abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154524937
Oh klinkt goed Poes!

(Ow krijgt z'n laatste tandjes, dus je hebt nu vast wel een idee hoe z'n poepbroeken ruiken en de frequentie ervan :P )
pi_154525241
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 21:55 schreef Loj het volgende:
Oh klinkt goed Poes!

(Ow krijgt z'n laatste tandjes, dus je hebt nu vast wel een idee hoe z'n poepbroeken ruiken en de frequentie ervan :P )
Dat hebben wij gelukkig ook achter de rug, de laatste kies is nét door *O*

Sterkte :*
pi_154525352
Potjespoepen ^O^ hier wordt voor het eerst zonder luier geslapen. Ik ben benieuwd...
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_154525504
Interessante discussie vind ik. Fristi heeft Eva nog nooit op, enige wat ze af en toe krijgt buiten de deur is appelsap. Daar ben ik ook geen fan van overigens, maar af en toe wel oké.
Een koekje krijgt ze ook, chips en ander snoep eigenlijk nooit. Nu doe ik Eva ook meer een plezier met een stuk komkommer dan een snoepje, als ze dat ergens krijgt kijkt ze me aan alsof ik gek ben :')
Haar ultiem verwennen is een knijpzakje fruit geven, daar is ze helemaal gek op.
En saucijzenbroodjes van de bakker, daar eet ze het vlees uit en dat is een echte traktatie. Ongelooflijk ongezond dus heel af en toe en een klein stukje. Dan is ze helemaal gelukkig O+

Ik heb zelf een issue met eten, ben veel te zwaar en nu in behandeling om anders met eten om te leren gaan. Mijn angst is een beetje dat ik dat Eva meegeef, of door haar dik te laten worden (ik durf het bijna niet te zeggen maar eigenlijk ben ik blij dat ze de bouw van mijn man heeft en heel fijntjes is) of juist dat ik haar meegeef dat eten niets anders is dan broodnodige vulling waar je niet van mag genieten.
Ik ben nog een beetje bezig daar een tussenweg in te vinden, vind het best lastig.
E.
pi_154525508
Gelukkig maar Poes! Die kiezen! Al heeft Ow er weinig last van hoor.... Maar toch :)

Mag ik trouwens heel ff klagen...
En het slaat nergens op, maar voel me gewoon ff rot.
Dus negeer me verder maar!

Ik vind m'n vakantie tot nu toe maar stom. Vorige week had ik 4 afspraken staan en door omstandigheden is er maar 1 doorgegaan. Ik heb dus de hele tijd alleen met de jongens gezeten. Leuk hoor, maar zeker Js is niet zichzelf.
Deze week stond ook al behoorlijk vol. Nu heb ik door de krentenbaard van Js alweer een afspraak voor donderdag moeten afzeggen. Morgen zouden we naar avifauna gaan, maar ben bang dat dat ook niet door kan gaan. Vandaag zou ik mezelf gaan verwennen in de stad zonder kids, maar heb de hele dag met een huilende baby rondgelopen. En toen zei Ow net nog tegen mij: mama kon niet spelen met Ow :'( en hij heeft nog gelijk ook.

Ik word er gewoon ongelukkig van om thuis te zitten, maar wou dat ik er gewoon van kon genieten. (En ik weet dat dat kan, meerdere van jullie doen dat) En toen Ow tegen mij zei: mama kon niet spelen met Ow, voelde ik me echt rot.

Maargoed, morgen is papa ook thuis en dan gaan ze vast wel wat leuks doen, terwijl ik thuis blijf met Js...

Gezeik he, om niets....
Sorry

[ Bericht 4% gewijzigd door Loj op 21-07-2015 22:32:16 ]
  dinsdag 21 juli 2015 @ 22:10:21 #156
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154525579
Hier een goed gesprek met peuter gevoerd over groot worden, verwachtingen en de leuke kanten. Ook even langs zijn nieuwe school gefietst om het begrip "school" wat tastbaarder te maken. Hij was er wel van onder de indruk. Als het in september nog geen schot in zit dan maar even een afspraak maken om de toiletten in de school te bekijken. En als dat niet werkt dan toch maar de stickers en de gouden bergen proberen, al vrees ik dat hij niet omkoopbaar is.
pi_154525602
Helemaal geen gezeik om niks hoor loj! Ik kan me goed voorstellen dat je je vakantie liever anders had willen besteden. Beterschap bij jullie thuis en hopelijk pak je tussendoor ook even een momentje voor jezelf :*

Poes, wat super knap!

Eva wil de hele tijd op het potje zonder broek maar met luier. Daar gewoon aan toegeven is het verstandigste denk ik hè? Dat ze vertrouwd raakt ermee, die luier gaat vanzelf wel een keer uit.
E.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 22:12:25 #158
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154525653
Aaah niet leuk Loj! Hopelijk keert het tij snel weer. Gelukkig lange vakantie en nog genoeg tijd voor leuke dingen :* En beterschap voor Js, zo sneu!
  dinsdag 21 juli 2015 @ 22:13:18 #159
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154525685
Poes, superfijn!

Spark, zo doe ik het ook met de meiden, ga gewoon mee in hun wensen. Zonder luier? Check. Met kleding op het potje? Prima. Onderbroek? Ook goed.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 22:31:27 #160
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154526338
Ja zo deed E het ook in het begin :Y Nu wil ze niks meer :D

En interessant al die overwegingen met eten. Ik ben gezegend met een kind dat vanalles lust maar gelukkig niet ballistic gaat als ze ergens iets ziet en het ook wil. Het enige waar ik heel ontevreden over ben, is dat ze toch de hagelslag ontdekt heeft, en dat ze niet drinkt tenzij het diksap of limonade is... Dat is dus dagelijkse intake en dat vind ik niet zo tof. Maar t is wel heul adorable als ze vraagt om 'slokoladehaselslag' O+

Sommige dingen kan ik heel lomp over zijn: koffie, cola, wijn, bier etc zijn niet voor kindjes :) En dat accepteert ze nog steeds klakkeloos!

Gisteren zijn we samen een ijsje gaan eten :9 en dit weekend hebben we voor t eerst echt samen koekjes gebakken. Ze bleef maar roepen "ik vind dat leuk!!" O+
pi_154526545
Spark; wat moeilijk zeg.. Krijg je wel goede begeleiding? Iemand die je kan helpen om een balans te vinden? Sterkte :*
Wbt luier op de pot; lekker laten. Die luier gaat vanzelfs eens uit ;)

Loj; Ik begrijp heel goed dat het rot voor je is, al die afgezegde afspraken. Ik hoef ook niet 24/7 bij m'n kind te zijn hoor :@ En wat sneu voor Ow, morgen hopelijk dubbel inhalen!
&Beterschap voor de krentenbaard voor Js!

Kyara; M is nog niet bezig met zindelijkheid? En is zijn school dermate streng dat hij dan niet mag komen? Wat een frustraties zeg.. Succes met de stickers en het oefenen!

LB; Blij meisje met haar zelfgebakken koekjes O+
pi_154526599
Clubsoda vergeten :@
Goed bezig! *O* Morgen droog van bed ^O^
  dinsdag 21 juli 2015 @ 22:45:47 #163
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_154526799
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 22:11 schreef .Sparkling. het volgende:
Helemaal geen gezeik om niks hoor loj! Ik kan me goed voorstellen dat je je vakantie liever anders had willen besteden. Beterschap bij jullie thuis en hopelijk pak je tussendoor ook even een momentje voor jezelf :*

Poes, wat super knap!

Eva wil de hele tijd op het potje zonder broek maar met luier. Daar gewoon aan toegeven is het verstandigste denk ik hè? Dat ze vertrouwd raakt ermee, die luier gaat vanzelf wel een keer uit.
Jep gewoon in meegaan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 22:48:27 #164
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_154526904
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 22:08 schreef Loj het volgende:
Gelukkig maar Poes! Die kiezen! Al heeft Ow er weinig last van hoor.... Maar toch :)

Mag ik trouwens heel ff klagen...
En het slaat nergens op, maar voel me gewoon ff rot.
Dus negeer me verder maar!

Ik vind m'n vakantie tot nu toe maar stom. Vorige week had ik 4 afspraken staan en door omstandigheden is er maar 1 doorgegaan. Ik heb dus de hele tijd alleen met de jongens gezeten. Leuk hoor, maar zeker Js is niet zichzelf.
Deze week stond ook al behoorlijk vol. Nu heb ik door de krentenbaard van Js alweer een afspraak voor donderdag moeten afzeggen. Morgen zouden we naar avifauna gaan, maar ben bang dat dat ook niet door kan gaan. Vandaag zou ik mezelf gaan verwennen in de stad zonder kids, maar heb de hele dag met een huilende baby rondgelopen. En toen zei Ow net nog tegen mij: mama kon niet spelen met Ow :'( en hij heeft nog gelijk ook.

Ik word er gewoon ongelukkig van om thuis te zitten, maar wou dat ik er gewoon van kon genieten. (En ik weet dat dat kan, meerdere van jullie doen dat) En toen Ow tegen mij zei: mama kon niet spelen met Ow, voelde ik me echt rot.

Maargoed, morgen is papa ook thuis en dan gaan ze vast wel wat leuks doen, terwijl ik thuis blijf met Js...

Gezeik he, om niets....
Sorry
Nou ik vind het geen gezeik om niks hoor.
Je hebt verwachtingen en als er meerdere daarvan sneuvelen is het niet raar dat je dat kut vindt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_154528778
Ik herken heel veel in de reacties van Tally (snoeptomaatjes!!) en LB.
Ik ben net zo bot als jij als het gaat om koffie, cola, bier, wijn enz.
En ja hazelslag is hier ook ontdekt. Maar we hebben het niet. Dus dat mogen ze lekker als ze bij opa en oma zijn ;)

Loj, het is ook kut. En niet iedereen is hetzelfde hè. Er zijn er hier inderdaad genoeg die heel gelukkig zijn met het volledig thuis zijn en geen baan, maar het is niks voor mij. Ik vlieg ook tegendeel muren op als ik hele dagen thuis ben.
Beterschap met de krentenbaard van Js :* ik ken het niet zo goed als ziekte. Heb je veel extra werk qua schoonmaken/wassen/hygiëne?

En....als jij er liever op uit gaat kun jij toch ook iets gaan doen met Ow? Dat je man thuis blijft met Js?
pi_154528781
Oh Loj, ik kan het me goed voorstellen hoor. Ik vind het sowieso geen feest als er eentje ziek is hier, als er dan ook nog leuke dingen in het water vallen daardoor, meh.

Even een :* voor Spark. Ik vind het zo keitof hoe hard je aan het werk bent met jezelf, je bent een prachtig voorbeeld voor je dochter! O+

Wij gingen vandaag naar een blotevoetenpad! Noh, dat is hilarisch zeg O+ Door modderpoelen waden en je een weg banen door struikgewassen en van boomstronk naar paaltje springen en hopen dat je niet valt enzo, echt superleuk. We hebben twee blije maar intens vermoeide jongetjes op bed gelegd vanavond. Bruin van de zon, de aarde in hun haar, en met een glimlach in hun slaap, volgens mij zijn ze gelukkig hier O+
pi_154529667
Ja haii :W vanaf de franse camping! We genieten ons suf, het is hier heerlijk.

:* voor Loj, ik hoop dat er snel verbetering komt, en dat je verder lekker vakantie kunt vieren!

J.olie heeft het zo naar haar zin hier, mn ouders zijn ook mee, hebben een plek iets verderop en ze banjert tussen onze caravan en die van hen heen en weer met van alles en nog wat. Het is een heerlijk kleinschalige camping, ik zal hem even in het vakantie topic zetten want het is echt een aanrader!
pi_154532956
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 22:40 schreef Poesopstokje het volgende:
Clubsoda vergeten :@
Goed bezig! *O* Morgen droog van bed ^O^
Noorderling :D Maar hij is inderdaad nog droog! *O*

Kyara, ik duim! Wij hebben ook zo'n gesprek gehad een tijd terug, dat zindelijkheid op den duur echt niet iets optioneels is. Dat hielp wel :Y Heeft hij al eens met een onderbroek gelopen? Mijn M toonde ook weinig interesse maar het kwartje viel best snel toen we er maar gewoon mee begonnen.

Herkenbaar hoor Loj, willen genieten maar het niet voor elkaar krijgen en je daarna rot voelen. Gelukkig duurt de vakantie nog een tijdje. Kun jij vandaag niet met je peuter op stap dat je man thuisblijft?
pi_154532979
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 07:38 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Noorderling :D Maar hij is inderdaad nog droog! *O*

Kyara, ik duim! Wij hebben ook zo'n gesprek gehad een tijd terug, dat zindelijkheid op den duur echt niet iets optioneels is. Dat hielp wel :Y Heeft hij al eens met een onderbroek gelopen? Mijn M toonde ook weinig interesse maar het kwartje viel best snel toen we er maar gewoon mee begonnen.

Herkenbaar hoor Loj, willen genieten maar het niet voor elkaar krijgen en je daarna rot voelen. Gelukkig duurt de vakantie nog een tijdje. Kun jij vandaag niet met je peuter op stap dat je man thuisblijft?
Oh ja joh? :D
Wat is het in ABN dan?

En *O* voor de droge nacht!
pi_154532984
Naar bed en uit bed :)
pi_154532990
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 07:42 schreef Clubsoda het volgende:
Naar bed en uit bed :)
Oh :')
pi_154533640
Oh LE wat klinkt dat geweldig! Waar was dat??

Loj, ik vind het ook geen gezeik om niks. Soms is moeder zijn gewoon wat minder leuk :@ Ik kan er ook heel slecht tegen als ik eindelijk wat tijd voor mezelf heb om lekker even te shoppen en dat valt in het water. En ik ben ook geen thuisblijfmoeder :@ Verder is Isa supertof hoor, daar niet van O+

Spark, wat herken ik mezelf enorm in wat je schrijft. Hier ook overgewicht (allebei) en heel bang dat aan Isa over te dragen. We zijn nu wel steeds meer bezig met voorleven en gezonder koken, maar hebben het ook een stukje los kunnen laten. Zoals het nu gaat, is ze niet te zwaar voor haar lengte en dat vind ik fijn en ik hoop ook dat het zo blijft. Ze is gek op rennen en klimmen, dus dat bewegen proberen we ook te stimuleren. Ik weet niet zo goed hoe we het zouden doen als ze wel te zwaar wordt..
Sarcasme. Herken het.
pi_154534230
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 22:38 schreef Poesopstokje het volgende:
Spark; wat moeilijk zeg.. Krijg je wel goede begeleiding? Iemand die je kan helpen om een balans te vinden? Sterkte :*
Ik ben zelf in behandeling bij een ggz instelling ja. Als eerste uiteraard om mijn eigen eetprobleem aan te pakken. Ik ben Eva's voorbeeld dus als ik het bij mezelf aanpak heb ik al heel veel gewonnen.
Het is overigens niet de basis van mijn behandeling, er speelt veel meer. Ik kan bij Eva overigens wel veel makkelijker dan bij mezelf een grens aangeven met eten. Ja, af en toe mag ze iets ongezonds en nee, dan mag ze niet meer dan 1 koekje.
Ik heb zelf dus eetbuien maar nooit in haar bijzijn. Dat scheelt wel, voor haar. Denk ik..

Spirit, knap hoe jullie daar een weg in proberen te vinden!
E.
pi_154534273
LE, dat klinkt geweldig! O+

Caroro, wat fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Hoe kan het anders in O+ Frankrijk O+

Gossie LB, dat ze zo goed aangeeft dat ze ergens blij mee is. Dat is toch fantastisch O+
E.
pi_154534702
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 11:40 schreef Clubsoda het volgende:
Daar kan ik ook niets mee, dat je zelf geen lol hebt aan eten is één ding, maar dan ook het plezier van anderen verpesten met neuzelen.... Mijn zusje is best een picky eter, maar die kan wel met haar ogen dicht van extase genieten van wat ik een saai soepje vind. Prima, dan bestel ik wat anders en genieten we samen ^O^

Ik ben zo blij dat mijn kind dat ook heeft. Dat samen koffiedrinken echt een uitje is en dat borrelen met olijfjes en stokbrood het summum voor hem is.

Wanneer ben jij begonnen met je dames laten koken Mignonne en hoeveel stuur je bij? Het lijkt me supertof namelijk, maar ik laat me tegenhouden omdat ik denk dat het nog wat hooggegrepen is voor mijn peuter.
Late to the party, maar dat ja! O+

Dat zelf laten koken vind ik ook een leuk idee. Maar ik denk niet dat hij het kan handelen als het niet lekker is. Hij krijgt al een driftbui als het niet in 1x lukt om zijn eigen aardappels in kleine stukjes te snijden. Helemaal de vrije hand geven zou ik daarom niet goed durven voorlopig.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 11:56 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nou wat in de spoiler staat dus :P

in het begin moest ik wat sturen qua waar een maaltijd nu allemaal uit bestaat enzo om te voorkomen dat we alleen rijst eten :+ maar dat hoeft tegenwoordig niet meer.

Ik stuur qua hoeveelheden, dat het genoeg is voor vier. Ik stuur als ze aan het snijden zijn, dus hoe ze best hun mes vasthouden enzo, en ik stuur als ze daadwerkelijk aan het koken zijn dus dat ze op moeten letten dat ze de pan goed vasthouden als ze gaan roeren. Dat soort dingetjes.

Ohja en het overzicht, dat ze de rijst als eerste op moeten zetten omdat dat het langst duurt. Maar daar stuur ik B. ook nog in :+ :')
Hahaha, dat kan ik zelf ook altijd zo slecht. Als ik in mijn eentje uitgebreid kook, vergeet ik standaard wel iets op tijd te doen :'). Maar gelukkig is mijn vriend een geboren kok O+. Hij heeft ook meer geduld om peuter mee te laten helpen. Ik word al snel een beetje zenuwachtig/ geïrriteerd als het niet helemaal goed gaat :@.

[ Bericht 38% gewijzigd door Phaidra op 22-07-2015 10:13:19 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_154534794
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 09:40 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Offtopic, maar Spark, ik vind het zo knap hoe jij met jezelf bezig bent om je problemen aan te pakken. Wat fijn dat je dochter daar zo'n enorme motivatie voor kan zijn. Het gaat je vast lukken. Heel veel succes!
pi_154534950
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 18:27 schreef Cwen het volgende:
Maar maken jullie je dan geen zorgen over de tanden van jullie kinderen? Met snoep en ijs en chocola en fristi enzo? Ik kom uit een familie met rotgebitten, heb ik zelf ook ondanks gezond eten, en wil Ellie zo graag de pijn en ellende besparen...

Niet rot bedoeld hoor, maar ik vind dat zelf wel echt een dingetje.
Ik denk dat je meer winst haalt met het beperken van eetmomenten op een dag. Niet de hele dag door eten, maar afgebakende momenten en dan zo 1,5 tot 2 uur niks. Dan kan je gebit herstellen. En dan ook geen ander drinken tussendoor dan water. Bijvoorbeeld toetje direct aansluitend aan de maaltijd en niet een half uur ertussen. Dan valt dat onder 1 eetmoment in plaats van 2 vlak achter elkaar. Bij ons zijn de eetmomenten wel echt duidelijk afgebakend, drinken is een ander verhaal. Maar mijn peuter is een slechte drinker, dus áls hij wil drinken mag dat. Ik zal zo ook nog een eetoverzichtje maken, wel leuk ter vergelijking met alle andere lijstjes!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_154535197
Ik merk het wel heel erg dat de vriendjes van Mex die thuis niet mogen snoepen hier om alles bedelen. Weet het ook nog van vroeger dat een vriendinnetje wat geen snoep kreeg bij iedereen zat te bedelen en bij anderen thuis en uit de snackbar zelfs snoep pikte.
Vreselijk.
Van wat snoep ga je echt niet dood en het gebit valt er ook niet zomaar uit.
pi_154535693
Dat zegt mijn tandarts ook Phaidra, eet- en drinkmomenten bundelen inderdaad. Ik hou daar idd zoveel mogelijk rekening mee. En +1 op het slechte drinken. Een rietjesbeker diksap wordt tenminste opgedronken :{

Cwen, het is meer de gezondheid dan de tanden waar ik me druk om maak zeg maar, maar dat gaat bij mij erg dubbel hoor. Wat op de vorige pagina ook al gezegd werd. Ik geef liever fruit met veel fruitsuikers dan fristi.

Het is meer het kunstmatige dan echt de suiker waar ik op tegen ben. Want hij krijgt dus geen snoepjes of yoki, maar met hartig, zout of fruitsuikers heb ik geen problemen en hij mag van mij ook gerust een hapje stroopwafel of zo. En buitenshuis bestel ik altijd appelsap voor hem, wat voor mijn gevoel 'gezonder' is dan fristi of chocomel, terwijl je glazuur er ongeveer afspringt als je een slok appelsap neemt, haha.

We hadden thuis ook nooit echt snoep vroeger, maar wel chips, ijsjes, lekkere koekjes en soms chocola. En frisdrank voor in het weekend. Vooralsnog is dat ook een beetje de lijn die ik zelf wil aanhouden.
Wat LE en LadyBlack ook zeggen, het is voor mij ook erg leeftijdsgebonden. Tot één jaar geen suiker en daarna is dat uitgebreid. Ik weet vrij zeker dat ik met de tweede wat minder rigide zal zijn ook, haha, en diksap voor 1 jaar geen horror vind O-)
Maar cola of zo vind ik voor een peuter echt nog niet nodig, tzt mag dat best in het weekend of op een feestje. En zolang hij tevreden is met rozijntjes geef ik hem dat liever dan een echt koekje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mineola op 22-07-2015 15:35:58 ]
pi_154536378
Spirit, dat blotevoetenpad was in Bovenkarspel, bij Enkhuizen. Bij een camping waar ook een speeltuin is en tractors voor de kindjes en waar ze spotgoedkope ijsjes verkochten enzo, echt leuk!

Om bedelende kindjes tegen te gaan lijkt het me wijzer om ze op te voeden dan ze suiker te geven, maar soit.
  woensdag 22 juli 2015 @ 11:56:44 #181
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154536975
Volgens mij zijn er meer van die blotevoetenpaden. Ik ben in het bos in Bergen op Zoom (bij Lievensberg) ook wel eens van die bordjes tegen gekomen. Zelf niet gedaan, dus geen idee of dat net zo leuk is. Denk idd dat peuter het hier ook geweldig zou vinden (en ikzelf stiekum ook :Y )

In dezelfde categorie, maar dan voor grotere kinderen is het Verdronken Land van Saeftinghe (Zeeuws Vlaanderen) ook helemaal top (http://www.saeftinghe.eu/nl/bezoek/activiteiten-voor-kinderen).

[ Bericht 1% gewijzigd door mousemicky op 22-07-2015 12:26:37 ]
pi_154537026
Tof LE, ga ik opschrijven op ons lijstje O+
Sarcasme. Herken het.
pi_154537082
Ontbijt: 1 boterham met chocopasta ( ;( ) of pindakaas, heel soms 2 of aangevuld met een cracker of wat fruit, beker melk of thee (gaat bijna nooit op). In het weekend vaak een gekookt eitje of scrambled eggs en/of een glas versgeperste sinaasappelsap
Tussendoor: pakje drinken (tegenwoordig roosvicee sap met afbeelding van cars/planes/minions), fruit en/of koekje
Lunch: 1 boterham met hartig beleg, soms daarna nog een boterham of cracker met zoet beleg, beker melk (die ook bijna nooit opgaat; je vraagt je af waarom hij toch altijd melk wil drinken bij het eten :')). Op het kdv eet hij vaak 2 boterhammen én een cracker :o.
Tussendoor: in 2 momenten (rond 14:30 en rond 16:30) fruit/cracker/kaasstengel/blokje kaas/augurken/olijven/komkommer/rauwe wortel/tucje/rozijntjes/gedroogde cranberries
Drinken diksap, appelsap, ice tea, limonade, thee, soms water uit een sportdrinkflesje
Avondeten: vlees/kip/vis gaat er meestal wel in, aardappels/noodles/rijst soms, in gebakken variant gaat het prima (nasi, gebakken aardappels), pasta met tomatensaus lust hij elke dag wel O+. Groenten bijna niet, uitzondering voor broccoli. En dus wat rauwkost. We drinken altijd water bij het eten, maar meestal wordt daar na 2 slokken alleen maar mee geknoeid :P. Toetje was vroeger altijd plain griekse yoghurt, maar tegenwoordig heeft hij de danoontjes ontdekt. En de grote monatoetjes (heel soms). Maar toetje is niet standaard. Ligt een beetje aan hoeveel hij al gegeten heeft en hoe laat het inmiddels is. Als we het niet expliciet aanbieden, mist hij het meestal ook niet.

Snoepsnoep hebben we nooit in huis, dus dat eet hij alleen wel eens bij een ander (en dan 1 snoepje). Koekjes eten we eigenlijk wel dagelijks, gewoon 1 als wij koffie drinken en hij wat anders. Chips kent hij eigenlijk niet, toen het laatst op tafel stond op een verjaardag, vroeg hij wat het was :D. Zelfde met frisdrank, dat hebben we alleen in huis met verjaardagen. Maar bij uit eten vond hij mijn ice tea met bubbels geen succes.

Tot 1 jaar heeft hij nooit iets gehad aan snoep of koek, daarna langzaam wat vaker, omdat hij toen ook wilde wat wij hadden. Daarvoor taalde hij er niet naar dus vond ik het niet nodig. IJsjes eten we in de zomer wel wat vaker, ongeveer 1x per week als het mooi weer is. Hij is gek op softijs en waterijsjes. Echt genieten is dat! Hij vond het ook heel leuk om ze zelf te maken, al moesten we daarna urenlang driftbuien doorstaan omdat het nog in de vriezer moest :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_154537353
Loj :* Ik had gister zo'n dag dat baby al ging huilen als ik hem even 2 seconden neerlegde. En peuter werd daar inderdaad heel opstandig en verdrietig van. Tegenwoordig gaat hij heel hard gillen om zijn frustratie te uiten, en dat trek ik echt heel slecht. Ik heb hem dus een paar keer naar de gang gestuurd met de uitleg dat als hij de behoefte heeft om te gillen, dat hij dat daar even kan doen. Maar dat ik het fijner vind als hij gewoon uitlegt wat hem dwars zit, zodat ik hem kan helpen. Maar daar werd hij dan alleen maar heel verdrietig van. Ik heb nog steeds niet uitgevonden hoe ik dit soort dagen goed doorkom. Behalve dus inderdaad naar buiten gaan, maar met ziek kind is dat nu eenmaal niet (altijd) mogelijk. Ik snap heel goed dat je daar moedeloos en verdrietig van wordt.

Gister een mijlpaal (voor peuter/ons): we zaten op de bank, peuter keek een filmpje van dribbel en baby was bij mij aan het drinken. Dan wil peuter nog wel eens enthousiast tussendoor zijn broertje knuffelen. Ongeacht of hij drinkt of slaapt. Maar nu maakte hij aanstalten om te knuffelen, boog voorover onder een luid "Arthuuurtjeeee!!" en toen hij zag dat hij sliep, stopte hij en zei bedremmeld "oh hij slaapt". En ging weer zitten. Ik zat echt :o :o :'(. En was onwijs trots op mijn grote en moest stiekem een traantje wegpinken. Klinkt stom, maar volgens mij is het voor het eerst dat hij uit zichzelf rekening houdt met zijn broertje. Toen de baby weer wakker was, heb ik hem ook direct met zijn lieve broer laten knuffelen ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_154541468
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 11:30 schreef L-E het volgende:

Om bedelende kindjes tegen te gaan lijkt het me wijzer om ze op te voeden dan ze suiker te geven, maar soit.
Ja, want je zegt 1 x iets en ze doen dat nooit meer, vooral als jij er niet bij bent :')
pi_154541825
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 14:45 schreef Troeta het volgende:

[..]

Ja, want je zegt 1 x iets en ze doen dat nooit meer, vooral als jij er niet bij bent :')
Dus laat je het dan maar zitten?
Home is where the O+ is...
  woensdag 22 juli 2015 @ 15:01:15 #187
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_154541937
Maar is voor jullie opvoeden per definitie zonder suiker?

Ik vind namelijk dat ik best wel goed bezig ben met opvoeden, heb alleen niet zo'n afkeer tegen suiker.

Geen oordeel, oprechte vraag :) .

(Ik kan het ook lezen als: om iets tegen te gaan wat je niet wil kan je ze beter opvoeden dan het maar te geven. In dat geval ben ik het er mee eens ;) )

[ Bericht 15% gewijzigd door AwayTL op 22-07-2015 15:07:45 ]
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_154542159
Ik weet niet of je mij bedoelt, maar nee hoor, voor mij niet hoor.

Het is meer dat ik bepaalde producten voor kleine kinderen niet nodig vind en ze daarom niet geef, maar ik ban echt niet angstvallig alles waarop als ingredient suiker staat vermeld. Tot 1 jaar probeerde ik dat wel zoveel mogelijk te vermijden, maar mijn peuter mag gerust een boterham met hagelslag, om maar iets te noemen.
pi_154542227
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 14:57 schreef Cwen het volgende:

[..]

Dus laat je het dan maar zitten?
Waar staat dat?
pi_154542232
Ik denk dat 'opvoeden om bedelen tegen te gaan' bereikt wordt door snoepen met mate en verstand in te passen in een gezond eetpatroon; als het niets bijzonders is hoef je er ook niet moeilijk over te doen. Althans, zo lees ik het.
  woensdag 22 juli 2015 @ 15:11:36 #191
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154542301
Voor mij ook niet hoor. Eigenlijk wat Mineola zegt: hier geen cola etc. voor peuter, maar hij eet idd wel eens hagelslag. Zo lang dat niet t enige is wat ie eet ben ik daarin niet zo moeilijk. En idd tot 1 jaar heeft ie dat niet gehad. Op z'n eerste verjaardag wel een stukje cupcake, maar ik geloof dat ie dat toen maar gek vond (inmiddels lust ie ze wel hoor, maar ik maak vaak een suikervrije variant met honing/dadel :Y) )

Opvoeden is voor mij veel breder, grenzen aangeven, kind zelf (binnen die grenzen) keuzes laten maken (dus: appelsap of ranja ;), of banaan of peer) en leren dat je niet alles kunt krijgen wat je wilt hebben. Ook niet bij andere mensen... Nu ben ik er natuurlijk niet altijd bij, dus bij opa en oma weer J. vast veel meer voor elkaar te krijgen, maar ook daar geen cola hoor :N
pi_154542359
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:09 schreef Clubsoda het volgende:
Ik denk dat 'opvoeden om bedelen tegen te gaan' bereikt wordt door snoepen met mate en verstand in te passen in een gezond eetpatroon; als het niets bijzonders is hoef je er ook niet moeilijk over te doen. Althans, zo lees ik het.
Of gewoon in het algemeen leren dat je kind niet mag bedelen, lijkt me. Ik vind dat sowieso een niet erg gewenste eigenschap. Als je iets wil kan je het gewoon aan me vragen, met gejengel en gezeur krijg je het sowieso niet.
pi_154542498
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:13 schreef Mineola het volgende:

[..]

Of gewoon in het algemeen leren dat je kind niet mag bedelen, lijkt me. Ik vind dat sowieso een niet erg gewenste eigenschap. Als je iets wil kan je het gewoon aan me vragen, met gejengel en gezeur krijg je het sowieso niet.
Maar ja, als je 5 bent weet je wel wat snoepen is en je mag het thuis niet. Bij anderen werkt bedelen wel.
Kan je opvoeden wat je wil, maar dat zijn lastige dingen om te leren hoor.
  woensdag 22 juli 2015 @ 15:18:44 #194
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_154542536
Ah kijk, dan zit ik ook weer op de goede pagina :P .

Ik denk trouwens dat als ik V nu cola zou lateb proeven dat het antwoord is: 'vind ik een beetje eng mama, dit is gek! '

Maar hier ook geen cola en geen snoep in huis. Drinkt wel ranja en eet het liefst chocopasta en pindakaas op brood. En ijs is lekker :P . Chips is alleen in geval van feest.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  woensdag 22 juli 2015 @ 15:20:24 #195
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154542567
Interessant ( op een niet -sarcastische manier :P) hoe iedereen ook vanuit zijn eigen idee en gevoel bepaalde dingen wel en niet geeft en niet altijd per se gebaseerd op wetschap/feiten. Want honing is gewoon suiker en in appelsap zit eigenlijk niets anders dan suiker, in chocomel zitten in ieder geval ook nog proteïnen en calcium (los van ook suiker en wat vet).
  woensdag 22 juli 2015 @ 15:30:08 #196
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154542819
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:20 schreef Spees_Eend het volgende:
Interessant ( op een niet -sarcastische manier :P) hoe iedereen ook vanuit zijn eigen idee en gevoel bepaalde dingen wel en niet geeft en niet altijd per se gebaseerd op wetenschap/feiten. Want honing is gewoon suiker en in appelsap zit eigenlijk niets anders dan suiker, in chocomel zitten in ieder geval ook nog proteïnen en calcium (los van ook suiker en wat vet).
Oh, maar dit weet ik wel hoor. Maar kind (en ik ;)) hebben ook zo onze eigen voorkeuren. Honing in de kwark (of thee als ik keelpijn heb) :Y) En vandaar de diksap appel, die kan ik ten minste nog slapper maken ;)
pi_154542832
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:17 schreef Troeta het volgende:

[..]

Maar ja, als je 5 bent weet je wel wat snoepen is en je mag het thuis niet. Bij anderen werkt bedelen wel.
Kan je opvoeden wat je wil, maar dat zijn lastige dingen om te leren hoor.
Oh dat geloof ik direct! Maar ik heb er simpelweg niet echt zicht op wat mijn kind ergens anders doet. Ik wil hem in elk geval bijbrengen dat bedelen in mijn ogen ongewenst gedrag is. En dan hoop ik maar dat hij dat ook bij een ander niet zal doen. Of dat nou om snoep of het achttiende cherrytomaatje of om langer computeren gaat.

Wat bedoel je met 'bij anderen werkt bedelen wel'? Andere kinderen die bij ons thuis bedelen en dan iets krijgen (no way dat dat gebeurt) of mijn kind wat snapt dat bij een ander thuis bedelen wel effectief is? Want dat laatste wil ik dus voorkomen, door hem te leren dat bedelen ongewenst gedrag is. Dat hij dat helemaal niet doet dus.
pi_154542893
Gewone appelsap kan je toch ook aanlengen met water? Heb ik wel gedaan tot hij 2 was en ontdekte dat mama's sap er anders uitzag dan dat van hem :P
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_154542986
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:30 schreef Mineola het volgende:

En dan hoop ik maar dat hij dat ook bij een ander niet zal doen. Of dat nou om snoep of het achttiende cherrytomaatje of om langer computeren gaat.
Nou precies, je geeft je kind eea mee maar verder zul je echt moeten afwachten hoe de praktijk gaat zijn als jij er niet bij bent. Zoals die keurig opgevoede leerlingen bij mij op school die in de pauzes naar de supermarkten gaan en daar massaal chips, chips, roze koeken, popcorn, chips etc. inslaan.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 22 juli 2015 @ 15:35:32 #200
381212 Gulara
From the future
pi_154542996
Hoewel ik inderdaad wel bekend ben met bedelende kinderen vind ik dat wel echt een non reden om je kind daarom snoep te geven.

In ons geval krijgt hij snoep (hoewel dit woord het niet dekt want hij eet eigenlijk geen snoepjes als in die kleurige dingen bij de jamin, maar dan heb ik het dus over koekjes, ijs, chocolade) omdat wij dat ook eten. Hij is deel van ons gezin en wij snoepen wel eens wat.
Verder is het hier geen probleem. Hij komt heus wel eens met een zak smarties aanzetten in de supermarkt en als ik dan zeg dat we dat niet meenemen dan is dat eigenlijk altijd prima.
Het is een extraatje in een verder prima eetregime (misschien wat te veel kaas :X ).

Voor z'n tanden ben ik niet zo bang want het zijn momenten en niet continue sap/ zoete dranken.
  woensdag 22 juli 2015 @ 15:38:32 #201
381212 Gulara
From the future
pi_154543099
Bedelende kinderen zou ik ook geen trek in hebben. Dat werkt hier echt niet.
Bij ons thuis is er vroeger wel eens een ijsje uit de vriezer gestolen door een buurtgenootje met een raar snoepregime thuis. :P :D _O-
pi_154543286
quote:
12s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:35 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Nou precies, je geeft je kind eea mee maar verder zul je echt moeten afwachten hoe de praktijk gaat zijn als jij er niet bij bent. Zoals die keurig opgevoede leerlingen bij mij op school die in de pauzes naar de supermarkten gaan en daar massaal chips, chips, roze koeken, popcorn, chips etc. inslaan.
Ja dat. Die acties hebben volgens mij niks te maken met of je thuis dat soort dingen ongelimiteerd/met mate/helemaal niet krijgt, maar meer met de vrijheid die je opeens hebt om dat te kúnnen doen. Dat je zomaar élke lunchpauze snoep kunt kopen zonder dat je ouders daar iets van zeggen, want ze weten het immers niet! Of dat je als student vier dagen achter elkaar lasagnette kunt eten of luncht met pizza zonder dat iemand het boeit. O+ Dat waren nog eens tijden *O*
  woensdag 22 juli 2015 @ 15:45:01 #203
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154543346
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:32 schreef Phaidra het volgende:
Gewone appelsap kan je toch ook aanlengen met water? Heb ik wel gedaan tot hij 2 was en ontdekte dat mama's sap er anders uitzag dan dat van hem :P
Klopt , ik leng ongeveer alles wat S krijgt (en geen water is :P) aan met water en hij merkt er vooralsnog niks van :+
pi_154543506
Wij kregen vroeger inderdaad altijd aangelengde appelsap. Ik lustte ook geen pure appelsap tot ik acht was of zo, vond het veel te sterk :D

Maar op een terras of zo zijn die grijpgrage peuterhanden vaak te snel om aan te lengen, dus het blijft op dit punt vaak bij intenties. En tja ach, hij krijgt niet eens wekelijks of zo. Die anderhalve keer in het jaar dat we thuis appelsap hebben doe ik het wel. En bij sinaasappelsap doe ik het ook wel eens.
  woensdag 22 juli 2015 @ 15:50:20 #205
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154543510
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:32 schreef Phaidra het volgende:
Ik ook, maar J. trapt daar dus niet meer in... :(

En volgens mij is de diksap-optie nog goedkoper ook ;)
pi_154543661
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:50 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ik ook, maar J. trapt daar dus niet meer in... :(

En volgens mij is de diksap-optie nog goedkoper ook ;)
Goed punt, dat laatste :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 22 juli 2015 @ 16:07:03 #207
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154544071
Mijn man drinkt zijn appelsap nog steeds aangelengd met water :D

Ik denk dat ik qua voeding voor de kinderen puur en onbewerkt nog het belangrijkste vind. En vooral het met mate. Eigenlijk mag sinds M 3 is wel heel veel, maar vooral buiten de deur. Als ze op een verjaardag eens wat chips of een (echt) snoepje eten, prima. Maar we hebben het zelf niet in huis (en ook niet wekelijks een verjaardag ;) ).

Goede basisvoeding (dus de 3 maaltijden, fruit en een tussendoortje, en soms wat gezond snaaiwerk rondom koken) en als er iets bijzonders is, wat extra's.

Hoewel ik ook erg graag het zoete beleg wil beperken.
  woensdag 22 juli 2015 @ 16:13:53 #208
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154544296
Ik bedenk me net dat er hier nu dus een keertje wel 'kinderchips' in huis zijn. Er ligt al 2 maanden een zak nibbits in de kast, weet eigenlijk niet eens meer waarom :? . We denken er gewoon nooit aan. Ik weet dat J ze wel lust, want bij verjaardagsfeestjes van kinderen van vrienden heeft ie ze wel eens op...

Ik trek die zak wel een keer open als er veel kindjes op bezoek komen (kraamvisite ofzo ;)), dan hoeft J. niet alles alleen op te eten :P.
  woensdag 22 juli 2015 @ 16:30:21 #209
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_154544807
Nibbit O+

Ik deel anders wel met J *)
pi_154546727
Ik denk dat "met mate" sowieso het sleutelwoord is.

Nog bedankt voor de "herkenbare" reacties. Ff fijn om m'n hart te luchten. Vriendje en ik zijn vandaag maar samen thuis gebleven, ook omdat Js alleen maar zieker lijkt te worden. Maar dat hoort niet in dit topic thuis.
Wel (bijna) al m'n afspraken voor deze week afgezegd. Ow zei net dat hij morgen naar de ikea wilt. Dus misschien als Js minder dan 38 graden koorts heeft.
  woensdag 22 juli 2015 @ 17:29:35 #211
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_154546769
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:28 schreef Loj het volgende:
Ik denk dat "met mate" sowieso het sleutelwoord is.

Nog bedankt voor de "herkenbare" reacties. Ff fijn om m'n hart te luchten. Vriendje en ik zijn vandaag maar samen thuis gebleven, ook omdat Js alleen maar zieker lijkt te worden. Maar dat hoort niet in dit topic thuis.
Wel (bijna) al m'n afspraken voor deze week afgezegd. Ow zei net dat hij morgen naar de ikea wilt. Dus misschien als Js minder dan 38 graden koorts heeft.
:*
pi_154547071
Arme Js.. :*
Sterkte met het knopje omzetten, dat is verrekte moeilijk soms..

Ik kreeg net een kind terug met enkel een t-shirt en broek aan. Hij heeft twee paar hemden, boxers, sokken en een t-shirt en broek verknoeit vandaag _O-
Te druk om te plassen.

Net bij thuiskomst wou hij wel gelijk op de wcverkleiner, dus thuis-zindelijk zijn zit wel goed.
  woensdag 22 juli 2015 @ 18:14:58 #213
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154547689
Aaah wat sneu. Beterschap voor Js! Hopelijk knapt hij snel weer op. En inderdaad, het is vaak ook een knopje omzetten. Maar dat is soms ook best lastig.

Poes :D herinneren ze hem er wel regelmatig aan? Vond hij het zelf niet vervelend?
  woensdag 22 juli 2015 @ 18:15:44 #214
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154547711
Vandaag even een interviewtje met M gedaan:

"wat wil je later worden als je groot bent?"
"4 jaar!"

O+
pi_154548513
quote:
2s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:14 schreef Kyara het volgende:
Aaah wat sneu. Beterschap voor Js! Hopelijk knapt hij snel weer op. En inderdaad, het is vaak ook een knopje omzetten. Maar dat is soms ook best lastig.

Poes :D herinneren ze hem er wel regelmatig aan? Vond hij het zelf niet vervelend?
Ja, ze hebben hem meerdere keren op de wc gezet, maar plaste 5 minuten later in z'n broek. Na twee keer hebben ze het opgegeven :') Op school moeten ze het dan maar even in etappes doen, want ja, thuis kan hij ook gewoon in z'n blote kont lopen :+

En M heeft grootste ambities! :D
pi_154548929
Ah! Nou hij is goed bezig met oefenen zullen we maar zeggen Poes :D

Ah die M. Wat is hij toch schattig! O+

Nou, probeer t knopje om te zetten. Lukt nog niet helemaal, maar dat is vooral omdat ik me zorgen maak.
sorry, blijf hier off-topic over Js lullen. Ik zou eigenlijk naar de baby's moeten, maar ik weet niet...

Nog ff iets grappigs over Ow dan?
Hij heeft iets nieuws. Als hij tegen je (wilt) praten, maar je kijkt niet. Pakt hij je kin en probeert hij er zo voor te zorgen dat je naar hem kijkt :')
Ik geef het kdv de schuld ;) :')
pi_154552470
Ik bedoelde idd dat bedelende kinderen voor mij niet de beste reden zijn om mijn kinderen snoep te geven :)
pi_154552505
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 14:45 schreef Troeta het volgende:

[..]

Leuk, die smiley tijdens een serieus gesprek.
  woensdag 22 juli 2015 @ 21:20:14 #219
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_154552903
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:02 schreef Loj het volgende:
Ah! Nou hij is goed bezig met oefenen zullen we maar zeggen Poes :D

Ah die M. Wat is hij toch schattig! O+

Nou, probeer t knopje om te zetten. Lukt nog niet helemaal, maar dat is vooral omdat ik me zorgen maak.
sorry, blijf hier off-topic over Js lullen. Ik zou eigenlijk naar de baby's moeten, maar ik weet niet...

Nog ff iets grappigs over Ow dan?
Hij heeft iets nieuws. Als hij tegen je (wilt) praten, maar je kijkt niet. Pakt hij je kin en probeert hij er zo voor te zorgen dat je naar hem kijkt :')
Ik geef het kdv de schuld ;) :')
pst, ik merk echt niet dat je minder post in baby dan anderen hoor :) . Voor mij hoor je gewoon bij deze lichting :)
pi_154552985
Ik ben ook niet anti suiker enzo. Maar ik stop hem ook niet vol zoet. Hij lijkt qua smaak redelijk op mij. Hartig vindt hij veel lekkerder :D
Thuis eet hij eigenlijk nooit een boterham met zoet beleg. Ik zet het nooit op tafel & hij vraagt er nooit om. Bij mij ouders eet hij altijd wel een boterham met vruchtenhagel.

Luc eet echt bijna alles & ook al pittig!
Hij weet zelfs dat melk helpt als het te pittig voor hem is en vraagt daar dan zelf om. Hij mag namelijk zo ongeveer alles proeven wat ik eet, ik waarschuw hem wel van te voren dat ik denk dat hij het te pittig vindt, of te sterke smaak of weet ik wat. Vaak geeft hij me achteraf gelijk maar soms vindt hij toch echt iets lekker waarvan ik het nooit had gedacht (runderlever op brood bijvoorbeeld, al eet hij liever zo een plakje op :D

Enige waar ik echt van baal is diksap. Hij weigerde thee (lauw of koud) & water gewoon. Hij dronk zo weinig dat ik toch maar diksap ben gaan geven destijds. Hij is nu ook gek op lipton ice tea green Lemon, maar of dat nou zo gezond is :?

Verder maken we samen smoothies en sapjes met de slowjuicer en dat vindt hij geweldig om te doen. En lekker (zelfs met flink wat groenten er in en een beetje fruit) en de Zoku ice pop maker is ook een groot succes! @phaidra misschien iets voor jullie, na 9 min is het ijsje klaar ^O^
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_154553514
Oh dat klinkt ideaal!! Al vind ik het ook niet zo'n ramp dat hij leert dat je soms een tijd ergens op moet wachten ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_154553776
Sofie mag vanaf dat ze 3,5 is ongeveer een glaasje cola als er iemand jarig is. Luuk ziet dat uiteraard en die wil dat natuurlijk ook. Ze vinden het beide niet eens echt lekker, maar tis zo leuk dat t normaal niet mag.

Snoepjes sommige dagen helemaal niet en andere dagen te veel. Nu t lekker weer is gaan er wat meer waterijsjes in. Die maken we dan zelf van limonade.
*poef* nu is het weg
pi_154553848
quote:
2s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:15 schreef Kyara het volgende:
Vandaag even een interviewtje met M gedaan:

"wat wil je later worden als je groot bent?"
"4 jaar!"

O+
Ohhh eet 'm op! O+
  woensdag 22 juli 2015 @ 21:47:17 #224
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154553882
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:02 schreef Loj het volgende:

Waarover maak je je zorgen?

:*
pi_154553887
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 21:05 schreef L-E het volgende:

[..]

Leuk, die smiley tijdens een serieus gesprek.
Mag dat niet? Ik moest gewoon erg lachen bij het idee dat mijn kindjes zo hoppa een regel aan zouden nemen en nooit meer zoiets zouden doen.
pi_154553920
Ik kom even midden in het gesprek een foto laten zien die heel mooi weergeeft dat we een hele toffe dag hebben gehad op het strand :D

Voor het eerst haar slaapje overgeslagen. Was niet echt een succes want 's avonds was ze zo moe dat er geen hap meer in ging. Gelukkig ging de kleffe boterham die ik voor de lunch in een boterham zakje mee naar het strand had genomen, er wel in :P

Maar het strand was the bomb. En als een aangespoelde walvis in de branding liggen was nog toffer :D
  woensdag 22 juli 2015 @ 21:49:43 #227
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154553943
Aaahhwww Rosalie O+

Wat is ze blond!!!
  woensdag 22 juli 2015 @ 21:54:37 #228
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154554095
Aaah lief! O+

Klinkt heerlijk zo'n dagje strand!

Zou ze hier ook best graag een keer de zee laten zien, maar vind het zo'n onderneming vanuit hier.
  woensdag 22 juli 2015 @ 21:56:26 #229
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_154554144
Tof danic!!

Hier is het echt blinde paniek als we op minder dan 5m van de branding komen. Ze vindt de zee echt doodeng jammer genoeg.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_154554161
R.osalie O+
pi_154554838
O+
XM, Rosalie is echt dol op dit soort uitjes. Haar oom en neefje gingen krabben vangen en ze liep er zo achteraan. En het is zo'n lekkere dromer dus waar oom en neefje rechtdoor gingen ging zij rechtsaf. Ze kijkt nergens naar en scharrelt wat rond. Maar ze rent dus ook zo de zee in.
Best gevaarlijk, maar goed, je Let altijd op natuurlijk. Ze zijn zo kwijt
pi_154555065
Oeh ik krijg nu foto's van mijn zusje geappt. Ik gooi ze ff in het kinderfototopic. Want O+
pi_154555139
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 21:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
Tof danic!!

Hier is het echt blinde paniek als we op minder dan 5m van de branding komen. Ze vindt de zee echt doodeng jammer genoeg.
Vindt ze ander water ook eng, rivieren, meren, etc?
  woensdag 22 juli 2015 @ 22:38:18 #234
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_154555323
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 22:31 schreef L-E het volgende:

[..]

Vindt ze ander water ook eng, rivieren, meren, etc?
Aan een meer is ze nog nooit geweest en ik graaf even diep voor een rivier.. Nooit zo dichtbij als bij de zee geloof ik. Maar ze vindt veel eng. Ze heeft echt hoogtevrees en kleine ruimtes zijn ook ernstig ontof. Laatst een hut geprobeerd te maken, maar ze was er met geen stok in te krijgen. Vliegende beestjes, ook eng.. En ze kan ook van sommige dingen in filmpjes echt in paniek raken. Zoals een aflevering van de konijntjes in het zandkasteel aan zee, waarin ze slap hangende bloemetjes water geven. Ik weet niet wat het is, maar elke keer is het echt echt echt paniek als ze die ziet :?.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_154555430
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 22:38 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Aan een meer is ze nog nooit geweest en ik graaf even diep voor een rivier.. Nooit zo dichtbij als bij de zee geloof ik. Maar ze vindt veel eng. Ze heeft echt hoogtevrees en kleine ruimtes zijn ook ernstig ontof. Laatst een hut geprobeerd te maken, maar ze was er met geen stok in te krijgen. Vliegende beestjes, ook eng.. En ze kan ook van sommige dingen in filmpjes echt in paniek raken. Zoals een aflevering van de konijntjes in het zandkasteel aan zee, waarin ze slap hangende bloemetjes water geven. Ik weet niet wat het is, maar elke keer is het echt echt echt paniek als ze die ziet :?.
Oh, dat lijkt me best heel naar ;( Ziet ze zulke angst bij een van jullie?
  woensdag 22 juli 2015 @ 22:45:12 #236
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_154555488
Nee, ik kan het echt niet plaatsen. Ik ben wel gestoord, maar ik flip niet bij de zee, vliegende beestjes, hoogtes, het zandkasteel en ik kom ook niet dagelijks in kleine ruimtes..
pi_154555556
Ach wat sneu voor haar XM.... Moeilijk ook zoiets als je echt geen idee hebt waar het eigenlijk vandaan komt / wat je er aan zou kunnen doen.
pi_154555566
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 21:48 schreef danic het volgende:
Ik kom even midden in het gesprek een foto laten zien die heel mooi weergeeft dat we een hele toffe dag hebben gehad op het strand :D

[ afbeelding ]

Voor het eerst haar slaapje overgeslagen. Was niet echt een succes want 's avonds was ze zo moe dat er geen hap meer in ging. Gelukkig ging de kleffe boterham die ik voor de lunch in een boterham zakje mee naar het strand had genomen, er wel in :P

Maar het strand was the bomb. En als een aangespoelde walvis in de branding liggen was nog toffer :D
ach gossie O+ O+ O+
  woensdag 22 juli 2015 @ 22:51:10 #239
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_154555646
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 22:47 schreef Skoap het volgende:
Ach wat sneu voor haar XM.... Moeilijk ook zoiets als je echt geen idee hebt waar het eigenlijk vandaan komt / wat je er aan zou kunnen doen.
Ja, ik heb echt geen idee. Ik probeer rustig te blijven en uit te leggen dat het niet eng is. Ze kan nog niet uitleggen wat er dan eng aan is helaas. Bij de zee probeerde ik dat de golven juist lief zijn, omdat ze van die mooie schelpjes naar ons toe brengen. Dat leek te ze wel te accepteren, maar zodra we ook maar een stap richting de zee zetten, was het weer heel hard huilen. Ik probeer haar aan alles maar zo af en toe weer bloot te stellen, in de hoop dat dat wat helpt.
pi_154555988
Die foto Danic O+

Wat lastig lijkt me dat XM. Ik denk dat je niet veel anders kan doen dan nu. Sticker is een durfal, maar mijn grote was - toen hij jonger was - ook redelijk angstig aangelegd. Veel tijd en geduld en vooral niet pushen zorgde ervoor dat hij uiteindelijk alle hobbels wel durfde te nemen.

Wij hadden Grote Paniek hier gisteravond! :o We hebben Sticker zijn graafmachine bij mijn schoonouders in Limburg laten liggen, ik herhaal: Sticker zijn graafmachine ligt nog in Limburg OMG! :o :'( :{ Oudste ging na die afgrijselijke ontdekking gisteren heel lief de inhoud van Stick zijn spaarpot tellen en toen hebben ze samen besloten om vandaag bij Zeeman een soortgelijke auto te kopen, want je lievelingsmachine missen is een hard gelag, dat begreep oudste wel. Ze hebben de hele dag in de tuin in de aarde gegraven en elkaar afgetroefd in het vieste jongetje uit Noord-Holland worden, en zo leerden wij vandaag dat je zelfs zonder graafmachine (de nieuwe machine is een wals!) redelijk gelukkig kan zijn, einde. O+
  woensdag 22 juli 2015 @ 23:12:08 #241
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_154556068
Pfoei, Limburg ook.. Daar ben je ook niet zo 123 nee. Mooie oplossing zo O+. Graafmachine met aangetekende pakketpost onderweg?
pi_154556141
Hij was 1,79 dus we kunnen dan beter een nieuwe kopen :D

Volgend weekend komen ze hier logeren/oppassen (wij gaan een weekendje weg omdat 5 jaar Liefde O+ ) en dan nemen ze m mee :)
pi_154556152
L-E O+ O+ Wat lief van je oudste!
  woensdag 22 juli 2015 @ 23:18:57 #244
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_154556218
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 23:15 schreef L-E het volgende:
Hij was 1,79 dus we kunnen dan beter een nieuwe kopen :D

Volgend weekend komen ze hier logeren/oppassen (wij gaan een weekendje weg omdat 5 jaar Liefde O+ ) en dan nemen ze m mee :)
:') hahaha, duidelijk!

En wat een heerlijk vooruitzicht O+.
  woensdag 22 juli 2015 @ 23:29:26 #245
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154556475
Wat lief LE O+
En weekend weg *;
pi_154557683
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 22:51 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja, ik heb echt geen idee. Ik probeer rustig te blijven en uit te leggen dat het niet eng is. Ze kan nog niet uitleggen wat er dan eng aan is helaas. Bij de zee probeerde ik dat de golven juist lief zijn, omdat ze van die mooie schelpjes naar ons toe brengen. Dat leek te ze wel te accepteren, maar zodra we ook maar een stap richting de zee zetten, was het weer heel hard huilen. Ik probeer haar aan alles maar zo af en toe weer bloot te stellen, in de hoop dat dat wat helpt.
Ben je er al vaak geweest? Veel gaan, en rustig gaan zitten, dan komt het vanzelf een keer.
Het is ook overweldigend,al die golven en dat harde geluid.
pi_154558936
Ah, die foto Danic O+ en zo herkenbaar.

Vervelend van die angst XM, Ow is soms ook doodsbang voor "rare" dingen. Hier werkt het om het af en toe te benoemen/aan te wijzen of te vragen of hij het al durft. Wij dwingen hem nooit. Zo had hij een t-shirt waar hij bang voor was :') maar na een paar weken was het over. Nu is hij bang voor de leeuwen in Blijdorp. We kijken van ver en ik vraag iedere keer eenmaal of hij wilt kijken. Ooit komt het wel weer :)

Wow LE, wat onwijs tof van je oudste en geniet van je momentje samen!

Dank je away :*

Ik maak me een beetje zorgen omdat ik geen verbetering zie Kyara, het lijkt alleen maar erger te worden ik ben schuldig: overbezorgde moeder
pi_154559721
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:20 schreef Spees_Eend het volgende:
Interessant ( op een niet -sarcastische manier :P) hoe iedereen ook vanuit zijn eigen idee en gevoel bepaalde dingen wel en niet geeft en niet altijd per se gebaseerd op wetschap/feiten. Want honing is gewoon suiker en in appelsap zit eigenlijk niets anders dan suiker, in chocomel zitten in ieder geval ook nog proteïnen en calcium (los van ook suiker en wat vet).
Ik wil hier nog even op reageren. Het gaat wmb niet alleen om suiker, maar om ook om bewerkte zoetstoffen en bepaalde E-nummers. Daarom kies ik wel voor honing, dat een zoeter is maar géén geraffineerde suiker. En wel voor pure, verse appelsap (sporadisch) of zelgemaakt groentensap, en niet voor chocomel. Haar vet en calcium haalt ze ook uit volle melk. Ik hoor die opmerking namelijk iets te vaak en weet waarom ik waarvoor kies en met welke reden.

Wbt het bedelen, ik hoop idd dat ik haar kan aanleren dat bedelen niet hoort - om wat dan ook. Mijn ouders hebben het mij ook geleerd, dus het moet toch kunnen.

Arme Js! Tja, zo is vakantie ineens heel anders. Nu ben ik wel thuiswerkmama, en het is gewoon het beste ervan maken, elke dag weer. En de ene dag is dat stukken makkelijker dan de andere. Hoe is het nu met Js?
pi_154559800
Hier ben ik niet zo moeilijk met snoep. Bij de eerste meer maar toen haalde ik het gewoon niet in huis. Nu mag hij wel dingen en dan ben ik naar kyan een stuk makkelijker.

Maar het grootste verschil zit in het kind zelf. Yaro is een lastige eter en drinker. Wat hij niet kent eet hij niet. Proeven komt nu een beetje. Als ik aan yaro vraag wil je cola zegt hij nee lust ik niet terwijl hij het nog nooit geproeft heeft.

Als ik het breng dat lust je toch niet neemt hij het op voorhand al niet. Kyan trapt daar niet in :P

Hier mogen ze wat wij ook mogen. Nu drinken wij overdag zelden cola bv maar heb ik het wel zoals nu op vakantie mag hij best een slokje. En dat is dan voldoende.

Oudste kreeg in eerste instantie nooit zuivel binnen dus gaven wij hem fristi, nu drinkt hij dat nog zelden uit zichzelf.

Kortom wij zijn er niet zo moeilijk in en de kinderen staan er heel anders in hier.
pi_154559812
Oh zie nu dat er een hele andere pagina is.

Spuit elf op vakantie (of traag internet :D)
pi_154560120
Wat sneu XM.. Ik heb niet echt tips en er zijn er al heel veel gegeven. Het lijkt me wel lastig als je zoveel angst bij je kindje zit.

LE, ik kan me de paniek helemaal voorstellen. Je graafmachine helemaal in Limburg laten liggen is ook Echt Heel Heel Erg :( wat ongelooflijk schattig dat ze samen besloten hebben een nieuwe te kopen. Ik ben fan van jouw kinderen O+

Wauw danic, wat heeft ze mooie blonde haren!

Eva ging net volledig door het lint omdat ik op de wc zat. En omdat ze geen ijsje mocht.
Wat ben ik voor waardeloze moeder? :D
E.
  donderdag 23 juli 2015 @ 09:24:42 #252
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_154560191
Als je al een waardeloze moeder bent omdat je moest poepen, dan vrees ik voor de mensheid :+.
pi_154560238
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 09:19 schreef .Sparkling. het volgende:
En omdat ze geen ijsje mocht.
Ha daar was Luc vanmorgen ook al kwaad over :D
pi_154560263
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 09:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
Als je al een waardeloze moeder bent omdat je moest poepen, dan vrees ik voor de mensheid :+.
:D Eva vond me ook al heel stom omdat ik niet wil dat ze de lamp de hele tijd aan en uit doet. Schreeuwen :o soms ben ik bang voor wat de buren denken, maar dan bedenk ik me maar dat er hier in de afgelopen drie jaar negen kinderen geboren zijn in de straat. Iedereen moet het wel herkennen denk ik :D
E.
pi_154560297
Oh, ik ben een waardeloze moeder dat ik moest niezen en hij schrok ervan :')

Oh en ik probeerde hem het alfabetlied goed aan te leren. Het is geen P, O, B, C .... Maar dat zie ik toch echt verkeerd --> boze Ow :') ;) :D
pi_154560328
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 09:34 schreef Loj het volgende:
Oh, ik ben een waardeloze moeder dat ik moest niezen en hij schrok ervan :')

Oh en ik probeerde hem het alfabetlied goed aan te leren. Het is geen P, O, B, C .... Maar dat zie ik toch echt verkeerd --> boze Ow :') ;) :D
Hahaha oh ja! Ook zo herkenbaar!
Of dat ze vraagt of ze mag buiten spelen maar het keihard regent en ik haar dat uitleg. En ze dan heel erg boos wordt omdat het echt niet regent volgens haar :')
E.
pi_154560360
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 09:36 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Hahaha oh ja! Ook zo herkenbaar!
Of dat ze vraagt of ze mag buiten spelen maar het keihard regent en ik haar dat uitleg. En ze dan heel erg boos wordt omdat het echt niet regent volgens haar :')
Oja! Jas aan met 35 graden, omdat het koud is :D
  donderdag 23 juli 2015 @ 10:01:22 #258
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154560755
Loj, anders even ha bellen voor advies?

Shandaly, wat ben je stil! Hoe gaat het bij jullie?
pi_154561184
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 09:38 schreef Loj het volgende:

[..]

Ja de jongste gaat dus echt niet de deur uit zonder haar trainingsjack van Assepoester he :')
Jas aan. Buiten toe. Annes nie: roept ze.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_154561225
Mijn man is vanmorgen vertrokken voor een aantal dagen motorrijden met zijn broer en ik zag op tegen het afscheid vanmorgen. En wat ik verwacht had gebeurde ook. De oudste ging in een hoekje zitten en fluisterde dat ze erg verdrietig was. Toen ik vroeg waarom zei ze: Omdat ik Papa nu een paar dagen moet missen. Ondanks dat ik wist dat het ging gebeuren brak mijn hart en zei ik haar dat ze hem dan nog maar even moest gaan knuffelen. Mijn man heeft haar weer rustig gekregen en toen heb ik ze bij Oma gebracht. Ik ben benieuwd hoe het vanavond gaat als hij er niet bij ligt in bed :)

De jongste riep: Nou doei he Papa. Veel plezier op je werk! O+ Tussie dr op. *SMAK*
  donderdag 23 juli 2015 @ 13:51:30 #261
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154566469
Hier vandaag ook een strontchagrijnige :') peuter, want 'komt poepie aan, au'. Hij voelt t dus wel aankomen, maar dat er ook iets gebeurt, ho maar :( . Hij wilde uiteindelijk wel in bed, hopelijk met als resultaat dat ie straks verlost is van zn buikpijn...

[ Bericht 11% gewijzigd door mousemicky op 23-07-2015 14:23:16 ]
pi_154566743
Awwww Tally... :* voor je oudste.

XM, lastig! Merk wel dat Ellie ook steeds meer dingen eng gaat vinden. Springkussens zijn heel eng, net als de zingende bloemen in een Nijntje aflevering :? _O-. Tranen met tuiten om die laatste!

Wat rot zeg, al die kindjes met darmklachten! Heel veel beterschap :*.
pi_154567223
Loj, als je je zorgen maakt is de ha contacteren misschien wijs? :*
  donderdag 23 juli 2015 @ 14:32:25 #264
426379 elamanilo
elämänilo
pi_154567566
quote:
2s.gif Op woensdag 22 juli 2015 21:54 schreef Kyara het volgende:
Aaah lief! O+

Klinkt heerlijk zo'n dagje strand!

Zou ze hier ook best graag een keer de zee laten zien, maar vind het zo'n onderneming vanuit hier.
Binnenkort kom je gewoon een dagje bij mij op visite <3
  donderdag 23 juli 2015 @ 14:34:18 #265
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154567609
Kyara, een keer een midweekje/ weekendje Zeeland plannen? Als je buiten het hoogseizoen gaat kun je vaak best voordelig terecht. Wij zaten vorig jaar voor nog geen 150 euro 4 dagen in een 'kinderbungalow' in Domburg. Zo lang er eentje in een campingbedje past, gaat dat prima ;)
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:41:05 #266
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_154569500
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 09:38 schreef Loj het volgende:

[..]

+1

In de regen spelen laat ik hem overigens zelf ondervinden >:) . Het nadeel daarvan is dat hij nu ook niet meer mee wil boodschappen doen als het regent }:| .
pi_154571666
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:41 schreef AwayTL het volgende:

[..]

+1

In de regen spelen laat ik hem overigens zelf ondervinden >:) . Het nadeel daarvan is dat hij nu ook niet meer mee wil boodschappen doen als het regent }:| .
De mijne zoekt dan juist snel een plas op om in te stampen. Die komt echt niet naar binnen omdat het regent :')
  donderdag 23 juli 2015 @ 17:00:40 #268
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154572123
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:32 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Binnenkort kom je gewoon een dagje bij mij op visite <3
Jaaaaaaa! O+ a qwe t up the picture te

1werrrtu to y ie
  donderdag 23 juli 2015 @ 17:01:08 #269
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154572136
Oh, dat was mijn grote peuter... :D

(Na het hartje dus)
  donderdag 23 juli 2015 @ 17:03:17 #270
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154572205
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:34 schreef mousemicky het volgende:
Kyara, een keer een midweekje/ weekendje Zeeland plannen? Als je buiten het hoogseizoen gaat kun je vaak best voordelig terecht. Wij zaten vorig jaar voor nog geen 150 euro 4 dagen in een 'kinderbungalow' in Domburg. Zo lang er eentje in een campingbedje past, gaat dat prima ;)
Euh ja, maar alleen met 3 kinderen op vakantie gaat mr toch wat ver. En vakantiedagen van mijn man zijn al ingepland. En vanaf januari een schoolgaand kind :o
pi_154572588
Je vierjarige is nog niet leerplichtig dan! *O*
pi_154572681
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 17:17 schreef L-E het volgende:
Oja dat is ook zo ^O^ Dat scheelt nog mooi even een jaar in het hoogseizoen op vakantie moeten O-)
pi_154573449
Wat sneu Tally.. Kan me best voorstellen dat dat je hart eventjes brak. Hopelijk komen jullie de dagen goed door en zijn de dames snel weer blij omdat papa terug is!

MM, is er al wat? Zielig hoor!

De zee, jaaaaa O+ Ik heb nog steeds heimwee naar ons vakantieadres aan zee. Kijk nu al naar volgend jaar :D

Eva heeft weer een slechte dag. Ze werd huilend wakker vanochtend en dat gaat de hele dag al door. Maandag voor het laatst gepoept en ze klaagt weer over buikpijn. Ik blijf een beetje in herhaling vallen hier, dat weet ik. Het zit me zo dwars ook, ik vind het zo zielig.
En vind het ook zwaar voor onszelf, als ik eerlijk ben.. :@
E.
  donderdag 23 juli 2015 @ 18:40:55 #274
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154574486
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 17:17 schreef L-E het volgende:
Mjah maar toch zou ik hem niet zo snel een week thuis houden voor vakantie eerlijk gezegd.

En de zee loopt ook niet weg :D

(En we hebben natuurlijk een vast vakantieadresje)
pi_154574865
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 17:52 schreef .Sparkling. het volgende:

Eva heeft weer een slechte dag. Ze werd huilend wakker vanochtend en dat gaat de hele dag al door. Maandag voor het laatst gepoept en ze klaagt weer over buikpijn. Ik blijf een beetje in herhaling vallen hier, dat weet ik. Het zit me zo dwars ook, ik vind het zo zielig.
En vind het ook zwaar voor onszelf, als ik eerlijk ben.. :@
Noh ;( Arm meisje..
Hoeveel ondersteuning krijgen jullie bij dit probleem? Alleen de laxeermiddel of ook iets van de poeppoli?

Sterkte!
pi_154575247
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 18:52 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Noh ;( Arm meisje..
Hoeveel ondersteuning krijgen jullie bij dit probleem? Alleen de laxeermiddel of ook iets van de poeppoli?

Sterkte!
Ja, dat is een beetje een punt waarover ik met mezelf in discussie ben. We lopen bij de kinderarts en die zegt eigenlijk heel simpel: er zijn veel kinderen met obstipatie en ze reageert in principe op het laxeermiddel dus er is geen reden tot verder onderzoek. In de meeste gevallen vinden ze niets.
En daar sta ik dan dus, als nitwit. Hij heeft vast gelijk namelijk en ben ik dan overbezorgd als ik wil dat ze verder kijken? Haar schildklierwerking is nagekeken en toen ze baby was is KMA uitgesloten. Meer dan dat is er niet onderzocht en ik heb er zo weinig verstand van dat ik ook niet weet wat ik van de kinderarts moet verwachten/vragen.
Sinds gisteren zit ze weer aan twee zakjes Movicolon en vandaag dus ook weer, morgen een derde als er niets komt. De werking van movicolon lijkt dus ook af te nemen op 1 of andere manier.
Ik heb met Evenstar (van fok!) wat gepraat en die heeft wel wat tips gegeven (bijvoorbeeld lactose intolerantie en dus voedingsdagboek bijhouden) en daar ben ik wel heel blij mee.
Probleem is dus eigenlijk dat ik het liefste een oorzaak/oplossing zou vinden maar ik niet weet ik welke hoek ik het moet zoeken en de kinderarts op een afwachtbeleid zit..

Nu is Eva weer overstuur aan het huilen en zegt ze: 'ava poep' :'(
E.
  donderdag 23 juli 2015 @ 19:08:01 #277
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_154575291
Wat sneu Spark ;(. Kan me goed voorstellen dat dit een wissel trekt op jullie allemaal. En een second opinion? Osteopaat? Ik weet niet of jullie dat al geprobeerd hebben?
pi_154575302
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 19:06 schreef .Sparkling. het volgende:

Jeetje wat frustrerend allemaal.. Vooral ook dat de arts niet wil meewerken (second opinion vragen?) en de laxo niet naar behoren werkt..

Ik heb er geen ervaring mee (ja bij mezelf :') ) en kan je alleen maar sterkte wensen :*
pi_154575354
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 19:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wat sneu Spark ;(. Kan me goed voorstellen dat dit een wissel trekt op jullie allemaal. En een second opinion? Osteopaat? Ik weet niet of jullie dat al geprobeerd hebben?
We zijn als baby wel bij een osteopaat geweest, later niet meer. Second opinion heb ik overwogen maar de kinderarts die we nu hebben is als vervanger voor een kinderarts met zwangerschapsverlof en die krijgen we de volgende afspraak. Eerst haar beleid maar even afwachten dachten wij.
Maar ik vind het zo zwaar, ze huilt echt heel veel per dag :'(
E.
  donderdag 23 juli 2015 @ 19:12:35 #280
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_154575406
Keertje terug naar een osteopaat kan misschien geen kwaad? Is geheel aan jullie uiteraard. Wanneer is de volgende afspraak? Al snel?
pi_154575427
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 19:12 schreef XcUZ_Me het volgende:
Keertje terug naar een osteopaat kan misschien geen kwaad? Is geheel aan jullie uiteraard. Wanneer is de volgende afspraak? Al snel?
Over drie maanden pas maar als ze zo blijft klungelen maak ik hem eerder. Dan wil ik alleen wel vragen naar een andere kinderarts, bij deze voelen we ons ook niet helemaal op onze plek.

Osteopaat ga ik eens over nadenken, nooit aan gedacht dat dat nu natuurlijk ook gewoon weer kan.
E.
  donderdag 23 juli 2015 @ 19:26:24 #282
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_154575744
Poeh, zou zeker aandringen, drie maanden klinkt nog als erg lang, voor jullie allemaal. Sterkte :*
  donderdag 23 juli 2015 @ 19:41:26 #283
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154576142
Spark, het lijkt me heel naar voor je dochter, en inderdaad ook zwaar voor jou. Bij J. duurt zoiets max. anderhalve dag, en dat is al niet leuk.

Gelukkig heeft het hier zichzelf inmiddels opgelost (aardbeien werken redelijk laxerend bij J. 8)7 ). Z'n slaapkamer stink wel enorm na het middagslaapje :X :r
pi_154576676
Zou het overwegen spark. Ik doe bij mijn kinderen 1x per jaar een check up bij de chiropraktor. Maar als er echt iets langer dwars lijkt te zitten ga ik voor de zekerheid ook altijd even langs.

En je kindje zo lang pijn zien hebben is ook niks.

Hier van de week ook, maar sindsdien poept hij 4x per dag en hebben we nog maar net genoeg luiers bij ons :D
  donderdag 23 juli 2015 @ 20:57:41 #285
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154578557
Ach Spark, wat ontzettend naar. Kan me voorstellen dat jullie met de handen in het haar zitten. Zo machteloos dan he. :*
pi_154578980
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 18:40 schreef Kyara het volgende:

[..]

Mjah maar toch zou ik hem niet zo snel een week thuis houden voor vakantie eerlijk gezegd.

Ik ook niet ;)
  donderdag 23 juli 2015 @ 21:09:37 #287
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154579026
Spark, ik zou denk ik ook best aandringen op een second opinion, of toch meer onderzoek. Want zo goed reageert ze momenteel niet op de laxeermiddelen toch? -O- En dat is inderdaad hartstikke zwaar, voor jullie allemaal!

Ik zit al regelmatig in zak en as omdat ik E zo sneu vind met dr eczeem, maar als t echt veel huilen oplevert dan word je toch half gek? :o ;(
  donderdag 23 juli 2015 @ 21:10:09 #288
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154579046
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 21:08 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik ook niet ;)
Maar het kan wel :D
  donderdag 23 juli 2015 @ 21:14:54 #289
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154579211
L-E, wat een schatjes van zoons heb je toch O+ Dat is wel echt leuk aan flink leeftijdsverschil tussen je kinderen, dat de jongste echt zo mee wordt gevoerd door de oudste!

E leert ook echt superveel van de oudere kindjes op de opvang, en dat is echt heel goed voor haar.

Oeh en een weekendje weg, wat goed! Heb je er zin in?
pi_154580415
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 21:09 schreef LadyBlack het volgende:
Spark, ik zou denk ik ook best aandringen op een second opinion, of toch meer onderzoek. Want zo goed reageert ze momenteel niet op de laxeermiddelen toch? -O- En dat is inderdaad hartstikke zwaar, voor jullie allemaal!

Ik zit al regelmatig in zak en as omdat ik E zo sneu vind met dr eczeem, maar als t echt veel huilen oplevert dan word je toch half gek? :o ;(
Nee, sinds afgelopen anderhalve week lijkt de laxeer ineens weinig te doen nog. Daarvoor deed ze het heel goed op dagelijks 1 zakje.
Ze ligt op dit moment naast mij in bed nadat ze in haar eigen bed auwa riep rn huilde :'(
Nu ben ik in dubio of ik niet gewoon morgen het ziekenhuis bel om te vragen naar een afspraak bij een andere kinderarts of dat ik het weekend (en dus drie zakjes movicolon per dag) aankijk en volgende week bel bij geen verbetering..
E.
pi_154580467
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 10:01 schreef Kyara het volgende:
Shandaly, wat ben je stil! Hoe gaat het bij jullie?
Hoi hoi, ik ben er nog hoor ;) Het ging alleen even niet zo lekker de afgelopen tijd met me. Belachelijk druk, chaotisch en stressvol op m'n werk, en thuis (weer/nog steeds?) een vreselijk plakkende peuter die alleen maar jengelt en piept als ik in de buurt ben. Ik las/lees wel mee, maar had de puf niet om ergens op te reageren...
SPOILER: offtopic
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spark, wat vreselijk moet dat zijn, zo machteloos terwijl je kleine meisje er zo'n last van heeft. Een second opinion lijkt me idd niet zo'n slecht plan. Drie maanden wachten op de volgende afspraak eigenlijk wel... Hopelijk gaat het snel beter :*

Van dat 'niet-leerplichtig-als-ze-nog-4-zijn' hebben wij ook geen gebruik gemaakt eerlijk gezegd. Het voelt dan toch fout om ze 'zomaar' thuis te houden. Als hele dagen of een hele week nog teveel is voor zo'n jong kleutertje, vooruit, maar voor een vakantie? Zou toch een onverteerbaar schuldgevoel bij mij veroorzaken, vrees ik. En inmiddels is Lars alweer 5, dus kan het niet meer testen ;)

Wel knap van M. trouwens, dat hij meteen ook al engels typt ;)

Loj, hoe gaat het nu met Js? Het isIk vind het helemaal niet erg als je hier ook over hem praat. Zijn ziek zijn beïnvloed toch ook Ow? En het lukt mij ook niet hier niet over Lars te praten, zie hierboven ;)

Tally, wat een verschil tussen je meiden O+ Is je oudste altijd al zo verdrietig geweest bij een afscheid, of is het lakonieke van je jongste vooral omdat ze nog niet zo beseft dat papa wat langer wegblijft dan normaal?

Veel eetlijstjes voorbij zien komen ook. Femke eet de laatste tijd iets minder goed haar boterhammen, waar ze voorheen niet aan te slepen waren, krijgt ze er nu met moeite één naar binnen. En ze laat ineens de korstjes liggen. Ik vrees dat ze dat bij andere kindjes op het kdv heeft gezien, want wij hebben nog nooit korstjes eraf gehaald. Ach, zal wel een fase zijn. En ze kan het hebben. Avondeten gaat gewoon met de pot mee. Madam eet sneller en meer dan haar grote broer ;) Koek, snoep en fristi-achtigen krijgen ze hier ook, maar met mate. En uiteraard niets meer na tandenpoetsen voor het naar bed gaan.

L-E, wat heb jij toch lieve kinderen. O+ Hier is de interactie heel wisselvallig. Het ene moment kan Lars niets hebben van z'n kleine zusje. "Moet ze nog niet naar bed, mama?" (om 4 uur 's middags ;) ) en het andere moment probeert hij haar vanalles te leren, hoe ze op een speeltuintoestel moet klimmen bijvoorbeeld. Hij zet dan ook meteen een hoger stemmetje op O+ "Kom maar Femmetje, ik laat het je wel zien, kijk, zó moet je dan je voet zetten..."

XM, lastig dat onverklaarbare bang zijn. Een paar jaar geleden was Lars (ineens) bang voor regen. Echt extreem bang. Hij raakte volledig in paniek als we op straat waren en het begon een beetje te druppen. Op een gegeven moment wilde hij zelfs al niet meer naar buiten als het bewolkt was, want wolken = regen = bang! En douchen was geen enkel probleem, die het was niet de druppels zelf... Heeft een paar maanden geduurd, en uiteindelijk is het eigenlijk vanzelf over gegaan. We hadden al visitekaartjes van kinderpsychologen en speltherapeutes en alles op zak. Zal een fase zijn geweest... hopelijk gaat ie bij jullie snel over :*
Hoe is het met je zelf?

Danic, wat een prachtige foto's van prachtige meisjes op een prachtige locatie.... O+ O+ Duidelijk zusjes he? O+

Zoals al gezegd is Femke weer een handenbindertje tegenwoordig. Alles gaat prima, kan heerlijk zelf spelen en aanklooien met van alles en nog wat, als ik maar niet in de buurt ben. Zodra ik in zicht ben, móet ze aan m'n been hangen/op schoot zitten/hetzelfde eten of drinken als ik etc etc. Vreselijk vermoeiend... Ik kan soms niet wachten tot het bedtijd voor haar is en ik ze eindelijk van me af kan schrapen :@
pi_154582136
quote:
2s.gif Op donderdag 23 juli 2015 21:10 schreef Kyara het volgende:

[..]

Maar het kan wel :D
We have the right to know all our options :D

LB, ik heb er zin in ja! Mijn man heeft een prachtig plekje uitgekozen, we gaan lekker ergens eten en daarna uuuuren in bad zitten met een fles wijn erbij O+ (zo stel ik het me voor, grote kans dat we om 22 uur compleet uitgeteld in slaap vallen natuurlijk :') ). Opa en oma bij de jongetjes, helemaal goed, en voor mijn man en mij wel goed om even de verbinding te zoeken in deze heftige tijd :)
  donderdag 23 juli 2015 @ 22:33:20 #293
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154582181
Shandaly, misschien er even zo veel mogelijk in meegaan en proberen je drukke hoofd even uit te schakelen?

Ik las hier laatst van L-E iets waar wel waarheid in zit denk ik: als je iets met je kind doet zonder er echt met je hoofd bij te zijn, heeft het weinig effect. Terwijl als je er écht even voor gaat zitten, je kind misschien weer even verzadigd is in aandacht.

Dus misschien even een goeie 1/1 dag met je meisje? En Lars een dagje 1/1 met papa?
  donderdag 23 juli 2015 @ 22:34:07 #294
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154582212
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:31 schreef L-E het volgende:

[..]

We have the right to know all our options :D

LB, ik heb er zin in ja! Mijn man heeft een prachtig plekje uitgekozen, we gaan lekker ergens eten en daarna uuuuren in bad zitten met een fles wijn erbij O+ (zo stel ik het me voor, grote kans dat we om 22 uur compleet uitgeteld in slaap vallen natuurlijk :') ). Opa en oma bij de jongetjes, helemaal goed, en voor mijn man en mij wel goed om even de verbinding te zoeken in deze heftige tijd :)
Dat klinkt super ^O^ en inderdaad vast heel goed even met zn tweetjes.
  donderdag 23 juli 2015 @ 22:34:30 #295
426379 elamanilo
elämänilo
pi_154582222
Shandaly, misschien heeft ze jouw aandacht ook wel heel erg hard nodig, als je zo hard werkt ziet ze je minder vaak.. Het kan enorm helpen (voor jezelf én voor haar) om daar niet tegen te vechten, dat kost vooral nog meer energie, maar om er aan toe te geven en dan maar lekker al knuffelend met je dame dingetjes voor jezelf te doen.
pi_154582237
Waar komt dat gedrag door Shandaly? Heb je het idee dat ze je mist? Mijnes zijn extra plakkerig als ik een avondje weg ben geweest oid :)
pi_154582251
En met mijnes bedoel ik alle drie mijn mannen :D O+
  donderdag 23 juli 2015 @ 22:35:32 #298
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154582255
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:33 schreef LadyBlack het volgende:
Ik las hier laatst van L-E iets waar wel waarheid in zit denk ik: als je iets met je kind doet zonder er echt met je hoofd bij te zijn, heeft het weinig effect. Terwijl als je er écht even voor gaat zitten, je kind misschien weer even verzadigd is in aandacht.
:Y

ook voor mij herkenbaar. Vooral in het bedritueel....
  donderdag 23 juli 2015 @ 22:36:13 #299
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154582275
Mijn dreumes is overigens ook bizar mama-minded de laatste tijd :X Ze zei zelfs letterlijk een paar keer toen vriend thuiskwam dat ze papa "niet zo aardig" vond :o ;(
pi_154582396
Het is niet dat ik meer weg ben door de drukte op m'n werk, als ik al 'overwerk' is dat thuis, 's avonds als ze allebei op bed liggen...
Maar wellicht kan met meer aandacht aandacht geven ook helpen... al vrees ik dat het eigenlijk nooit genoeg is... :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')