abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 juli 2015 @ 00:09:12 #76
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_154637135
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 23:34 schreef deezler het volgende:

[..]

Waar iemand vandaan komt, dat zie je ook niet. Wel zie je aan een linker richtingaanwijzer dat iemand de rotonde nog niet afgaat, en je dus (op de meeste rotondes) voorrang moet verlenen.

Zo moeilijk is het niet met rotondes. Ga je er bij de eerstvolgende afslag af, dan geef je meteen rechts aan. Ga je rechtdoor, dan geef je alleen richting aan wanneer je de rotonde verlaat, ga je verder dan rechtdoor, dan geef je richting aan naar links, en net voor je de rotonde verlaat (maar wel na de laatste afslag) schakel je de richtingaanwijzer naar rechts.
Maar ik mag toch hopen dat je dat allemaal tijdens de rijlessen is uitgelegd?
Zo heb ik het ook geleerd.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_154637190
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 00:09 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Zo heb ik het ook geleerd.
Met als kanttekening dat je eerst naar links knippert, na afslag 1 je knipperlicht uitzet en na afslag 2 je knipperlicht naar rechts aandoet als je er de derde afslag af wilt. Zo heb ik het althans geleerd. :)
Your opinion of me is none of my business.
  FOK!fotograaf zondag 26 juli 2015 @ 00:14:13 #78
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154637236
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 00:04 schreef deezler het volgende:
Mensen die hun richtingaanwijzer niet gebruiken? Dat komt tegenwoordig erg vaak voor helaas. En niet alleen op rotondes overigens.
Maar dan is overmatig knipperen door andere weggebruikers niet de oplossing. Net als de oplossing tegen te hard rijden bij scholen niet ligt in het meer controleren op snelheid op de autosnelweg. Het enige probleem dat je daarmee oplost, is dat van de staatskas die nog een gaatje heeft.

quote:
Zo moeilijk is het niet met rotondes. Ga je er bij de eerstvolgende afslag af, dan geef je meteen rechts aan
quote:
ga je verder
quote:
dan geef je alleen richting aan wanneer je de rotonde verlaat
Zo, nu klopt ie.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 26 juli 2015 @ 00:20:02 #79
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_154637343
Ik heb het volgende geleerd, observeren waar je naar toe gaat :') rechts bij direct eraf en links bij een volgende afslag en pas rechts aangeven zodra je eraf gaat, dus niet na de eerste afslag uitzetten. En ik zit nog in mijn rijlessen, dus dit is vrij vers.

Maar ik moet werkelijk waar voor iedere scheet knipperen.
pi_154638198
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 00:20 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik heb het volgende geleerd, observeren waar je naar toe gaat :') rechts bij direct eraf en links bij een volgende afslag en pas rechts aangeven zodra je eraf gaat, dus niet na de eerste afslag uitzetten. En ik zit nog in mijn rijlessen, dus dit is vrij vers.

Maar ik moet werkelijk waar voor iedere scheet knipperen.
Het CBR wil dat, dus ja.

Ik snap de frustratie van Pizza, maar het is nu eenmaal een rijbewijstopic. Als het knipperen nodig is om een examinator tevreden te houden moet je dat vooral doen. Als je het maar na het slagen direct weer vergeet.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf zondag 26 juli 2015 @ 01:20:52 #81
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154638242
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 01:16 schreef Ridocar het volgende:
Ik snap de frustratie van Pizza, maar het is nu eenmaal een rijbewijstopic. Als het knipperen nodig is om een examinator tevreden te houden moet je dat vooral doen. Als je het maar na het slagen direct weer vergeet.
Fair enough ;) vooral doen inderdaad op je examen. En als ze vragen waarom, geef dan ook mooi de uitleg van Deezler. Het is complete bullshit, maar zo lang het CBR in de positie zit dat ze alles kunnen eisen (en zelfs straffen op kunnen leggen als maatregel: ASP), komen we daar niet vanaf.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154638556
wellicht dat degenen die nu lessen mij kunnen helpen; kunnen jullie de methode die jullie voor het opschakelen krijgen geleerd hier delen?

dan vraag ik mij vooral af hoe jullie dit op een zo vloeiend mogelijke manier doen
  zondag 26 juli 2015 @ 02:09:55 #83
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_154638743
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 01:47 schreef DiceMan het volgende:
wellicht dat degenen die nu lessen mij kunnen helpen; kunnen jullie de methode die jullie voor het opschakelen krijgen geleerd hier delen?

dan vraag ik mij vooral af hoe jullie dit op een zo vloeiend mogelijke manier doen
Doe gewoon 20, 35, 50 en 70. Dan zit je wel goed. Maar je kunt ook gewoon naar je toerenteller kijken of naar de motor luisteren.
  FOK!fotograaf zondag 26 juli 2015 @ 02:22:05 #84
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154638836
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 01:47 schreef DiceMan het volgende:
Vloeiend? Niet je koppeling intrappen terwijl je nog vol op het gas staat, maar rustig je gas lossen en je koppeling intrappen, schakelen en weer rustig op laat komen terwijl je op een bepaald moment ook weer gas gaat geven.
The summer is magic!

pi_154639195
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 02:22 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Vloeiend? Niet je koppeling intrappen terwijl je nog vol op het gas staat, maar rustig je gas lossen en je koppeling intrappen, schakelen en weer rustig op laat komen terwijl je op een bepaald moment ook weer gas gaat geven.
Ik doel op schakelen op een manier dat een geblinddoekte passagier met oordoppen in niet zou kunnen vertellen wanneer de chauffeur een versnelling omhoog gaat.

Los van het feit dat ik niet weet of dit in de praktijk mogelijk is, is dit uiteraard geen vereiste voor het rijbewijs. Het kan zelfs pretentieus elitair genoemd worden maar goed

Een goed begin is inderdaad om wat druk van het gaspedaal af te nemen alvorens de koppeling in te trappen.
  zondag 26 juli 2015 @ 16:38:31 #86
421319 Socrates-
philosopher
pi_154649370
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 03:13 schreef DiceMan het volgende:

[..]

Ik doel op schakelen op een manier dat een geblinddoekte passagier met oordoppen in niet zou kunnen vertellen wanneer de chauffeur een versnelling omhoog gaat.

Los van het feit dat ik niet weet of dit in de praktijk mogelijk is, is dit uiteraard geen vereiste voor het rijbewijs. Het kan zelfs pretentieus elitair genoemd worden maar goed

Een goed begin is inderdaad om wat druk van het gaspedaal af te nemen alvorens de koppeling in te trappen.
Iemand die genoeg kilometers heeft gemaakt hoort echt wel wanneer je schakelt. :D Dat houd je niet tegen. Je laat immers even het gas los en het aantal toeren verandert na het schakelen.. :)
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
True knowledge exists in knowing that you know nothing.
The greatest way to live with honor in this world is to be what we pretend to be.
pi_154651244
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 16:38 schreef Socrates- het volgende:

[..]

Iemand die genoeg kilometers heeft gemaakt hoort echt wel wanneer je schakelt. :D Dat houd je niet tegen. Je laat immers even het gas los en het aantal toeren verandert na het schakelen.. :)
daar heb je zeker gelijk in; vandaar de oordoppen

af en toe wat geluid kan ook geen kwaad, daar niet van; bij het terugschakelen op de snelweg voor een inhaalmanoeuvre bijvoorbeeld

het is vooral iets wat ik leuk vind om te kunnen

maar het leukste is toch wel veilig en zonder schade arriveren op bestemming :P
  zondag 26 juli 2015 @ 18:03:26 #88
421319 Socrates-
philosopher
pi_154651995
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 17:38 schreef DiceMan het volgende:

[..]

daar heb je zeker gelijk in; vandaar de oordoppen

af en toe wat geluid kan ook geen kwaad, daar niet van; bij het terugschakelen op de snelweg voor een inhaalmanoeuvre bijvoorbeeld

het is vooral iets wat ik leuk vind om te kunnen

maar het leukste is toch wel veilig en zonder schade arriveren op bestemming :P
Oh, ik las geblinddoekt ipv met oordoppen.

Je kan tijdens het schakelen wel aanvoelen dat er even geen aandrijving is. Je zou de passagier dus ook moeten laten zweven. ;)
The greatest way to live with honor in this world is to be what we pretend to be.
pi_154652455
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 18:03 schreef Socrates- het volgende:

[..]

Oh, ik las geblinddoekt ipv met oordoppen.

Je kan tijdens het schakelen wel aanvoelen dat er even geen aandrijving is. Je zou de passagier dus ook moeten laten zweven. ;)
Ik vind het dan ook niet voor niets lastig

het minder hard accelereren om de g-krachten beperkt te houden wordt dan ook niet altijd gewaardeerd (wat begrijpelijk is)

Ik kan me dan ook inbeelden waarom de huidige s klasse met automatische versnellingsbak wordt geleverd

Zolang je als lesser leert te schakelen op een manier dat slijtage beperkt is, heb je wel voldoende geleerd als je het mij vraagt
pi_154655461
Welke dag is het meest geschikt om op de snelweg te oefenen ?
  zondag 26 juli 2015 @ 19:56:34 #91
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_154655594
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:52 schreef SRWR3 het volgende:
De zondag om 6:00
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  zondag 26 juli 2015 @ 20:03:46 #92
421319 Socrates-
philosopher
pi_154655936
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:52 schreef SRWR3 het volgende:
Wat wil je precies oefenen? Snelheid? Dan inderdaad zondagochtend om 6u. Invoegen, uitvoegen en inhalen? Dan doordeweeks buiten de spits om. Filerijden? Dan doordeweeks tijdens de spits. :D
pi_154656146
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:56 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

De zondag om 6:00
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:03 schreef Socrates- het volgende:

[..]

Wat wil je precies oefenen? Snelheid? Dan inderdaad zondagochtend om 6u. Invoegen, uitvoegen en inhalen? Dan doordeweeks buiten de spits om. Filerijden? Dan doordeweeks tijdens de spits. :D
Heb pas mijn rijbewijs dus moet alles uitproberen/oefenen op de snelweg. Dan wordt het zondagochtend :)
pi_154656614
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:10 schreef SRWR3 het volgende:

[..]

[..]

Heb pas mijn rijbewijs dus moet alles uitproberen/oefenen op de snelweg. Dan wordt het zondagochtend :)
Je zou juist in de spits moeten rijden, snelheid is je minste zorg.
Ik geloof best dat je 130 kunt rijden, dat is ook niet zo moeilijk. In de spits moet je juist opletten, kijken wat anderen gaan doen, oogcontact maken, beetje tussen vrachtwagens prullen. Beetje durven, maar niet meteen de zak uithangen, ook al doen anderen dat wel.

Één groot voordeel: je bepaalt zelf de bestemming, er is dus geen instructeur/examinator die je vertelt waar je naartoe moet rijden.

Waar woon je?

[ Bericht 19% gewijzigd door Ridocar op 26-07-2015 20:34:38 ]
pi_154658608
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:24 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Je zou juist in de spits moeten rijden, snelheid is je minste zorg.
Ik geloof best dat je 130 kunt rijden, dat is ook niet zo moeilijk. In de spits moet je juist opletten, kijken wat anderen gaan doen, oogcontact maken, beetje tussen vrachtwagens prullen. Beetje durven, maar niet meteen de zak uithangen, ook al doen anderen dat wel.

Één groot voordeel: je bepaalt zelf de bestemming, er is dus geen instructeur/examinator die je vertelt waar je naartoe moet rijden.

Waar woon je?
Eerste keer zonder instructeur/examinato zal wel moeilijk worden denk ik :p

Ik woon in Hoofddorp.
  zondag 26 juli 2015 @ 21:34:16 #96
421319 Socrates-
philosopher
pi_154659519
Waarom denk je dat de eerste keer zonder instructeur/examinator moeilijk zal worden? Ik vermoed dat je instructeur minimaal de laatste 5-10 lessen zijn pedalen niet heeft aangeraakt, dwz dat je helemaal zelfstandig hebt gereden. :s)
pi_154660793
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:10 schreef SRWR3 het volgende:

[..]

[..]

Oefenen heb je tijdens het lessen al genoeg gedaan, nu moet je het gewoon dóen!
En snelweg is juist makkelijk, rijdt allemaal dezelfde kant op. ;)
  zondag 26 juli 2015 @ 22:09:40 #98
421319 Socrates-
philosopher
pi_154661067
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:01 schreef vannelle het volgende:

[..]

En snelweg is juist makkelijk, rijdt allemaal dezelfde kant op. ;)
Hoop je. :P
pi_154661102
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:09 schreef Socrates- het volgende:

[..]

:Y
pi_154662083
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:09 schreef Socrates- het volgende:

[..]

Er borrelt bij mij nu een slechte grap dat
quote:
SRWR3 zegt:
Ze rijden allemáál de verkeerde kant op
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')