abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154557105
Meld hier:
• Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.
• Hoeveel lessen je hebt gehad.
• Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
• Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken.
• Wanneer je geslaagd bent.

De geslaagden van 2004 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2005 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2008 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2009 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2010 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2011 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2012 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2013 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2014 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2015 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2015:

Powerkiter: 19-1-2015
Reemi: 5-2-2015
Minimunt: 10-2-2015
Raczki: 12-2-2015
LasTeR: 25-2-2015
Nattekat: 9-3-2015

Iedereen die de komende tijd theorie en/of praktijkexamen heeft. Succes! ^O^

PS: TS kan je alleen de eerste 48 uur na het maken van dit topic in de OP zetten. Daarna is bewerken van de OP niet meer mogelijk.
  donderdag 23 juli 2015 @ 00:04:56 #2
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_154557193
ik moet wel zeggen dat mijn rijleraar echt heel streng is. Altijd 103/104 rijden ipv 100, als je 99 rijdt begint hij al te zuchten dat ik het verkeer hinder, als ik iemand in heb gehaald altijd gelijk weer op de rechterbaan rijden, enz.

Maar volgens mij is dat ook wel nodig als ik de posts hier lees.
pi_154557207
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 00:04 schreef Ypmaha het volgende:
ik moet wel zeggen dat mijn rijleraar echt heel streng is. Altijd 103/104 rijden ipv 100, als je 99 rijdt begint hij al te zuchten dat ik het verkeer hinder, als ik iemand in heb gehaald altijd gelijk weer op de rechterbaan rijden, enz.

Maar volgens mij is dat ook wel nodig als ik de posts hier lees.
Beetje lef hebben is in het verkeer niet volledig overbodig nee.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_154560108
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 00:04 schreef Ypmaha het volgende:
ik moet wel zeggen dat mijn rijleraar echt heel streng is. Altijd 103/104 rijden ipv 100, als je 99 rijdt begint hij al te zuchten dat ik het verkeer hinder, als ik iemand in heb gehaald altijd gelijk weer op de rechterbaan rijden, enz.

Maar volgens mij is dat ook wel nodig als ik de posts hier lees.
Niet 99 mogen rijden is onzin maar gebruik wel altijd de rechter rijstrook als het mogelijk is.
  donderdag 23 juli 2015 @ 10:38:49 #5
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_154561337
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 00:05 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Beetje lef hebben is in het verkeer niet volledig overbodig nee.
maar als ik dan 105 rijd, rijd ik volgens hem weer te snel :')
pi_154563225
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 10:38 schreef Ypmaha het volgende:

[..]

maar als ik dan 105 rijd, rijd ik volgens hem weer te snel :')
Regels zijn regels. Maar je moet je gewoon niet teveel inhouden, want dan lijk je zo onzeker. En dat werkt in je nadeel bij het rijexamen.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_154566266
Heeft iemand hier misschien nog zo'n cd-rom liggen met oefenexamens die ik kan overnemen?
  donderdag 23 juli 2015 @ 13:56:08 #8
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_154566603
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 00:04 schreef Ypmaha het volgende:
ik moet wel zeggen dat mijn rijleraar echt heel streng is. Altijd 103/104 rijden ipv 100, als je 99 rijdt begint hij al te zuchten dat ik het verkeer hinder, als ik iemand in heb gehaald altijd gelijk weer op de rechterbaan rijden, enz.

Maar volgens mij is dat ook wel nodig als ik de posts hier lees.
Nou ja, er zit een afwijking in de kilometerteller. Wat rijd je dan liever? De absolute ondergrens, of tegen de bovengrens aan? Het spreekt voor zich, dat die ondergrens de doorstroming gemiddeld genomen niet zal bevorderen.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  donderdag 23 juli 2015 @ 18:08:43 #9
423984 defokkingfoker
Holy fucking shit
pi_154573754
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:44 schreef Evi90 het volgende:
Heeft iemand hier misschien nog zo'n cd-rom liggen met oefenexamens die ik kan overnemen?
Zijn makkelijk te downloaden ;)

Wel de wat oudere versie.. weet niet of de nieuwere online staan
Ik ben geil
pi_154573891
Over het algemeen rijd iedereen hier in de omgeving rond de 10 boven max. Dus ik doe gezellig mee want je moet niet de doorstroming hinderen :)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Moderator donderdag 23 juli 2015 @ 19:01:38 #11
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_154575115
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 18:15 schreef delano.888 het volgende:
Over het algemeen rijd iedereen hier in de omgeving rond de 10 boven max. Dus ik doe gezellig mee want je moet niet de doorstroming hinderen :)
Oh dat valt nog mee.

Op vakantie in Italië afgelopen maand kwam ik tot de conclusie dat iedereen daar 30 boven de max reed. :')
pi_154575752
quote:
99s.gif Op donderdag 23 juli 2015 18:08 schreef defokkingfoker het volgende:

[..]

Zijn makkelijk te downloaden ;)

Wel de wat oudere versie.. weet niet of de nieuwere online staan
Ja klopt, heb er vanmiddag twee gedownload uit 2008 & 2011. Zijn nog steeds dezelfde regels neem ik aan :P
  donderdag 23 juli 2015 @ 19:30:46 #13
423984 defokkingfoker
Holy fucking shit
pi_154575846
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 19:26 schreef Evi90 het volgende:

[..]

Ja klopt, heb er vanmiddag twee gedownload uit 2008 & 2011. Zijn nog steeds dezelfde regels neem ik aan :P
Gevaarherkenning is wel hetzelfde.. bij dat andere deel kunnen enkele vragen wel gewijzigd zijn ;)
Ik ben geil
pi_154576911
quote:
99s.gif Op donderdag 23 juli 2015 19:30 schreef defokkingfoker het volgende:

[..]

Gevaarherkenning is wel hetzelfde.. bij dat andere deel kunnen enkele vragen wel gewijzigd zijn ;)
Hm ok, zal er op letten. Heb net nog een 2012 versie van Vekabest gevonden dus ik kan ff vooruit :)
pi_154576997
Ik haat theorie-examen. Door dat ene foutje zie ik het negatief in. :')?
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_154577283
Ik ga nu in september rijden en en afrijden in tilburg.

Opgehaald van station bij anwb en 29 mijn examen gepland
pi_154577991
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 20:12 schreef Opsonisatie het volgende:
Ik haat theorie-examen. Door dat ene foutje zie ik het negatief in. :')?
Komt goed :)
pi_154578170
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 20:41 schreef SRWR3 het volgende:

[..]

Komt goed :)
O+ O+
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
  donderdag 23 juli 2015 @ 20:54:59 #19
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_154578467
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 20:20 schreef tailfox het volgende:
Ik ga nu in september rijden en en afrijden in tilburg.

Opgehaald van station bij anwb en 29 mijn examen gepland
Zo'n spoedcursus?
pi_154579927
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 20:54 schreef Ypmaha het volgende:

[..]

Zo'n spoedcursus?
semi.

Ik kon pas in eind september op en ik wilden (hun ook) dat er geen weken niet rijden in zaten.

Dus 12 uur over 3 weken
  donderdag 23 juli 2015 @ 22:41:50 #21
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_154582478
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 21:31 schreef tailfox het volgende:

[..]

semi.

Ik kon pas in eind september op en ik wilden (hun ook) dat er geen weken niet rijden in zaten.

Dus 12 uur over 3 weken
Dat zijn ongeveer twaalf lessen. Heb je nooit eerder les gehad, want anders lijkt me dat vrij kort.
pi_154582938
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:41 schreef Ypmaha het volgende:

[..]

Dat zijn ongeveer twaalf lessen. Heb je nooit eerder les gehad, want anders lijkt me dat vrij kort.
6 lessen van 2 uur.

Ik ben al 3 keer opgeweest
  donderdag 23 juli 2015 @ 23:29:43 #23
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_154583837
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:55 schreef tailfox het volgende:

[..]

6 lessen van 2 uur.

Ik ben al 3 keer opgeweest
opgeweest = examen gedaan?
pi_154594977
Klopt het dat een beginnersrijbewijs een felle kleur heeft dan een gewone rijbewijs ?
pi_154595342
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 13:38 schreef SRWR3 het volgende:
Klopt het dat een beginnersrijbewijs een felle kleur heeft dan een gewone rijbewijs ?
Nee ze zijn allebei fel roze :')
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_154595343
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 13:38 schreef SRWR3 het volgende:
Klopt het dat een beginnersrijbewijs een felle kleur heeft dan een gewone rijbewijs ?
Nee. :o

En dat het dan ook na vijf jaar automatisch verkleurt of zo? :P
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_154595386
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 13:38 schreef SRWR3 het volgende:
Klopt het dat een beginnersrijbewijs een felle kleur heeft dan een gewone rijbewijs ?
Omg je bent opgelicht
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_154595413
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 13:48 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Nee ze zijn allebei fel roze :')
Ehm, van een bekende is ie ''lichtroze''

Hoe komt dat
pi_154595459
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 13:49 schreef Opsonisatie het volgende:

[..]

Omg je bent opgelicht
Ik heb die van mij niet eens opgehaald.
pi_154595602
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 13:50 schreef SRWR3 het volgende:

[..]

Ehm, van een bekende is ie ''lichtroze''

Hoe komt dat
T is maar net wat je licht noemt ik vind het onnodig die vage roze kleur, had lekker mooi blauw gedaan ofzo.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_154595723
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 13:51 schreef SRWR3 het volgende:

[..]

Ik heb die van mij niet eens opgehaald.
Ik maakte maar een grapje :P tot zover ik het weet is zo een rozig.
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_154599108
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 18:15 schreef delano.888 het volgende:
Over het algemeen rijd iedereen hier in de omgeving rond de 10 boven max. Dus ik doe gezellig mee want je moet niet de doorstroming hinderen :)
Hoe kun je de doorstroming hinderen als je netjes de maximum snelheid rijdt?
Je hindert toch ook niet de doorstroming als je bij een rood verkeerslicht stopt?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 16:44:14 #33
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_154600873
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 15:52 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Hoe kun je de doorstroming hinderen als je netjes de maximum snelheid rijdt?
Je hindert toch ook niet de doorstroming als je bij een rood verkeerslicht stopt?
In de ogen van de examinator zal je eerder de doorstroming hinderen bij 100 op de teller dan bij 105 op de teller. Liever tegen de bovengrens dan tegen de ondergrens aan is het devies. Vergeet niet dat een kilometerteller gemiddeld een kilometer of 5/6 afwijkt. 95 teller wordt dan al gauw 90, en 105 al gauw 100. Wat rijd je dan liever, als de situatie het toelaat?
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_154601709
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 15:52 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Hoe kun je de doorstroming hinderen als je netjes de maximum snelheid rijdt?
Je hindert toch ook niet de doorstroming als je bij een rood verkeerslicht stopt?
Ik heb bij rijles geleerd dat je mee moet rijden met het verkeer. Dus als je als enige exact max rijd hinder je de doorstroming.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_154602914
Zien jullie het verschil :



pi_154603159
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 17:10 schreef delano.888 het volgende:
Ik heb bij rijles geleerd dat je mee moet rijden met het verkeer. Dus als je als enige exact max rijd hinder je de doorstroming.
Hoezo?
Het verkeer mag niet sneller doorstromen dan met de maximum snelheid.
Als ik netjes de max rijdt dan hinder ik de anderen dus niet in het rijden met de toegestane snelheid.

En als bestuurders die sneller willen rijden me kunnen inhalen dan hebben ze geen hinder van me als ze harder willen rijden.

En als inhalen niet mogelijk is dan rijdt iedereen in het treintje achter me met dezelfde snelheid als ik en rij ik dus met het verkeer mee.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 18:00:29 #37
405872 roosszz
never give up!
pi_154603478
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 17:43 schreef SRWR3 het volgende:
Zien jullie het verschil :

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
pi_154603960
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 17:43 schreef SRWR3 het volgende:
Zien jullie het verschil :

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
De streepjescode en categorieën in volgorde van zwaarte.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_154604292
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 17:43 schreef SRWR3 het volgende:
Zien jullie het verschil :

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat is gewoon een andere (nieuwere) versie. Heeft 0,0 niks met beginner/geen beginner te maken. Er is trouwens nog een nieuwere versie (2015) met een raampje er in.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 17:50 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Hoezo?
Het verkeer mag niet sneller doorstromen dan met de maximum snelheid.
Als ik netjes de max rijdt dan hinder ik de anderen dus niet in het rijden met de toegestane snelheid.

En als bestuurders die sneller willen rijden me kunnen inhalen dan hebben ze geen hinder van me als ze harder willen rijden.

En als inhalen niet mogelijk is dan rijdt iedereen in het treintje achter me met dezelfde snelheid als ik en rij ik dus met het verkeer mee.
Mij is het dus anders geleerd.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_154605181
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 17:50 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Hoezo?
Het verkeer mag niet sneller doorstromen dan met de maximum snelheid.
Als ik netjes de max rijdt dan hinder ik de anderen dus niet in het rijden met de toegestane snelheid.

En als bestuurders die sneller willen rijden me kunnen inhalen dan hebben ze geen hinder van me als ze harder willen rijden.

En als inhalen niet mogelijk is dan rijdt iedereen in het treintje achter me met dezelfde snelheid als ik en rij ik dus met het verkeer mee.
Ga voor de grap eens meten bij een treintje, als de voorste 80 rijd, dan rijd de achterste meestal 60-70.. Dat is niet bevordelijk hoor...

Sowieso mensen die aan de maximum houden, binnen de bebouwde snap ik het, maar op een snelweg of een lege provincieweg mag je best 10 km harder rijden. Tenzij je zuinig wil rijden op de snelweg, wat ik soms ook doe, 110 op rechts, maar als ik moet inhalen doe ik dat gewoon met gepaste snelheid dus -> 130..
pi_154605902
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 19:13 schreef Doublepain het volgende:
Ga voor de grap eens meten bij een treintje, als de voorste 80 rijd, dan rijd de achterste meestal 60-70.. Dat is niet bevordelijk hoor...
Die achterste ziet dan vanzelf het treintje van hem wegrijden en als hij dan denkt dat hij niet meer in het treintje rijdt dan versnelt hij weer.

Maar als je voor de doorstroming 10 km harder dan toegestaan moet rijden, waarom hebben ze er dan geen borden met 10 km meer neergezet?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_154606079
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 19:42 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Die achterste ziet dan vanzelf het treintje van hem wegrijden en als hij dan denkt dat hij niet meer in het treintje rijdt dan versnelt hij weer.
Dat is juist toch hinderlijk? Je kan geen constante snelheid vasthouden.
Maar als je voor de doorstroming 10 km harder dan toegestaan moet rijden, waarom hebben ze er dan geen borden met 10 km meer neergezet?
Er staat nergens dat het moet, alleen als je 10 auto's achter je hebt dan is het wel bevordelijk het te doen. Net als dat richtingaanwijzer aan doen bij de rotonde niet verplicht is en zo heb je nog wel meer dingen. Maar ik denk dat jij je rijbewijs nog niet danwel kort in bezit hebt. Dan snap ik het wel, dan komt het nog wel.

pi_154606255
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 19:51 schreef Doublepain het volgende:
Dat is juist toch hinderlijk? Je kan geen constante snelheid vasthouden.
Als je voorganger met een constante snelheid rijdt dan kan jij ook met een constante snelheid rijden.
Dan is het alleen een kwestie van hoe dicht op je voorganger je wil rijden.
Als je slecht bent in afstand houden dan zul je inderdaad vaak moeten vertragen en versnellen.
quote:
Er staat nergens dat het moet, alleen als je 10 auto's achter je hebt dan is het wel bevordelijk het te doen.
En wat dan als ik 10 km harder ga rijden en de rest doet dat ook?
Dan heb ik nog steeds 10 auto's achter me. Moet ik dan weer 10 km harder gaan?
quote:
Maar ik denk dat jij je rijbewijs nog niet danwel kort in bezit hebt. Dan snap ik het wel, dan komt het nog wel.
Ik rij al anderhalf jaar met een rijbewijs.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_154606491
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 18:37 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dat is gewoon een andere (nieuwere) versie. Heeft 0,0 niks met beginner/geen beginner te maken. Er is trouwens nog een nieuwere versie (2015) met een raampje er in.

[..]

Mij is het dus anders geleerd.
Dat bedoel ik juist. De nieuwe versie heeft meer ''roze'' erin.
pi_154606826
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 20:05 schreef SRWR3 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik juist. De nieuwe versie heeft meer ''roze'' erin.
Heeft alleen niks met wel of niet beginner te maken.

En daarnaast is er nog een nieuwe versie dan deze 2.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_154606994
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 20:17 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Heeft alleen niks met wel of niet beginner te maken.

En daarnaast is er nog een nieuwe versie dan deze 2.
Ah, ok. Plaatje van 2015 ?

pi_154607022
Waarom vraag je het en post het vervolgens zelf :')
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_154607050
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 18:21 schreef Ridocar het volgende:

[..]

De streepjescode en categorieën in volgorde van zwaarte.
Dat staat toch op de achterkant ?
pi_154607081
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 20:24 schreef delano.888 het volgende:
Waarom vraag je het en post het vervolgens zelf :')
Mijn post :

Ah, ok. Plaatje van 2015 ?

Met een vraagteken.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 22:34:25 #50
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_154610782
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 17:50 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Hoezo?
Het verkeer mag niet sneller doorstromen dan met de maximum snelheid.
Als ik netjes de max rijdt dan hinder ik de anderen dus niet in het rijden met de toegestane snelheid.

En als bestuurders die sneller willen rijden me kunnen inhalen dan hebben ze geen hinder van me als ze harder willen rijden.

En als inhalen niet mogelijk is dan rijdt iedereen in het treintje achter me met dezelfde snelheid als ik en rij ik dus met het verkeer mee.
Stel je de volgende situatie voor:

Je rijdt vooraan in een 'treintje'. Jij rijdt op de teller pre-cies 100. Er is geen linkerbaan, dus niemand kan je inhalen. Wedden dat je na een poosje seintjes en toeters krijgt? Je rijdt dan namelijk geen echte 100 kilometers en je hindert de rest daarmee, die dat wel wil rijden. Je lijkt niet te begrijpen dat teller =/= echte snelheid. Zit zo een verschil van 5 kilometer per uur in, en dat bedoel ik als -5 kilometer per uur. Dan ben je net als die opa's die van mening zijn de juiste snelheid te rijden, en er dan onder zitten. Dat wil je toch niet op je geweten hebben :9.

Ik wilde m'n venijnige opmerking voor me houden, tot ik zag dat je je rijbewijs al had:
Je lijkt of nooit opgelet te hebben tijdens je lessen, of een slechte instructeur te hebben gehad, of je snapt er gewoon geen flikker van. Bang voor boetes? Die zal je heus niet krijgen met 10km op de teller meer.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_154611775
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 22:34 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Stel je de volgende situatie voor:

Je rijdt vooraan in een 'treintje'. Jij rijdt op de teller pre-cies 100. Er is geen linkerbaan, dus niemand kan je inhalen. Wedden dat je na een poosje seintjes en toeters krijgt? Je rijdt dan namelijk geen echte 100 kilometers en je hindert de rest daarmee, die dat wel wil rijden. Je lijkt niet te begrijpen dat teller =/= echte snelheid. Zit zo een verschil van 5 kilometer per uur in, en dat bedoel ik als -5 kilometer per uur. Dan ben je net als die opa's die van mening zijn de juiste snelheid te rijden, en er dan onder zitten. Dat wil je toch niet op je geweten hebben :9.

Ik wilde m'n venijnige opmerking voor me houden, tot ik zag dat je je rijbewijs al had:
Je lijkt of nooit opgelet te hebben tijdens je lessen, of een slechte instructeur te hebben gehad, of je snapt er gewoon geen flikker van. Bang voor boetes? Die zal je heus niet krijgen met 10km op de teller meer.
degenen achter je die niet in kunnen zien dat je vertrouwt op de teller van de fabrikant en op basis daarvan maximum snelheid aanhoudt, zijn inderdaad diegenen die het seinen en toeteren erbij halen ja
  vrijdag 24 juli 2015 @ 23:16:49 #52
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_154612263
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 23:02 schreef DiceMan het volgende:

[..]

degenen achter je die niet in kunnen zien dat je vertrouwt op de teller van de fabrikant en op basis daarvan maximum snelheid aanhoudt, zijn inderdaad diegenen die het seinen en toeteren erbij halen ja
Lijkt me een heel erg algemeen bekend gegeven, dat een teller afwijkt? Of ik heb je post verkeerd begrepen?
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_154612727
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 23:16 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Lijkt me een heel erg algemeen bekend gegeven, dat een teller afwijkt? Of ik heb je post verkeerd begrepen?
Het is vooral de oudere generatie die niets moeten hebben van snelheid gebaseerd op gps. Verder let ik zelf wel op gps in plaats van de teller met name om de reden die jij aangeeft, daar niet van.

Wat ik bedoel is dat het 100 rijden op teller hoogstwaarschijnlijk wel wordt gedaan met intentie om binnen de grenzen van de wet zo snel mogelijk te rijden.

In dat geval vind ik toeters en lichtsignalen van anderen overbodig
  vrijdag 24 juli 2015 @ 23:32:33 #54
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_154612730
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 23:16 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Lijkt me een heel erg algemeen bekend gegeven, dat een teller afwijkt? Of ik heb je post verkeerd begrepen?
Die afwijking is met de jaren sterk verminderd.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  FOK!fotograaf vrijdag 24 juli 2015 @ 23:35:42 #55
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154612825
Valt wel mee. Je houdt het verschil tussen een nieuwe en een afgesleten band, druk, etc. Volgens mij zit het nog steeds tussen de 3 en 5 km/h.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154613738
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 23:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
Valt wel mee. Je houdt het verschil tussen een nieuwe en een afgesleten band, druk, etc. Volgens mij zit het nog steeds tussen de 3 en 5 km/h.
Hoe harder je gaat hoe meer die gaat afwijken geloof ik, maar max is 5 ong

Die van mij wijkt af na 130km, als mijn teller op 170 gaat, geeft mijn telefoon 166. Als ik 140 op de teller rijd, dan zit ik op 137 volgens mijn tel.

Maarja welk van de 2 nou gelijk heeft geen idee..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2015 00:07:29 ]
pi_154614475
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 22:34 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Stel je de volgende situatie voor:

Je rijdt vooraan in een 'treintje'. Jij rijdt op de teller pre-cies 100. Er is geen linkerbaan, dus niemand kan je inhalen. Wedden dat je na een poosje seintjes en toeters krijgt? Je rijdt dan namelijk geen echte 100 kilometers en je hindert de rest daarmee, die dat wel wil rijden. Je lijkt niet te begrijpen dat teller =/= echte snelheid. Zit zo een verschil van 5 kilometer per uur in, en dat bedoel ik als -5 kilometer per uur. Dan ben je net als die opa's die van mening zijn de juiste snelheid te rijden, en er dan onder zitten. Dat wil je toch niet op je geweten hebben :9.

Ik wilde m'n venijnige opmerking voor me houden, tot ik zag dat je je rijbewijs al had:
Je lijkt of nooit opgelet te hebben tijdens je lessen, of een slechte instructeur te hebben gehad, of je snapt er gewoon geen flikker van. Bang voor boetes? Die zal je heus niet krijgen met 10km op de teller meer.
Ik weet dat de teller wat naar boven afwijkt en ik rij over het algemeen ook met de wijzer een paar km rechts van het streepje.
En het CJIB kan bevestigen dat ik wel snel durf te rijden. ;)

Ik zie alleen niet in wat er zo vreselijk is aan niet altijd zo hard mogelijk willen rijden.
Als ik 75 ipv 80 rijd dan kost dat wel 3 seconden per kilometer.
En bij 115 ipv 120 is de vertraging slechts 1,3 s/km.
Is dat echt zo kritisch voor de doorstroming dat je elke km/h die je kunt erbij moet halen?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  FOK!fotograaf zaterdag 25 juli 2015 @ 00:42:46 #58
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154614802
Het is gewoon irritant. Ik zorg hier, nu zeker in de zomer (maar ook in de lente met de bloembollenvelden, ook al is 't hier niet de bollenstreek) met toeristen en dagjesmensen, dat ik voor de polderwegen voorop zit door links te staan en vlot weg te zijn. Scheelt je zomaar een rondje stoplichten wachten na een paar kilometer. 't Ritje van ca. 30 minuten kan met een paar treuzelaars zomaar 40 minuten duren, terwijl je 's nachts binnen 25 minuten eroverheen kan komen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 25 juli 2015 @ 00:44:11 #59
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_154614836
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 00:32 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Ik weet dat de teller wat naar boven afwijkt en ik rij over het algemeen ook met de wijzer een paar km rechts van het streepje.
En het CJIB kan bevestigen dat ik wel snel durf te rijden. ;)

Ik zie alleen niet in wat er zo vreselijk is aan niet altijd zo hard mogelijk willen rijden.
Als ik 75 ipv 80 rijd dan kost dat wel 3 seconden per kilometer.
En bij 115 ipv 120 is de vertraging slechts 1,3 s/km.
Is dat echt zo kritisch voor de doorstroming dat je elke km/h die je kunt erbij moet halen?
Persoonlijk, niet per se. Oog van de examinator, ja. Gezien dit het Rijbewijs-/Rijlestopic is, denk ik dat we de CBR-norm moeten aanhouden. Hoe onnozel het onder de streep ook is, ze rekenen je er wel op aan. Het is mij persoonlijk gebeurd op m'n tweede examen, "goede rit, maar de doorstroming.." want ik reed net 47 op de teller ipv 54, etc. Zelfs met niemand achter me!!

Denk dat we daarom het in dit topic in ieder geval wat minder moeten relativeren, en erop blijven hameren, dat het voor je examen erg belangrijk kan zijn, hoewel het in de realiteit geen moer uitmaakt.
Daarnaast zelf ook een vlotte doorrijder geworden na dat examen :9.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_154617965
Dat is dus waar we iedere keer weer over aan het steggelen zijn. Wetgeving vs CBR. Zolang laatstgenoemde zich wereldvreemd gedraagt blijven we zitten met net-geslaagden die als eerste dingen af moeten leren voor ze een beetje mee kunnen doen met het verkeer zonder irritant over te komen. Qua wereldvreemd zijn er voorbeelden genoeg:
Richting-naar-links-op-rotondes (verwarrend, want in het buitenland niet toegestaan)
Stoppen op opritten van snelwegen als het invoegen niet gaat (RVV verbiedt het stoppen op een snelweg)
Remtest van een aanhanger met oplooprem (alsof je überhaupt iets ermee kunt testen)
Afrijden met een LZV in een 30-zone (je komt daar gewoon nooit met zo'n combi)
Aanbevolen vrijwillige (dus verplichte) snelheid op examen = vmax+3 (Maximumsnelheid = vmax, punt)
Het nieuwe rijden (Probeer eens bij 2000rpm op te schakelen in een benzineauto én met het verkeer mee te komen, succes)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 25 juli 2015 @ 12:22:07 #61
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_154620716
Een van de eerste principes waar ik mee gekapt ben na het behalen van mijn papiertje is dat 'nieuwe rijden'. Dat beetje meer benzine, dat centenwerk, zorgt er wel mooi voor dat ik ook echt het gevoel heb mee te kunnen rijden. Ook in een Citroën C1 :9. Richting naar links op rotondes deed ik sowieso al amper, behalve dan op 't examen. Alsof het voor je achterligger aan het begin een fuck uitmaakt of jij driekwart gaat draaien of niet.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  FOK!fotograaf zaterdag 25 juli 2015 @ 13:40:15 #62
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154622279
An sich is het principe van het nieuwe rijden niet eens verkeerd. Niet onnodig toeren maken. Jammer dat dit in Nederland uitgelegd wordt als: Zo weinig mogelijk toeren. Schakelen bij 2000 toeren, hoe verzin je het? Weet je wanneer ik dat doe? Als het min 10 is en ik de straat uit rijd, dan probeer ik hem onder de 2k te houden. En ik ben ook van de afdeling starten en krabben (alhoewel ik meestal gewoon zo'n sprayflacon ruitontdooier heb en een scherm op de voorruit leg), anders kan ik alsnog stoppen omdat de ruiten beslaan.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154622959
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 13:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
An sich is het principe van het nieuwe rijden niet eens verkeerd. Niet onnodig toeren maken. Jammer dat dit in Nederland uitgelegd wordt als: Zo weinig mogelijk toeren. Schakelen bij 2000 toeren, hoe verzin je het? Weet je wanneer ik dat doe? Als het min 10 is en ik de straat uit rijd, dan probeer ik hem onder de 2k te houden. En ik ben ook van de afdeling starten en krabben (alhoewel ik meestal gewoon zo'n sprayflacon ruitontdooier heb en een scherm op de voorruit leg), anders kan ik alsnog stoppen omdat de ruiten beslaan.
Dat nieuwe rijden bij stoplichten is wel goed idee voor de doorstroming maar aan de andere kant, ik slijt liever mijn remmen af dan mijn koppeling..
pi_154635738
Aankomende maandag heb ik mijn theorie-examen. Heb flink zitten oefenen met theorie-examens door middel van dit boek:



Daarnaast heb ik dit boek gebruikt voor het leren (volgens mij een verkorte versie van de gebruikelijke theorieboeken, aangezien het maar 136 bladzijden heeft):



Wat betreft het tweede onderdeel (40 vragen, waarvan de foutenlimiet 5 is) gaat het prima, maar het eerste onderdeel (de eerste 25 vragen, waarvan de foutenlimiet 12 is) gaat naar mijn mening matig.

Bij het eerste onderdeel heb ik telkens tussen de 6 en 12 fout. Niet omdat ik het lastig vind, maar omdat de vragen best tricky zijn. Bij bepaalde vraagstukken waarbij ik denk dat ik moet 'remmen', is het antwoord 'gas loslaten' en andersom.

Maar goed, ik ben benieuwd hoe het maandag zal verlopen. Zijn de oefen theorie-examens van Vekabest representatief voor het echte theorie-examen? Ten slotte vraag ik mij af wat de tijdsduur is voor het beantwoorden van de vragen tijdens het theorie-examen. Weet iemand dat?
  FOK!fotograaf zaterdag 25 juli 2015 @ 23:22:02 #65
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154636246
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 22:57 schreef Super-B het volgende:
Bij het eerste onderdeel heb ik telkens tussen de 6 en 12 fout. Niet omdat ik het lastig vind, maar omdat de vragen best tricky zijn. Bij bepaalde vraagstukken waarbij ik denk dat ik moet 'remmen', is het antwoord 'gas loslaten' en andersom.
Remmen doe je in principe alleen bij acuut gevaar. Een overstekend kind bijvoorbeeld.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154636268
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 12:22 schreef OudeBok het volgende:
Een van de eerste principes waar ik mee gekapt ben na het behalen van mijn papiertje is dat 'nieuwe rijden'. Dat beetje meer benzine, dat centenwerk, zorgt er wel mooi voor dat ik ook echt het gevoel heb mee te kunnen rijden. Ook in een Citroën C1 :9. Richting naar links op rotondes deed ik sowieso al amper, behalve dan op 't examen. Alsof het voor je achterligger aan het begin een fuck uitmaakt of jij driekwart gaat draaien of niet.
Richting aangeven op een rotonde is ook niet alleen voor je achterligger. Maar vooral handig voor mensen die bij de rotonde van een andere kant komen. Als degene die er staat te wachten of aan komt rijden ziet dat jij afslaat, dan kan hij doorrijden. Net als dat het voor je achterligger bij een kruispunt ook weinig uit zal maken of je linksaf of rechtsaf gaat. Hij moet toch wachten tot je weg bent. Maar voor je tegenligger is dat best handig om te weten.
  FOK!fotograaf zaterdag 25 juli 2015 @ 23:25:40 #67
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154636311
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 23:23 schreef deezler het volgende:

[..]

Richting aangeven op een rotonde is ook niet alleen voor je achterligger. Maar vooral handig voor mensen die bij de rotonde van een andere kant komen. Als degene die er staat te wachten of aan komt rijden ziet dat jij afslaat, dan kan hij doorrijden. Net als dat het voor je achterligger bij een kruispunt ook weinig uit zal maken of je linksaf of rechtsaf gaat. Hij moet toch wachten tot je weg bent. Maar voor je tegenligger is dat best handig om te weten.
En daarom geef je alleen richting aan als je eraf gaat.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154636349
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 23:25 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En daarom geef je alleen richting aan als je eraf gaat.
Nee, waarom? Als ik mijn richtingaanwijzer naar links zet, dan kan iedereen zien dat ik minimaal driekwart rond moet. Als ik eraf ga, dan zet ik de richting naar rechts.
  FOK!fotograaf zaterdag 25 juli 2015 @ 23:28:12 #69
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154636366
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 23:27 schreef deezler het volgende:

[..]

Nee, waarom? Als ik mijn richtingaanwijzer naar links zet, dan kan iedereen zien dat ik minimaal driekwart rond moet. Als ik eraf ga, dan zet ik de richting naar rechts.
Alsof ik zie, als jij aan mijn kant bent, waar jij vandaan kwam op het moment dat ik vooraan sta. En hoe doe je dat dan bij rotondes met meer dan 4 afritten?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154636517
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 23:28 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Alsof ik zie, als jij aan mijn kant bent, waar jij vandaan kwam op het moment dat ik vooraan sta. En hoe doe je dat dan bij rotondes met meer dan 4 afritten?
Waar iemand vandaan komt, dat zie je ook niet. Wel zie je aan een linker richtingaanwijzer dat iemand de rotonde nog niet afgaat, en je dus (op de meeste rotondes) voorrang moet verlenen.

Zo moeilijk is het niet met rotondes. Ga je er bij de eerstvolgende afslag af, dan geef je meteen rechts aan. Ga je rechtdoor, dan geef je alleen richting aan wanneer je de rotonde verlaat, ga je verder dan rechtdoor, dan geef je richting aan naar links, en net voor je de rotonde verlaat (maar wel na de laatste afslag) schakel je de richtingaanwijzer naar rechts.
Maar ik mag toch hopen dat je dat allemaal tijdens de rijlessen is uitgelegd?
  FOK!fotograaf zaterdag 25 juli 2015 @ 23:42:56 #71
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154636670
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 23:34 schreef deezler het volgende:
Wel zie je aan een linker richtingaanwijzer dat iemand de rotonde nog niet afgaat,
Maar dat is toch ook zo als iemand geen richtingaanwijzer aan heeft? Immers, een rotonde is een doorgaande, zij het in een cirkel aangelegde, weg die alleen verlaten kan worden door rechtsaf te slaan (in landen waar rechts gereden wordt). Dus als iemand geen richting aan geeft, blijft hij toch de doorgaande weg volgen? En als hij richting naar rechts aan geeft, verlaat hij de rotonde. Feitelijk toch niets verschillend van een normale kruising met geregelde voorrang???

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 23:34 schreef deezler het volgende:
Maar ik mag toch hopen dat je dat allemaal tijdens de rijlessen is uitgelegd?
Nope. :s)
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154636839
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 23:34 schreef deezler het volgende:

Maar ik mag toch hopen dat je dat allemaal tijdens de rijlessen is uitgelegd?
Hier ook niet. Alleen knipperen als je eraf moet.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_154636873
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 23:42 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Maar dat is toch ook zo als iemand geen richtingaanwijzer aan heeft? Immers, een rotonde is een doorgaande, zij het in een cirkel aangelegde, weg die alleen verlaten kan worden door rechtsaf te slaan (in landen waar rechts gereden wordt). Dus als iemand geen richting aan geeft, blijft hij toch de doorgaande weg volgen? En als hij richting naar rechts aan geeft, verlaat hij de rotonde. Feitelijk toch niets verschillend van een normale kruising met geregelde voorrang???

[..]

Nope. :s)
Het geeft je medeweggebruikers meer duidelijkheid over welke richting je uit gaat.
Het niet gebruiken van je richtingaanwijzer zegt niet zoveel. Misschien ga je inderdaad nog verder op de rotonde, maar misschien werkt je richingaanwijzer niet, of misschien ben je een van die mensen die hun richtingaanwijzer nooit gebruikt.
Meer duidelijkheid zorgt voor een betere doorstroming. Op drukke punten of tijdstippen kan dat best veel tijd schelen.
  FOK!fotograaf zaterdag 25 juli 2015 @ 23:55:53 #74
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154636906
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 23:54 schreef deezler het volgende:
Het geeft je medeweggebruikers meer duidelijkheid over welke richting je uit gaat.
Maar hoe doe je dat dan met 5 afritten? Of 6?

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 23:54 schreef deezler het volgende:
Het niet gebruiken van je richtingaanwijzer zegt niet zoveel. Misschien ga je inderdaad nog verder op de rotonde, maar misschien werkt je richingaanwijzer niet, of misschien ben je een van die mensen die hun richtingaanwijzer nooit gebruikt.
Jup.
Kan, maar zo vaak komt dat niet voor.
En dan zou je wel linksknipperen?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154637061
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 23:55 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Maar hoe doe je dat dan met 5 afritten? Of 6?

Zo moeilijk is het niet met rotondes. Ga je er bij de eerstvolgende afslag af, dan geef je meteen rechts aan. Ga je rechtdoor, dan geef je alleen richting aan wanneer je de rotonde verlaat, ga je verder dan rechtdoor, dan geef je richting aan naar links, en net voor je de rotonde verlaat (maar wel na de laatste afslag) schakel je de richtingaanwijzer naar rechts.
quote:
Jup.
Kan, maar zo vaak komt dat niet voor.
En dan zou je wel linksknipperen?

Mensen die hun richtingaanwijzer niet gebruiken? Dat komt tegenwoordig erg vaak voor helaas. En niet alleen op rotondes overigens.
  zondag 26 juli 2015 @ 00:09:12 #76
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_154637135
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 23:34 schreef deezler het volgende:

[..]

Waar iemand vandaan komt, dat zie je ook niet. Wel zie je aan een linker richtingaanwijzer dat iemand de rotonde nog niet afgaat, en je dus (op de meeste rotondes) voorrang moet verlenen.

Zo moeilijk is het niet met rotondes. Ga je er bij de eerstvolgende afslag af, dan geef je meteen rechts aan. Ga je rechtdoor, dan geef je alleen richting aan wanneer je de rotonde verlaat, ga je verder dan rechtdoor, dan geef je richting aan naar links, en net voor je de rotonde verlaat (maar wel na de laatste afslag) schakel je de richtingaanwijzer naar rechts.
Maar ik mag toch hopen dat je dat allemaal tijdens de rijlessen is uitgelegd?
Zo heb ik het ook geleerd.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_154637190
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 00:09 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Zo heb ik het ook geleerd.
Met als kanttekening dat je eerst naar links knippert, na afslag 1 je knipperlicht uitzet en na afslag 2 je knipperlicht naar rechts aandoet als je er de derde afslag af wilt. Zo heb ik het althans geleerd. :)
Your opinion of me is none of my business.
  FOK!fotograaf zondag 26 juli 2015 @ 00:14:13 #78
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154637236
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 00:04 schreef deezler het volgende:
Mensen die hun richtingaanwijzer niet gebruiken? Dat komt tegenwoordig erg vaak voor helaas. En niet alleen op rotondes overigens.
Maar dan is overmatig knipperen door andere weggebruikers niet de oplossing. Net als de oplossing tegen te hard rijden bij scholen niet ligt in het meer controleren op snelheid op de autosnelweg. Het enige probleem dat je daarmee oplost, is dat van de staatskas die nog een gaatje heeft.

quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 00:04 schreef deezler het volgende:
Zo moeilijk is het niet met rotondes. Ga je er bij de eerstvolgende afslag af, dan geef je meteen rechts aan
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 00:04 schreef deezler het volgende:
ga je verder
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 00:04 schreef deezler het volgende:
dan geef je alleen richting aan wanneer je de rotonde verlaat
Zo, nu klopt ie.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 26 juli 2015 @ 00:20:02 #79
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_154637343
Ik heb het volgende geleerd, observeren waar je naar toe gaat :') rechts bij direct eraf en links bij een volgende afslag en pas rechts aangeven zodra je eraf gaat, dus niet na de eerste afslag uitzetten. En ik zit nog in mijn rijlessen, dus dit is vrij vers.

Maar ik moet werkelijk waar voor iedere scheet knipperen.
pi_154638198
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 00:20 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik heb het volgende geleerd, observeren waar je naar toe gaat :') rechts bij direct eraf en links bij een volgende afslag en pas rechts aangeven zodra je eraf gaat, dus niet na de eerste afslag uitzetten. En ik zit nog in mijn rijlessen, dus dit is vrij vers.

Maar ik moet werkelijk waar voor iedere scheet knipperen.
Het CBR wil dat, dus ja.

Ik snap de frustratie van Pizza, maar het is nu eenmaal een rijbewijstopic. Als het knipperen nodig is om een examinator tevreden te houden moet je dat vooral doen. Als je het maar na het slagen direct weer vergeet.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')