Heb je dan niet een been te weinig?quote:Op donderdag 16 juli 2015 15:31 schreef Sander166 het volgende:
Bij de voetremmethode de koppeling half omhoog laten komen + redelijk veel gas geven
Waarom redelijk veel gas geven? Enkel de koppeling laten opkomen.quote:Op donderdag 16 juli 2015 15:31 schreef Sander166 het volgende:
Bij de voetremmethode de koppeling half omhoog laten komen + redelijk veel gas geven, omdat je anders kans hebt dat hij afslaat? Bij m'n lesauto gebruikte ik altijd deze methode, maar die koppeling was zo krachtig, dat je met een klein beetje gas al snel vooruit kwam
En dan gelijk stilvallen tenzij het een diesel met redelijk koppel is?quote:Op donderdag 16 juli 2015 15:36 schreef NoXia het volgende:
[..]
Waarom redelijk veel gas geven? Enkel de koppeling laten opkomen.
Nooit geen last van gehad. Zeker niet bij een oudere auto. Minuscuul gas bij geven. Zeker niet veel gas.quote:Op donderdag 16 juli 2015 15:39 schreef Juup© het volgende:
[..]
En dan gelijk stilvallen tenzij het een diesel met redelijk koppel is?
Succes bij een benzine-auto.quote:Op donderdag 16 juli 2015 15:36 schreef NoXia het volgende:
[..]
Waarom redelijk veel gas geven? Enkel de koppeling laten opkomen.
Er bestaat natuurlijk een groot verschil tussen een beetje gas geven en veel gas geven, maar er moet i.i.g. gas gegeven worden.quote:Op donderdag 16 juli 2015 15:41 schreef NoXia het volgende:
[..]
Nooit geen last van gehad. Zeker niet bij een oudere auto. Minuscuul gas bij geven. Zeker niet veel gas.
In mijn benzine auto trek ik vaak genoeg op met alleen koppeling (niet op een helling).quote:
Er is wel meer gevoel voor de koppeling nodigquote:Op donderdag 16 juli 2015 16:28 schreef Oceanview het volgende:
Koppeling oplaten komen totdat de auto niet meer naar achteren rolt, dan wat gas bij en dan de koppeling helemaal oplaten komen.
[..]
In mijn benzine auto trek ik vaak genoeg op met alleen koppeling (niet op een helling).
Vergt iets meer gevoel voor de koppeling, in files gebruik ik vaak alleen maar de koppeling.quote:
Ja, en waar gaat het nou net om?quote:Op donderdag 16 juli 2015 16:28 schreef Oceanview het volgende:
In mijn benzine auto trek ik vaak genoeg op met alleen koppeling (niet op een helling).
Alleen de koppeling bij een helling met een bezine-auto?quote:Op donderdag 16 juli 2015 16:35 schreef BlauweCoupe het volgende:
Vergt iets meer gevoel voor de koppeling, in files gebruik ik vaak alleen maar de koppeling.
quote:Op donderdag 16 juli 2015 16:52 schreef Dagonet het volgende:
Het is een oude auto?
Nee, dan gaat de hellingproef héél anders. Dan moet je de auto op de handrem zetten, motor uit. Drie rondjes eromheen rennen, blokken achter de wielen.
Dan hijs je de zeilen en gooi je een enterhaak naar boven, zo trek je de auto (wel even de handrem er weer af anders til je je een breuk) handmatig omhoog.
Niet vergeten: je moet het touw met pindakaas insmeren! (Liefst met stukjes)quote:Op donderdag 16 juli 2015 16:52 schreef Dagonet het volgende:
Het is een oude auto?
Nee, dan gaat de hellingproef héél anders. Dan moet je de auto op de handrem zetten, motor uit. Drie rondjes eromheen rennen, blokken achter de wielen.
Dan hijs je de zeilen en gooi je een enterhaak naar boven, zo trek je de auto (wel even de handrem er weer af anders til je je een breuk) handmatig omhoog.
dat ligt wel aan het 'hellinkje' in kwestie natuurlijkquote:Op donderdag 16 juli 2015 16:58 schreef Catch22- het volgende:
rem en koppeling in. Rem los, gas geven terwijl je de koppeling laat opkomen. Dat geklooi met de handrem is nergens voor nodig. Het is niet zo dat je gelijk begint te rollen
Ik ken wel een leuk hellinkje hier in Alkmaar, waar je zonder handrem echt hard moet werken als je vooraan staat... Dit fantastische ding. Niet zelden houd ik als 2e of 3e auto een autolengte afstand en hebben ze die ook helemaal nodig.quote:Op donderdag 16 juli 2015 16:58 schreef Catch22- het volgende:
rem en koppeling in. Rem los, gas geven terwijl je de koppeling laat opkomen. Dat geklooi met de handrem is nergens voor nodig. Het is niet zo dat je gelijk begint te rollen
En waarom zou dat niet kunnen?quote:Op donderdag 16 juli 2015 16:51 schreef zarGon het volgende:
Alleen de koppeling bij een helling met een bezine-auto?
Okay.
We hebben het over een helling, niet over een vluchtheuvel ofzoquote:Op donderdag 16 juli 2015 16:58 schreef Catch22- het volgende:
rem en koppeling in. Rem los, gas geven terwijl je de koppeling laat opkomen. Dat geklooi met de handrem is nergens voor nodig. Het is niet zo dat je gelijk begint te rollen
Eigenlijk best triest dat je op zo'n miniheuvel al afstand moet houden omdat de meeste mensen te mongool zijn om een hellingproef te doenquote:Op donderdag 16 juli 2015 18:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik ken wel een leuk hellinkje hier in Alkmaar, waar je zonder handrem echt hard moet werken als je vooraan staat... Dit fantastische ding. Niet zelden houd ik als 2e of 3e auto een autolengte afstand en hebben ze die ook helemaal nodig.
Dit.quote:Op donderdag 16 juli 2015 16:52 schreef Dagonet het volgende:
Het is een oude auto?
Nee, dan gaat de hellingproef héél anders. Dan moet je de auto op de handrem zetten, motor uit. Drie rondjes eromheen rennen, blokken achter de wielen.
Dan hijs je de zeilen en gooi je een enterhaak naar boven, zo trek je de auto (wel even de handrem er weer af anders til je je een breuk) handmatig omhoog.
Das wel erg triest. Waarom gaan dat soort figuren niet gewoon ff opnieuw op rijles.quote:Op donderdag 16 juli 2015 18:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik ken wel een leuk hellinkje hier in Alkmaar, waar je zonder handrem echt hard moet werken als je vooraan staat... Dit fantastische ding. Niet zelden houd ik als 2e of 3e auto een autolengte afstand en hebben ze die ook helemaal nodig.
Dat wordt voor zover ik weet ook aangeleerd tijdens de rijlessen, en als je dat gevoel niet beheerst dan heb je vette pech.quote:
quote:Op donderdag 16 juli 2015 16:52 schreef Dagonet het volgende:
Het is een oude auto?
Nee, dan gaat de hellingproef héél anders. Dan moet je de auto op de handrem zetten, motor uit. Drie rondjes eromheen rennen, blokken achter de wielen.
Dan hijs je de zeilen en gooi je een enterhaak naar boven, zo trek je de auto (wel even de handrem er weer af anders til je je een breuk) handmatig omhoog.
Tsja... Nouja, het bovenste stukje is best verraderlijk. Lijkt minder steil dan het is. Maar dit is ook typisch zo'n kruising waar je gewoon al wat eerder gaat remmen, zeker 's avonds, zodat je rustig kan blijven rollen, ben je ook zo weer weg. Maar dat snappen veel mensen ook niet. Helling? Lekker blijven rollen als dat mogelijk is.quote:Op donderdag 16 juli 2015 21:22 schreef Metro2005 het volgende:
Eigenlijk best triest dat je op zo'n miniheuvel al afstand moet houden omdat de meeste mensen te mongool zijn om een hellingproef te doen![]()
Voertuigbeheersing is iets zeldzaams binnen Nederland. Slingeren, een bocht niet durven nemen, vluchtstrook meepakken, niet kunnen parkeren, allemaal normaal. En dan tot overmaat van ramp is de telefoon/make up/peuken ook nog belangrijker.quote:Op donderdag 16 juli 2015 21:34 schreef Glijdt_licht het volgende:
Das wel erg triest. Waarom gaan dat soort figuren niet gewoon ff opnieuw op rijles.
Die zijn inderdaad fijn. Vooral omdat je wel stil móet staan net voor de top omdat je niet kan zien of de weg vrij is..quote:Op vrijdag 17 juli 2015 01:05 schreef Woelwater het volgende:
Volgens mij zijn dit soort hellingen best wel kut om te doen zonder handrem:
https://www.google.com/ma(...)h%3D0!7i13312!8i6656
https://www.google.com/ma(...)g!2e0!7i13312!8i6656
Als het niet zo'n steile helling is, eerst de koppeling op het houdpunt zetten (dat 'ie stationair slippend de auto op z'n plek houdt), dan voet van de rem, gas intrappen en wegrijden.quote:Op donderdag 16 juli 2015 15:39 schreef Juup© het volgende:
[..]
En dan gelijk stilvallen tenzij het een diesel met redelijk koppel is?
En dan zit "het nieuwe rijden" er tegenwoordig ook nog eens zo ingeramd dat veel jongeren denken dat ze de auto kapot maken als ze meer dan 2000 toeren makenquote:Op donderdag 16 juli 2015 23:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Voertuigbeheersing is iets zeldzaams binnen Nederland. Slingeren, een bocht niet durven nemen, vluchtstrook meepakken, niet kunnen parkeren, allemaal normaal. En dan tot overmaat van ramp is de telefoon/make up/peuken ook nog belangrijker.
Ik ben dat dus de laatste maanden gek genoeg juist steeds meer gaan doen, omdat ik het veel relaxter in mijn (benzine)auto vind rijden om in z'n vier 50 te cruisen door de stad met ong. 2300 toeren ipv in z'n drie 50 te gaan met 3900 toeren.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 11:08 schreef Gilan het volgende:
^Van die mensen die menen dat ze in een benzine auto ook bij 2500 toeren al wel moeten schakelen omdat dat in de diesel waarin ze les hadden ook zo was
50 in zijn 4 en toch nog 2300 toeren?quote:Op vrijdag 17 juli 2015 11:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ben dat dus de laatste maanden gek genoeg juist steeds meer gaan doen, omdat ik het veel relaxter in mijn (benzine)auto vind rijden om in z'n vier 50 te cruisen door de stad met ong. 2300 toeren ipv in z'n drie 50 te gaan met 3900 toeren.
Rijdt stiller, rustiger.
Ja maar dat is "zuinig".quote:Op vrijdag 17 juli 2015 11:28 schreef Gilan het volgende:
[..]
50 in zijn 4 en toch nog 2300 toeren?Maar voor cruisen kan het ook prima natuurlijk, alleen als je bij een stoplicht staat en de persoon voor je steeds zo vroeg schakelt kom je amper van je plek joh
Ja, ouwe slome bak, Opel Astra met 75 pk.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 11:28 schreef Gilan het volgende:
[..]
50 in zijn 4 en toch nog 2300 toeren?Maar voor cruisen kan het ook prima natuurlijk, alleen als je bij een stoplicht staat en de persoon voor je steeds zo vroeg schakelt kom je amper van je plek joh
Dat had mijn lesauto ook, maar dan komt je eigen inzicht dus om de hoek kijken zodra je in een auto zit die dat niet heeft (merendeel). Dus dan moet je zelf maar even bedenken dat je daar een handrem voor hebt, behalve als je een auto met een elektrische handrem hebt, maar dan heeft die ook gewoon hill-hold (zoals het dus heet)quote:Op vrijdag 17 juli 2015 11:11 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik had met mijn rijles zo'n enorm handige "feature" in de lesauto die er voor zorgde dat als je de rem loslaat die nog een paar seconden blijft remmen, totdat je gas gaat geven.
Dat heeft dus tot gevolg dat je voor een hellingproef inderdaad geen handrem nodig hebt, simpel omdat je auto 'gewoon' blijft remmen zelfs als jij zelf je rempedaal niet meer ingetrapt hebt.
Echt heel handig, maar niet als je een hellingproef wilt leren en ook in auto's wilt kunnen rijden die dat niet hebben
Daar zit ik in mijn koekblikje wel overheen hoor, als ik niet hoef te versnellen naar boven de 50 rijd ik meestal 50 in z'n 5, met 1900 toeren.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 11:28 schreef Gilan het volgende:
[..]
50 in zijn 4 en toch nog 2300 toeren?Maar voor cruisen kan het ook prima natuurlijk, alleen als je bij een stoplicht staat en de persoon voor je steeds zo vroeg schakelt kom je amper van je plek joh
Blij dat m'n 106 (1.4L ook 75pk) toch wat lager in de toeren zit bij het cruisen hahaquote:Op vrijdag 17 juli 2015 11:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja, ouwe slome bak, Opel Astra met 75 pk.
Als ik 120 rijd op de snelweg maakt ie ook 4000 toeren
En nee, bij optrekken maak ik wel ff meer toeren, dat moet idd wel.
Wow, 50 in z'n 5? Haha dat heb ik nog nooit geprobeerd in mijn bak. Die weegt ook bijna 1100kg dus ik denk als ik dat doe en dan gas geef, dat er werkelijk niets gebeurdquote:Op vrijdag 17 juli 2015 12:00 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Daar zit ik in mijn koekblikje wel overheen hoor, als ik niet hoef te versnellen naar boven de 50 rijd ik meestal 50 in z'n 5, met 1900 toeren.
Maarja, is dan ook een Hyundai i10 koekblikje, 1.0 liter motor met idem koekblik-versnellingsbak.
Hou op, schei uit... Ik heb zo'n maat die ook bij 2500 toeren schakelt. En hij schakelt totaal niet soepel. Echt vol gas, 2500 toeren, dus in 1x BAM koppeling in en van het gas af.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 11:03 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
En dan zit "het nieuwe rijden" er tegenwoordig ook nog eens zo ingeramd dat veel jongeren denken dat ze de auto kapot maken als ze meer dan 2000 toeren maken
Het kan ook prima, als je het vermogen niet nodig hebt. Als je vermogen nodig hebt, moet je doortrekken. Koppel en vermogen zitten nou eenmaal hoger. Invoegen bij de Chiemsee (dit prachtige korte kutstrookje waar je geen gang kan maken vooraf door een klim en scherpe bocht: maps) met een volgepakt ecogebakje is ook gewoon toeren maken. En als je al 3 uur onderweg bent, kan dat prima. Door naar 5500 toeren gaat ie echt niet stuk (tenzij je het koud doet!). Eigenaar van die auto vond het niet zo leuk. Was ook duidelijk te merken met klimmen dat hij telkens een slag te laat was, als je op een helling terug schakelt moet je hem weer voeten trekken, doet ie dat niet dan moet je nog verder terug. Anders gezegd, waar ik van zijn 4 naar zijn 3 gegaan was, ging hij pas van de 5 naar zijn 4 terug.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 11:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ben dat dus de laatste maanden gek genoeg juist steeds meer gaan doen, omdat ik het veel relaxter in mijn (benzine)auto vind rijden om in z'n vier 50 te cruisen door de stad met ong. 2300 toeren ipv in z'n drie 50 te gaan met 3900 toeren.
Rijdt stiller, rustiger.
Snap ik. Maar joh, vermogen nodig hebben? Tsja, ik merk dat zelfs ik met mijn slome bak, die echt to-taal niet snel kan optrekken, ik zo goed als zelden (in de stad sowieso) het gevoel heb dat ik te traag ben of op mn hielen word gezetenquote:Op vrijdag 17 juli 2015 16:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
Het kan ook prima, als je het vermogen niet nodig hebt. Als je vermogen nodig hebt, moet je doortrekken.
Toch laat ik liever mijn wielen spinnen dan de koppeling roken, als ik weet dat ik een van beide toch zal moeten doen (op van die fijne weggetjes met zo'n laag grint eroverheen).quote:Op vrijdag 17 juli 2015 22:56 schreef Ivo1985 het volgende:
Gaan je wielen spinnen, dan geef je in principe te veel gas.
Ruik je je koppeling, dan laat je je koppeling te langzaam opkomen.
Voila, koppeling weer een mm dunner jaquote:Op zaterdag 18 juli 2015 23:10 schreef Doublepain het volgende:
Je moet voor de grap eens op een hellinfg staan en dan enkel je koppeling op het aangrijpingspunt zetten, verder niks doen dan blijft ie al staan. Dan is het enkel klein beetje gas bij en voila!
Daar is je koppeling niet voor maar dat verklaart wel waarom sommigen 250dkm met een koppeling doen en anderen 35dkm.quote:Op zondag 19 juli 2015 00:04 schreef vannelle het volgende:
[..]
Daar is ie voor en het is nou eenmaal een slijtage onderdeel.
Uh okquote:Op zondag 19 juli 2015 00:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Daar is je koppeling niet voor maar dat verklaart wel waarom sommigen 250dkm met een koppeling doen en anderen 35dkm.
Ik ken ze die het 10k uithouden. Maarja, die mensen leunen op hun koppelingspedaal met hun linkervoet... Overigens is dit niet puur op de berijder af te schuiven. Iemand die veel stadskilometers maakt, moet veel vaker koppelen dan iemand die iedere dag bij Amsterdam de snelweg op draait en bij Parijs er weer af komt en dit kan doen zonder files. Er wordt in die kilometers misschien even vaak gekoppeld, maar per kilometer veel minder.quote:Op zondag 19 juli 2015 00:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Daar is je koppeling niet voor maar dat verklaart wel waarom sommigen 250dkm met een koppeling doen en anderen 35dkm.
Begrijp ik nu goed dat je liever een aan/uit systeem hebt?quote:Op zondag 19 juli 2015 00:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Daar is je koppeling niet voor maar dat verklaart wel waarom sommigen 250dkm met een koppeling doen en anderen 35dkm.
wat een slecht adviesquote:Op zaterdag 18 juli 2015 23:10 schreef Doublepain het volgende:
Je moet voor de grap eens op een hellinfg staan en dan enkel je koppeling op het aangrijpingspunt zetten, verder niks doen dan blijft ie al staan. Dan is het enkel klein beetje gas bij en voila!
Lier uitrollen en je zelf omhoog lierenquote:Op zondag 19 juli 2015 05:20 schreef vannelle het volgende:
[..]
En waarom is dit een slecht advies? Wat raad jij aan?
Ik woon aan een dijk en het pad omhoog heeft ook steentjes, je hoeft bij mij maar een keer leuk te gaan slippen want de volgende keer mag je boven blijven staan op de wegquote:Op vrijdag 17 juli 2015 23:54 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Toch laat ik liever mijn wielen spinnen dan de koppeling roken, als ik weet dat ik een van beide toch zal moeten doen (op van die fijne weggetjes met zo'n laag grint eroverheen).
Maar dan slijt de lier weer, da's ook niet goed.quote:Op zondag 19 juli 2015 10:07 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Lier uitrollen en je zelf omhoog lieren
Dat is niet per auto verschillend. Elke koppeling in elke auto slijt als de ziekte als je hellingproef op de koppeling doet.quote:Op zondag 19 juli 2015 00:49 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Uh ok
Volgensmij is dat per auto verschillend plus het feit dat het altijd stuk kan gaan, maar dan kan je net zo goed stoppen met remmen want dat is niet goed voor je schijven, stoppen met rijden want dat kost brandstof etc
quote:Op zondag 19 juli 2015 00:49 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Uh ok
Volgensmij is dat per auto verschillend plus het feit dat het altijd stuk kan gaan, maar dan kan je net zo goed stoppen met remmen want dat is niet goed voor je schijven, stoppen met rijden want dat kost brandstof etc
Een coureur heeft ook maar 2 benen, maar kan toch alle pedalen tegelijkertijd bedienen. En goed ook.quote:Op donderdag 16 juli 2015 15:35 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Heb je dan niet een been te weinig?
Auto met een automaat kopen dus.quote:Op zondag 19 juli 2015 10:25 schreef vannelle het volgende:
...
In dit topic willen we blijkbaar dingen gebruiken waar ze voor gemaakt zijn maar het mag niet slijten.
Maar daar IS een koppeling ook voor, om gecontroleerd weg te kunnen rijden. En ja, zo'n ding slijt.quote:Op zondag 19 juli 2015 10:40 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat is niet per auto verschillend. Elke koppeling in elke auto slijt als de ziekte als je hellingproef op de koppeling doet.
Niet een duppelekupfelingsgetriebe?quote:Op zondag 19 juli 2015 10:59 schreef DonJames het volgende:
[..]
Auto met een automaat kopen dus.
zo'n echte, met een koppelomvormer
Paar slaven om de auto omhoog te duwen?quote:Op zondag 19 juli 2015 10:25 schreef vannelle het volgende:
[..]
Maar dan slijt de lier weer, da's ook niet goed.
In dit topic willen we blijkbaar dingen gebruiken waar ze voor gemaakt zijn maar het mag niet slijten.
Met een voet bedienen ze toch de koppeling en rem?quote:Op zondag 19 juli 2015 10:49 schreef Geralt het volgende:
[..]
Een coureur heeft ook maar 2 benen, maar kan toch alle pedalen tegelijkertijd bedienen. En goed ook.
Nooit gezien?
Nee, die heeft 2 koppelingen. Slijt 2 keer zo hard!quote:Op zondag 19 juli 2015 11:07 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Niet een duppelekupfelingsgetriebe?
Dus CVT is ook een optie.. toch?quote:Op zondag 19 juli 2015 11:10 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee, die heeft 2 koppelingen. Slijt 2 keer zo hard!
En je moet met een duplekupling zorgen dat je de ene keer in zijn 1 omhoog gaat en dan de andere keer in zn 2 anders slijten ze scheef afquote:Op zondag 19 juli 2015 11:10 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee, die heeft 2 koppelingen. Slijt 2 keer zo hard!
Nee.quote:Op zondag 19 juli 2015 10:49 schreef Geralt het volgende:
[..]
Een coureur heeft ook maar 2 benen, maar kan toch alle pedalen tegelijkertijd bedienen. En goed ook.
Nooit gezien?
Wat zit daar in denk je? Een magische overbrenging?quote:
Neequote:Op zondag 19 juli 2015 11:08 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Met een voet bedienen ze toch de koppeling en rem?
Zoals ik zei: hij slijt als de ziekte als je de hellingproef er mee doet.quote:Op zondag 19 juli 2015 11:02 schreef vannelle het volgende:
[..]
Maar daar IS een koppeling ook voor, om gecontroleerd weg te kunnen rijden. En ja, zo'n ding slijt.
Ik zie echt het punt niet.
cvt kan heel sloom beginnen... Tenminste in een trekker met een goede CVT bak... Hij slijt wel iets ja maar je gaat maar 0,3kmpu per uur en daarna trekt hij gewoon op...quote:Op zondag 19 juli 2015 11:37 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat zit daar in denk je? Een magische overbrenging?
Lul niet zo dom.quote:Op zondag 19 juli 2015 11:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Zoals ik zei: hij slijt als de ziekte als je de hellingproef er mee doet.
Til jij je voeten op tijdens het lopen? Ook onzin, je zolen slijten toch wel. Kun je net zo goed over de grond slepen met je voeten.
Met andere woorden er zit ook gewoon een koppeling in.quote:Op zondag 19 juli 2015 12:21 schreef DieselTank het volgende:
[..]
cvt kan heel sloom beginnen... Tenminste in een trekker met een goede CVT bak... Hij slijt wel iets ja maar je gaat maar 0,3kmpu per uur en daarna trekt hij gewoon op...
Grappig, het argument is 1 op 1 over te zetten op jouw argument dat je een auto stil kan laten staan op een helling dmv een slippende koppelingquote:Op zondag 19 juli 2015 12:31 schreef vannelle het volgende:
[..]
Lul niet zo dom.
Je kunt de parkeerrem er bij gebruiken maar een slippende koppeling kom je niet onderuit.
Je argument ga ik niet eens op in, slaat nergens op.
Maar die slijt dus een stuk minder. En anders ga je gewoon rustig blijven rollen....quote:Op zondag 19 juli 2015 12:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
Met andere woorden er zit ook gewoon een koppeling in.
JUIST!quote:Op zondag 19 juli 2015 12:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Grappig, het argument is 1 op 1 over te zetten op jouw argument dat je een auto stil kan laten staan op een helling dmv een slippende koppeling
Getuige het aantal mensen dat (bijvoorbeeld in parkeergarages) het niet kan, is het wel duidelijk dat zoiets nog steeds onder de aandacht gebracht moet worden tijdens de rijlessen.quote:Op zondag 19 juli 2015 23:37 schreef Adames het volgende:
ik heb de hellingproef altijd zo raar gevonden, maar ik woonde toen ook wel wat heuvelachtiger. dan had je in rijles drie wel door hoe je op een heuvel moet optrekken.
Maar het vinden van een straat met de navigatie is natuurlijk veeeul belangrijker...quote:Op maandag 20 juli 2015 00:04 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Getuige het aantal mensen dat (bijvoorbeeld in parkeergarages) het niet kan, is het wel duidelijk dat zoiets nog steeds onder de aandacht gebracht moet worden tijdens de rijlessen.
Fixed.quote:Op maandag 20 juli 2015 00:19 schreef Ridocar het volgende:
Maar het vinden van een straat met de navigatiezo snel mogelijk opschakelen naar een hogere versnelling is natuurlijk veeeul belangrijker...
Hier onder de supermarkt zit ook zo'n uitrit uit de garage waar de helling vlak voor de slagboom eindigt. No way dat ik daar op een metertje achter m'n voorganger blijf wachten; heb net iets te vaak mensen gezien die gewoon die hele helling weer achteruit afrollenquote:
Goed, je krabbelt al terug.quote:Op zondag 19 juli 2015 12:46 schreef vannelle het volgende:
[..]
JUIST!
Je moet het niet de hele dag doen maar het kan wel.
Nee hoor.quote:
Ja, dan snap ik het. Je wilt niet dat je auto beschadigd wordt door het onvermogen van een ander om een auto te besturen.quote:Op maandag 20 juli 2015 09:03 schreef Ciora het volgende:
[..]
Hier onder de supermarkt zit ook zo'n uitrit uit de garage waar de helling vlak voor de slagboom eindigt. No way dat ik daar op een metertje achter m'n voorganger blijf wachten; heb net iets te vaak mensen gezien die gewoon die hele helling weer achteruit afrollen
Haha ik heb dat precies andersom. Altijd zonder handrem hellingproef gedaan. Alleen met de voeten. Ook nog eens een handeling met de hand(rem) erbij doen vond ik omslachtigquote:Op zondag 19 juli 2015 11:12 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Nee.
Tijdens mijn rijlessen en examen 20 jaar geleden heb ik alleen maar helling getrokken met de handrem. Die enkele keer dat ik het later zonder deed vond ik het omslachtig en kon me zodoende niet voorstellen dat het een officiële methode is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |