abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 juli 2015 @ 14:15:56 #101
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154567107
quote:
2s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Precies zoals op de tv. Dus dan zou tv wel een sterke concurentie positie moeten hebben want ze hebben hetzelfde als streamingdiensten. Ik denk dat het dus uiteindelijk gewoon neerkomt op aanbod.
Nee, want bij streaming bepaal jíj het tijdstip dat je kijkt, en wanneer je het afkijkt, en of en waar de pauzes zitten.
Je bepaalt zelfs wáár je het kijkt.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Moderator donderdag 23 juli 2015 @ 14:16:30 #102
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_154567124
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:15 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nee, want bij streaming bepaal jíj het tijdstip dat je kijkt, en wanneer je het afkijkt, en of en waar de pauzes zitten.
Je bepaalt zelfs wáár je het kijkt.
Net als bij tv...

Of althans net als de NPO dus dan is dat nog geen concurentie voor hilversum persee.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_154567156
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:12 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Maar dat heb je op je tv ook, je zal toch moeten inloggen.
Tja, ik heb nu liever eenmaal één apparaat, met één bediening waar ik lekker alles op kan kijken wat ik wil met supersimpele bediening. De oplossingen die je nu ziet en die jij aandraagt zijn redelijk omslachtig als je wilt bereiken wat ik zou willen. Als ik nu chromecast gebruik moet én m'n telefoon of tablet erbij pakken, de APP opstarten, Chromecast selecteren en ik moet de de source van m'n tv aanpassen zodat de Chromecast input is. Als ik vervolgens klaar ben met kijken en ik wil weer wat anders kijken moet ik het riedeltje achterstevoren uitvoeren.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  donderdag 23 juli 2015 @ 14:19:20 #104
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154567199
quote:
2s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:16 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Net als bij tv...
Nee, bij TV ben je
a) afhankelijk van de locatie waar de TV is met toegang tot het kanaal dat je wil zien. Als ik in de tuin wil kijken, of in bad
b) afhankelijk van reclame-onderbrekingen (lang niet iedereen heeft de mogelijkheid tot pauzeren)
c) afhankelijk van uitzendtijden (lang niet alles is beschikbaar via oa Uitzending Gemist of is slechts tijdelijk beschikbaar
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  donderdag 23 juli 2015 @ 14:22:11 #105
117098 Hathor
Effe niet
pi_154567278
Ik hoor anders mensen alleen maar klagen over het aanbod van Netflix, dus zo'n vaart zal het allemaal niet lopen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Moderator donderdag 23 juli 2015 @ 14:22:16 #106
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_154567283
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:19 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nee, bij TV ben je
a) afhankelijk van de locatie waar de TV is met toegang tot het kanaal dat je wil zien. Als ik in de tuin wil kijken, of in bad
b) afhankelijk van reclame-onderbrekingen (lang niet iedereen heeft de mogelijkheid tot pauzeren)
c) afhankelijk van uitzendtijden (lang niet alles is beschikbaar via oa Uitzending Gemist of is slechts tijdelijk beschikbaar
Tja als je alles wat je niet op een tv bekijkt geen tv noemt dan klopt dat, al is een tv ook maar gewoon een monitor (en vice versa) Verder weet je ook niet of alles bij elke streaming dienst voor altijd beschikbaar is.

Met andere woorden streaming en tv zijn voor mij dezelfde dingen. En aangezien de titel in dit topic over hilversum gaat en die al een streaming dienst aanbieden is dit een vraag over de concurentie tussen 2 streaming diensten en het uiteindelijke verschil is slechts aanbod.
pi_154567289
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:09 schreef Staal het volgende:

[..]

Precies. Dat is exact waar mijn kritiek ook ligt. Als je bepaalde criteria niet kent hoe moet je dan ooit een filter ontwikkelen? En dan is het ook nog opvallend hoe leraren in het onderwijs hierop achterlopen.
Ook dat, je hebt al aardig wat kennis nodig om te kunnen beoordelen of een bron of de informatie betrouwbaar is. Maar uberhaupt, je moet al kennis hebben om te bepalen of er iets de moeite van het opzoeken waard is en of er iets op te zoeken is. Je moet weten wat je niet weet, en een beetje een beeld hebben van wat er te weten valt, daarvoor moet je al kennis hebben. Een idee, al is het maar voor een werkstuk of zo, bestaat vaak uit het mogelijke verband tussen twee of drie feiten, zonder de parate kennis daarvan, komt dat idee er niet.

quote:
Overigens zie je dat ook wel bij wat oudere users. Die sturen me gerust iets met Niburu als bron. Doing. Laat maar.
Kennis wordt al langer met dedain bekeken. Als je dat niet hebt kun je veel dingen totaal niet in een context plaatsen, en ben je hulpeloos uitgeleverd aan de bron.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 23 juli 2015 @ 14:24:41 #108
117098 Hathor
Effe niet
pi_154567353
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:19 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nee, bij TV ben je
Het is 2015...mensen hebben tegenwoordig tv in de keuken, badkamer, slaapkamer en huiskamer, en met een verlengsnoer heb je er ook een in de tuin als het moet.
pi_154567388
Tv kijk in alleen live (nieuws en sport) of sporadisch iets educatiefs voor de rest is er alleen maar aids op. :N
Voor de rest gewoon Netflix of andere bronnen en lekker kijken wat en wanneer je wilt zonder reclame. :Y
  donderdag 23 juli 2015 @ 14:26:27 #110
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_154567407
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:38 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Laat TV aanbieders een duurder abonnement zónder reclame aanbieden. Zolang je maar kunt kiezen.
Dat werkt niet, want de programma's zijn op reclame gericht. Zo'n 20% van elk TV-programma bestaat uit: "straks komt dit" gevolgd door "we hebben net gezien dat..."...
censuur :O
pi_154567444
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:26 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat werkt niet, want de programma's zijn op reclame gericht. Zo'n 20% van elk TV-programma bestaat uit: "straks komt dit" gevolgd door "we hebben net gezien dat..."...
In de huidige situatie wel ja. Zoiets moet ook i.s.m. gebeuren. later in kunnen starten maar dan zonder reclames.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  donderdag 23 juli 2015 @ 14:30:19 #112
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154567518
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:24 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het is 2015...mensen hebben tegenwoordig tv in de keuken, badkamer, slaapkamer en huiskamer, en met een verlengsnoer heb je er ook een in de tuin als het moet.
Inderdaad, dankzij TV apps op tablets en telefoons.
  donderdag 23 juli 2015 @ 14:30:58 #113
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154567532
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:27 schreef Multatilu het volgende:

[..]

In de huidige situatie wel ja. Zoiets moet ook i.s.m. gebeuren. later in kunnen starten maar dan zonder reclames.
Netflix bedoel je. Of Youtube.
  donderdag 23 juli 2015 @ 14:34:41 #114
117098 Hathor
Effe niet
pi_154567621
quote:
6s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:30 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Inderdaad, dankzij TV apps op tablets en telefoons.
Niks apps, ik heb gewoon 3 tv's. Twee ervan zijn weliswaar van het kaliber draagbaar, maar dat maakt het niet minder makkelijk. Niks fijners als even lekker op bed naar je favoriete programma gaan liggen kijken.
  Moderator donderdag 23 juli 2015 @ 14:34:46 #115
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_154567624
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:26 schreef RemcoDelft het volgende:
"we hebben net gezien dat..."
Bloed irritant zelfs het NOS journaal doet dat

Straks na de reclame het nieuws met de een debat over griekenland.

Reclame

In deze uitzending o.a. nieuws over een debat in griekenland
...
Er is een debat in griekenland
...
Dit was het nieuws met de belangrijkste punten er was een debat in griekenland

|:( Is dit het journaal of NOS geheugen trainer |:(
  donderdag 23 juli 2015 @ 14:37:01 #116
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154567694
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:34 schreef Hathor het volgende:

[..]

Niks apps, ik heb gewoon 3 tv's. Twee ervan zijn weliswaar van het kaliber draagbaar, maar dat maakt het niet minder makkelijk. Niks fijners als even lekker op bed naar je favoriete programma gaan liggen kijken.
Mijn bank ligt meer dan prima.
  donderdag 23 juli 2015 @ 14:40:27 #117
117098 Hathor
Effe niet
pi_154567809
quote:
6s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:37 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Mijn bank ligt meer dan prima.
De mijne niet, ik heb tweezitters, en daar kan ik niet lekker gestrekt op liggen. Ik kijk trouwens de laatste tijd vaker op de PC dan iets anders, en das een stuk minder relaxed in een bureaustoel. Zo heb ik laatst nog de complete Hobbit trilogie zitten kijken op popcorntime, en das toch best een lange zit.
  donderdag 23 juli 2015 @ 14:41:26 #118
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154567838
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:40 schreef Hathor het volgende:

[..]

De mijne niet, ik heb tweezitters, en daar kan ik niet lekker gestrekt op liggen. Ik kijk trouwens de laatste tijd vaker op de PC dan iets anders, en das een stuk minder relaxed in een bureaustoel. Zo heb ik laatst nog de complete Hobbit trilogie zitten kijken op popcorntime, en das toch best een lange zit.
Heb je een TV met USB ingang? Plug er een Chromecast in, stream het naar je TV.
pi_154567852
quote:
2s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Precies zoals op de tv. Dus dan zou tv wel een sterke concurentie positie moeten hebben want ze hebben hetzelfde als streamingdiensten. Ik denk dat het dus uiteindelijk gewoon neerkomt op aanbod.
Daar komt het ook op neer, het gezellig samen kijken geld ook maar voor een paar programma's en voor die programma's voegt een traditionele zender al niet veel meer toe. Van het overige aanbod verliest de reguliere tv het altijd van de streamingsdiensten. Dat komt door aanbod, gemak en omdat streamingdiensten zoals Netflix geen last hebben van kijkcijfers en de daaraan gekoppelde reclameinkomsten waardoor series minder snel geschrapt worden.
  donderdag 23 juli 2015 @ 14:43:07 #120
117098 Hathor
Effe niet
pi_154567886
quote:
5s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:41 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Heb je een TV met USB ingang? Plug er een Chromecast in, stream het naar je TV.
Niet op de huidige, maar die gaat binnenkort toch de deur uit omdat de kleur wat te wensen overlaat, de vervanger zal dat wel hebben.
  donderdag 23 juli 2015 @ 14:50:41 #121
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_154568064
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:58 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat kan met streamen ook, het is eigenlijk niet anders dan via de reguliere tv zenders en nogmaals streamen kan ook prima live.

er is dus geen verschil met WidM uitzenden op donderdagavond en daarna beschikbaar maken via uitzending gemist.

[..]

Dat kan met streamen dus ook

[..]

Ja en dat kan met WidM dus op de huidige manier ook, zie het verschil niet.

Voor zulke programma's maakt het helemaal niet uit hoe het word uitgezonden, via internet of via een tv zender.
Natuurlijk kan het allemaal ook via streaming en kan het dan ook in de badkamer/via tablet en weet-ik-het-wat niet allemaal.

Maar de 'traditionele televisie' zal daarmee niet verdwijnen. Het heeft nu eenmaal charme om met een groep mensen klaar te gaan zitten voor een programma/sportevenement.
En dan kunnen series en dergelijke allemaal wel on-demand in bed gekeken worden, de reguliere televisie zal niet zo gauw verdwijnen.

Vergelijk het met boeken. Die hebben ook enorm onder de concurrentie geleden van radio en televisie. Toch lezen mensen ze nog steeds. Minder dan vroeger uiteraard, maar verdwijnen zal het niet.
Radio hetzelfde verhaal. Vroeger zaten hele gezinnen avonden lang naast de radio. Met de televisie en nu internet is dat allemaal verleden tijd, maar toch heeft de radio wel zijn bescheiden rol in het dagelijks leven ingenomen. Dat zal met reguliere televisie niet anders zijn.
pi_154568187
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:50 schreef Jovatov het volgende:

Maar de 'traditionele televisie' zal daarmee niet verdwijnen. Het heeft nu eenmaal charme om met een groep mensen klaar te gaan zitten voor een programma/sportevenement.
En hoe kan dat niet met online streaming? Totaal onzinnige stelling van je waarin je alleen maar aangeeft de mogelijkheden van streaming niet te begrijpen. Streaming is niet alleen kijken wanneer het jou uitkomt, streaming kan live.

Juist een programma als Wie is de Mol is zeer geschikt voor zo'n model, "live" op een bepaald tijdstip met interactieve mogelijkheden. Maar voor programma's als het journaal en DWDD geld dit net zo goed.

Het enige verschil is dat je niet een hele avond aan programma's voorgeprogrammeerd krijgt.

Ja boeken lezen mensen nog steeds, ze halen ze alleen wel op andere manieren in huis, als e-book, of bezorgd via bol/amazon/etc.
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:00:11 #123
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154568308
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:41 schreef Chewie het volgende:
omdat streamingdiensten zoals Netflix geen last hebben van kijkcijfers
Nou, ook bij hen gaat het natuurlijk om kijkcijfers, als een programma geen kijkers trekt zal het niet snel een nieuw seizoen krijgen. Een streamingdienst heeft echter wel veel beter inzicht in de kijkcijfers dan een TV-omroep, helemaal omdat een tv-provider dat soort info niet door mag spelen.

Ik verwacht dat het niet lang zal duren voor een programma als de Daily Show of Last Week Tonight verhuist naar een Netflix.
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:00:31 #124
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_154568315
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:55 schreef Chewie het volgende:

[..]

En hoe kan dat niet met online streaming? Totaal onzinnige stelling van je waarin je alleen maar aangeeft de mogelijkheden van streaming niet te begrijpen. Streaming is niet alleen kijken wanneer het jou uitkomt, streaming kan live.

Juist een programma als Wie is de Mol is zeer geschikt voor zo'n model, "live" op een bepaald tijdstip met interactieve mogelijkheden. Maar voor programma's als het journaal en DWDD geld dit net zo goed.

Het enige verschil is dat je niet een hele avond aan programma's voorgeprogrammeerd krijgt.

Ja boeken lezen mensen nog steeds, ze halen ze alleen wel op andere manieren in huis, als e-book, of bezorgd via bol/amazon/etc.
Ik snap heus wel dat streaming live kan.

Maar neem bijvoorbeeld de Olympische Spelen, dan gooit de NOS een stuk of tien live streams online. Dan kan je dus kijken wat je wil, maar er is ook een Nederland 1-stream die een selectie daarvan maakt.

Naar mijn idee zal zo'n Nederland 1 stream niet verdwijnen. De aandacht die de NOS daaraan kan geven (interviews en dergelijke) samen met het (voor mij persoonlijk wel belangrijke) 'gevoel' samen met nog miljoenen Nederlanders te kijken maakt dat op die manier televisie kijken niet zal verdwijnen.

Alle live-streams en keuze-aanbod ten spijt kent een 'voorgeprogrammeerde' stream ook zo zijn voordelen. Niet voor niets dat dat al vijftig jaar prima werkt.
  Moderator donderdag 23 juli 2015 @ 15:05:22 #125
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_154568433
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:00 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Ik snap heus wel dat streaming live kan.

Maar neem bijvoorbeeld de Olympische Spelen, dan gooit de NOS een stuk of tien live streams online. Dan kan je dus kijken wat je wil, maar er is ook een Nederland 1-stream die een selectie daarvan maakt.

Naar mijn idee zal zo'n Nederland 1 stream niet verdwijnen. De aandacht die de NOS daaraan kan geven (interviews en dergelijke) samen met het (voor mij persoonlijk wel belangrijke) 'gevoel' samen met nog miljoenen Nederlanders te kijken maakt dat op die manier televisie kijken niet zal verdwijnen.

Alle live-streams en keuze-aanbod ten spijt kent een 'voorgeprogrammeerde' stream ook zo zijn voordelen. Niet voor niets dat dat al vijftig jaar prima werkt.
Je geeft nu wel een extreem fout voorbeeld omdat de NOS de rechten voor de OS dus niet meer heeft :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')