Niet door alle, maar een paar.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:43 schreef DUTCHKO het volgende:
Moet deze deal neit door de parlamenten van alle landen goedgekeurd worden?
En zo ja, dan is deze deal nog lang niet zeker dus.....
Nou dan snap ik het....quote:Op maandag 13 juli 2015 16:21 schreef Nielsch het volgende:
1) EU eist van Griekenland meer belasting op rederij-activiteiten, 2) Griekenland voert de hogere belastingen door, 3) rederijen verplaatsen hun activiteiten naar een ander EU-land met een gunstiger belastingklimaat, 4) Griekenland ontvangt door de vlucht minder belastinginkomsten, 5) de EU is boos dat Griekenland minder belastinginkomsten heeft en eist van Griekenland meer belasting op andere activiteiten, 6) repeat...
want?quote:Op maandag 13 juli 2015 16:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Voor mij als EU-burger is het ook prima.
Nu kan ik er volgende maand gewoon op vakantie. Wat ook goed is voor de burgers daar.quote:
dat had ook gekund met een echt goede deal voor de Grieken, een deal die echt zoden aan de dijk zet en waarmee we niet - zoals nu - de huidige misère weer een paar maanden / jaar verlengen.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Nu kan ik er volgende maand gewoon op vakantie. Wat ook goed is voor de burgers daar.
Dit is inderdaad weer volgens het 'extend and pretend'-principe.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
dat had ook gekund met een echt goede deal voor de Grieken, een deal die echt zoden aan de dijk zet en waarmee we niet - zoals nu - de huidige misère weer een paar maanden / jaar verlengen.
ja, daar heeft die gekke Varoufakis toch nog gelijk:quote:Op maandag 13 juli 2015 16:54 schreef robin007bond het volgende:
Ik vind dat allemaal echt heel dubieus gaan.
Ik las het ja. Hij heeft helemaal gelijk.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ja, daar heeft die gekke Varoufakis toch nog gelijk:
“So,” Varoufakis said, “What we have is a non-existent group that has the greatest power to determine the lives of Europeans. It’s not answerable to anyone, given it doesn’t exist in law; no minutes are kept; and it’s confidential. No citizen ever knows what is said within . . . These are decisions of almost life and death, and no member has to answer to anybody.”
Ik ben niet naief, best achterdochtig in deze kwesties. Maar ik laat me toch telkens weer verrassen door de schaamteloosheid waarmee de geldgoden hun overwinning op de democratie erin wrijven.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
Schauble is bankier, net als Lagarde, Draghi en elke ander politiek wezen in EU steunt het centralistische monetaire beleid. Ze zijn daar omdat ze voldoen aan de "geboorte criteria" en niet zijn wanneer ze de tegen de "familie" zijn.
Wel een beetje dom, of is het toch minachting, dat Schauble zo transparant is dat mogelijke kritiek (dat hij "Griekse bezittingen" daar wil beheren) daarop hem koud laat ?
Klopt helemaal.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
“So,” Varoufakis said, “What we have is a non-existent group that has the greatest power to determine the lives of Europeans. It’s not answerable to anyone, given it doesn’t exist in law; no minutes are kept; and it’s confidential. No citizen ever knows what is said within . . . These are decisions of almost life and death, and no member has to answer to anybody.”
Money talks, bullshit walks.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nu maar "hopen" voor den Dijs dat Mark z'n toezegging dat Nederland als hardliner niet moeilijk gaat doen over de Griekse deal, gestand kan doen. Kan Rutte dat als grootse overwinning meenemen naar den Haag.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:52 schreef SureD1 het volgende:
Zul je zien nu de TT veranderd is dat ze er keihard uitvliegen
Stubb ziet nog een hoop beren op de weg, gezien zijn doorstep voor de Europgroep (ze vergaderen gewoon door, en ze moeten de Dijs herkiezen)...
Alsof je per se arm moet zijn om solidair te zijn. Hij heeft al genoeg gestreden voor de bevolking daar.quote:Op maandag 13 juli 2015 17:00 schreef Strani het volgende:
Ondertussen zat Varoufakis wel fijn vakantie te vieren op een eiland. Niet erg solidair met de arme Grieken (als we onderstaande bron mogen geloven).
http://www.huffingtonpost(...)cbklnkithpmg00000001
Had jij liever gezien dat de Grieken de touwtjes in handen hadden?quote:Op maandag 13 juli 2015 16:58 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik las het ja. Hij heeft helemaal gelijk.
Ook goed hoe hij durft te zeggen dat het in de praktijk inderdaad Duitsland is die de touwtjes in handen heeft van de Eurogroep.
Hij is op vakantie in eigen land. Dat lijkt me toch alleen maar goed voor de economie.quote:Op maandag 13 juli 2015 17:00 schreef Strani het volgende:
Ondertussen zat Varoufakis wel fijn vakantie te vieren op een eiland. Niet erg solidair met de arme Grieken (als we onderstaande bron mogen geloven).
http://www.huffingtonpost(...)cbklnkithpmg00000001
Ik had liever gezien dat het land soevereiniteit heeft over eigen beleid.quote:Op maandag 13 juli 2015 17:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Had jij liever gezien dat de Grieken de touwtjes in handen hadden?
Tijdens de onderhandelingen heeft hij elke dag trouwens maar twee uurtjes geslapen. Ik kan me goed voorstellen dat je dan snakt naar vakantie.quote:Op maandag 13 juli 2015 17:01 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hij is op vakantie in eigen land. Dat lijkt me toch alleen maar goed voor de economie.
Onzin, hij heeft geen fuck gedaan aan corruptie en een ziek politiek systeem, hij heeft heel Europa tegen zich in het harnas gejaagd en gezorgd dat zo'n beetje iedereen van mening is dat Griekenland mag verzuipen.quote:Op maandag 13 juli 2015 17:00 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Alsof je per se arm moet zijn om solidair te zijn. Hij heeft al genoeg gestreden voor de bevolking daar.
Dat hadden ze, en dat is de reden waarom ze nu zo in de shit zitten.quote:Op maandag 13 juli 2015 17:02 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik had liever gezien dat het land soevereiniteit heeft over eigen beleid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |