Ze lust geen gewone melk. De kinderarts vond het wel verstandig nog pap te geven zolang ze er om vraagt, ze kan het hebben zeg maarquote:Op maandag 20 juli 2015 21:09 schreef Spees_Eend het volgende:
Waarom krijgt ze nog pap van kv in plaats van gewone melk, spark? Ik las nooit mee dus sorry
quote:Op maandag 20 juli 2015 21:13 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh, de keuze voor pap snap ik prima hoor en ik vind daar sowieso niks mis mee, maar ik dacht stel nou dat je er nooit aan hebt gedacht dat je pap ook van gewone melk in plaats van dure kv kan maken dan zeg ik het even
Sporadisch ja, ik schaam me er een beetje voorquote:Op maandag 20 juli 2015 21:15 schreef Poesopstokje het volgende:
Krijgen ze nog wel eens een potje?
Als Billy ziekjes is en niet wil eten krijgt hij een potje van me, die gaan er áltijd in.
''Mag'' nog tot 36 mand staat er op
Haha waarom? Beter iets dan niets denk ik danquote:Op maandag 20 juli 2015 21:16 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Sporadisch ja, ik schaam me er een beetje voorze weigert het tegenwoordig alleen dus ik denk dat we het bijna niet meer gaan halen.
Haha prima toch? Ik heb liever dat een kind goed doorstroomt dan dat ze te weinig drinken of dat je ze de hele tijd achter hun broek moet zitten om wat te drinken....quote:Op maandag 20 juli 2015 21:20 schreef Poesopstokje het volgende:
Hier ook een flinke drinker, ik heb vandaag wel een stuk of 10 keer het potje moeten legen
Absoluut! Liever wat slechter eten dan slecht drinken.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:22 schreef Redster1984 het volgende:
[..]
Haha prima toch? Ik heb liever dat een kind goed doorstroomt dan dat ze te weinig drinken of dat je ze de hele tijd achter hun broek moet zitten om wat te drinken....
Klopt. Zolang je kind maar blijft drinken. Siméon is in januari vrij ziek geweest. Hij wilde toen ook eigenlijk niets eten, behalve Brinta. Dus dan kreeg hij dat maar 's avonds. Potjes heeft hij nooit lekker gevonden en heeft hij dus ook nooit gehad. Wij hebben altijd alles vers bereid met een stomer van Philips. Siméon eet het liefst Hollandse kost, maar dat komt omdat we eigenlijk alles uit eigen tuin eten. Hij helpt daar op zijn manier ook bij mee wat denk ik ook er voor zorgt dat hij veel dingen eet omdat hij zelf het gevoel heeft er aan meegewerkt te hebben. Qua drinken drinkt hij inmiddels ook sap uit eigen tuin. We hebben van frambozen, blauwe bessen, josta bessen en aardbeien een voorraad sap gemaakt wat aangelengd wordt met water. Dus puur sap, geen rotzooi. T is niet zo dat ik een biofreak ben ofzo maar waar t kan kies ik toch graag voor voedsel en drinken zonder rotzooi.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:25 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Absoluut! Liever wat slechter eten dan slecht drinken.
quote:Op maandag 20 juli 2015 21:50 schreef Spees_Eend het volgende:
Hij roept overigens ook de hele dag door "ik heb beswew honger mama" of "ooooe mama mijn buik heeft ZO'N HONGER" of vergelijkbaar. Ik heb inmiddels wel geleerd dat dit alleen honger voor koekjes ofzo is, want als ik hem wat extra aanbied eet ie het 9 van de 10 keer niet op en volgt er na 5 minuten met een frons op ab gezicht "poeh, ik heb beswew honger hoor mam"
Nee niks. Ach nou ja, scheelt weer suikerquote:Op maandag 20 juli 2015 21:50 schreef LadyBlack het volgende:
Echt helemaal niet?
Ik heb E nog maar 1x een heel ijsje op zien eten, dus meestal krijgt ze gewoon likjes van de mijne, maar we hebben vanmiddag samen een bolletje schepijs zitten eten en dat was echt genieten!![]()
Ik heb dr wakker gehouden vandaag, omdat ze nu al een week elke keer 's avonds moe lijkt, maar dan nog 1,5 uur in bed blijft kwaken en liedjes zingenen dan pas om 22:00 slaapt. Nu is ze om 20:00 als een blok in slaap gevallen
En ze was best heel gezellig vandaag, tot ongeveer etenstijd.
Nohhquote:Op maandag 20 juli 2015 21:50 schreef Spees_Eend het volgende:
Hij roept overigens ook de hele dag door "ik heb beswew honger mama" of "ooooe mama mijn buik heeft ZO'N HONGER" of vergelijkbaar. Ik heb inmiddels wel geleerd dat dit alleen honger voor koekjes ofzo is, want als ik hem wat extra aanbied eet ie het 9 van de 10 keer niet op en volgt er na 5 minuten met een frons op zn gezicht "poeh, ik heb beswew honger hoor mam"
Ja, dat vind ik inderdaad een groot voordeel!! Wil heel graag met haar met de trein een keertje naar een dorp in de buurt ofzo, maar dat leek me totaal onhandig met slaaptijden.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:52 schreef Poesopstokje het volgende:
Zo te horen gaat het middagslaapje er bij jullie al af. Mooi voordeel; je kunt weer eens de hort op zonder op de klok te hoeven kijken
Treinreisjes zijn the bomb!quote:Op maandag 20 juli 2015 21:53 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik inderdaad een groot voordeel!! Wil heel graag met haar met de trein een keertje naar een dorp in de buurt ofzo, maar dat leek me totaal onhandig met slaaptijden.
Het komt me qua zwangerschap nét iets minder handig uit
Siméon eet ook graag eitjes, wel gekookt dan... Hij wou voor zn verjaardag kipjes, dus die heeft hij gekregen en sindsdien kijkt hij elke dag meerdere keren of ze al weer een ei hebben gelegdquote:Op maandag 20 juli 2015 21:47 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh ja een ei! Sil eet heel graag een gebakken ei sinds we die samen gaan halen bij de boer
Of soja melk kun je ook proberen. Je kunt ook langzaam aan de kv voor melk vervangen jan liep ook altijd te klooien zelfs bij wisseling van 1 naar 2 en 2 naar 3 etc dan startte ik met 3/4de na paar dagen 1/2 en dan 1/4 em dan over zo ook op normale melk gezet maar dat pikte hij zolang het warm was koud kan ik het bekijken en nu helemaal dus hij drinkt optimel. Teun is dol op melk gelukkig!quote:Op maandag 20 juli 2015 21:13 schreef .Sparkling. het volgende:
Al zouden we het eigenlijk best wel eens kunnen proberen, gewone melk. Het is al even geleden, misschien lust ze het nu wel.
Leuk! Dat wil ik zo graagquote:Op maandag 20 juli 2015 21:55 schreef Redster1984 het volgende:
[..]
Siméon eet ook graag eitjes, wel gekookt dan... Hij wou voor zn verjaardag kipjes, dus die heeft hij gekregen en sindsdien kijkt hij elke dag meerdere keren of ze al weer een ei hebben gelegd
Waarom hebben movicolon voorgeschreven? Bij mij op het werk 99% van dat kleine grut dat laxeermiddel nodig heeft wordt macrogol 4000 voorgeschreven dat is namelijk smaakloos aangezien het een grondstof is ipv forlax, movicolon ed. Ik heb het getest je proeft het echt nietquote:Op maandag 20 juli 2015 21:07 schreef .Sparkling. het volgende:
Overdag krijgt ze diksap met movicolon en water.
Het lijkt allemaal uitstekend te gaan! Morgen 7 weken en ik ben al 2 weken misselijk, mn bekken is al half gaar als ik met E op de grond heb gezeten, en mn tetten doen zeerquote:Op maandag 20 juli 2015 21:55 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Treinreisjes zijn the bomb!
Ja jij kunt nu wel weer een middagslaapje gebruiken.. Gaat alles oké met jou en de baby? Is grote zus al op de hoogte?
Nope..quote:Op maandag 20 juli 2015 22:03 schreef LadyBlack het volgende:
Lust Noor wel soep XM? Want dan kun je nog proberen om lekkere soep te maken met pasta erdoor, of wat aardappel voor de vulling.
Verder vind ik het overigens een heel behoorlijk lijstje! Het is niet meer dat ze nauwelijks eet
Siméon heeft 3 kriel kipjes. Dus nemen weinig ruimte in. Maar goed wij wonen vrij en helemaal aan de rand van het dorp, dus weinig last van buren. Als t goed is hebben we volgende week dinsdag krielkuikentjes!quote:Op maandag 20 juli 2015 21:58 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Leuk! Dat wil ik zo graagmaar ik ben bang dat de kippen ons en de buren wakker zouden houden/maken met het gekakel. Maar we hebben nu een boerderij op nog geen 100 meter lopen die eieren hebben van kippen die door de hele woonwijk scharrelen dus das wel the next best thing denk ik!
De oudste heeft ook nog tot laat een fles pap gehad hoor om dezelfde reden. Zo had ik toch een beetje het gevoel dat ze wat binnen kreegquote:Op maandag 20 juli 2015 21:14 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Ik ging automatisch in de bescherming, we krijgen nogal eens te horen dat ze al twee is en echt geen pap meer hoeft
Ik dacht al, waar blijf jequote:Op maandag 20 juli 2015 20:41 schreef laziness het volgende:
[..]
Glas melk en een krentenbol per dag is voldoende.
Gaat er 2 maal per week nog groente en fruit naar binnen komen ze helemaal niks tekort vitaminenwijs ook nog.
Geen idee! Maar het gaat er probleemloos in hoorquote:Op maandag 20 juli 2015 22:02 schreef Goitske het volgende:
[..]
Waarom hebben movicolon voorgeschreven? Bij mij op het werk 99% van dat kleine grut dat laxeermiddel nodig heeft wordt macrogol 4000 voorgeschreven dat is namelijk smaakloos aangezien het een grondstof is ipv forlax, movicolon ed. Ik heb het getest je proeft het echt niet
Snoep als in echt snoep heeft S nog nooit gehad volgens mij. Wij hebben het nooit, ik lust het eigenlijk ook niet. En we liepen maanden geleden over de markt langs een snoepkraam en instinctief wist hij toch dat het vast Heel Erg Lekker moest zijn, hij was er bijna niet weg te slaanquote:Op dinsdag 21 juli 2015 08:20 schreef Cwen het volgende:
Eten! Ze eet graag, maar bescheiden. Altijd al gedaan, maar ze lust wel echt álles - behalve chocolade, ijs en olijven.
's Ochtends krijgt ze havermout/boterham/volkorencracker. Dat gaat meestal voor de helft op, soms helemaal.
Tussendoor een Goodies koekje/ fruit/ zelfgemaakte smoothie.
Bij de lunch een boterham met tomatenpasta of pindakaas/ zelfgemaakte soep/ ei/ pasta met pesto, hoe m'n pet staat of bij speciale verzoeken.
Tussendoor wederom fruit/ smoothie of groentechips
's Avonds eet ze met de pot mee, variërend van 3 happen tot 1 bord - al is dat geen groot bord. Ze eet alles, maar houdt niet zo van vlees dus dat blijft vaak liggen. Tomaten zijn altijd goed. Daarna ongeveer 1 eetlepel yoghurt.
Rond 20.00 uur vaak nog een banaan of cracker.
Daarnaast drinkt ze nog 6-8 keer per dag/ nacht bij mij. Verder drinkt ze water, versgemaakt groenten/fruitsap en bio appelsap bij uitzondering. Ze lust melk maar dat drink ik niet vaak.
Snoep komt er niet in - tenminte, geen gewoon snoep. Vind ik niet nodig. Daarbij houdt ze niet van heel zoet, dus er is ook geen interesse. Ik maak of haal wel dadelballetjes bijvoorbeeld, en bio koeken zonder toevoegingen. IJs e.d. lust ze ook zelfgemaakt niet.
Ik gok dat ze nu zo'n 90 cm is, bij 12,5 kg. En eind augustus wordt ze dus twee.
Mag ik ook bij jullie eten of wil je misschien mijn lunch klaar gaan maken?quote:Op maandag 20 juli 2015 23:38 schreef L-E het volgende:
Sticker ontbijt met een bak volle yoghurt met muesli/fruit, soms maak ik pannenkoeken, daar eet hij er zo vier grote van op, is hij echt dol op. Voor de lunch eet hij het liefst zelfgemaakte soep, stokbroodje erbij met hummus of baba ganoush. Als we gewoon saaie boterhammen eten gaat er een halve boterham in en dan is hij wel weer klaar. We eten dus ook vaak pasta voor de lunch, penne met ricotta en aardbeien/munt/pistachenoten of pastasalade met avocado en geitenkaas etc, hij eet rustig twee borden leeg (zijn bord is wel kleiner dan dat van ons). Tussendoor eet hij noten/pitjes, of ik maak een monkeyplatter met verschillende kaasjes en fruit, als we zelfgemaakte (en dus gezonde) ijsjes in huis hebben doen we dat ook wel tussendoor. Warm eten is zijn lievelings, dus 's avonds gaat ook alles er goed in. Hij helpt tegenwoordig ook met koken (zo lief, twee van die jongetjes in de keuken om mij te assisteren
) en we kijken samen kookprogramma's en we doen samen boodschappen, ze zijn hier wel betrokken bij het hele proces rondom eten, dat lijken ze fijn te vinden en ze zijn beide ook wel erg dol op eten, is wel heel leuk
Oh, ze weigeren ook vaak genoeg iets hoor. Met name mijn grote heeft sinds een tijdje dat hij van alles 'niet lust' wat hij al jarenlang lekker vindt, maar misschien klopt dat wel omdat je smaak elke 7 jaar verandert (en hij is nu 7,5)? Dat is wel omschakelen voor ons, zit je dan met zijn favoriete eten klaar en dan is het plotseling 'Jemig HOEZO LIGT DIT OP MIJN BORD, dat eet ik echt niet hoor'
Qua drinken: water, sapjes, ranja, thee.
mijn duo krijgt forlax 20 gram en 10 gram. Vinden ze juist lekker, smaakt naar sinaasappel vermengt met water. Het zal welquote:Op maandag 20 juli 2015 22:02 schreef Goitske het volgende:
[..]
Waarom hebben movicolon voorgeschreven? Bij mij op het werk 99% van dat kleine grut dat laxeermiddel nodig heeft wordt macrogol 4000 voorgeschreven dat is namelijk smaakloos aangezien het een grondstof is ipv forlax, movicolon ed. Ik heb het getest je proeft het echt niet
Silvijn drinkt al vanaf dat ie ruim een jaar was ofzo heel graag koffie. Hij kreeg wel eens een theelepeltje van ons en toen ie tegen de 2 was heb ik voor het eerst een buisje cafeïnevrije koffiecupjes besteld voor hem.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 06:42 schreef danic het volgende:
Koffie ja? Ook de kinderen?
Dat begrijp ik dus echt niet. Hoezo wil je dat? Caffeine in je kind? Ik zie echt de meerwaarde niet. En dan ook nog 's avonds. Slaapt ze dan wel op tijd?
Tsja koffie... Hier moeten we oppassen dat Siméon niet ineens met je koffie aan de haal gaat... Hij is er ook gek op, maar inderdaad vanwege de cafeïne krijgt hij het eigenlijk niet. We drinken hier ook nog eens espresso, dus de koffie is extra sterk. Verder heeft hij een periode gehad dat hij koffiebonen uit het apparaat haalde en op at...quote:Op dinsdag 21 juli 2015 06:42 schreef danic het volgende:
Dat begrijp ik dus echt niet. Hoezo wil je dat? Caffeine in je kind? Ik zie echt de meerwaarde niet. En dan ook nog 's avonds. Slaapt ze dan wel op tijd?
Wat een tof cadeau! Die ga ik onthouden voor als C weer jarig isquote:Op maandag 20 juli 2015 21:55 schreef Redster1984 het volgende:
[..]
Siméon eet ook graag eitjes, wel gekookt dan... Hij wou voor zn verjaardag kipjes, dus die heeft hij gekregen en sindsdien kijkt hij elke dag meerdere keren of ze al weer een ei hebben gelegd
Komt vanzelfquote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:01 schreef Tally het volgende:
Wij drinken thuis beide geen koffie dus de meiden ook niet
Snoep krijgen ze wel. Wel eens zo'n mini zakje van die Haribo gummie beertjes of kikkertjes.
Voor de rest een appeltje. Maar als ik zie wat de kinderen hier eten dan heb ik nog meer het gevoel van: Die van mij eten echt niks
De oudste heeft een tijd geleefd op cherrytomaatjes. Elke avond als wij aten dan wilde zij alleen cherrytomaatjes etenZo kreeg ze toch wat vitamine binnen en de kinderarts in het ziekenhuis zei dat het wel een goeie was om haar dat te geven 's avonds
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 25% gewijzigd door Tally op 21-07-2015 11:19:02 ]Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
Das ff kut. Veel handen wassen. En succes!quote:
Zo'n senseo bekertje met 2,3 cm koffie. Rest met water en koffiemelk.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 06:42 schreef danic het volgende:
Ik vind dat zo ongezelligquote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:07 schreef mignonne het volgende:
Mn schoonmoeder bijvoorbeeld eet echt puur en alleen maar omdat het moet. Als ze er voor zou kunnen kiezen om 3 keer per dag een pil te nemen ofzo dan zou ze het doen Die doe je geen enkele plezier met eten/voedsel en die zit ook altijd overal oeverloos over te mieren. Dan ben je 65 denk k dan
Jup. Zo is zij ookquote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:20 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik vind dat zo ongezelligIk had ooit een vriendje dat alleen maar at omdat het moest. Dat je dan op vakantie een stuk ging fietsen en neerploft bij een strandtent met iemand die eigenlijk toch nergens zin in heeft. Boh, ik vond daar geen klap aan.
Zo'n vriendin had mijn zwager. Dan gingen we met de familie uit eten. Mevrouw nam dan een kindermenuutje. Waar alles zo de bak in ging omdat ze het toch niet lekker vond. Ik was blij dat ze niet meer mee ging (en later van dr af was).quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:26 schreef mignonne het volgende:
En ieder zn ding hoor! Als je het niets vindt dan vind je het niets, klaar. Maar het is inderdaad in gezelschap vreselijk ongezellig en als je het dan ook nodig vindt om overal commentaar op te hebben qua eten dan ontneem je je tafelgenoten ook de eetlust zeg maar
Hahaha ja nouja dat dus. Ik kan er echt helemaal niets mee.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:27 schreef Tally het volgende:
[..]
Zo'n vriendin had mijn zwager. Dan gingen we met de familie uit eten. Mevrouw nam dan een kindermenuutje. Waar alles zo de bak in ging omdat ze het toch niet lekker vond. Ik was blij dat ze niet meer mee ging (en later van dr af was).
Dat inderdaad ja. Op een gegeven moment ben ik ook gewoon niet meer mee gegaan.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:31 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hahaha ja nouja dat dus. Ik kan er echt helemaal niets mee.
Dan zijn we uit eten en dan bestelt ze idd alleen 2 mini voorgerechtjes (want meer is echt te veel hoor, dat hoef ik niet), waarvan ze vervolgens de helft laat liggen. En ze zit dan een partij met lange tanden te etenen dan op alles wat op mijn/een ander zn bord ligt dingen zeggen als hmm dat je dat lekker vindt zeg. Of dat je zoveel eten op krijgt zeg jeetje.
Dat je je zeg maar een zwijn voelt omdat je gewoon je bordje met doodnormale sushi/nasi/steak op eet.
Nouja dát dus. Ik wil mijn kinderen dus graag mee geven dat je niet alleen maar eet omdat het moet. Dat je niet alleen maar aan tafel zit met zn allen omdat je nu eenmaal iets moet eten op gezette tijden.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:32 schreef Mineola het volgende:
Oh ik vind dat ook zo ongezellig ja! Niet dat je iets moet eten om het gezellig te hebben, maar eten is zeker niet alleen functioneel nee. En als je het niks vindt, prima hoor, maar hou dan je mond gewoon en hou het wel voor de rest leuk en geniet gewoon van het gezelschap.
Ik kan er ook echt van genieten als we in het weekend of zo lekker buiten zitten met wat borrelhapjes en die druif van ons dan als een idioot droge worst of toastjes met kaas naar binnen zit te schuiven![]()
Of dolblij wordt van een boterham met gerookte zalm. Ja, hij weet wel wat hij lekker vindt, haha
En dan wil hij opeens niet meer samen delen, hahahaha
oh god jaquote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:34 schreef Tally het volgende:
[..]
Dat inderdaad ja. Op een gegeven moment ben ik ook gewoon niet meer mee gegaan.
Zo geweldig was het dan niet als ze jouw bord af zitten te kraken alleen omdat jij eten wel leuk en lekker vind. Mijn schoonvader kon aardig eten (en at echt voor 2) dan ging ze tellen hoe vaak hij zn bord vulde bij zo'n all you can eat toko. Nou dan heb ik het al gehad hoor. Bah.
Mijn dochter van 4 laat nu sommige dingen staan (patatjes) omdat ze daar dik van word. Mijn gratenpakhuis. En ik weet nog steeds niet hoe ze daar bij komt.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:39 schreef mignonne het volgende:
[..]
oh god jaissues much?
![]()
Maar goed, zo zeurt mijn schoonmoeder ook regelmatig over zulke dingen hoor. Dan zegt ze tegen mn kind dat ze geen mayo bij dr frietjes moet eten want daar word je dik van. JA HALLO.... doe eens niet?kom op hey, ze is vijf. Mag het even dat ze nog niet bezig is met of ze wel of niet dik wordt van iets? En dan kan ik vervolgens weer weet ik hoe lang benadrukken dat het echt niet erg is als je zo af en toe iets lekkers eet.
Echt hoor, deal met je issues ipv die op mijn kind te projecteren...
Hmmm... lastig. Echt van A tot Z koken doen ze nu een jaartje ofzo.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:40 schreef Clubsoda het volgende:
Daar kan ik ook niets mee, dat je zelf geen lol hebt aan eten is één ding, maar dan ook het plezier van anderen verpesten met neuzelen.... Mijn zusje is best een picky eter, maar die kan wel met haar ogen dicht van extase genieten van wat ik een saai soepje vind. Prima, dan bestel ik wat anders en genieten we samen![]()
Ik ben zo blij dat mijn kind dat ook heeft. Dat samen koffiedrinken echt een uitje is en dat borrelen met olijfjes en stokbrood het summum voor hem is.
Wanneer ben jij begonnen met je dames laten koken Mignonne en hoeveel stuur je bij? Het lijkt me supertof namelijk, maar ik laat me tegenhouden omdat ik denk dat het nog wat hooggegrepen is voor mijn peuter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Nou wat in de spoiler staat dusquote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:52 schreef Mineola het volgende:
Wat stuur je nu allemaal precies Mignonne?
Het klinkt echt leuk, dat zelf koken! Ik ga daar ook eens wat meer mee doen!
Ja er moet wel iets gestuurd worden anders eten we alleen rijst met aangebrande vingerkootjesquote:
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:48 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hmmm... lastig. Echt van A tot Z koken doen ze nu een jaartje ofzo.
Meehelpen en weet ik het vanaf 1,5-2 jaar geloof ik. In het begin sneden ze nog niets, of ze sneden bijvoorbeeld de tofu met zo'n kindermesje![]()
maar dan deden zij dingen als knoflook pellen (en dan aan je vingers ruiken erna
), roeren in de pan, eieren pellen weet ik het. Kleine dingetjes.
Het hangt een beetje van het kind af natuurlijk maar als ze koken leuk vinden dan denk ik dat je er met een jaar of 4 een heel eind mee komt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meehelpen doet hij ook al tijden inderdaad. Snijden van zachte dingen gaat super en roeren in beslagkommen ook. Het eindigt er steevast mee dat de kruidenla wordt opengetrokken en alles geproefd moet worden (en dat is dan allemaal 'hm, lekker, zoet!' ook cayennepeper enzo
) Maar aan zelf bedenken wat we gaan eten of echt zelf koken heb ik me nog niet gewaagd, dat kunnen we best eens gaan proberen binnenkort. Ik kan me zomaar voorstellen dat dat veel beter gaat dan ik nu inschat.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
Ik heb laatst een gegrilde hamburger op, op een pitabroodje met schijfjes gebakken appel en gebakken ui. Men wat was dat lekkerquote:Op dinsdag 21 juli 2015 12:01 schreef Clubsoda het volgende:
[..]Meehelpen doet hij ook al tijden inderdaad. Snijden van zachte dingen gaat super en roeren in beslagkommen ook. Het eindigt er steevast mee dat de kruidenla wordt opengetrokken en alles geproefd moet worden (en dat is dan allemaal 'hm, lekker, zoet!' ook cayennepeper enzo
) Maar aan zelf bedenken wat we gaan eten of echt zelf koken heb ik me nog niet gewaagd, dat kunnen we best eens gaan proberen binnenkort. Ik kan me zomaar voorstellen dat dat veel beter gaat dan ik nu inschat.
hahahahhaa gatverquote:Op dinsdag 21 juli 2015 12:12 schreef Clubsoda het volgende:
Dat klinkt best heel goed ja! Beter dan de tomaten met slagroom die mijn zusje ons eens voorzette
Hahaha groot gelijkquote:Op dinsdag 21 juli 2015 12:42 schreef Kyara het volgende:
Zo leuk dat meehelpen. Ik waag me daar nog niet aan. Misschien met 3 kleuters of zo maar met 3 peuters kom ik echt handen en ogen te kort.
Zo heeft M ook al eens zijn vingertoppen verbrand aan eem heet fornuis
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:38 schreef Gulara het volgende:
En bij ons in huis eten peuters gewoon koekjes, smarties en ijs.
Oh het staat er misschien wat ongezellig zie ik nu.quote:
Das bij ons ook. De jongste is een snoeperd. De oudste niet zo.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:56 schreef Gulara het volgende:
[..]
Oh het staat er misschien wat ongezellig zie ik nu.![]()
Snoeploze peuters zijn ook welkom hoor. Want we eten ook heel veel anders lekkers.
Maar kort samengevat zijn we dus niet zo heel erg moeilijk met zoetigheid wanneer ik het vergelijk met anderen.
En hem ijs ontzeggen is gewoon cruel. Als hij iemand anders (lees: willekeurige voorbijganger) met een ijsje ziet dan gaat hij ernaast staan en net zo lang "ijs" zeggen tot het ongemakkelijk/hilarisch wordt.![]()
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:38 schreef Gulara het volgende:
En bij ons in huis eten peuters gewoon koekjes, smarties en ijs.
Macrogol is de basisstof van o.a. movicolon en forlax.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 08:27 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Geen idee! Maar het gaat er probleemloos in hoor
Slechte tanden is ook iets genetisch mijn tandarts van vroeger zei het al erfelijk, mijn huidige tandarts zegt ook ik zie dat je goede gebitsverzorging hebt maar helaas duidelijk pech hebt qua erfelijkheid.... Hoop dat de kids het gebit van mijn man hebben.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 18:27 schreef Cwen het volgende:
Maar maken jullie je dan geen zorgen over de tanden van jullie kinderen? Met snoep en ijs en chocola en fristi enzo? Ik kom uit een familie met rotgebitten, heb ik zelf ook ondanks gezond eten, en wil Ellie zo graag de pijn en ellende besparen...
Niet rot bedoeld hoor, maar ik vind dat zelf wel echt een dingetje.
Je zegt het zelf al: jij hebt een slecht gebit ondanks gezond eten... ik denk niet dat af en toe een ijsje zorgt voor een slecht gebit.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 18:27 schreef Cwen het volgende:
Maar maken jullie je dan geen zorgen over de tanden van jullie kinderen? Met snoep en ijs en chocola en fristi enzo? Ik kom uit een familie met rotgebitten, heb ik zelf ook ondanks gezond eten, en wil Ellie zo graag de pijn en ellende besparen...
Dat is het ook, maar ik snap ook wel dat ze wanhopig was.. Vader heeft van jongs af aan al een kunstgebit en moeder heeft altijd gaatjes en tandplak.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 19:19 schreef Goitske het volgende:
Poesopstokje 5x per dag poetsen is ook heel slecht!! Ik poetste een tijd ivm mijn werk 3x per dag mijn tanden, advies van de tandarts dat niet te doen, was slecht voor mijn glazuur
Zo achter elkaar klinkt het als een hoop. Maar dat wij ijs, koekjes en chocolade niet schuwen betekent niet dat er non stop zoetigheid naar binnen gaat.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 18:27 schreef Cwen het volgende:
Dit soort uitspraken kom ik vaker tegen, maar ik begrijp het nooit zo. Ik ken heel wat kinderen, die allemaal op een verschillende manier worden opgevoed mbt eten, maar er zit er geen een tussen die helemaal los gaat omdat hij thuis geen suiker mag. Ik denk echt dat zulk gedrag meer zit in hoeverre je je kind de vrijheid gunt om zelf keuzes te maken dan in de al dan niet aanwezige kleurstoffen. Als wij hier kindjes over de vloer hebben zeggen ze juist heel braaf zelf dat ze alleen water of thee mogen drinken, bijvoorbeeld, terwijl de limonade dan op tafel staat om zelf te pakken.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 19:24 schreef mousemicky het volgende:
Hij krijgt dus gewoon ook dingen met suiker (en tha horror, zoetstof/kleurstof/smaakstof) er in, want ik wil ook geen verstoord eetpatroon waarbij hij helemaal los gaat als papa en mama niet in de buurt zijn.
Nou ja, dit idd. Ik veroordeel niemand, alleen doen wij het anders. Ze zal heus ergens anders de kast niet leegeten.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 20:52 schreef L-E het volgende:
[..]
Dit soort uitspraken kom ik vaker tegen, maar ik begrijp het nooit zo. Ik ken heel wat kinderen, die allemaal op een verschillende manier worden opgevoed mbt eten, maar er zit er geen een tussen die helemaal los gaat omdat hij thuis geen suiker mag. Ik denk echt dat zulk gedrag meer zit in hoeverre je je kind de vrijheid gunt om zelf keuzes te maken dan in de al dan niet aanwezige kleurstoffen. Als wij hier kindjes over de vloer hebben zeggen ze juist heel braaf zelf dat ze alleen water of thee mogen drinken, bijvoorbeeld, terwijl de limonade dan op tafel staat om zelf te pakken.
Hoe ouder, hoe meer we toestaan overigens. Ik lees nu dingen hier die onze oudste niet eens magmaar over het algemeen krijgt hij de vrije hand als het gaat om wat we in huis hebben. En omdat onze basis qua eten heel goed is (volgens onze normen) vind ik dat snoepje of dat bakje chips echt helemaal niet erg (meer). Bij Stick zitten we daar wel meer bovenop, ik vind hem echt nog te jong voor veel/vaak suikers. Dingen als fristi of yoghi krijgt hij niet, ik vind dat niet goed voor hem.
Qua tanden: ik kreeg ooit van de tandarts de tip om na iets met veel suiker de mond even goed te spoelen met water, dan spoel je al aardig wat weg, zei hij
Dit. Zoetstoffen vind ik beduidend erger dan suiker, evenals bepaalde E-nummers. Helaas (of toevallig) zitten die vaak met z'n allen in kinderkoekjes, fristi of smurfenijs. En nog veel meer dingen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:13 schreef L-E het volgende:
Maar mijn overwegingen rondom voeding gaan niet alleen over suikerIk geef liever puur fruit waar veel suiker in zit dan fristi met minder suiker maar andere dingen die imo weinig toevoegen
Oh, dat snap ik heel goed hoor, zo redeneer ik zelf ookquote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:13 schreef L-E het volgende:
Maar mijn overwegingen rondom voeding gaan niet alleen over suikerIk geef liever puur fruit waar veel suiker in zit dan fristi met minder suiker maar andere dingen die imo weinig toevoegen
Nee, ik heb vroeger ook 'thuis leren drinken' maar daar werd mijn alcoholintake op latere leeftijd ook niet bescheidener vanquote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:15 schreef AwayTL het volgende:
Ik heb overigens niet de illusie dat omdat ik mijn kind wel eens suiker laat eten, dat hij dan de pakken roze koeken laat staan hoor.
Volgensmij is dat gewoon een scholieren ding met uitzonderingen daargelaten.
Bij peuters en kleuters zie ik het niet zo zeer, maar die zie ik ook niet zo vaak zonder ouders erbij. Ik zie het wel veel op mijn werk, en ook in mijn vriendenkring. Eerstejaarsstudenten die op kamers gaan, die in een jaar tijd echt enorm aankomen, want VRIJHEID (ook degenen die geen bier drinkenquote:Op dinsdag 21 juli 2015 20:52 schreef L-E het volgende:
[..]
Dit soort uitspraken kom ik vaker tegen, maar ik begrijp het nooit zo. Ik ken heel wat kinderen, die allemaal op een verschillende manier worden opgevoed mbt eten, maar er zit er geen een tussen die helemaal los gaat omdat hij thuis geen suiker mag. Ik denk echt dat zulk gedrag meer zit in hoeverre je je kind de vrijheid gunt om zelf keuzes te maken dan in de al dan niet aanwezige kleurstoffen. Als wij hier kindjes over de vloer hebben zeggen ze juist heel braaf zelf dat ze alleen water of thee mogen drinken, bijvoorbeeld, terwijl de limonade dan op tafel staat om zelf te pakken.
Dat hebben wij gelukkig ook achter de rug, de laatste kies is nét doorquote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:55 schreef Loj het volgende:
Oh klinkt goed Poes!
(Ow krijgt z'n laatste tandjes, dus je hebt nu vast wel een idee hoe z'n poepbroeken ruiken en de frequentie ervan)
Jep gewoon in meegaan.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 22:11 schreef .Sparkling. het volgende:
Helemaal geen gezeik om niks hoor loj! Ik kan me goed voorstellen dat je je vakantie liever anders had willen besteden. Beterschap bij jullie thuis en hopelijk pak je tussendoor ook even een momentje voor jezelf
Poes, wat super knap!
Eva wil de hele tijd op het potje zonder broek maar met luier. Daar gewoon aan toegeven is het verstandigste denk ik hè? Dat ze vertrouwd raakt ermee, die luier gaat vanzelf wel een keer uit.
Nou ik vind het geen gezeik om niks hoor.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 22:08 schreef Loj het volgende:
Gelukkig maar Poes! Die kiezen! Al heeft Ow er weinig last van hoor.... Maar toch
Mag ik trouwens heel ff klagen...
En het slaat nergens op, maar voel me gewoon ff rot.
Dus negeer me verder maar!
Ik vind m'n vakantie tot nu toe maar stom. Vorige week had ik 4 afspraken staan en door omstandigheden is er maar 1 doorgegaan. Ik heb dus de hele tijd alleen met de jongens gezeten. Leuk hoor, maar zeker Js is niet zichzelf.
Deze week stond ook al behoorlijk vol. Nu heb ik door de krentenbaard van Js alweer een afspraak voor donderdag moeten afzeggen. Morgen zouden we naar avifauna gaan, maar ben bang dat dat ook niet door kan gaan. Vandaag zou ik mezelf gaan verwennen in de stad zonder kids, maar heb de hele dag met een huilende baby rondgelopen. En toen zei Ow net nog tegen mij: mama kon niet spelen met Owen hij heeft nog gelijk ook.
Ik word er gewoon ongelukkig van om thuis te zitten, maar wou dat ik er gewoon van kon genieten. (En ik weet dat dat kan, meerdere van jullie doen dat) En toen Ow tegen mij zei: mama kon niet spelen met Ow, voelde ik me echt rot.
Maargoed, morgen is papa ook thuis en dan gaan ze vast wel wat leuks doen, terwijl ik thuis blijf met Js...
Gezeik he, om niets....
Sorry
Noorderlingquote:Op dinsdag 21 juli 2015 22:40 schreef Poesopstokje het volgende:
Clubsoda vergeten![]()
Goed bezig!Morgen droog van bed
Oh ja joh?quote:Op woensdag 22 juli 2015 07:38 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
NoorderlingMaar hij is inderdaad nog droog!
![]()
Kyara, ik duim! Wij hebben ook zo'n gesprek gehad een tijd terug, dat zindelijkheid op den duur echt niet iets optioneels is. Dat hielp welHeeft hij al eens met een onderbroek gelopen? Mijn M toonde ook weinig interesse maar het kwartje viel best snel toen we er maar gewoon mee begonnen.
Herkenbaar hoor Loj, willen genieten maar het niet voor elkaar krijgen en je daarna rot voelen. Gelukkig duurt de vakantie nog een tijdje. Kun jij vandaag niet met je peuter op stap dat je man thuisblijft?
Ik ben zelf in behandeling bij een ggz instelling ja. Als eerste uiteraard om mijn eigen eetprobleem aan te pakken. Ik ben Eva's voorbeeld dus als ik het bij mezelf aanpak heb ik al heel veel gewonnen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 22:38 schreef Poesopstokje het volgende:
Spark; wat moeilijk zeg.. Krijg je wel goede begeleiding? Iemand die je kan helpen om een balans te vinden? Sterkte
Late to the party, maar dat ja!quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:40 schreef Clubsoda het volgende:
Daar kan ik ook niets mee, dat je zelf geen lol hebt aan eten is één ding, maar dan ook het plezier van anderen verpesten met neuzelen.... Mijn zusje is best een picky eter, maar die kan wel met haar ogen dicht van extase genieten van wat ik een saai soepje vind. Prima, dan bestel ik wat anders en genieten we samen![]()
Ik ben zo blij dat mijn kind dat ook heeft. Dat samen koffiedrinken echt een uitje is en dat borrelen met olijfjes en stokbrood het summum voor hem is.
Wanneer ben jij begonnen met je dames laten koken Mignonne en hoeveel stuur je bij? Het lijkt me supertof namelijk, maar ik laat me tegenhouden omdat ik denk dat het nog wat hooggegrepen is voor mijn peuter.
Hahaha, dat kan ik zelf ook altijd zo slecht. Als ik in mijn eentje uitgebreid kook, vergeet ik standaard wel iets op tijd te doenquote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:56 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nou wat in de spoiler staat dus![]()
in het begin moest ik wat sturen qua waar een maaltijd nu allemaal uit bestaat enzo om te voorkomen dat we alleen rijst etenmaar dat hoeft tegenwoordig niet meer.
Ik stuur qua hoeveelheden, dat het genoeg is voor vier. Ik stuur als ze aan het snijden zijn, dus hoe ze best hun mes vasthouden enzo, en ik stuur als ze daadwerkelijk aan het koken zijn dus dat ze op moeten letten dat ze de pan goed vasthouden als ze gaan roeren. Dat soort dingetjes.
Ohja en het overzicht, dat ze de rijst als eerste op moeten zetten omdat dat het langst duurt. Maar daar stuur ik B. ook nog in![]()
Offtopic, maar Spark, ik vind het zo knap hoe jij met jezelf bezig bent om je problemen aan te pakken. Wat fijn dat je dochter daar zo'n enorme motivatie voor kan zijn. Het gaat je vast lukken. Heel veel succes!quote:
Ik denk dat je meer winst haalt met het beperken van eetmomenten op een dag. Niet de hele dag door eten, maar afgebakende momenten en dan zo 1,5 tot 2 uur niks. Dan kan je gebit herstellen. En dan ook geen ander drinken tussendoor dan water. Bijvoorbeeld toetje direct aansluitend aan de maaltijd en niet een half uur ertussen. Dan valt dat onder 1 eetmoment in plaats van 2 vlak achter elkaar. Bij ons zijn de eetmomenten wel echt duidelijk afgebakend, drinken is een ander verhaal. Maar mijn peuter is een slechte drinker, dus áls hij wil drinken mag dat. Ik zal zo ook nog een eetoverzichtje maken, wel leuk ter vergelijking met alle andere lijstjes!quote:Op dinsdag 21 juli 2015 18:27 schreef Cwen het volgende:
Ja, want je zegt 1 x iets en ze doen dat nooit meer, vooral als jij er niet bij bentquote:Op woensdag 22 juli 2015 11:30 schreef L-E het volgende:
Om bedelende kindjes tegen te gaan lijkt het me wijzer om ze op te voeden dan ze suiker te geven, maar soit.
Dus laat je het dan maar zitten?quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:45 schreef Troeta het volgende:
[..]
Ja, want je zegt 1 x iets en ze doen dat nooit meer, vooral als jij er niet bij bent
Of gewoon in het algemeen leren dat je kind niet mag bedelen, lijkt me. Ik vind dat sowieso een niet erg gewenste eigenschap. Als je iets wil kan je het gewoon aan me vragen, met gejengel en gezeur krijg je het sowieso niet.quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:09 schreef Clubsoda het volgende:
Ik denk dat 'opvoeden om bedelen tegen te gaan' bereikt wordt door snoepen met mate en verstand in te passen in een gezond eetpatroon; als het niets bijzonders is hoef je er ook niet moeilijk over te doen. Althans, zo lees ik het.
Maar ja, als je 5 bent weet je wel wat snoepen is en je mag het thuis niet. Bij anderen werkt bedelen wel.quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:13 schreef Mineola het volgende:
[..]
Of gewoon in het algemeen leren dat je kind niet mag bedelen, lijkt me. Ik vind dat sowieso een niet erg gewenste eigenschap. Als je iets wil kan je het gewoon aan me vragen, met gejengel en gezeur krijg je het sowieso niet.
Oh, maar dit weet ik wel hoor. Maar kind (en ikquote:Op woensdag 22 juli 2015 15:20 schreef Spees_Eend het volgende:
Interessant ( op een niet -sarcastische manier) hoe iedereen ook vanuit zijn eigen idee en gevoel bepaalde dingen wel en niet geeft en niet altijd per se gebaseerd op wetenschap/feiten. Want honing is gewoon suiker en in appelsap zit eigenlijk niets anders dan suiker, in chocomel zitten in ieder geval ook nog proteïnen en calcium (los van ook suiker en wat vet).
Oh dat geloof ik direct! Maar ik heb er simpelweg niet echt zicht op wat mijn kind ergens anders doet. Ik wil hem in elk geval bijbrengen dat bedelen in mijn ogen ongewenst gedrag is. En dan hoop ik maar dat hij dat ook bij een ander niet zal doen. Of dat nou om snoep of het achttiende cherrytomaatje of om langer computeren gaat.quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:17 schreef Troeta het volgende:
[..]
Maar ja, als je 5 bent weet je wel wat snoepen is en je mag het thuis niet. Bij anderen werkt bedelen wel.
Kan je opvoeden wat je wil, maar dat zijn lastige dingen om te leren hoor.
Nou precies, je geeft je kind eea mee maar verder zul je echt moeten afwachten hoe de praktijk gaat zijn als jij er niet bij bent. Zoals die keurig opgevoede leerlingen bij mij op school die in de pauzes naar de supermarkten gaan en daar massaal chips, chips, roze koeken, popcorn, chips etc. inslaan.quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:30 schreef Mineola het volgende:
En dan hoop ik maar dat hij dat ook bij een ander niet zal doen. Of dat nou om snoep of het achttiende cherrytomaatje of om langer computeren gaat.
Ja dat. Die acties hebben volgens mij niks te maken met of je thuis dat soort dingen ongelimiteerd/met mate/helemaal niet krijgt, maar meer met de vrijheid die je opeens hebt om dat te kúnnen doen. Dat je zomaar élke lunchpauze snoep kunt kopen zonder dat je ouders daar iets van zeggen, want ze weten het immers niet! Of dat je als student vier dagen achter elkaar lasagnette kunt eten of luncht met pizza zonder dat iemand het boeit.quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:35 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Nou precies, je geeft je kind eea mee maar verder zul je echt moeten afwachten hoe de praktijk gaat zijn als jij er niet bij bent. Zoals die keurig opgevoede leerlingen bij mij op school die in de pauzes naar de supermarkten gaan en daar massaal chips, chips, roze koeken, popcorn, chips etc. inslaan.
Klopt , ik leng ongeveer alles wat S krijgt (en geen water isquote:Op woensdag 22 juli 2015 15:32 schreef Phaidra het volgende:
Gewone appelsap kan je toch ook aanlengen met water? Heb ik wel gedaan tot hij 2 was en ontdekte dat mama's sap er anders uitzag dan dat van hem
Ik ook, maar J. trapt daar dus niet meer in...quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:32 schreef Phaidra het volgende:
Gewone appelsap kan je toch ook aanlengen met water? Heb ik wel gedaan tot hij 2 was en ontdekte dat mama's sap er anders uitzag dan dat van hem
Goed punt, dat laatstequote:Op woensdag 22 juli 2015 15:50 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik ook, maar J. trapt daar dus niet meer in...
En volgens mij is de diksap-optie nog goedkoper ook
quote:Op woensdag 22 juli 2015 17:28 schreef Loj het volgende:
Ik denk dat "met mate" sowieso het sleutelwoord is.
Nog bedankt voor de "herkenbare" reacties. Ff fijn om m'n hart te luchten. Vriendje en ik zijn vandaag maar samen thuis gebleven, ook omdat Js alleen maar zieker lijkt te worden. Maar dat hoort niet in dit topic thuis.
Wel (bijna) al m'n afspraken voor deze week afgezegd. Ow zei net dat hij morgen naar de ikea wilt. Dus misschien als Js minder dan 38 graden koorts heeft.
Ja, ze hebben hem meerdere keren op de wc gezet, maar plaste 5 minuten later in z'n broek. Na twee keer hebben ze het opgegevenquote:Op woensdag 22 juli 2015 18:14 schreef Kyara het volgende:
Aaah wat sneu. Beterschap voor Js! Hopelijk knapt hij snel weer op. En inderdaad, het is vaak ook een knopje omzetten. Maar dat is soms ook best lastig.
Poesherinneren ze hem er wel regelmatig aan? Vond hij het zelf niet vervelend?
Leuk, die smiley tijdens een serieus gesprek.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:45 schreef Troeta het volgende:
[..]
Ja, want je zegt 1 x iets en ze doen dat nooit meer, vooral als jij er niet bij bent
pst, ik merk echt niet dat je minder post in baby dan anderen hoorquote:Op woensdag 22 juli 2015 19:02 schreef Loj het volgende:
Ah! Nou hij is goed bezig met oefenen zullen we maar zeggen Poes
Ah die M. Wat is hij toch schattig!
Nou, probeer t knopje om te zetten. Lukt nog niet helemaal, maar dat is vooral omdat ik me zorgen maak.
sorry, blijf hier off-topic over Js lullen. Ik zou eigenlijk naar de baby's moeten, maar ik weet niet...
Nog ff iets grappigs over Ow dan?
Hij heeft iets nieuws. Als hij tegen je (wilt) praten, maar je kijkt niet. Pakt hij je kin en probeert hij er zo voor te zorgen dat je naar hem kijkt![]()
Ik geef het kdv de schuld![]()
Ohhh eet 'm op!quote:Op woensdag 22 juli 2015 18:15 schreef Kyara het volgende:
Vandaag even een interviewtje met M gedaan:
"wat wil je later worden als je groot bent?"
"4 jaar!"
Waarover maak je je zorgen?quote:Op woensdag 22 juli 2015 19:02 schreef Loj het volgende:
Nou, probeer t knopje om te zetten. Lukt nog niet helemaal, maar dat is vooral omdat ik me zorgen maak.
sorry, blijf hier off-topic over Js lullen. Ik zou eigenlijk naar de baby's moeten, maar ik weet niet...
Mag dat niet? Ik moest gewoon erg lachen bij het idee dat mijn kindjes zo hoppa een regel aan zouden nemen en nooit meer zoiets zouden doen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 21:05 schreef L-E het volgende:
[..]
Leuk, die smiley tijdens een serieus gesprek.
Vindt ze ander water ook eng, rivieren, meren, etc?quote:Op woensdag 22 juli 2015 21:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
Tof danic!!
Hier is het echt blinde paniek als we op minder dan 5m van de branding komen. Ze vindt de zee echt doodeng jammer genoeg.
Aan een meer is ze nog nooit geweest en ik graaf even diep voor een rivier.. Nooit zo dichtbij als bij de zee geloof ik. Maar ze vindt veel eng. Ze heeft echt hoogtevrees en kleine ruimtes zijn ook ernstig ontof. Laatst een hut geprobeerd te maken, maar ze was er met geen stok in te krijgen. Vliegende beestjes, ook eng.. En ze kan ook van sommige dingen in filmpjes echt in paniek raken. Zoals een aflevering van de konijntjes in het zandkasteel aan zee, waarin ze slap hangende bloemetjes water geven. Ik weet niet wat het is, maar elke keer is het echt echt echt paniek als ze die zietquote:Op woensdag 22 juli 2015 22:31 schreef L-E het volgende:
[..]
Vindt ze ander water ook eng, rivieren, meren, etc?
Oh, dat lijkt me best heel naarquote:Op woensdag 22 juli 2015 22:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Aan een meer is ze nog nooit geweest en ik graaf even diep voor een rivier.. Nooit zo dichtbij als bij de zee geloof ik. Maar ze vindt veel eng. Ze heeft echt hoogtevrees en kleine ruimtes zijn ook ernstig ontof. Laatst een hut geprobeerd te maken, maar ze was er met geen stok in te krijgen. Vliegende beestjes, ook eng.. En ze kan ook van sommige dingen in filmpjes echt in paniek raken. Zoals een aflevering van de konijntjes in het zandkasteel aan zee, waarin ze slap hangende bloemetjes water geven. Ik weet niet wat het is, maar elke keer is het echt echt echt paniek als ze die ziet.
ach gossiequote:Op woensdag 22 juli 2015 21:48 schreef danic het volgende:
Ik kom even midden in het gesprek een foto laten zien die heel mooi weergeeft dat we een hele toffe dag hebben gehad op het strand![]()
[ afbeelding ]
Voor het eerst haar slaapje overgeslagen. Was niet echt een succes want 's avonds was ze zo moe dat er geen hap meer in ging. Gelukkig ging de kleffe boterham die ik voor de lunch in een boterham zakje mee naar het strand had genomen, er wel in![]()
Maar het strand was the bomb. En als een aangespoelde walvis in de branding liggen was nog toffer
Ja, ik heb echt geen idee. Ik probeer rustig te blijven en uit te leggen dat het niet eng is. Ze kan nog niet uitleggen wat er dan eng aan is helaas. Bij de zee probeerde ik dat de golven juist lief zijn, omdat ze van die mooie schelpjes naar ons toe brengen. Dat leek te ze wel te accepteren, maar zodra we ook maar een stap richting de zee zetten, was het weer heel hard huilen. Ik probeer haar aan alles maar zo af en toe weer bloot te stellen, in de hoop dat dat wat helpt.quote:Op woensdag 22 juli 2015 22:47 schreef Skoap het volgende:
Ach wat sneu voor haar XM.... Moeilijk ook zoiets als je echt geen idee hebt waar het eigenlijk vandaan komt / wat je er aan zou kunnen doen.
quote:Op woensdag 22 juli 2015 23:15 schreef L-E het volgende:
Hij was 1,79 dus we kunnen dan beter een nieuwe kopen
Volgend weekend komen ze hier logeren/oppassen (wij gaan een weekendje weg omdat 5 jaar Liefde) en dan nemen ze m mee
Ben je er al vaak geweest? Veel gaan, en rustig gaan zitten, dan komt het vanzelf een keer.quote:Op woensdag 22 juli 2015 22:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, ik heb echt geen idee. Ik probeer rustig te blijven en uit te leggen dat het niet eng is. Ze kan nog niet uitleggen wat er dan eng aan is helaas. Bij de zee probeerde ik dat de golven juist lief zijn, omdat ze van die mooie schelpjes naar ons toe brengen. Dat leek te ze wel te accepteren, maar zodra we ook maar een stap richting de zee zetten, was het weer heel hard huilen. Ik probeer haar aan alles maar zo af en toe weer bloot te stellen, in de hoop dat dat wat helpt.
Ik wil hier nog even op reageren. Het gaat wmb niet alleen om suiker, maar om ook om bewerkte zoetstoffen en bepaalde E-nummers. Daarom kies ik wel voor honing, dat een zoeter is maar géén geraffineerde suiker. En wel voor pure, verse appelsap (sporadisch) of zelgemaakt groentensap, en niet voor chocomel. Haar vet en calcium haalt ze ook uit volle melk. Ik hoor die opmerking namelijk iets te vaak en weet waarom ik waarvoor kies en met welke reden.quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:20 schreef Spees_Eend het volgende:
Interessant ( op een niet -sarcastische manier) hoe iedereen ook vanuit zijn eigen idee en gevoel bepaalde dingen wel en niet geeft en niet altijd per se gebaseerd op wetschap/feiten. Want honing is gewoon suiker en in appelsap zit eigenlijk niets anders dan suiker, in chocomel zitten in ieder geval ook nog proteïnen en calcium (los van ook suiker en wat vet).
Ha daar was Luc vanmorgen ook al kwaad overquote:
quote:Op donderdag 23 juli 2015 09:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
Als je al een waardeloze moeder bent omdat je moest poepen, dan vrees ik voor de mensheid.
Hahaha oh ja! Ook zo herkenbaar!quote:Op donderdag 23 juli 2015 09:34 schreef Loj het volgende:
Oh, ik ben een waardeloze moeder dat ik moest niezen en hij schrok ervan
Oh en ik probeerde hem het alfabetlied goed aan te leren. Het is geen P, O, B, C .... Maar dat zie ik toch echt verkeerd --> boze Ow![]()
![]()
Oja! Jas aan met 35 graden, omdat het koud isquote:Op donderdag 23 juli 2015 09:36 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Hahaha oh ja! Ook zo herkenbaar!
Of dat ze vraagt of ze mag buiten spelen maar het keihard regent en ik haar dat uitleg. En ze dan heel erg boos wordt omdat het echt niet regent volgens haar
Ja de jongste gaat dus echt niet de deur uit zonder haar trainingsjack van Assepoester hequote:Op donderdag 23 juli 2015 09:38 schreef Loj het volgende:
[..]
Oja! Jas aan met 35 graden, omdat het koud is
Binnenkort kom je gewoon een dagje bij mij op visite <3quote:Op woensdag 22 juli 2015 21:54 schreef Kyara het volgende:
Aaah lief!
Klinkt heerlijk zo'n dagje strand!
Zou ze hier ook best graag een keer de zee laten zien, maar vind het zo'n onderneming vanuit hier.
+1quote:Op donderdag 23 juli 2015 09:38 schreef Loj het volgende:
[..]
Oja! Jas aan met 35 graden, omdat het koud is
De mijne zoekt dan juist snel een plas op om in te stampen. Die komt echt niet naar binnen omdat het regentquote:Op donderdag 23 juli 2015 15:41 schreef AwayTL het volgende:
[..]
+1
In de regen spelen laat ik hem overigens zelf ondervinden. Het nadeel daarvan is dat hij nu ook niet meer mee wil boodschappen doen als het regent
.
Jaaaaaaa!quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:32 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Binnenkort kom je gewoon een dagje bij mij op visite <3
Euh ja, maar alleen met 3 kinderen op vakantie gaat mr toch wat ver. En vakantiedagen van mijn man zijn al ingepland. En vanaf januari een schoolgaand kindquote:Op donderdag 23 juli 2015 14:34 schreef mousemicky het volgende:
Kyara, een keer een midweekje/ weekendje Zeeland plannen? Als je buiten het hoogseizoen gaat kun je vaak best voordelig terecht. Wij zaten vorig jaar voor nog geen 150 euro 4 dagen in een 'kinderbungalow' in Domburg. Zo lang er eentje in een campingbedje past, gaat dat prima
Oja dat is ook zoquote:Op donderdag 23 juli 2015 17:17 schreef L-E het volgende:
Je vierjarige is nog niet leerplichtig dan!
Mjah maar toch zou ik hem niet zo snel een week thuis houden voor vakantie eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 23 juli 2015 17:17 schreef L-E het volgende:
Je vierjarige is nog niet leerplichtig dan!
Nohquote:Op donderdag 23 juli 2015 17:52 schreef .Sparkling. het volgende:
Eva heeft weer een slechte dag. Ze werd huilend wakker vanochtend en dat gaat de hele dag al door. Maandag voor het laatst gepoept en ze klaagt weer over buikpijn. Ik blijf een beetje in herhaling vallen hier, dat weet ik. Het zit me zo dwars ook, ik vind het zo zielig.
En vind het ook zwaar voor onszelf, als ik eerlijk ben..
Ja, dat is een beetje een punt waarover ik met mezelf in discussie ben. We lopen bij de kinderarts en die zegt eigenlijk heel simpel: er zijn veel kinderen met obstipatie en ze reageert in principe op het laxeermiddel dus er is geen reden tot verder onderzoek. In de meeste gevallen vinden ze niets.quote:Op donderdag 23 juli 2015 18:52 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
NohArm meisje..
Hoeveel ondersteuning krijgen jullie bij dit probleem? Alleen de laxeermiddel of ook iets van de poeppoli?
Sterkte!
Jeetje wat frustrerend allemaal.. Vooral ook dat de arts niet wil meewerken (second opinion vragen?) en de laxo niet naar behoren werkt..quote:
We zijn als baby wel bij een osteopaat geweest, later niet meer. Second opinion heb ik overwogen maar de kinderarts die we nu hebben is als vervanger voor een kinderarts met zwangerschapsverlof en die krijgen we de volgende afspraak. Eerst haar beleid maar even afwachten dachten wij.quote:Op donderdag 23 juli 2015 19:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wat sneu Spark. Kan me goed voorstellen dat dit een wissel trekt op jullie allemaal. En een second opinion? Osteopaat? Ik weet niet of jullie dat al geprobeerd hebben?
Over drie maanden pas maar als ze zo blijft klungelen maak ik hem eerder. Dan wil ik alleen wel vragen naar een andere kinderarts, bij deze voelen we ons ook niet helemaal op onze plek.quote:Op donderdag 23 juli 2015 19:12 schreef XcUZ_Me het volgende:
Keertje terug naar een osteopaat kan misschien geen kwaad? Is geheel aan jullie uiteraard. Wanneer is de volgende afspraak? Al snel?
Ik ook nietquote:Op donderdag 23 juli 2015 18:40 schreef Kyara het volgende:
[..]
Mjah maar toch zou ik hem niet zo snel een week thuis houden voor vakantie eerlijk gezegd.
Nee, sinds afgelopen anderhalve week lijkt de laxeer ineens weinig te doen nog. Daarvoor deed ze het heel goed op dagelijks 1 zakje.quote:Op donderdag 23 juli 2015 21:09 schreef LadyBlack het volgende:
Spark, ik zou denk ik ook best aandringen op een second opinion, of toch meer onderzoek. Want zo goed reageert ze momenteel niet op de laxeermiddelen toch?En dat is inderdaad hartstikke zwaar, voor jullie allemaal!
Ik zit al regelmatig in zak en as omdat ik E zo sneu vind met dr eczeem, maar als t echt veel huilen oplevert dan word je toch half gek?![]()
Hoi hoi, ik ben er nog hoorquote:Op donderdag 23 juli 2015 10:01 schreef Kyara het volgende:
Shandaly, wat ben je stil! Hoe gaat het bij jullie?
SPOILER: offtopicOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spark, wat vreselijk moet dat zijn, zo machteloos terwijl je kleine meisje er zo'n last van heeft. Een second opinion lijkt me idd niet zo'n slecht plan. Drie maanden wachten op de volgende afspraak eigenlijk wel... Hopelijk gaat het snel beter
Van dat 'niet-leerplichtig-als-ze-nog-4-zijn' hebben wij ook geen gebruik gemaakt eerlijk gezegd. Het voelt dan toch fout om ze 'zomaar' thuis te houden. Als hele dagen of een hele week nog teveel is voor zo'n jong kleutertje, vooruit, maar voor een vakantie? Zou toch een onverteerbaar schuldgevoel bij mij veroorzaken, vrees ik. En inmiddels is Lars alweer 5, dus kan het niet meer testen
Wel knap van M. trouwens, dat hij meteen ook al engels typt![]()
Loj, hoe gaat het nu met Js? Het isIk vind het helemaal niet erg als je hier ook over hem praat. Zijn ziek zijn beïnvloed toch ook Ow? En het lukt mij ook niet hier niet over Lars te praten, zie hierboven![]()
Tally, wat een verschil tussen je meidenIs je oudste altijd al zo verdrietig geweest bij een afscheid, of is het lakonieke van je jongste vooral omdat ze nog niet zo beseft dat papa wat langer wegblijft dan normaal?
Veel eetlijstjes voorbij zien komen ook. Femke eet de laatste tijd iets minder goed haar boterhammen, waar ze voorheen niet aan te slepen waren, krijgt ze er nu met moeite één naar binnen. En ze laat ineens de korstjes liggen. Ik vrees dat ze dat bij andere kindjes op het kdv heeft gezien, want wij hebben nog nooit korstjes eraf gehaald. Ach, zal wel een fase zijn. En ze kan het hebben. Avondeten gaat gewoon met de pot mee. Madam eet sneller en meer dan haar grote broerKoek, snoep en fristi-achtigen krijgen ze hier ook, maar met mate. En uiteraard niets meer na tandenpoetsen voor het naar bed gaan.
L-E, wat heb jij toch lieve kinderen.Hier is de interactie heel wisselvallig. Het ene moment kan Lars niets hebben van z'n kleine zusje. "Moet ze nog niet naar bed, mama?" (om 4 uur 's middags
) en het andere moment probeert hij haar vanalles te leren, hoe ze op een speeltuintoestel moet klimmen bijvoorbeeld. Hij zet dan ook meteen een hoger stemmetje op
"Kom maar Femmetje, ik laat het je wel zien, kijk, zó moet je dan je voet zetten..."
XM, lastig dat onverklaarbare bang zijn. Een paar jaar geleden was Lars (ineens) bang voor regen. Echt extreem bang. Hij raakte volledig in paniek als we op straat waren en het begon een beetje te druppen. Op een gegeven moment wilde hij zelfs al niet meer naar buiten als het bewolkt was, want wolken = regen = bang! En douchen was geen enkel probleem, die het was niet de druppels zelf... Heeft een paar maanden geduurd, en uiteindelijk is het eigenlijk vanzelf over gegaan. We hadden al visitekaartjes van kinderpsychologen en speltherapeutes en alles op zak. Zal een fase zijn geweest... hopelijk gaat ie bij jullie snel over
Hoe is het met je zelf?
Danic, wat een prachtige foto's van prachtige meisjes op een prachtige locatie....![]()
Duidelijk zusjes he?
Zoals al gezegd is Femke weer een handenbindertje tegenwoordig. Alles gaat prima, kan heerlijk zelf spelen en aanklooien met van alles en nog wat, als ik maar niet in de buurt ben. Zodra ik in zicht ben, móet ze aan m'n been hangen/op schoot zitten/hetzelfde eten of drinken als ik etc etc. Vreselijk vermoeiend... Ik kan soms niet wachten tot het bedtijd voor haar is en ik ze eindelijk van me af kan schrapen
Mama van Lars & Femke
We have the right to know all our optionsquote:
Dat klinkt superquote:Op donderdag 23 juli 2015 22:31 schreef L-E het volgende:
[..]
We have the right to know all our options
LB, ik heb er zin in ja! Mijn man heeft een prachtig plekje uitgekozen, we gaan lekker ergens eten en daarna uuuuren in bad zitten met een fles wijn erbij(zo stel ik het me voor, grote kans dat we om 22 uur compleet uitgeteld in slaap vallen natuurlijk
). Opa en oma bij de jongetjes, helemaal goed, en voor mijn man en mij wel goed om even de verbinding te zoeken in deze heftige tijd
quote:Op donderdag 23 juli 2015 22:33 schreef LadyBlack het volgende:
Ik las hier laatst van L-E iets waar wel waarheid in zit denk ik: als je iets met je kind doet zonder er echt met je hoofd bij te zijn, heeft het weinig effect. Terwijl als je er écht even voor gaat zitten, je kind misschien weer even verzadigd is in aandacht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |