wat een drama zeg. Alleen achter het ene goal de groningers was nog wat. Ook de enige plek waar de 2de ring open was. Verder echt een heel droevig gebeuren...quote:Op zondag 2 augustus 2015 15:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoop dat PSV wint anders kan ik niet meer zeggen dat PEC meer prijzen heeft gewonnen dan Groningen.
Moet je werken? Stadion is half leeg las ik al.
Leuke seriequote:Op maandag 3 augustus 2015 23:01 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Net Death in Paradise seizoen 1 en 2 besteld.
Geen idee om eerlijk te zijn. Ik wilde de eerste twee seizoenen eerst terugkijken. Ook al heb ik van het tweede seizoen al een paar afleveringen gezien bij de KRO.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:04 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Leuke serie
Wanneer begint het nieuwe seizoen eigenlijk?
ziet er wel dramatisch uit.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:53 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Met ooggetuigen van dat gebeuren in Alphen ad Rijn
Zal wel tenenkrommend worden
vrienden zijn er nog heen gereden om te kijkenquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 00:32 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja, heb je ook die beelden vanuit die cocktailbar gezien? Die man was echt net op tijd weg.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 01:13 schreef Yreal het volgende:
[..]
vrienden zijn er nog heen gereden om te kijken
weinig nieuwe aanwas. De grote hype hier was toen pax onder iedere post op fok over rechten studeren schreef dat mensen hier moesten komenquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:49 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Dit topic is ook wel een beetje doodgebloed zeg.
Verkansie hequote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:49 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Windows 10quote:
De duizend zal nooit meer gehaald worden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:49 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Het was een mooie tijdquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 19:55 schreef Ryon het volgende:
[..]
De duizend zal nooit meer gehaald worden.
Natuurlijk wel.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 19:55 schreef Ryon het volgende:
[..]
De duizend zal nooit meer gehaald worden.
Van de regen in de drup.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 20:27 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Het was een mooie tijd
Nu ik je toch aanspreek. In het najaar ga ik richting bestuursrecht.
Christus. Toch de bijstand in?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 20:27 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Het was een mooie tijd
Nu ik je toch aanspreek. In het najaar ga ik richting bestuursrecht.
Dat valt nog altijd onder sociaalzekerheidsrecht. Neen, qua werkzaamheden. Omgevingsrecht en zulks.quote:
quote:
Ik ben van mening dat je alleen al met slechts een master in de fiscaliteit (na bijvoorbeeld een reguliere civiele bachelor) te weinig basiskennis hebt. Laat staan als je regulier accountancy doet.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 00:26 schreef Sefarad het volgende:
Vraagje voor de fiscalisten (en juristen die het antwoord ook weten):
Op Nyrenrode word de master fiscaal recht aangeboden waar je na het volgen van een schakelprogramma ook tot word toegelaten na een hbo-opleiding accountancy.
Ik weet zelf al dat ik de fiscaliteit in wil maar ik ben inmiddels al bijna 22 en wil liever duaal studeren dan fulltime ook o.a. vanwege het feit dat ik dan echt op mezelf kan wonen etc. en bovendien werkervaring opbouw.
Ik weet dat bij de advocatenkantoren fiscaal juristen de voorkeur genieten maar bij accountantskantoren is dat toch een ander verhaal (zeker op bepaalde afdelingen) heb ik vernomen.
De opleiding accountancy toont heel wat overlap met fiscale economie en daarnaast kan extra kennis van accountancy ook goed van pas komen. Ik vraag me echter af of je basis wel echt goed genoeg is voor de praktijk en wat de nuanceringen zijn die hierin aan te brengen zijn?
O ja omgevingsrecht is boeiend. Als je er een beetje feeling voor krijgt kan je veel kanten op.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:17 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Dat valt nog altijd onder sociaalzekerheidsrecht. Neen, qua werkzaamheden. Omgevingsrecht en zulks.
VPB inderdaad. Bedankt btw, duidelijk antwoord al was het niet helemaal het antwoord wat ik verwacht had.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:27 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat je alleen al met slechts een master in de fiscaliteit (na bijvoorbeeld een reguliere civiele bachelor) te weinig basiskennis hebt. Laat staan als je regulier accountancy doet.
Verder hangt het wel af van welke richting je op wil. Regulier vpb/internationaal/M&A, dat soort fratsen? Of bijvoorbeeld Tax Accounting / meer Compliance. In het laatste geval kan accountancy handig zijn.
Aan de UvA wordt in de master toch gewoon een bedrijfseconomisch vak gegeven? Heb ik wel gehad in ieder geval.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:11 schreef Sefarad het volgende:
[..]
VPB inderdaad. Bedankt btw, duidelijk antwoord al was het niet helemaal het antwoord wat ik verwacht had.
Ik weet dat de VU de mogelijkheid biedt om een master Fiscaal recht na een bachelor rechtsgeleerdheid te doen maar ken persoonlijk geen mensen die dat gedaan hebben, waaraan merk je in de praktijk dat die mensen niet mee kunnen komen?
En nu ik je toch quote: Heb je aan de UvA gestudeerd toevallig? Dat is namelijk de universiteit die me het meest aanspreekt (o.a. vanwege automatisch civiel effect) maar ik maak me ernstig zorgen over het gebrek aan zelfs maar één enkel bedrijfseconomisch basisvak en vrees daardoor tegen moeilijkheden aan te lopen in de praktijk, in hoeverre is dat terecht?
Ik had het eigenlijk over de bachelor, de studiegids van de master op de UvA doet het momenteel niet dus daar kan ik geen uitspraken over doen maar het zou goed kunnen dat daar wel een bedrijfseconomisch vak wordt gegeven. Wanneer heb je je master gehaald als ik vragen mag want de huidige opzet van de bachelor is er volgens mij ook pas sinds enkele jaren.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:27 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Aan de UvA wordt in de master toch gewoon een bedrijfseconomisch vak gegeven? Heb ik wel gehad in ieder geval.
Ik hoop dat je gelijk hebt maar aangezien ik tegen de tijd dat ik kan beginnen al bijna 22 ben wil ik daar wel enigszins zeker van zijn.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:40 schreef Ryon het volgende:
Ik denk dat je de meerwaarde van een afzonderlijk vak schromelijk overschat.
Ligt ook deels aan je ambities neem ik aan? Voor een of ander regionaal kantoor maakt het waarschijnlijk niet veel uit maar als je wat groter denkt?quote:
Daar zou ik mij geen zorgen over maken. Als je zonder studievertraging de studie doorloopt stuur je pas af op je 26ste a 27ste. Dat vind ik zelf een prima leeftijd om af te studeren, maar als jij je daar nu al zorgen over gaat maken dan haal je waarschijnlijk de eindstreep niet eens.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:53 schreef Sefarad het volgende:
[..]
Ligt ook deels aan je ambities neem ik aan? Voor een of ander regionaal kantoor maakt het waarschijnlijk niet veel uit maar als je wat groter denkt?
Is dat niet ietwat achterhaald aangezien de UvA tegenwoordig ook aan aanwezigheids-chantage doet? Echte keuzevrijheid is er bij fiscaal recht ook niet aangezien het gehele bachelor curriculum vast staat. Wat ik echter wel een groot voordeel vind is dat je automatisch civiel effect krijgt wat je toch zo'n half jaar scheelt, wellicht niet in tijd maar toch zeker wel in moeite.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:03 schreef Ryon het volgende:
[..]
Daar zou ik mij geen zorgen over maken. Als je zonder studievertraging de studie doorloopt stuur je pas af op je 26ste a 27ste. Dat vind ik zelf een prima leeftijd om af te studeren, maar als jij je daar nu al zorgen over gaat maken dan haal je waarschijnlijk de eindstreep niet eens.
Als je bang bent voor vertraging dan zou ik eerder de http://www.eur.nl/bachelor/fiscaal-recht/ opleiding aanraden (van de EUR) dan die van de UvA. Het programma van de EUR is schoolser en de sfeer op de EUR is meer corporate. Ze hebben ook goede connecties met het (Rotterdams) bedrijfsleven. Uit de cijfers blijkt dat door nominaal = normaal studenten minder vertraging oplopen.
De UvA biedt traditioneel gezien meer vrijheid. Als je zelf veel zeggenschap wil hebben over de vormgeving van je curriculum dan ben je daar beter af. De UvA is echter berucht om haar gebrek aan begeleiding en het geen ene neuk geven om haar studenten. Die hebben ze namelijk toch genoeg. Een waar walhalla voor de zelfverzekerde student die precies weet wat hij/zij wil en het helemaal wil gaan maken in de grote stad. Maar wanneer je meer op zoek bent naar zekerheid zou ik toch ook even naar de EUR gaan kijken.
De UvA is niet - om tal van redenen - minder vrij dan een paar jaar geleden, maar nog lang niet zo schools als Leiden en de EUR.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:17 schreef Sefarad het volgende:
Is dat niet ietwat achterhaald aangezien de UvA tegenwoordig ook aan aanwezigheids-chantage doet? Echte keuzevrijheid is er bij fiscaal recht ook niet aangezien het gehele bachelor curriculum vast staat. Wat ik echter wel een groot voordeel vind is dat je automatisch civiel effect krijgt wat je toch zo'n half jaar scheelt, wellicht niet in tijd maar toch zeker wel in moeite.
Dat is - gek genoeg - precies de reden waarom gemotiveerde studenten sneller door de opleiding heen fietsen en hogere cijfers halen. Wanneer de stof te snel gaat kan je inderdaad in de problemen komen maar de kans is groot dat je dan aan de UvA al helemaal in de problemen komt. De UvA laat je echter rustig 7 a 8 jaar doorsudderen voordoet iemand je uit je lijden verlost. Bij de EUR krijg je al rond de kerst te horen of je uit het goede hout gesneden bent.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:17 schreef Sefarad het volgende:
Wat de EUR betreft mijd ik die juist vanwege eventuele vertraging aangezien je daar per se binnen een jaar je P moet halen. Dat gegeven opzich hoeft geen probleem te zijn maar je hebt ook nog eens slechts 2 herkansingen in een heel jaar en bovendien is het daar eigenlijk altijd een beetje tentamentijd aangezien er altijd één vak tegelijkertijd behandeld word en na vijf weken getentamineerd word.
Oké, klinkt logisch. Maar wat houd 'schoolser' precies in in de praktijk? Ik zit namelijk niet te wachten op middelbare schoolpraktijken waarbij er gewoon een x aantal ophokuren zijn en waar verder niet echt word stil gestaan of het echt daadwerkelijk nuttig is of niet waardoor de helft van de lessen worden gevuld met verplicht huiswerk maken.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:23 schreef Ryon het volgende:
[..]
De UvA is niet - om tal van redenen - minder vrij dan een paar jaar geleden, maar nog lang niet zo schools als Leiden en de EUR.
Ik durf niet te zeggen hoe gemakkelijk het is om het CE in te fietsen bij fiscaal juridische opleidingen buiten de UvA om. Als ik heel eerlijk ben kan ik mij niet voorstellen dat zoiets veel moeite kost gezien het gemak waarmee je bijvakken kan doen en je minor ruimte kan besteden.
[..]
Dat is - gek genoeg - precies de reden waarom gemotiveerde studenten sneller door de opleiding heen fietsen en hogere cijfers halen. Wanneer de stof te snel gaat kan je inderdaad in de problemen komen maar de kans is groot dat je dan aan de UvA al helemaal in de problemen komt. De UvA laat je echter rustig 7 a 8 jaar doorsudderen voordoet iemand je uit je lijden verlost. Bij de EUR krijg je al rond de kerst te horen of je uit het goede hout gesneden bent.
De spreiding van de tentamens is erg belangrijk. Bij de UvA kan je dan drie (zwarte) tentamens in één week krijgen en moet je keuzes maken. Bij de EUR wordt die tentamendruk gespreid. De UvA doet meer een beroep op eigen verantwoordelijkheid, de EUR biedt meer zekerheid.
Op elke universiteit zul je zelfstandig moeten leren.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:50 schreef Sefarad het volgende:
[..]
Oké, klinkt logisch. Maar wat houd 'schoolser' precies in in de praktijk? Ik zit namelijk niet te wachten op middelbare schoolpraktijken waarbij er gewoon een x aantal ophokuren zijn en waar verder niet echt word stil gestaan of het echt daadwerkelijk nuttig is of niet waardoor de helft van de lessen worden gevuld met verplicht huiswerk maken.
Ik vind het fijner om zelf te mogelijkheid te krijgen om de stof te bestuderen en bij eventuele vragen naar een docent te gaan mede omdat ik het beste leer in een rustige omgeving zonder al te veel afleidingen die je in een collegezaal toch wel vaak zult hebben. Welke universiteiten zijn dan het beste geschikt?
Dat is alleen op de UU zo of ook op andere universiteiten?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:56 schreef Blistering het volgende:
Op de UU zijn alle werkgroepen verplicht. Voor iedere werkgroep is een bepaalde hoeveelheid stof voorgeschreven die je moet bestuderen en maken (waar je dat doet is jouw zaak).
Soms wordt er door de docent gecontroleerd of mensen de vragen ook echt maken. Indien dit niet zo is word je als afwezig opgeschreven. 2x afwezig (bij de meeste vakken) betekent geen herkansing voor dat vak.
Geen idee of dat op andere universiteiten ook zo is. Het enige wat ik wel weet is dat veel (ik durf zelfs te zeggen de meerderheid) universiteiten een aanwezigheidsplicht hebben.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:02 schreef Sefarad het volgende:
[..]
Dat is alleen op de UU zo of ook op andere universiteiten?
Op dat soort kinderachtig gedoe zit ik namelijk echt niet te wachten.
Nee, daar zit ik echt niet op te wachten. Is de UvA dan echt uniek in haar aanpak, ik kan me namelijk niet voorstellen dat de meeste mensen dat soort zaken wel waarderen?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:54 schreef Ryon het volgende:
[..]
Op elke universiteit zul je zelfstandig moeten leren.Dat is een harde vereiste. Je zult dus nergens opgehokt worden zoals op de middelbare school of zoals op sommige hbo instellingen. Een plek om de materie te bestuderen (en de opdrachten te maken) zul je dus zelf moeten vinden.
Leiden en de EUR hanteren strengere regels m.b.t opkomst, werkgroepen, maken van "huiswerk" en deadlines. Als student krijg je daardoor minder vrijheid om de studielast zelf in te plannen en te verdelen. Dit wordt ook wel - spottend - met vwo7 aangeduid. Het voordeel is dat je meer begeleiding, feedback en dergelijke krijgt. Nadeel is dat de universiteit je meer aan je handje houdt.
Nee, alle universiteiten hebben inmiddels - als je werkgroepen volgt - een soort van opkomst ding. Bij de UvA is het volgen van werkgroepen niet verplicht en soms ook niet mogelijk. Bij sommige andere universiteiten is dat wel. Daar zitten verschillen tussen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:04 schreef Sefarad het volgende:
[..]
Nee, daar zit ik echt niet op te wachten. Is de UvA dan echt uniek in haar aanpak, ik kan me namelijk niet voorstellen dat de meeste mensen dat soort zaken wel waarderen?
Ja de UvA heeft dat ook voor zover ik weet maar ik hoop niet dat er ook daadwerkelijk word gecontroleerd op het al dan niet gemaakte huiswerk e.d.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:04 schreef Blistering het volgende:
[..]
Geen idee of dat op andere universiteiten ook zo is. Het enige wat ik wel weet is dat veel (ik durf zelfs te zeggen de meerderheid) universiteiten een aanwezigheidsplicht hebben.
Maar waarom boeit je dat zoveel? Als jij gewoon netjes de boel leest en maakt (want waarom zou je dat niet doen?) dan is er toch niets aan de hand?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:05 schreef Sefarad het volgende:
[..]
Ja de UvA heeft dat ook voor zover ik weet maar ik hoop niet dat er ook daadwerkelijk word gecontroleerd op het al dan niet gemaakte huiswerk e.d.
Ja maar helemaal vrij ben je in die keuze ook niet aangezien je een half punt extra krijgt als je wel altijd aanwezig bent bij die werkgroep maar dat geld vgm niet voor hoorcolleges die ik persoonlijk vaker niet dan wel zinnig vind. Wat bedoel je eigenlijk met dat het soms niet eens mogelijk is om werkcolleges te volgen?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:05 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, alle universiteiten hebben inmiddels - als je werkgroepen volgt - een soort van opkomst ding. Bij de UvA is het volgen van werkgroepen niet verplicht en soms ook niet mogelijk. Bij sommige andere universiteiten is dat wel. Daar zitten verschillen tussen.
Werkcolleges kan je altijd volgen. Werkgroepen kunnen vol zitten of worden niet aangebodenquote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:08 schreef Sefarad het volgende:
[..]
Ja maar helemaal vrij ben je in die keuze ook niet aangezien je een half punt extra krijgt als je wel altijd aanwezig bent bij die werkgroep maar dat geld vgm niet voor hoorcolleges die ik persoonlijk vaker niet dan wel zinnig vind. Wat bedoel je eigenlijk met dat het soms niet eens mogelijk is om werkcolleges te volgen?
Omdat mijn haat voor wiskunde huiswerkcontroles dan weer naar boven komt waarbij er wordt gezeken als je sommige opgaven niet had gemaakt of niet helemaal had uitgeschreven ookal snapte je het verder wel. Die behfel ist befehl mentaliteit bevalt me niet.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:06 schreef Blistering het volgende:
[..]
Maar waarom boeit je dat zoveel? Als jij gewoon netjes de boel leest en maakt (want waarom zou je dat niet doen?) dan is er toch niets aan de hand?
Met het risico om dom over te komen: wat is het verschil?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:10 schreef Ryon het volgende:
[..]
Werkcolleges kan je altijd volgen. Werkgroepen kunnen vol zitten of worden niet aangeboden
Oh maar daar geef ik je ook wel gelijk in. Het voelt heel schools, en dat had ik zelf ook niet verwacht van de universiteit.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:10 schreef Sefarad het volgende:
[..]
Omdat mijn haat voor wiskunde huiswerkcontroles dan weer naar boven komt waarbij er wordt gezeken als je sommige opgaven niet had gemaakt of niet helemaal had uitgeschreven ookal snapte je het verder wel. Die behfel ist befehl mentaliteit bevalt me niet.
Werkcolleges zijn colleges (zaal 50 / 100 man) waarin opdrachten klassikaal besproken worden. De mogelijkheid om vragen te stellen is beperkt en de docent leest de antwoorden voor.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:12 schreef Sefarad het volgende:
[..]
Met het risico om dom over te komen: wat is het verschil?
Oké, dan ligt het al een stuk genuanceerder, bij dergelijke gelegenheden is het naar mijn mening niet meer dan logischer dat een ietwat actievere houding word verwacht, zeker aangezien werkgroepen vol kunnen zitten en je dan dus onnodig een plaats bezet houd die iemand anders wellicht beter kan gebruiken.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:15 schreef Ryon het volgende:
[..]
Werkcolleges zijn colleges (zaal 50 / 100 man) waarin opdrachten klassikaal besproken worden. De mogelijkheid om vragen te stellen is beperkt en de docent leest de antwoorden voor.
werkgroepen (10 tot 20 man) zijn kleine groepen waarin klassikaal opdrachten of discussieonderwerpen behandeld worden. Van studenten wordt een eigen inbreng verwacht en er is mogelijkheid om vragen te stellen en te discussiëren.
Begin pas het collegejaar erna.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:22 schreef Ryon het volgende:
Maar goed, het academisch jaar begint over een paar weken al dus ik denk dat je al bent ingeschreven bij een universiteit?
Zal ik zeker doen maargoed ik heb nog een jaar dus dat is verder geen probleem.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:28 schreef Ryon het volgende:
Ja, Amsterdam is duur. Al je op tijd inschrijft bij Studentenwoningweb kan je vrij betaalbaar wonen. Als je particulier wilt wonen ben je wat meer kwijt voor een kamer (denk aan 450 euro p/m).
Als je nog een jaartje de tijd hebt om je te orienteren zou ik zoveel mogelijk open dagen en proefstudeer dingen gaan doen. Krijg je een goed beeld van de verschillen. De verschillen in onderwezen materie zijn relatief klein. Maar de cultuur en de onderwijsmethodiek kan erg verschillen. Wat bij de een past, past bij de andere niet. Cultuur en sfeer kan je niet uit de vakkengids halen, die moet je proeven.
Hypotheek gaat het atm niet worden helaasquote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:41 schreef Ryon het volgende:
600 euro voor een eigen appartement is bijna niet te doen als je gaat huren. Als je wat te besteden hebt zou je eventueel een studio kunnen kopen (voor rond de 100k) in omgeving Amsterdam. Dan kom je rond de 500/600 euro in de maand uit. Maar ik weet niet of je een hypotheek krijgt als student
Vrije sector binnen de Randstad begint pas rond de 800+ euro. Met inkomenseis. Voor 600 euro kan je wel een hele mooie kamer krijgen met relatief veel eigen voorzieningen als je een beetje zoekt.
Via SSW krijg je een container met 4 jaar wachttijd en een studio met +/- 5 jaar wachttijd voor 400 max per maand. Maar dat is sociaal dus wachttijden.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:48 schreef Sefarad het volgende:
Hoeveel betaal je voor een studio ongeveer per maand binnen drie kwartier afstand van Amsterdam dat moet toch wel goedkoper kunnen via bv. Studentenwoningweb?
Elke student is een nachtmensquote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:48 schreef Sefarad het volgende:
Ohja wie weet toevallig wie die user was die nacht en dag omdraaide? Ik vraag me namelijk af in hoeverre dat gecombineerd kan worden met je studie aangezien ik een echt nachtmens ben en dat ritme liever voorlopig niet verplicht moet afleren.
Oke dat is niet al te best.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:54 schreef Ryon het volgende:
[..]
Via SSW krijg je een container met 4 jaar wachttijd en een studio met +/- 5 jaar wachttijd voor 400 max per maand. Maar dat is sociaal dus wachttijden.
[..]
Elke student is een nachtmensColleges om 9 uur zijn dan ook een hel
Ik heb momenteel een ritme van slapen tussen 4 en 5 en opstaan tussen 11 en 12. Tjes02 is nog erger, die haalt echt nachten door en slaapt echt overdag (wat ik niet doe).quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:48 schreef Sefarad het volgende:
[..]
Ohja wie weet toevallig wie die user was die nacht en dag omdraaide? Ik vraag me namelijk af in hoeverre dat gecombineerd kan worden met je studie aangezien ik een echt nachtmens ben en dat ritme liever voorlopig niet verplicht moet afleren.
Op de uva heb je werkgroepen van 18.00-20.00 of 20.00-22.00 als je wil.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:48 schreef Sefarad het volgende:
[..]
Hypotheek gaat het atm niet worden helaas.
Hoeveel betaal je voor een studio ongeveer per maand binnen drie kwartier afstand van Amsterdam dat moet toch wel goedkoper kunnen via bv. Studentenwoningweb?
Tjes02 is wat dat betreft dan hetzelfde als ik, maar hoeveel contacturen heb je gemiddeld dan ongeveer per week en over hoeveel dagen zijn die verspreid ongeveer? Rechten heeft namelijk het imago van bijna geen contacturen etc. maar het zou niet de eerste keer zijn dat vooroordelen grotendeels gebaseerd zijn op gebakken lucht.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb momenteel een ritme van slapen tussen 4 en 5 en opstaan tussen 11 en 12. Tjes02 is nog erger, die haalt echt nachten door en slaapt echt overdag (wat ik niet doe).
Combineren met studie? Tsja. Over het algemeen gaat dat prima. Tot je een tentamen of afspraak hebt om negen uur, want dan ben je gesloopt.
Are you serious?!quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
Op de uva heb je werkgroepen van 18.00-20.00 of 20.00-22.00 als je wil.
Uhu. Altijd gedaan. Toen ik begon waren er zelfs nog hoorcolleges om 18.00 uur en daarna werkgroep om 20.00. Dat was pas mooi.quote:
Op hoeveel contacturen moet ik ongeveer rekenen?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
Uhu. Altijd gedaan. Toen ik begon waren er zelfs nog hoorcolleges om 18.00 uur en daarna werkgroep om 20.00. Dat was pas mooi.
Als je braaf overal heen gaat? Max10 per week.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:13 schreef Sefarad het volgende:
[..]
Op hoeveel contacturen moet ik ongeveer rekenen?
Maximaal 10 inclusief hoorcolleges, werkcolleges alles?!quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
Als je braaf overal heen gaat? Max10 per week.
Als je doelstelling is zo min mogelijk aanwezig te zijn, kan je ook je bachelor wel halen door een stuk of 15x per jaar te komen...quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:16 schreef Sefarad het volgende:
[..]
Maximaal 10 inclusief hoorcolleges, werkcolleges alles?!
Dat zou echt geweldig zijn.
Nouja dat is geen doel opzich maar ik weet gewoon van mezelf dat ik het beste leer in stilte diep in de nacht in m'n kamer en dan is het geweldig dat je niet zoveel word opgezadeld met overbodige onzin waardoor je ook nog eens tijd hebt voor nuttige zaken naast je opleiding.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
Als je doelstelling is zo min mogelijk aanwezig te zijn, kan je ook je bachelor wel halen door een stuk of 15x per jaar te komen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |