Ja hoor... Gaan we weer...quote:Op maandag 20 juli 2015 12:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Er valt ook weinig inhoudelijks te zeggen als je niet verder komt dan oneliners.
Nu heb ik geen verstand van andere gebeden dan Romeinse, Griekse en christelijke, maar dit lijkt veel meer op een christelijk gebed dan op een Romeins of een Grieks gebed. Er zitten heidense ideeën in (do ut des), voor zover ik het versta. Helaas is het Latijn zodanig erbarmelijk dat ik niet altijd zeker ben van de juiste vertaling.quote:Op maandag 20 juli 2015 12:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Geef jij je mening eens: is dit nou te vergelijken met een christelijk gebed of niet?
quote:Op maandag 20 juli 2015 12:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ser to the rescue:
[..]
De rest is hier:
[..]
Leek mij dus ook. Structuur, manier van aanroeping, gebruik van bijvoeglijke bepalingen en inhoud. Oke, dit is wat onsamenhangender, maar voor de rest hoef je maar een paar woorden te veranderen en je hebt een christenversje.quote:Op maandag 20 juli 2015 13:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nu heb ik geen verstand van andere gebeden dan Romeinse, Griekse en christelijke, maar dit lijkt veel meer op een christelijk gebed dan op een Romeins of een Grieks gebed. Er zitten heidense ideeën in (do ut des), voor zover ik het versta. Helaas is het Latijn zodanig erbarmelijk dat ik niet altijd zeker ben van de juiste vertaling.
* Ser_Ciappelletto raakt je aanquote:Op maandag 20 juli 2015 12:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Er valt ook weinig inhoudelijks te zeggen als je niet verder komt dan oneliners. Dus hier houden we het maar bij, anders wordt het idd een onzinnig welles/nietes spelletje.
Leuk om een beetje grappig te doen, daar niet van.quote:Op maandag 20 juli 2015 13:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
* Ser_Ciappelletto raakt je aan
Exi, hodie nata, si ante nata, si hodie creata, si ante creata, hanc pestem, hanc stultitiam, hunc dolorem, hunc tumorem, hunc ruborem, has toles, has tosillas, hunc panum, has panuclas, hanc strumam, hanc strumellam hac religione evoco, educo, excanto de istis conventu comitiis.
Ik vermoed dat die dikke waarschuwingen meer effect hebben dan de woorden van de spreukquote:Op maandag 20 juli 2015 13:56 schreef Duikbril112 het volgende:
Ja, trut.. ga dan ook niet zo'n spreuk opzeggen zomaar even.Ook al laat ik voor mezelf volledig in het midden of dergelijke fenomenen bestaan (ik hoop van niet), ik ga het echt niet zelf opzoeken door van die spreuken te gaan opzeggen waar nota bene dik voor gewaarschuwd.
Beter laat je die gekkigheid lekker met rust. We weten simpelweg niet wat er allemaal nog meer is dat we niet kunnen waarnemen.
Jajajajajaaaaaaaaa... geloof je het zelf nog? Is toch echt effe té veel toeval lijkt me zo, zo kort achter elkaar.quote:Op zondag 19 juli 2015 13:57 schreef starla het volgende:
Maar vandaag is nog niets geks gebeurd, laten we hopen dat het zo blijft en gewoon freak-accidenten waren: iets mis met m'n electra waardoor de lampen en computer ermee op hielden, die klokken: gewoon toevallig op dat moment de batterij op. Deuren klapperen vanwege tocht, het ongeluk van m'n echtgenoot is ook dom toeval, die katten, tsjah, het begon een beetje te schemeren en ik heb -1.5 aan beide ogen, misschien wat verkeerd gezien ofzo?
Dat zegt mijn ratio,
Zoiets is idd gevaarlijk. Zoals Duikbril terecht opmerkte: we weten gewoon niet alles.quote:Op maandag 20 juli 2015 12:56 schreef Jigzoz het volgende:
Beetje achtergrondtekst bij die zogenaamde uitdrijvingen: klik.
Leuk hoor, lekker tovenaartje spelen. Totdat er mensen bij omkomen.
Dat is een christelijke toverspreuk, doos.quote:Op maandag 20 juli 2015 13:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Leuk om een beetje grappig te doen, daar niet van.
Maar wat ik daarmee bedoel is dat dit soort spreuken vrijwel nooit los staan. Wat bij christelijke versjes vaak wel zo is.
In dit geloofssysteem hangt zo'n spreuk samen met heel veel andere dingen, dat is dan ook de reden dat ik niet zomaar geloof dat er "effect" zou zijn bij het enkel uitspreken van die woorden.
Bij de christelijke versie's zit er kracht in het aanroepen van de heer, bij dit soort versjes zit de kracht niet zozeer in het aanroepen van de goden, maar spelen die een ondersteunende rol, als ze al als werkelijke goden worden gezien en niet als archetypische symbolen.
Bij het christendom wordt er kracht buiten zichzelf gezocht, in dat andere geloofssysteem wordt de kracht binnen zichzelf gezocht.
Of je er nu in geloofd of niet doet er niet zoveel toe, het gaat me hier om het enorme verschil tussen deze geloofssystemen. Daarom dat ik zeg dat je het geheel ernstig tekort doet als je dit soort zaken simpelweg wegzet als een christelijk versje.
'We weten simpelweg niet wat er allemaal nog meer is dat we niet kunnen waarnemen. 'quote:
Zoals? Even enigszins concreet?quote:Op maandag 20 juli 2015 14:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
'We weten simpelweg niet wat er allemaal nog meer is dat we niet kunnen waarnemen. '
Concreet kan ik niets zeggen omdat ik het gewoon niet weet maar dingen als glaasje draaien en geesten oproepen vind ik gewoon doodeng en het is dus meer instinctief dat ik me er verre van houd.quote:
Nou ja, het eventueel bestaan van geesten lijkt me betrekkelijk concreet. Ik zie alleen geen enkele reden om rekening daarmee te houden en heel veel redenen om dat niet te doen.quote:Op maandag 20 juli 2015 14:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Concreet kan ik niets zeggen omdat ik het gewoon niet weet maar dingen als glaasje draaien en geesten oproepen vind ik gewoon doodeng en het is dus meer instinctief dat ik me er verre van hou.
Ja, daar ben ik het wel mee eens.quote:Op maandag 20 juli 2015 14:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou ja, het eventueel bestaan van geesten lijkt me betrekkelijk concreet. Ik zie alleen geen enkele reden om rekening daarmee te houden en heel veel redenen om dat niet te doen.
Eigenlijk heel irrationeel, maar ik zou het ook niet durven. Terwijl ik echt niet geloof dat er demonen bestaan, behalve die demonen die we zelf verzinnen.quote:Op maandag 20 juli 2015 14:36 schreef Lavenderr het volgende:
'We weten simpelweg niet wat er allemaal nog meer is dat we niet kunnen waarnemen. '
(komt bij dat ik dit niet eens zou dúrven uitproberen)
skepsisquote:
Klopt helemaal. Domme mensen die niks snappen, alles onzin vinden en geen idee hebben waar ze het over hebben. Beslist niet lezen dus.quote:Op maandag 20 juli 2015 15:02 schreef Duikbril112 het volgende:
[..]
skepsisdaar zitten toch allemaal van die oude verbitterde figuren die compleet leven op het willen ontkrachten van alles waar ze een opvoedingstrauma aan hebben over gehouden?
Het is niet echt nodig om te gaan schelden hoor...quote:Op maandag 20 juli 2015 14:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is een christelijke toverspreuk, doos.
Ik gok dat Starla gaat voor de: "omg, ze komt niet meer online, straks is er iets gebeurd!"-situatie.quote:Op maandag 20 juli 2015 15:06 schreef Duikbril112 het volgende:
Hoe is het nu met Starla trouwens? Nog aanwezig of al reeds aangekomen in de Vage Vuur?
Maar heb je alleen een klein stukje gedaan of helemaal?quote:Op maandag 20 juli 2015 15:13 schreef BlueMage het volgende:
Ik heb die spreuk om 3 u 's nachts nog 'n keer hardop voorgelezen en er is niks gebeurd dus...
Heb je wel voldoende heksenvrienden met heel veel heksenkennis over heksenversjes en heksenkruiden? Anders wordt het natuurlijk niks. Dan gaat hooguit het licht even aan en uit, of er gaan een paar katten op je balkon zitten.quote:Op maandag 20 juli 2015 15:13 schreef BlueMage het volgende:
Ik heb die spreuk om 3 u 's nachts nog 'n keer hardop voorgelezen en er is niks gebeurd dus...
quote:Op maandag 20 juli 2015 15:15 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Heb je wel voldoende heksenvrienden met heel veel heksenkennis over heksenversjes en heksenkruiden? Anders wordt het natuurlijk niks. Dan gaat hooguit het licht even aan en uit, of er gaan een paar katten op je balkon zitten.
Eerst 'n klein stukje: er gebeurde niks. Toen helemaal: er gebeurde wederom niks.quote:Op maandag 20 juli 2015 15:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar heb je alleen een klein stukje gedaan of helemaal?
Goeie comeback. Stevig standpunt, goed beargumenteerd. Hulde.quote:Op maandag 20 juli 2015 15:17 schreef erodome het volgende:
[..]![]()
Treurig dit, maarja, een serieuzere discussie mag je niet verwachten blijkbaar.
Ach joh, die gast is nou eenmaal treurig. Lekker negeren.quote:Op maandag 20 juli 2015 15:17 schreef erodome het volgende:
Treurig dit, maarja, een serieuzere discussie mag je niet verwachten blijkbaar.
Geestigquote:Op maandag 20 juli 2015 15:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik gok dat Starla gaat voor de: "omg, ze komt niet meer online, straks is er iets gebeurd!"-situatie.
Doe dat dan ook gewoon. Hoe moeilijk is het nou?quote:Op maandag 20 juli 2015 15:21 schreef Duikbril112 het volgende:
[..]
Ach joh, die gast is nou eenmaal treurig. Lekker negeren.
Als je het mij vraagt heeft ze haar interesse verloren sinds dit topic is verplaatst naar het hoekje voor gekkies TRU.quote:Op maandag 20 juli 2015 15:06 schreef Duikbril112 het volgende:
Hoe is het nu met Starla trouwens? Nog aanwezig of al reeds aangekomen in de Vage Vuur?
Dat zou ook nog kunnen, idd.quote:Op maandag 20 juli 2015 15:23 schreef Molurus het volgende:
Als je het mij vraagt heeft ze haar interesse verloren sinds dit topic is verplaatst naar het hoekje voor gekkies TRU.
Wat valt er te beargumenteren als je alleen maar domme opmerkingen maakt? Voor de duidelijkheid, ik noem je dus niet dom, ik zeg dat je niet serieus reageert daar.quote:Op maandag 20 juli 2015 15:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Goeie comeback. Stevig standpunt, goed beargumenteerd. Hulde.
Dat denk ik ook. Zoals gezegd: het gaat meer om de suggestie dat het uitspreken een bepaald effect heeft dan om de tekst zelf.quote:Op maandag 20 juli 2015 15:29 schreef Isabeau het volgende:
Ik geloof overigens oprecht dat spreuken kunnen werken voor mensen die geloven dat ze kunnen werken. Ook op een negatieve manier.
Ja, dag. Jij zegt nietes, ik zeg welles en dan doe ik dom?quote:Op maandag 20 juli 2015 15:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat valt er te beargumenteren als je alleen maar domme opmerkingen maakt?
Ik reageer niet altijd serieus nee. Klopt.quote:Voor de duidelijkheid, ik noem je dus niet dom, ik zeg dat je niet serieus reageert daar.
Ja, da's prima, maar bij de eerste aanzet daartoe miste je het punt al totaal terwijl het echt niet heel erg moeilijk was. Ik heb dus niet de indruk dat dat gaat lukken.quote:Vind het gewoon jammer, een wat meer inhoudelijke discussie zou gewoon leuker zijn. Bv over de verschillen tussen die geloofssystemen en/of wat er allemaal komt kijken bij dit andere geloofssysteem, hoe men daar denkt dat spreuken e.d. werken.
Hangt ervan af wat je onder 'werken verstaat'.quote:Op maandag 20 juli 2015 15:29 schreef Isabeau het volgende:
Ik geloof overigens oprecht dat spreuken kunnen werken voor mensen die geloven dat ze kunnen werken. Ook op een negatieve manier.
Welk punt dan? Want dat is een verschil van perceptie is niet echt een punt ofzo. Veel verder dan dat ben je niet gekomen. Of zou ik moeten zeggen, ja jigzoz, natuurlijk, ik snap het helemaal, ben gelijk helemaal om, wil jij mij aub vertellen hoe dit alles werkt want na die oneliners zie ik in dat jij her zoveel van weet!quote:Op maandag 20 juli 2015 15:30 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, dag. Jij zegt nietes, ik zeg welles en dan doe ik dom?
[..]
Ik reageer niet altijd serieus nee. Klopt.
[..]
Ja, da's prima, maar bij de eerste aanzet daartoe miste je het punt al totaal terwijl het echt niet heel erg moeilijk was. Ik heb dus niet de indruk dat dat gaat lukken.
Ik denk dat je beter het advies van meneer duikbril kunt opvolgen.quote:Op maandag 20 juli 2015 15:33 schreef erodome het volgende:
[..]
Welk punt dan? Want dat is een verschil van perceptie is niet echt een punt ofzo. Veel verder dan dat ben je niet gekomen. Of zou ik moeten zeggen, ja jigzoz, natuurlijk, ik snap het helemaal, ben gelijk helemaal om, wil jij mij aub vertellen hoe dit alles werkt want na die oneliners zie ik in dat jij her zoveel van weet!
Kortom, er is geen punt aan jouw kant. Geen argumenten, gewoon alleen maar een beetje trollen.quote:Op maandag 20 juli 2015 15:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik denk dat je beter het advies van meneer duikbril kunt opvolgen.
Dat was niet de toverspreuk die je quotte, doos.quote:Op maandag 20 juli 2015 15:07 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is niet echt nodig om te gaan schelden hoor...
Christenspreukje die de gehoonde god aanhaalt ? En vooral Aradia????? Die door de moderne heksen als de koningin van de heksen wordt gezien? Waarvan verhalen zijn dat zij een soort messias zou moeten zijn die mensen magie zou moeten leren om tegen de katholieke roomse kerk te gebruiken? (zie bv the gospel of the witches)
Waar verwezen staat naar heksengroepen en de heilige cirkel? Erg aparte christenen dan.
valse tasquote:Op maandag 20 juli 2015 15:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dat was niet de toverspreuk die je quotte, doos.
Ik had het over de spreuk waar de topic over gaat, dat was vrij duidelijk. Over dat andere zei ik dat grappig doen leuk was, maar verder wat zonde.quote:Op maandag 20 juli 2015 15:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat was niet de toverspreuk die je quotte, doos.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |