zijn de ouders op de eerste plaats.. of een opa/oma/leerkracht etc...quote:
Mijn zusje is nu ook 13 a 14 en heeft geen mobiele telefoon hoor, maar wel vaak genoeg mensen bij ons over de vloer. Alhoewel ze steeds meer begint te zeuren tijdens het etenquote:Op zondag 26 juli 2015 19:35 schreef Mr.Ping het volgende:
Geef je dochters een iPhone en traceer waar ze zijn, of doen ze dan alleen in mijn familie?
Is goed. Kan ook prima dat ze dat heeft. Ze is een puber en dan doe je soms ondoordachre dingen, hoe je opvoeding ook is.quote:Op zondag 26 juli 2015 19:35 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat moet je dus van iemand krijgen die dat wel heeft... en dat zijn de ouders op de eerste plaats.. of een opa/oma/leerkracht etc...
Ja, ik zette de PC ook in de woonkamer toen mijn oudste zelf ging internetten, maar dan hebben we het over meer dan 15 jaar geleden, en zat zelf vanaf midden jaren 90 al regelmatig op internet, dus ik ben niet heel bleu wat dat betreft, maar ik denk dat de gemiddelde ouder van een puber zich nog helemaal niet zo realiseert wat er wat dat betreft allemaal gaande is op het web, die hebben gewoon een te grote afstand tot dat soort dingen en het toen zij jong waren was er amper tot geen internet.quote:Op zondag 26 juli 2015 19:27 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Mjah heb je een punt. Gewoon regelmatig erbij gaan zitten dan of als ze slaapt de telefoon of computer bekijken.
En leren dat er dingen bestaan als nepprofielen, laten zien hoe je reverse image search kunt doen op Google enz.
Hier ben ik het 100% mee eens. Misschien was ze wel super eerlijk over alles en nooit liegen etc maar ze wou gewoon even haar internet vriendje ontmoeten.quote:Op zondag 26 juli 2015 19:36 schreef Rucola het volgende:
[..]
Is goed. Kan ook prima dat ze dat heeft. Ze is een puber en dan doe je soms ondoordachre dingen, hoe je opvoeding ook is.
Vandaar ook die afspraken die je zo licht mogelijk houd voor beide kanten.. Staat haar niets in de weg om ondoordachte dingen te doen toch..?quote:Op zondag 26 juli 2015 19:36 schreef Rucola het volgende:
[..]
Is goed. Kan ook prima dat ze dat heeft. Ze is een puber en dan doe je soms ondoordachre dingen, hoe je opvoeding ook is.
Dat zal bij de huidige generatie die nu 15 zijn veel minder voorkomen. Dat is dus gewoon de generatie kloof. Maarja over 30 jaar is er weer compleet iets anders.quote:Op zondag 26 juli 2015 19:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ik zette de PC ook in de woonkamer toen mijn oudste zelf ging internetten, maar dan hebben we het over meer dan 15 jaar geleden, en zat zelf vanaf midden jaren 90 al regelmatig op internet, dus ik ben niet heel bleu wat dat betreft, maar ik denk dat de gemiddelde ouder van een puber zich nog helemaal niet zo realiseert wat er wat dat betreft allemaal gaande is op het web, die hebben gewoon een te grote afstand tot dat soort dingen en het toen zij jong waren was er amper tot geen internet.
wat?quote:Op zondag 26 juli 2015 19:38 schreef BabeWatcher het volgende: Ik heb zelf ook wel eens met een veel jonger meisje afgesproken, maar ik heb wel expliciet verteld dat ze toestemming nodig heeft van haar ouders.
Lekker ballen toch.quote:
Ik denk bij jambers aan sex voor de buch (quote:Op zondag 26 juli 2015 19:38 schreef Voszje het volgende:
Bij 'Jambers' denk ik direct aan Boer Joël. Wat nou als die Daan ook zo'n boer Joël type is...
Misschien is het Jaimy (zie hierboven) wel. En zie, ze leeft nog. Mijn internetvriendinnetje was na onze ontmoeting nog steeds maagd.quote:
Goede basis om je dochter totaal kwijt te raken wel...quote:Op zondag 26 juli 2015 19:38 schreef BabeWatcher het volgende:
Mijn dochter zou voor haar 16e geen computer op haar kamer mogen. Ik zet er 1 neer mét webcam in de huiskamer en zonder webcam in de studeerkamer. Als ze werk voor school moet doen kan ze die gebruiken.
Eigenlijk zinloos inderdaad. Een telefoon heb je al voor een paar tientjes.quote:Op zondag 26 juli 2015 19:44 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Goede basis om je dochter totaal kwijt te raken wel...
Mwah, ik denk dat de gemiddelde veertiger niet veel verder komt dan een beetje mailen, FB, linkedin, marktplaats en verder nog wat dingen zoals de site van de lokale sportclub.quote:Op zondag 26 juli 2015 19:40 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Dat zal bij de huidige generatie die nu 15 zijn veel minder voorkomen. Dat is dus gewoon de generatie kloof. Maarja over 30 jaar is er weer compleet iets anders.
Gewoon door het uiterste uit te leggen aan haar, zodat ze zelf inziet dat ze ff iets laat horen..quote:Op zondag 26 juli 2015 19:46 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Eigenlijk zinloos inderdaad. Een telefoon heb je al voor een paar tientjes.
Hoe moet je je dochter dan beschermen?
tuigjequote:Op zondag 26 juli 2015 19:46 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Eigenlijk zinloos inderdaad. Een telefoon heb je al voor een paar tientjes.
Hoe moet je je dochter dan beschermen?
Wel met luchtkussens er om heen want als ze dan valt valt ze niet hard.quote:Op zondag 26 juli 2015 19:55 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
In zo'n doorzichtige opblaas bol..
En belletjes aan haar schoenen want als ze dan snachts wegrent kan je het horen en er achter aan rennenquote:
Fixedquote:Op zondag 26 juli 2015 19:57 schreef DieselTank het volgende:
[..]
En belletjes aan haar schoenen piercings want als ze dan snachts wegrent kan je het horen en er achter aan rennen
Zonder grappen vergaat de wereld heel snel...quote:Op zondag 26 juli 2015 19:58 schreef BabeWatcher het volgende:
zo is het wel genoeg, laten we er geen grappen over maken
Op haar 16e pas ja? Zulk soort dingen werken meestal alleen maar averechts bij kinderen.. Dan gaan ze dingen dus stiekem doen.quote:Op zondag 26 juli 2015 19:38 schreef BabeWatcher het volgende:
Mijn dochter zou voor haar 16e geen computer op haar kamer mogen. Ik zet er 1 neer mét webcam in de huiskamer en zonder webcam in de studeerkamer. Als ze werk voor school moet doen kan ze die gebruiken.
Heel triest geval. Meestal gaat het wel goed. Ik heb zelf ook wel eens met een veel jonger meisje afgesproken, maar ik heb wel expliciet verteld dat ze toestemming nodig heeft van haar ouders.
Had ik gemist, maar geen idee. Vroeger had ik ook een toilettasje met wcpapier, zeep, tandenborstel etc voor de camping. Dus ja, niet heel erg ver gezocht of zo, al is zo een grote tas dan wel overkill ja...quote:Op zondag 26 juli 2015 19:31 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ze had haar rugtas mee. Je gaat toch niet geheel gekleed en met rugtas naar het toilet?
Dat is pas onrealistisch, Tegenwoordig heeft vrijwel iedere telefoon en tablet alleen al twee camera's, net als dat je speciaal zou moeten gaan zoeken naar een laptop zonder camera. En zelfs als het je lukt om dit voor elkaar te krijgen voorkomt dit niet dat een dochter fotos van haarzelf van een vriendin krijgt. Genoeg shit dat ik nog voor elkaar kreeg met de computer in de huiskamer.quote:Op zondag 26 juli 2015 19:38 schreef BabeWatcher het volgende:
Heel triest geval. Meestal gaat het wel goed. Ik heb zelf ook wel eens met een veel jonger meisje afgesproken, maar ik heb wel expliciet verteld dat ze toestemming nodig heeft van haar ouders.
Raar dat de politie 'niets' doet, ben wel benieuwd naar het verhaal van Lisa die echt wel weet wat ze doet zoals alle 13 jarigen.quote:
Andere kleding zat misschien in haar rugzak?quote:Op zondag 26 juli 2015 20:27 schreef pleeborstel het volgende:
In een joggingbroek naar zo'n eerste spannende date?
Ja man, wel eens aan gedacht om je kinderen gewoon goed voor te lichten?quote:Op zondag 26 juli 2015 19:38 schreef BabeWatcher het volgende:
Oh, inmiddels zit de politie er vol op hoor, zeker nu blijkt dat dat FB-profiel totaal fake is, maar ze hadden nogal wat tijd nodig om dat te achterhalen.quote:Op zondag 26 juli 2015 20:24 schreef Nober het volgende:
[..]
Raar dat de politie 'niets' doet, ben wel benieuwd naar het verhaal van Lisa die echt wel weet wat ze doet zoals alle 13 jarigen.
Zo'n vent stuurt waarschijnlijk tig vriendschapsverzoeken en er zullen genoeg meisjes zijn die zien dat het nep is en zo'n verzoek weigeren. Degenen die het wel accepteren, zullen wat naïever zijn en daarmee heeft hij de buit al (bijna) binnen.quote:Op zondag 26 juli 2015 20:35 schreef brambus het volgende:
ik ben 15 en als ik 13 was geweest had ik echt wel gezien dat dat een nep profiel was hoor, al mijn vriendinnen denken precies t zelfde
Facebook zal de IP wel hebben dus waarom duurt het zolang?quote:Op zondag 26 juli 2015 20:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, inmiddels zit de politie er vol op hoor, zeker nu blijkt dat dat FB-profiel totaal fake is, maar ze hadden nogal wat tijd nodig om dat te achterhalen.
En op het moment dat er een of twee "bekenden" van het meisje in zijn vriendenlijst staan zullen ze ook minder argwanend zijn.quote:Op zondag 26 juli 2015 20:42 schreef Felixa het volgende:
[..]
Zo'n vent stuurt waarschijnlijk tig vriendschapsverzoeken en er zullen genoeg meisjes zijn die zien dat het nep is en zo'n verzoek weigeren. Degenen die het wel accepteren, zullen wat naïever zijn en daarmee heeft hij de buit al (bijna) binnen.
Darnquote:Op zondag 26 juli 2015 20:44 schreef lizardking77 het volgende:
Skype account van Daniel Jambers is soepel2, als je deze dan weer googled kom je bij deze gezellige site uit: http://152.160.33.22/profile/soepel2/
ziet er niet goed uit voor dat meisje.
quote:Op zondag 26 juli 2015 20:44 schreef lizardking77 het volgende:
Skype account van Daniel Jambers is soepel2, als je deze dan weer googled kom je bij deze gezellige site uit: http://152.160.33.22/profile/soepel2/
De eerste 3 googlehits zijn niet om vrolijk van te worden...quote:Op zondag 26 juli 2015 20:44 schreef lizardking77 het volgende:
He bah, en dat andere zoekresultaat op die gebruikersnaam is ook niet bepaald geruststellend.quote:Op zondag 26 juli 2015 20:44 schreef lizardking77 het volgende:
Het woord "Jailbait" zegt je niets?quote:Op zondag 26 juli 2015 20:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik loop blijkbaar erg achter, maar wat is dat voor n site?
Hoe link je dat Skype account?quote:Op zondag 26 juli 2015 20:44 schreef lizardking77 het volgende:
Ik ben 33 wat is dit..?quote:Op zondag 26 juli 2015 20:44 schreef lizardking77 het volgende:
Ah ik ben niet de enige van mijn leeftijd die het niet snapt..quote:Op zondag 26 juli 2015 20:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik loop blijkbaar erg achter, maar wat is dat voor n site?
Hoe kom je daaraan? via zijn facebook account?quote:Op zondag 26 juli 2015 20:44 schreef lizardking77 het volgende:
Jailbait... "Een minderjarige die jonger is dan de leeftijd voor seksuele meerderjarigheid (age of consent), maar die volgroeid genoeg is om fysiek voor een volwassene aangezien te worden, met de implicatie dat een ouder persoon ertoe aangetrokken kan zijn. "quote:Op zondag 26 juli 2015 20:53 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik ben 33 wat is dit..?
(ik bedoel, ik heb echt geen idee wat die site nou wil? maken ze nou oplichters bekend of..?)
Ik ben hier te oud voor geloof ik..
Godzijdank heb je geen kinderen in de puberleeftijd, je zou hopeloos falen qua internetopvoeding.quote:Op zondag 26 juli 2015 20:53 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik ben 33 wat is dit..?
(ik bedoel, ik heb echt geen idee wat die site nou wil? maken ze nou oplichters bekend of..?)
Ik ben hier te oud voor geloof ik..
[..]
Ah ik ben niet de enige van mijn leeftijd..![]()
En waarom post-ie dat met een account van meer dan 5 jaar oud waar-ie nooit eerder mee heeft gepost?quote:
Inderdaad, same here, voor je het weet zit je in zo een sleepnet actie van de politie.quote:Op zondag 26 juli 2015 20:49 schreef BabeWatcher het volgende:
ik kliktestraks komt de politie nog naar mij
Hm...quote:Op zondag 26 juli 2015 20:56 schreef Arcee het volgende:
[..]
En waarom post-ie dat met een account van meer dan 5 jaar oud waar-ie nooit eerder mee heeft gepost?
Ja, dat snap ik wel, maar ik weet niet wat die site nou wil.. is dat een site voor pedo's of juist om ze te kijk te zetten?quote:Op zondag 26 juli 2015 20:55 schreef Voszje het volgende:
[..]
Jailbait... "Een minderjarige die jonger is dan de leeftijd voor seksuele meerderjarigheid (age of consent), maar die volgroeid genoeg is om fysiek voor een volwassene aangezien te worden, met de implicatie dat een ouder persoon ertoe aangetrokken kan zijn. "
Dat ben ik helemaal met je eens..quote:Op zondag 26 juli 2015 20:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Godzijdank heb je geen kinderen in de puberleeftijd, je zou hopeloos falen qua internetopvoeding.
Het leek me iets waar je gewoon foto's kunt delen van jailbaits... Maar als die site iets anders wil staat de politie straks voor onze deuren natuurlijk.quote:Op zondag 26 juli 2015 20:57 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik wel, maar ik weet niet wat die site nou wil.. is dat een site voor pedo's of juist om ze te kijk te zetten?![]()
Ik word al grijs enzo...
Er staat soepel genoemd in de comments, misschien dat?quote:Op zondag 26 juli 2015 20:53 schreef Leandra het volgende:
Kan iemand de koppeling met die username maken bij de ubideo link?
Sites die iets anders willen zitten meestal niet zomaar op clearnet.quote:Op zondag 26 juli 2015 20:58 schreef Voszje het volgende:
[..]
Het leek me iets waar je gewoon foto's kunt delen van jailbaits... Maar als die site iets anders wil staat de politie straks voor onze deuren natuurlijk.
Was ook niet geheel serieus.quote:Op zondag 26 juli 2015 20:59 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Sites die iets anders willen zitten meestal niet zomaar op clearnet.
Is het ookquote:Op zondag 26 juli 2015 20:58 schreef Voszje het volgende:
[..]
Het leek me iets waar je gewoon foto's kunt delen van jailbaits...
Oh dat valt best tegen geloof ik.. op bekende pornosites zijn soms ook nogal dubieuze filmpjes te vinden..quote:Op zondag 26 juli 2015 20:59 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Sites die iets anders willen zitten meestal niet zomaar op clearnet.
Ditquote:Op zondag 26 juli 2015 20:49 schreef BabeWatcher het volgende:
ik kliktestraks komt de politie nog naar mij
Zoveel mankracht hebben ze vast niet.. en in dat geval stuur ik ze wel ff naar wat dealertjes in de buurt.. Dat ze daar maar ff aandacht aan besteden ipv aan een hulpeloze hopeloze FOK!kerquote:Op zondag 26 juli 2015 20:58 schreef Voszje het volgende:
[..]
Het leek me iets waar je gewoon foto's kunt delen van jailbaits... Maar als die site iets anders wil staat de politie straks voor onze deuren natuurlijk.
Op Tweakers werd vanmiddag om 12.17 al door iemand gepost dat hij z'n Skype gevonden had, dus dat dat nu hier ook langskomt verbaast me niet heel erg eerlijk gezegd....quote:Op zondag 26 juli 2015 20:56 schreef Arcee het volgende:
[..]
En waarom post-ie dat met een account van meer dan 5 jaar oud waar-ie nooit eerder mee heeft gepost?
Eehm.. ik zie toch echt een bloot kutje... of is dat de reclame onderin?quote:Op zondag 26 juli 2015 21:04 schreef raptorix het volgende:
Alsof de politie daarvoor komt, zijn normale niet sexuele fotos dus sowieso niet strafbaar.
Mjah precies. En om nou op deepweb rond te gaan neuzen gaat me wat ver, want straks kom je daar echt op een site uit waar de politie voor naar je toe komtquote:Op zondag 26 juli 2015 21:01 schreef Zolderkamer het volgende:
Maar de diehards hebben daar vast wel hun foefjes voor idd..
Dat zou kunnen... dat is dan ook gelijk wat die username zo tricky maakt.... je vindt er vrijwel niets op als je zonder aanhalingstekens zoekt.quote:Op zondag 26 juli 2015 20:59 schreef sharr het volgende:
[..]
Er staat soepel genoemd in de comments, misschien dat?
quote:Op zondag 26 juli 2015 21:04 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Zoveel mankracht hebben ze vast niet.. en in dat geval stuur ik ze wel ff naar wat dealertjes in de buurt.. Dat ze daar maar ff aandacht aan besteden ipv aan een hulpeloze hopeloze FOK!ker
quote:Op zondag 26 juli 2015 21:04 schreef lizardking77 het volgende:
De link tussen Facebook en skype heb ik gevonden via mijn iPhone. Daar zit nog 'n bug in waarmee je naar berichten kan zoeken die normaal gesproken alleen zichtbaar zijn voor vrienden.
http://postimg.org/image/icjpuqkjh/
http://postimg.org/image/qqivt4nop/
Dan kijk ik verkeerd.quote:Op zondag 26 juli 2015 21:06 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Eehm.. ik zie toch echt een bloot kutje... of is dat de reclame onderin?
Je snapt het concept van Tor?quote:Op zondag 26 juli 2015 21:06 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Mjah precies. En om nou op deepweb rond te gaan neuzen gaat me wat ver, want straks kom je daar echt op een site uit waar de politie voor naar je toe komt
Natuurlijk, maar er zijn ook vast genoeg lekken, dubieuze exit nodes en dergelijke manieren om mensen op te sporen. Ik vertrouw niet echt op de anonimiteit, helemaal niet als ik online ga met mijn standaard pc waarmee ik al jarenlang op het normale internet rondsurf en via m'n eigen verbinding hier thuis.quote:
heb ik gedaan, misschien hebben ze er iets aan.quote:Op zondag 26 juli 2015 21:11 schreef raptorix het volgende:
Overigens denk ik dat het belangrijk is om die info echt direct door te spelen, kende die bug niet.
Daarom surf ik sowieso altijd via mijn server op remote desktop, en daar weer in Torr, ok ook nooit 100% waterdicht, maar dat ding reset ik sowieso elke week zodat ik weet dat er geen rommel op me OS staatquote:Op zondag 26 juli 2015 21:12 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar er zijn ook vast genoeg lekken, dubieuze exit nodes en dergelijke manieren om mensen op te sporen. Ik vertrouw niet echt op de anonimiteit, helemaal niet als ik online ga met mijn standaard pc waarmee ik al jarenlang op het normale internet rondsurf en via m'n eigen verbinding hier thuis.
Maar dat hoeft dan niet een account te zijn waar nooit eerder mee gepost is of is het dezelfde username?quote:Op zondag 26 juli 2015 21:04 schreef Leandra het volgende:
Op Tweakers werd vanmiddag om 12.17 al door iemand gepost dat hij z'n Skype gevonden had, dus dat dat nu hier ook langskomt verbaast me niet heel erg eerlijk gezegd....
Andere username, maar dan nog, als dit klopt (en iedereen met FB en een iPhone kan dat controleren) dan heb ik zo even geen reden om aan te nemen dat degene die hier het bericht post dat niet oprecht zou doen.quote:Op zondag 26 juli 2015 21:15 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maar dat hoeft dan niet een account te zijn waar nooit eerder mee gepost is of is het dezelfde username?
De politie mag dat sowieso niet, dat gaat via de Officier van Justitie, alhoewel ze het wel vaak proberen. Ik werk voor een bedrijf die ook vrij veel data beheerd, maar af en toe proberen ze het toch, in dat geval ben je als bedrijf zelfs strafbaar.quote:Op zondag 26 juli 2015 21:16 schreef Zolderkamer het volgende:
Maar de politie heeft dus niet de macht om dat lege fb account en evt whatsapp van dat meisje door te lichten? of moet daarvoor eerst een rechtszaak en zulks?
Ik heb dit niet op tweakers gepost. Ik ben hier al lang aan het mee lezen bij verschillende topics en ik dacht ik zal mijn account eens opgraven en een nuttige bijdrage leveren.quote:Op zondag 26 juli 2015 21:15 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maar dat hoeft dan niet een account te zijn waar nooit eerder mee gepost is of is het dezelfde username?
Ik heb net op Tweakers even gekeken, maar degene die het daar gepost heeft is gewoon en regelmatige user, die vanaf registratie in 2008 al heel breed op Tweakers post.quote:Op zondag 26 juli 2015 21:19 schreef lizardking77 het volgende:
[..]
Ik heb dit niet op tweakers gepost. Ik ben hier al lang aan het mee lezen bij verschillende topics en ik dacht ik zal mijn account eens opgraven en een nuttige bijdrage leveren.
De politie is misschien het verkeerde woord.. maar er bestaat ook zoiets als de sectie stiekem.. die komen gewoon even een rondje door je huis doen als ze daar zin in hebben... breien ze achteraf wel iets in elkaar waardoor het legitiem is/lijkt..quote:Op zondag 26 juli 2015 21:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
De politie mag dat sowieso niet, dat gaat via de Officier van Justitie, alhoewel ze het wel vaak proberen. Ik werk voor een bedrijf die ook vrij veel data beheerd, maar af en toe proberen ze het toch, in dat geval ben je als bedrijf zelfs strafbaar.
Mwoah valt tegen hoor, tuurlijk is een waterschade zo geregeld, maar als advocaten er achteraf achter komen kan je het in een moord of ontvoeringszaak mooi vergeten.quote:Op zondag 26 juli 2015 21:21 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
De politie is misschien het verkeerde woord.. maar er bestaat ook zoiets als de sectie stiekem.. die komen gewoon even een rondje door je huis doen als ze daar zin in hebben... breien ze achteraf wel iets in elkaar waardoor het legitiem is/lijkt..
Daar is geen waterschade voor nodig.. gewoon een andere verdenking/verdraaiing van de feiten is genoeg.. Ze komen en gaan zonder braaksporen he..?quote:Op zondag 26 juli 2015 21:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mwoah valt tegen hoor, tuurlijk is een waterschade zo geregeld, maar als advocaten er achteraf achter komen kan je het in een moord of ontvoeringszaak mooi vergeten.
Met de bus van de camping naar station Apeldoorn kan gewoon. Of met de bus naar station Hoevelaken, dan de trein naar Amersfoort en dan naar Rotterdam.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb je beiden ook niet nodig, is gewoon een openbaar bericht; Zonder trucjes.quote:Op zondag 26 juli 2015 21:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Andere username, maar dan nog, als dit klopt (en iedereen met FB en een iPhone kan dat controleren) dan heb ik zo even geen reden om aan te nemen dat degene die hier het bericht post dat niet oprecht zou doen.
Maar goed, ik heb FB noch iPhone, dus ik kan niets controleren.
Dat bepalen wij wel hequote:Op zondag 26 juli 2015 19:33 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Bij mijn naam zijn er 30 geschatte Nederlanders maar ik besta ook gewoon echt.
Maar daar had ik dan weer niet kunnen komen zonder FBquote:Op zondag 26 juli 2015 22:01 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Heb je beiden ook niet nodig, is gewoon een openbaar bericht; Zonder trucjes.
https://www.facebook.com/(...)07236179?pnref=story
Hij liket de pagina Mokkes van vlaanderen, lees mokkels/meisjes...quote:Op zondag 26 juli 2015 22:01 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Heb je beiden ook niet nodig, is gewoon een openbaar bericht; Zonder trucjes.
https://www.facebook.com/(...)07236179?pnref=story
Ja, om 07.00 uur met de bus kan idd gewoon, maar 's nachts valt daar weinig OV te regelen.quote:Op zondag 26 juli 2015 21:56 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Met de bus van de camping naar station Apeldoorn kan gewoon. Of met de bus naar Station Hoevelaken, dan de trein naar Amersfoort en dan naar Rotterdam.
Maar je zou als veertiger eigenlijk moeten kunnen...quote:Op zondag 26 juli 2015 19:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, ik denk dat de gemiddelde veertiger niet veel verder komt dan een beetje mailen, FB, linkedin, marktplaats en verder nog wat dingen zoals de site van de lokale sportclub.
Zou heel goed kunnen dat het een pedo is ofzo, aan de andere kant ken ik iemand die uit een instelling weggelopen is naar haar vriend en daar 8 jaar 'ondergedoken' heeft gezetenquote:Op zondag 26 juli 2015 21:55 schreef Rucola het volgende:
Maar als ze met hem heeft afgesproken dan ziet het er echt absoluut niet goed uit. Ik ben geen pessimist, maar het is bijna onmogelijk dat dit goed af gaat lopen. Diep triest.
ik mag hopen van niet en dat daar eerst een officier van Justitie aan te pas moet komenquote:Op zondag 26 juli 2015 21:16 schreef Zolderkamer het volgende:
Maar de politie heeft dus niet de macht om dat lege fb account en evt whatsapp van dat meisje door te lichten? of moet daarvoor eerst een rechtszaak en zulks?
Ja, alles kan, maar dat ze contact had met iemand die zich van een compleet fake FB-account bedient (en nog zo'n "vriend" heeft), is wel behoorlijk zorgwekkend.quote:Op zondag 26 juli 2015 22:14 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Zou heel goed kunnen dat het een pedo is ofzo, aan de andere kant ken ik iemand die uit een instelling weggelopen is naar haar vriend en daar 8 jaar 'ondergedoken' heeft gezetenvanaf haar 15e ofzo.
Niet dat dat nou zoveel beter is, maar goed, soms kan een meisje ook gewoon bij haar vriendje zitten.
Denk (hoop) eigenlijk dat ze overmorgen weer bij haar ouders op de stoep staat en dat het vriendje in kwestie toch best wel een klootzak bleek.
Maar ja dat blijft giswerk.
Jup.. en aangezien ze nog gewoon afscheid van haar zusje heeft genomen en een deken mee heeft, lijkt het me eerder een wegloopactie...quote:Op zondag 26 juli 2015 22:14 schreef Rucola het volgende:
Maar het is toch niet zeker dat ze met hem ging afspreken? Het is een vermoeden dacht ik??
Ik begrijp dat dat niet zomaar gaat, maar heb ook geen idee in wat voor tijdsbestek dat soort dingen kunnen...quote:Op zondag 26 juli 2015 22:15 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ik mag hopen van niet en dat daar eerst een officier van Justitie aan te pas moet komen
Op de openbare facebookgroep waar haar pa en oom ook op reageren had een van die twee getypt dat ze een anonieme kaart heeft.quote:Op zondag 26 juli 2015 22:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vraag me dan wel af hoe ze met die bus gereisd heeft? Heeft ze een persoonlijke OV-chipkaart? Of heeft ze er speciaal een anonieme kaart voor gekocht of gekregen?
Als ze echt met hem heeft afgesproken, dan is er sowieso geen kans op een goed einde. Want daar zit sowieso een vieze man achter. Maar de vraag is meer of ze echt met hem heeft afgesproken of dat ze "gewoon" is weggelopen. Ik hoop dat laatste dan maar.quote:Op zondag 26 juli 2015 22:14 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Zou heel goed kunnen dat het een pedo is ofzo, aan de andere kant ken ik iemand die uit een instelling weggelopen is naar haar vriend en daar 8 jaar 'ondergedoken' heeft gezetenvanaf haar 15e ofzo.
Niet dat dat nou zoveel beter is, maar goed, soms kan een meisje ook gewoon bij haar vriendje zitten.
Denk (hoop) eigenlijk dat ze overmorgen weer bij haar ouders op de stoep staat en dat het vriendje in kwestie toch best wel een klootzak bleek.
Maar ja dat blijft giswerk.
kan ze ook wel met hem hebben afgesproken, zegt mij juist weer niks dat ze n deken meeneemt enz. Afwachten maar.quote:Op zondag 26 juli 2015 22:16 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Jup.. en aangezien ze nog gewoon afscheid van haar zusje heeft genomen en een deken mee heeft, lijkt het me eerder een wegloopactie...
Al kunnen die ook niet altijd goed aflopen...
Mij wel, want als ik zou weglopen nam ik iets warms mee...quote:Op zondag 26 juli 2015 22:21 schreef Rucola het volgende:
[..]
kan ze ook wel met hem hebben afgesproken, zegt mij juist weer niks dat ze n deken meeneemt enz. Afwachten maar.
En de ouders weten het nummer van die kaart niet? De kaart is niet aangemeld bij mijn OV-chipkaart? Ze kunnen de reisinformatie daar niet van inzien? Bummer...quote:Op zondag 26 juli 2015 22:20 schreef megamandy het volgende:
[..]
Op de openbare facebookgroep waar haar pa en oom ook op reageren had een van die twee getypt dat ze een anonieme kaart heeft.
Ja maar jij en ik zijn haar niet, dus kunnen we niks meequote:Op zondag 26 juli 2015 22:22 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Mij wel, want als ik zou weglopen nam ik iets warms mee...
Nou nee.quote:Op zondag 26 juli 2015 22:21 schreef Zolderkamer het volgende:
Altijd maar weer de vieze man...alsof vieze vrouwen niet bestaan... en voor hetzelfde geld is het een lelijk jochie van 16 ofzo
Hé bah bah bah!quote:Op zondag 26 juli 2015 22:29 schreef vaneiges het volgende:
Tegenover Rabbit Hill ligt een populaire sexparkeerplaats waar 24x7 ranzige mannen rondcruisen.
http://www.sexparkeerplaatsen.eu/parkeerplaats/24/
Juist die zou ik als laatste verdenken... gek genoeg...quote:Op zondag 26 juli 2015 22:29 schreef vaneiges het volgende:
Tegenover Rabbit Hill ligt een populaire sexparkeerplaats waar 24x7 ranzige mannen rondcruisen.
Dan ben je daar wsl nog nooit geweest.quote:Op zondag 26 juli 2015 22:31 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Juist die zou ik als laatste verdenken... gek genoeg...
Een jong meisje met een rugtas.. ik geloof dat die mensen iets anders zoeken.. Die lopen nou niet bepaald snachts op dat soort plekken, en als je als pedo iets afspreekt doe je dat natuurlijk niet op een plek waar de kans groot is dat je allemaal mensen tegenkomt..quote:Op zondag 26 juli 2015 22:32 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Dan ben je daar wsl nog nooit geweest.
Ga eerst maar eens kijken daar.quote:Op zondag 26 juli 2015 22:34 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Een jong meisje met een rugtas.. ik geloof dat die mensen iets anders zoeken.. Die lopen nou niet bepaald snachts op dat soort plekken, en als je als pedo iets afspreekt doe je dat natuurlijk niet op een plek waar de kans groot is dat je allemaal mensen tegenkomt..
Als het te moeilijk is om uit te leggen, dan weet ik meestal wel genoeg..quote:
Ja, daar kwam ik ooit ook achter toen ik dacht daar een wandelroute te gaan lopenquote:Op zondag 26 juli 2015 22:29 schreef vaneiges het volgende:
Er zitten camera's in de bus, dus dat zou allemaal makkelijk te zien moeten zijn.quote:Op zondag 26 juli 2015 22:20 schreef megamandy het volgende:
[..]
Op de openbare facebookgroep waar haar pa en oom ook op reageren had een van die twee getypt dat ze een anonieme kaart heeft.
Ik kom ook wel eens op cruising plekken, kan je zeggen dat het type dat daar komt over algemeen het type man is dat gewoon normaal in de maatschappij staat, ook veel mensen waar het in hun familie of kennisenkring taboe is, kortom ik zou me ogen daar niet op richten.quote:Op zondag 26 juli 2015 22:29 schreef vaneiges het volgende:
Dus jij doet aan cruisen en dan moeten wij aannemen dat er alleen maar normale mensen zijn? Ik vind het hele fenomeen al gek. Maar het gaat hier om Lisa natuurlijk. Denk dat er binnenkort snel meer info komt over wat er is.quote:Op zondag 26 juli 2015 22:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik kom ook wel eens op cruising plekken, kan je zeggen dat het type dat daar komt over algemeen het type man is dat gewoon normaal in de maatschappij staat, ook veel mensen waar het in hun familie of kennisenkring taboe is, kortom ik zou me ogen daar niet op richten.
Het hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn dat de persoon achter dat fake facebook account er iets mee te maken heeft.quote:Op zondag 26 juli 2015 22:55 schreef Rucola het volgende:
[..]
Dus jij doet aan cruisen en dan moeten wij aannemen dat er alleen maar normale mensen zijn? Ik vind het hele fenomeen al gek. Maar het gaat hier om Lisa natuurlijk. Denk dat er binnenkort snel meer info komt over wat er is.
Ach wat is normaal? Maar laten we dit topic niet vervuilen met de discussie, ik spreek die mensen die er komen natuurlijk ook gewoon, zijn over algemeen mensen met een vrij saai leven.quote:Op zondag 26 juli 2015 22:55 schreef Rucola het volgende:
[..]
Dus jij doet aan cruisen en dan moeten wij aannemen dat er alleen maar normale mensen zijn? Ik vind het hele fenomeen al gek. Maar het gaat hier om Lisa natuurlijk. Denk dat er binnenkort snel meer info komt over wat er is.
precies, maar daar komen ze snel genoeg achter denk ik zoquote:Op zondag 26 juli 2015 22:57 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Het hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn dat de persoon achter dat fake facebook account er iets mee te maken heeft.
Conservatief tiepje gespot...quote:Op zondag 26 juli 2015 22:55 schreef Rucola het volgende:
[..]
Die komen er ook. Maar er spookt daar veel meer rond, ook veel buitenlanders, drugsdealers en criminelen. Het is er eigenlijk nooit normaal safe en al helemaal niet tussen 20 en 08 uurquote:Op zondag 26 juli 2015 22:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik kom ook wel eens op cruising plekken, kan je zeggen dat het type dat daar komt over algemeen het type man is dat gewoon normaal in de maatschappij staat, ook veel mensen waar het in hun familie of kennisenkring taboe is, kortom ik zou me ogen daar niet op richten.
Ik hoop het beste. Bij dat facebook profiel en die soepel2 gebruikersnaam krijg ik toch wel een naar gevoel.quote:Op zondag 26 juli 2015 22:57 schreef Rucola het volgende:
[..]
precies, maar daar komen ze snel genoeg achter denk ik zo
Daar heb je wel een punt, ik was laatst in Vondelpark en werd zeer agressief aangesproken door een vage gast, wat ik daar deed, maar gezegt dat ik onderweg naar huis was, en toen bedaarde hij, daarnaast soms ook groepjes marokanen die alleen maar komen rellen.quote:Op zondag 26 juli 2015 22:59 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Die komen er ook. Maar er spookt daar veel meer rond, ook veel buitenlanders, drugsdealers en criminelen. Het is er eigenlijk nooit normaal safe en al helemaal niet tussen 20 en 08 uur
Gewoon er vol op slaan, laten zien wie de sterkste is!quote:Op zondag 26 juli 2015 23:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt, ik was laatst in Vondelpark en werd zeer agressief aangesproken door een vage gast, wat ik daar deed, maar gezegt dat ik onderweg naar huis was, en toen bedaarde hij, daarnaast soms ook groepjes marokanen die alleen maar komen rellen.
quote:Op zondag 26 juli 2015 23:06 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Gewoon er vol op slaan, laten zien wie de sterkste is!
Ik ben vrij sterk, en ook niet echt klein dus ik laat me niet zo snel bang maken, heb wel politie gemeld dat er problemen waren en verschillende mensen daar dat ze moeten uitkijkenquote:Op zondag 26 juli 2015 23:06 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Gewoon er vol op slaan, laten zien wie de sterkste is!
En bij de beschrijving van het Rolstoelwandelpad, staat nog wel zo vrolijk dat kinderen er leuk kunnen spelenquote:Op zondag 26 juli 2015 22:59 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Die komen er ook. Maar er spookt daar veel meer rond, ook veel buitenlanders, drugsdealers en criminelen. Het is er eigenlijk nooit normaal safe en al helemaal niet tussen 20 en 08 uur
De lokatie bij Rabbit Hill ligt ook nog eens bij de opritten van de A1. Een kwaadwillende heeft verschillende snelle vluchtwegen tot zijn beschikking. Daarom wellicht ook ideaal voor criminelen.quote:Op zondag 26 juli 2015 23:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben vrij sterk, en ook niet echt klein dus ik laat me niet zo snel bang maken, heb wel politie gemeld dat er problemen waren en verschillende mensen daar dat ze moeten uitkijken
En je bent zo bij de A50 en ook de A28 is vrij makkelijk bereikbaar....quote:Op zondag 26 juli 2015 23:12 schreef vaneiges het volgende:
[..]
De lokatie bij Rabbit Hill ligt ook nog eens bij de opritten van de A1. Een kwaadwillende heeft verschillende snelle vluchtwegen tot zijn beschikking. Daarom wellicht ook ideaal voor criminelen.
Ja je hebt overal wel wegen.quote:Op zondag 26 juli 2015 23:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
En je bent zo bij de A50 en ook de A28 is vrij makkelijk bereikbaar....
Dat is hetzelfde pad als de sexroutequote:Op zondag 26 juli 2015 23:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
En bij de beschrijving van het Rolstoelwandelpad, staat nog wel zo vrolijk dat kinderen er leuk kunnen spelen
Ik weet het, ik had me nooit gerealiseerd dat daar een seksparkeerplaats was, en kwam daar dus vrolijk om die wandelroute te doen.quote:Op zondag 26 juli 2015 23:18 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde pad als de sexroute
http://www.rolstoelroute.nl/gelderland.html
Ja, maar je kunt niet overal via 80 km-wegen probleemloos komen.quote:
Het is geen bug! Je kunt het op de pc ook gewoon zien ..quote:Op zondag 26 juli 2015 23:39 schreef DieselTank het volgende:
Want die bug op de iphone dat weten ze waarschijnlijk niet.....
Maar zal de politie/recherche dat ook doen? Of gaan ze dan bij microsoft/skype aanbellen voor gegevens?quote:Op zondag 26 juli 2015 23:40 schreef Awsom het volgende:
[..]
Het is geen bug! Je kunt het op de pc ook gewoon zien ..
Ook VPN verbindingen zijn ( soms ) terug te traceren.quote:Op zondag 26 juli 2015 23:41 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Maar zal de politie/recherche dat ook doen? Of gaan ze dan bij microsoft/skype aanbellen voor gegevens?
Als dat soepel2 klopt zal dat misschien wat aanknopingspunten hebben? Of hij zal wel achter een paar VPN's enzo zitten....
De politie zou zich m.i. moeten richten op het achterhalen van de email accounts die gebruikt zijn voor de diverse facebook paginas en het inzien van de facebook DM's... Dat zou tot goede aanknopingspunten moeten leiden en mogelijke 06-nummers die getraceerd kunnen worden :-)quote:Op zondag 26 juli 2015 23:41 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Maar zal de politie/recherche dat ook doen? Of gaan ze dan bij microsoft/skype aanbellen voor gegevens?
Als dat soepel2 klopt zal dat misschien wat aanknopingspunten hebben? Of hij zal wel achter een paar VPN's enzo zitten....
Nou ze kan moeilijk uit die tent getrokken zijn en toevallig nam ze de rugtas ook mee.quote:Op zondag 26 juli 2015 23:58 schreef vaneiges het volgende:
Hoe weet die vader eigenlijk zo zeker dat ze vrijwillig vertrokken is?
Was in rtl nieuws (van 19:30) Had van alles in dr tas gedaan, toen dr zusje wakker werd gezegd dat ze weer lekker moest slapen enz, social media 'vakkundig' uitgewist (Niets wat niet terug te halen is door justitie, als de juiste mensjes maar de juiste verzoeken doen). Alles klinkt zo als een vrijwillig plan.quote:Op zondag 26 juli 2015 23:58 schreef vaneiges het volgende:
Hoe weet die vader eigenlijk zo zeker dat ze vrijwillig vertrokken is?
Klopt, dat neemt niet weg dat ze dan nog steeds vrijwillig uit haar tentje vertrokken kan zijn, alleen degene naar wie ze onderweg dacht te zijn, was niet wie hij zei dat hij was.quote:Op maandag 27 juli 2015 00:09 schreef vaneiges het volgende:
Maar ze kan toch bij de uitgang gewacht hebben op de jongen van de foto en daar in een auto getrokken zijn door een pedo? Kun je moeilijk vrijwillig noemen zoiets.
Dat geflyer en de media aandacht werkt alleen maar averechts, nu weten we zeker dat die gozer haar niet meer in het openbaar laat komen. En niemand zal haar herkennen, alleen maar lookalikes worden gevonden denk ik.quote:Op maandag 27 juli 2015 00:35 schreef poemojn het volgende:
Als ze vrijwillig is weggelopen is de drempel om nog weer naar huis te gaan nu waarschijnlijk ook wel wat hoger, met alle media-aandachtHopelijk is dat de reden dat ze nog niet gevonden is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |