abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154646172
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 14:22 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Omdat het er naar uitziet dat de zonnende dame niet geslagen werd vanwege haar huidskleur of afkomst, maar vanwege het feit dat ze in een bikini aan het zonnen was.

Iemand slaan omdat de persoon zich in jouw ogen niet fatsoenlijk heeft gekleed is niet hetzelfde als discriminatie of racisme.

Begrijp ik goed dat je zegt dat het slaan van iemand die niet tot jouw clubje behoort om precies die reden geen discriminatie/racisme is?
  zondag 26 juli 2015 @ 15:14:33 #102
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_154646475
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 15:04 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Begrijp ik goed dat je zegt dat het slaan van iemand die niet tot jouw clubje behoort om precies die reden geen discriminatie/racisme is?
Waar haal je vandaan dat de vrouw werd geslagen omdat ze niet tot dat clubje behoorde??? Wie weet hoorde ze juist wel bij dat clubje en vond men het 'onzedelijk gedrag' daarom juist zo erg:

Dit staat nota bene in het nieuwsbericht zelf:
quote:
Een meisje dat langsliep zei dat ze onzedelijk en te bloot lag.
Krekker is de bom!
  zondag 26 juli 2015 @ 15:18:16 #103
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_154646612
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 14:54 schreef vaneiges het volgende:

[..]

Dus als moslims westerlingen haten is het vanwege hun gedrag (bikini) maar als westerse mensen moslims niet mogen heeft het volgens jou niets met hun onaangepaste gedrag (geweld) te maken maar alles met huidskleur. Vreemde kronkel heb je daar. Ik geloof er helemaal niets van dat huidskleur een issue is.
Ben je nou serieus of ben je aan het trollen? |:(

Waar zeg ik dat het wanneer moslims westerlingen haten dit per definitie vanwege hun gedrag is en ls westerse mensen moslims niet mogen het niets heeft te maken met hun onaangepast gedrag? Wtf, waar haal je dit allemaal vandaan man :')

Heb je het nieuwsbericht waar dit topic over gaat überhaupt wel gelezen eigenlijk?

quote:
Een jonge vrouw is in elkaar geslagen in de Franse stad Reims, omdat ze in bikini lag te zonnen in een park. Een meisje dat langsliep zei dat ze onzedelijk en te bloot lag.
En zoals ik al aangaf, waar haal je vandaan dat het slachtoffer niet-moslim was? De aanname dat de daders moslim waren is nog te onderbouwen op basis van religieuze politie e.d. Maar de afkomst v/d slachtoffer is moeilijk af te leiden uit het nieuwsbericht.
Krekker is de bom!
  † In Memoriam † zondag 26 juli 2015 @ 15:42:00 #104
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_154647506
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 15:14 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Waar haal je vandaan dat de vrouw werd geslagen omdat ze niet tot dat clubje behoorde??? Wie weet hoorde ze juist wel bij dat clubje en vond men het 'onzedelijk gedrag' daarom juist zo erg:

[..]

quote:
Een jonge vrouw is in elkaar geslagen in de Franse stad Reims, omdat ze in bikini lag te zonnen in een park. Een meisje dat langsliep zei dat ze onzedelijk en te bloot lag.
Het maakt niet eens uit bij welk clubje iedereen wel of niet hoorde, het is gewoon niet bij wet verboden om in een bikini te zonnen, dus als een vrouw, om het even welke vrouw, in een bikini wil zonnen, ligt de keuze om dat al dan niet te doen alleen bij haar en nergens anders.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_154647526
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 15:14 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

[..]

Denk nou eens na...

Waar denk je dat die opvatting vandaan komt over onzedelijk gekleed zijn? Zelf verzonnen? Juist...

We hebben dus een meisje dat bepaalde zedelijkheidsregels schendt. Die zedelijkheidsregels gelden binnen een bepaalde groep, maar hebben volgens die groep ook externe werking, moeten tov derden gehandhaafd worden. Jij probeert nu te verkopen dat het meisje dat de zedelijkheidsregels schendt tot dezelfde groep behoort als degenen die de zedelijkheidsregels handhaven.

Wat denk je zelf: is dat een logisch en aannemelijk verhaal?
  zondag 26 juli 2015 @ 15:45:12 #106
155616 Proximo
For god, king & country
pi_154647654
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 15:18 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ben je nou serieus of ben je aan het trollen? |:(

Waar zeg ik dat het wanneer moslims westerlingen haten dit per definitie vanwege hun gedrag is en ls westerse mensen moslims niet mogen het niets heeft te maken met hun onaangepast gedrag? Wtf, waar haal je dit allemaal vandaan man :')

Heb je het nieuwsbericht waar dit topic over gaat überhaupt wel gelezen eigenlijk?

[..]

En zoals ik al aangaf, waar haal je vandaan dat het slachtoffer niet-moslim was? De aanname dat de daders moslim waren is nog te onderbouwen op basis van religieuze politie e.d. Maar de afkomst v/d slachtoffer is moeilijk af te leiden uit het nieuwsbericht.
Wat is er interessant aan de identiteit van het slachtoffer? Als het een Moslim chick was dan is het ineens minder erg en moet ze zich maar conformeren aan een stel jihadbruiden?
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  † In Memoriam † zondag 26 juli 2015 @ 15:47:47 #107
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_154647760
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 15:45 schreef Proximo het volgende:

[..]

Wat is er interessant aan de identiteit van het slachtoffer? Als het een Moslim chick was dan is het ineens minder erg en moet ze zich maar conformeren aan een stel jihadbruiden?
Dat zei ik 2 berichten voor jou al. Zo zie ik dat dus ook.
pi_154647802
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 11:50 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Gaat niet lukken. Gezien de leeftijd van deze krengen is de kans groot dat ze gegroomd zijn door IS-ronselaars. Die krijg je bijna nooit te pakken. Wat dat betreft is het een blijvend probleem, net zoals met pedofielen.

Wat wel heel erg jammer is, is dat er nog veel te veel mensen van dit probleem wegkijken. Nee, een tienermeisje dat zich heel bedekkend gaat kleden is géén normaal verschijnsel. Een puber met dit soort achterlijke kuisheidsidealen is NIET normaal. En nee, die moet je vooral NIET lekker in zijn/haar eentje op zijn/haar kamer achter de pc/laptop/smartphone etc. hun gang laten gaan.
Ouders moeten zoveel mogelijk internetverbindingen wegnemen of beveiligen (pc bijv. in woonkamer etc.).
Ouders vinden het acht van de tien keer wel best. Sterker nog: die staan er zowat trots bij te glunderen als hun zoon of dochter de radicale moslim(a) uithangt.

Overigens zou ik niet weten waarom we radicaal religieus tuig het land niet uit kunnen bonjouren. Waar een wil is, is een weg.
  zondag 26 juli 2015 @ 15:50:58 #109
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154647883
quote:

[..]

Wat is er interessant aan de identiteit van het slachtoffer?
Omdat als het een moslim chick betreft er opeens wordt aangetoond dat niet alle moslims radicaal zijn.

Ik verwacht trouwens niet dat de bikinidame een moslima is, dat vind ik wel héél erg wanhopig iets uit de tekst proberen te halen, maar goed.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zondag 26 juli 2015 @ 15:54:41 #110
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154648029
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 15:48 schreef Elfletterig het volgende:

Overigens zou ik niet weten waarom we radicaal religieus tuig het land niet uit kunnen bonjouren. Waar een wil is, is een weg.
Op basis van wat? Gedachtegoed? Jij denkt niet zoals wij willen dat je denkt dus het land uit?

Of moet ze het land al uit als ze zegt dat iemand te bloot in het park ligt?

Is een vechtpartij reden om iemand het land uit te gooien?

Op welk moment, even bij dit geval blijvend, kan je als aanklager onomstotelijk aantonen dat de vechtpartij religieus ingegeven is en niet vanuit een persoonlijke overtuiging?

Als atheïstische moeder tegen atheïstische dochter roept dat ze te bloot gekleed gaat en, omdat het toevallig tokkies zijn, het wordt een handgemeen, moet ze dan ook het land uit?

Het is niet zo moeilijk volgens jou, dus kom maar op met je briljante suggestie.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_154648258
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2015 15:54 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Op basis van wat? Gedachtegoed? Jij denkt niet zoals wij willen dat je denkt dus het land uit?

Of moet ze het land al uit als ze zegt dat iemand te bloot in het park ligt?

Is een vechtpartij reden om iemand het land uit te gooien?

Op welk moment, even bij dit geval blijvend, kan je als aanklager onomstotelijk aantonen dat de vechtpartij religieus ingegeven is en niet vanuit een persoonlijke overtuiging?

Als atheïstische moeder tegen atheïstische dochter roept dat ze te bloot gekleed gaat en, omdat het toevallig tokkies zijn, het wordt een handgemeen, moet ze dan ook het land uit?

Het is niet zo moeilijk volgens jou, dus kom maar op met je briljante suggestie.
Gedachten zijn niet strafbaar en ook niet te controleren. Gedrag is wél aan te pakken. We hebben het hier over gedrag dat strijdig is met de normen en waarden van de westerse samenleving; wijven die wel even voor Sharia-politie gaan spelen.

Ik sluit me - letterlijk - aan bij wat de burgemeester zegt: "Onacceptabel op ons grondgebied". Mijn remedie is alleen niet het zoveelste flutstrafje maar een duidelijk statement tegen radicale figuren die denken dat ze hun primitieve religie hier aan anderen kunnen opdringen: uitzetten. Ophoepelen naar Marokko, Algerije, of waar ze ook vandaan komen.
  zondag 26 juli 2015 @ 16:02:39 #112
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_154648290
quote:
2s.gif Op zondag 26 juli 2015 15:42 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

[..]

Het maakt niet eens uit bij welk clubje iedereen wel of niet hoorde, het is gewoon niet bij wet verboden om in een bikini te zonnen, dus als een vrouw, om het even welke vrouw, in een bikini wil zonnen, ligt de keuze om dat al dan niet te doen alleen bij haar en nergens anders.
quote:

[..]

Wauw... jullie hebben wel een erg levendige fantasie. Waar zeg ik dat het erger of minder erg is wanneer het een moslima is? :?

Ik reageer puur op opmerkingen als onderstaande waarin een of andere user er een moslim vs westelingen-verhaal van maakt terwijl dat totaal niet bekend is.

quote:

[..]

Dus als moslims westerlingen haten is het vanwege hun gedrag (bikini)
Krekker is de bom!
  zondag 26 juli 2015 @ 16:05:03 #113
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_154648371
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2015 15:50 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Omdat als het een moslim chick betreft er opeens wordt aangetoond dat niet alle moslims radicaal zijn.

Ik verwacht trouwens niet dat de bikinidame een moslima is, dat vind ik wel héél erg wanhopig iets uit de tekst proberen te halen, maar goed.
Ik zeg nergens dat de bikinidame moslima is. Ik zeg alleen dat haar afkomst niet bekend is, sterker nog, ik zeg juist:

quote:
En ik geef hierbij aan dat het net zo goed een moslima had kunnen zijn, in reactie op een user die er een moslim-vs-westerlingen verhaal van maakt, terwijl dit dus totaal niet bekend is.
Krekker is de bom!
  † In Memoriam † zondag 26 juli 2015 @ 16:06:45 #114
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_154648413
Ik ben het woord religie behoorlijk beu, hou die onzin (ik vind het namelijk onzin), zoals door verschillende mensen in deze discussie al gezegd,, lekker achter je voordeur.
Kerk en staat zijn hier nu eenmaal gescheiden, who cares uit welke overtuiging iemand zich niet aan de wet houdt? Voor de wet zou iedereen gelijk moeten zijn.
  zondag 26 juli 2015 @ 16:09:24 #115
155616 Proximo
For god, king & country
pi_154648471
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 16:05 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat de bikinidame moslima is. Ik zeg alleen dat haar afkomst niet bekend is, sterker nog, ik zeg juist:

[..]

En ik geef hierbij aan dat het net zo goed een moslima had kunnen zijn, in reactie op een user die er een moslim-vs-westerlingen verhaal van maakt, terwijl dit dus totaal niet bekend is.
De kans dat het allemaal moslims waren is gewoonweg erg klein. Dat mevrouw zich niet wenst te conformeren aan een religieuze politie wijst daar op. Daar hebben moslims wereldwijd namelijk een ontzettend handje van.

Of zie jij dagelijks nieuwsberichten over radicale christelijke knokploegen die met de catechismus door de straat trekken om mensen in elkaar te meppen overeenkomstig met gods woord?

Kom in Frankrijk eens buiten die paar dorpjes in de bourgogne
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  † In Memoriam † zondag 26 juli 2015 @ 16:11:29 #116
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_154648516
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 16:02 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

[..]

Wauw... jullie hebben wel een erg levendige fantasie. Waar zeg ik dat het erger of minder erg is wanneer het een moslima is? :?

Ik reageer puur op opmerkingen als onderstaande waarin een of andere user er een moslim vs westelingen-verhaal van maakt terwijl dat totaal niet bekend is.

[..]

Ik zeg al de hele tijd dat religie totaal irrelevant is.
Dus ik heb geen idee over welke fantasie jij het hebt.
Ik zie dus ook geen moslim vs westerlingen verhaal, Ik lees alleen dat sommigen, anderen hun kuisheidswaanzin aan anderen willen opleggen, terwijl in je bikini zonnen hier niet bij wet verboden is.
  zondag 26 juli 2015 @ 16:13:16 #117
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154648570
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 16:01 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Gedachten zijn niet strafbaar en ook niet te controleren. Gedrag is wél aan te pakken. We hebben het hier over gedrag dat strijdig is met de normen en waarden van de westerse samenleving; wijven die wel even voor Sharia-politie gaan spelen.
Dus je mag elkaar niet aanspreken op dingen die jou onwelgevallig zijn?
We weten niet wie er begonnen is met vechten, we weten alleen dat er een woordenwisseling was die uitliep op een vechtpartij.

Ze zal vast niet op een rustige toon gevraagd hebben of het nou nodig was dat bikinidame er zo bij lag (wie weet was het wel zo'n klein clitlapje en tepelplakkers), maar dat doet voor het grote geheel niet zo terzake.

quote:
Ik sluit me - letterlijk - aan bij wat de burgemeester zegt: "Onacceptabel op ons grondgebied". Mijn remedie is alleen niet het zoveelste flutstrafje maar een duidelijk statement tegen radicale figuren die denken dat ze hun primitieve religie hier aan anderen kunnen opdringen: uitzetten. Ophoepelen naar Marokko, Algerije, of waar ze ook vandaan komen.
En dan komt ze voor de rechter en ontkent ze dat het iets met haar religieuze achtergrond te maken heeft maar dat ze het persoonlijk aanstootgevend vond. Een goede advocaat kan daar prima wat mee.
En een meisje dat in Reims geboren is, waarom zou je die naar een land sturen waar haar ouders of grootouders vandaan komen? Omdat ze toevallig een dubbel paspoort heeft? Lekker makkelijk, niet ons probleem, opgeruimd staat netjes?

Wat doe je dan met een aartskatholiek dametje die met haar stok begint te slaan? Naar welk land zet je haar uit? Wat doe je met iemand die Staphorst nooit is uitgeweest, net als haar familie de afgelopen 200 jaar?

Het lult wel lekker maar je krijgt het nooit afdoende dichtgetimmerd dat een rechter er mee akkoord gaat.
pi_154648582
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 16:09 schreef Proximo het volgende:

[..]

De kans dat het allemaal moslims waren is gewoonweg erg klein. Dat mevrouw zich niet wenst te conformeren aan een religieuze politie wijst daar op. Daar hebben moslims wereldwijd namelijk een ontzettend handje van.

Of zie jij dagelijks nieuwsberichten over radicale christelijke knokploegen die met de catechismus door de straat trekken om mensen in elkaar te meppen overeenkomstig met gods woord?

Kom in Frankrijk eens buiten die paar dorpjes in de bourgogne
Het is echt niet onmogelijk dat het slachtoffer ook moslima is. Maar het is helemaal niet van belang. Het gaat erom dat we daders aanpakken.
  zondag 26 juli 2015 @ 16:16:56 #119
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_154648645
quote:
12s.gif Op zondag 26 juli 2015 16:11 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Ik zeg al de hele tijd dat religie totaal irrelevant is.
Dus ik heb geen idee over welke fantasie jij het hebt.
Omdat je mijn post citeerde, waarbij ik, met geheel andere reden over de mogelijke afkomst van het slachtoffer sprak, leek het er op dat je dacht dat ik de afkomst v/h slachtoffer wel meenam bij de beoordeling hoe erg dit voorval precies is.

quote:
Ik zie dus ook geen moslim vs westerlingen verhaal,
Zie onderstaande. Dat is de user waar ik toen op reageerde met mijn eerdere post.

quote:

[..]

Dus als moslims westerlingen haten is het vanwege hun gedrag (bikini) maar als westerse mensen moslims niet mogen heeft het volgens jou niets met hun onaangepaste gedrag (geweld) te maken maar alles met huidskleur. Vreemde kronkel heb je daar. Ik geloof er helemaal niets van dat huidskleur een issue is.
Krekker is de bom!
  zondag 26 juli 2015 @ 16:18:04 #120
155616 Proximo
For god, king & country
pi_154648683
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2015 16:13 schreef Dagonet het volgende:

[..]

We weten niet wie er begonnen is met vechten, we weten alleen dat er een woordenwisseling was die uitliep op een vechtpartij.

Ze zal vast niet op een rustige toon gevraagd hebben of het nou nodig was dat bikinidame er zo bij lag (wie weet was het wel zo'n klein clitlapje en tepelplakkers), maar dat doet voor het grote geheel niet zo terzake.

[..]

En dan komt ze voor de rechter en ontkent ze dat het iets met haar religieuze achtergrond te maken heeft maar dat ze het persoonlijk aanstootgevend vond. Een goede advocaat kan daar prima wat mee.
En een meisje dat in Reims geboren is, waarom zou je die naar een land sturen waar haar ouders of grootouders vandaan komen? Omdat ze toevallig een dubbel paspoort heeft? Lekker makkelijk, niet ons probleem, opgeruimd staat netjes?

Wat doe je dan met een aartskatholiek dametje die met haar stok begint te slaan? Naar welk land zet je haar uit? Wat doe je met iemand die Staphorst nooit is uitgeweest, net als haar familie de afgelopen 200 jaar?

Het lult wel lekker maar je krijgt het nooit afdoende dichtgetimmerd dat een rechter er mee akkoord gaat.
Wetten zijn maar hoe je ze schrijft, als een wet iets voorschrijft zal de rechter die wet als referentiekader moeten gebruiken.

De nurnberger rassenwetten waren ook niet bepaald in overeenstemming met zaken als vrijheid en gelijkheid. Dat wil nog niet zeggen dat ze niet geldig waren. Het was de wet van het land en werd als dusdanig in de praktijk gebracht.

Evenzeer als dat die wetten niet meer bestaan kun je ook best het EVRM in de prullenbak mikken en consequent iedere criminele moslim instant deporteren, zolang je het maar wettelijk regelt.
  zondag 26 juli 2015 @ 16:20:53 #121
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154648769
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 16:18 schreef Proximo het volgende:

Evenzeer als dat die wetten niet meer bestaan kun je ook best het EVRM in de prullenbak mikken en consequent iedere criminele moslim instant deporteren, zolang je het maar wettelijk regelt.
Dat kan dus niet omdat je dan direct enorme schade toebrengt aan het land omdat geen enkel Europees land dan nog iets met je te maken wil hebben (en terecht).

Maar waarom alleen criminele moslims deporteren? Ze hebben net zo goed een Nederlands paspoort als Holleeder, waarom hem wel levenslang opsluiten en niet over de grens flikkeren?

Dat is gewoon pure discriminatie.
  † In Memoriam † zondag 26 juli 2015 @ 16:21:14 #122
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_154648785
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 16:16 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Omdat je mijn post citeerde, waarbij ik, met geheel andere reden over de mogelijke afkomst van het slachtoffer sprak, leek het er op dat je dacht dat ik de afkomst v/h slachtoffer wel meenam bij de beoordeling hoe erg dit voorval precies is.

[..]

Zie onderstaande. Dat is de user waar ik toen op reageerde met mijn eerdere post.

[..]

Nee, ik erger me juist aan het feit, dat het net is alsof religie een issue is, terwijl het dat helemaal niet is.
Hoe groot die bikini is doet ook niet ter zake, waar vind ik de wettelijke regelgeving m.b.t. de grootte van bikini's? Ik zou het namelijk niet weten.
pi_154648875
quote:

Het is duidelijk dat de zonnende vrouw door de vier moslima's om religieuze redenen is aangesproken en lastiggevallen. Sterker nog: ze is zodanig te grazen genomen dat ze voor behandeling naar het ziekenhuis moest en vier dagen niet kon werken. Uit de tekst in de OP:
quote:
Getuigen ontzetten het slachtoffer en ontfermden zich over haar
quote:

Het heeft overduidelijk wél met de religieuze achtergrond te maken. Een vrouw die in bikini ligt te zonnen doet niks dat niet mag en dat aanstootgevend is. Het is dus zo klaar als een klontje dat de daders vonden dat de vrouw onvoldoende bedekt was volgens islamitische maatstaven.

Ik ben inderdaad groot voorstander van "opgeruimd staat netjes". Hoe vaker we dit doen, des te eerder gaan ouders hun kinderen normaal opvoeden OF ze kiezen eieren voor hun geld en vertrekken uit eigen beweging naar het land van herkomst. Hoe dan ook, linksom of rechtsom zullen we de waarden van de westerse samenleving krachtig moeten verdedigen tegen figuren die deze waarden omver willen werpen. Ik pleit voor een keiharde aanpak van die figuren en dat zal ik altijd blijven doen.

quote:

Mensen met maar één paspoort kun je niet uitzetten; die straf je op een andere manier. Wat uitzettingen betreft: waar een wil is, is een weg. Het is uiteindelijk een kwestie van bepaalde activiteiten op de juiste manier strafbaar stellen en daarna zorgen voor rechters die zich aan de afgesproken spelregels houden.
  zondag 26 juli 2015 @ 16:24:02 #124
155616 Proximo
For god, king & country
pi_154648890
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2015 16:20 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dat kan dus niet omdat je dan direct enorme schade toebrengt aan het land omdat geen enkel Europees land dan nog iets met je te maken wil hebben (en terecht).

Maar waarom alleen criminele moslims deporteren? Ze hebben net zo goed een Nederlands paspoort als Holleeder, waarom hem wel levenslang opsluiten en niet over de grens flikkeren?

Ik zeg alleen maar dat het wel degelijk mogelijk is. Of je het daadwerkelijk wil doen, dat hangt af van de omstandigheden, en in hoeverre mensen daar in meegaan. Maar het is absoluut niet onmogelijk.
Als morgen 95% van NL daar morgen ja tegen zegt dan kan het gewoon.
Wat betreft handel, wij handelen toch ook met China?

Een Holleeder kun je niet een 2e paspoort afpakken, bij Achmed kan dat wel
pi_154648931
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2015 16:20 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Omdat de reden van uitzetting direct samenhangt het gedrag dat ze voorafgaand hebben vertoond, namelijk het willen opdringen van hun religie aan anderen. Dat doe je maar fijn in een moslimland. Doei. :W

Oh, ik heb niks tegen discriminatie als het functioneel is en hardnekkige problemen in de samenleving oplost. Moslimlanden discrimineren zelf nog vele malen erger. We moeten eens een tandje minder naïef en wereldvreemd worden en een stukje realistischer.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2015 16:26:32 ]
  zondag 26 juli 2015 @ 16:26:18 #126
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154648962
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 16:23 schreef Elfletterig het volgende:

Mensen met maar één paspoort kun je niet uitzetten; die straf je op een andere manier. Wat uitzettingen betreft: waar een wil is, is een weg. Het is uiteindelijk een kwestie van bepaalde activiteiten op de juiste manier strafbaar stellen en daarna zorgen voor rechters die zich aan de afgesproken spelregels houden.
Dus persoon A die een misdrijf begaat wordt in de wet al anders behandelt dan persoon B die hetzelfde misdrijf begaat. Nog zonder naar de omstandigheden en de persoon te kijken wil je in de wet al opnemen:
Als je over meer dan één nationaliteit beschikt wordt je het land uitgegooid, als je alleen de Nederlandse hebt mag je hier blijven.

Dus je bent voorstander van bij wet geregelde discriminatie.

Duidelijk.
  zondag 26 juli 2015 @ 16:27:28 #127
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154648999
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 16:25 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Omdat de reden van uitzetting direct samenhangt het gedrag dat ze voorafgaand hebben vertoond, namelijk het willen opdringen van hun religie aan anderen. Dat doe je maar fijn in een moslimland. Doei. :W
Dus vrijheid van religie is ook maar selectief?

En een moslim met alleen een Nederlands paspoort? Die kan je dus niet uitzetten.
pi_154649072
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2015 16:26 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dus persoon A die een misdrijf begaat wordt in de wet al anders behandelt dan persoon B die hetzelfde misdrijf begaat. Nog zonder naar de omstandigheden en de persoon te kijken wil je in de wet al opnemen:
Als je over meer dan één nationaliteit beschikt wordt je het land uitgegooid, als je alleen de Nederlandse hebt mag je hier blijven.

Dus je bent voorstander van bij wet geregelde discriminatie.

Duidelijk.
Je wordt niet zomaar het land uitgegooid. Dat hangt af van de aard van je daden. Een moslima die een rolletje drop steelt, wordt niet uitgezet. Een moslima die met behulp van geweld tekeer gaat tegen een vrouw die zich niet bedekt, wordt WEL uitgezet.

Discriminatie is niks meer of minder dan onderscheid maken tussen mensen. Bepaalde problemen vergen dat je dergelijk onderscheid maakt om ze adequaat aan te pakken.
pi_154649126
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2015 16:27 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dus vrijheid van religie is ook maar selectief?

En een moslim met alleen een Nederlands paspoort? Die kan je dus niet uitzetten.
Een moslim met alleen een Nederlands paspoort kun je inderdaad niet uitzetten, dat klopt. Die zullen we op een andere manier moeten bestraffen voor het vertoonde gedrag.

De vrijheid van religie is aan grenzen gebonden, zoals dat geldt voor elke vrijheid. Het is echt godsgruwelijk simpel: jouw vrijheid houdt op waar die van mij wordt aangetast.
  zondag 26 juli 2015 @ 16:37:04 #130
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154649320
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 16:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je wordt niet zomaar het land uitgegooid. Dat hangt af van de aard van je daden. Een moslima die een rolletje drop steelt, wordt niet uitgezet. Een moslima die met behulp van geweld tekeer gaat tegen een vrouw die zich niet bedekt, wordt WEL uitgezet.

Maar als de moslima niet begonnen is met het geweld?
Want dat is hier nog steeds niet bekend. En hoe wil je dat aantonen? Getuigen zijn berucht om hun onbetrouwbaarheid.
pi_154649377
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 20:53 schreef kawotski het volgende:

[..]

Nederland idem dito, gelukkig is Nederland iets makkelijker te retourneren aan de zee. De dag dat de islam hier voet aan de grond krijgt steek ik persoonlijk de dijken door.
Wat een badass
  zondag 26 juli 2015 @ 16:40:00 #132
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154649422
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 16:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Een moslim met alleen een Nederlands paspoort kun je inderdaad niet uitzetten, dat klopt. Die zullen we op een andere manier moeten bestraffen voor het vertoonde gedrag.
Die bestraf je op dezelfde manier als een niet-moslim. Simpel.

Maar zoals je weet ben ik een voorstander van het terugbrengen van ballingschap, dan ben je van het hele gezeik af en hoef je alleen maar gedrag te kijken.

quote:
De vrijheid van religie is aan grenzen gebonden, zoals dat geldt voor elke vrijheid. Het is echt godsgruwelijk simpel: jouw vrijheid houdt op waar die van mij wordt aangetast.
Niet helemaal, jouw vrijheid houdt op waar die ontoelaatbaar veel inbreuk maakt op die van mij.
Het is een beetje inschikken her en der. Mijn vrijheid wordt aangetast omdat jij graag je muziek hard aan hebt staan overdag, dat wil niet zeggen dat jij je muziek standaard uit moet zetten.
pi_154649423
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2015 16:37 schreef Dagonet het volgende:
Getuigen zijn berucht om hun onbetrouwbaarheid.
:')
  zondag 26 juli 2015 @ 16:45:40 #134
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154649618
quote:
10s.gif Op zondag 26 juli 2015 16:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hoeveel onderzoeken door psychologen en criminologen wil je hebben?

quote:
Since the 1990s, when DNA testing was first introduced, Innocence Project researchers have reported that 73 percent of the 239 convictions overturned through DNA testing were based on eyewitness testimony. One third of these overturned cases rested on the testimony of two or more mistaken eyewitnesses.
Hier heb je een onderzoek uit 2014:
http://www.nap.edu/catalo(...)tness-identification
  † In Memoriam † zondag 26 juli 2015 @ 16:45:45 #135
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_154649620
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2015 16:40 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Die bestraf je op dezelfde manier als een niet-moslim. Simpel.

Maar zoals je weet ben ik een voorstander van het terugbrengen van ballingschap, dan ben je van het hele gezeik af en hoef je alleen maar gedrag te kijken.

[..]

Niet helemaal, jouw vrijheid houdt op waar die ontoelaatbaar veel inbreuk maakt op die van mij.
Het is een beetje inschikken her en der. Mijn vrijheid wordt aangetast omdat jij graag je muziek hard aan hebt staan overdag, dat wil niet zeggen dat jij je muziek standaard uit moet zetten.
En gelukkig zijn daar, in tegenstelling tot de grootte van bikini's, wettelijke bepalingen voor, namelijk het aantal dB en de tijden waarop deze waarneembaar zijn.
pi_154649748
quote:
10s.gif Op zondag 26 juli 2015 16:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik snap het ook niet. We hebben een nieuwsbericht waarin letterlijk staat:
quote:
Getuigen ontzetten het slachtoffer en ontfermden zich over haar. Vervolgens werd ze naar een ziekenhuis gebracht.
quote:
Het 21-jarige slachtoffer moest naar een ziekenhuis en kon vier dagen niet werken.
Misschien kunnen we de dienstdoende artsen van het ziekenhuis een verklaring laten afgeven. Misschien is die dan wél betrouwbaar.
pi_154649839
Dit kun je heel simpel oplossen, Door de letselschade zowel fysiek als geestelijk is het slachtoffer niet meer in staat te kunnen werken of voor haar zelf te zorgen en daarmee claim je een enorm bedrag voor de daders waardoor zij de rest van hun leven mogen betalen voor de schade die zij hebben aangericht. laten we zeggen 1000 euro per maand per dader, levenslang.
  zondag 26 juli 2015 @ 16:54:28 #138
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154649879
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 16:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik snap het ook niet. We hebben een nieuwsbericht waarin letterlijk staat:

[..]

[..]

Misschien kunnen we de dienstdoende artsen van het ziekenhuis een verklaring laten afgeven. Misschien is die dan wél betrouwbaar.
En kunnen de artsen dan ook zeggen wie er begonnen is met slaan?

Want daar gaat het nu om.

Jij zegt dat een moslima die met geweld haar standpunten wil opleggen uitgezet moet worden.
Maar hier is niet duidelijk wie er met geweld is begonnen en getuigen zijn onbetrouwbaar. Dat blijft een kwestie van het ene woord tegen het andere.

Is dat genoeg om iemand uit te zetten (en dan ook op basis van een technisch gelukje iemand uitzetten, ook al heeft ze bijvoorbeeld nog nooit een voet in dat land gezet, da's niet belangrijk. Niet rechtvaardig ook, maar dat hoeft niet, het zijn maar moslims tenslotte)?
pi_154649885
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2015 16:40 schreef Dagonet het volgende:
Mensen die in een park liggen te zonnen in een bikini doen niks wat niet mag. Op een moment dat een stel moslima's zo'n vrouw verbaal aanvallen, is wat mij betreft al sprake van ontoelaatbaar veel inbreuk. Het is maar net waar je de grens wilt liggen. Wat mij betreft ligt de grens bijzonder laag waar het gaat om religieus gevoede intolerantie. Dat kan niet hard genoeg worden aangepakt.
pi_154649911
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 16:54 schreef Elfletterig het volgende:
Wat mij betreft ligt de grens bijzonder laag waar het gaat om religieus gevoede intolerantie. Dat kan niet hard genoeg worden aangepakt.
Amen.
pi_154650045
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2015 16:54 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Jij zegt dat een moslima die met geweld haar standpunten wil opleggen uitgezet moet worden.
Maar hier is niet duidelijk wie er met geweld is begonnen en getuigen zijn onbetrouwbaar. Dat blijft een kwestie van het ene woord tegen het andere.

Is dat genoeg om iemand uit te zetten (en dan ook op basis van een technisch gelukje iemand uitzetten, ook al heeft ze bijvoorbeeld nog nooit een voet in dat land gezet, da's niet belangrijk. Niet rechtvaardig ook, maar dat hoeft niet, het zijn maar moslims tenslotte)?
De feiten spreken wat mij betreft voor zich: de vrouw werd aangesproken (en dus lastiggevallen). Haar vrijheid (om te zonnen in het park) werd op ontoelaatbare wijze aangetast. Het is de vrouw, niet de moslima's, die door getuigen moest worden ontzet en die met verwondingen naar het ziekenhuis moest. Ze hebben met z'n vijven op de vrouw staan inbeuken.

Ik heb SCHIJT aan de consequenties die het voor de daders heeft. Ik doe niet mee aan de sneue gejengel van "Ah, wat zielig dat ze nu moet wonen in een land dat ze nauwelijks kent". Ze zoeken het maar fijn uit daar. Ze hebben de uitzetting aan zichzelf te danken. En 95 van de 100 keer is het trouwens een land waar ze jaarlijks minstens één keer komen en waar ze een heel leger aan familie hebben wonen. Dikke doei. :W

Ontferm jij maar over de "zielige" moslima's die worden uitgezet, dan ontferm ik me wel over de slachtoffers van dit soort religieus geweld en over de normen en waarden van onze westerse samenleving in het algemeen. Ik wens die krachtig en effectief te beschermen; zo krachtig en effectief als nodig is. Niet wij, maar moslims gaan hun gedrag aanpassen. Zo niet, dan hoepelen ze maar op. Duidelijk zo?
  zondag 26 juli 2015 @ 18:00:54 #142
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_154651921
Apart....

quote:
Dat meldde de lokale krant L'Union de Reims zaterdag. Het incident gebeurde afgelopen woensdag. Een zestienjarig meisje vermaande de zonnende vrouw. Die zei terug dat ze weigerde te luisteren naar een religieuze politie, aldus L'Union. Het draaide uit op een handgemeen, waarbij de laffe tiener hulp kreeg van vier vriendinnen. Getuigen ontzetten het slachtoffer en ontfermden zich over haar. Vervolgens werd ze naar een ziekenhuis gebracht.
quote:
Volgens justitie in Reims zei een 16-jarig meisje tegen de vrouw: 'Trek je kleren aan, het is geen zomer.' De daders èn het slachtoffer hebben gezegd dat religie geen rol speelde, aldus justitie.

Bikiniprotest in park Reims
Krekker is de bom!
pi_154652262
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2015 16:54 schreef Dagonet het volgende:

[..]

5 tegen 1 lijkt mij wel duidelijk.
  zondag 26 juli 2015 @ 18:16:23 #144
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154652366
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 18:12 schreef mastertephon het volgende:

[..]

5 tegen 1 lijkt mij wel duidelijk.
Het bericht spreekt er echter van dat ze hun vriendin te hulp schoten.
Vijf tegen drie trouwens, meisje in bikini was ook niet alleen.
  † In Memoriam † zondag 26 juli 2015 @ 18:21:38 #145
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_154652487
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 18:00 schreef KreKkeR het volgende:
Apart....

[..]

[..]

quote:
Volgens justitie in Reims zei een 16-jarig meisje tegen de vrouw:[quote] 'Trek je kleren aan, het is geen zomer.'
Volgens mij is het wel degelijk zomer.
Sowieso, waar bemoeit dat 16 jarige grut zich überhaupt mee.
  zondag 26 juli 2015 @ 18:22:44 #146
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_154652514
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2015 15:50 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En waarom zou dat aangetoond moeten worden?
Moet er ook wetenschappelijk bewijs komen dat de lucht blauw is?
pi_154652548
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 17:00 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ontferm jij maar over de "zielige" moslima's die worden uitgezet, dan ontferm ik me wel over de slachtoffers van dit soort religieus geweld en over de normen en waarden van onze westerse samenleving in het algemeen. Ik wens die krachtig en effectief te beschermen; zo krachtig en effectief als nodig is. Niet wij, maar moslims gaan hun gedrag aanpassen. Zo niet, dan hoepelen ze maar op. Duidelijk zo?
_O_

Duidelijk. Ga elkaars leven maar tot een hel maken in een zandbak naar keuze.
  zondag 26 juli 2015 @ 18:24:23 #148
117098 Hathor
Effe niet
pi_154652555
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 16:52 schreef MakkieR het volgende:
Dit kun je heel simpel oplossen, Door de letselschade zowel fysiek als geestelijk is het slachtoffer niet meer in staat te kunnen werken of voor haar zelf te zorgen en daarmee claim je een enorm bedrag voor de daders waardoor zij de rest van hun leven mogen betalen voor de schade die zij hebben aangericht. laten we zeggen 1000 euro per maand per dader, levenslang.
Lijkt me niet echt realistisch, jou wel?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 26 juli 2015 @ 18:25:56 #149
117098 Hathor
Effe niet
pi_154652585
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 18:00 schreef KreKkeR het volgende:
Apart....

[..]

[..]

Volgens mij is het wel zomer, maar goed..
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 26 juli 2015 @ 18:27:00 #150
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_154652610
Uitzetten zal niet haalbaar zijn voor mensen die onze nationaliteit hebben (of in dit geval de Franse).

Een beetje middeleeuwen herinvoeren in het westers strafrecht zou misschien wel zijn. Straffen bedenken die echt als straf gevoeld worden. In het geval van door religie of overtuiging veroorzaakte misdrijven, straffen bedenken die juist die religie of overtuiging aanpakken. Hoe erger (Voor de dader) hoe beter.

In dit geval bijvoorbeeld de daders naakt op het marktplein en bekogelen met rotte tomaten. En dat dan ook filmen en in het journaal. Zonder balkje(s) natuurlijk.

Lijfstraffen klinkt misschien ver van ons bed, ik denk dat het voor sommige bevolkingsgroepen het enige is wat afschrikwekkend genoeg is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')