Voor sommigen wel.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:22 schreef Keltie het volgende:
[..]
En waarom zou dat aangetoond moeten worden?
Moet er ook wetenschappelijk bewijs komen dat de lucht blauw is?
quote:Op zondag 26 juli 2015 18:21 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij is het wel degelijk zomer.
Sowieso, waar bemoeit dat 16 jarige grut zich überhaupt mee.
Lees je de voorgaande berichten in het topic gemakshalve maar niet?quote:Op zondag 26 juli 2015 18:25 schreef Hathor het volgende:
[..]
Volgens mij is het wel zomer, maar goed..
Dus je mag iemand niet aanspreken op gedrag dat jou onwelgevallig is. Wanneer mag je iemand wel en wanneer niet aanspreken? Geluidsoverlast wel bijvoorbeeld? Of is dat ook al ontoelaatbaar?quote:Op zondag 26 juli 2015 17:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De feiten spreken wat mij betreft voor zich: de vrouw werd aangesproken (en dus lastiggevallen). Haar vrijheid (om te zonnen in het park) werd op ontoelaatbare wijze aangetast.
Je bent nog steeds wel aan het aannemen dat het moslima's betreft, maar soit.quote:Het is de vrouw, niet de moslima's, die door getuigen moest worden ontzet en die met verwondingen naar het ziekenhuis moest. Ze hebben met z'n vijven op de vrouw staan inbeuken.
Alleen als ze er zelf voor kiezen om een dubbele nationaliteit aan te houden. In gevallen waar ze die keuze niet hebben gebruik jij het als een makkelijke loophole om probleemgevallen weg te kieperen zonder te kijken waarom het probleemgevallen geworden zijn in je eigen land.quote:Ze hebben de uitzetting aan zichzelf te danken.
Wat mij betreft flikker je ze inderdaad de grens over, ik maak alleen géén onderscheid naar achtergrond of religieuze context en bestrijdt het recht om dat wel te doen.quote:Ontferm jij maar over de "zielige" moslima's die worden uitgezet, dan ontferm ik me wel over de slachtoffers van dit soort religieus geweld en over de normen en waarden van onze westerse samenleving in het algemeen.
Dat je openlijk discrimineert is me allang duidelijk. Is dat iets wat FOK! ook wil hebben in hun crewleden?quote:Ik wens die krachtig en effectief te beschermen; zo krachtig en effectief als nodig is. Niet wij, maar moslims gaan hun gedrag aanpassen. Zo niet, dan hoepelen ze maar op. Duidelijk zo?
De rotte allochtone appels een ticket naar het khalifaat en de rotte autochtone appels een nekschot.quote:
Zolang ik geen onwettige handelingen verricht, wens ik inderdaad niet ongevraagd door reli-moralisten op mijn gedrag aangesproken te worden.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:33 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dus je mag iemand niet aanspreken op gedrag dat jou onwelgevallig is. Wanneer mag je iemand wel en wanneer niet aanspreken? Geluidsoverlast wel bijvoorbeeld? Of is dat ook al ontoelaatbaar?
[..]
Je bent nog steeds wel aan het aannemen dat het moslima's betreft, maar soit.
[..]
Alleen als ze er zelf voor kiezen om een dubbele nationaliteit aan te houden. In gevallen waar ze die keuze niet hebben gebruik jij het als een makkelijke loophole om probleemgevallen weg te kieperen zonder te kijken waarom het probleemgevallen geworden zijn in je eigen land.
Makkelijk, ja. Rechtvaardig? Nee. Gelijke behandeling in gelijke gevallen? Verre van. Is dat discriminatie? Ja. Juich jij dat toe? Ja.
[..]
Wat mij betreft flikker je ze inderdaad de grens over, ik maak alleen géén onderscheid naar achtergrond of religieuze context en bestrijdt het recht om dat wel te doen.
[..]
Dat je openlijk discrimineert is me allang duidelijk. Is dat iets wat FOK! ook wil hebben in hun crewleden?
Vijf of vier tegen drie, de zeventienjarige is nog niet in beschuldiging gesteld.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het bericht spreekt er echter van dat ze hun vriendin te hulp schoten.
Vijf tegen drie trouwens, meisje in bikini was ook niet alleen.
"témoin assisté" is een statuut tussen getuige en beschuldigde. Er zijn aanwijzingen van mogelijke betrokkenheid, maar (nog) niet voldoende voor een aanklacht.quote:la seconde, 17 ans, a été placée sous le statut de témoin assisté.
Maar het is ook niet onwettig om iemand aan te spreken. Ook al is dat niet gewenst. Anders zou je alle straatmarketing ook achter tralies kunnen gooien (oh als dat zou kunnen).quote:Op zondag 26 juli 2015 18:41 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Zolang ik geen onwettige handelingen verricht, wens ik inderdaad niet ongevraagd door reli-moralisten op mijn gedrag aangesproken te worden.
Ben ik met je eens, maar ik heb dan ook het recht om me er niets van aan te trekken en zulke idioten te negeren.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:44 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar het is ook niet onwettig om iemand aan te spreken. Ook al is dat niet gewenst. Anders zou je alle straatmarketing ook achter tralies kunnen gooien (oh als dat zou kunnen).
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:45 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar ik heb dan ook het recht om me er niets van aan te trekken en zulke idioten te negeren.
Ik zeg het iets netter, maar niet héél veel netter.quote:Ik snauw straatmarketing figuren ook regelmatig af, en zeg dat ze me met rust moeten laten en op moeten tiefen.
Die meiden in de zwarte en blauwe bikini mogen van mij blijven en nog een paar net zo lekkere vriendinnen bellen, die anderen mogen van mij huiswaarts keren.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:51 schreef crystal_meth het volgende:
#jeportemonmaillotauparcleo was een succes op twitter, irl was het iets minder. Er daagden een tiental personen op...
[ afbeelding ]
Nee, zover zijn we nog niet.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:51 schreef vaneiges het volgende:
Alsof straatmarketeers iedereen die er anders over denkt dan zij het ziekenhuis in slaan. Man man man.
Allerlei berichten spreken elkaar tegen.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het bericht spreekt er echter van dat ze hun vriendin te hulp schoten.
Vijf tegen drie trouwens, meisje in bikini was ook niet alleen.
In welke wereld hoort dit tot normaal, beschaafd gedrag?quote:Op zondag 26 juli 2015 19:06 schreef vaneiges het volgende:
Ga je toch door beschouw ik dat als een daad van agressie en zal ik me verdedigen door je op je smoel te beuken tot je alsnog wel opsodemietert.
24 september, die kant op.quote:Op zondag 26 juli 2015 20:35 schreef 2dope het volgende:
Wanneer moeten die agressieve kutwijven voor de rechter komen? Ben wel benieuwd naar het 'staartje' van dit verhaal.
Dat klopt niet helemaal. Feministen komen namelijk in een heleboel gradaties, en er zijn er dus ook die vrouwelijk bloot in het dagelijks leven helemaal niet zien zitten. Even een beetje met je tieten zwaaien om een product of jezelf te verkopen is exploitatie, dat soort idee.quote:Op zondag 26 juli 2015 01:15 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Laten we nou eens realistisch zijn. Feministen strijden juist voor het recht van de vrouw om hun lichaam te laten zien hoe en wanneer ze dat willen.
En ik zie een heleboel mensen die zichzelf ongelovig noemen en zich toch door het geloof van de ander laten inspireren om intolerant en soms zelfs gewelddadig op te treden. Dat je niet in een of andere god geloofd vrijwaart je niet van een soortgelijk betweterig en intolerant gedrag tegenover andersdenkenden. Iets met pot en ketel ..quote:Atheïsme is geen geloof en zegt niets over hoe je mensen moet behandelen, het stelt enkel dat er geen god is.
De kans is dus uitermate groot dat het moslima's waren. Ik wil best geloven dat de meeste moslims goede mensen zijn; helaas zie je bovengemiddeld vaak dat mensen zich door dit geloof laten inspireren om gewelddadig en intolerant op te treden.
quote:Op zondag 26 juli 2015 01:15 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Laten we nou eens realistisch zijn. Feministen strijden juist voor het recht van de vrouw om hun lichaam te laten zien hoe en wanneer ze dat willen.
Wil jij even snel opdonderen met je shariawetgeving? Ik ga mij niet houden aan een sprookjesboek.quote:Op zondag 26 juli 2015 21:40 schreef Maghrebijnse het volgende:
Het is nog altijd de staat in het geval van een shariawetgeving die zich moeit met deze zaken en die als enige straffen hiervoor kan opleggen en geen losse individuen.
WANNEER blijkt dat het moslims zijn die om geloofsredenen dergelijk gedrag vertonen is het geloof wel degelijk relevant. En nee, dit betekent dan niet dat bijna alle moslims op basis van hun geloof eigen rechtertje gaan spelen. Feit blijft in zo'n geval dat er blijkbaar wel een groep is die dit wel doet.quote:Op zondag 26 juli 2015 21:40 schreef Maghrebijnse het volgende:
Dagonet en Mo_Muffin zijn de enigen met een goed inbreng. Wat maakt het uit welk ras of religieus achtergrond de daders en/of slachtoffers hebben? Het hoort niet en dit is een verwerpelijke daad. En al waren het moslims, zelfs dan nog...in de islam is er geen ruimte voor dit soort gevallen. Het is nog altijd de staat in het geval van een shariawetgeving die zich moeit met deze zaken en die als enige straffen hiervoor kan opleggen en geen losse individuen. Kortom, het smoes van velen dat het te maken heeft met het geloof is hiermee ook opzij geschoven.
Volgens mij begrijp je haar post niet helemaal.quote:Op zondag 26 juli 2015 21:45 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Wil jij even snel opdonderen met je shariawetgeving? Ik ga mij niet houden aan een sprookjesboek.
Volgens mij moet jij geen aannames meer doen.quote:Op zondag 26 juli 2015 21:48 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je haar post niet helemaal.
quote:Op zondag 26 juli 2015 18:33 schreef Dagonet het volgende:
Alleen als ze er zelf voor kiezen om een dubbele nationaliteit aan te houden. In gevallen waar ze die keuze niet hebben gebruik jij het als een makkelijke loophole om probleemgevallen weg te kieperen zonder te kijken waarom het probleemgevallen geworden zijn in je eigen land.
Makkelijk, ja. Rechtvaardig? Nee. Gelijke behandeling in gelijke gevallen? Verre van. Is dat discriminatie? Ja. Juich jij dat toe? Ja.
Lees anders nog eens goed wat zij schreef.quote:Op zondag 26 juli 2015 21:50 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Volgens mij moet jij geen aannames meer doen.
Een soort mensen dat denkt zich te kunnen beroepen. Dat is heel anders dan dat het ook daadwerkelijk door het geloof aangespoord wordt.quote:Op zondag 26 juli 2015 21:48 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
WANNEER blijkt dat het moslims zijn die om geloofsredenen dergelijk gedrag vertonen is het geloof wel degelijk relevant. En nee, dit betekent dan niet dat bijna alle moslims op basis van hun geloof eigen rechtertje gaan spelen. Feit blijft in zo'n geval dat er blijkbaar wel een groep is die dit wel doet.
En religie als een v/d achterliggende oorzaak voor dat gedrag is in zo'n geval wel degelijk relevant.
Want jij weet wat de islam, over die religie lijken we het te hebben, inhoud?quote:Op zondag 26 juli 2015 22:17 schreef Maghrebijnse het volgende:
Dat is heel anders dan dat het ook daadwerkelijk door het geloof aangespoord wordt.
Onzin en aanname. Er is niets te vinden in de koran over hoofddoeken, je verwart plaatselijke gewoonten die bijzonder zinvol zijn in zanderige omgevingen, met religie. En niemand weet of dit incident met de islam te maken had, er is berichtgeving waarin zowel daders en slachtoffer zeggen dat het niets met religie te maken heeft.quote:Op zondag 26 juli 2015 22:13 schreef Eenskijken het volgende:
O nee? En waarom moeten vrouwen volgens de islam dan een hoofddoek dragen? Omdat de man anders 'in verleiding' (_! ) komt. Dit 'incident' heeft alles met de islam te maken.
Ik weet meer dan jij over de islam.quote:Op zondag 26 juli 2015 22:19 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Want jij weet wat de islam, over die religie lijken we het te hebben, inhoud?
Dat zou indrukwekkend zijn.
Vermoeiend gewoon. Mensen doen aannames en denken precies te weten waarom de daders op deze daad zijn gekomen.quote:Op zondag 26 juli 2015 22:19 schreef moussie het volgende:
[..]
Onzin en aanname. Er is niets te vinden in de koran over hoofddoeken, je verwart plaatselijke gewoonten die bijzonder zinvol zijn in zanderige omgevingen, met religie. En niemand weet of dit incident met de islam te maken had, er is berichtgeving waarin zowel daders en slachtoffer zeggen dat het niets met religie te maken heeft.
Verdiep je anders eens in de geschiedenis van de zogenoemde 'rifapen' aka Imazighen, dat zou pas indrukwekkend zijn.quote:Op zondag 26 juli 2015 22:19 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Want jij weet wat de islam, over die religie lijken we het te hebben, inhoud?
Dat zou indrukwekkend zijn.
Jij kent mij?quote:Op zondag 26 juli 2015 22:23 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik weet meer dan jij over de islam.
Daarover verschillen de meningen onder de gelovigen nu eenmaal. Wat dat betreft is ongeveer elke gelovige van mening dat zijn/haar versie v/h geloof de juiste is.quote:Op zondag 26 juli 2015 22:17 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Een soort mensen dat denkt zich te kunnen beroepen. Dat is heel anders dan dat het ook daadwerkelijk door het geloof aangespoord wordt.
Kijk, het is heel simpel. Je blijft van een ander af.
Nee, ik heb niet de gewoonte om zeer zichtbare problemen proberen te 'wegverklaren'. Het probleem van de mensen die dat doen, is dat als ze klaar zijn met hun dooddoeners, de problemen er nog steeds zijnquote:Op zondag 26 juli 2015 22:24 schreef moussie het volgende:
[..]
Verdiep je anders eens in de geschiedenis van de zogenoemde 'rifapen' aka Imazighen, dat zou pas indrukwekkend zijn.
Waarom zou iemand met twee of meer nationaliteiten niet gelijk zijn aan iemand met één?quote:Op zondag 26 juli 2015 22:14 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Iemand met 2 nationaliteiten is niet gelijk aan iemand die er maar 1 heeft. Dus je hebt het niet over gelijke gevallen, en het is derhalve geen discriminatie.
Als iemand in Reims geboren is, is het dan een woestijnbewoner? Maar dat even terzijde.quote:En rechtvaardig?
Een k*t-excuus gebezigd door goedpraters, proberen te appelleren aan ons "rechtsvaardigheidsgevoel", teneinde dat we het niet goed zouden vinden dat deze misplaatste woestijnbewoners een enkele reis woestijn krijgen.
Nee, ik vraag me af of ik ze überhaupt in mijn huis zou willen.quote:Jammer joh, zou ik persoonlijk 0,0 onrechtvaardigs aan vinden, en je zou de mensen die deze mening met mij delen niet te eten willen geven.
Eh, de ene heeft 1 nationaliteit meer dan de ander?quote:Op zondag 26 juli 2015 22:25 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Waarom zou iemand met twee of meer nationaliteiten niet gelijk zijn aan iemand met één?
Als je het te bar maakt, jahoor, geen problemen mee.quote:Maar goed, jij vind het rechtvaardig als iemand, geboren en getogen in Frankrijk, iets verkeerds uithaalt en wordt uitgezet naar Marokko puur omdat de voorouders uit dat land komen en dat land om de één of andere reden het nodig vindt om de nationaliteit op te leggen? Terwijl de buurjongen precies hetzelfde kan doen en er eigenlijk niets met hem gebeurt omdat zijn ouders geen dubbele nationaliteit hebben meegegeven?
Ja, want ik wil graag weten hoe dat uitmaakt voor de wet? Je weet wel, die wet waarin staat dat er geen onderscheid gemaakt wordt op basis van welke grond dan ook?quote:Op zondag 26 juli 2015 22:30 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Eh, de ene heeft 1 nationaliteit meer dan de ander?
En dat moet ik ook echt uitleggen, blijkbaar?
Wat is te bar? Want er wordt hier al om deportatie geroepen wegens een simpele vechtpartij waar je normaal gesproken niet eens voor hoeft te schoffelen.quote:Als je het te bar maakt, jahoor, geen problemen mee.
Geef eens wat voorbeeldjes. Noem maar een land of tien, het zijn er veel blijkbaar dus dat moet geen probleem zijn.quote:Heb jij enige notie hoeveel landen dat in de praktijk gewoon al keihard doen?
Dat was ik ook niet van plan, dus haal maar rustig adem.quote:En nee, bespaar me "JA MAAR DAN ZIJN AL DIE LANDEN FOUT, EN IS ALLEEN HET KLEINE NEDERLAND GOED!!!!!".
Welke aanname deed ik dan?quote:Op zondag 26 juli 2015 22:26 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Gezien jouw aanname kan ik jou dezelfde vraag stellen. Ken jij mij?
Dus jij weet blijkbaar waar het over gaat?quote:Dat is heel anders dan dat het ook daadwerkelijk door het geloof aangespoord wordt.
quote:Op zondag 26 juli 2015 22:23 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik weet meer dan jij over de islam.
Hoe kom je erbij. Heb ik geen problemen meequote:Op zondag 26 juli 2015 22:33 schreef Maghrebijnse het volgende:
Aah, Seculas heeft moeite met dubbele nationaliteit. Ach ach ach.. hoe triest. Waar sommige Nederlanders zich wel niet zorgen om maken. Alsof er niet ergere zaken zijn.
Hahaha, gezien je reacties lig je er ontzettend wakker van. Nou jongen, straks met frustraties naar bedje toe he.quote:Op zondag 26 juli 2015 22:36 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij. Heb ik geen problemen mee
Ik ben niet op de hoogte mbt wetgeving op het gebied van denaturalisatie, maar in ieder geval: volstaat de wet niet, veranderen we de wet. Wetten dienen mensen, niet andersomquote:Op zondag 26 juli 2015 22:34 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ja, want ik wil graag weten hoe dat uitmaakt voor de wet? Je weet wel, die wet waarin staat dat er geen onderscheid gemaakt wordt op basis van welke grond dan ook?
Daar zijn prima criteria voor te bedenken, natuurlijk. Niet gek veel anders dan dat je de eerste keer dat je over de scheef gaat een andere behandeling krijgt dan als je dat aan de lopende band doet.quote:Wat is te bar?
Jankenquote:Want er wordt hier al om deportatie geroepen wegens een simpele vechtpartij waar je normaal gesproken niet eens voor hoeft te schoffelen.
2 hele grote, de VS en Rusland, kun je daar wat mee?quote:Geef eens wat voorbeeldjes. Noem maar een land of tien, het zijn er veel blijkbaar dus dat moet geen probleem zijn..
Dat is een aanname van je. Maar die zien we je hier wel vaker doenquote:Op zondag 26 juli 2015 22:36 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Hahaha, gezien je reacties lig je er ontzettend wakker van. Nou jongen, straks met frustraties naar bedje toe he.
Doel je met 'je' nu op een individu of op een groep?quote:Op zondag 26 juli 2015 22:40 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Daar zijn prima criteria voor te bedenken, natuurlijk. Niet gek veel anders dan dat je de eerste keer dat je over de scheef gaat een andere behandeling krijgt dan als je dat aan de lopende band doet.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |