Dat hebben wij gelukkig ook achter de rug, de laatste kies is nét doorquote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:55 schreef Loj het volgende:
Oh klinkt goed Poes!
(Ow krijgt z'n laatste tandjes, dus je hebt nu vast wel een idee hoe z'n poepbroeken ruiken en de frequentie ervan)
Jep gewoon in meegaan.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 22:11 schreef .Sparkling. het volgende:
Helemaal geen gezeik om niks hoor loj! Ik kan me goed voorstellen dat je je vakantie liever anders had willen besteden. Beterschap bij jullie thuis en hopelijk pak je tussendoor ook even een momentje voor jezelf
Poes, wat super knap!
Eva wil de hele tijd op het potje zonder broek maar met luier. Daar gewoon aan toegeven is het verstandigste denk ik hè? Dat ze vertrouwd raakt ermee, die luier gaat vanzelf wel een keer uit.
Nou ik vind het geen gezeik om niks hoor.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 22:08 schreef Loj het volgende:
Gelukkig maar Poes! Die kiezen! Al heeft Ow er weinig last van hoor.... Maar toch
Mag ik trouwens heel ff klagen...
En het slaat nergens op, maar voel me gewoon ff rot.
Dus negeer me verder maar!
Ik vind m'n vakantie tot nu toe maar stom. Vorige week had ik 4 afspraken staan en door omstandigheden is er maar 1 doorgegaan. Ik heb dus de hele tijd alleen met de jongens gezeten. Leuk hoor, maar zeker Js is niet zichzelf.
Deze week stond ook al behoorlijk vol. Nu heb ik door de krentenbaard van Js alweer een afspraak voor donderdag moeten afzeggen. Morgen zouden we naar avifauna gaan, maar ben bang dat dat ook niet door kan gaan. Vandaag zou ik mezelf gaan verwennen in de stad zonder kids, maar heb de hele dag met een huilende baby rondgelopen. En toen zei Ow net nog tegen mij: mama kon niet spelen met Owen hij heeft nog gelijk ook.
Ik word er gewoon ongelukkig van om thuis te zitten, maar wou dat ik er gewoon van kon genieten. (En ik weet dat dat kan, meerdere van jullie doen dat) En toen Ow tegen mij zei: mama kon niet spelen met Ow, voelde ik me echt rot.
Maargoed, morgen is papa ook thuis en dan gaan ze vast wel wat leuks doen, terwijl ik thuis blijf met Js...
Gezeik he, om niets....
Sorry
Noorderlingquote:Op dinsdag 21 juli 2015 22:40 schreef Poesopstokje het volgende:
Clubsoda vergeten![]()
Goed bezig!Morgen droog van bed
Oh ja joh?quote:Op woensdag 22 juli 2015 07:38 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
NoorderlingMaar hij is inderdaad nog droog!
![]()
Kyara, ik duim! Wij hebben ook zo'n gesprek gehad een tijd terug, dat zindelijkheid op den duur echt niet iets optioneels is. Dat hielp welHeeft hij al eens met een onderbroek gelopen? Mijn M toonde ook weinig interesse maar het kwartje viel best snel toen we er maar gewoon mee begonnen.
Herkenbaar hoor Loj, willen genieten maar het niet voor elkaar krijgen en je daarna rot voelen. Gelukkig duurt de vakantie nog een tijdje. Kun jij vandaag niet met je peuter op stap dat je man thuisblijft?
Ik ben zelf in behandeling bij een ggz instelling ja. Als eerste uiteraard om mijn eigen eetprobleem aan te pakken. Ik ben Eva's voorbeeld dus als ik het bij mezelf aanpak heb ik al heel veel gewonnen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 22:38 schreef Poesopstokje het volgende:
Spark; wat moeilijk zeg.. Krijg je wel goede begeleiding? Iemand die je kan helpen om een balans te vinden? Sterkte
Late to the party, maar dat ja!quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:40 schreef Clubsoda het volgende:
Daar kan ik ook niets mee, dat je zelf geen lol hebt aan eten is één ding, maar dan ook het plezier van anderen verpesten met neuzelen.... Mijn zusje is best een picky eter, maar die kan wel met haar ogen dicht van extase genieten van wat ik een saai soepje vind. Prima, dan bestel ik wat anders en genieten we samen![]()
Ik ben zo blij dat mijn kind dat ook heeft. Dat samen koffiedrinken echt een uitje is en dat borrelen met olijfjes en stokbrood het summum voor hem is.
Wanneer ben jij begonnen met je dames laten koken Mignonne en hoeveel stuur je bij? Het lijkt me supertof namelijk, maar ik laat me tegenhouden omdat ik denk dat het nog wat hooggegrepen is voor mijn peuter.
Hahaha, dat kan ik zelf ook altijd zo slecht. Als ik in mijn eentje uitgebreid kook, vergeet ik standaard wel iets op tijd te doenquote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:56 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nou wat in de spoiler staat dus![]()
in het begin moest ik wat sturen qua waar een maaltijd nu allemaal uit bestaat enzo om te voorkomen dat we alleen rijst etenmaar dat hoeft tegenwoordig niet meer.
Ik stuur qua hoeveelheden, dat het genoeg is voor vier. Ik stuur als ze aan het snijden zijn, dus hoe ze best hun mes vasthouden enzo, en ik stuur als ze daadwerkelijk aan het koken zijn dus dat ze op moeten letten dat ze de pan goed vasthouden als ze gaan roeren. Dat soort dingetjes.
Ohja en het overzicht, dat ze de rijst als eerste op moeten zetten omdat dat het langst duurt. Maar daar stuur ik B. ook nog in![]()
Offtopic, maar Spark, ik vind het zo knap hoe jij met jezelf bezig bent om je problemen aan te pakken. Wat fijn dat je dochter daar zo'n enorme motivatie voor kan zijn. Het gaat je vast lukken. Heel veel succes!quote:
Ik denk dat je meer winst haalt met het beperken van eetmomenten op een dag. Niet de hele dag door eten, maar afgebakende momenten en dan zo 1,5 tot 2 uur niks. Dan kan je gebit herstellen. En dan ook geen ander drinken tussendoor dan water. Bijvoorbeeld toetje direct aansluitend aan de maaltijd en niet een half uur ertussen. Dan valt dat onder 1 eetmoment in plaats van 2 vlak achter elkaar. Bij ons zijn de eetmomenten wel echt duidelijk afgebakend, drinken is een ander verhaal. Maar mijn peuter is een slechte drinker, dus áls hij wil drinken mag dat. Ik zal zo ook nog een eetoverzichtje maken, wel leuk ter vergelijking met alle andere lijstjes!quote:Op dinsdag 21 juli 2015 18:27 schreef Cwen het volgende:
Maar maken jullie je dan geen zorgen over de tanden van jullie kinderen? Met snoep en ijs en chocola en fristi enzo? Ik kom uit een familie met rotgebitten, heb ik zelf ook ondanks gezond eten, en wil Ellie zo graag de pijn en ellende besparen...
Niet rot bedoeld hoor, maar ik vind dat zelf wel echt een dingetje.
Ja, want je zegt 1 x iets en ze doen dat nooit meer, vooral als jij er niet bij bentquote:Op woensdag 22 juli 2015 11:30 schreef L-E het volgende:
Om bedelende kindjes tegen te gaan lijkt het me wijzer om ze op te voeden dan ze suiker te geven, maar soit.
Dus laat je het dan maar zitten?quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:45 schreef Troeta het volgende:
[..]
Ja, want je zegt 1 x iets en ze doen dat nooit meer, vooral als jij er niet bij bent
Of gewoon in het algemeen leren dat je kind niet mag bedelen, lijkt me. Ik vind dat sowieso een niet erg gewenste eigenschap. Als je iets wil kan je het gewoon aan me vragen, met gejengel en gezeur krijg je het sowieso niet.quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:09 schreef Clubsoda het volgende:
Ik denk dat 'opvoeden om bedelen tegen te gaan' bereikt wordt door snoepen met mate en verstand in te passen in een gezond eetpatroon; als het niets bijzonders is hoef je er ook niet moeilijk over te doen. Althans, zo lees ik het.
Maar ja, als je 5 bent weet je wel wat snoepen is en je mag het thuis niet. Bij anderen werkt bedelen wel.quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:13 schreef Mineola het volgende:
[..]
Of gewoon in het algemeen leren dat je kind niet mag bedelen, lijkt me. Ik vind dat sowieso een niet erg gewenste eigenschap. Als je iets wil kan je het gewoon aan me vragen, met gejengel en gezeur krijg je het sowieso niet.
Oh, maar dit weet ik wel hoor. Maar kind (en ikquote:Op woensdag 22 juli 2015 15:20 schreef Spees_Eend het volgende:
Interessant ( op een niet -sarcastische manier) hoe iedereen ook vanuit zijn eigen idee en gevoel bepaalde dingen wel en niet geeft en niet altijd per se gebaseerd op wetenschap/feiten. Want honing is gewoon suiker en in appelsap zit eigenlijk niets anders dan suiker, in chocomel zitten in ieder geval ook nog proteïnen en calcium (los van ook suiker en wat vet).
Oh dat geloof ik direct! Maar ik heb er simpelweg niet echt zicht op wat mijn kind ergens anders doet. Ik wil hem in elk geval bijbrengen dat bedelen in mijn ogen ongewenst gedrag is. En dan hoop ik maar dat hij dat ook bij een ander niet zal doen. Of dat nou om snoep of het achttiende cherrytomaatje of om langer computeren gaat.quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:17 schreef Troeta het volgende:
[..]
Maar ja, als je 5 bent weet je wel wat snoepen is en je mag het thuis niet. Bij anderen werkt bedelen wel.
Kan je opvoeden wat je wil, maar dat zijn lastige dingen om te leren hoor.
Nou precies, je geeft je kind eea mee maar verder zul je echt moeten afwachten hoe de praktijk gaat zijn als jij er niet bij bent. Zoals die keurig opgevoede leerlingen bij mij op school die in de pauzes naar de supermarkten gaan en daar massaal chips, chips, roze koeken, popcorn, chips etc. inslaan.quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:30 schreef Mineola het volgende:
En dan hoop ik maar dat hij dat ook bij een ander niet zal doen. Of dat nou om snoep of het achttiende cherrytomaatje of om langer computeren gaat.
Ja dat. Die acties hebben volgens mij niks te maken met of je thuis dat soort dingen ongelimiteerd/met mate/helemaal niet krijgt, maar meer met de vrijheid die je opeens hebt om dat te kúnnen doen. Dat je zomaar élke lunchpauze snoep kunt kopen zonder dat je ouders daar iets van zeggen, want ze weten het immers niet! Of dat je als student vier dagen achter elkaar lasagnette kunt eten of luncht met pizza zonder dat iemand het boeit.quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:35 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Nou precies, je geeft je kind eea mee maar verder zul je echt moeten afwachten hoe de praktijk gaat zijn als jij er niet bij bent. Zoals die keurig opgevoede leerlingen bij mij op school die in de pauzes naar de supermarkten gaan en daar massaal chips, chips, roze koeken, popcorn, chips etc. inslaan.
Klopt , ik leng ongeveer alles wat S krijgt (en geen water isquote:Op woensdag 22 juli 2015 15:32 schreef Phaidra het volgende:
Gewone appelsap kan je toch ook aanlengen met water? Heb ik wel gedaan tot hij 2 was en ontdekte dat mama's sap er anders uitzag dan dat van hem
Ik ook, maar J. trapt daar dus niet meer in...quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:32 schreef Phaidra het volgende:
Gewone appelsap kan je toch ook aanlengen met water? Heb ik wel gedaan tot hij 2 was en ontdekte dat mama's sap er anders uitzag dan dat van hem
Goed punt, dat laatstequote:Op woensdag 22 juli 2015 15:50 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik ook, maar J. trapt daar dus niet meer in...
En volgens mij is de diksap-optie nog goedkoper ook
quote:Op woensdag 22 juli 2015 17:28 schreef Loj het volgende:
Ik denk dat "met mate" sowieso het sleutelwoord is.
Nog bedankt voor de "herkenbare" reacties. Ff fijn om m'n hart te luchten. Vriendje en ik zijn vandaag maar samen thuis gebleven, ook omdat Js alleen maar zieker lijkt te worden. Maar dat hoort niet in dit topic thuis.
Wel (bijna) al m'n afspraken voor deze week afgezegd. Ow zei net dat hij morgen naar de ikea wilt. Dus misschien als Js minder dan 38 graden koorts heeft.
Ja, ze hebben hem meerdere keren op de wc gezet, maar plaste 5 minuten later in z'n broek. Na twee keer hebben ze het opgegevenquote:Op woensdag 22 juli 2015 18:14 schreef Kyara het volgende:
Aaah wat sneu. Beterschap voor Js! Hopelijk knapt hij snel weer op. En inderdaad, het is vaak ook een knopje omzetten. Maar dat is soms ook best lastig.
Poesherinneren ze hem er wel regelmatig aan? Vond hij het zelf niet vervelend?
Leuk, die smiley tijdens een serieus gesprek.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:45 schreef Troeta het volgende:
[..]
Ja, want je zegt 1 x iets en ze doen dat nooit meer, vooral als jij er niet bij bent
pst, ik merk echt niet dat je minder post in baby dan anderen hoorquote:Op woensdag 22 juli 2015 19:02 schreef Loj het volgende:
Ah! Nou hij is goed bezig met oefenen zullen we maar zeggen Poes
Ah die M. Wat is hij toch schattig!
Nou, probeer t knopje om te zetten. Lukt nog niet helemaal, maar dat is vooral omdat ik me zorgen maak.
sorry, blijf hier off-topic over Js lullen. Ik zou eigenlijk naar de baby's moeten, maar ik weet niet...
Nog ff iets grappigs over Ow dan?
Hij heeft iets nieuws. Als hij tegen je (wilt) praten, maar je kijkt niet. Pakt hij je kin en probeert hij er zo voor te zorgen dat je naar hem kijkt![]()
Ik geef het kdv de schuld![]()
Ohhh eet 'm op!quote:Op woensdag 22 juli 2015 18:15 schreef Kyara het volgende:
Vandaag even een interviewtje met M gedaan:
"wat wil je later worden als je groot bent?"
"4 jaar!"
Waarover maak je je zorgen?quote:Op woensdag 22 juli 2015 19:02 schreef Loj het volgende:
Nou, probeer t knopje om te zetten. Lukt nog niet helemaal, maar dat is vooral omdat ik me zorgen maak.
sorry, blijf hier off-topic over Js lullen. Ik zou eigenlijk naar de baby's moeten, maar ik weet niet...
Mag dat niet? Ik moest gewoon erg lachen bij het idee dat mijn kindjes zo hoppa een regel aan zouden nemen en nooit meer zoiets zouden doen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 21:05 schreef L-E het volgende:
[..]
Leuk, die smiley tijdens een serieus gesprek.
Vindt ze ander water ook eng, rivieren, meren, etc?quote:Op woensdag 22 juli 2015 21:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
Tof danic!!
Hier is het echt blinde paniek als we op minder dan 5m van de branding komen. Ze vindt de zee echt doodeng jammer genoeg.
Aan een meer is ze nog nooit geweest en ik graaf even diep voor een rivier.. Nooit zo dichtbij als bij de zee geloof ik. Maar ze vindt veel eng. Ze heeft echt hoogtevrees en kleine ruimtes zijn ook ernstig ontof. Laatst een hut geprobeerd te maken, maar ze was er met geen stok in te krijgen. Vliegende beestjes, ook eng.. En ze kan ook van sommige dingen in filmpjes echt in paniek raken. Zoals een aflevering van de konijntjes in het zandkasteel aan zee, waarin ze slap hangende bloemetjes water geven. Ik weet niet wat het is, maar elke keer is het echt echt echt paniek als ze die zietquote:Op woensdag 22 juli 2015 22:31 schreef L-E het volgende:
[..]
Vindt ze ander water ook eng, rivieren, meren, etc?
Oh, dat lijkt me best heel naarquote:Op woensdag 22 juli 2015 22:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Aan een meer is ze nog nooit geweest en ik graaf even diep voor een rivier.. Nooit zo dichtbij als bij de zee geloof ik. Maar ze vindt veel eng. Ze heeft echt hoogtevrees en kleine ruimtes zijn ook ernstig ontof. Laatst een hut geprobeerd te maken, maar ze was er met geen stok in te krijgen. Vliegende beestjes, ook eng.. En ze kan ook van sommige dingen in filmpjes echt in paniek raken. Zoals een aflevering van de konijntjes in het zandkasteel aan zee, waarin ze slap hangende bloemetjes water geven. Ik weet niet wat het is, maar elke keer is het echt echt echt paniek als ze die ziet.
ach gossiequote:Op woensdag 22 juli 2015 21:48 schreef danic het volgende:
Ik kom even midden in het gesprek een foto laten zien die heel mooi weergeeft dat we een hele toffe dag hebben gehad op het strand![]()
[ afbeelding ]
Voor het eerst haar slaapje overgeslagen. Was niet echt een succes want 's avonds was ze zo moe dat er geen hap meer in ging. Gelukkig ging de kleffe boterham die ik voor de lunch in een boterham zakje mee naar het strand had genomen, er wel in![]()
Maar het strand was the bomb. En als een aangespoelde walvis in de branding liggen was nog toffer
Ja, ik heb echt geen idee. Ik probeer rustig te blijven en uit te leggen dat het niet eng is. Ze kan nog niet uitleggen wat er dan eng aan is helaas. Bij de zee probeerde ik dat de golven juist lief zijn, omdat ze van die mooie schelpjes naar ons toe brengen. Dat leek te ze wel te accepteren, maar zodra we ook maar een stap richting de zee zetten, was het weer heel hard huilen. Ik probeer haar aan alles maar zo af en toe weer bloot te stellen, in de hoop dat dat wat helpt.quote:Op woensdag 22 juli 2015 22:47 schreef Skoap het volgende:
Ach wat sneu voor haar XM.... Moeilijk ook zoiets als je echt geen idee hebt waar het eigenlijk vandaan komt / wat je er aan zou kunnen doen.
quote:Op woensdag 22 juli 2015 23:15 schreef L-E het volgende:
Hij was 1,79 dus we kunnen dan beter een nieuwe kopen
Volgend weekend komen ze hier logeren/oppassen (wij gaan een weekendje weg omdat 5 jaar Liefde) en dan nemen ze m mee
Ben je er al vaak geweest? Veel gaan, en rustig gaan zitten, dan komt het vanzelf een keer.quote:Op woensdag 22 juli 2015 22:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, ik heb echt geen idee. Ik probeer rustig te blijven en uit te leggen dat het niet eng is. Ze kan nog niet uitleggen wat er dan eng aan is helaas. Bij de zee probeerde ik dat de golven juist lief zijn, omdat ze van die mooie schelpjes naar ons toe brengen. Dat leek te ze wel te accepteren, maar zodra we ook maar een stap richting de zee zetten, was het weer heel hard huilen. Ik probeer haar aan alles maar zo af en toe weer bloot te stellen, in de hoop dat dat wat helpt.
Ik wil hier nog even op reageren. Het gaat wmb niet alleen om suiker, maar om ook om bewerkte zoetstoffen en bepaalde E-nummers. Daarom kies ik wel voor honing, dat een zoeter is maar géén geraffineerde suiker. En wel voor pure, verse appelsap (sporadisch) of zelgemaakt groentensap, en niet voor chocomel. Haar vet en calcium haalt ze ook uit volle melk. Ik hoor die opmerking namelijk iets te vaak en weet waarom ik waarvoor kies en met welke reden.quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:20 schreef Spees_Eend het volgende:
Interessant ( op een niet -sarcastische manier) hoe iedereen ook vanuit zijn eigen idee en gevoel bepaalde dingen wel en niet geeft en niet altijd per se gebaseerd op wetschap/feiten. Want honing is gewoon suiker en in appelsap zit eigenlijk niets anders dan suiker, in chocomel zitten in ieder geval ook nog proteïnen en calcium (los van ook suiker en wat vet).
Ha daar was Luc vanmorgen ook al kwaad overquote:
quote:Op donderdag 23 juli 2015 09:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
Als je al een waardeloze moeder bent omdat je moest poepen, dan vrees ik voor de mensheid.
Hahaha oh ja! Ook zo herkenbaar!quote:Op donderdag 23 juli 2015 09:34 schreef Loj het volgende:
Oh, ik ben een waardeloze moeder dat ik moest niezen en hij schrok ervan
Oh en ik probeerde hem het alfabetlied goed aan te leren. Het is geen P, O, B, C .... Maar dat zie ik toch echt verkeerd --> boze Ow![]()
![]()
Oja! Jas aan met 35 graden, omdat het koud isquote:Op donderdag 23 juli 2015 09:36 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Hahaha oh ja! Ook zo herkenbaar!
Of dat ze vraagt of ze mag buiten spelen maar het keihard regent en ik haar dat uitleg. En ze dan heel erg boos wordt omdat het echt niet regent volgens haar
Ja de jongste gaat dus echt niet de deur uit zonder haar trainingsjack van Assepoester hequote:Op donderdag 23 juli 2015 09:38 schreef Loj het volgende:
[..]
Oja! Jas aan met 35 graden, omdat het koud is
Binnenkort kom je gewoon een dagje bij mij op visite <3quote:Op woensdag 22 juli 2015 21:54 schreef Kyara het volgende:
Aaah lief!
Klinkt heerlijk zo'n dagje strand!
Zou ze hier ook best graag een keer de zee laten zien, maar vind het zo'n onderneming vanuit hier.
+1quote:Op donderdag 23 juli 2015 09:38 schreef Loj het volgende:
[..]
Oja! Jas aan met 35 graden, omdat het koud is
De mijne zoekt dan juist snel een plas op om in te stampen. Die komt echt niet naar binnen omdat het regentquote:Op donderdag 23 juli 2015 15:41 schreef AwayTL het volgende:
[..]
+1
In de regen spelen laat ik hem overigens zelf ondervinden. Het nadeel daarvan is dat hij nu ook niet meer mee wil boodschappen doen als het regent
.
Jaaaaaaa!quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:32 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Binnenkort kom je gewoon een dagje bij mij op visite <3
Euh ja, maar alleen met 3 kinderen op vakantie gaat mr toch wat ver. En vakantiedagen van mijn man zijn al ingepland. En vanaf januari een schoolgaand kindquote:Op donderdag 23 juli 2015 14:34 schreef mousemicky het volgende:
Kyara, een keer een midweekje/ weekendje Zeeland plannen? Als je buiten het hoogseizoen gaat kun je vaak best voordelig terecht. Wij zaten vorig jaar voor nog geen 150 euro 4 dagen in een 'kinderbungalow' in Domburg. Zo lang er eentje in een campingbedje past, gaat dat prima
Oja dat is ook zoquote:Op donderdag 23 juli 2015 17:17 schreef L-E het volgende:
Je vierjarige is nog niet leerplichtig dan!
Mjah maar toch zou ik hem niet zo snel een week thuis houden voor vakantie eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 23 juli 2015 17:17 schreef L-E het volgende:
Je vierjarige is nog niet leerplichtig dan!
Nohquote:Op donderdag 23 juli 2015 17:52 schreef .Sparkling. het volgende:
Eva heeft weer een slechte dag. Ze werd huilend wakker vanochtend en dat gaat de hele dag al door. Maandag voor het laatst gepoept en ze klaagt weer over buikpijn. Ik blijf een beetje in herhaling vallen hier, dat weet ik. Het zit me zo dwars ook, ik vind het zo zielig.
En vind het ook zwaar voor onszelf, als ik eerlijk ben..
Ja, dat is een beetje een punt waarover ik met mezelf in discussie ben. We lopen bij de kinderarts en die zegt eigenlijk heel simpel: er zijn veel kinderen met obstipatie en ze reageert in principe op het laxeermiddel dus er is geen reden tot verder onderzoek. In de meeste gevallen vinden ze niets.quote:Op donderdag 23 juli 2015 18:52 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
NohArm meisje..
Hoeveel ondersteuning krijgen jullie bij dit probleem? Alleen de laxeermiddel of ook iets van de poeppoli?
Sterkte!
Jeetje wat frustrerend allemaal.. Vooral ook dat de arts niet wil meewerken (second opinion vragen?) en de laxo niet naar behoren werkt..quote:
We zijn als baby wel bij een osteopaat geweest, later niet meer. Second opinion heb ik overwogen maar de kinderarts die we nu hebben is als vervanger voor een kinderarts met zwangerschapsverlof en die krijgen we de volgende afspraak. Eerst haar beleid maar even afwachten dachten wij.quote:Op donderdag 23 juli 2015 19:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wat sneu Spark. Kan me goed voorstellen dat dit een wissel trekt op jullie allemaal. En een second opinion? Osteopaat? Ik weet niet of jullie dat al geprobeerd hebben?
Over drie maanden pas maar als ze zo blijft klungelen maak ik hem eerder. Dan wil ik alleen wel vragen naar een andere kinderarts, bij deze voelen we ons ook niet helemaal op onze plek.quote:Op donderdag 23 juli 2015 19:12 schreef XcUZ_Me het volgende:
Keertje terug naar een osteopaat kan misschien geen kwaad? Is geheel aan jullie uiteraard. Wanneer is de volgende afspraak? Al snel?
Ik ook nietquote:Op donderdag 23 juli 2015 18:40 schreef Kyara het volgende:
[..]
Mjah maar toch zou ik hem niet zo snel een week thuis houden voor vakantie eerlijk gezegd.
Nee, sinds afgelopen anderhalve week lijkt de laxeer ineens weinig te doen nog. Daarvoor deed ze het heel goed op dagelijks 1 zakje.quote:Op donderdag 23 juli 2015 21:09 schreef LadyBlack het volgende:
Spark, ik zou denk ik ook best aandringen op een second opinion, of toch meer onderzoek. Want zo goed reageert ze momenteel niet op de laxeermiddelen toch?En dat is inderdaad hartstikke zwaar, voor jullie allemaal!
Ik zit al regelmatig in zak en as omdat ik E zo sneu vind met dr eczeem, maar als t echt veel huilen oplevert dan word je toch half gek?![]()
Hoi hoi, ik ben er nog hoorquote:Op donderdag 23 juli 2015 10:01 schreef Kyara het volgende:
Shandaly, wat ben je stil! Hoe gaat het bij jullie?
SPOILER: offtopicOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spark, wat vreselijk moet dat zijn, zo machteloos terwijl je kleine meisje er zo'n last van heeft. Een second opinion lijkt me idd niet zo'n slecht plan. Drie maanden wachten op de volgende afspraak eigenlijk wel... Hopelijk gaat het snel beter
Van dat 'niet-leerplichtig-als-ze-nog-4-zijn' hebben wij ook geen gebruik gemaakt eerlijk gezegd. Het voelt dan toch fout om ze 'zomaar' thuis te houden. Als hele dagen of een hele week nog teveel is voor zo'n jong kleutertje, vooruit, maar voor een vakantie? Zou toch een onverteerbaar schuldgevoel bij mij veroorzaken, vrees ik. En inmiddels is Lars alweer 5, dus kan het niet meer testen
Wel knap van M. trouwens, dat hij meteen ook al engels typt![]()
Loj, hoe gaat het nu met Js? Het isIk vind het helemaal niet erg als je hier ook over hem praat. Zijn ziek zijn beïnvloed toch ook Ow? En het lukt mij ook niet hier niet over Lars te praten, zie hierboven![]()
Tally, wat een verschil tussen je meidenIs je oudste altijd al zo verdrietig geweest bij een afscheid, of is het lakonieke van je jongste vooral omdat ze nog niet zo beseft dat papa wat langer wegblijft dan normaal?
Veel eetlijstjes voorbij zien komen ook. Femke eet de laatste tijd iets minder goed haar boterhammen, waar ze voorheen niet aan te slepen waren, krijgt ze er nu met moeite één naar binnen. En ze laat ineens de korstjes liggen. Ik vrees dat ze dat bij andere kindjes op het kdv heeft gezien, want wij hebben nog nooit korstjes eraf gehaald. Ach, zal wel een fase zijn. En ze kan het hebben. Avondeten gaat gewoon met de pot mee. Madam eet sneller en meer dan haar grote broerKoek, snoep en fristi-achtigen krijgen ze hier ook, maar met mate. En uiteraard niets meer na tandenpoetsen voor het naar bed gaan.
L-E, wat heb jij toch lieve kinderen.Hier is de interactie heel wisselvallig. Het ene moment kan Lars niets hebben van z'n kleine zusje. "Moet ze nog niet naar bed, mama?" (om 4 uur 's middags
) en het andere moment probeert hij haar vanalles te leren, hoe ze op een speeltuintoestel moet klimmen bijvoorbeeld. Hij zet dan ook meteen een hoger stemmetje op
"Kom maar Femmetje, ik laat het je wel zien, kijk, zó moet je dan je voet zetten..."
XM, lastig dat onverklaarbare bang zijn. Een paar jaar geleden was Lars (ineens) bang voor regen. Echt extreem bang. Hij raakte volledig in paniek als we op straat waren en het begon een beetje te druppen. Op een gegeven moment wilde hij zelfs al niet meer naar buiten als het bewolkt was, want wolken = regen = bang! En douchen was geen enkel probleem, die het was niet de druppels zelf... Heeft een paar maanden geduurd, en uiteindelijk is het eigenlijk vanzelf over gegaan. We hadden al visitekaartjes van kinderpsychologen en speltherapeutes en alles op zak. Zal een fase zijn geweest... hopelijk gaat ie bij jullie snel over
Hoe is het met je zelf?
Danic, wat een prachtige foto's van prachtige meisjes op een prachtige locatie....![]()
Duidelijk zusjes he?
Zoals al gezegd is Femke weer een handenbindertje tegenwoordig. Alles gaat prima, kan heerlijk zelf spelen en aanklooien met van alles en nog wat, als ik maar niet in de buurt ben. Zodra ik in zicht ben, móet ze aan m'n been hangen/op schoot zitten/hetzelfde eten of drinken als ik etc etc. Vreselijk vermoeiend... Ik kan soms niet wachten tot het bedtijd voor haar is en ik ze eindelijk van me af kan schrapen
Mama van Lars & Femke
We have the right to know all our optionsquote:
Dat klinkt superquote:Op donderdag 23 juli 2015 22:31 schreef L-E het volgende:
[..]
We have the right to know all our options
LB, ik heb er zin in ja! Mijn man heeft een prachtig plekje uitgekozen, we gaan lekker ergens eten en daarna uuuuren in bad zitten met een fles wijn erbij(zo stel ik het me voor, grote kans dat we om 22 uur compleet uitgeteld in slaap vallen natuurlijk
). Opa en oma bij de jongetjes, helemaal goed, en voor mijn man en mij wel goed om even de verbinding te zoeken in deze heftige tijd
quote:Op donderdag 23 juli 2015 22:33 schreef LadyBlack het volgende:
Ik las hier laatst van L-E iets waar wel waarheid in zit denk ik: als je iets met je kind doet zonder er echt met je hoofd bij te zijn, heeft het weinig effect. Terwijl als je er écht even voor gaat zitten, je kind misschien weer even verzadigd is in aandacht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |