Ze lust geen gewone melk. De kinderarts vond het wel verstandig nog pap te geven zolang ze er om vraagt, ze kan het hebben zeg maarquote:Op maandag 20 juli 2015 21:09 schreef Spees_Eend het volgende:
Waarom krijgt ze nog pap van kv in plaats van gewone melk, spark? Ik las nooit mee dus sorry
quote:Op maandag 20 juli 2015 21:13 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh, de keuze voor pap snap ik prima hoor en ik vind daar sowieso niks mis mee, maar ik dacht stel nou dat je er nooit aan hebt gedacht dat je pap ook van gewone melk in plaats van dure kv kan maken dan zeg ik het even
Sporadisch ja, ik schaam me er een beetje voorquote:Op maandag 20 juli 2015 21:15 schreef Poesopstokje het volgende:
Krijgen ze nog wel eens een potje?
Als Billy ziekjes is en niet wil eten krijgt hij een potje van me, die gaan er áltijd in.
''Mag'' nog tot 36 mand staat er op
Haha waarom? Beter iets dan niets denk ik danquote:Op maandag 20 juli 2015 21:16 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Sporadisch ja, ik schaam me er een beetje voorze weigert het tegenwoordig alleen dus ik denk dat we het bijna niet meer gaan halen.
Haha prima toch? Ik heb liever dat een kind goed doorstroomt dan dat ze te weinig drinken of dat je ze de hele tijd achter hun broek moet zitten om wat te drinken....quote:Op maandag 20 juli 2015 21:20 schreef Poesopstokje het volgende:
Hier ook een flinke drinker, ik heb vandaag wel een stuk of 10 keer het potje moeten legen
Absoluut! Liever wat slechter eten dan slecht drinken.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:22 schreef Redster1984 het volgende:
[..]
Haha prima toch? Ik heb liever dat een kind goed doorstroomt dan dat ze te weinig drinken of dat je ze de hele tijd achter hun broek moet zitten om wat te drinken....
Klopt. Zolang je kind maar blijft drinken. Siméon is in januari vrij ziek geweest. Hij wilde toen ook eigenlijk niets eten, behalve Brinta. Dus dan kreeg hij dat maar 's avonds. Potjes heeft hij nooit lekker gevonden en heeft hij dus ook nooit gehad. Wij hebben altijd alles vers bereid met een stomer van Philips. Siméon eet het liefst Hollandse kost, maar dat komt omdat we eigenlijk alles uit eigen tuin eten. Hij helpt daar op zijn manier ook bij mee wat denk ik ook er voor zorgt dat hij veel dingen eet omdat hij zelf het gevoel heeft er aan meegewerkt te hebben. Qua drinken drinkt hij inmiddels ook sap uit eigen tuin. We hebben van frambozen, blauwe bessen, josta bessen en aardbeien een voorraad sap gemaakt wat aangelengd wordt met water. Dus puur sap, geen rotzooi. T is niet zo dat ik een biofreak ben ofzo maar waar t kan kies ik toch graag voor voedsel en drinken zonder rotzooi.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:25 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Absoluut! Liever wat slechter eten dan slecht drinken.
quote:Op maandag 20 juli 2015 21:50 schreef Spees_Eend het volgende:
Hij roept overigens ook de hele dag door "ik heb beswew honger mama" of "ooooe mama mijn buik heeft ZO'N HONGER" of vergelijkbaar. Ik heb inmiddels wel geleerd dat dit alleen honger voor koekjes ofzo is, want als ik hem wat extra aanbied eet ie het 9 van de 10 keer niet op en volgt er na 5 minuten met een frons op ab gezicht "poeh, ik heb beswew honger hoor mam"
Nee niks. Ach nou ja, scheelt weer suikerquote:Op maandag 20 juli 2015 21:50 schreef LadyBlack het volgende:
Echt helemaal niet?
Ik heb E nog maar 1x een heel ijsje op zien eten, dus meestal krijgt ze gewoon likjes van de mijne, maar we hebben vanmiddag samen een bolletje schepijs zitten eten en dat was echt genieten!![]()
Ik heb dr wakker gehouden vandaag, omdat ze nu al een week elke keer 's avonds moe lijkt, maar dan nog 1,5 uur in bed blijft kwaken en liedjes zingenen dan pas om 22:00 slaapt. Nu is ze om 20:00 als een blok in slaap gevallen
En ze was best heel gezellig vandaag, tot ongeveer etenstijd.
Nohhquote:Op maandag 20 juli 2015 21:50 schreef Spees_Eend het volgende:
Hij roept overigens ook de hele dag door "ik heb beswew honger mama" of "ooooe mama mijn buik heeft ZO'N HONGER" of vergelijkbaar. Ik heb inmiddels wel geleerd dat dit alleen honger voor koekjes ofzo is, want als ik hem wat extra aanbied eet ie het 9 van de 10 keer niet op en volgt er na 5 minuten met een frons op zn gezicht "poeh, ik heb beswew honger hoor mam"
Ja, dat vind ik inderdaad een groot voordeel!! Wil heel graag met haar met de trein een keertje naar een dorp in de buurt ofzo, maar dat leek me totaal onhandig met slaaptijden.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:52 schreef Poesopstokje het volgende:
Zo te horen gaat het middagslaapje er bij jullie al af. Mooi voordeel; je kunt weer eens de hort op zonder op de klok te hoeven kijken
Treinreisjes zijn the bomb!quote:Op maandag 20 juli 2015 21:53 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik inderdaad een groot voordeel!! Wil heel graag met haar met de trein een keertje naar een dorp in de buurt ofzo, maar dat leek me totaal onhandig met slaaptijden.
Het komt me qua zwangerschap nét iets minder handig uit
Siméon eet ook graag eitjes, wel gekookt dan... Hij wou voor zn verjaardag kipjes, dus die heeft hij gekregen en sindsdien kijkt hij elke dag meerdere keren of ze al weer een ei hebben gelegdquote:Op maandag 20 juli 2015 21:47 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh ja een ei! Sil eet heel graag een gebakken ei sinds we die samen gaan halen bij de boer
Of soja melk kun je ook proberen. Je kunt ook langzaam aan de kv voor melk vervangen jan liep ook altijd te klooien zelfs bij wisseling van 1 naar 2 en 2 naar 3 etc dan startte ik met 3/4de na paar dagen 1/2 en dan 1/4 em dan over zo ook op normale melk gezet maar dat pikte hij zolang het warm was koud kan ik het bekijken en nu helemaal dus hij drinkt optimel. Teun is dol op melk gelukkig!quote:Op maandag 20 juli 2015 21:13 schreef .Sparkling. het volgende:
Al zouden we het eigenlijk best wel eens kunnen proberen, gewone melk. Het is al even geleden, misschien lust ze het nu wel.
Leuk! Dat wil ik zo graagquote:Op maandag 20 juli 2015 21:55 schreef Redster1984 het volgende:
[..]
Siméon eet ook graag eitjes, wel gekookt dan... Hij wou voor zn verjaardag kipjes, dus die heeft hij gekregen en sindsdien kijkt hij elke dag meerdere keren of ze al weer een ei hebben gelegd
Waarom hebben movicolon voorgeschreven? Bij mij op het werk 99% van dat kleine grut dat laxeermiddel nodig heeft wordt macrogol 4000 voorgeschreven dat is namelijk smaakloos aangezien het een grondstof is ipv forlax, movicolon ed. Ik heb het getest je proeft het echt nietquote:Op maandag 20 juli 2015 21:07 schreef .Sparkling. het volgende:
Overdag krijgt ze diksap met movicolon en water.
Het lijkt allemaal uitstekend te gaan! Morgen 7 weken en ik ben al 2 weken misselijk, mn bekken is al half gaar als ik met E op de grond heb gezeten, en mn tetten doen zeerquote:Op maandag 20 juli 2015 21:55 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Treinreisjes zijn the bomb!
Ja jij kunt nu wel weer een middagslaapje gebruiken.. Gaat alles oké met jou en de baby? Is grote zus al op de hoogte?
Nope..quote:Op maandag 20 juli 2015 22:03 schreef LadyBlack het volgende:
Lust Noor wel soep XM? Want dan kun je nog proberen om lekkere soep te maken met pasta erdoor, of wat aardappel voor de vulling.
Verder vind ik het overigens een heel behoorlijk lijstje! Het is niet meer dat ze nauwelijks eet
Siméon heeft 3 kriel kipjes. Dus nemen weinig ruimte in. Maar goed wij wonen vrij en helemaal aan de rand van het dorp, dus weinig last van buren. Als t goed is hebben we volgende week dinsdag krielkuikentjes!quote:Op maandag 20 juli 2015 21:58 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Leuk! Dat wil ik zo graagmaar ik ben bang dat de kippen ons en de buren wakker zouden houden/maken met het gekakel. Maar we hebben nu een boerderij op nog geen 100 meter lopen die eieren hebben van kippen die door de hele woonwijk scharrelen dus das wel the next best thing denk ik!
De oudste heeft ook nog tot laat een fles pap gehad hoor om dezelfde reden. Zo had ik toch een beetje het gevoel dat ze wat binnen kreegquote:Op maandag 20 juli 2015 21:14 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Ik ging automatisch in de bescherming, we krijgen nogal eens te horen dat ze al twee is en echt geen pap meer hoeft
Ik dacht al, waar blijf jequote:Op maandag 20 juli 2015 20:41 schreef laziness het volgende:
[..]
Glas melk en een krentenbol per dag is voldoende.
Gaat er 2 maal per week nog groente en fruit naar binnen komen ze helemaal niks tekort vitaminenwijs ook nog.
Geen idee! Maar het gaat er probleemloos in hoorquote:Op maandag 20 juli 2015 22:02 schreef Goitske het volgende:
[..]
Waarom hebben movicolon voorgeschreven? Bij mij op het werk 99% van dat kleine grut dat laxeermiddel nodig heeft wordt macrogol 4000 voorgeschreven dat is namelijk smaakloos aangezien het een grondstof is ipv forlax, movicolon ed. Ik heb het getest je proeft het echt niet
Snoep als in echt snoep heeft S nog nooit gehad volgens mij. Wij hebben het nooit, ik lust het eigenlijk ook niet. En we liepen maanden geleden over de markt langs een snoepkraam en instinctief wist hij toch dat het vast Heel Erg Lekker moest zijn, hij was er bijna niet weg te slaanquote:Op dinsdag 21 juli 2015 08:20 schreef Cwen het volgende:
Eten! Ze eet graag, maar bescheiden. Altijd al gedaan, maar ze lust wel echt álles - behalve chocolade, ijs en olijven.
's Ochtends krijgt ze havermout/boterham/volkorencracker. Dat gaat meestal voor de helft op, soms helemaal.
Tussendoor een Goodies koekje/ fruit/ zelfgemaakte smoothie.
Bij de lunch een boterham met tomatenpasta of pindakaas/ zelfgemaakte soep/ ei/ pasta met pesto, hoe m'n pet staat of bij speciale verzoeken.
Tussendoor wederom fruit/ smoothie of groentechips
's Avonds eet ze met de pot mee, variërend van 3 happen tot 1 bord - al is dat geen groot bord. Ze eet alles, maar houdt niet zo van vlees dus dat blijft vaak liggen. Tomaten zijn altijd goed. Daarna ongeveer 1 eetlepel yoghurt.
Rond 20.00 uur vaak nog een banaan of cracker.
Daarnaast drinkt ze nog 6-8 keer per dag/ nacht bij mij. Verder drinkt ze water, versgemaakt groenten/fruitsap en bio appelsap bij uitzondering. Ze lust melk maar dat drink ik niet vaak.
Snoep komt er niet in - tenminte, geen gewoon snoep. Vind ik niet nodig. Daarbij houdt ze niet van heel zoet, dus er is ook geen interesse. Ik maak of haal wel dadelballetjes bijvoorbeeld, en bio koeken zonder toevoegingen. IJs e.d. lust ze ook zelfgemaakt niet.
Ik gok dat ze nu zo'n 90 cm is, bij 12,5 kg. En eind augustus wordt ze dus twee.
Mag ik ook bij jullie eten of wil je misschien mijn lunch klaar gaan maken?quote:Op maandag 20 juli 2015 23:38 schreef L-E het volgende:
Sticker ontbijt met een bak volle yoghurt met muesli/fruit, soms maak ik pannenkoeken, daar eet hij er zo vier grote van op, is hij echt dol op. Voor de lunch eet hij het liefst zelfgemaakte soep, stokbroodje erbij met hummus of baba ganoush. Als we gewoon saaie boterhammen eten gaat er een halve boterham in en dan is hij wel weer klaar. We eten dus ook vaak pasta voor de lunch, penne met ricotta en aardbeien/munt/pistachenoten of pastasalade met avocado en geitenkaas etc, hij eet rustig twee borden leeg (zijn bord is wel kleiner dan dat van ons). Tussendoor eet hij noten/pitjes, of ik maak een monkeyplatter met verschillende kaasjes en fruit, als we zelfgemaakte (en dus gezonde) ijsjes in huis hebben doen we dat ook wel tussendoor. Warm eten is zijn lievelings, dus 's avonds gaat ook alles er goed in. Hij helpt tegenwoordig ook met koken (zo lief, twee van die jongetjes in de keuken om mij te assisteren
) en we kijken samen kookprogramma's en we doen samen boodschappen, ze zijn hier wel betrokken bij het hele proces rondom eten, dat lijken ze fijn te vinden en ze zijn beide ook wel erg dol op eten, is wel heel leuk
Oh, ze weigeren ook vaak genoeg iets hoor. Met name mijn grote heeft sinds een tijdje dat hij van alles 'niet lust' wat hij al jarenlang lekker vindt, maar misschien klopt dat wel omdat je smaak elke 7 jaar verandert (en hij is nu 7,5)? Dat is wel omschakelen voor ons, zit je dan met zijn favoriete eten klaar en dan is het plotseling 'Jemig HOEZO LIGT DIT OP MIJN BORD, dat eet ik echt niet hoor'
Qua drinken: water, sapjes, ranja, thee.
mijn duo krijgt forlax 20 gram en 10 gram. Vinden ze juist lekker, smaakt naar sinaasappel vermengt met water. Het zal welquote:Op maandag 20 juli 2015 22:02 schreef Goitske het volgende:
[..]
Waarom hebben movicolon voorgeschreven? Bij mij op het werk 99% van dat kleine grut dat laxeermiddel nodig heeft wordt macrogol 4000 voorgeschreven dat is namelijk smaakloos aangezien het een grondstof is ipv forlax, movicolon ed. Ik heb het getest je proeft het echt niet
Silvijn drinkt al vanaf dat ie ruim een jaar was ofzo heel graag koffie. Hij kreeg wel eens een theelepeltje van ons en toen ie tegen de 2 was heb ik voor het eerst een buisje cafeïnevrije koffiecupjes besteld voor hem.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 06:42 schreef danic het volgende:
Koffie ja? Ook de kinderen?
Dat begrijp ik dus echt niet. Hoezo wil je dat? Caffeine in je kind? Ik zie echt de meerwaarde niet. En dan ook nog 's avonds. Slaapt ze dan wel op tijd?
Tsja koffie... Hier moeten we oppassen dat Siméon niet ineens met je koffie aan de haal gaat... Hij is er ook gek op, maar inderdaad vanwege de cafeïne krijgt hij het eigenlijk niet. We drinken hier ook nog eens espresso, dus de koffie is extra sterk. Verder heeft hij een periode gehad dat hij koffiebonen uit het apparaat haalde en op at...quote:Op dinsdag 21 juli 2015 06:42 schreef danic het volgende:
Dat begrijp ik dus echt niet. Hoezo wil je dat? Caffeine in je kind? Ik zie echt de meerwaarde niet. En dan ook nog 's avonds. Slaapt ze dan wel op tijd?
Wat een tof cadeau! Die ga ik onthouden voor als C weer jarig isquote:Op maandag 20 juli 2015 21:55 schreef Redster1984 het volgende:
[..]
Siméon eet ook graag eitjes, wel gekookt dan... Hij wou voor zn verjaardag kipjes, dus die heeft hij gekregen en sindsdien kijkt hij elke dag meerdere keren of ze al weer een ei hebben gelegd
Komt vanzelfquote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:01 schreef Tally het volgende:
Wij drinken thuis beide geen koffie dus de meiden ook niet
Snoep krijgen ze wel. Wel eens zo'n mini zakje van die Haribo gummie beertjes of kikkertjes.
Voor de rest een appeltje. Maar als ik zie wat de kinderen hier eten dan heb ik nog meer het gevoel van: Die van mij eten echt niks
De oudste heeft een tijd geleefd op cherrytomaatjes. Elke avond als wij aten dan wilde zij alleen cherrytomaatjes etenZo kreeg ze toch wat vitamine binnen en de kinderarts in het ziekenhuis zei dat het wel een goeie was om haar dat te geven 's avonds
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 25% gewijzigd door Tally op 21-07-2015 11:19:02 ]Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
Das ff kut. Veel handen wassen. En succes!quote:
Zo'n senseo bekertje met 2,3 cm koffie. Rest met water en koffiemelk.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 06:42 schreef danic het volgende:
Ik vind dat zo ongezelligquote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:07 schreef mignonne het volgende:
Mn schoonmoeder bijvoorbeeld eet echt puur en alleen maar omdat het moet. Als ze er voor zou kunnen kiezen om 3 keer per dag een pil te nemen ofzo dan zou ze het doen Die doe je geen enkele plezier met eten/voedsel en die zit ook altijd overal oeverloos over te mieren. Dan ben je 65 denk k dan
Jup. Zo is zij ookquote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:20 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik vind dat zo ongezelligIk had ooit een vriendje dat alleen maar at omdat het moest. Dat je dan op vakantie een stuk ging fietsen en neerploft bij een strandtent met iemand die eigenlijk toch nergens zin in heeft. Boh, ik vond daar geen klap aan.
Zo'n vriendin had mijn zwager. Dan gingen we met de familie uit eten. Mevrouw nam dan een kindermenuutje. Waar alles zo de bak in ging omdat ze het toch niet lekker vond. Ik was blij dat ze niet meer mee ging (en later van dr af was).quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:26 schreef mignonne het volgende:
En ieder zn ding hoor! Als je het niets vindt dan vind je het niets, klaar. Maar het is inderdaad in gezelschap vreselijk ongezellig en als je het dan ook nodig vindt om overal commentaar op te hebben qua eten dan ontneem je je tafelgenoten ook de eetlust zeg maar
Hahaha ja nouja dat dus. Ik kan er echt helemaal niets mee.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:27 schreef Tally het volgende:
[..]
Zo'n vriendin had mijn zwager. Dan gingen we met de familie uit eten. Mevrouw nam dan een kindermenuutje. Waar alles zo de bak in ging omdat ze het toch niet lekker vond. Ik was blij dat ze niet meer mee ging (en later van dr af was).
Dat inderdaad ja. Op een gegeven moment ben ik ook gewoon niet meer mee gegaan.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:31 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hahaha ja nouja dat dus. Ik kan er echt helemaal niets mee.
Dan zijn we uit eten en dan bestelt ze idd alleen 2 mini voorgerechtjes (want meer is echt te veel hoor, dat hoef ik niet), waarvan ze vervolgens de helft laat liggen. En ze zit dan een partij met lange tanden te etenen dan op alles wat op mijn/een ander zn bord ligt dingen zeggen als hmm dat je dat lekker vindt zeg. Of dat je zoveel eten op krijgt zeg jeetje.
Dat je je zeg maar een zwijn voelt omdat je gewoon je bordje met doodnormale sushi/nasi/steak op eet.
Nouja dát dus. Ik wil mijn kinderen dus graag mee geven dat je niet alleen maar eet omdat het moet. Dat je niet alleen maar aan tafel zit met zn allen omdat je nu eenmaal iets moet eten op gezette tijden.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:32 schreef Mineola het volgende:
Oh ik vind dat ook zo ongezellig ja! Niet dat je iets moet eten om het gezellig te hebben, maar eten is zeker niet alleen functioneel nee. En als je het niks vindt, prima hoor, maar hou dan je mond gewoon en hou het wel voor de rest leuk en geniet gewoon van het gezelschap.
Ik kan er ook echt van genieten als we in het weekend of zo lekker buiten zitten met wat borrelhapjes en die druif van ons dan als een idioot droge worst of toastjes met kaas naar binnen zit te schuiven![]()
Of dolblij wordt van een boterham met gerookte zalm. Ja, hij weet wel wat hij lekker vindt, haha
En dan wil hij opeens niet meer samen delen, hahahaha
oh god jaquote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:34 schreef Tally het volgende:
[..]
Dat inderdaad ja. Op een gegeven moment ben ik ook gewoon niet meer mee gegaan.
Zo geweldig was het dan niet als ze jouw bord af zitten te kraken alleen omdat jij eten wel leuk en lekker vind. Mijn schoonvader kon aardig eten (en at echt voor 2) dan ging ze tellen hoe vaak hij zn bord vulde bij zo'n all you can eat toko. Nou dan heb ik het al gehad hoor. Bah.
Mijn dochter van 4 laat nu sommige dingen staan (patatjes) omdat ze daar dik van word. Mijn gratenpakhuis. En ik weet nog steeds niet hoe ze daar bij komt.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:39 schreef mignonne het volgende:
[..]
oh god jaissues much?
![]()
Maar goed, zo zeurt mijn schoonmoeder ook regelmatig over zulke dingen hoor. Dan zegt ze tegen mn kind dat ze geen mayo bij dr frietjes moet eten want daar word je dik van. JA HALLO.... doe eens niet?kom op hey, ze is vijf. Mag het even dat ze nog niet bezig is met of ze wel of niet dik wordt van iets? En dan kan ik vervolgens weer weet ik hoe lang benadrukken dat het echt niet erg is als je zo af en toe iets lekkers eet.
Echt hoor, deal met je issues ipv die op mijn kind te projecteren...
Hmmm... lastig. Echt van A tot Z koken doen ze nu een jaartje ofzo.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:40 schreef Clubsoda het volgende:
Daar kan ik ook niets mee, dat je zelf geen lol hebt aan eten is één ding, maar dan ook het plezier van anderen verpesten met neuzelen.... Mijn zusje is best een picky eter, maar die kan wel met haar ogen dicht van extase genieten van wat ik een saai soepje vind. Prima, dan bestel ik wat anders en genieten we samen![]()
Ik ben zo blij dat mijn kind dat ook heeft. Dat samen koffiedrinken echt een uitje is en dat borrelen met olijfjes en stokbrood het summum voor hem is.
Wanneer ben jij begonnen met je dames laten koken Mignonne en hoeveel stuur je bij? Het lijkt me supertof namelijk, maar ik laat me tegenhouden omdat ik denk dat het nog wat hooggegrepen is voor mijn peuter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |