Door die was ik juist wel verrast, gewoon opgezet zonder dat ik enig idee had wat het was. Voor docu's vind ik een traditionele zender totaal overbodig.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik geloof best dat er leuke docu's op netflix staan, de meeste muziek docu's kijk ik ook wel (die ik in het muziek documentaire topic in MUZ vind) maar verrast worden door mijn eigen keuze gaat me nooit lukken omdat ik die keuze maak.
Die sugarman docu is toch helemaal doodgespamd overal wel jammer want het was verassender geweest als je het einde niet kende....quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:17 schreef Chewie het volgende:
[..]
Door die was ik juist wel verrast, gewoon opgezet zonder dat ik enig idee had wat het was. Voor docu's vind ik een traditionele zender totaal overbodig.
ja wat een bagger is dat geworden zegquote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:21 schreef Dagonet het volgende:
Een hele dag Discovery op de achtergrond doe je idd nu ook niet meer omdat het allemaal in scene gezette realitymeuk is.
Heb deze zo ongeveer in het begin van Netflix gekeken en had er nog nooit van gehoord, maar kan ook komen omdat ik alleen tv kijk voor nieuws en sport (en sommige andere live evenementen)quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Die sugarman docu is toch helemaal doodgespamd overal wel jammer want het was verassender geweest als je het einde niet kende....
History is wat dat betreft nog erger geworden.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja wat een bagger is dat geworden zeg
Dual Survival is wel tof ondanks dat het helemaal in scene is gezet.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja wat een bagger is dat geworden zeg
Heb al jaren geen NL zenders meer, bevalt me prima.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 11:14 schreef speknek het volgende:
Het is dat mijn vrouw het nog wil behouden (vnl voor achtergrondlawaai lijkt het) en ik ergens het gevoel heb dat ik bij een ramp het journaal moet hebben, anders had ik mijn digitenne ook opgezegd.
Ik ben helemaal klaar met de hersenloze programmering van de Nederlandse zenders. Ik dacht dat SBS permanent in de financiële problemen zat, maar ergens in het afgelopen decennium hebben de andere omroepen dit als lichtend voorbeeld gezien en zijn ze mij kwijtgeraakt.
Netflix is veel betere kwaliteit, heeft meer keus, EN is goedkoper dan een tv abonnement. Toedeledoki Hilversum.
Momenteel heb ik geen abo voor de kabeltelevisie en geen Netflix, als ik op een van de twee een abo zou nemen, wat ik waarschijnlijk in de toekomst wel eens ga doen (het lijkt me zeker interessant zo gauw 4k de standaard wordt (dataopslag) maar het duurt nog jaren alvorens zo'n monitor en een glasvezelaansluiting betaalbaar worden), dan is het een hele gemakkelijke keuze: Netflix. Onze kabelzenders hebben slechts 1 troef: eigengemaakte programma's, die zijn in de regel niet zo geweldig dat ik daar een abo voor over heb en je kan de meeste van die programma's ook via hun website bekijken.quote:Op donderdag 23 juli 2015 11:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bij de introductie van Netflix in Nederland werd het al voorspeld. In de VS is het al uitgekomen. Steeds minder jongeren kijken nog naar de traditionele televisie. In dit artikel wordt gesproken over 10 tot 15% minder, wat al een enorme impact heeft. In Nederland waar de beschikbaarheid van breedband hoger is dan in de VS, nl. 95%, zal dat proces nog sneller gaan, schat men. En na de jongeren komen hier al snel de ouderen.
De televisie is op de middellange tot lange termijn (5 tot 10 jaar) ten dode opgeschreven. Weet Hilversum dit al? Weet de politiek dit al?
Nee.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:52 schreef Chewie het volgende:
Searching for Sugar Man (2012) - IMDb
Dit is ook een leuke docu op netflix
Als ze voldoende contact met jongeren hebben dan zouden ze dat moeten weten. Ik vind het geen probleem als er een aantal nationale commerciële zenders verdwijnen. Er zullen vast wel eigen programma's gemaakt blijven worden (er is geld mee te verdienen zolang voldoende mensen die specifieke programma's bekijken), de vraag is of dat die ook op zo'n dienst als Netflix gaan komen of dat ze die via een eigen kanaal blijven distribueren.quote:Op donderdag 23 juli 2015 11:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bij de introductie van Netflix in Nederland werd het al voorspeld. In de VS is het al uitgekomen. Steeds minder jongeren kijken nog naar de traditionele televisie. In dit artikel wordt gesproken over 10 tot 15% minder, wat al een enorme impact heeft. In Nederland waar de beschikbaarheid van breedband hoger is dan in de VS, nl. 95%, zal dat proces nog sneller gaan, schat men. En na de jongeren komen hier al snel de ouderen.
De televisie is op de middellange tot lange termijn (5 tot 10 jaar) ten dode opgeschreven. Weet Hilversum dit al? Weet de politiek dit al?
Je kan toch ook via de website van de NPO naar het journaal kijken? Allerlei websites kan je volgen voor live-updates.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 11:14 schreef speknek het volgende:
Het is dat mijn vrouw het nog wil behouden (vnl voor achtergrondlawaai lijkt het) en ik ergens het gevoel heb dat ik bij een ramp het journaal moet hebben, anders had ik mijn digitenne ook opgezegd.
Er worden al series gemaakt exclusief voor Netflix, mooie voorbeelden: House of Cards, Orange is the new black. Maar ook Videoland, een Nederlandse vod-service had ook al een eigen serie gemaakt paar maanden geleden. Speelfilms niet, die hebben natuurlijk een ander verdienmodel.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als ze voldoende contact met jongeren hebben dan zouden ze dat moeten weten. Ik vind het geen probleem als er een aantal nationale commerciële zenders verdwijnen. Er zullen vast wel eigen programma's gemaakt blijven worden, de vraag is of dat die ook op zo'n dienst als Netflix gaan komen of dat ze die via een eigen kanaal blijven distribueren.
Ik kijk naar beide series.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er worden al series gemaakt exclusief voor Netflix, mooie voorbeelden: House of Cards, Orange is the new black.
Daar heb ik niets van gehoord. Ik heb geen interesse in nationale series.quote:Maar ook Videoland, een Nederlandse vod-service had ook al een eigen serie gemaakt paar maanden geleden.
Holy crap. Je weet dat die mensen (Hilversum) in hun eigen wereldje leven maar dat het zo erg is...quote:Op donderdag 23 juli 2015 11:22 schreef yvonne het volgende:
Bij RTL4 gisteravond ( shownieuws?) verwezen de presentatoren gister naar Netflix series voor de zomer omdat er verder niks was
Zomerstops? In Nederland wel.quote:Op donderdag 23 juli 2015 11:31 schreef Dagonet het volgende:
Dingen als zomerstops zijn volgens mij ook wel funest aan het worden voor de programmering.
Die voorselectie wordt nu ook gemaakt, door buitenlandse zenders, websites zoals IMDB, gewone kijkers die er verstand van hebben en die dezelfe smaak hebben, je vrienden etc.quote:Op donderdag 23 juli 2015 12:08 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind niet dat tv ten dode opgeschreven zou moeten zijn. Het is een prachtig medium met unieke mogelijkheden. Helaas worden die verkwanseld.
Keuzevrijheid is waardevol, ik ben ook blij met vergroting daarvan, maar die moet niet worden overschat. Bij een zelfbedieningsrestaurant heb je doorgaans ook meer keuze dan bij een normaal restaurant, maar dat maakt de avond niet per se genoeglijker. Er is niet zoveel mis met professionals die een voorselectie maken: wij weten wat goed is, we hebben gezocht naar het best en dit is wat wij u gaan voorschotelen. Het is helemaal niet zo vanzelfsprekend dat ik dat zelf beter zou kunnen, als ik de tijd en de energie al daarin zou willen steken.
De NPO zal vast ook wel blijven bestaan, of dat dat via de coax-kabel met eenrichtingsverkeer is zullen we moeten afwachten maar dat doet er weinig toe. Een programma zoals DWDD kan ook prima 1 keer per dag het programma uploaden op het internet en live uitzenden bij die upload. Daar is niets mis mee, mensen zullen het wel weten te vinden als het goed is.quote:Ten tweede is er nog steeds behoefte aan een soort 'common knowledge', ik weet, maar ik weet ook dat jij hetzelfde weet. We kunnen het ergens over hebben zonder helemaal bij het begin te hoeven beginnen. Je ziet dat een populair programma als DWDD daarop inhaakt. Wat het programma doet is eigenlijk al die verschillende bronnen weer tot één collectief geheugen maken. De manier waarop vind ik persoonlijk afschuwelijk, maar het geeft wel aan dat mensen niet op hun eilandjes van hun eigen keuzevrijheid willen blijven zitten, maar ze iets willen delen.
Dan komen we weer terug op het feit dat de NPO gewoon kan blijven bestaan, hooguit verandert de distributie.quote:Ook heeft TV de potentie van duurzaamheid, door een grote organisatie en een groot publiek. Er kunnen instituten ontstaan, zoals Zomergasten, de Blackadder reeks, Have I got news for you, bord op schoot Studio Sport.
Vikings heb ik helaas nog niet gezien, het staat op mijn lijstje. Kenmerkend van televisie kijken anno 2015, je hebt zo veel keuze dat het bijna niet meer bij te houden is. Je kijkt alleen niet meer per se via de coax-kabel.quote:Op donderdag 23 juli 2015 18:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb het op mijn werk nooit over wat er op tv was, mijn collegas ook niet trouwens.
Kan me herinneren dat je Koot&Bie gezien moest hebben vroeger.
Oh ik lieg, heb het nog wel eens gehad over Top Gear, maar ja, dat is ook voorbij
Nu hebben we het wel over dat je Breaking Bad moet kijken, of Orange is the New Black, Vikings.
Oh ja, daar doen ze idd niet aan stops.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zomerstops? In Nederland wel.
In de USA weten ze beter, de laatste jaren had je sommige van de beste series tijdens de zomermaanden. Kijk bijvoorbeeld eens naar Covert Affairs (5 seizoenen, nu afgelopen), een hele leuke serie voor in de zomermaanden.
quote:TV kijken zonder kabels - Vodafone TV Anywhere en KPN Play
In Nederland lijkt het nog niet zo’n ding te zijn: cord cutting. In de Verenigde Staten zitten aanbieders van televisie veel meer in hun maag met jonge mensen die hun tv-abonnement opzeggen, of er zelfs helemaal nooit een nemen, en in plaats daarvan naar Netflix en YouTube kijken. Ze liften hooguit nog gratis mee op het HBO-account van hun ouders.
[...]
Suits is inderdaad ook een mooi voorbeeld van een goede zomerserie.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 14:50 schreef Dagonet het volgende:
niet aan stops.
Suits bijvoorbeeld, begint in juni, stopt in juli, begint weer in februari, eindigt in april
Bijna alle series hebben niet
Uitstel van executie. In Nederland zal je dit de komende 10 jaar ook veel zien, mensen moeten alleen nog even wennen aan de alternatieve manieren. Rationeel gezien is er weinig reden om een televisiekabelabo te behouden (je kan alles zien via andere wegen en dit beter en je kan ook nog eens meer zien via die andere wegen wanneer je dat wil), tenzij je via koppelverkoop wordt gedwongen om dat te behouden. Helaas is in Nederland koppelverkoop toegestaan en wordt hier dan ook gebruik van gemaakt door sommige bedrijven. De mensen willen echter niet lang meer dat kabeltelevisieabo behouden dus de vraag naar enkel een internetabo voor minder geld dan de combinatie van beide zal toenemen en luider worden.quote:
Veel Nederlanders zijn nogal conservatief, zie je ook met Internetwinkels, daar waar NL eerst een voorrijderspositie had hebben D en UK links en rechts ingehaald. In de UK bv boekt vrijwel iedereen reizen via het internet en zijn reisbureaus vrijwel volledig verdwenen.quote:Op zondag 26 juli 2015 12:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Uitstel van executie. In Nederland zal je dit de komende 10 jaar ook veel zien, mensen moeten alleen nog even wennen aan de alternatieve manieren.
Ik heb persoonlijk ook niets met series. Ik heb ooit eens een tijdje 'Prison Break' gekeken, maar na anderhalf seizoen begon het allemaal wel erg langdradig te worden. Alleen 'the Shield' heb ik, op het laatste seizoen na, volledig uitgekeken. Echter wel op dvd en (dus) op momenten dat het mij uit kwam.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:49 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dit dus. Ik heb geen zin om actief op zoek te gaan naar content en vind het soms juist leuk om ergens langs te komen dat misschien niet helemaal in mijn straatje past. Ik heb dan ook echt helemaal niets met Netflix en lijk soms wel de enige Nederlander (samen met mijn vriendin) die absoluut geen interesse heeft in series kijken. Als je dat tegen iemand zegt, wordt er vol ongeloof gereageerd en altijd gezegd "probeer het eens, het is echt verslavend", maar nee, dat werkt voor mij echt niet zo. Heb me bijvoorbeeld eens voorgenomen om aan Californication te beginnen en de serie is best leuk, maar na drie afleveringen vergeet ik weer waar ik mee bezig was en laat ik het zo een jaar links liggen. Ik heb ook een hekel aan het feit dat alles maar via filmpjes moet, die tig filmpjes die iedereen altijd doorstuurt en deelt kijk ik ook echt nooit, ik vind het echt zonde van mijn tijd.
Jij bent laat begonnen aan HoC. Geweldige serie, ja.quote:Op zondag 26 juli 2015 12:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Gisteren begonnen aan de remake van House of Cards, erg goed gedaan, gelijk drie afleveringen gekeken, lang geleden dat we zo laat in bed kwamen.
Orange is the new black hadden we de laatste aflevering van door.
In NL heeft toch ook al een flinke sanering in fysieke reisbureaus plaatsgevonden. Dat het misschien niet zo snel gaat als in andere landen is zonder cijfers niet meer dan een subjectieve waarneming.quote:Op zondag 26 juli 2015 12:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Veel Nederlanders zijn nogal conservatief, zie je ook met Internetwinkels, daar waar NL eerst een voorrijderspositie had hebben D en UK links en rechts ingehaald. In de UK bv boekt vrijwel iedereen reizen via het internet en zijn reisbureaus vrijwel volledig verdwenen.
Effe switchen naar een ander land (zie OP netflix topic in TV), en de content daar bekijken.quote:Op zondag 26 juli 2015 12:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Nadeel van Netflix vind ik wel weer dat de content erg veel amerikaans is. Daar waar je op DVD nog bij kleinere uitgevers/distributeurs nog wel eens een leuke Franse, Deense of Spaanse film kon vinden (ik zou Torrente echt niet willen hebbem gemist) is dat bij Netflix veel minder. De infrastructuur voor distributie van onafhankelijke/arthouse of gewone mainstream uit ander landen dan de VS is nog steeds drager georiënteerd maar hoe lang blijft die drager nog?
Heeft meerdere redenenquote:Op zondag 26 juli 2015 12:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij bent laat begonnen aan HoC. Geweldige serie, ja.
Dat hoeft bij Netflix juist niet, die weten als geen ander hoe ze je series moeten aanbevelen waarvan de kans is groot is dat je ze leuk vindt, dat is hun brood en boter. Verder is het niet zo moeilijk, het gaat veel via mond op mond en je hoeft maar een paar grote zenders in de USA in de gaten en de UK in de gaten te houden, die kondigen af en toe aan wat de nieuwe serieus worden, je kijkt eventjes op IMDB waar het over gaat, je probeert het een keer als het je interesseert en dan weet je genoeg.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:49 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dit dus. Ik heb geen zin om actief op zoek te gaan naar content
National Geographic heeft zo nu en dan nog wel eens een interessante docu's over bijv. de tweede wereldoorlog, maar dat wordt dan weer allemaal op zijn Amerikaans, overdreven sensationeel gebracht.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:26 schreef Chewie het volgende:
[..]
History is wat dat betreft nog erger geworden.
NGC heeft af en toe nog wel leuke ruimte docu's.
Ze passen het aanbod aan op basis van land/vraag waarbij Nederland heel erg Hollywood is georiënteerd. Hopelijk verandert dat nog wat in de toekomst.quote:Op zondag 26 juli 2015 12:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Nadeel van Netflix vind ik wel weer dat de content erg veel amerikaans is.
quote:Op zondag 26 juli 2015 12:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Nadeel van Netflix vind ik wel weer dat de content erg veel amerikaans is. Daar waar je op DVD nog bij kleinere uitgevers/distributeurs nog wel eens een leuke Franse, Deense of Spaanse film kon vinden (ik zou Torrente echt niet willen hebbem gemist) is dat bij Netflix veel minder. De infrastructuur voor distributie van onafhankelijke/arthouse of gewone mainstream uit ander landen dan de VS is nog steeds drager georiënteerd maar hoe lang blijft die drager nog?
Zolang je zelf het land kan kiezen zoals dat nu is vind ik het aanvaardbaar. Ik zit er niet op te wachten om Flikken Maastricht en Goede Tijden Slechte Tijden te zien in plaats van series die ik nu volg.quote:Op zondag 26 juli 2015 12:38 schreef Aether het volgende:
[..]
Ze passen het aanbod aan op basis van land/vraag waarbij Nederland heel erg Hollywood is georiënteerd. Hopelijk verandert dat nog wat in de toekomst.
Lang zo erg niet als Duitsland. Amazon heeft veel britse seriesquote:Op zondag 26 juli 2015 12:38 schreef Aether het volgende:
[..]
Ze passen het aanbod aan op basis van land/vraag waarbij Nederland heel erg Hollywood is georiënteerd. Hopelijk verandert dat nog wat in de toekomst.
het probleem is dat ze denken te weten wat ik leuk vind, maar 90% van de tijd zitten ze fout (voor mij). Amerikaanse series boeien mij geen hol. Ik volg een aantal japanse series maar die hebben ze niet. Netflix is voor mij totaal niet interessant, net als heel veel andere streaming diensten. Het is zo amerikaans/westers gericht...quote:Op zondag 26 juli 2015 12:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat hoeft bij Netflix juist niet, die weten als geen ander hoe ze je series moeten aanbevelen waarvan de kans is groot is dat je ze leuk vindt, dat is hun brood en boter. Verder is het niet zo moeilijk, het gaat veel via mond op mond en je hoeft maar een paar grote zenders in de USA in de gaten en de UK in de gaten te houden, die kondigen af en toe aan wat de nieuwe serieus worden, je kijkt eventjes op IMDB waar het over gaat, je probeert het een keer als het je interesseert en dan weet je genoeg.
OK maar doel ook op films/series uit Azië en Midden- en Zuid-Amerika, iets dat Netflix Amerika wel meer heeft. Het vinden van films of series waarvan je het bestaan niet kent.quote:Op zondag 26 juli 2015 13:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lang zo erg niet als Duitsland. Amazon heeft veel britse series
Hey, dat is nieuw voor me. Ik zat tot december 2014 bij Ziggo en toen kon het nog niet... Goede ontwikkeling!quote:Op donderdag 23 juli 2015 18:04 schreef boik het volgende:
[..]
dat kan bij upc/ziggo gewoon, tot 7 dagen kan je alles vanuit de gids terugkijken
alleen met een speciale abboquote:Op donderdag 23 juli 2015 18:04 schreef boik het volgende:
[..]
dat kan bij upc/ziggo gewoon, tot 7 dagen kan je alles vanuit de gids terugkijken
Dit schreeuwen we al meer dan 15 jaar maar het valt allemaal wel mee hoor, de TV blijft verrassend sterk, vooral een paar jaar geleden met Voice of Holland etc. Op de zaterdagavond samen TV kijken is wel iets wat ontzettend veel families nog steeds doen. Het gaat krimpen, inderdaad omdat kinderen van nu gewend zijn Enzo Knol op hun iPad te kijken, maar voor simpel volk zal het nog heel lang zijn waarde hebben.quote:Op donderdag 23 juli 2015 11:40 schreef Q. het volgende:
Hilversum leeft nog in de jaren 80. Die gaan deze strijd echt nooit kunnen winnen. Televisie is een verouderd concept wat de jongere generaties compleet niet meer aanspreekt. Wie wil er nou nog op vaste momenten naar vaste programma's kijken?
En ik denk dat dat steeds meer gaat worden in de toekomst. Gratis zenders met platte pulp en heel veel reclame, en de rest achter de decoder of on-demand.quote:Op zondag 2 augustus 2015 09:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Topgear gaat naar amazon prime. Dat is jammer voor de Nederlandse fans, maar tekenend voor streamingdiensten, er is geld voor dus de kijkcijfertrekkers worden opgekocht.
Je gaat te veel uit van je eigen mening man, bv dat de series op netflix beter zijn (wat ook zo is) maar ik zie familie van mij met drie jonge kinderen toch echt niet house of cards kijken op de zaterdagavond. Of whatever welke serie op netflix staat.. Nee, die kijken Voice of Holland, Jongens tegen de Meisjes, dat soort dingen, het sociale aspect van samen TV kijken moet je niet onderschatten.quote:Op zondag 26 juli 2015 12:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Uitstel van executie. In Nederland zal je dit de komende 10 jaar ook veel zien, mensen moeten alleen nog even wennen aan de alternatieve manieren. Rationeel gezien is er weinig reden om een televisiekabelabo te behouden (je kan alles zien via andere wegen en dit beter en je kan ook nog eens meer zien via die andere wegen wanneer je dat wil), tenzij je via koppelverkoop wordt gedwongen om dat te behouden. Helaas is in Nederland koppelverkoop toegestaan en wordt hier dan ook gebruik van gemaakt door sommige bedrijven. De mensen willen echter niet lang meer dat kabeltelevisieabo behouden dus de vraag naar enkel een internetabo voor minder geld dan de combinatie van beide zal toenemen en luider worden.
Op de lange termijn maakt het weinig uit. Al die mensen die nu betalen voor een kabelabo zullen betalen voor een dienst zoals Netflix, de behoefte aan goed entertainment blijft bestaan dus er zal een goede balans ontstaan met dat verschil dat de gladde marketingjongens ons meer via andere wegen zullen gaan terroriseren (internet, product placement).
Ik weet niet wat er aan flaws in zouden moeten zitten, en vind het aanbod tov de prijs erg goed.quote:Op zondag 2 augustus 2015 12:22 schreef Donnis het volgende:
[..]
Dit schreeuwen we al meer dan 15 jaar maar het valt allemaal wel mee hoor, de TV blijft verrassend sterk, vooral een paar jaar geleden met Voice of Holland etc. Op de zaterdagavond samen TV kijken is wel iets wat ontzettend veel families nog steeds doen. Het gaat krimpen, inderdaad omdat kinderen van nu gewend zijn Enzo Knol op hun iPad te kijken, maar voor simpel volk zal het nog heel lang zijn waarde hebben.
En netflix heeft ook nog ontzettend veel flaws dus zo makkelijk verslaan ze de TV niet, er staan bijna alleen oude series en films van rond 2000 op en het Amerikaans aanbod mag je niet zien.
quote:Op zondag 2 augustus 2015 12:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik weet niet wat er aan flaws in zouden moeten zitten, en vind het aanbod tov de prijs erg goed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |