toch logisch? de meeste mensen vinden dikke mensen nou eenmaal niet aantrekkelijk.quote:Op woensdag 29 juli 2015 13:55 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ach mensen roepen zulke dingen irl ookvrienden van m'n vriend die opeens roepen dat ze heel goed snappen dat hij me doet
goh heeft dat je 8 jaar geduurd voor je dat begreep? XD
Opzich wel logisch. Maar aan de andere kant, ik ken die mensen al jaren. Het is niet alsof ik opeens een ander persoon ben, ik ben alleen dunner. En tja.. dat vind ik dan toch een beetje oppervlakkig als het daar vanaf moet hangen.quote:Op woensdag 29 juli 2015 14:20 schreef gcjoel het volgende:
[..]
toch logisch? de meeste mensen vinden dikke mensen nou eenmaal niet aantrekkelijk.
Mja mag ook hopen dat die mensen je niet serieus wel willen doenquote:Op woensdag 29 juli 2015 14:58 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Opzich wel logisch. Maar aan de andere kant, ik ken die mensen al jaren. Het is niet alsof ik opeens een ander persoon ben, ik ben alleen dunner. En tja.. dat vind ik dan toch een beetje oppervlakkig als het daar vanaf moet hangen.
Oh ja het is ook iets waar ik niet te zwaar aan til hoor. Want dat heeft toch geen zin. Als je dik bent en je eet, word je vuil aangekeken, als je dun bent, en dus niet alles eet word je ook vuil aangekeken. Als je dik bent zijn er mensen die wel eens onder water laten merken dat je best wat kwijt mag, als je dun bent roepen ze opeens dat ze je ook mooi vonden toen je zwaar was. Etc.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:14 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
zie het als een verkapt compliment ipv er teveel van te vinden
daarbij is het denk ik heel menselijk om aangetrokken te zijn tot een bepaalde uiterlijk!
Vind ik niet heel gek. Er moet toch wel sprake zijn van enige fysieke aantrekkingskracht om iemand aantrekkelijk te vinden.quote:Op woensdag 29 juli 2015 14:58 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Opzich wel logisch. Maar aan de andere kant, ik ken die mensen al jaren. Het is niet alsof ik opeens een ander persoon ben, ik ben alleen dunner. En tja.. dat vind ik dan toch een beetje oppervlakkig als het daar vanaf moet hangen.
oftewel je wordt altijd beoordeeld door anderen.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:18 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Oh ja het is ook iets waar ik niet te zwaar aan til hoor. Want dat heeft toch geen zin. Als je dik bent en je eet, word je vuil aangekeken, als je dun bent, en dus niet alles eet word je ook vuil aangekeken. Als je dik bent zijn er mensen die wel eens onder water laten merken dat je best wat kwijt mag, als je dun bent roepen ze opeens dat ze je ook mooi vonden toen je zwaar was. Etc.
Gelukkig doe ik het voor mezelf en voor niemand anders ^^
Jep ^^ moet er wel echt aan wennen dat die oordelen vaak opeens een stuk positiever uitvallen. Moet ook gewoon nog wennen aan hoe ik er nu uit zie. Zal wel een kwestie van tijd zijn, in mijn hoofd ben ik soms nog steeds dik. En dan loop ik langs en spiegel en denk ik gewoon echt "Wow fuck ben ik dat". Echt stomquote:Op woensdag 29 juli 2015 15:21 schreef gcjoel het volgende:
[..]
oftewel je wordt altijd beoordeeld door anderen.
Ik ben daar gewoon heel eerlijk in: uiterlijk is heel belangrijk voor mij. Dat wil niet zeggen dat een slank iemand per definitie meer kans maakt dan een mollige chickquote:Op woensdag 29 juli 2015 14:58 schreef Fripsel het volgende:
[..]
precies!quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:18 schreef Fripsel het volgende:
Gelukkig doe ik het voor mezelf en voor niemand anders ^^
quote:Op woensdag 29 juli 2015 13:43 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Dat eerste valt wel mee hoor:
http://mens-en-gezondheid(...)een-crash-dieet.html
Maar dan geen bronvermeldingquote:Gelukkig is er al behoorlijk wat onderzoek gedaan
quote:Op woensdag 29 juli 2015 13:45 schreef Fripsel het volgende:
Ik heb trouwens gister gewoon een jurk in maat S gekocht bij de zaraeen jaar geleden pastte ik niet eens in de grootste maat van de zara
Nice!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoeft niets meer af.
Iets meer spierdefinitie en klaar.Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
Nog 3 kg vetquote:Op woensdag 29 juli 2015 16:48 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Nice!
Hoeft niets meer af.
Iets meer spierdefinitie en klaar.
Hoiquote:Op woensdag 29 juli 2015 19:25 schreef artelligence het volgende:
Even een stiekeme tvp. Ik ben ook bezig met afvallen. Schommel nu zo'n 2 à 3 jaar rond/net boven de 80kg. Mijn doel: 70kg.
Man, 31, 1m70.
Ik let nu meer op m'n voeding, houd bij wat ik dagelijks eet. Probeer gezonder en voedzamer te eten incl. kleinere porties. Het gaat al de goede kant opBewegen is stap 2. Ik heb het geluk dat ik een vriendin heb die heel veel weet over voeding en zelf ook heel gezond bezig is sinds een aantal jaar
Welkom!quote:Op woensdag 29 juli 2015 19:25 schreef artelligence het volgende:
Even een stiekeme tvp. Ik ben ook bezig met afvallen. Schommel nu zo'n 2 à 3 jaar rond/net boven de 80kg. Mijn doel: 70kg.
Man, 31, 1m70.
Ik let nu meer op m'n voeding, houd bij wat ik dagelijks eet. Probeer gezonder en voedzamer te eten incl. kleinere porties. Het gaat al de goede kant opBewegen is stap 2. Ik heb het geluk dat ik een vriendin heb die heel veel weet over voeding en zelf ook heel gezond bezig is sinds een aantal jaar
Heb je al eens in onze OP gekeken?quote:
Ja daar heb ik gekeken en ik probeer met name iets uit te vogelen wat bij mij past. Dus dieet vind ik ook een te zwaar woord. Oh en ik zal heus nog heel veel kunnen leren hoor, zeker.quote:Op woensdag 29 juli 2015 22:27 schreef Artoo het volgende:
[..]
Heb je al eens in onze OP gekeken?Daar staan allerlei handige linkjes in met info. We zijn hier over het algemeen niet zo fan van speciale diëten. Wat 'hier' meer gepromoot wordt is het strak tracken van alles dat je in je mond steekt. Bereken aan de hand van je lengte, gewicht en activiteit wat je zou moeten innemen op een dag om af te kunnen vallen (dat is je BMR x factor activiteit, je moet in principe dus niet onder je BMR gaan zitten qua intake) en houd je hier aan: weeg je voedsel af (in het begin echt alles, als je inzicht wilt krijgen)!
Op deze manier hoef je je geen voeding te 'verbieden'. Je zult ook merken dat er hier regelmatig 'lekkers' gepost wordt in lijstjes: wanneer het past in je kcal en in je macro's, is het namelijk uitstekend mogelijk om af en toe iets 'ongezonds' te eten zonder dat je daar van aankomt of zo.
Hier: http://iifym.com/tdee-calculator/ kun je handig invullen op welke getalletjes je uit komt. In een app of op een website als MyFitnessPal kun je dan de voeding invoeren, zodat je niet moeilijk aan het rekenen hoeft.
Misschien heb ik er een verkeerd beeld bij, dat kan. Misschien ben ik straks wel helemaal om.quote:Op woensdag 29 juli 2015 22:58 schreef Maraca het volgende:
Hoi eitje
Ik denk dat je een verkeerd beeld hebt van calorieën tellen. Het sporten zit namelijk al verwerkt in het max aantal calorieën dat je op een dag mag hebben. Dus je 'verdiend' die chips niet.. het past in je kcal of het past niet.
Daarnaast, waarom eet je bepaalde etenswaren niet? Je kunt prima pasta, brood, rijst en weet ik het eten. Afvallen is minder kcal tot je nemen dan wat je verbruikt. Vandaar dat wij dat doen door het tellen van kcal. Niet alleen om ervoor te zorgen dat we niet teveel eten, maar ook zeker niet te weinig. Ons lichaam heeft energie nodig dus we zoeken een gezonde balans
In basis kan je gewoon minder eten dan je nodig hebt. Qua kcal dan kan je ook zoals q alle Milka repen die je kan vinden op etenquote:Op woensdag 29 juli 2015 23:12 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Misschien heb ik er een verkeerd beeld bij, dat kan. Misschien ben ik straks wel helemaal om.
Natuurlijk verdiende ik die chips niet.Dat ik gewoon een stom stemmetje wat het goed wil praten dat je iets doet waarvan je dondersgoed weet dat het niet goed is. Want tellen of niet tellen, geloof mij dat paste nooit hoor. Hahaha.
Kijk, als ik honger heb, dan ga ik mezelf heel zielig voelen en na 2 dagen ga ik dat compenseren door echt naar vette troep te grijpen. Klinkt heel kinderachtig enzo, maar zo zit het. Ik wil in eerste instantie afvallen om m'n conditie wat te verbeteren en wat gezonder te eten. Uiteraard ook afvallen, maar wel in het totaalplaatje dus.
Ik heb wat gelezen her en der en ik zie qua voedingswaarden niet zo'n bezwaar om nu aardappelen, brood en rijst te vermijden. dus waarom zou ik dat dan wel eten? Ik eet ook veel minder vlees en meer vis? Waarom omdat ik denk dat dat gezonder is en och ik hoef dat vlees toch niet te eten? Geen kaas. Ja oke, en dan? Is dit zo slecht dan?
Als het slecht is, wil ik er graag van leren hoor, maar ik zie zo in ene niet echt welke voedingsmiddelen ik daadwerkelijk mis om gezond te kunnen eten.
Ja maar dat is niet te vergelijken natuurlijk. Q sport zich een ongeluk. Als je dat niet doet kun je passend een milka reep in je lijstje wel op je buik schrijven. Tenzij je je lunch wil gaan skippen voor chocola.quote:Op woensdag 29 juli 2015 23:19 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
In basis kan je gewoon minder eten dan je nodig hebt. Qua kcal dan kan je ook zoals q alle Milka repen die je kan vinden op eten
Nee, maar dat probeer ik dus juist te zeggen. Bij het tellen van kcal is dat stemmetje niet relevant, want je weet wat je mag eten en hoeveel je al hebt gegeten / nog mag eten. Nu heb je geen idee!quote:Op woensdag 29 juli 2015 23:12 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Misschien heb ik er een verkeerd beeld bij, dat kan. Misschien ben ik straks wel helemaal om.
Natuurlijk verdiende ik die chips niet.Dat ik gewoon een stom stemmetje wat het goed wil praten dat je iets doet waarvan je dondersgoed weet dat het niet goed is. Want tellen of niet tellen, geloof mij dat paste nooit hoor. Hahaha.
Kijk, als ik honger heb, dan ga ik mezelf heel zielig voelen en na 2 dagen ga ik dat compenseren door echt naar vette troep te grijpen. Klinkt heel kinderachtig enzo, maar zo zit het. Ik wil in eerste instantie afvallen om m'n conditie wat te verbeteren en wat gezonder te eten. Uiteraard ook afvallen, maar wel in het totaalplaatje dus.
Ik heb wat gelezen her en der en ik zie qua voedingswaarden niet zo'n bezwaar om nu aardappelen, brood en rijst te vermijden. dus waarom zou ik dat dan wel eten? Ik eet ook veel minder vlees en meer vis? Waarom omdat ik denk dat dat gezonder is en och ik hoef dat vlees toch niet te eten? Geen kaas. Ja oke, en dan? Is dit zo slecht dan?
Als het slecht is, wil ik er graag van leren hoor, maar ik zie zo in ene niet echt welke voedingsmiddelen ik daadwerkelijk mis om gezond te kunnen eten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |