SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
[ Bericht 1% gewijzigd door Houtenbeen op 25-07-2015 20:13:51 ]
twitter:Weerplaza twitterde op zaterdag 25-07-2015 om 12:10:31Officiële noordwesterstorm. KNMI meet in hele uren. Van 11 tot 12 uur stond er 21,5 m/s, dat is ruim in de 9 Bft. 9e #julistorm sinds 1906! reageer retweet
quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:12 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:Weerplaza twitterde op zaterdag 25-07-2015 om 12:10:31Officiële noordwesterstorm. KNMI meet in hele uren. Van 11 tot 12 uur stond er 21,5 m/s, dat is ruim in de 9 Bft. 9e #julistorm sinds 1906! reageer retweet
Jawel, de dijken zijn onlangs nog verhoogd dus we zitten weer goed nu.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bestaat dat nog? Ik dacht dat de zee Leiden inmiddels bereikt had toen ik net naar buiten liep
Het water komt hiet aardig dicht bij die strandtent ... http://hdtv.webcam.nl/natural-high/quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:20 schreef Infection het volgende:
[..]
Die kitesurfers...
Ik zag de kustwacht al langs komen racen net.
De Kustwacht oefent vaak met dit weer, mocht het nodig zijn. Doen ze in Katwijk ook vaak, tijdens een stormpje.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:20 schreef Infection het volgende:
[..]
Die kitesurfers...
Ik zag de kustwacht al langs komen racen net.
Ik heb m'n vrouw buiten gezet.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:23 schreef sararaats het volgende:
alles wat weg kan vliegen staat binnen
quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:24 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik heb m'n vrouw buiten gezet.
Nu maar hopen.
Die verdienen het gewoon om tot spaanplaat vermalen te worden.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:23 schreef Greys het volgende:
En toch weer caravans op de weg op bruggen enzo he![]()
[ afbeelding ]
En dan wanneer het mis gaat heel verontwaardigd zijn.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:23 schreef Greys het volgende:
En toch weer caravans op de weg op bruggen enzo he![]()
[ afbeelding ]
Vind ik niet, het is hier prachtig weer.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:26 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Weer waarschuwing is in mijn ogen wel terecht vandaag trouwens.
Ik heb geen idee waar jij nu bent. Maar hier is het terechtquote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:27 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Vind ik niet, het is hier prachtig weer.
Zo een caravan die van de weg af blaast een weiland in is niet het probleem, dan is het eigen domme schuld. Maar als dat ergens op een drukke weg gebeurt dan staat al het verkeer weer vast.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:26 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
En dan wanneer het mis gaat heel verontwaardigd zijn.
Het is al een tijd zo dat het KNMI niet zomaar overgaat op code rood, wanneer ze dat doen is het doorgaans gewoon terecht. In het verleden strooiden ze met weeralarmen, maar ze hebben dat allemaal aangepast volgens mijquote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:26 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Weer waarschuwing is in mijn ogen wel terecht vandaag trouwens.
Beter een keer code rood geven , en dat mensen dan niet de weg op gaan, dan dat niet doen. en de hel breekt los.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:30 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Het is al een tijd zo dat het KNMI niet zomaar overgaat op code rood, wanneer ze dat doen is het doorgaans gewoon terecht. In het verleden strooiden ze met weeralarmen, maar ze hebben dat allemaal aangepast volgens mij.
Die hoef je toch alleen maar een bezem te geven?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:24 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik heb m'n vrouw buiten gezet.
Nu maar hopen.
Laatste weeralarm was blijkbaar 9 juni vorig jaar.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:30 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Het is al een tijd zo dat het KNMI niet zomaar overgaat op code rood, wanneer ze dat doen is het doorgaans gewoon terecht. In het verleden strooiden ze met weeralarmen, maar ze hebben dat allemaal aangepast volgens mij.
De Pinkpop-stormquote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:34 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Laatste weeralarm was blijkbaar 9 juni vorig jaar.
Ik snap niet dat die assholes niet begrijpen dat ze niet alleen zichzelf in gevaar brengen maar ook degenen die naast en achter ze rijden.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Die verdienen het gewoon om tot spaanplaat vermalen te worden.
Het is alleen harde wind vandaag, het water staat wel iets hoger dan normaal, maar niet spectaculair.quote:
Gelukkig maar want anders krijg je juist een averechts effect, dan nemen mensen alarmen niet meer serieus en krijg je alsnog vervelende gevolgen.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:30 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Dat is gewoon een matige photoshopquote:
Dit is zo ongeveer het weer nu in Scheveningen, en kijk nu eens naar dat kalme water op de photoshopquote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:13 schreef Duikbril112 het volgende:
Is die foto real?
Hier waait het goed! Maar ik lees dat het nog 'maar' windkracht 5 is,. Huh?
Dat gaat lekker tekeer zeg. Wel typisch dat ze de tent aan de rechterkant niet neergehaald hebben.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:05 schreef GekkePoes het volgende:
http://hdtv.webcam.nl/deining/
water staat hier al flink hoog.
(alleen jammer dat die camera zo spastisch is, en steeds zo snel naar een ander punt beweegt.)
Golven van 2 tot 3 meter.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dit is zo ongeveer het weer nu in Scheveningen, en kijk nu eens naar dat kalme water op de photoshop
[ afbeelding ]
En onweer vanmorgenquote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:30 schreef Zolderkamer het volgende:
Grappig.. het waait hier echt nauwelijks in Grunn, vanmorgen wel een enorme regenbui, en nu wat bewolking, maar nog gewoon redelijk warm..
quote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[ afbeelding ]
1 van de hoofdwegen naar Scheveningen geblokkeerd door dit boompje
N206quote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:41 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bij Noordwijk / Katwijk.
lolquote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:41 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bij Noordwijk / Katwijk.
Hmm liggen daar nou ook auto's onder rechts?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:43 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
lol
Dit (foto) is bij mij vlakbij...
[ afbeelding ]
Jaquote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:44 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Hmm liggen daar nou ook auto's onder rechts?
Takken beginnen hier ook in het rond te vliegen nu.quote:
Sinterklaasstorm 2013quote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:49 schreef Nattekat het volgende:
Wanneer is eigenlijk de laatste code rood van forcefield-north?
twitter:GerritHiemstra twitterde op zaterdag 25-07-2015 om 13:50:20De #storm beperkt zich tot een opvallend, rel. klein gebied. In ZW-NL is het al aan het afnemen. In O-NL begrijpen ze de ophef vast niet. reageer retweet
twitter:112Schiphol twitterde op zaterdag 25-07-2015 om 13:52:46Verder zijn platformmedewerkers druk bezig met bagagekarren op tilt, omgewaaide borden, loslatende dakdelen en rondvliegende containers. reageer retweet
Oja, vliegende tuinsetsquote:
Met een duikbril overleef je het welquote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:55 schreef Duikbril112 het volgende:
JA MENSEN HET EINDE DER TIJDEN IS NU ECHT BEGONNEN! REN WEG NU HET NOG KAN!!
STUUR DIT BERICHT DOOR NAAR 10 VRIENDEN EN JE ZULT OVERLEVEN.
Nee toch niet voor Leiden:quote:
dan wordt het 28 oktober 2013quote:Het KNMI heeft donderdag vanaf 12.00 uur code rood afgekondigd voor de provincies Noord-Holland, Friesland, Groningen, het waddengebied en het IJsselmeer.
Ja, die bui was echt ziekquote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:59 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Wat een wind in Den Haag: het lijkt wel herfst. Vannacht heeft het hier nog behoorlijk geonweerd.
quote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:54 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Het lijkt erop dat ze maar 1 baan gebruiken en van oost richting west landen momenteel op Schiphol
http://www.flightradar24.com/52.31,4.82/12
quote:Op zaterdag 25 juli 2015 14:02 schreef computergirl het volgende:
het regent in ieder geval heeeeel hard in Amsterdam en dat duurt nog uren zo te zien op buienradar.
Ja klopt: ik werd wakker van een paar klappen die redelijk dichtbij waren.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 14:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ja, die bui was echt ziek![]()
![]()
Pittig exemplaar hoor!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |