Ik gebruik de term om de ervaring te classificeren, niet een eventuele verklaringquote:Op zondag 19 juli 2015 17:17 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb ook wel eens dingen ervaren die ik niet kon verklaren. Maar het is veel te makkelijk om die op 'paranormale' verschijnselen te gooien. Als mensen(hersenen) ergens goed in zijn, is het selectieve perceptie en het creëren van patronen.
Niet dat ik in deze onzin geloof, maar dat terzijde, zijn talen niet altijd correct te vertalen naar een andere taal. Helemaal niet als het talen betreft die gepaard gaan met andere (oude) "rituelen", gewoonten, ideologie, gebruik, sociale conventies.quote:Op zondag 19 juli 2015 12:37 schreef I-care het volgende:
Ook wel opmerkelijk dat Engelse spreuken, of Nederlandse geen effect hebben, en het hele gebeuren lachwekkend zou zijn.
Ik dacht dat jij zo rationeel en sceptisch, wetenschappelijk wezen wasquote:Op zondag 19 juli 2015 14:03 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik zou zeggen... je bent dan in een state of mind waarin je supergevoelig bent voor dat soort dingen. Een beetje zoals ik dat had na het kijken van Paranormal Activity. Dingen die je normaal niet eens echt op zouden vallen lijken dan ineens heel significant.
Zoiets.
Maar ik zou voor de zekerheid toch die spreuk maar niet al te vaak uitspreken.
Ik zie geen conflict?quote:Op zondag 19 juli 2015 19:34 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij zo rationeel en sceptisch, wetenschappelijk wezen was
Hier:quote:
quote:Op zondag 19 juli 2015 13:36 schreef starla het volgende:
[..]
Dit is de spreuk trouwens (ik raad het af te doen, maar misschien stel ik me gewoon aan en is alles toeval):
Regna terrae, cantata Deo, psallite Cernunnos,
Regna terrae, cantata Dea psallite Aradia.
caeli Deus, Deus terrae,
Humiliter majestati gloriae tuae supplicamus
Ut ab omni infernalium spirituum potestate,
Laqueo, et deceptione nequitia,
Omnis fallaciae, libera nos, dominates.
Exorcizamus te omnis immundus spiritus
Omnis satanica potestas, omnis incursio,
Infernalis adversarii, omnis legio,
Omnis et congregatio secta diabolica.
Ab insidiis diaboli, libera nos, dominates,
Ut coven tuam secura tibi libertate servire facias,
Te rogamus, audi nos!
Ut inimicos sanctae circulae humiliare digneris,
Te rogamus, audi nos!
Terribilis Deus Sanctuario suo,
Cernunnos ipse truderit virtutem plebi Suae,
Aradia ipse fortitudinem plebi Suae.
Benedictus Deus, Gloria Patri,
Benedictus Dea, Matri gloria!
Succes
Dank je, ik ga hem proberen.quote:Op zondag 19 juli 2015 19:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hier:
F&L / Bang na Latijns uitdrijvingsritueel.
Heb je toevallig een linkje daarvan? Het klinkt best interessant, kan er alleen zo gauw niets over vinden.quote:Op zondag 19 juli 2015 16:56 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Doet me denken aan Derren Brown, die sceptici in een grafkelder zet. Ik denk dat de meeste mensen idd in meer of mindere mate gevoelig zijn voor dit soort dingen. Ik wel iig.
Jammer, kwamen leuke discussies op gang in dit topic.quote:Op zondag 19 juli 2015 19:56 schreef speknek het volgende:
Je roept demonen op met een lofzang aan God? Ik denk dat zelfs weinig priesters die in exorcisme geloven daar iets mee kunnen.
Ik denk dat je het verzonnen hebt, zo niet zou ik een huisarts opzoeken en zeggen dat je wanen krijgt. Niet oxazepam slikken (waarom heb je dat in huis?) en fok om raad gaan vragen. F&L is in ieder geval voor rationele discussie, dus deze verplaats ik naar Tru, zij mogen zien of ze hem open willen houden.
Nee, dat hoeft dus echt helemaal niet. Verreweg de meeste heksen gebruiken gewoon de eigen taal, of engels omdat dat wat lekkerder loopt voor ze bv.quote:Op zondag 19 juli 2015 13:24 schreef I-care het volgende:
[..]
Ik denk dat het in geen enkele taal werkt. Maar wel volgens de dramatiek en zelfsuggestie.
Je kunt nog een spreuk in een zelfgemaakte taal verzinnen als het moet natuurlijk, maar ik gokte zomaar dat een beetje spreuk wel in een taal is die vreemd is?
Christenversje? Denk niet dat christenen Cernunnos (de gehoornde god) aanroepen en het over de moeder godin hebbenquote:Op zondag 19 juli 2015 14:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Eh... Dus een of ander christenversje roept superboze demonen op die katten op het balkon gooien en lampen aan- en uitzetten?
Het wordt steeds gekker...
En wat nu als je ervaringen hebt waarvan je absoluut denkt dat het geen illusie's zijn?quote:Op zondag 19 juli 2015 18:42 schreef Isegrim het volgende:
Ik hecht weinig waarde aan een ervaring waarvan ik weet dat het een illusie is.
Het is een uitdrijvings spreuk, geen oproep spreuk.quote:Op zondag 19 juli 2015 19:56 schreef speknek het volgende:
Je roept demonen op met een lofzang aan God? Ik denk dat zelfs weinig priesters die in exorcisme geloven daar iets mee kunnen.
Ik denk dat je het verzonnen hebt, zo niet zou ik een huisarts opzoeken en zeggen dat je wanen krijgt. Niet oxazepam slikken (waarom heb je dat in huis?) en fok om raad gaan vragen. F&L is in ieder geval voor rationele discussie, dus deze verplaats ik naar Tru, zij mogen zien of ze hem open willen houden.
Bij spreuken denken veel mensen ook aan vuurballen en bliksemschichten enzo, maar heksen- of druidenspreuken zijn eerder meditatie, ritueel en gebed ineen.quote:Op zondag 19 juli 2015 22:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, dat hoeft dus echt helemaal niet. Verreweg de meeste heksen gebruiken gewoon de eigen taal, of engels omdat dat wat lekkerder loopt voor ze bv.
Klopt. De spreuken en rituelen zijn er om je concentratie te focussen, om in een bepaalde mindset te blijven en die focus te versterken.quote:Op zondag 19 juli 2015 22:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bij spreuken denken veel mensen ook aan vuurballen en bliksemschichten enzo, maar heksen- of druidenspreuken zijn eerder meditatie, ritueel en gebed ineen.
Ze kunnen echter wel degelijk invloed uitoefenen op de aanwezigen..
Ik vertrouw niet op mijn eigen, subjectieve waarneming.quote:Op zondag 19 juli 2015 22:31 schreef erodome het volgende:
[..]
En wat nu als je ervaringen hebt waarvan je absoluut denkt dat het geen illusie's zijn?
Ik dacht ook al.. WTF bezield haar, echt iets wat een personage in een horrorfilm ook zou doen.quote:Op zondag 19 juli 2015 13:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
Er staan 30 katten met vuurrode ogen je op te wachten en jij gaat lekker wandelen in het park?
Tuurlijk, als je dat zelf prettig vindt werken, dan wel. Maar het ging mij om dergelijke spreuken die allerlei demonen op visite laten komen. En daar zie ik weinig van terecht komen, anders dan dat je jezelf wellicht schade toebrengt middels angsten en toestanden.quote:Op zondag 19 juli 2015 22:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, dat hoeft dus echt helemaal niet. Verreweg de meeste heksen gebruiken gewoon de eigen taal, of engels omdat dat wat lekkerder loopt voor ze bv.
Sterker nog, zelf je eigen spreuken schrijven geeft het meeste effect. Puur omdat je focus daar dan veel beter op gericht kan worden en je langere tijd met je betreffende doel bezig bent en in de juiste mindset blijft.
Ik, scepticus ook. Maar ik merk wel dat het vooral mijn eigen reactie is op iets en niet zozeer dat er 'rare' dingen gebeuren...quote:Op zondag 19 juli 2015 16:56 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Doet me denken aan Derren Brown, die sceptici in een grafkelder zet. Ik denk dat de meeste mensen idd in meer of mindere mate gevoelig zijn voor dit soort dingen. Ik wel iig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |