Toch laat ik liever mijn wielen spinnen dan de koppeling roken, als ik weet dat ik een van beide toch zal moeten doen (op van die fijne weggetjes met zo'n laag grint eroverheen).quote:Op vrijdag 17 juli 2015 22:56 schreef Ivo1985 het volgende:
Gaan je wielen spinnen, dan geef je in principe te veel gas.
Ruik je je koppeling, dan laat je je koppeling te langzaam opkomen.
Voila, koppeling weer een mm dunner jaquote:Op zaterdag 18 juli 2015 23:10 schreef Doublepain het volgende:
Je moet voor de grap eens op een hellinfg staan en dan enkel je koppeling op het aangrijpingspunt zetten, verder niks doen dan blijft ie al staan. Dan is het enkel klein beetje gas bij en voila!
Daar is je koppeling niet voor maar dat verklaart wel waarom sommigen 250dkm met een koppeling doen en anderen 35dkm.quote:Op zondag 19 juli 2015 00:04 schreef vannelle het volgende:
[..]
Daar is ie voor en het is nou eenmaal een slijtage onderdeel.
Uh okquote:Op zondag 19 juli 2015 00:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Daar is je koppeling niet voor maar dat verklaart wel waarom sommigen 250dkm met een koppeling doen en anderen 35dkm.
Ik ken ze die het 10k uithouden. Maarja, die mensen leunen op hun koppelingspedaal met hun linkervoet... Overigens is dit niet puur op de berijder af te schuiven. Iemand die veel stadskilometers maakt, moet veel vaker koppelen dan iemand die iedere dag bij Amsterdam de snelweg op draait en bij Parijs er weer af komt en dit kan doen zonder files. Er wordt in die kilometers misschien even vaak gekoppeld, maar per kilometer veel minder.quote:Op zondag 19 juli 2015 00:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Daar is je koppeling niet voor maar dat verklaart wel waarom sommigen 250dkm met een koppeling doen en anderen 35dkm.
Begrijp ik nu goed dat je liever een aan/uit systeem hebt?quote:Op zondag 19 juli 2015 00:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Daar is je koppeling niet voor maar dat verklaart wel waarom sommigen 250dkm met een koppeling doen en anderen 35dkm.
wat een slecht adviesquote:Op zaterdag 18 juli 2015 23:10 schreef Doublepain het volgende:
Je moet voor de grap eens op een hellinfg staan en dan enkel je koppeling op het aangrijpingspunt zetten, verder niks doen dan blijft ie al staan. Dan is het enkel klein beetje gas bij en voila!
Lier uitrollen en je zelf omhoog lierenquote:Op zondag 19 juli 2015 05:20 schreef vannelle het volgende:
[..]
En waarom is dit een slecht advies? Wat raad jij aan?
Ik woon aan een dijk en het pad omhoog heeft ook steentjes, je hoeft bij mij maar een keer leuk te gaan slippen want de volgende keer mag je boven blijven staan op de wegquote:Op vrijdag 17 juli 2015 23:54 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Toch laat ik liever mijn wielen spinnen dan de koppeling roken, als ik weet dat ik een van beide toch zal moeten doen (op van die fijne weggetjes met zo'n laag grint eroverheen).
Maar dan slijt de lier weer, da's ook niet goed.quote:Op zondag 19 juli 2015 10:07 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Lier uitrollen en je zelf omhoog lieren
Dat is niet per auto verschillend. Elke koppeling in elke auto slijt als de ziekte als je hellingproef op de koppeling doet.quote:Op zondag 19 juli 2015 00:49 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Uh ok
Volgensmij is dat per auto verschillend plus het feit dat het altijd stuk kan gaan, maar dan kan je net zo goed stoppen met remmen want dat is niet goed voor je schijven, stoppen met rijden want dat kost brandstof etc
quote:Op zondag 19 juli 2015 00:49 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Uh ok
Volgensmij is dat per auto verschillend plus het feit dat het altijd stuk kan gaan, maar dan kan je net zo goed stoppen met remmen want dat is niet goed voor je schijven, stoppen met rijden want dat kost brandstof etc
Een coureur heeft ook maar 2 benen, maar kan toch alle pedalen tegelijkertijd bedienen. En goed ook.quote:Op donderdag 16 juli 2015 15:35 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Heb je dan niet een been te weinig?
Auto met een automaat kopen dus.quote:Op zondag 19 juli 2015 10:25 schreef vannelle het volgende:
...
In dit topic willen we blijkbaar dingen gebruiken waar ze voor gemaakt zijn maar het mag niet slijten.
Maar daar IS een koppeling ook voor, om gecontroleerd weg te kunnen rijden. En ja, zo'n ding slijt.quote:Op zondag 19 juli 2015 10:40 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat is niet per auto verschillend. Elke koppeling in elke auto slijt als de ziekte als je hellingproef op de koppeling doet.
Niet een duppelekupfelingsgetriebe?quote:Op zondag 19 juli 2015 10:59 schreef DonJames het volgende:
[..]
Auto met een automaat kopen dus.
zo'n echte, met een koppelomvormer
Paar slaven om de auto omhoog te duwen?quote:Op zondag 19 juli 2015 10:25 schreef vannelle het volgende:
[..]
Maar dan slijt de lier weer, da's ook niet goed.
In dit topic willen we blijkbaar dingen gebruiken waar ze voor gemaakt zijn maar het mag niet slijten.
Met een voet bedienen ze toch de koppeling en rem?quote:Op zondag 19 juli 2015 10:49 schreef Geralt het volgende:
[..]
Een coureur heeft ook maar 2 benen, maar kan toch alle pedalen tegelijkertijd bedienen. En goed ook.
Nooit gezien?
Nee, die heeft 2 koppelingen. Slijt 2 keer zo hard!quote:Op zondag 19 juli 2015 11:07 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Niet een duppelekupfelingsgetriebe?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |