Ik denk dat talen onderling wel redelijk vertaalt zouden moeten kunnen worden, tot op zekere hoogte zoals je zegt.quote:Op zondag 19 juli 2015 19:29 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Niet dat ik in deze onzin geloof, maar dat terzijde, zijn talen niet altijd correct te vertalen naar een andere taal. Helemaal niet als het talen betreft die gepaard gaan met andere (oude) "rituelen", gewoonten, ideologie, gebruik, sociale conventies.
Lekker mekaar bang maken net als met dat glaasje draaien.quote:Op zondag 19 juli 2015 23:08 schreef Aijmee het volgende:
Ik ga het ook zo doen met een vriendin. Ik weet toch dat het dikke onzin is, maaaar zij vindt het eng en spannend.
Beeldspraak.quote:Op zondag 19 juli 2015 22:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Christenversje? Denk niet dat christenen Cernunnos (de gehoornde god) aanroepen en het over de moeder godin hebben
Ik blijf dit toch altijd nog wel een bijzondere uitspraak vinden; als je niet op je eigen subjectieve waarneming kunt vertrouwen, waar neem je dan de "objectieve" werkelijkheid mee waarquote:Op zondag 19 juli 2015 22:44 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik vertrouw niet op mijn eigen, subjectieve waarneming.
Als ik in een psychose raak is het wat anders natuurlijk. Maar dat is dan ook niet voor niets een medisch probleem.
Het probleem is veranderende betekenissen. Betekenis is nooit vastgelegd in een woord, maar in het gebruik, en het gebruik veranderd.quote:Op zondag 19 juli 2015 23:07 schreef I-care het volgende:
[..]
Ik denk dat talen onderling wel redelijk vertaalt zouden moeten kunnen worden, tot op zekere hoogte zoals je zegt.
De exacte 'beleving' en nuances wordt inderdaad veel moeilijker, zo niet onmogelijk omdat er geen directe relatie met die tijdsgeest meer is. Dus een deel van de inhoud gaat verloren achter de woorden.
Dat ben ik wel met je eens.
Je weet hopelijk wel dat Achnemnon's manen hoog staan vannacht? Ik zou een paar dagen wachten!quote:Op zondag 19 juli 2015 23:08 schreef Aijmee het volgende:
Ik ga het ook zo doen met een vriendin. Ik weet toch dat het dikke onzin is, maaaar zij vindt het eng en spannend.
Je kunt nog half dromen en dan echt rare shit zien.quote:Op zondag 19 juli 2015 23:09 schreef Aijmee het volgende:
Ja. Mooi toch. Maar denk dat de topicopener ze ziet vliegen als ze serieus is. Althans: ik haakte toch echt af bij de 30 katten met rooie ogen, hahaha
Precies, daarom dus ook.quote:Op zondag 19 juli 2015 23:09 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Het probleem is veranderende betekenissen. Betekenis is nooit vastgelegd in een woord, maar in het gebruik, en het gebruik veranderd.
Ja dat lijkt me ook onzin maar starla kan wel leuk schrijven dat dan weer wel en iedereen gaat 't nu ook uitproberen.quote:Op zondag 19 juli 2015 23:14 schreef Aijmee het volgende:
Ja kloptmaar dit is wel ongezond denk ik. Om zelf te geloven in zulke onrealistische onzin en daarom maar niet naar je werk te gaan en oxazepam te slikken.
Ze terugsturen naar Starla natuurlijk, die had ze eerst.quote:Op zondag 19 juli 2015 23:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik heb die spreuk begin van de avond ook hardop uitgesproken en nu zitten er 30 katten met vuurrode ogen voor mijn deur. Wat moet ik nu doen?
Ik zit er over te denken om ze allemaal wat melk te geven, maar waar haal ik 30 schoteltjes vandaan?quote:Op zondag 19 juli 2015 23:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze terugsturen naar Starla natuurlijk, die had ze eerst.
Giet 'n emmer vol melk dat werkt ook wel.quote:Op zondag 19 juli 2015 23:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik zit er over te denken om ze allemaal wat melk te geven, maar waar haal ik 30 schoteltjes vandaan?
Ga ik doen.quote:Op zondag 19 juli 2015 23:55 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Giet 'n emmer vol melk dat werkt ook wel.
Ja, ze zitten nu ff bij mij binnen ja. Je hebt even pech.quote:Op maandag 20 juli 2015 00:02 schreef BlueMage het volgende:
Nou heb die spreuk ook maar eens voorgelezen waar blijven m'n katten met rode ogen?!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |