abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154468027
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 17:17 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb ook wel eens dingen ervaren die ik niet kon verklaren. Maar het is veel te makkelijk om die op 'paranormale' verschijnselen te gooien. Als mensen(hersenen) ergens goed in zijn, is het selectieve perceptie en het creëren van patronen.
Ik gebruik de term om de ervaring te classificeren, niet een eventuele verklaring :)
pi_154468135
Ik hecht weinig waarde aan een ervaring waarvan ik weet dat het een illusie is.
pi_154469298
quote:
10s.gif Op zondag 19 juli 2015 12:37 schreef I-care het volgende:
Ook wel opmerkelijk dat Engelse spreuken, of Nederlandse geen effect hebben, en het hele gebeuren lachwekkend zou zijn.
Niet dat ik in deze onzin geloof, maar dat terzijde, zijn talen niet altijd correct te vertalen naar een andere taal. Helemaal niet als het talen betreft die gepaard gaan met andere (oude) "rituelen", gewoonten, ideologie, gebruik, sociale conventies.
pi_154469391
Hoe gaat het nu met je, starla? Voel je je alweer wat rustiger?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_154469421
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 14:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zou zeggen... je bent dan in een state of mind waarin je supergevoelig bent voor dat soort dingen. Een beetje zoals ik dat had na het kijken van Paranormal Activity. Dingen die je normaal niet eens echt op zouden vallen lijken dan ineens heel significant.

Zoiets.

Maar ik zou voor de zekerheid toch die spreuk maar niet al te vaak uitspreken. :D
Ik dacht dat jij zo rationeel en sceptisch, wetenschappelijk wezen was ;)
  zondag 19 juli 2015 @ 19:35:34 #131
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_154469454
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 19:34 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij zo rationeel en sceptisch, wetenschappelijk wezen was ;)
Ik zie geen conflict? :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_154469507
Waar kan ik die spreuk vinden?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zondag 19 juli 2015 @ 19:38:23 #133
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_154469520
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 19:37 schreef Sigaartje het volgende:
Waar kan ik die spreuk vinden?
Hier:

F&L / Bang na Latijns uitdrijvingsritueel.

quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 13:36 schreef starla het volgende:

[..]

Dit is de spreuk trouwens (ik raad het af te doen, maar misschien stel ik me gewoon aan en is alles toeval):

Regna terrae, cantata Deo, psallite Cernunnos,
Regna terrae, cantata Dea psallite Aradia.
caeli Deus, Deus terrae,
Humiliter majestati gloriae tuae supplicamus
Ut ab omni infernalium spirituum potestate,
Laqueo, et deceptione nequitia,
Omnis fallaciae, libera nos, dominates.
Exorcizamus te omnis immundus spiritus
Omnis satanica potestas, omnis incursio,
Infernalis adversarii, omnis legio,
Omnis et congregatio secta diabolica.
Ab insidiis diaboli, libera nos, dominates,
Ut coven tuam secura tibi libertate servire facias,
Te rogamus, audi nos!
Ut inimicos sanctae circulae humiliare digneris,
Te rogamus, audi nos!
Terribilis Deus Sanctuario suo,
Cernunnos ipse truderit virtutem plebi Suae,
Aradia ipse fortitudinem plebi Suae.
Benedictus Deus, Gloria Patri,
Benedictus Dea, Matri gloria!

Succes ;(
pi_154469560
quote:
Dank je, ik ga hem proberen.

Ik ben trouwens van mening dat woorden alleen weinig uithalen, als je zelf er heel veel gevoel in gaat leggen, dan gaat er misschien wel wat gebeuren. Maar ik ga het ook proberen (ik geloof namelijk niet in spreuken)
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zondag 19 juli 2015 @ 19:56:38 #135
8369 speknek
Another day another slay
pi_154469992
Je roept demonen op met een lofzang aan God? Ik denk dat zelfs weinig priesters die in exorcisme geloven daar iets mee kunnen.
Ik denk dat je het verzonnen hebt, zo niet zou ik een huisarts opzoeken en zeggen dat je wanen krijgt. Niet oxazepam slikken (waarom heb je dat in huis?) en fok om raad gaan vragen. F&L is in ieder geval voor rationele discussie, dus deze verplaats ik naar Tru, zij mogen zien of ze hem open willen houden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_154470951
Nee, daar ga je zinvolle reacties krijgen. :')
  zondag 19 juli 2015 @ 21:34:20 #137
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_154472728
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 16:56 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Doet me denken aan Derren Brown, die sceptici in een grafkelder zet. Ik denk dat de meeste mensen idd in meer of mindere mate gevoelig zijn voor dit soort dingen. Ik wel iig.
Heb je toevallig een linkje daarvan? Het klinkt best interessant, kan er alleen zo gauw niets over vinden.
pi_154473270
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 19:56 schreef speknek het volgende:
Je roept demonen op met een lofzang aan God? Ik denk dat zelfs weinig priesters die in exorcisme geloven daar iets mee kunnen.
Ik denk dat je het verzonnen hebt, zo niet zou ik een huisarts opzoeken en zeggen dat je wanen krijgt. Niet oxazepam slikken (waarom heb je dat in huis?) en fok om raad gaan vragen. F&L is in ieder geval voor rationele discussie, dus deze verplaats ik naar Tru, zij mogen zien of ze hem open willen houden.
Jammer, kwamen leuke discussies op gang in dit topic.

En ik bepaal zelf wel wat ik slik, drink, eet of post.
I feel kinda Locrian today
  zondag 19 juli 2015 @ 22:10:15 #139
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_154473894
De scheidslijn tussen TRU en F&L is ook lastig te definieren. :) In zekere zin gaat TRU net zo goed over religie en spiritualiteit. Maar dan het wat minder geaccepteerde soort.
  zondag 19 juli 2015 @ 22:18:52 #140
37769 erodome
Zweefteef
pi_154474118
quote:
7s.gif Op zondag 19 juli 2015 13:24 schreef I-care het volgende:

[..]

Ik denk dat het in geen enkele taal werkt. Maar wel volgens de dramatiek en zelfsuggestie.

Je kunt nog een spreuk in een zelfgemaakte taal verzinnen als het moet natuurlijk, maar ik gokte zomaar dat een beetje spreuk wel in een taal is die vreemd is?
Nee, dat hoeft dus echt helemaal niet. Verreweg de meeste heksen gebruiken gewoon de eigen taal, of engels omdat dat wat lekkerder loopt voor ze bv.
Sterker nog, zelf je eigen spreuken schrijven geeft het meeste effect. Puur omdat je focus daar dan veel beter op gericht kan worden en je langere tijd met je betreffende doel bezig bent en in de juiste mindset blijft.

[ Bericht 11% gewijzigd door erodome op 19-07-2015 22:34:28 ]
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 19 juli 2015 @ 22:23:27 #141
37769 erodome
Zweefteef
pi_154474243
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 14:37 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Eh... Dus een of ander christenversje roept superboze demonen op die katten op het balkon gooien en lampen aan- en uitzetten?

Het wordt steeds gekker...
Christenversje? Denk niet dat christenen Cernunnos (de gehoornde god) aanroepen en het over de moeder godin hebben :D

[ Bericht 1% gewijzigd door erodome op 19-07-2015 22:35:40 ]
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 19 juli 2015 @ 22:31:40 #142
37769 erodome
Zweefteef
pi_154474463
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 18:42 schreef Isegrim het volgende:
Ik hecht weinig waarde aan een ervaring waarvan ik weet dat het een illusie is.
En wat nu als je ervaringen hebt waarvan je absoluut denkt dat het geen illusie's zijn?
  zondag 19 juli 2015 @ 22:33:07 #143
37769 erodome
Zweefteef
pi_154474496
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 19:56 schreef speknek het volgende:
Het is een uitdrijvings spreuk, geen oproep spreuk.

Maar de grote waarschuwingen die bij de spreuk hebben gezeten zullen misschien wat sfeer gezet hebben. Misschien wel extra voor iemand die wat twijfelt over de christelijke god, dan is deze goden aanroepen misschien wel iets dat een beetje creepy voelt al.
  zondag 19 juli 2015 @ 22:36:19 #144
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_154474580
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 22:18 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, dat hoeft dus echt helemaal niet. Verreweg de meeste heksen gebruiken gewoon de eigen taal, of engels omdat dat wat lekkerder loopt voor ze bv.
Bij spreuken denken veel mensen ook aan vuurballen en bliksemschichten enzo, maar heksen- of druidenspreuken zijn eerder meditatie, ritueel en gebed ineen.

Ze kunnen echter wel degelijk invloed uitoefenen op de aanwezigen..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 19 juli 2015 @ 22:37:18 #145
37769 erodome
Zweefteef
pi_154474606
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 22:36 schreef Perrin het volgende:

[..]

Bij spreuken denken veel mensen ook aan vuurballen en bliksemschichten enzo, maar heksen- of druidenspreuken zijn eerder meditatie, ritueel en gebed ineen.

Ze kunnen echter wel degelijk invloed uitoefenen op de aanwezigen..
Klopt. De spreuken en rituelen zijn er om je concentratie te focussen, om in een bepaalde mindset te blijven en die focus te versterken.
pi_154474830
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 22:31 schreef erodome het volgende:

[..]

En wat nu als je ervaringen hebt waarvan je absoluut denkt dat het geen illusie's zijn?
Ik vertrouw niet op mijn eigen, subjectieve waarneming.

Als ik in een psychose raak is het wat anders natuurlijk. Maar dat is dan ook niet voor niets een medisch probleem.
pi_154475053
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 13:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
Er staan 30 katten met vuurrode ogen je op te wachten en jij gaat lekker wandelen in het park? :D
Ik dacht ook al.. WTF bezield haar, echt iets wat een personage in een horrorfilm ook zou doen.
  zondag 19 juli 2015 @ 22:59:30 #148
433811 I-care
Trainee
pi_154475191
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 22:18 schreef erodome het volgende:

[..]

Sterker nog, zelf je eigen spreuken schrijven geeft het meeste effect. Puur omdat je focus daar dan veel beter op gericht kan worden en je langere tijd met je betreffende doel bezig bent en in de juiste mindset blijft.
Tuurlijk, als je dat zelf prettig vindt werken, dan wel. Maar het ging mij om dergelijke spreuken die allerlei demonen op visite laten komen. En daar zie ik weinig van terecht komen, anders dan dat je jezelf wellicht schade toebrengt middels angsten en toestanden.

Voor mensen die graag spreuken uitspreken, prima, geen enkel probleem mee.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_154475226
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 16:56 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Doet me denken aan Derren Brown, die sceptici in een grafkelder zet. Ik denk dat de meeste mensen idd in meer of mindere mate gevoelig zijn voor dit soort dingen. Ik wel iig.
Ik, scepticus ook. Maar ik merk wel dat het vooral mijn eigen reactie is op iets en niet zozeer dat er 'rare' dingen gebeuren...

Overigens ben ik stomverbaasd dit verhaal van Starla te lezen. Maar juist daarom geloof ik wel dat ze het echt meent.
Whatever...
pi_154475234
Herkenbaar. Tegenwoordig blijf ik daarom meestal maar op mijn zolderkamer FOK!ken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')