Nou wat in de spoiler staat dusquote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:52 schreef Mineola het volgende:
Wat stuur je nu allemaal precies Mignonne?
Het klinkt echt leuk, dat zelf koken! Ik ga daar ook eens wat meer mee doen!
Ja er moet wel iets gestuurd worden anders eten we alleen rijst met aangebrande vingerkootjesquote:
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:48 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hmmm... lastig. Echt van A tot Z koken doen ze nu een jaartje ofzo.
Meehelpen en weet ik het vanaf 1,5-2 jaar geloof ik. In het begin sneden ze nog niets, of ze sneden bijvoorbeeld de tofu met zo'n kindermesje![]()
maar dan deden zij dingen als knoflook pellen (en dan aan je vingers ruiken erna
), roeren in de pan, eieren pellen weet ik het. Kleine dingetjes.
Het hangt een beetje van het kind af natuurlijk maar als ze koken leuk vinden dan denk ik dat je er met een jaar of 4 een heel eind mee komt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meehelpen doet hij ook al tijden inderdaad. Snijden van zachte dingen gaat super en roeren in beslagkommen ook. Het eindigt er steevast mee dat de kruidenla wordt opengetrokken en alles geproefd moet worden (en dat is dan allemaal 'hm, lekker, zoet!' ook cayennepeper enzo
) Maar aan zelf bedenken wat we gaan eten of echt zelf koken heb ik me nog niet gewaagd, dat kunnen we best eens gaan proberen binnenkort. Ik kan me zomaar voorstellen dat dat veel beter gaat dan ik nu inschat.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
Ik heb laatst een gegrilde hamburger op, op een pitabroodje met schijfjes gebakken appel en gebakken ui. Men wat was dat lekkerquote:Op dinsdag 21 juli 2015 12:01 schreef Clubsoda het volgende:
[..]Meehelpen doet hij ook al tijden inderdaad. Snijden van zachte dingen gaat super en roeren in beslagkommen ook. Het eindigt er steevast mee dat de kruidenla wordt opengetrokken en alles geproefd moet worden (en dat is dan allemaal 'hm, lekker, zoet!' ook cayennepeper enzo
) Maar aan zelf bedenken wat we gaan eten of echt zelf koken heb ik me nog niet gewaagd, dat kunnen we best eens gaan proberen binnenkort. Ik kan me zomaar voorstellen dat dat veel beter gaat dan ik nu inschat.
hahahahhaa gatverquote:Op dinsdag 21 juli 2015 12:12 schreef Clubsoda het volgende:
Dat klinkt best heel goed ja! Beter dan de tomaten met slagroom die mijn zusje ons eens voorzette
Hahaha groot gelijkquote:Op dinsdag 21 juli 2015 12:42 schreef Kyara het volgende:
Zo leuk dat meehelpen. Ik waag me daar nog niet aan. Misschien met 3 kleuters of zo maar met 3 peuters kom ik echt handen en ogen te kort.
Zo heeft M ook al eens zijn vingertoppen verbrand aan eem heet fornuis
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:38 schreef Gulara het volgende:
En bij ons in huis eten peuters gewoon koekjes, smarties en ijs.
Oh het staat er misschien wat ongezellig zie ik nu.quote:
Das bij ons ook. De jongste is een snoeperd. De oudste niet zo.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:56 schreef Gulara het volgende:
[..]
Oh het staat er misschien wat ongezellig zie ik nu.![]()
Snoeploze peuters zijn ook welkom hoor. Want we eten ook heel veel anders lekkers.
Maar kort samengevat zijn we dus niet zo heel erg moeilijk met zoetigheid wanneer ik het vergelijk met anderen.
En hem ijs ontzeggen is gewoon cruel. Als hij iemand anders (lees: willekeurige voorbijganger) met een ijsje ziet dan gaat hij ernaast staan en net zo lang "ijs" zeggen tot het ongemakkelijk/hilarisch wordt.![]()
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:38 schreef Gulara het volgende:
En bij ons in huis eten peuters gewoon koekjes, smarties en ijs.
Macrogol is de basisstof van o.a. movicolon en forlax.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 08:27 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Geen idee! Maar het gaat er probleemloos in hoor
Slechte tanden is ook iets genetisch mijn tandarts van vroeger zei het al erfelijk, mijn huidige tandarts zegt ook ik zie dat je goede gebitsverzorging hebt maar helaas duidelijk pech hebt qua erfelijkheid.... Hoop dat de kids het gebit van mijn man hebben.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 18:27 schreef Cwen het volgende:
Maar maken jullie je dan geen zorgen over de tanden van jullie kinderen? Met snoep en ijs en chocola en fristi enzo? Ik kom uit een familie met rotgebitten, heb ik zelf ook ondanks gezond eten, en wil Ellie zo graag de pijn en ellende besparen...
Niet rot bedoeld hoor, maar ik vind dat zelf wel echt een dingetje.
Je zegt het zelf al: jij hebt een slecht gebit ondanks gezond eten... ik denk niet dat af en toe een ijsje zorgt voor een slecht gebit.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 18:27 schreef Cwen het volgende:
Maar maken jullie je dan geen zorgen over de tanden van jullie kinderen? Met snoep en ijs en chocola en fristi enzo? Ik kom uit een familie met rotgebitten, heb ik zelf ook ondanks gezond eten, en wil Ellie zo graag de pijn en ellende besparen...
Dat is het ook, maar ik snap ook wel dat ze wanhopig was.. Vader heeft van jongs af aan al een kunstgebit en moeder heeft altijd gaatjes en tandplak.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 19:19 schreef Goitske het volgende:
Poesopstokje 5x per dag poetsen is ook heel slecht!! Ik poetste een tijd ivm mijn werk 3x per dag mijn tanden, advies van de tandarts dat niet te doen, was slecht voor mijn glazuur
Zo achter elkaar klinkt het als een hoop. Maar dat wij ijs, koekjes en chocolade niet schuwen betekent niet dat er non stop zoetigheid naar binnen gaat.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 18:27 schreef Cwen het volgende:
Dit soort uitspraken kom ik vaker tegen, maar ik begrijp het nooit zo. Ik ken heel wat kinderen, die allemaal op een verschillende manier worden opgevoed mbt eten, maar er zit er geen een tussen die helemaal los gaat omdat hij thuis geen suiker mag. Ik denk echt dat zulk gedrag meer zit in hoeverre je je kind de vrijheid gunt om zelf keuzes te maken dan in de al dan niet aanwezige kleurstoffen. Als wij hier kindjes over de vloer hebben zeggen ze juist heel braaf zelf dat ze alleen water of thee mogen drinken, bijvoorbeeld, terwijl de limonade dan op tafel staat om zelf te pakken.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 19:24 schreef mousemicky het volgende:
Hij krijgt dus gewoon ook dingen met suiker (en tha horror, zoetstof/kleurstof/smaakstof) er in, want ik wil ook geen verstoord eetpatroon waarbij hij helemaal los gaat als papa en mama niet in de buurt zijn.
Nou ja, dit idd. Ik veroordeel niemand, alleen doen wij het anders. Ze zal heus ergens anders de kast niet leegeten.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 20:52 schreef L-E het volgende:
[..]
Dit soort uitspraken kom ik vaker tegen, maar ik begrijp het nooit zo. Ik ken heel wat kinderen, die allemaal op een verschillende manier worden opgevoed mbt eten, maar er zit er geen een tussen die helemaal los gaat omdat hij thuis geen suiker mag. Ik denk echt dat zulk gedrag meer zit in hoeverre je je kind de vrijheid gunt om zelf keuzes te maken dan in de al dan niet aanwezige kleurstoffen. Als wij hier kindjes over de vloer hebben zeggen ze juist heel braaf zelf dat ze alleen water of thee mogen drinken, bijvoorbeeld, terwijl de limonade dan op tafel staat om zelf te pakken.
Hoe ouder, hoe meer we toestaan overigens. Ik lees nu dingen hier die onze oudste niet eens magmaar over het algemeen krijgt hij de vrije hand als het gaat om wat we in huis hebben. En omdat onze basis qua eten heel goed is (volgens onze normen) vind ik dat snoepje of dat bakje chips echt helemaal niet erg (meer). Bij Stick zitten we daar wel meer bovenop, ik vind hem echt nog te jong voor veel/vaak suikers. Dingen als fristi of yoghi krijgt hij niet, ik vind dat niet goed voor hem.
Qua tanden: ik kreeg ooit van de tandarts de tip om na iets met veel suiker de mond even goed te spoelen met water, dan spoel je al aardig wat weg, zei hij
Dit. Zoetstoffen vind ik beduidend erger dan suiker, evenals bepaalde E-nummers. Helaas (of toevallig) zitten die vaak met z'n allen in kinderkoekjes, fristi of smurfenijs. En nog veel meer dingen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:13 schreef L-E het volgende:
Maar mijn overwegingen rondom voeding gaan niet alleen over suikerIk geef liever puur fruit waar veel suiker in zit dan fristi met minder suiker maar andere dingen die imo weinig toevoegen
Oh, dat snap ik heel goed hoor, zo redeneer ik zelf ookquote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:13 schreef L-E het volgende:
Maar mijn overwegingen rondom voeding gaan niet alleen over suikerIk geef liever puur fruit waar veel suiker in zit dan fristi met minder suiker maar andere dingen die imo weinig toevoegen
Nee, ik heb vroeger ook 'thuis leren drinken' maar daar werd mijn alcoholintake op latere leeftijd ook niet bescheidener vanquote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:15 schreef AwayTL het volgende:
Ik heb overigens niet de illusie dat omdat ik mijn kind wel eens suiker laat eten, dat hij dan de pakken roze koeken laat staan hoor.
Volgensmij is dat gewoon een scholieren ding met uitzonderingen daargelaten.
Bij peuters en kleuters zie ik het niet zo zeer, maar die zie ik ook niet zo vaak zonder ouders erbij. Ik zie het wel veel op mijn werk, en ook in mijn vriendenkring. Eerstejaarsstudenten die op kamers gaan, die in een jaar tijd echt enorm aankomen, want VRIJHEID (ook degenen die geen bier drinkenquote:Op dinsdag 21 juli 2015 20:52 schreef L-E het volgende:
[..]
Dit soort uitspraken kom ik vaker tegen, maar ik begrijp het nooit zo. Ik ken heel wat kinderen, die allemaal op een verschillende manier worden opgevoed mbt eten, maar er zit er geen een tussen die helemaal los gaat omdat hij thuis geen suiker mag. Ik denk echt dat zulk gedrag meer zit in hoeverre je je kind de vrijheid gunt om zelf keuzes te maken dan in de al dan niet aanwezige kleurstoffen. Als wij hier kindjes over de vloer hebben zeggen ze juist heel braaf zelf dat ze alleen water of thee mogen drinken, bijvoorbeeld, terwijl de limonade dan op tafel staat om zelf te pakken.
Dat hebben wij gelukkig ook achter de rug, de laatste kies is nét doorquote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:55 schreef Loj het volgende:
Oh klinkt goed Poes!
(Ow krijgt z'n laatste tandjes, dus je hebt nu vast wel een idee hoe z'n poepbroeken ruiken en de frequentie ervan)
Jep gewoon in meegaan.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 22:11 schreef .Sparkling. het volgende:
Helemaal geen gezeik om niks hoor loj! Ik kan me goed voorstellen dat je je vakantie liever anders had willen besteden. Beterschap bij jullie thuis en hopelijk pak je tussendoor ook even een momentje voor jezelf
Poes, wat super knap!
Eva wil de hele tijd op het potje zonder broek maar met luier. Daar gewoon aan toegeven is het verstandigste denk ik hè? Dat ze vertrouwd raakt ermee, die luier gaat vanzelf wel een keer uit.
Nou ik vind het geen gezeik om niks hoor.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 22:08 schreef Loj het volgende:
Gelukkig maar Poes! Die kiezen! Al heeft Ow er weinig last van hoor.... Maar toch
Mag ik trouwens heel ff klagen...
En het slaat nergens op, maar voel me gewoon ff rot.
Dus negeer me verder maar!
Ik vind m'n vakantie tot nu toe maar stom. Vorige week had ik 4 afspraken staan en door omstandigheden is er maar 1 doorgegaan. Ik heb dus de hele tijd alleen met de jongens gezeten. Leuk hoor, maar zeker Js is niet zichzelf.
Deze week stond ook al behoorlijk vol. Nu heb ik door de krentenbaard van Js alweer een afspraak voor donderdag moeten afzeggen. Morgen zouden we naar avifauna gaan, maar ben bang dat dat ook niet door kan gaan. Vandaag zou ik mezelf gaan verwennen in de stad zonder kids, maar heb de hele dag met een huilende baby rondgelopen. En toen zei Ow net nog tegen mij: mama kon niet spelen met Owen hij heeft nog gelijk ook.
Ik word er gewoon ongelukkig van om thuis te zitten, maar wou dat ik er gewoon van kon genieten. (En ik weet dat dat kan, meerdere van jullie doen dat) En toen Ow tegen mij zei: mama kon niet spelen met Ow, voelde ik me echt rot.
Maargoed, morgen is papa ook thuis en dan gaan ze vast wel wat leuks doen, terwijl ik thuis blijf met Js...
Gezeik he, om niets....
Sorry
Noorderlingquote:Op dinsdag 21 juli 2015 22:40 schreef Poesopstokje het volgende:
Clubsoda vergeten![]()
Goed bezig!Morgen droog van bed
Oh ja joh?quote:Op woensdag 22 juli 2015 07:38 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
NoorderlingMaar hij is inderdaad nog droog!
![]()
Kyara, ik duim! Wij hebben ook zo'n gesprek gehad een tijd terug, dat zindelijkheid op den duur echt niet iets optioneels is. Dat hielp welHeeft hij al eens met een onderbroek gelopen? Mijn M toonde ook weinig interesse maar het kwartje viel best snel toen we er maar gewoon mee begonnen.
Herkenbaar hoor Loj, willen genieten maar het niet voor elkaar krijgen en je daarna rot voelen. Gelukkig duurt de vakantie nog een tijdje. Kun jij vandaag niet met je peuter op stap dat je man thuisblijft?
Ik ben zelf in behandeling bij een ggz instelling ja. Als eerste uiteraard om mijn eigen eetprobleem aan te pakken. Ik ben Eva's voorbeeld dus als ik het bij mezelf aanpak heb ik al heel veel gewonnen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 22:38 schreef Poesopstokje het volgende:
Spark; wat moeilijk zeg.. Krijg je wel goede begeleiding? Iemand die je kan helpen om een balans te vinden? Sterkte
Late to the party, maar dat ja!quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:40 schreef Clubsoda het volgende:
Daar kan ik ook niets mee, dat je zelf geen lol hebt aan eten is één ding, maar dan ook het plezier van anderen verpesten met neuzelen.... Mijn zusje is best een picky eter, maar die kan wel met haar ogen dicht van extase genieten van wat ik een saai soepje vind. Prima, dan bestel ik wat anders en genieten we samen![]()
Ik ben zo blij dat mijn kind dat ook heeft. Dat samen koffiedrinken echt een uitje is en dat borrelen met olijfjes en stokbrood het summum voor hem is.
Wanneer ben jij begonnen met je dames laten koken Mignonne en hoeveel stuur je bij? Het lijkt me supertof namelijk, maar ik laat me tegenhouden omdat ik denk dat het nog wat hooggegrepen is voor mijn peuter.
Hahaha, dat kan ik zelf ook altijd zo slecht. Als ik in mijn eentje uitgebreid kook, vergeet ik standaard wel iets op tijd te doenquote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:56 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nou wat in de spoiler staat dus![]()
in het begin moest ik wat sturen qua waar een maaltijd nu allemaal uit bestaat enzo om te voorkomen dat we alleen rijst etenmaar dat hoeft tegenwoordig niet meer.
Ik stuur qua hoeveelheden, dat het genoeg is voor vier. Ik stuur als ze aan het snijden zijn, dus hoe ze best hun mes vasthouden enzo, en ik stuur als ze daadwerkelijk aan het koken zijn dus dat ze op moeten letten dat ze de pan goed vasthouden als ze gaan roeren. Dat soort dingetjes.
Ohja en het overzicht, dat ze de rijst als eerste op moeten zetten omdat dat het langst duurt. Maar daar stuur ik B. ook nog in![]()
Offtopic, maar Spark, ik vind het zo knap hoe jij met jezelf bezig bent om je problemen aan te pakken. Wat fijn dat je dochter daar zo'n enorme motivatie voor kan zijn. Het gaat je vast lukken. Heel veel succes!quote:
Ik denk dat je meer winst haalt met het beperken van eetmomenten op een dag. Niet de hele dag door eten, maar afgebakende momenten en dan zo 1,5 tot 2 uur niks. Dan kan je gebit herstellen. En dan ook geen ander drinken tussendoor dan water. Bijvoorbeeld toetje direct aansluitend aan de maaltijd en niet een half uur ertussen. Dan valt dat onder 1 eetmoment in plaats van 2 vlak achter elkaar. Bij ons zijn de eetmomenten wel echt duidelijk afgebakend, drinken is een ander verhaal. Maar mijn peuter is een slechte drinker, dus áls hij wil drinken mag dat. Ik zal zo ook nog een eetoverzichtje maken, wel leuk ter vergelijking met alle andere lijstjes!quote:Op dinsdag 21 juli 2015 18:27 schreef Cwen het volgende:
Ja, want je zegt 1 x iets en ze doen dat nooit meer, vooral als jij er niet bij bentquote:Op woensdag 22 juli 2015 11:30 schreef L-E het volgende:
Om bedelende kindjes tegen te gaan lijkt het me wijzer om ze op te voeden dan ze suiker te geven, maar soit.
Dus laat je het dan maar zitten?quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:45 schreef Troeta het volgende:
[..]
Ja, want je zegt 1 x iets en ze doen dat nooit meer, vooral als jij er niet bij bent
Of gewoon in het algemeen leren dat je kind niet mag bedelen, lijkt me. Ik vind dat sowieso een niet erg gewenste eigenschap. Als je iets wil kan je het gewoon aan me vragen, met gejengel en gezeur krijg je het sowieso niet.quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:09 schreef Clubsoda het volgende:
Ik denk dat 'opvoeden om bedelen tegen te gaan' bereikt wordt door snoepen met mate en verstand in te passen in een gezond eetpatroon; als het niets bijzonders is hoef je er ook niet moeilijk over te doen. Althans, zo lees ik het.
Maar ja, als je 5 bent weet je wel wat snoepen is en je mag het thuis niet. Bij anderen werkt bedelen wel.quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:13 schreef Mineola het volgende:
[..]
Of gewoon in het algemeen leren dat je kind niet mag bedelen, lijkt me. Ik vind dat sowieso een niet erg gewenste eigenschap. Als je iets wil kan je het gewoon aan me vragen, met gejengel en gezeur krijg je het sowieso niet.
Oh, maar dit weet ik wel hoor. Maar kind (en ikquote:Op woensdag 22 juli 2015 15:20 schreef Spees_Eend het volgende:
Interessant ( op een niet -sarcastische manier) hoe iedereen ook vanuit zijn eigen idee en gevoel bepaalde dingen wel en niet geeft en niet altijd per se gebaseerd op wetenschap/feiten. Want honing is gewoon suiker en in appelsap zit eigenlijk niets anders dan suiker, in chocomel zitten in ieder geval ook nog proteïnen en calcium (los van ook suiker en wat vet).
Oh dat geloof ik direct! Maar ik heb er simpelweg niet echt zicht op wat mijn kind ergens anders doet. Ik wil hem in elk geval bijbrengen dat bedelen in mijn ogen ongewenst gedrag is. En dan hoop ik maar dat hij dat ook bij een ander niet zal doen. Of dat nou om snoep of het achttiende cherrytomaatje of om langer computeren gaat.quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:17 schreef Troeta het volgende:
[..]
Maar ja, als je 5 bent weet je wel wat snoepen is en je mag het thuis niet. Bij anderen werkt bedelen wel.
Kan je opvoeden wat je wil, maar dat zijn lastige dingen om te leren hoor.
Nou precies, je geeft je kind eea mee maar verder zul je echt moeten afwachten hoe de praktijk gaat zijn als jij er niet bij bent. Zoals die keurig opgevoede leerlingen bij mij op school die in de pauzes naar de supermarkten gaan en daar massaal chips, chips, roze koeken, popcorn, chips etc. inslaan.quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:30 schreef Mineola het volgende:
En dan hoop ik maar dat hij dat ook bij een ander niet zal doen. Of dat nou om snoep of het achttiende cherrytomaatje of om langer computeren gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |