Begrijp ik goed dat je zegt dat het slaan van iemand die niet tot jouw clubje behoort om precies die reden geen discriminatie/racisme is?quote:Op zondag 26 juli 2015 14:22 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Omdat het er naar uitziet dat de zonnende dame niet geslagen werd vanwege haar huidskleur of afkomst, maar vanwege het feit dat ze in een bikini aan het zonnen was.
Iemand slaan omdat de persoon zich in jouw ogen niet fatsoenlijk heeft gekleed is niet hetzelfde als discriminatie of racisme.
Waar haal je vandaan dat de vrouw werd geslagen omdat ze niet tot dat clubje behoorde??? Wie weet hoorde ze juist wel bij dat clubje en vond men het 'onzedelijk gedrag' daarom juist zo erg:quote:Op zondag 26 juli 2015 15:04 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Begrijp ik goed dat je zegt dat het slaan van iemand die niet tot jouw clubje behoort om precies die reden geen discriminatie/racisme is?
quote:Een meisje dat langsliep zei dat ze onzedelijk en te bloot lag.
Ben je nou serieus of ben je aan het trollen?quote:Op zondag 26 juli 2015 14:54 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Dus als moslims westerlingen haten is het vanwege hun gedrag (bikini) maar als westerse mensen moslims niet mogen heeft het volgens jou niets met hun onaangepaste gedrag (geweld) te maken maar alles met huidskleur. Vreemde kronkel heb je daar. Ik geloof er helemaal niets van dat huidskleur een issue is.
En zoals ik al aangaf, waar haal je vandaan dat het slachtoffer niet-moslim was? De aanname dat de daders moslim waren is nog te onderbouwen op basis van religieuze politie e.d. Maar de afkomst v/d slachtoffer is moeilijk af te leiden uit het nieuwsbericht.quote:Een jonge vrouw is in elkaar geslagen in de Franse stad Reims, omdat ze in bikini lag te zonnen in een park. Een meisje dat langsliep zei dat ze onzedelijk en te bloot lag.
quote:Op zondag 26 juli 2015 15:14 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat de vrouw werd geslagen omdat ze niet tot dat clubje behoorde??? Wie weet hoorde ze juist wel bij dat clubje en vond men het 'onzedelijk gedrag' daarom juist zo erg:
Dit staat nota bene in het nieuwsbericht zelf:
[..]
Het maakt niet eens uit bij welk clubje iedereen wel of niet hoorde, het is gewoon niet bij wet verboden om in een bikini te zonnen, dus als een vrouw, om het even welke vrouw, in een bikini wil zonnen, ligt de keuze om dat al dan niet te doen alleen bij haar en nergens anders.quote:Een jonge vrouw is in elkaar geslagen in de Franse stad Reims, omdat ze in bikini lag te zonnen in een park. Een meisje dat langsliep zei dat ze onzedelijk en te bloot lag.
Denk nou eens na...quote:Op zondag 26 juli 2015 15:14 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat de vrouw werd geslagen omdat ze niet tot dat clubje behoorde??? Wie weet hoorde ze juist wel bij dat clubje en vond men het 'onzedelijk gedrag' daarom juist zo erg:
Dit staat nota bene in het nieuwsbericht zelf:
[..]
Wat is er interessant aan de identiteit van het slachtoffer? Als het een Moslim chick was dan is het ineens minder erg en moet ze zich maar conformeren aan een stel jihadbruiden?quote:Op zondag 26 juli 2015 15:18 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ben je nou serieus of ben je aan het trollen?
Waar zeg ik dat het wanneer moslims westerlingen haten dit per definitie vanwege hun gedrag is en ls westerse mensen moslims niet mogen het niets heeft te maken met hun onaangepast gedrag? Wtf, waar haal je dit allemaal vandaan man![]()
Heb je het nieuwsbericht waar dit topic over gaat überhaupt wel gelezen eigenlijk?
[..]
En zoals ik al aangaf, waar haal je vandaan dat het slachtoffer niet-moslim was? De aanname dat de daders moslim waren is nog te onderbouwen op basis van religieuze politie e.d. Maar de afkomst v/d slachtoffer is moeilijk af te leiden uit het nieuwsbericht.
Dat zei ik 2 berichten voor jou al. Zo zie ik dat dus ook.quote:Op zondag 26 juli 2015 15:45 schreef Proximo het volgende:
[..]
Wat is er interessant aan de identiteit van het slachtoffer? Als het een Moslim chick was dan is het ineens minder erg en moet ze zich maar conformeren aan een stel jihadbruiden?
Ouders vinden het acht van de tien keer wel best. Sterker nog: die staan er zowat trots bij te glunderen als hun zoon of dochter de radicale moslim(a) uithangt.quote:Op zondag 26 juli 2015 11:50 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Gaat niet lukken. Gezien de leeftijd van deze krengen is de kans groot dat ze gegroomd zijn door IS-ronselaars. Die krijg je bijna nooit te pakken. Wat dat betreft is het een blijvend probleem, net zoals met pedofielen.
Wat wel heel erg jammer is, is dat er nog veel te veel mensen van dit probleem wegkijken. Nee, een tienermeisje dat zich heel bedekkend gaat kleden is géén normaal verschijnsel. Een puber met dit soort achterlijke kuisheidsidealen is NIET normaal. En nee, die moet je vooral NIET lekker in zijn/haar eentje op zijn/haar kamer achter de pc/laptop/smartphone etc. hun gang laten gaan.
Ouders moeten zoveel mogelijk internetverbindingen wegnemen of beveiligen (pc bijv. in woonkamer etc.).
Omdat als het een moslim chick betreft er opeens wordt aangetoond dat niet alle moslims radicaal zijn.quote:Op zondag 26 juli 2015 15:45 schreef Proximo het volgende:
[..]
Wat is er interessant aan de identiteit van het slachtoffer?
Op basis van wat? Gedachtegoed? Jij denkt niet zoals wij willen dat je denkt dus het land uit?quote:Op zondag 26 juli 2015 15:48 schreef Elfletterig het volgende:
Overigens zou ik niet weten waarom we radicaal religieus tuig het land niet uit kunnen bonjouren. Waar een wil is, is een weg.
Gedachten zijn niet strafbaar en ook niet te controleren. Gedrag is wél aan te pakken. We hebben het hier over gedrag dat strijdig is met de normen en waarden van de westerse samenleving; wijven die wel even voor Sharia-politie gaan spelen.quote:Op zondag 26 juli 2015 15:54 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Op basis van wat? Gedachtegoed? Jij denkt niet zoals wij willen dat je denkt dus het land uit?
Of moet ze het land al uit als ze zegt dat iemand te bloot in het park ligt?
Is een vechtpartij reden om iemand het land uit te gooien?
Op welk moment, even bij dit geval blijvend, kan je als aanklager onomstotelijk aantonen dat de vechtpartij religieus ingegeven is en niet vanuit een persoonlijke overtuiging?
Als atheïstische moeder tegen atheïstische dochter roept dat ze te bloot gekleed gaat en, omdat het toevallig tokkies zijn, het wordt een handgemeen, moet ze dan ook het land uit?
Het is niet zo moeilijk volgens jou, dus kom maar op met je briljante suggestie.
quote:Op zondag 26 juli 2015 15:42 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
[..]
Het maakt niet eens uit bij welk clubje iedereen wel of niet hoorde, het is gewoon niet bij wet verboden om in een bikini te zonnen, dus als een vrouw, om het even welke vrouw, in een bikini wil zonnen, ligt de keuze om dat al dan niet te doen alleen bij haar en nergens anders.
Wauw... jullie hebben wel een erg levendige fantasie. Waar zeg ik dat het erger of minder erg is wanneer het een moslima is?quote:Op zondag 26 juli 2015 15:45 schreef Proximo het volgende:
[..]
Wat is er interessant aan de identiteit van het slachtoffer? Als het een Moslim chick was dan is het ineens minder erg en moet ze zich maar conformeren aan een stel jihadbruiden?
quote:Op zondag 26 juli 2015 14:54 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Dus als moslims westerlingen haten is het vanwege hun gedrag (bikini)
Ik zeg nergens dat de bikinidame moslima is. Ik zeg alleen dat haar afkomst niet bekend is, sterker nog, ik zeg juist:quote:Op zondag 26 juli 2015 15:50 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Omdat als het een moslim chick betreft er opeens wordt aangetoond dat niet alle moslims radicaal zijn.
Ik verwacht trouwens niet dat de bikinidame een moslima is, dat vind ik wel héél erg wanhopig iets uit de tekst proberen te halen, maar goed.
En ik geef hierbij aan dat het net zo goed een moslima had kunnen zijn, in reactie op een user die er een moslim-vs-westerlingen verhaal van maakt, terwijl dit dus totaal niet bekend is.quote:En zoals ik al aangaf, waar haal je vandaan dat het slachtoffer niet-moslim was? De aanname dat de daders moslim waren is nog te onderbouwen op basis van religieuze politie e.d. Maar de afkomst v/d slachtoffer is moeilijk af te leiden uit het nieuwsbericht.
De kans dat het allemaal moslims waren is gewoonweg erg klein. Dat mevrouw zich niet wenst te conformeren aan een religieuze politie wijst daar op. Daar hebben moslims wereldwijd namelijk een ontzettend handje van.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:05 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat de bikinidame moslima is. Ik zeg alleen dat haar afkomst niet bekend is, sterker nog, ik zeg juist:
[..]
En ik geef hierbij aan dat het net zo goed een moslima had kunnen zijn, in reactie op een user die er een moslim-vs-westerlingen verhaal van maakt, terwijl dit dus totaal niet bekend is.
Ik zeg al de hele tijd dat religie totaal irrelevant is.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:02 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
[..]
Wauw... jullie hebben wel een erg levendige fantasie. Waar zeg ik dat het erger of minder erg is wanneer het een moslima is?
Ik reageer puur op opmerkingen als onderstaande waarin een of andere user er een moslim vs westelingen-verhaal van maakt terwijl dat totaal niet bekend is.
[..]
Dus je mag elkaar niet aanspreken op dingen die jou onwelgevallig zijn?quote:Op zondag 26 juli 2015 16:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Gedachten zijn niet strafbaar en ook niet te controleren. Gedrag is wél aan te pakken. We hebben het hier over gedrag dat strijdig is met de normen en waarden van de westerse samenleving; wijven die wel even voor Sharia-politie gaan spelen.
En dan komt ze voor de rechter en ontkent ze dat het iets met haar religieuze achtergrond te maken heeft maar dat ze het persoonlijk aanstootgevend vond. Een goede advocaat kan daar prima wat mee.quote:Ik sluit me - letterlijk - aan bij wat de burgemeester zegt: "Onacceptabel op ons grondgebied". Mijn remedie is alleen niet het zoveelste flutstrafje maar een duidelijk statement tegen radicale figuren die denken dat ze hun primitieve religie hier aan anderen kunnen opdringen: uitzetten. Ophoepelen naar Marokko, Algerije, of waar ze ook vandaan komen.
Het is echt niet onmogelijk dat het slachtoffer ook moslima is. Maar het is helemaal niet van belang. Het gaat erom dat we daders aanpakken.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:09 schreef Proximo het volgende:
[..]
De kans dat het allemaal moslims waren is gewoonweg erg klein. Dat mevrouw zich niet wenst te conformeren aan een religieuze politie wijst daar op. Daar hebben moslims wereldwijd namelijk een ontzettend handje van.
Of zie jij dagelijks nieuwsberichten over radicale christelijke knokploegen die met de catechismus door de straat trekken om mensen in elkaar te meppen overeenkomstig met gods woord?
Kom in Frankrijk eens buiten die paar dorpjes in de bourgogne
Omdat je mijn post citeerde, waarbij ik, met geheel andere reden over de mogelijke afkomst van het slachtoffer sprak, leek het er op dat je dacht dat ik de afkomst v/h slachtoffer wel meenam bij de beoordeling hoe erg dit voorval precies is.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:11 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Ik zeg al de hele tijd dat religie totaal irrelevant is.
Dus ik heb geen idee over welke fantasie jij het hebt.
Zie onderstaande. Dat is de user waar ik toen op reageerde met mijn eerdere post.quote:Ik zie dus ook geen moslim vs westerlingen verhaal,
quote:Op zondag 26 juli 2015 14:54 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Dus als moslims westerlingen haten is het vanwege hun gedrag (bikini) maar als westerse mensen moslims niet mogen heeft het volgens jou niets met hun onaangepaste gedrag (geweld) te maken maar alles met huidskleur. Vreemde kronkel heb je daar. Ik geloof er helemaal niets van dat huidskleur een issue is.
Wetten zijn maar hoe je ze schrijft, als een wet iets voorschrijft zal de rechter die wet als referentiekader moeten gebruiken.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:13 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dus je mag elkaar niet aanspreken op dingen die jou onwelgevallig zijn?
We weten niet wie er begonnen is met vechten, we weten alleen dat er een woordenwisseling was die uitliep op een vechtpartij.
Ze zal vast niet op een rustige toon gevraagd hebben of het nou nodig was dat bikinidame er zo bij lag (wie weet was het wel zo'n klein clitlapje en tepelplakkers), maar dat doet voor het grote geheel niet zo terzake.
[..]
En dan komt ze voor de rechter en ontkent ze dat het iets met haar religieuze achtergrond te maken heeft maar dat ze het persoonlijk aanstootgevend vond. Een goede advocaat kan daar prima wat mee.
En een meisje dat in Reims geboren is, waarom zou je die naar een land sturen waar haar ouders of grootouders vandaan komen? Omdat ze toevallig een dubbel paspoort heeft? Lekker makkelijk, niet ons probleem, opgeruimd staat netjes?
Wat doe je dan met een aartskatholiek dametje die met haar stok begint te slaan? Naar welk land zet je haar uit? Wat doe je met iemand die Staphorst nooit is uitgeweest, net als haar familie de afgelopen 200 jaar?
Het lult wel lekker maar je krijgt het nooit afdoende dichtgetimmerd dat een rechter er mee akkoord gaat.
Dat kan dus niet omdat je dan direct enorme schade toebrengt aan het land omdat geen enkel Europees land dan nog iets met je te maken wil hebben (en terecht).quote:Op zondag 26 juli 2015 16:18 schreef Proximo het volgende:
Evenzeer als dat die wetten niet meer bestaan kun je ook best het EVRM in de prullenbak mikken en consequent iedere criminele moslim instant deporteren, zolang je het maar wettelijk regelt.
Nee, ik erger me juist aan het feit, dat het net is alsof religie een issue is, terwijl het dat helemaal niet is.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:16 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Omdat je mijn post citeerde, waarbij ik, met geheel andere reden over de mogelijke afkomst van het slachtoffer sprak, leek het er op dat je dacht dat ik de afkomst v/h slachtoffer wel meenam bij de beoordeling hoe erg dit voorval precies is.
[..]
Zie onderstaande. Dat is de user waar ik toen op reageerde met mijn eerdere post.
[..]
Het is duidelijk dat de zonnende vrouw door de vier moslima's om religieuze redenen is aangesproken en lastiggevallen. Sterker nog: ze is zodanig te grazen genomen dat ze voor behandeling naar het ziekenhuis moest en vier dagen niet kon werken. Uit de tekst in de OP:quote:Op zondag 26 juli 2015 16:13 schreef Dagonet het volgende:
Dus je mag elkaar niet aanspreken op dingen die jou onwelgevallig zijn?
We weten niet wie er begonnen is met vechten, we weten alleen dat er een woordenwisseling was die uitliep op een vechtpartij.
Ze zal vast niet op een rustige toon gevraagd hebben of het nou nodig was dat bikinidame er zo bij lag (wie weet was het wel zo'n klein clitlapje en tepelplakkers), maar dat doet voor het grote geheel niet zo terzake.
quote:Getuigen ontzetten het slachtoffer en ontfermden zich over haar
Het heeft overduidelijk wél met de religieuze achtergrond te maken. Een vrouw die in bikini ligt te zonnen doet niks dat niet mag en dat aanstootgevend is. Het is dus zo klaar als een klontje dat de daders vonden dat de vrouw onvoldoende bedekt was volgens islamitische maatstaven.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:13 schreef Dagonet het volgende:
En dan komt ze voor de rechter en ontkent ze dat het iets met haar religieuze achtergrond te maken heeft maar dat ze het persoonlijk aanstootgevend vond. Een goede advocaat kan daar prima wat mee.
En een meisje dat in Reims geboren is, waarom zou je die naar een land sturen waar haar ouders of grootouders vandaan komen? Omdat ze toevallig een dubbel paspoort heeft? Lekker makkelijk, niet ons probleem, opgeruimd staat netjes?
Mensen met maar één paspoort kun je niet uitzetten; die straf je op een andere manier. Wat uitzettingen betreft: waar een wil is, is een weg. Het is uiteindelijk een kwestie van bepaalde activiteiten op de juiste manier strafbaar stellen en daarna zorgen voor rechters die zich aan de afgesproken spelregels houden.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:13 schreef Dagonet het volgende:
Wat doe je dan met een aartskatholiek dametje die met haar stok begint te slaan? Naar welk land zet je haar uit? Wat doe je met iemand die Staphorst nooit is uitgeweest, net als haar familie de afgelopen 200 jaar?
Het lult wel lekker maar je krijgt het nooit afdoende dichtgetimmerd dat een rechter er mee akkoord gaat.
Ik zeg alleen maar dat het wel degelijk mogelijk is. Of je het daadwerkelijk wil doen, dat hangt af van de omstandigheden, en in hoeverre mensen daar in meegaan. Maar het is absoluut niet onmogelijk.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:20 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat kan dus niet omdat je dan direct enorme schade toebrengt aan het land omdat geen enkel Europees land dan nog iets met je te maken wil hebben (en terecht).
Maar waarom alleen criminele moslims deporteren? Ze hebben net zo goed een Nederlands paspoort als Holleeder, waarom hem wel levenslang opsluiten en niet over de grens flikkeren?
Dat is gewoon pure discriminatie.
Omdat de reden van uitzetting direct samenhangt het gedrag dat ze voorafgaand hebben vertoond, namelijk het willen opdringen van hun religie aan anderen. Dat doe je maar fijn in een moslimland. Doei.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:20 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat kan dus niet omdat je dan direct enorme schade toebrengt aan het land omdat geen enkel Europees land dan nog iets met je te maken wil hebben (en terecht).
Maar waarom alleen criminele moslims deporteren? Ze hebben net zo goed een Nederlands paspoort als Holleeder, waarom hem wel levenslang opsluiten en niet over de grens flikkeren?
Dat is gewoon pure discriminatie.
Dus persoon A die een misdrijf begaat wordt in de wet al anders behandelt dan persoon B die hetzelfde misdrijf begaat. Nog zonder naar de omstandigheden en de persoon te kijken wil je in de wet al opnemen:quote:Op zondag 26 juli 2015 16:23 schreef Elfletterig het volgende:
Mensen met maar één paspoort kun je niet uitzetten; die straf je op een andere manier. Wat uitzettingen betreft: waar een wil is, is een weg. Het is uiteindelijk een kwestie van bepaalde activiteiten op de juiste manier strafbaar stellen en daarna zorgen voor rechters die zich aan de afgesproken spelregels houden.
Dus vrijheid van religie is ook maar selectief?quote:Op zondag 26 juli 2015 16:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Omdat de reden van uitzetting direct samenhangt het gedrag dat ze voorafgaand hebben vertoond, namelijk het willen opdringen van hun religie aan anderen. Dat doe je maar fijn in een moslimland. Doei.
Je wordt niet zomaar het land uitgegooid. Dat hangt af van de aard van je daden. Een moslima die een rolletje drop steelt, wordt niet uitgezet. Een moslima die met behulp van geweld tekeer gaat tegen een vrouw die zich niet bedekt, wordt WEL uitgezet.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:26 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dus persoon A die een misdrijf begaat wordt in de wet al anders behandelt dan persoon B die hetzelfde misdrijf begaat. Nog zonder naar de omstandigheden en de persoon te kijken wil je in de wet al opnemen:
Als je over meer dan één nationaliteit beschikt wordt je het land uitgegooid, als je alleen de Nederlandse hebt mag je hier blijven.
Dus je bent voorstander van bij wet geregelde discriminatie.
Duidelijk.
Een moslim met alleen een Nederlands paspoort kun je inderdaad niet uitzetten, dat klopt. Die zullen we op een andere manier moeten bestraffen voor het vertoonde gedrag.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:27 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dus vrijheid van religie is ook maar selectief?
En een moslim met alleen een Nederlands paspoort? Die kan je dus niet uitzetten.
Maar als de moslima niet begonnen is met het geweld?quote:Op zondag 26 juli 2015 16:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je wordt niet zomaar het land uitgegooid. Dat hangt af van de aard van je daden. Een moslima die een rolletje drop steelt, wordt niet uitgezet. Een moslima die met behulp van geweld tekeer gaat tegen een vrouw die zich niet bedekt, wordt WEL uitgezet.
Wat een badassquote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:53 schreef kawotski het volgende:
[..]
Nederland idem dito, gelukkig is Nederland iets makkelijker te retourneren aan de zee. De dag dat de islam hier voet aan de grond krijgt steek ik persoonlijk de dijken door.
Die bestraf je op dezelfde manier als een niet-moslim. Simpel.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Een moslim met alleen een Nederlands paspoort kun je inderdaad niet uitzetten, dat klopt. Die zullen we op een andere manier moeten bestraffen voor het vertoonde gedrag.
Niet helemaal, jouw vrijheid houdt op waar die ontoelaatbaar veel inbreuk maakt op die van mij.quote:De vrijheid van religie is aan grenzen gebonden, zoals dat geldt voor elke vrijheid. Het is echt godsgruwelijk simpel: jouw vrijheid houdt op waar die van mij wordt aangetast.
quote:Op zondag 26 juli 2015 16:37 schreef Dagonet het volgende:
Getuigen zijn berucht om hun onbetrouwbaarheid.
Hoeveel onderzoeken door psychologen en criminologen wil je hebben?quote:
Hier heb je een onderzoek uit 2014:quote:Since the 1990s, when DNA testing was first introduced, Innocence Project researchers have reported that 73 percent of the 239 convictions overturned through DNA testing were based on eyewitness testimony. One third of these overturned cases rested on the testimony of two or more mistaken eyewitnesses.
En gelukkig zijn daar, in tegenstelling tot de grootte van bikini's, wettelijke bepalingen voor, namelijk het aantal dB en de tijden waarop deze waarneembaar zijn.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:40 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Die bestraf je op dezelfde manier als een niet-moslim. Simpel.
Maar zoals je weet ben ik een voorstander van het terugbrengen van ballingschap, dan ben je van het hele gezeik af en hoef je alleen maar gedrag te kijken.
[..]
Niet helemaal, jouw vrijheid houdt op waar die ontoelaatbaar veel inbreuk maakt op die van mij.
Het is een beetje inschikken her en der. Mijn vrijheid wordt aangetast omdat jij graag je muziek hard aan hebt staan overdag, dat wil niet zeggen dat jij je muziek standaard uit moet zetten.
Ik snap het ook niet. We hebben een nieuwsbericht waarin letterlijk staat:quote:
quote:Getuigen ontzetten het slachtoffer en ontfermden zich over haar. Vervolgens werd ze naar een ziekenhuis gebracht.
Misschien kunnen we de dienstdoende artsen van het ziekenhuis een verklaring laten afgeven. Misschien is die dan wél betrouwbaar.quote:Het 21-jarige slachtoffer moest naar een ziekenhuis en kon vier dagen niet werken.
En kunnen de artsen dan ook zeggen wie er begonnen is met slaan?quote:Op zondag 26 juli 2015 16:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet. We hebben een nieuwsbericht waarin letterlijk staat:
[..]
[..]
Misschien kunnen we de dienstdoende artsen van het ziekenhuis een verklaring laten afgeven. Misschien is die dan wél betrouwbaar.
Mensen die in een park liggen te zonnen in een bikini doen niks wat niet mag. Op een moment dat een stel moslima's zo'n vrouw verbaal aanvallen, is wat mij betreft al sprake van ontoelaatbaar veel inbreuk. Het is maar net waar je de grens wilt liggen. Wat mij betreft ligt de grens bijzonder laag waar het gaat om religieus gevoede intolerantie. Dat kan niet hard genoeg worden aangepakt.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:40 schreef Dagonet het volgende:
Niet helemaal, jouw vrijheid houdt op waar die ontoelaatbaar veel inbreuk maakt op die van mij.
Het is een beetje inschikken her en der. Mijn vrijheid wordt aangetast omdat jij graag je muziek hard aan hebt staan overdag, dat wil niet zeggen dat jij je muziek standaard uit moet zetten.
Amen.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:54 schreef Elfletterig het volgende:
Wat mij betreft ligt de grens bijzonder laag waar het gaat om religieus gevoede intolerantie. Dat kan niet hard genoeg worden aangepakt.
De feiten spreken wat mij betreft voor zich: de vrouw werd aangesproken (en dus lastiggevallen). Haar vrijheid (om te zonnen in het park) werd op ontoelaatbare wijze aangetast. Het is de vrouw, niet de moslima's, die door getuigen moest worden ontzet en die met verwondingen naar het ziekenhuis moest. Ze hebben met z'n vijven op de vrouw staan inbeuken.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:54 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En kunnen de artsen dan ook zeggen wie er begonnen is met slaan?
Want daar gaat het nu om.
Jij zegt dat een moslima die met geweld haar standpunten wil opleggen uitgezet moet worden.
Maar hier is niet duidelijk wie er met geweld is begonnen en getuigen zijn onbetrouwbaar. Dat blijft een kwestie van het ene woord tegen het andere.
Is dat genoeg om iemand uit te zetten (en dan ook op basis van een technisch gelukje iemand uitzetten, ook al heeft ze bijvoorbeeld nog nooit een voet in dat land gezet, da's niet belangrijk. Niet rechtvaardig ook, maar dat hoeft niet, het zijn maar moslims tenslotte)?
quote:Dat meldde de lokale krant L'Union de Reims zaterdag. Het incident gebeurde afgelopen woensdag. Een zestienjarig meisje vermaande de zonnende vrouw. Die zei terug dat ze weigerde te luisteren naar een religieuze politie, aldus L'Union. Het draaide uit op een handgemeen, waarbij de laffe tiener hulp kreeg van vier vriendinnen. Getuigen ontzetten het slachtoffer en ontfermden zich over haar. Vervolgens werd ze naar een ziekenhuis gebracht.
quote:Volgens justitie in Reims zei een 16-jarig meisje tegen de vrouw: 'Trek je kleren aan, het is geen zomer.' De daders èn het slachtoffer hebben gezegd dat religie geen rol speelde, aldus justitie.
Bikiniprotest in park Reims
5 tegen 1 lijkt mij wel duidelijk.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:54 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En kunnen de artsen dan ook zeggen wie er begonnen is met slaan?
Want daar gaat het nu om.
Jij zegt dat een moslima die met geweld haar standpunten wil opleggen uitgezet moet worden.
Maar hier is niet duidelijk wie er met geweld is begonnen en getuigen zijn onbetrouwbaar. Dat blijft een kwestie van het ene woord tegen het andere.
Is dat genoeg om iemand uit te zetten (en dan ook op basis van een technisch gelukje iemand uitzetten, ook al heeft ze bijvoorbeeld nog nooit een voet in dat land gezet, da's niet belangrijk. Niet rechtvaardig ook, maar dat hoeft niet, het zijn maar moslims tenslotte)?
Het bericht spreekt er echter van dat ze hun vriendin te hulp schoten.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:12 schreef mastertephon het volgende:
[..]
5 tegen 1 lijkt mij wel duidelijk.
quote:
Volgens mij is het wel degelijk zomer.quote:Volgens justitie in Reims zei een 16-jarig meisje tegen de vrouw:[quote] 'Trek je kleren aan, het is geen zomer.'
En waarom zou dat aangetoond moeten worden?quote:Op zondag 26 juli 2015 15:50 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Omdat als het een moslim chick betreft er opeens wordt aangetoond dat niet alle moslims radicaal zijn.
quote:Op zondag 26 juli 2015 17:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ontferm jij maar over de "zielige" moslima's die worden uitgezet, dan ontferm ik me wel over de slachtoffers van dit soort religieus geweld en over de normen en waarden van onze westerse samenleving in het algemeen. Ik wens die krachtig en effectief te beschermen; zo krachtig en effectief als nodig is. Niet wij, maar moslims gaan hun gedrag aanpassen. Zo niet, dan hoepelen ze maar op. Duidelijk zo?
Lijkt me niet echt realistisch, jou wel?quote:Op zondag 26 juli 2015 16:52 schreef MakkieR het volgende:
Dit kun je heel simpel oplossen, Door de letselschade zowel fysiek als geestelijk is het slachtoffer niet meer in staat te kunnen werken of voor haar zelf te zorgen en daarmee claim je een enorm bedrag voor de daders waardoor zij de rest van hun leven mogen betalen voor de schade die zij hebben aangericht. laten we zeggen 1000 euro per maand per dader, levenslang.
Volgens mij is het wel zomer, maar goed..quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |