abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 juli 2015 @ 14:20:23 #151
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_154731557
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:55 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ach mensen roepen zulke dingen irl ook :') vrienden van m'n vriend die opeens roepen dat ze heel goed snappen dat hij me doet _O- goh heeft dat je 8 jaar geduurd voor je dat begreep? XD
toch logisch? de meeste mensen vinden dikke mensen nou eenmaal niet aantrekkelijk.
pi_154732485
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 14:20 schreef gcjoel het volgende:

[..]

toch logisch? de meeste mensen vinden dikke mensen nou eenmaal niet aantrekkelijk.
Opzich wel logisch. Maar aan de andere kant, ik ken die mensen al jaren. Het is niet alsof ik opeens een ander persoon ben, ik ben alleen dunner. En tja.. dat vind ik dan toch een beetje oppervlakkig als het daar vanaf moet hangen.
pi_154732921
zie het als een verkapt compliment ipv er teveel van te vinden ;)

daarbij is het denk ik heel menselijk om aangetrokken te zijn tot een bepaalde uiterlijk!
  woensdag 29 juli 2015 @ 15:15:01 #154
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_154732925
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 14:58 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Opzich wel logisch. Maar aan de andere kant, ik ken die mensen al jaren. Het is niet alsof ik opeens een ander persoon ben, ik ben alleen dunner. En tja.. dat vind ik dan toch een beetje oppervlakkig als het daar vanaf moet hangen.
Mja mag ook hopen dat die mensen je niet serieus wel willen doen :') Beetje raar als je bezet bent niet?
Mja is vaak meer een uiting dat je er goed uitziet dan serieus volgens mij.
pi_154732987
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 15:14 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
zie het als een verkapt compliment ipv er teveel van te vinden ;)

daarbij is het denk ik heel menselijk om aangetrokken te zijn tot een bepaalde uiterlijk!
Oh ja het is ook iets waar ik niet te zwaar aan til hoor. Want dat heeft toch geen zin. Als je dik bent en je eet, word je vuil aangekeken, als je dun bent, en dus niet alles eet word je ook vuil aangekeken. Als je dik bent zijn er mensen die wel eens onder water laten merken dat je best wat kwijt mag, als je dun bent roepen ze opeens dat ze je ook mooi vonden toen je zwaar was. Etc.

Gelukkig doe ik het voor mezelf en voor niemand anders ^^
pi_154733025
quote:

[..]

Vind ik niet heel gek. Er moet toch wel sprake zijn van enige fysieke aantrekkingskracht om iemand aantrekkelijk te vinden.
  woensdag 29 juli 2015 @ 15:21:15 #157
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_154733045
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 15:18 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Oh ja het is ook iets waar ik niet te zwaar aan til hoor. Want dat heeft toch geen zin. Als je dik bent en je eet, word je vuil aangekeken, als je dun bent, en dus niet alles eet word je ook vuil aangekeken. Als je dik bent zijn er mensen die wel eens onder water laten merken dat je best wat kwijt mag, als je dun bent roepen ze opeens dat ze je ook mooi vonden toen je zwaar was. Etc.

oftewel je wordt altijd beoordeeld door anderen.
pi_154733177
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 15:21 schreef gcjoel het volgende:

[..]

oftewel je wordt altijd beoordeeld door anderen.
Jep ^^ moet er wel echt aan wennen dat die oordelen vaak opeens een stuk positiever uitvallen. Moet ook gewoon nog wennen aan hoe ik er nu uit zie. Zal wel een kwestie van tijd zijn, in mijn hoofd ben ik soms nog steeds dik. En dan loop ik langs en spiegel en denk ik gewoon echt "Wow fuck ben ik dat". Echt stom :@

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2015 15:27:22 ]
  woensdag 29 juli 2015 @ 15:54:24 #159
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_154733863
quote:

[..]

Ik ben daar gewoon heel eerlijk in: uiterlijk is heel belangrijk voor mij. Dat wil niet zeggen dat een slank iemand per definitie meer kans maakt dan een mollige chick ;). Mijn afgelopen (bed)partners waren namelijk alles behalve slank, maar het ging om het totaalplaatje.

Mijn ex is nu trouwens ook een stuk slanker, wat haar nog meer sexy maakt dan voorheen. Logisch toch.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_154734058
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 15:18 schreef Fripsel het volgende:
precies! ;)
pi_154735492
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:43 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Dat eerste valt wel mee hoor:
http://mens-en-gezondheid(...)een-crash-dieet.html
quote:
Gelukkig is er al behoorlijk wat onderzoek gedaan
Maar dan geen bronvermelding :')
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_154735545
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:45 schreef Fripsel het volgende:
Ik heb trouwens gister gewoon een jurk in maat S gekocht bij de zara :o een jaar geleden pastte ik niet eens in de grootste maat van de zara :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nice!
Hoeft niets meer af.
Iets meer spierdefinitie en klaar.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_154737119
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 16:48 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Nice!
Hoeft niets meer af.
Iets meer spierdefinitie en klaar.
Nog 3 kg vet :P en verder inderdaad meer spierdefinitie ^^ work in progress :D
pi_154739736
Even een stiekeme tvp. Ik ben ook bezig met afvallen. Schommel nu zo'n 2 à 3 jaar rond/net boven de 80kg. Mijn doel: 70kg.

Man, 31, 1m70.

Ik let nu meer op m'n voeding, houd bij wat ik dagelijks eet. Probeer gezonder en voedzamer te eten incl. kleinere porties. Het gaat al de goede kant op ^O^ Bewegen is stap 2. Ik heb het geluk dat ik een vriendin heb die heel veel weet over voeding en zelf ook heel gezond bezig is sinds een aantal jaar O+
pi_154739857
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 19:25 schreef artelligence het volgende:
Even een stiekeme tvp. Ik ben ook bezig met afvallen. Schommel nu zo'n 2 à 3 jaar rond/net boven de 80kg. Mijn doel: 70kg.

Man, 31, 1m70.

Ik let nu meer op m'n voeding, houd bij wat ik dagelijks eet. Probeer gezonder en voedzamer te eten incl. kleinere porties. Het gaat al de goede kant op ^O^ Bewegen is stap 2. Ik heb het geluk dat ik een vriendin heb die heel veel weet over voeding en zelf ook heel gezond bezig is sinds een aantal jaar O+
Hoi :W
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154739881
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 19:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

woensdag 29 juli 2015 @ 19:59:24 #167
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_154740702
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 19:25 schreef artelligence het volgende:

Man, 31, 1m70.

Welkom! *O* Wat voor sport(en) heb je in gedachte?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  woensdag 29 juli 2015 @ 21:45:43 #168
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_154745263
Ja dag hallo het bierteam is terug! Gisteren heb ik mijn vakantie afgesloten met caramel-melkchocolade shortcake en vandaag doe ik weer gewoon dingen die wel goed voor m'n lijf zijn :P

De gym heeft irritant genoeg aangepaste openingstijden en volgende week zijn ze dicht (kleinschalig, particulier, op zich wel begrip voor) dus denk ik dat ik de komende 2 weken vooral weer even ga hardlopen.

Lijstje van vandaag:
O: 40g muesli, banaan, 200ml melk
T: 250g magere kwark met pancake syrup van Waldenfarms
L: Spinazie-erwtjessoep (2 kommen), 2 gekookte eitjes
T: 200g watermeloen, 2 rijstwafels met 20+ smeerkaas
S: 5 km hardlopen, 50 push ups
D: Kipdrumsticks (2), gestoofd in saus met gezeefde tomaten, balsamico en knoflook + 50g rijst
T: Proteïne bar
Fear is the path to the Dark Side.
  woensdag 29 juli 2015 @ 22:16:55 #169
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_154746471
Ha, ik kom me ook maar eens melden.
Heb ook in een ver verleden heel kort hier ook eens meegelezen (en sporadisch gepost), maar ik wil nu eens serieus meedoen.

Ik ben echt veul te zwaar. Ik ben jaren geleden wel aardig wat afgevallen door wat meer bewegen en wat beter op het eten te letten, maar toen ik trombose kreeg stond m'n wereld even op z'n kop. Vrij snel kon ik gewoon weer werken enzo, maar het hele afvallen was naar de achtergrond geschoven. Nou ja, nu dus jaren later toch maar weer een keer op de weegschaal staan.... Met veel angst en beven wasn't natuurlijk grote bullshit is, maar toch he.

Nou ja ik ben best heel open ook in het echte leven, maar m'n gewicht vind ik wel echt een dingetje. Misschien komt het nog dat ik dat meld. Op 10 juni was m'n BMI boven de 50. Niet echt heel gezond dus.

Ik ben absoluut geen sporter. Ik voorzie voor mijzelf dan ook een grote mislukking als afvallen grotendeels op sport gebaseerd zou worden. Dat wordt m niet voor de lange termijn. Ik moet echt voor het grootste deel mijn eetpatroon aanpassen.

Nou goed, ik ben nu min of meer uitgekomen op een koolhydraatarmdieet. Of nou ja, dieet vind ik ook weer zo'n groot woord. Er zijn gewoon producten die ik nu vermijd, en producten die ik met mate eet. Laatste keer dat ik me heb gewogen (weekend van 18/19 juli) was er 7,8 kilo af. Pfff, wat veel en voor mij op een relatief simpele manier. Nu volhouden natuurlijk!

Ik probeer overigens wel wat meer sport of in ieder geval beweging in mijn wekelijkse routine in te bouwen. Een beetje op een manier dat ik het ook wel voor me ie dat ik dit voortaan zo blijf doen. Want dat is wel mijn doel, echt een verandering in gewoonten.

En streefgewicht had ik niet echt, maar nu ik zie dat ik resultaat boek zit ik toch stiekempjes te kijken wat dan ideaal zou zijn en wat haalbaar zou zijn. Tja, acht, ik haal me nu nog op aan de groter wordende kleding, of nee, de kleiner worden Spiegelei natuurlijk!

Oke, So far my story ik zal proberen met enige regelmaat mijn lijstjes te posten.

Respect overigens voor jullie allen hoor. Tis allemaal ook zo lekker!
klerkje
  woensdag 29 juli 2015 @ 22:27:28 #170
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_154746962
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 22:16 schreef Spiegelei het volgende:
Ha, ik kom me ook maar eens melden.

Heb je al eens in onze OP gekeken? :) Daar staan allerlei handige linkjes in met info. We zijn hier over het algemeen niet zo fan van speciale diëten. Wat 'hier' meer gepromoot wordt is het strak tracken van alles dat je in je mond steekt. Bereken aan de hand van je lengte, gewicht en activiteit wat je zou moeten innemen op een dag om af te kunnen vallen (dat is je BMR x factor activiteit, je moet in principe dus niet onder je BMR gaan zitten qua intake) en houd je hier aan: weeg je voedsel af (in het begin echt alles, als je inzicht wilt krijgen)!
Op deze manier hoef je je geen voeding te 'verbieden'. Je zult ook merken dat er hier regelmatig 'lekkers' gepost wordt in lijstjes: wanneer het past in je kcal en in je macro's, is het namelijk uitstekend mogelijk om af en toe iets 'ongezonds' te eten zonder dat je daar van aankomt of zo.

Hier: http://iifym.com/tdee-calculator/ kun je handig invullen op welke getalletjes je uit komt. In een app of op een website als MyFitnessPal kun je dan de voeding invoeren, zodat je niet moeilijk aan het rekenen hoeft.
  woensdag 29 juli 2015 @ 22:33:38 #171
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_154747184
Oh en post vooral lijstjes inderdaad! Hopelijk kunnen we je dan wat op weg helpen :)
  woensdag 29 juli 2015 @ 22:51:26 #172
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_154748119
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 22:27 schreef Artoo het volgende:

[..]

Heb je al eens in onze OP gekeken? :) Daar staan allerlei handige linkjes in met info. We zijn hier over het algemeen niet zo fan van speciale diëten. Wat 'hier' meer gepromoot wordt is het strak tracken van alles dat je in je mond steekt. Bereken aan de hand van je lengte, gewicht en activiteit wat je zou moeten innemen op een dag om af te kunnen vallen (dat is je BMR x factor activiteit, je moet in principe dus niet onder je BMR gaan zitten qua intake) en houd je hier aan: weeg je voedsel af (in het begin echt alles, als je inzicht wilt krijgen)!
Op deze manier hoef je je geen voeding te 'verbieden'. Je zult ook merken dat er hier regelmatig 'lekkers' gepost wordt in lijstjes: wanneer het past in je kcal en in je macro's, is het namelijk uitstekend mogelijk om af en toe iets 'ongezonds' te eten zonder dat je daar van aankomt of zo.

Hier: http://iifym.com/tdee-calculator/ kun je handig invullen op welke getalletjes je uit komt. In een app of op een website als MyFitnessPal kun je dan de voeding invoeren, zodat je niet moeilijk aan het rekenen hoeft.
Ja daar heb ik gekeken en ik probeer met name iets uit te vogelen wat bij mij past. Dus dieet vind ik ook een te zwaar woord. Oh en ik zal heus nog heel veel kunnen leren hoor, zeker. :)

Ik heb een beetje een afkeer voor het hele calorieën tellen. Ik zie het om me heen, is er een traktatie en dan duikt men in de app om te kijken of de ene koek wel kan of niet kan. Tja... Ik sluit niets uit hoor, maar poehee zeg, dat vind ik bij een ander al vermoeiend. Ik denk gewoon, je doet het of je doet het niet.

Ik heb mezelf geheel zonder onderbouwing jaren wijs gemaakt dat ik echt wel die chips mag want ik had vandaag toch wel erg veel gefietst ofzo. Ja, bij mij slaat dat dus geheid door. En zo eet je elke avond chips, want och ik heb toch wel zo hard gewerkt, ik heb een rot dag, ik heb iets te vieren, blablablabla.

Ik ben het met je eens dat je best wel eens wat 'fouts' kan eten hoor. Joh, ik hou wel van een rosé biertje na het werk, en een cappuccino of café latte. Die hou ik erin als ik er echt zin in heb.

Concreet heb ik vanaf 10 juni geen aardappelen, rijst, brood, pasta meer gegeten. Met uitzondering van 1 bbq en 3 etentjes (maar ik ga dan niet meteen binch eten op doe producten hoor)
Ik heb geen kaas meer gegeten en verdere zuivel eigenlijk beperkt (maar ik was toch al geen melkdrinker). Ik probeer heel bewust meer te drinken en dan water (eventueel met citroen ofzo) en thee. Ik drink echt bizar weinig uit mezelf namelijk.
Ik eet met name veel meer vis, maar prik soms ook een worstje mee. Ik eet meer eieren en veel meer (verse) groenten en noten en ik heb quinoa ontdekt.

Wacht, mijn lijstje van vandaag:
O: 250 gr magere kwark met een stuk of 8 dadels
L: hard gekookt ei, halve komkommer, 100g gerookte zalm
T: avocado met olijfolie, balsamicoazijn, peper en zout
D: slamix met sardines uit blik (op water), wat extra witlof erdoor, 2 handjes noten en pitten, wat hamplakjes erdoorheen gesneden, met olijfolie, azijn, peper en zout en 2 schepjes sambal voor de pit.
T: Liefmans

Oke, ik heb geen calorieën geteld ofzo. Ben ik nu heel fout bezig?
klerkje
  woensdag 29 juli 2015 @ 22:58:07 #173
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_154748422
Hoi eitje :W

Ik denk dat je een verkeerd beeld hebt van calorieën tellen. Het sporten zit namelijk al verwerkt in het max aantal calorieën dat je op een dag mag hebben. Dus je 'verdiend' die chips niet.. het past in je kcal of het past niet.

Daarnaast, waarom eet je bepaalde etenswaren niet? Je kunt prima pasta, brood, rijst en weet ik het eten. Afvallen is minder kcal tot je nemen dan wat je verbruikt. Vandaar dat wij dat doen door het tellen van kcal. Niet alleen om ervoor te zorgen dat we niet teveel eten, maar ook zeker niet te weinig. Ons lichaam heeft energie nodig dus we zoeken een gezonde balans :)
  woensdag 29 juli 2015 @ 22:58:10 #174
436284 Ryuuzen
"What!" - she
pi_154748423
Aangezien het nu gaat over wat aantrekkelijker is. Om het platte zeggen ik paal liever een slanke chick dan een bolle papzak
#team-anti-that-what-will-not-be-named
  woensdag 29 juli 2015 @ 23:12:16 #175
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_154748961
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 22:58 schreef Maraca het volgende:
Hoi eitje :W

Ik denk dat je een verkeerd beeld hebt van calorieën tellen. Het sporten zit namelijk al verwerkt in het max aantal calorieën dat je op een dag mag hebben. Dus je 'verdiend' die chips niet.. het past in je kcal of het past niet.

Daarnaast, waarom eet je bepaalde etenswaren niet? Je kunt prima pasta, brood, rijst en weet ik het eten. Afvallen is minder kcal tot je nemen dan wat je verbruikt. Vandaar dat wij dat doen door het tellen van kcal. Niet alleen om ervoor te zorgen dat we niet teveel eten, maar ook zeker niet te weinig. Ons lichaam heeft energie nodig dus we zoeken een gezonde balans :)
Misschien heb ik er een verkeerd beeld bij, dat kan. Misschien ben ik straks wel helemaal om.
Natuurlijk verdiende ik die chips niet. :D Dat ik gewoon een stom stemmetje wat het goed wil praten dat je iets doet waarvan je dondersgoed weet dat het niet goed is. Want tellen of niet tellen, geloof mij dat paste nooit hoor. Hahaha.
Kijk, als ik honger heb, dan ga ik mezelf heel zielig voelen en na 2 dagen ga ik dat compenseren door echt naar vette troep te grijpen. Klinkt heel kinderachtig enzo, maar zo zit het. Ik wil in eerste instantie afvallen om m'n conditie wat te verbeteren en wat gezonder te eten. Uiteraard ook afvallen, maar wel in het totaalplaatje dus.

Ik heb wat gelezen her en der en ik zie qua voedingswaarden niet zo'n bezwaar om nu aardappelen, brood en rijst te vermijden. dus waarom zou ik dat dan wel eten? Ik eet ook veel minder vlees en meer vis? Waarom omdat ik denk dat dat gezonder is en och ik hoef dat vlees toch niet te eten? Geen kaas. Ja oke, en dan? Is dit zo slecht dan?
Als het slecht is, wil ik er graag van leren hoor, maar ik zie zo in ene niet echt welke voedingsmiddelen ik daadwerkelijk mis om gezond te kunnen eten.
klerkje
pi_154749051
Ik eet nog steeds vlees, kaas, melk, pasta, rijst enzo. Past allemaal prima in mijn calorieën. In de avond een lekkere chai latte erbij kan allemaal.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154749189
Het gevaar zit het er volgens mij in dat het op lange termijn wel zwaar is om altijd maar vol te houden, en dan ga je makkelijker de fout in.
  woensdag 29 juli 2015 @ 23:19:31 #178
436284 Ryuuzen
"What!" - she
pi_154749263
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 23:12 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Misschien heb ik er een verkeerd beeld bij, dat kan. Misschien ben ik straks wel helemaal om.
Natuurlijk verdiende ik die chips niet. :D Dat ik gewoon een stom stemmetje wat het goed wil praten dat je iets doet waarvan je dondersgoed weet dat het niet goed is. Want tellen of niet tellen, geloof mij dat paste nooit hoor. Hahaha.
Kijk, als ik honger heb, dan ga ik mezelf heel zielig voelen en na 2 dagen ga ik dat compenseren door echt naar vette troep te grijpen. Klinkt heel kinderachtig enzo, maar zo zit het. Ik wil in eerste instantie afvallen om m'n conditie wat te verbeteren en wat gezonder te eten. Uiteraard ook afvallen, maar wel in het totaalplaatje dus.

Ik heb wat gelezen her en der en ik zie qua voedingswaarden niet zo'n bezwaar om nu aardappelen, brood en rijst te vermijden. dus waarom zou ik dat dan wel eten? Ik eet ook veel minder vlees en meer vis? Waarom omdat ik denk dat dat gezonder is en och ik hoef dat vlees toch niet te eten? Geen kaas. Ja oke, en dan? Is dit zo slecht dan?
Als het slecht is, wil ik er graag van leren hoor, maar ik zie zo in ene niet echt welke voedingsmiddelen ik daadwerkelijk mis om gezond te kunnen eten.
In basis kan je gewoon minder eten dan je nodig hebt. Qua kcal dan kan je ook zoals q alle Milka repen die je kan vinden op eten :)
#team-anti-that-what-will-not-be-named
pi_154749447
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 23:19 schreef Ryuuzen het volgende:

[..]

In basis kan je gewoon minder eten dan je nodig hebt. Qua kcal dan kan je ook zoals q alle Milka repen die je kan vinden op eten :)
Ja maar dat is niet te vergelijken natuurlijk. Q sport zich een ongeluk. Als je dat niet doet kun je passend een milka reep in je lijstje wel op je buik schrijven. Tenzij je je lunch wil gaan skippen voor chocola.
  woensdag 29 juli 2015 @ 23:24:53 #180
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_154749475
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 23:12 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Nee, maar dat probeer ik dus juist te zeggen. Bij het tellen van kcal is dat stemmetje niet relevant, want je weet wat je mag eten en hoeveel je al hebt gegeten / nog mag eten. Nu heb je geen idee!

En dat laatste was gewoon nieuwsgierigheid. Je legde er zo de nadruk op dat ik me afvroeg of het een dieet was ofzo.. Vind het altijd zonde als mensen bepaalde zaken niet eten omdat ze willen afvallen. Zo werkt het niet..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')