Dus je leent geld uit aan een land waarvan je al weet dat ze de boel belazerd hebben bij toetreding bij de EU.....tevens weet men dat Griekenland absoluut een wanbeleid heeft en lekker corrupt is......en men blijft er maar geld in pompen......wie volgt? Spanje, Italie?quote:Op donderdag 16 juli 2015 16:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daarom was dit ook een vorm van noodhulp met lage rente en de eerste jaren geen aflossingsverplichting. Het geld is niet aan Griekenland uitgeleend om er aan te verdienen maar om de Grieken uit de ellende te helpen...
Of dat onzin is weet ik nog zo net niet, en wisten ze allemaal, voordat ik trouwde wist ik ook veel niet, maar ik heb A gezegd dus ik zeg ook B.quote:Op donderdag 16 juli 2015 15:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar die Euro is dus een mooie stap op weg naar vernietiging van Europa? Donder toch op met je onzin.
Iets of iemand zal eraan verdienen lijkt me, ik deed het namelijk niet als ik er geen voordeel van had?quote:Op donderdag 16 juli 2015 16:09 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dus je leent geld uit aan een land waarvan je al weet dat ze de boel belazerd hebben bij toetreding bij de EU.....tevens weet men dat Griekenland absoluut een wanbeleid heeft en lekker corrupt is......en men blijft er maar geld in pompen......wie volgt? Spanje, Italie?
Portugal en Ierland volgden bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 16 juli 2015 16:09 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dus je leent geld uit aan een land waarvan je al weet dat ze de boel belazerd hebben bij toetreding bij de EU.....tevens weet men dat Griekenland absoluut een wanbeleid heeft en lekker corrupt is......en men blijft er maar geld in pompen......wie volgt? Spanje, Italie?
Juistem.quote:Op donderdag 16 juli 2015 16:11 schreef john2406 het volgende:
[..]
Iets of iemand zal eraan verdienen lijkt me, ik deed het namelijk niet als ik er geen voordeel van had?
Landen bij elkaar zoeken die net zo sterk staan als jezelf en landen weren die dat niveau niet halen. Dat is geen basis voor een muntunie. Je zult zien dat naar verloop van tijd een lid afglijd, terwijl van de afkeurde landen er een is die een ster geworden is. Dan sta je voor hetzelfde probleem en zou je het afgegleden land eruit moeten knikkeren en de rijzende ster moeten opnemen. Zo werken bedrijven bijvoorbeeld met personeel. Maar voor een muntunie kan dat niet.quote:Op donderdag 16 juli 2015 15:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Juistem. Als dit een strijd is tussen twee ideologieėn, waarom dan niet twee muntunies met elk hun eigen ideologische grondslag? Dan kunnen ze mooi met elkaar concurreren en mogen de landen die geen problemen hebben met het bijdrukken van geld en het hebben van tekorten hun gelijk bewijzen.
Is het ook europese solidariteit om zo snel mogelijk EU landen erbij te halen, wetende dat ze niet stabiel zijn, en daarna de bevolking aan haar lot over te laten?quote:Op donderdag 16 juli 2015 16:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Portugal en Ierland volgden bijvoorbeeld.
Maar ja, dat is de Europese solidariteit, elkaar helpen in tijden van nood.
Nee, de Griekse regering van toen heeft samen met Goldman Sachs en mensen als Gerrit Zalm en zijn Europese collega's samen de Europese burgers belazerd om Griekenland tot de eurozone te laten toetreden.quote:Op donderdag 16 juli 2015 16:09 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dus je leent geld uit aan een land waarvan je al weet dat ze de boel belazerd hebben bij toetreding bij de EU.....
Griekenland haalt inmiddels meer belastingen op dan het uitgeeft aan de Grieken, ondanks het wanbeleid van de Troika. Ander beleid gaat de overige eurolanden niet aan en geld hoef je er dus ook niet in te pompen.quote:tevens weet men dat Griekenland absoluut een wanbeleid heeft en lekker corrupt is......en men blijft er maar geld in pompen......wie volgt? Spanje, Italie?
quote:Merkel 'gambling away' Germany's reputation over Greece, says Habermas
http://www.theguardian.co(...)greece-says-habermas
Kan niet ligt op het kerkhof en wil ik niet ligt ernaast!quote:Op donderdag 16 juli 2015 16:15 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Maar voor een muntunie kan dat niet.
Dat vereist een politieke unie, waarin maar een instituut daarover beslist en niet ieder land apart. Dat wordt een politieke unie zonder een functionerende democratie, want daar komt veel meer voor kijken.quote:Op donderdag 16 juli 2015 15:32 schreef Igen het volgende:
[..]
En wat is jouw conclusie op grond hiervan? Dat er in het verleden fouten zijn gemaakt of dat, nu de banken toch ge-bailout zijn, we van de euro net zo goed een transferunie kunnen maken waarin andere landen moeten betalen als een van de lidstaten geen zin heeft om te bezuinigen maar ook niet uit de euro wil?
Habermas is een neomarxist, een van de belangrijkste mensen van de Frankfurter Schule en tegenstander van de empirische wetenschappenquote:
Ander beleid gaat de overige eurolanden niet aan en geld hoef je er dus ook niet in te pompen.quote:Op donderdag 16 juli 2015 16:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, de Griekse regering van toen heeft samen met Goldman Sachs en mensen als Gerrit Zalm en zijn Europese collega's samen de Europese burgers belazerd om Griekenland tot de eurozone te laten toetreden.
[..]
Griekenland haalt inmiddels meer belastingen op dan het uitgeeft aan de Grieken, ondanks het wanbeleid van de Troika. Ander beleid gaat de overige eurolanden niet aan en geld hoef je er dus ook niet in te pompen.
Wat ze doen is dan ook geld in de financiele sector pompen, via deze 'hulppakketten', maar ook via QE, zo'n 3400 euro per euroland ingezetene dat gewoon naar de financiele sector wordt overgemaakt.
Britse Pers is weer eens op oorlogspadquote:Op donderdag 16 juli 2015 16:22 schreef robin007bond het volgende:
Probeert Merkel gewoon expres te doen alsof ze kwaadaardig is?
http://www.theguardian.co(...)sylum-seeker-germany
Dat ze haar dan achteraf troost, dat is dan wel weer goed natuurlijk, maar bah.
quote:Op donderdag 16 juli 2015 16:25 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ander beleid gaat de overige eurolanden niet aan en geld hoef je er dus ook niet in te pompen.
En dit is de bottleneck.
Landen worden er bij gehaald, gaat er iets mis dan word er om geld gezeurd maar als de EU zegt: wij willen interne controle en een deel van het beleid bepalen dan kan dat niet want dat is een interne gelegenheid.
Deze EU is op los zand gebouwd....
Merkel is een Duits politicus en derhalve dient ze het Duitse volk te dienen en vertegenwoordigen, niet hele hordes "vluchtelingen" die graag een graantje mee willen pikken van de Duitse welvaart en die daarmee tegelijkertijd uithollen...quote:Op donderdag 16 juli 2015 16:22 schreef robin007bond het volgende:
Probeert Merkel gewoon expres te doen alsof ze kwaadaardig is?
http://www.theguardian.co(...)sylum-seeker-germany
Dat ze haar dan achteraf troost, dat is dan wel weer goed natuurlijk, maar bah.
En, is dat erg? Overigens lees ik nergens dat hij een tegenstander is van de empirische wetenschappen.quote:Op donderdag 16 juli 2015 16:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Habermas is een neomarxist, een van de belangrijkste mensen van de Frankfurter Schule en tegenstander van de empirische wetenschappen
Een waardeoordeel er over laat ik aan jou zelf over, ik zet het even in context.quote:Op donderdag 16 juli 2015 16:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
En, is dat erg? Overigens lees ik nergens dat hij een tegenstander is van de empirische wetenschappen.
Verder heeft D een zeer genereus asielbeleid, veel ruimhartiger en milder dan het Nederlandse, maar ook dan heb je gewoon mensen die teruggestuurd worden.quote:Op donderdag 16 juli 2015 16:29 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Merkel is een Duits politicus en derhalve dient ze het Duitse volk te dienen en vertegenwoordigen, niet hele hordes "vluchtelingen" die graag een graantje mee willen pikken van de Duitse welvaart en die daarmee tegelijkertijd uithollen...
Ja, zo'n meisje dat gewoon keurig Duits spreekt en hierna wil studeren aan een universiteit is vast en zeker een parasiet die de Duitse welvaart wil uithollen.quote:Op donderdag 16 juli 2015 16:29 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Merkel is een Duits politicus en derhalve dient ze het Duitse volk te dienen en vertegenwoordigen, niet hele hordes "vluchtelingen" die graag een graantje mee willen pikken van de Duitse welvaart en die daarmee tegelijkertijd uithollen...
Lekker jankzakken over een individueel geval om je punt te kunnen maken.quote:Op donderdag 16 juli 2015 16:34 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja, zo'n meisje dat gewoon keurig Duits spreekt en hierna wil studeren aan een universiteit is vast en zeker een parasiet die de Duitse welvaart wil uithollen.
Ga weg man. Overigens zijn er andere landen dan Duitsland met veel hogere percentages asielzoekers. Blargh.
Zoals haar zijn er velen. Velen die slachtoffer zijn of gaan worden van deportaties.quote:Op donderdag 16 juli 2015 16:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lekker jankzakken over een individueel geval om je punt te kunnen maken.
Waarom is dat dan zo daar, zal ik zeggen waarom ik dat denk dat het zo is?quote:Op donderdag 16 juli 2015 16:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Verder heeft D een zeer genereus asielbeleid, veel ruimhartiger en milder dan het Nederlandse, maar ook dan heb je gewoon mensen die teruggestuurd worden.
Haal er anders nog ff een nazivergelijking bij, gooi wat met poppen en stamp met je voetjesquote:Op donderdag 16 juli 2015 16:36 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Zoals haar zijn er velen. Velen die slachtoffer zijn of gaan worden van deportaties.
Gelukkig zijn die deportaties meestal gerechtvaardigd door een eerlijk proces. Zoek eens op wat het Nederlandse en Duitse immigratieproces inhoudt, en vergelijk dat vervolgens eens met het Griekse of het Italiaanse.quote:Op donderdag 16 juli 2015 16:36 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Zoals haar zijn er velen. Velen die slachtoffer zijn of gaan worden van deportaties.
Ik leg de schuld liever bij de falende regimes waar zij en haar ouders voor zijn gevlucht, dan bij een land als Duitsland dat tenminste een aantal asielzoekers opvangt.quote:Op donderdag 16 juli 2015 16:36 schreef robin007bond het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |