http://www.rtlnieuws.nl/n(...)orgen-alsmaar-groterquote:Marco Tuk uit Spijkenisse is wanhopig: zijn 13-jarige dochter Lisa is sinds woensdagnacht vermist. Op Facebook plaatste vanochtend een oproep: "Ze is nog steeds niet terecht en de zorgen worden alsmaar groter."
'Nooit gedacht en met pijn in mijn hart dit te moeten schrijven', zo begint een bericht van Tuk gisterochtend op Facebook over de vermissing van zijn dochter. Lisa is woensdagnacht uit de tent gekropen, zonder dat haar vader daar iets van merkte. Ze stonden op de camping Rabbit Hill in Nieuw-Milligen (Gelderland). Met haar vader, stiefmoeder en zusje was ze op vakantie.
Het vermoeden bestaat dat ze naar een jongen wilde. Op Facebook schrijft haar vader dat Lisa naar een Daan in Delft of Leiden onderweg zou zijn. Hij roept de jongen op zich te melden. 'Dit wil niet zeggen dat deze jongen direct betrokken is bij de vermissing wij willen het alleen uit kunnen sluiten, vandaag het verzoek tot contact', schrijft Tuk.
'Niet urgent'
De oproepen van Tuk worden massaal gedeeld. Het gezin heeft aangifte gedaan, maar omdat Lisa zelf uit de tent is gekropen wordt de vermissing als 'niet urgente' geregistreerd. 'Dit zorgt ervoor dat de middelen die die de politie mag/kan gebruiken beperkt zijn', meldt Tuk op Facebook. Schandalig, vinden mensen die reageren op het bericht.
Tuk heeft een privédetective ingezet en zoekt zelf ook naar zijn dochter. 'Wij hopen dat ze snel de weg naar huis weer vind'.
Op het moment van de vermissing droeg Lisa een grijze joggingbroek, een wit shirt en een lichtgrijze hoody. Ze draagt een donkerpaarse rugzak van het merk Eastpack bij zich. Lisa draagt een bril met een zwart/gouden montuur.
Ja klopt.quote:Op zondag 26 juli 2015 15:45 schreef Mord_Sith het volgende:
Die Daan van de foto schijnt niet te bestaan, dat schijnt een Amerikaanse jongen te zijn, dus ws. een nep-foto.
Een oudere man die zich heeft voorgedaan als een leeftijdsgenoot om haar te lokken?quote:Op zondag 26 juli 2015 15:45 schreef Mord_Sith het volgende:
Die Daan van de foto schijnt niet te bestaan, dat schijnt een Amerikaanse jongen te zijn, dus ws. een nep-foto.
Dit inderdaad, laten we hopen dat het niet het geval is...quote:Op zondag 26 juli 2015 15:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Een oudere man die zich heeft voorgedaan als een leeftijdsgenoot om haar te lokken?![]()
Brrrr, ook die arme ouders. Hoop dat ze snel gezond en wel terecht is.
quote:Op zondag 26 juli 2015 16:24 schreef superniger het volgende:
Hoe kan je het als vader zo ver laten komen.
Hoezo nou meteen weer dom? Jong en naïef wellicht.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:25 schreef Alvi het volgende:
Dom meisje, reverse search van Google kende ze niet.
Ja okay, klopt. Maar dan nog.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:29 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
[..]
Hoezo nou meteen weer dom? Jong en naïef wellicht.
Ja, was een slechte grap, die camping waar ze verdween heet Rabbit Hill.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:36 schreef Alvi het volgende:
[..]
OF dood, of compleet vergald voor de rest van haar leven. Trieste zooi helaas.
Waarom een Amberalert? Die dingen zijn voor de eerste uren ná een vermissing. Niet een week later.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:21 schreef hoas het volgende:
Maar geen Amberalert, dus wat zijn de prioriteiten dan eigenlijk?
Gastquote:Op zondag 26 juli 2015 16:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja, was een slechte grap, die camping waar ze verdween heet Rabbit Hill.
Ik hoop iig het beste voor haar en d'r ouders
Daar trek je je als puber niets van aan. Dat overkomt jezelf niet en het is gewoon spannend.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:47 schreef DieselTank het volgende:
Die daan ziet er wel heel erg amerikaans uitHoe debiel kan je zijn om snachts weg te lopen en naar je internet liefje te gaan.
Waarschijnlijk zal ze wel omgepraat zijn en niet bepaald ''nuchter'' want er word ook genoeg gewaarschuwd op scholen tegenwoordig.
En in je eentje met de OV in de nacht (ze ging toch weg in de nacht) en 13 jaar zijn.... Ik als jongen had het niet gedurfd toen hoor.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:50 schreef megamandy het volgende:
[..]
Daar trek je je als puber niets van aan. Dat overkomt jezelf niet en het is gewoon spannend.
Die vader wist het ook niet hoorquote:Op zondag 26 juli 2015 16:25 schreef Alvi het volgende:
Dom meisje, reverse search van Google kende ze niet.
Nee omdat de politie dat niet wilde omdat ze weggelopen was.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:41 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Waarom een Amberalert? Die dingen zijn voor de eerste uren ná een vermissing. Niet een week later.
En dan? De dader zal die bericht dan ook misschien krijgen en die gaat dus niet doodleuk met haar over straat huppelenquote:Op zondag 26 juli 2015 16:56 schreef hoas het volgende:
[..]
Nee omdat de politie dat niet wilde omdat ze weggelopen was.
Tsja wat is midden in de nacht. De eerste bus vertrekt daar rond 06.45u op 10 minuten lopen, waarschijnlijk waren de ouders toen nog niet wakker is ze er iets eerder heen gegaan. Dan is het al lang licht dus niet eng om rond te lopen.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:54 schreef DieselTank het volgende:
[..]
En in je eentje met de OV in de nacht (ze ging toch weg in de nacht) en 13 jaar zijn.... Ik als jongen had het niet gedurfd toen hoor.
Maar ik kan wel hopen wat ik wil maar ga maar uit van iets ergs.
Ik ga nooit met de trein maar zal het ook niemand opgevallen zijn dat een vrij jong ogent meisje in de schoolvakantie met joggingbroek (dus geen schoolkledij) in de eerste trein zit? Of is dit te ver gezocht?quote:Op zondag 26 juli 2015 17:04 schreef megamandy het volgende:
[..]
Tsja wat is midden in de nacht. De eerste bus vertrekt daar rond 06.45u op 10 minuten lopen, waarschijnlijk waren de ouders toen nog niet wakker is ze er iets eerder heen gegaan. Dan is het al lang licht dus niet eng om rond te lopen.
Tja... iets zegt mij dat er iets scheelt in de communicatie tussen papa en dochterlief als je dochter wegloopt... en dan opeens met pijn in het hart iets op fb gaan schrijven..quote:
Maar er is geen reden om nu nog een Amberalert de deur uit te doen, daar zijn ze ook niet voor bedoeld.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:56 schreef hoas het volgende:
[..]
Nee omdat de politie dat niet wilde omdat ze weggelopen was.
Waarom dergelijke aannames? En weglopen, tja, misschien is ze gewoon omgepraat op Facebook/Twitter/Instagram door dat Daan-figuur. Echter is Daan natuurlijk fake en is het een oude kerel, of zoiets.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:15 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Tja... iets zegt mij dat er iets scheelt in de communicatie tussen papa en dochterlief als je dochter wegloopt... en dan opeens met pijn in het hart iets op fb gaan schrijven..
Welke aannames..? Als je dochter wegloopt zonder iets te zeggen dan heb je dus nogal een probleem met haar... waardoor dat komt? kan van alles zijn, maar het komt ten eerste door slechte/verkeerde communicatie..quote:Op zondag 26 juli 2015 17:20 schreef Voszje het volgende:
[..]
Waarom dergelijke aannames? En weglopen, tja, misschien is ze gewoon omgepraat op Facebook/Twitter/Instagram door dat Daan-figuur. Echter is Daan natuurlijk fake en is het een oude kerel.
Ik vertelde vroeger ook niets aan mijn vader over jongens, hoor.
Ze is zo te zien niet de enige die erin getrapt is. Lijkt me inderdaad een lover boy attractie.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:23 schreef Starm het volgende:
Dat Facebook account kan best wel geloofwaardig overkomen voor een meisje van 13.
Wie zegt dat ze de intentie had om daadwerkelijk weg te lopen? Stiekem afspreken, familie die er verder niets van hoeft te weten. Waarom zou dat direct aan slechte communicatie liggen tussen vader en dochter? We weten niet wat er speelde.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:23 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Welke aannames..? Als je dochter wegloopt zonder iets te zeggen dan heb je dus nogal een probleem met haar... waardoor dat komt? kan van alles zijn, maar het komt ten eerste door slechte/verkeerde communicatie..
En waarom doe jij die aannames en speculaties trouwens?
Opvallend veel Belgische vriendinnen.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:19 schreef Mr.Ping het volgende:
En Facebook laat het profiel online staan?
Of is alles weg als ze het verwijderen?
Ik heb vaker een van de eerste treinen als ik vanuit mijn ouders weer naar huis ga en de reizigers zijn dan heel divers. En een joggingbroek zit juist lekker met reizen. Ik vind dat persoonlijk geen vreemde combinatie.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:06 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Ik ga nooit met de trein maar zal het ook niemand opgevallen zijn dat een vrij jong ogent meisje in de schoolvakantie met joggingbroek (dus geen schoolkledij) in de eerste trein zit? Of is dit te ver gezocht?
Oh dus kort gezegd mag ik geen aannames doen en jij wel?quote:Op zondag 26 juli 2015 17:26 schreef Voszje het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze de intentie had om daadwerkelijk weg te lopen? Stiekem afspreken, familie die er verder niets van hoeft te weten. Waarom zou dat direct aan slechte communicatie liggen tussen vader en dochter? We weten niet wat er speelde.
Die aannames en speculaties zijn niet zo vreemd met het gegeven dat ze mogelijk in het gezelschap van een 'Daan' is. Daar zullen wel meer aanwijzingen voor zijn dan slechts een vriendschap op sociale media.
Ik heb een tijdje zitten scrollen bij de vrienden en dan zie je ook maar 3 jongens ertussenquote:Op zondag 26 juli 2015 17:19 schreef Mr.Ping het volgende:
En Facebook laat het profiel online staan?
Of is alles weg als ze het verwijderen?
De hele Belgische Bieber fanclub heeft hij als vriendinnen!quote:Op zondag 26 juli 2015 17:36 schreef megamandy het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje zitten scrollen bij de vrienden en dan zie je ook maar 3 jongens ertussenwtf gewoon bijna 3000 meisjes in die lijst. En dat commentaar bij foto's als je bedenkt dat het fake is
Ik vind het ook best geloofwaardig over komen.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:23 schreef Starm het volgende:
Dat Facebook account kan best wel geloofwaardig overkomen voor een meisje van 13.
Van mij mag je die aannames doen, ik vind het alleen lastig om direct maar te stellen dat er een slechte band is. Ik ben bij allerlei bijeenkomsten over o.a. loverboys aanwezig geweest. Die meiden die daar hun verhaal deden, hadden niet eens een slechte band met hun ouders. Natuurlijk zitten er genoeg gevallen bij die wél een slechte band hadden met hun ouders, maar het verhaal van Lisa kennen we verder niet.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:32 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Oh dus kort gezegd mag ik geen aannames doen en jij wel?![]()
Als je dochter dat zo in haar hoofd krijgt, heb je een slechte band, dus communicatie.. Ze is toch zelf uit haar tent gekropen/weggelopen?
Ik ging er ook vaak genoeg vandoor, en dan pleurde ik een briefje neer dat ik weg was, dat hadden ze me wel bijgebracht.. het is echt net zo moeilijk als ouders zijnde hoor..
Als er een goede band/communicatie is, ga je niet zonder iets te zeggen weg.. simpel genoeg toch..? Is geen aanname.. gewoon een feit..quote:Op zondag 26 juli 2015 17:42 schreef Voszje het volgende:
[..]
Van mij mag je die aannames doen, ik vind het alleen lastig om direct maar te stellen dat er een slechte band is.
Vroeger ben ik op vakantie ook wel eens 's nachts weggesneakt met m'n nicht samen, want er waren stoere jongens die ons hadden uitgenodigd.Die gasten kenden we ook verder niet, maar ze waren 'ouder', dus cool.
Prima, mijn ouders hadden een slechte band met mij.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:49 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Als er een goede band/communicatie is, ga je niet zonder iets te zeggen weg.. simpel genoeg toch..? Is geen aanname.. gewoon een feit..
Dan hadden jouw ouders dus ook een slechte band/communicatie met jou..
Hoe moeilijk is het om je kinderen te leren dat als ze er dan toch tussenuit willen knijpen even willen denken om een briefje en een teken van leven binnen een bepaalde tijd..? Als je ze gewoon uitlegt dat je verder niets hoeft te weten, is dat echt een punt.. Maar ouders willen en moeten dan altijd meer weten etc.. zorg gewoon dat het geen gezeik oplevert als ouders zijnde, dan kun je al een stuk relaxter met elkaar omgaan, en weet je ook direct zeker dat het fout is als je niets hoort..
Hoef je ook niet op facebook te gaan jammeren en zal de politie je direct serieus nemen..
Iig slecht genoeg voor jou om er tussenuit te knijpen... toch?quote:Op zondag 26 juli 2015 17:52 schreef Voszje het volgende:
Prima, mijn ouders hadden een slechte band met mij.
Ik wist dat mijn ouders me 's nachts niet weg zouden laten gaan. Eigen kamer, vrijheid, dus een beetje stoer doen. Verder was ik gewoon een verlegen beugelbekkie. In mijn eentje was ik er nooit vandoor gegaan.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:54 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Iig slecht genoeg voor jou om er tussenuit te knijpen... toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |