Interessant oppervlak, wat een verschil in reliëf en kleur, ze gaan er aan de linkerkant langs toch?quote:
Charles heeft weinig te meldenquote:
quote:
ja ik dacht hetzelfdequote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:12 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]zien er een beetje uit als imaging artefacten
Tja ik heb de grootste wetenschappers met beamers zien klooien, dat wil je niet wetenquote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:12 schreef minilot het volgende:
Hoe kun je nou als organisatie zo'n enorme prestatie leveren door een ruimtesonde zo ver weg zo nauwkeurig te besturen en dan tegelijkertijd zo'n puinhoop maken van een simpele livestream op Nasa TV?!![]()
Ja, ik begrijp daar ook helemaal niks van. PR is zo'n beetje het belangrlijkste voor een ruimtevaartorganisatie. Het hoeft echt niet zo puik georganiseerd te zijn als halftime Super Bowl, maar kom op zeg... nodig wat mensen uit, praat met technici, laat wat animaties zien, zo moeilijk is het allemaal niet.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:12 schreef minilot het volgende:
Hoe kun je nou als organisatie zo'n enorme prestatie leveren door een ruimtesonde zo ver weg zo nauwkeurig te besturen en dan tegelijkertijd zo'n puinhoop maken van een simpele livestream op Nasa TV?!![]()
Daar erger ik me al jaren aan. 2 vandaag heeft soms nog wel eens een leuk itempje maar daarin komt die pedo-look-a-like altijd in Jip en Janneke taal vertellen hoe het in elkaar zit.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:11 schreef Woods het volgende:
Zo jammer dat dit aan het einde van het Journaal wordt vermeldt tussen neus en lip door om vervolgens veel langer aan sport te wijden![]()
Willen mensen nou zo dom blijven
Ja, maar bij zoiets als dit kun je dat dan toch gewoon uitbesteden!?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja ik heb de grootste wetenschappers met beamers zien klooien, dat wil je niet weten
Mwah is toch niet nodigquote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:15 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja, maar bij zoiets als dit kun je dat dan toch gewoon uitbesteden!?
Niet zo over Govert Schilling hč?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:14 schreef xzaz het volgende:
[..]
Daar erger ik me al jaren aan. 2 vandaag heeft soms nog wel eens een leuk itempje maar daarin komt die pedo-look-a-like altijd in Jip en Janneke taal vertellen hoe het in elkaar zit.
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als het echt allemaal bergruggen en valleien zijn, dan is het oppervlak een behoorlijk groot doolhof
NASA = montage voor alle nieuwsshows, CNN; FOX etc. Even kijken als JPL nog iets gaat uitzenden; die zijn veel inhoudelijker en zelfs erg technisch.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:17 schreef Molurus het volgende:
En het komt allemaal nogal nationalistisch op me over, of ligt dat aan mij?
Amerikaanse vlag op de achtergrond, zo vaak als mogelijk benadrukken dat USA de eerste is die alle 'planeten' () heeft bezocht.
Wat dacht je dan, een live stream verbinding met New Horizons?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:21 schreef minilot het volgende:
Gaan we die dude nou in beeld houden tijdens de flyby!?![]()
Als de mensheid hun landje zo belangrijk blijft vinden en anderen als minderwaardig blijft zien dan zal er nooit wereldvrede zijn.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:17 schreef Molurus het volgende:
Amerikaanse vlag op de achtergrond, zo vaak als mogelijk benadrukken dat USA de eerste is die alle 'planeten' () heeft bezocht.
Juichende wetenschappers in een control room zijn toch niet teveel gevraagd?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:22 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wat dacht je dan, een live stream verbinding met New Horizons?
Ja dat is waar, dat had ik ook verwacht eigenlijk.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:23 schreef minilot het volgende:
[..]
Juichende wetenschappers in een control room zijn toch niet teveel gevraagd?
Waarom zou je juichen als het nog tien uur duurt voordat je bevestiging krijgt?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:23 schreef minilot het volgende:
[..]
Juichende wetenschappers in een control room zijn toch niet teveel gevraagd?
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:17 schreef Molurus het volgende:
Nou ja, wellicht niet juichend, maar in elk geval is het in beeld brengen en aan het woord laten van mensen die daadwerkelijk inhoudelijk iets over de missie kunnen vertellen (zoals bij de wel degelijk interessante persconferentie van gister) zeer te prefereren boven deze general administrator die geen enkele vorm van informatie brengt.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:24 schreef speknek het volgende:
[..]
Waarom zou je juichen als het nog tien uur duurt voordat je bevestiging krijgt?
Niet als eerste op een komeet zijn geland!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:17 schreef Molurus het volgende:
Da's gewoon acknowledgment van de geldschieter.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:17 schreef Molurus het volgende:
Precies, hij staat daar om NASA te verkopen aan het volk en dat doet hij goed.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:29 schreef speknek het volgende:
[..]
Da's gewoon acknowledgment van de geldschieter.
Vind je?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:30 schreef xzaz het volgende:
[..]
Precies, hij staat daar om NASA te verkopen aan het volk en dat doet hij goed.
Ik gok:quote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:28 schreef speknek het volgende:
Tijd voor wedjes?
Het hart is een grote impactkrater met dezelfde opmaak als een van de manen van Pluto, die dus uit een botsing is ontstaan en gevangen door Pluto. De band met structuur zijn ook impactkraters, wat aangeeft dat dit gedeelte heel oud is, en de atmosfeer alleen op de polen neerdaalt en bevriest.
edit: of is de gladde kant de getidal-lockte kant richting Charon? Dan is net zoals onze maan die kant gewoon meer beschermd. Waarom staat er geen kompas bij, het is ook zo ingewikkeld.
Dat heeft te maken met het politiek systeem in Amerika the USA; iets met de huis van afgevaardigde ofzo. Lang verhaal heb het ook nooit gesnapt.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
Vind je?
Ik erger me groen en geel aan die man. En ik zou het zeker niet willen uitleggen als een gepassioneerde vertegenwoordiging van wetenschap en ruimtevaart.
Mkay.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:33 schreef xzaz het volgende:
Beide zijn ze in een lock waarvan er uiteindelijk één zal winnen, ze zijn immers niet in een lock.
Mijn informatie is onjuist.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ze zijn zelfs tidally locked in twee richtingen?
Ondanks dat vind ik het toch een best spannende aftelklokquote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:38 schreef Woods het volgende:
Beelden komen pas morgen of later binnen. Niet zo bijzonder dus.
Bill Nye ieg zonder vlaggetje.quote:
Lol de larpers waren er ook weerquote:
ESA is meer gangster idd.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:51 schreef nietzman het volgende:
Doe nou maar niet zo USA scanderen als je niet eens op een komeet kunt landen Yanks.
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:09 schreef speknek het volgende:
Hm tsja van dichtbij begint het toch steeds meer op een bruine maan te lijken.
Niet zo heel vreemd met een zeer dunne atmosfeer.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:09 schreef speknek het volgende:
Hm tsja van dichtbij begint het toch steeds meer op een bruine maan te lijken.
Kut, pun not intended.quote:
Er is momenteel geheel geen communicatie met New Horizons. De eerste data van de flyby valt pas morgen te verwachten.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:10 schreef Apekoek het volgende:
Is dit de best we get, of zit er nog ff wat meer in?
De foto's van flyby moeten nog binnenkomen, dus ik neem aan dat het nog beter wordt.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:10 schreef Apekoek het volgende:
VEEEEEEEEEEEL beter.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:10 schreef Apekoek het volgende:
De hoogste resolutie foto volgt over enkele maanden pas... 15km oppervlak ofzo per pixel als ik het me goed herinner.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:10 schreef Apekoek het volgende:
Veel meer. Sommige gedeeltes zullen 50m per pixel zijn (geen kleur alleen).quote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:10 schreef Apekoek het volgende:
Kijk dat klinkt veel belovend, ik snap wel dat dergelijke data over zulke afstanden nog wel ff gaat duren (los van het feit dat er even geen contact meer zou zijn).quote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:19 schreef speknek het volgende:
[..]
Veel meer. Sommige gedeeltes zullen 15m per pixel zijn (geen kleur alleen).
Als de Plutonen rijkswegen hebben aangelegd zou je ze dus kunnen zien.
Kom maar op met die collectie piramides.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:21 schreef speknek het volgende:
Ik zei het verkeerd, 50m. Geen rijkswegen waarschijnlijk, maar wel vreemde structuren.
Het zou kunnen, maar ik verwacht dat het gruis tussen de manen toch wel verwijderd is/wordt. Maar wie weet hebben ze een maan gemistquote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:22 schreef xzaz het volgende:
Het zal toch wat zijn als NH geen phone home doet.
Of de camera draait naar Charon en ziet dat hij op het punt staat om Zoltan II raketten af te vuren in de richting van Sol.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:28 schreef Molurus het volgende:
Hehe, hij stort straks neer op de 6e maan.
Mensen mogen me corrigeren als ik het mis heb, maar zal die rode gloed niet komen omdat de camera gebruik maakt van infrarood oid? Lijkt me niet dat daar veel licht komt.quote:
Ik bedoel volgens de theorie zouden er 10 satellieten moeten zijn, en misschien een ring systeem ergens. Styx is maar een paar kilometer breed, dus het is niet ondenkbaar dat hij dwars door de zesde heen gaat.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:28 schreef Molurus het volgende:
Hehe, hij stort straks neer op de 6e maan.
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:37 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Of de camera draait naar Charon en ziet dat hij op het punt staat om Zoltan II raketten af te vuren in de richting van Sol.
nee is een real color foto. Komt door Tholines.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:50 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Mensen mogen me corrigeren als ik het mis heb, maar zal die rode gloed niet komen omdat de camera gebruik maakt van infrarood oid? Lijkt me niet dat daar veel licht komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |