Ja, ditquote:Op maandag 13 juli 2015 14:40 schreef Stormqueen het volgende:
Blijven duimen voor een jongen klinkt anders ook wel... apart
Noem jij je kind nou een fiasco?quote:Op maandag 13 juli 2015 14:35 schreef tharealmb het volgende:
jaa zeker spannend. Maar we wachten rustig afwe blijven duimen voor een jongen, maar een meisje is natuuurlijk zeker welkom! De roze gordijnen hadden we al gekocht (70% korting) dus met pech kost het fiasco ons 36 euro
Mijn vriendin is (denkt ze) toch meer een jongetjes-moeder. En de kans dat een jongen sportief is, is toch groter als dan bij een meid. (zijn beide van de extreme sports). Daarnaast komt mijn achternaam vrij weinig voor, dus die wil ik wel voortzettenquote:Op maandag 13 juli 2015 14:46 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ja, dit! Vanwaar die voorkeur tharealmb?
Ik had het over de al-gekochte-roze-gordijnenquote:
Als ik zo om mij heen kijk bij de jongens en meisjes in een gezin (bv bij mijn zus) dan is de meid in dit geval sportiever, bewegelijker, ruwer en zulks. Geslacht zegt helemaal niets over sportief of sportdrangquote:Op maandag 13 juli 2015 14:49 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Mijn vriendin is (denkt ze) toch meer een jongetjes-moeder. En de kans dat een jongen sportief is, is toch groter als dan bij een meid. (zijn beide van de extreme sports). Daarnaast komt mijn achternaam vrij weinig voor, dus die wil ik wel voortzettenMaar het is een lichte voorkeur, geen ramp
[..]
Ik had het over de al-gekochte-roze-gordijnen![]()
Gister trouwens programma gezien over geboren worden in India. Dan mag je toch blij zijn dat je hier bevallen mag
Opvoeding is ook wel belangrijk tochquote:Op maandag 13 juli 2015 14:49 schreef tharealmb het volgende:
Mijn vriendin is (denkt ze) toch meer een jongetjes-moeder. En de kans dat een jongen sportief is, is toch groter als dan bij een meid. (zijn beide van de extreme sports).
quote:Op maandag 13 juli 2015 14:54 schreef tharealmb het volgende:
maar uiteindelijk wil ik ze allemaal sparenwant beide lijkt me erg anders en erg leuk
genoeg zegelboekjes vol krijgen danquote:Op maandag 13 juli 2015 14:54 schreef tharealmb het volgende:
Nja bij mij thuis is dat anders(zus is absoluut niet sportief). Maar misschien is dat een oud stereotype ja.
Meisjes zijn inderdaad wel minder zeurderig kwa pijn en dergelijke valt me op (in mijn omgeving).
maar uiteindelijk wil ik ze allemaal sparenwant beide lijkt me erg anders en erg leuk
ja je hebt het ook niet voor het uitkiezenquote:Op maandag 13 juli 2015 14:58 schreef kazy het volgende:
[..]
En ik wilde ook typen dat je misschien wel een hartstikke sportieve dochter krijgt (of a-sportieve zoon![]()
)
OEH! FEESTJE TAART EN ZULKSquote:Op maandag 13 juli 2015 15:24 schreef Bloesem. het volgende:
Stippel, wat fijn dat 't zo is opgepakt!
Mignonne, wat een koddig bedje
Ik heb m'n propedeuse!!
Dit precies ja!quote:Op maandag 13 juli 2015 14:59 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
genoeg zegelboekjes vol krijgen dan![]()
Er is voor allebei wat te zeggen en een lichte voorkeur mag je altijd hebben hoor. Dat is iets gevoelsmatigs en daar kan niemand aan komen of wat aan veranderen.
Op het moment dat je 100% zeker weet wat het geslacht gaat worden maakt het geen drol meer uit en ga je toch maaarrrrrrr OHWWwwwwleuk
denken of je hartje veranderd er langzaam aan (als je er wat aan moet wennen)
ik denk een meisjequote:Op maandag 13 juli 2015 16:35 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wij hebben er ook voor gekozen om het niet te weten, dus ik heb me ook niet meer bezig gehouden met wat het misschien kan zijn. Niemand weet het en we komen er pas achter als hij of zij komt.
Omdat het overgrote deel van de mensen om ons heen zeker denkt te weten dat het een jongen is lijkt het me alleen daarom wel grappig als het toch gewoon een meisje blijkt
Het is veel minder een taboe als het niet je eerste kind is, geloof ik. Mijn vriend heeft al een zoon uit een eerdere relatie en het leek hem heel leuk om nu een dochter te krijgen. Vond iedereen heel normaal en begrijpelijk.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:31 schreef Malteser het volgende:
Er lijkt inderdaad een soort taboe op te rusten, dat heb ik in de familie ook gemerkt toen familielid aangaf een voorkeur te hebben. (Zij kregen overigens niet het geslacht van hun voorkeur en zijn er uiteraard gewoon dolgelukkig mee).
Grappig is dat he als mensen zeker denken te weten wat het wordtquote:Op maandag 13 juli 2015 16:35 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wij hebben er ook voor gekozen om het niet te weten, dus ik heb me ook niet meer bezig gehouden met wat het misschien kan zijn. Niemand weet het en we komen er pas achter als hij of zij komt.
Omdat het overgrote deel van de mensen om ons heen zeker denkt te weten dat het een jongen is lijkt het me alleen daarom wel grappig als het toch gewoon een meisje blijkt
Ja, en dan straks allemaal 'zie je wel, ik dacht het al!' Over iets waarbij de kans dat je het goed hebt 50% isquote:Op maandag 13 juli 2015 17:43 schreef kazy het volgende:
[..]
Grappig is dat he als mensen zeker denken te weten wat het wordt![]()
Ik denk dat ik het bij een evt. tweede ook niet wil weten, terwijl ik nu juist degene was die de nieuwsgierigheid niet kon bedwingen.
(+ ik ben nog steeds 'bang' dat ze het verkeerd hebben gezien op de echo; ik zag er echt he-le-maal niks inen mijn mond houden is niet mijn sterkste kant
)
Ja, nu je het zegt...quote:Op maandag 13 juli 2015 17:31 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Het is veel minder een taboe als het niet je eerste kind is, geloof ik. Mijn vriend heeft al een zoon uit een eerdere relatie en het leek hem heel leuk om nu een dochter te krijgen. Vond iedereen heel normaal en begrijpelijk.
(En toen bij de echo werd gezegd dat het een meisje werd, kwam er bij mijn vriend heel spontaan 'joepie' uit)
Hier denkt ook ruim 90% van de mensen een jongen. Wijzelf hebben geen idee. Mariposas voorspelde bij ons een meisje.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:35 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Dit helemaal. Ik moest ook best wel even wennen aan het andere toekomstbeeld. Kom zelf ook uit een meidengezin van 3. Ik zou ook nog heel graag willen ervaren hoe het is om een dochter te hebben. Al heb je daar nooit garantie in, maar de band die ik met mijn moeder heb, zeker nu met een zwangerschap, zou ik ook zo willen ervaren. Maar ik vind het ook wel heel tof dat ik een zoon (bijna heb!quote:Op maandag 13 juli 2015 18:21 schreef mignonne het volgende:
Dat taboe is er zekerdoodzonde eigk. Het slaat nergens op dat mensen dat niet hardop uit durven spreken omdat een ander het stom vindt of vindt dat je geen voorkeur mag hebben.
Je wilt uiteindelijk allemaal graag een kindje, en als t even kan eentje die gezond is. Maar voor jezelf heb je wel een bepaald beeld van hoe de toekomst er uit ziet met je gezin en dat is heel normaal. In wat voor huis woon je dan, heb je huisdieren enz en heb je dan een zoon of een dochter. Niets mis mee. Dat betekent over het algemeen niet dat je een kind van t andere geslacht spontaan weer terug zou proppen ofzo, gewoon dat het plaatje wat je had een beetje verandert.
Ik had persoonlijk een meidengezin wel leuk gevonden, maar ik krijg een zoon. Betekent niet dat ik daar niet blij mee ben of dat ik hem liever niet had gehad of wat dan ook. Het betekent vooral een aanpassing van t plaatje wat ik voor me had.
Hier hetzelfde. Ik had bij mijn zwangerschap een kleine voorkeur voor een jongen want ik kom echt uit een meisjesgezin.quote:Op maandag 13 juli 2015 18:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb een geweldige dochter, en de "stiekeme" wens dat de volgende een jongen is, een zoon lijkt mij ook zo tof! Maar met 2 meiden zou ik ook de koning te rijk zijn hoor
Was kleinschalig, want de mensen waren pas een paar dagen van tevoren uitgenodigd en veel konden er niet. Ook omdat het festivalseizoen is. Maar dat maakt helemaal niet uit verder, ik vond het al vermoeiend genoeg en superlief dat hij de moeite gedaan had. Veel mensen hebben aangegeven aankomende tijd nog even langs te komen. Ik hoop niet dat iedereen dat doet want ik zit hier wel even lekker in mijn cocon eigenlijk.quote:Op maandag 13 juli 2015 13:07 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Hoe was je babyshower?![]()
Niet gek om je nu zo vermoeid te voelen! Lekker bijkomen komende week
Zo'n pappa blije doos is wel een leuk idee! Wat dingetjes verzamelen voor in een pakketje.quote:Op maandag 13 juli 2015 13:26 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Oh, dat afzetten en uitrekken is hier vaste prik, vooral 's avonds.
Ja, dat is voor vaders wel lastiger ja. Misschien een fotosessie voor straks met jullie samen? Of iets waar hij straks wat aan heeft als de baby er is/iets ouder is? Fietsstoeltje? Stoere draagdoek?
Of een soort papa-blije-doos met wat dingen voor hem zelf en iets voor met de baby? Boekje voor aanstaande vaders of iets als dit: http://www.bol.com/nl/p/1(...)1761%26itm_role%3din
Leuk wiegje zeg, en dat voor die prijs!quote:Op maandag 13 juli 2015 14:05 schreef mignonne het volgende:
[..]
Kringloop! matrasje laat ik daar. Ik heb hier thuis een nieuwe liggen dus die gebruik ik liever.
In principe is ie gebruiksklaar maar ik wil hem graag lakken in mint of petrol of iets er tussenin
[ afbeelding ]
Super, van harte joh!quote:Op maandag 13 juli 2015 15:24 schreef Bloesem. het volgende:
Ik heb m'n propedeuse!!
quote:Op maandag 13 juli 2015 14:27 schreef mignonne het volgende:
Skoap thanks voor de verftip! dat is idd de kleur zo'n beetje die ik bedoel.
wauw!!! gefeliciteerdquote:Op maandag 13 juli 2015 15:24 schreef Bloesem. het volgende:
Ik heb m'n propedeuse!!
OMG, daar ga ik al.... Ik heb dus geen waslijn. En geen droger. Ik heb wasrekjes... #nukomthetnooitmeergoedquote:Op maandag 13 juli 2015 19:34 schreef LuDann het volgende:
Ik denk dat ze niet verder komt dan je huiskamer hoor. Hoewel ik ook anders heb gehoord, laatst van iemand die wilde controleren hoe hoog de waslijn was.![]()
Mijn tip: je kunt vragen om iemand die niet rookt als je dat belangrijk vindt. Heb je nog bijzondere eisen in verband met je verleden? Dan zou je erover kunnen nadenken daar vast wat over te zeggen.
dat laatste lijkt me inderdaad wel een belangrijke, want de kraamzorg controleert bijvoorbeeld dagelijks je hechtingen. Maar goed, meestal vragen ze wel naar dat soort zaken. Ik heb me toen ook niet speciaal voorbereid, eigenlijk kwam alles via de vragenlijst wel ter sprake. Maar als je wil dat bepaalde zaken wel of juist niet op een bepaalde manier gebeuren zou ik dat zeker kenbaar makenquote:Op maandag 13 juli 2015 19:34 schreef LuDann het volgende:
Ik denk dat ze niet verder komt dan je huiskamer hoor. Hoewel ik ook anders heb gehoord, laatst van iemand die wilde controleren hoe hoog de waslijn was.![]()
Mijn tip: je kunt vragen om iemand die niet rookt als je dat belangrijk vindt. Heb je nog bijzondere eisen in verband met je verleden? Dan zou je erover kunnen nadenken daar vast wat over te zeggen.
Ja, klopt... dus ik dacht dat het ook compleet verspreid mocht zijn, binnen die gehele periode.quote:Op maandag 13 juli 2015 20:13 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Je mag het gebruiken tot ze 8 jaar oud zijn toch?
Hm, weet ik ook niet eigenlijk.quote:Op maandag 13 juli 2015 20:19 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Ja, klopt... dus ik dacht dat het ook compleet verspreid mocht zijn, binnen die gehele periode.
Maar buurvrouw zegt dus anders. Ze zegt overigens ook dat als je het niet opmaakt in die 2 jaar, de "rest" van het verloftegoed vervalt, zou dus betekenen dat je het ook niet over meerdere periodes kan verdelen. Ik dacht het helder te hebben, maar toen snapte ik het niet zo goed meer...
Ik denk dat dit wel een uitzonderlijk geval was, een verloskundige die ook kraamverzorgster was en om die titel te mogen blijven dragen moest ze 2 keer per jaar bij iemand de kraamzorg doen. Ik vermoed dat ze daarom nogal hoge eisen had.quote:Op maandag 13 juli 2015 20:02 schreef gestreeptestoel het volgende:
Hoogte vd waslijn? Anders mogen ze Arbo technisch de was niet ophangen?![]()
Ik weet niet of het inmiddels aangepast is, maar ik kreeg tijdens mijn zwangerschapsverlof inderdaad fulltime doorbetaald (ik had 16 uur ouderschapsverlof en een contract voor 40 uur).quote:Op maandag 13 juli 2015 20:11 schreef JantinaGr het volgende:
Stel dat ik 130 weken ouderschapsverlof opneemt a 8 uur, dan ben ik dus 2,5 jaar onderweg... stel dat ik weer zwanger raak in die periode en met zwangerschapsverlof ga, zou ik dan ook echt weer de oorspronkelijke 40 arbeidsuren betaalt krijgen voor die periode? En heeft die 18 maanden "sociale zekerheid" hier nog wat mee van doen?
stopcontact afgeschermd ja?!quote:Op maandag 13 juli 2015 21:55 schreef gestreeptestoel het volgende:
Dat hoeven ze niet te zien hoor! Althans hier zijn ze nooit op de babykamer geweest.
Bij de buren wel, maar ik heb t vermoeden dat dat een reden had... Maarja ze kunnen hier gerust de babykamer bekijken, maar dat is nu 1 grote opslagplaats![]()
Vorige keer vroeg ze me wel dingen als: Je hebt kruiken? Bedje? Dekens? Badje? Etc etc. Stopcontacten afgeschermd? Evt box?
Daar had ik vorige week ook heel erg last van met dat warme weer ja. En nu ook nog best strakke sneakers. Ik hoop ook dat het niet blijvend is.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 07:14 schreef LuDann het volgende:
Blegh, ik kan mijn schoenen niet meer aan. Hoop dat mijn voeten niet blijvend gegroeid zijn.
Op slippers de bus in naar de Gyn dan maar. Lekker in plassen stampen onderweg.
Ik vind dat dus onwijs moeilijk, want ik heb geen idee wat ik zelf ga willen na de bevalling.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 08:09 schreef Zomerzon01 het volgende:
[..]
Daar had ik vorige week ook heel erg last van met dat warme weer ja. En nu ook nog best strakke sneakers. Ik hoop ook dat het niet blijvend is.
Al is dat wel een uitstekende smoes om een hele nieuwe schoenen garderobe aan te schaffen. ☺
Over bezoek tijdens en na de bevalling moet ik met manlief ook nog even een gesprek aan gaan. Tijdens de bevalling zijn we met zijn 2 en, maar na de bevalling wil manlief zo snel mogelijk iedereen bellen en op bezoek hebben. Want "trotse papa". Maar ik moet het "uitgeputte mama" even iets duidelijker maken denk ik.
Verder alles hier nog rustig. Wat vaker harde buiken maar nog niks serieus. Nu wel echt alles in de babykamer klaar. Wiegje opgemaakt en klaar bij ons op de slaapkamer. Tas ingepakt en maxi cosi met base staat al in de auto. Dus nu echt lekker cocoonen en relaxen thuis.
Ik heb na mn bevalling allemaal nieuwe schoenen mogen kopenquote:Op dinsdag 14 juli 2015 07:14 schreef LuDann het volgende:
Blegh, ik kan mijn schoenen niet meer aan. Hoop dat mijn voeten niet blijvend gegroeid zijn.
Op slippers de bus in naar de Gyn dan maar. Lekker in plassen stampen onderweg.
nee, en je hoeft nu ook nog niet te kiezen. Op het moment zelf beslissen is vroeg genoeg. Maak dat kenbaar aan je achterban en er is niets aan de handquote:Op dinsdag 14 juli 2015 08:14 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik vind dat dus onwijs moeilijk, want ik heb geen idee wat ik zelf ga willen na de bevalling.
Ik kan me voorstellen dat ik trots mijn kindje wil showen; maar ik kan me net zo goed voorstellen dat ik even rust met z'n 3en wil.. Ligt dat aan mij?
Je mag het verdelen over zes delen geloof ik maar dacht dat je het binnen een jaar (pin me er niet op vast) dat je het eerste deel hebt in laten gaan de rest van de delen ook ingediend moet hebben. Anders komt het te vervallen. Je kan dus niet zeggen ik doe nu 6 weken en als mijn kind twee is weer eens een paar periodes.quote:Op maandag 13 juli 2015 20:19 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Ja, klopt... dus ik dacht dat het ook compleet verspreid mocht zijn, binnen die gehele periode.
Maar buurvrouw zegt dus anders. Ze zegt overigens ook dat als je het niet opmaakt in die 2 jaar, de "rest" van het verloftegoed vervalt, zou dus betekenen dat je het ook niet over meerdere periodes kan verdelen. Ik dacht het helder te hebben, maar toen snapte ik het niet zo goed meer...
Klopt, wil ik niequote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:02 schreef danic het volgende:
Zeg Mignonne, je staat niet in het lijstje zie ik. Wat is je UD?
Nee hoor hoef je nog niet nu aan te schaffen. Veel mensen halen het pas in de kraamweek ook. Als je voldoende (min 500 ml) flesvoeding geeft is K niet nodig, D moet altijd, ook bij flesvoeding.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:53 schreef kazy het volgende:
Spannend LB, succes bij de echo!
Wekenwissels voor Sillie en Mignonne!
@Mignonne (cq wie het weet): die vitamine d en k is als je bv gaat geven toch? Dat heb ik helemaal nog niet aangeschaft.. is dat handig om toch nog even te doen?(Had het laatst ook ergens gevraagd en daar kreeg ik te horen dat het niet hoefde.)
Geen flauw idee hoe dat zit met het ouderschapsverlof. Ik neem vooralsnog alleen het betaalde gedeelte op (mits het wordt goedgekeurd, want dat kan pas als er een baby is.) Ik moet alleen even uitzoeken of ik aansluitend minder uren mag werken, want dat ben ik wel aan het overwegen. Dan heb ik die onbetaalde uren ook niet meer nodig gok ik.
Ooh en volgens mij hoorde ik gisteravond ook de mysterieuze knak (die een paar anderen laatst ook hadden)Ik sliep echt bijna. Voelde ineens wat gedraai en daarna *knak*. Echt maf!
Tenzij je een Jokie handdoek wil dusquote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nee hoor hoef je nog niet nu aan te schaffen. Veel mensen halen het pas in de kraamweek ook. Als je voldoende (min 500 ml) flesvoeding geeft is K niet nodig, D moet altijd, ook bij flesvoeding.
Ik heb het gewoon gekocht omdat mijn druiven een Efteling handdoek wilden en die kreeg je bij besteding van 25 e. Dus vooruit maar alvast K en D gekocht en een badspulletje
lolquote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:19 schreef silliegirl het volgende:
Migonne; jij weet alles! Heb jij wel is gehoord van een prik om je baby binnen te houden?![]()
Er probeerde hier iemand ons een excursie met de bus aan te smeren; daar heb ik helemaal geen zin in, dus gaan we niet doen, maar toen maakte de verkoper er van dat ik het niet aandurf want zwanger. Toen kreeg ik de tip om zo'n prik te halen "that will make the baby stay in your belly during the trip".
Whut?
Ik geloof ook niet dat er iemand iets in me gaat injecteren nee.. alsof je dat wil ook als zwangere. Je wil de ziekenhuizen hier ook niet zien trouwens..quote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
lolja laten we dat soort fratsen doen xD
Nee there's no such thing. Je hebt wel weeënremmers voor als de baby te vroeg geboren dreigt te worden, maar dat heeft geen toegevoegd nut als je nog geen weeën hebt.![]()
In sommige landen worden wel bepaalde middelen gegeven "om de baarmoeder sterker te maken", progesteron, vaak onder merknaam duphaston. In NL gebruiken we dat niet vanwege obsoleet maar goed.
Geen idee wat deze beste man wil, ik zou hem een kameel aanbieden en aan het zwembad gaan hangen
Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik vorig jaar al geboekt hebquote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:34 schreef SaskiaR het volgende:
Dat jij op vakantie durft te gaan naar zulke landen als je zwanger bent... sowieso ben ik een beetje een schijterd wat reizen betreft, dus ik ben sowieso nog nooit in een niet-westers land geweest. Maar als je zwanger bent zou ik het al helemaal niet doen. Dapper hoor!
Wow, dat woord zie je zelden gebruikt wordenquote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
lolja laten we dat soort fratsen doen xD
Nee there's no such thing. Je hebt wel weeënremmers voor als de baby te vroeg geboren dreigt te worden, maar dat heeft geen toegevoegd nut als je nog geen weeën hebt.![]()
In sommige landen worden wel bepaalde middelen gegeven "om de baarmoeder sterker te maken", progesteron, vaak onder merknaam duphaston. In NL gebruiken we dat niet vanwege obsoleet maar goed.
Geen idee wat deze beste man wil, ik zou hem een kameel aanbieden en aan het zwembad gaan hangen
En t is nog wel zo'n mooi woord ♡quote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Wow, dat woord zie je zelden gebruikt worden
Thanks! Leuk klusje voor man in de kraamweek dusquote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nee hoor hoef je nog niet nu aan te schaffen. Veel mensen halen het pas in de kraamweek ook. Als je voldoende (min 500 ml) flesvoeding geeft is K niet nodig, D moet altijd, ook bij flesvoeding.
Ik heb het gewoon gekocht omdat mijn druiven een Efteling handdoek wilden en die kreeg je bij besteding van 25 e. Dus vooruit maar alvast K en D gekocht en een badspulletje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:56 schreef kazy het volgende:
[..]
Thanks! Leuk klusje voor man in de kraamweek dus
Net de vk op visite gehad hier voor controle en alles was nog primaScheelt toch weer!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Iedereen moet gewoon doen waar ze zich fijn bij voelt en daar gewoon het programma op aanpassen. Ik ben met 20 weken gewoon gaan skieen, met 26 weken met de hele familie op zo'n all inclusive vakantie in Turkije geweest, en vorige week met 35 weken een lang weekend naar de Veluwe. De Veluwe was daarvan het zwaarste waarbij ik het minste heb gezien/gedaanquote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:58 schreef Mineola het volgende:
Sillie, zo exotisch zit je toch niet?! Egypte of Turkije of zoiets toch?
Je hoeft het echt niet bij de Veluwe te houden omdat je toevallig zwanger bent. Gewoon van tevoren jezelf inlezen in de do's en don't's en hygiënemaatregelen hoog in het vaandel houden. Maar dat daar let je ook op de Veluwe wel op neem ik aan.
En verder duim ik voor een knipper voor LB!
Kazy, je spoiler! Dat klinkt voorspoedig joh!
Yes!!!!!! Wat een opluchtingquote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:20 schreef LadyBlack het volgende:
Knipperend boontje![]()
![]()
![]()
De verpleegkundige was verbaasd dat de afspraak al zo vroeg was gepland, want nog niet eens 6 weken, maar dit was wel heel goed nieuws zei ze. Over 2 weken mogen we weer komen, en ondertussen ons ook aanmelden bij de verloskundigenpraktijk
Ik ben zo blijik zit ook echt al weer heel hoog op mn wolk, kan er niks aan doen
Samen met mn mentos en crackertjes tegen de misselijkheid, dat dan weer wel![]()
Ik zie er (al 2 jaar ongeveer) zo uit als toen ik 20wk zwanger was van Equote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:32 schreef Crumpette het volgende:
Ik wil buikfotos van LB en mignonne en Razz
Yay LB en Kazy!!!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:19 schreef FlyingFish het volgende:
Iedereen moet gewoon doen waar ze zich fijn bij voelt en daar gewoon het programma op aanpassen. Ik ben met 20 weken gewoon gaan skieen, met 26 weken met de hele familie op zo'n all inclusive vakantie in Turkije geweest, en vorige week met 35 weken een lang weekend naar de Veluwe. De Veluwe was daarvan het zwaarste waarbij ik het minste heb gezien/gedaan
Yes, met 8,5 week een knipperend boontje gezien & gehoord en ik vind het zo rot dat ik voor anderen nu dat gevoel triggerquote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:29 schreef LadyBlack het volgende:
Ah Fuchsia, jouw verhaal speelt wel door mn hoofd hoor... jij had ook al een hartje gezien toch?
Klinkt zalig! Haha, zoiets durf ik met mn wilde vakantieavonturen dan weer niet echt aan, omdat ik de vorige keer te vroeg beviel. Het gaat nergens over maar ik durf echt niks meer te plannen na 35 weken ongeveer. Net of je in 5 minuten bevalt en ze nergens ziekenhuizen hebbenquote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:29 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Yay LB en Kazy!!!
We gaan volgende week nog 3 dagen weg (ben dan 38 weken), maar wel in een luxe B&B op minder dan 2 uur rijden van ons huis. Dus als er iets begint zijn we zo weer thuis
LB wat fijn!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:19 schreef FlyingFish het volgende:
Iedereen moet gewoon doen waar ze zich fijn bij voelt en daar gewoon het programma op aanpassen.
Ik houd helemaal niet van schoenen kopen, ben juist blij dat ik er nu een paar heb voor verschillende gelegenheden.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 08:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik heb na mn bevalling allemaal nieuwe schoenen mogen kopen(positieve benadering)
De gewrichtjesknak bedoel je? Jeuj voor het strippen en de 2 cm.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:53 schreef kazy het volgende:
Ooh en volgens mij hoorde ik gisteravond ook de mysterieuze knak (die een paar anderen laatst ook hadden)Ik sliep echt bijna. Voelde ineens wat gedraai en daarna *knak*. Echt maf!
Oh, wat fijn!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:20 schreef LadyBlack het volgende:
Knipperend boontje![]()
![]()
![]()
De verpleegkundige was verbaasd dat de afspraak al zo vroeg was gepland, want nog niet eens 6 weken, maar dit was wel heel goed nieuws zei ze. Over 2 weken mogen we weer komen, en ondertussen ons ook aanmelden bij de verloskundigenpraktijk
Ik ben zo blijik zit ook echt al weer heel hoog op mn wolk, kan er niks aan doen
Samen met mn mentos en crackertjes tegen de misselijkheid, dat dan weer wel![]()
Ik was ook heel graag nog op vakantie gegaan. We zijn nu 2 jaar achtereen thuisgebleven, vorig jaar was ik druk met mijn bachelorscriptie en dit jaar hebben we het geld niet (en B_N wil zijn vrije dagen na de bevalling opnemen). Nu mag ik eigenlijk helemaal niet zeuren natuurlijk want met trouwen + baby is het jaar al druk genoeg maar ik mis het wel.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:31 schreef Jagärtrut het volgende:
yay voor LB!
Ik zou heel graag op vakantie gaan nu. Ik denk dat het er niet meer in zit voor de baby er is. Volgend jaar gaan we waarschijnlijk een rondje NL vakantie doen, de duutser heeft nog helemaal niet zoveel van NL gezien!
Waarom bel je je vk niet even om het te laten controleren? Het is toch veel fijner om gerust gesteld te worden?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:35 schreef Cassandra87 het volgende:
Sillie wat zit jij in een zwangerenparadijsGeniet ervan, al die goede zorgen!
Kazy al twee cm
Knipper voor LB
Ik lees echt bij vlagen mee en onthoud nog minder, excuus
Gisteren mini echt de hele dag niet gevoeld, ben ik niet gewend, want normaal 3-4 momenten per dag feest. Kroop mentaal ook helemaal in een dip daardoor. Ook met rust nemen, en porren geen beweging. 'savonds nog even methartje geluisterd (hij kwam thuis, met de vraag wil je gelijk luisteren?? Nee ga eerst maar lekker eten en je ding doen, als t hartje is gestopt, is ie straks ook nog gestopt. Die nuchterheid ook
)
Hartje deed t prima, wel op een hele rare plek, rechtsondering, net iets boven mijn lies. Het is geen krummel van 5 cm meer dus dat kan gewoon niet lekker liggen zo laag en opgekruld![]()
Later in bed toch nog twee schopjes/tikjes gekregen, en vandaag is hij iets gedraaid, want ik voel nu met enige regelmaat zachte plopjes net boven mijn schaambeen.
Ik vind dat bewegen veel gezelliger dan dat ie me zo laat schrikken..
Ik hoor volgens hun pas vanaf 28 weken structureel wat te voelen, tot die tijd kan het voorkomen dat ik een dag minder of zelfs niets voel. Enige wat zij doen is het hartje luisteren, en dat kunnen we zelf ook.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:47 schreef LuDann het volgende:
[..]
Waarom bel je je vk niet even om het te laten controleren? Het is toch veel fijner om gerust gesteld te worden?
Hmm oke, hier houden ze zich daar niet zo strikt aan. Als je je zorgen maakt mag je altijd bellen en dan maken ze een echo. Ik hoop dat je beeb snel weer lekker volop gaat gymmen!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:48 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ik hoor volgens hun pas vanaf 28 weken structureel wat te voelen, tot die tijd kan het voorkomen dat ik een dag minder of zelfs niets voel. Enige wat zij doen is het hartje luisteren, en dat kunnen we zelf ook.
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:20 schreef LadyBlack het volgende:
Knipperend boontje![]()
![]()
![]()
Dat dacht ik dus ook, maar dat hoeft pas vanaf 38 weken zei ze. Tis een beetje onregelmatig zo, ik heb al periodes gehad dat ik elke week een afspraak had. Misschien is dat anders in het ziekenhuis (ik kom alleen daar, jij alleen bij de vk toch?)quote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:55 schreef SaskiaR het volgende:
Moet je niet sowieso elke week komen na de 36 weken? Ik wel tenminste. Of ga je nog wel naar de vk?
Ah, dan werkt dat gewoon anders daar.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:59 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik krijg sowieso geen echo's Ludann, daar hebben ze iemand voor, die is er alleen op maandag (ja gisteren was maandag) maar als t hartje klopt, zit t goed. Krijg met 30 en 36 weken nog een groeiecho bij wijze van proef.
Nou is ie lekker druk, en is soms aan t synchroontrappelen. Krijg een schopje boven mijn rechterlies en een tik onder mijn linkerborst. Of ik heb een hele lenige baby in split
En sinds zondag ben ik officieel veranderd in melkkoeMaar goed, alles werkt, zullen we maar zeggen.
Yeah voor de sticker en al bijna 37 wekenWat gaat dat hard!!
uhuh, ga zo weerquote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:02 schreef LuDann het volgende:
Misschien is dat anders in het ziekenhuis (ik kom alleen daar, jij alleen bij de vk toch?)
Ja die knak inderdaad! Het klonk ook echt alsof iemand zijn knie ofzo knaktequote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:44 schreef LuDann het volgende:
[..]
De gewrichtjesknak bedoel je? Jeuj voor het strippen en de 2 cm.
[..]
Ik was ook heel graag nog op vakantie gegaan. We zijn nu 2 jaar achtereen thuisgebleven, vorig jaar was ik druk met mijn bachelorscriptie en dit jaar hebben we het geld niet (en B_N wil zijn vrije dagen na de bevalling opnemen). Nu mag ik eigenlijk helemaal niet zeuren natuurlijk want met trouwen + baby is het jaar al druk genoeg maar ik mis het wel.![]()
Ik wil vooral heel graag naar Azië, lekker backpacken. Maar dat zit er de komende jaren niet in natuurlijk.
Hier precies hetzelfde ja. Ik geloof het ook wel, als ik me zorgen maak kan ik altijd bellen natuurlijk. Bedankt voor de jompel.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:02 schreef Fuente het volgende:
Hier zegt de ene gyn na 36 weken elke week op controle, de volgende gyn deed er weel vrolijk 2 weken tussen. Er zit echt zo geen lijn in hier.
Maar fijn Ludann dat je bijna op de 37 weken bent
En LB wat fijn
Succes!quote:
Aangeven dat je een roker/niet roker voorkeur geeft (of geen voorkeur hebt)quote:Op maandag 13 juli 2015 19:31 schreef Malteser het volgende:
Aaaah, kraamzorg belde net en ze komt morgenavond hier voor de intake.
*stress*
Hellup! Nu als een gek gordijnen wassen, plinten afstoffen, babykamer afmaken, bed verschonen, onkruid tussen de oprittegels uithalen, voegen schrobben, was vouwen en strijken, bakjes van de afhaalchinees verstoppen, fruit kopen voor op de schaal, enz...
Dit komt nooit meer goed natuurlijk
*stress*
Zonder dollen: Ik heb wat vragen en zij ongetwijfeld ook maar iemand nog de gouden tip? Wat moet ik echt niet vergeten te vragen/vertellen?
Grappig, van de knak. Ik heb het hier (nog) niet gehoord, maar ik voel het wel als de baby met de voetjes langs mijn buikwand glijdt.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:06 schreef kazy het volgende:
LB wat fijn
@Cassandra: misschien volgende keer toch maar de vk even bellen? Beter een keer te vaak dan te weinig bellen. Daar zijn ze voorWel fijn dat je het hartje zelf hebt kunnen horen.
Hier begint het besef ineens te komen van "oh shit het kan nu echt snel gaan". Net dus nog maar even een wasje aangeslingerd en het bed verschoond
[..]
Ja die knak inderdaad! Het klonk ook echt alsof iemand zijn knie ofzo knakte
En backpacken met baby in de draagzak?![]()
Wij zijn dit jaar nog naar Lanzarote geweest. Ik was toen rond de 25 weken. Ging prima, alleem had ik ontzettende pijn in mijn rug in het vliegtuig. Ik zou zelf dus niet meer snel gaan vliegen als ik nog eens zwanger raak en dan weer last krijg op die plek.
Ik 'vrees' dat het voor ons volgend jaar ook gewoon een rustige vakantie in de buurt (als in NL, Duitsland of België) wordt. Ach, we hebben er al wat verre reizen op zitten dus ik mag niet klagen. Misschien ook eerst even zien wat voor kindje we krijgen. Met de een zul je wat makkelijker kunnen reizen dan met de ander gok ik.
@wekelijks naar de vk: ik mocht week 37 "overslaan" met de controles, omdat alles zo goed ging (en met de instructie dat ik moest bellen als er wat was natuurlijk). Daarna werd het wekelijks, hoewel het in principe vanaf 37 weken wekelijks is hier.
Bij mij klopte het wat je zegt! Science, bitchquote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:14 schreef Razztwizzle het volgende:
Op 4 augustus hebben we de eerste echo alvoor m'n gevoel moest ik de vorige keer eeuwen wachten en nu gaat het heel snel!
Ook was ik bij A constant koud en nu heb ik het steeds heet. Het wordt vast een jongetje
Oeh, dan krijg ik ook een meisje!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:19 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Bij mij klopte het wat je zegt! Science, bitch
LB wat goed, gefeliciteerd! Ook een jochie voor jullie hoor
Ik mag niet op de 2e verdieping in ons gewone bed bevallen (teveel trappen, geen warm water daar, de kamer is heel laag dus het kan niet op pootjes, en de vk kan er niet omheen lopen). Dus ik heb een bed geleend van vrienden om op de 1e verdieping neer te zetten. Maar dat moet ik dan wel nu vast uitklappen en opmaken, en niet pas als de weeën beginnen...quote:
Mijn vriend en ik denken allebei van wel inderdaad!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:19 schreef Spees_Eend het volgende:
LB wat goed, gefeliciteerd! Ook een jochie voor jullie hoor
Fijn dat je een alternatief hebtquote:Op dinsdag 14 juli 2015 15:28 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ik mag niet op de 2e verdieping in ons gewone bed bevallen (teveel trappen, geen warm water daar, de kamer is heel laag dus het kan niet op pootjes, en de vk kan er niet omheen lopen). Dus ik heb een bed geleend van vrienden om op de 1e verdieping neer te zetten. Maar dat moet ik dan wel nu vast uitklappen en opmaken, en niet pas als de weeën beginnen...
En vanaf de 37 wekenmag ik thuis bevallen, dus hupsakee met het bed
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 15:51 schreef Daui het volgende:
Fijn dat je een alternatief hebt. Uitklappen en ga maar klaarliggen
Wat staat er nog op je to do lijstje?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 15:56 schreef SaskiaR het volgende:
[..]Ik heb nog veel te veel te doen voordat de baby
mag komen!
Wow niet eens een artikel maar een heus boek. Moet je dan ook de hele tijd onderhandelingen voeren met de personen van wie je onderzoeksresultaten gebruikt?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 16:18 schreef SaskiaR het volgende:
Nouja, ik ben wetenschapper, en ik probeer nog het manuscript van mijn nieuwe boek af te maken. Als de baby er is gaat dat voorlopig niet lukken. En ik ben nu al 6 jaar ermee bezig, dus het moet nu echt maar eens af.
Ja het rommelt nu wel al de hele dag, maar geen weeën nogquote:Op dinsdag 14 juli 2015 17:30 schreef Mariposas het volgende:
Kazy al 2cm en gestript! Voel je inmiddels al wat? Hier strippen ze vanaf 41 weken omdat dat icm de 1e poging het meest effectief is.
(...)
Hier vandaag een beetje de laatste loodjes blues. Overdag kan ik nauwelijks plassen, 's nachts plas ik dus echt bizarre hoeveelheden. En weer vanaf 5 uur wakker met krampen. Verder nog diverse kleine tegenslagen vandaag waarmee ik jullie niet zal vervelen. Ik had toen al besloten om een winterslaap te houden net zolang tot de baby zich aandient, maar dat werkt helaas niet.
Controle bij de vk oke, blaasontsteking heb ik in elk geval niet. Dus dat veroorzaakt niet die harde buiken de hele dag door en menstruatiepijn-achting gevoel. Fysiek gaat het prima op de kleine ongemakken na maar ik verveel me en ik wil een baby.![]()
Uhm. Ze sturen je dan door naar het ziekenhuis voor een CTG en eventueel een echo.... Je kan de VK altijd bellen als je je zorgen maakt ook bij minder voelen voor 28 weken. En aangezien wij dezelfde VK hebben weet ik het in dit geval 100% zekerquote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:59 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik krijg sowieso geen echo's Ludann, daar hebben ze iemand voor, die is er alleen op maandag (ja gisteren was maandag) maar als t hartje klopt, zit t goed. Krijg met 30 en 36 weken nog een groeiecho bij wijze van proef.
Nou is ie lekker druk, en is soms aan t synchroontrappelen. Krijg een schopje boven mijn rechterlies en een tik onder mijn linkerborst. Of ik heb een hele lenige baby in split
Ze zullen je niet gelijk doorsturen natuurlijk maar je mag ze altijd bellen! En het was ook een antwoord op je echo enkel op maandag.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 18:41 schreef Cassandra87 het volgende:
Oooh dat was t antwoord dat ik vorige keer kreeg, met 22 weken. Met 25 weken nog eens gevraagd, toen zei ze dat ze t hartje zouden luisteren als ik mij druk maakte, vandaar dat ik dacht, dat kan ik zelf ook.
Maar hopelijk heeft hij niet veel van die rustige dagen
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 16:36 schreef SaskiaR het volgende:
Hey, dit is precies wat ik nodig heb!
[ afbeelding ]
misschien niet duidelijk maar ik had het ook over de standaard onderzoeken en mogelijkheden hoorquote:Op dinsdag 14 juli 2015 18:51 schreef Skoap het volgende:
[..]
Ze zullen je niet gelijk doorsturen natuurlijk maar je mag ze altijd bellen! En het was ook een antwoord op je echo enkel op maandag.
Ze zijn echt altijd super vriendelijk (tenminste dat is mijn ervaring) als je belt dat je je zorgen maakt!
Hej wat leuk! In L.eiden? Ik ben ook tijdens mijn zwangerschap gepomoveerd (en afgestudeerd van mijn tweede studie). Had eindelijk genoeg motivatie om t echt af te maken ofzoquote:Op dinsdag 14 juli 2015 16:29 schreef SaskiaR het volgende:
Nee, ik doe Romeinse geschiedenis, dus ik gebruik vooral teksten en andere bronnen van meer dan 2000 jaar oud. Die lui protesteren niet meer
Maar je moet natuurlijk wel zorgen dat je alle debatten van andere wetenschappers goed begrijpt en opschrijft, anders krijg je het verwijt dat je iemand anders verkeerd geciteerd hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
Nouja, ik heb nu even geen academische baan, ben hard op zoek. Maar mijn (2e) boek eindelijk afmaken zal daarbij vast helpenquote:Op dinsdag 14 juli 2015 19:57 schreef kwakz0r het volgende:
Hej wat leuk! In L.eiden? Ik ben ook tijdens mijn zwangerschap gepomoveerd (en afgestudeerd van mijn tweede studie). Had eindelijk genoeg motivatie om t echt af te maken ofzo![]()
Helemaal bevalklaar!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 19:44 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Best een productieve dag vandaag: vaatwasser uit- en ingeruimd, wc's schoongemaakt, keuken opgeruimd, plantje en kattenbrokken gehaald, oprit geharkt, kamer opgeruimd, woonkamer gestofzuigd, eten gekookt en dat weer opgeruimd. Nu wel beetje lui..
En nog even een baby'tje op bezoek gehad. Eigenlijk precies even oud als die van ons (zelfde UD), maar al vier weken uit de buik! Echt liefEn bizar dat er een baby van ongeveer hetzelfde formaat in mij zit!
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:02 schreef Cassandra87 het volgende:
Woon je ook in Almere Sicilia?
Zal volgende keer wat eerder aan de bel trekken
Ik ben ook heel benieuwd. Maar de buikomtrek is nu 3x gemeten (20,31,37wk) en was telkens volgens termijn of een dagje achter. De VK's voelen ook steeds een heel gemiddeld baby'tje en mijn buik is ook wel bescheiden/normaal. Dus een 9-ponder zie ik er echt niet uitkomenquote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:08 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Helemaal bevalklaar!![]()
Ik scheelde 2 dagen met een collega, maar die heeft al bijna 2 weken haar baby. Vind dat maar raar!
Sowieso vind ik het nog steeds gek dat er nu een voldragen baby in mijn buik zit. Formaat ben ik heel nieuwsgierig naar omdat ik nooit schattingen of echo's tussendoor heb gehad.
"Nu wel beetje lui" zegt ze danquote:Op dinsdag 14 juli 2015 19:44 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Best een productieve dag vandaag: vaatwasser uit- en ingeruimd, wc's schoongemaakt, keuken opgeruimd, plantje en kattenbrokken gehaald, oprit geharkt, kamer opgeruimd, woonkamer gestofzuigd, eten gekookt en dat weer opgeruimd. Nu wel beetje lui..
En nog even een baby'tje op bezoek gehad. Eigenlijk precies even oud als die van ons (zelfde UD), maar al vier weken uit de buik! Echt liefEn bizar dat er een baby van ongeveer hetzelfde formaat in mij zit!
Hoera nog een Leiden-boks! Ik mag me ook alumna noemenquote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:07 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Nouja, ik heb nu even geen academische baan, ben hard op zoek. Maar mijn (2e) boek eindelijk afmaken zal daarbij vast helpenIk ben wel gepromoveerd in L.eiden ja
en ik kom er nog vaak in de bieb.
Maar jij hebt tenminste een nuttig beroepquote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:24 schreef mignonne het volgende:
Hoera nog een Leiden-boks! Ik mag me ook alumna noemenalleen niet gepromoveerd helaasch
verschil moet er zijn...
Nee nog nietquote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:30 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Maar jij hebt tenminste een nuttig beroep![]()
Ben je al afgestudeerd nu? Gefeliciteerd!!
Prachtigquote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:58 schreef Estrys het volgende:
'O ik denk dat moet je er gewoon uit zeiken'over het vruchtwater bij een keizersnede
xD ik vroeg me laatst hardop af waarom ik zo weinig plas terwijl ik veel drink en toen zei een collega "ja maar wat je drinkt wordt toch ook omgezet in vruchtwater!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:58 schreef Estrys het volgende:
'O ik denk dat moet je er gewoon uit zeiken'over het vruchtwater bij een keizersnede
wat beperk je je dan ontzettendquote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:17 schreef SaskiaR het volgende:
Ach ja, ik ben totaal geen avontuunlijke reiziger. als ik de taal niet spreek (een beetje) vind ik het al eng. Dus zelfs Oost-Europa ben ik nog nooit geweest... Maar er zijn gelukkig in west- en zuid-Europa nog genoeg mooie dingen te zien!
Klopt, maarja, er is in west en zuid-Europa ook zoveel moois te zien! En met Portugese familie gaan we daar sowieso eens per jaar heen, dus heb je dan minder vakantie over voor andere dingen.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:14 schreef MaJo het volgende:
wat beperk je je dan ontzettendin Oost-Europa kun je ook gewoon terecht met Engels, en die landen zijn fantastisch! Ik neem aan dat je ook niet alle talen van West- en Zuid-Europa spreekt?
echt er gaat een wereld voor je open als je je niet laat beperken door obstakels die helemaal niet bestaan
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:13 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
xD ik vroeg me laatst hardop af waarom ik zo weinig plas terwijl ik veel drink en toen zei een collega "ja maar wat je drinkt wordt toch ook omgezet in vruchtwater!". Whut
.
oh dat absoluut! Maar als ik zelf moet kiezen ga ik toch voor Oost-Europa denk ikquote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:17 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Klopt, maarja, er is in west en zuid-Europa ook zoveel moois te zien! En met Portugese familie gaan we daar sowieso eens per jaar heen, dus heb je dan minder vakantie over voor andere dingen.
Overigens kan ik me wel enigszins redden in Frans, Italiaans, Portugees en Spaans, terwijl andere talen me echt compleet vreemd zijn.
Serieus, 3 kwartier en die ouders gaan maar even vragen of er al nieuws is. 'Duurt nu al zo lang'quote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:20 schreef mignonne het volgende:
[..]ahja wat mensen allemaal niet denken...
ze krijgt een gentle sectio. Ben benieuwd.
eerder zei je dat je het eng vindt als je de taal niet spreektquote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:28 schreef SaskiaR het volgende:
Niet durft is wat teveel gezegd hoor, ik zou heus wel gaan als ik de kans kreeg (volgend jaar een bruiloft in Polen bijvoorbeeld).
En idd de meeste Spanjaarden die ik heb gesproken kenden geen Engels
haha ach ja als je nagaat hoe die vorige bevalling is gegaan dan kan ik me best voorstellen dat het voor iedereen spannend is.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:29 schreef Estrys het volgende:
[..]
Serieus, 3 kwartier en die ouders gaan maar even vragen of er al nieuws is. 'Duurt nu al zo lang'
Een geplande keizersnede gaat vrij vlot hoorquote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:32 schreef Estrys het volgende:
Nou ja na drie kwartier bij de receptie gaan vragen. Je zit niet bij de Chinees op je bestelling te wachten
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:42 schreef Estrys het volgende:
Zat wel te denken dat ik mag hopen dat ik geen keizersnede hoef. Ik denk dat ik dan of alleen moet of iemand anders moet zoeken om mijn hand vast te houden. De kans dat de mijne overeind blijft op een OK acht ik echt nihil.
Ik denk dat ik zou zeggen: blijf maar op de gang. Dat kan ik er echt niet bij hebben. Die 100 % flauwval garantie. Hij stoot ook meestal zijn hoofd of iets ergens tegenaan.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:44 schreef mignonne het volgende:
[..]och ja idd zeg
nouja er is genoeg personeel aanwezig om hem eventjes opzij te tillen als t nodig is hoor
+1quote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:48 schreef Bloesem. het volgende:
Ik zat alsnog gewoon te huilen hoor bij Barbie
"Kijknou
wat
een
kleine
bahabyhyy
"
Wat fijn zeg!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:51 schreef mousemicky het volgende:
Even tussendoor, maar: VERLOF![]()
![]()
![]()
En bij J. kwam ik met exact deze termijn in het ziekenhuis terecht. Ik voel me nu prima, dus ik ga sowieso langer zwanger zijn dan bij J.
Yay! Op alle fronten! Ik was heel benieuwd hoe je dat moment zou belevenquote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:51 schreef mousemicky het volgende:
![]()
![]()
En bij J. kwam ik met exact deze termijn in het ziekenhuis terecht. Ik voel me nu prima, dus ik ga sowieso langer zwanger zijn dan bij J.
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:48 schreef Bloesem. het volgende:
"Kijknou
wat
een
kleine
bahabyhyy
"
Bijzondere mijlpaal!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:51 schreef mousemicky het volgende:
![]()
![]()
Ik heb t gemist, wiequote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:43 schreef mignonne het volgende:
[..]
Yesh. Bij een van de liefste gyns die ze daar rijk zijn. Vind ik
wat een goede berichtenquote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:51 schreef mousemicky het volgende:
![]()
![]()
Ik ook hoor... " awh kijk die handjes, weet je nog schat, dat had S ook..." *jank"quote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:48 schreef Bloesem. het volgende:
"Kijknou
wat
een
kleine
bahabyhyy
"
De diploma-uitreiking was idd een goede afleiding. Ik mocht voor de volle zaal wat zeggen over de studenten waar ik coach van ben, en stond daar natuurlijk met zweethandjes. Maar, ik heb mn praatje gedaan, niemand voor lul gezet en leuk afscheid genomen van 'mijn' studenten.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:54 schreef Mineola het volgende:
[..]
Yay! Op alle fronten! Ik was heel benieuwd hoe je dat moment zou belevengenoeg afleiding? Je had diplomauitreiking toch?
Check.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:48 schreef Bloesem. het volgende:
"Kijknou
wat
een
kleine
bahabyhyy
"
Wat houdt dat in? En ik dacht eigenlijk dat ze niks zou voelen maar soms lag ze toch iets van een (zo leek het) pijnlijk gevoel weg te ademen. Vertel vertel?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:20 schreef mignonne het volgende:
[..]ahja wat mensen allemaal niet denken...
ze krijgt een gentle sectio. Ben benieuwd.
Definitie verschilt nogal per ziekenhuis. Ideaal gezien kijkt moeder mee met de geboorte en krijgt ze baby direct op de borst zoals bij een vaginale geboorte. Baby gaat daar ook niet meer weg maar blijft bloot op bloot bij moeder, ook op de uitslaapkamer. En daar wordt het gezin ook niet gescheiden dus ideaal gezien blijft vader er bij op de uitslaapkamer.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:20 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Wat houdt dat in? En ik dacht eigenlijk dat ze niks zou voelen maar soms lag ze toch iets van een (zo leek het) pijnlijk gevoel weg te ademen. Vertel vertel?
Die van mij laat dus nu z'n mening al duidelijk "horen".quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:50 schreef mignonne het volgende:
meisjes die minder schoppen? Das voor t eerst dat ik het hoor. Komt wel goed hoor, baby's verschillen gewoon. De mijne is ook niet zo vreselijk druk
Ja? Ik hoor het heel veel! 'Beweegt ie veel? Ja, dan is het een jongen hoor, zeker weten'.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:50 schreef mignonne het volgende:
meisjes die minder schoppen? Das voor t eerst dat ik het hoor. Komt wel goed hoor, baby's verschillen gewoon. De mijne is ook niet zo vreselijk druk
maar jij weet niet wat je krijgt toch? Mensen hangen dan al snel van alles aan dingetjes op om het geslacht te radenquote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:58 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ja? Ik hoor het heel veel! 'Beweegt ie veel? Ja, dan is het een jongen hoor, zeker weten'.
Ohja dat had mijn oudste ookquote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:58 schreef LadyBlack het volgende:
Mijn dochter kreeg elke middag rond 15:00 de hik
Verder nooit pijnlijke schoppen gehad, daar ben ik haar best dankbaar voor
Nee, wij weten het niet. En inderdaad, de vorm van mijn buik, de grootte, de streep. Wijst allemaal op een jongen zeggen zequote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:04 schreef mignonne het volgende:
[..]
maar jij weet niet wat je krijgt toch? Mensen hangen dan al snel van alles aan dingetjes op om het geslacht te raden![]()
Ik heb zelf iig niet de indruk dat meisjes minder bewegen dan jongens. Niet vanuit mijn eigen N=1 (of 3 eigk) ervaring. Maar ook niet vanuit de praktijk. Als iemand belt met minder leven voelen dan vraag ik ook niet of het toevallig een meisje is ofzo
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:50 schreef mignonne het volgende:
Welke bedoel je dan? Want ik zie bij Ikea alleen te kleine maatjes? Moet toch 100x135 zijn, of heb ik het mis?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:05 schreef kazy het volgende:
@Jantina: bij Ikea zijn de ledikantdekentjes niet zo duur. Je hebt alleen wel beperkte keuze, maar qua prijs is het heel goed te doen. Molton heb ik bij zo'n grote babystore gekocht. Inderdaad ook stretch.
Bij mij was dr Van H...quote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:58 schreef mignonne het volgende:
[..]
volgens mij dezelfde als die jouw sectio heeft gedaan, dacht ik? dr K.
Ah!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:30 schreef mignonne het volgende:
[..]
Definitie verschilt nogal per ziekenhuis. Ideaal gezien kijkt moeder mee met de geboorte en krijgt ze baby direct op de borst zoals bij een vaginale geboorte. Baby gaat daar ook niet meer weg maar blijft bloot op bloot bij moeder, ook op de uitslaapkamer. En daar wordt het gezin ook niet gescheiden dus ideaal gezien blijft vader er bij op de uitslaapkamer.
En qua pijn mja, druk kun je niet wegnemen. Dus er wordt geen pijn gevoeld maar wel druk. En er wordt echt heel behoorlijk gedrukt en getrokken bij een keizersnede. Vrouwen kunnen het daar benauwd van krijgen en dat ook een beetje weg moeten puffen enzo. Niet leuk maar hoort er een beetje bij.
Ik heb 1 keer een keizersnede gezien van iemand bij wie de ruggenprik niet pakte, dan lig je er niet meer zo puffend bij zeg maardie is uiteindelijk onder algehele narcose gegaan. Ze stoppen dan overigens al na een klein sneetje in de huid hoor, stel je er geen extreme horror bij voor
Dat ligt aan de grootte van je ledikant, dat zijn geen vaste afmetingen. Wij hebben een groot ledikant gekocht waar onze hoeslakens niet in paste bijvoorbeeld, dus daar was m'n schoonzusje blij meequote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:15 schreef JantinaGr het volgende:
[..]Komt wel goed. Maar ben enorm ongeduldig
[..]
Welke bedoel je dan? Want ik zie bij Ikea alleen te kleine maatjes? Moet toch 100x135 zijn, of heb ik het mis?
Het was exact zoals hier (MCL), alleen is Koen op de OK nagekeken door de kinderarts en dus 1 minuut bij me 'weg' geweest. Ik kon het wel zien.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:30 schreef mignonne het volgende:
[..]
Definitie verschilt nogal per ziekenhuis. Ideaal gezien kijkt moeder mee met de geboorte en krijgt ze baby direct op de borst zoals bij een vaginale geboorte. Baby gaat daar ook niet meer weg maar blijft bloot op bloot bij moeder, ook op de uitslaapkamer. En daar wordt het gezin ook niet gescheiden dus ideaal gezien blijft vader er bij op de uitslaapkamer.
Wij hebben een dubbele deken waar je een hoes om moet doen (van de prenatal) met hoesjes (van de ikea). Beide zijn idd 100x135. Vond ik veel handiger, want maar 1 deken nodig, en (dekbed/ deken) hoesjes nemen niet zo veel plek in in de wasmachine (en kun je vervangen als je ze zat bentquote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:15 schreef JantinaGr het volgende:
[..]Komt wel goed. Maar ben enorm ongeduldig
[..]
Welke bedoel je dan? Want ik zie bij Ikea alleen te kleine maatjes? Moet toch 100x135 zijn, of heb ik het mis?
Wij hebben een standaard maat ledikant: 60x120.quote:Op woensdag 15 juli 2015 07:43 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat ligt aan de grootte van je ledikant, dat zijn geen vaste afmetingen. Wij hebben een groot ledikant gekocht waar onze hoeslakens niet in paste bijvoorbeeld, dus daar was m'n schoonzusje blij meeis wel handig om even na te kijken wat voor afmeting je precies besteld hebt dus.
Wat maakt zo'n dubbele deken dan dat je er een hoes om moet doen? Ik merk dat ik er nog niet helemaal ben qua begrip babybed textiel.quote:Op woensdag 15 juli 2015 08:45 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Wij hebben een dubbele deken waar je een hoes om moet doen (van de prenatal) met hoesjes (van de ikea). Beide zijn idd 100x135. Vond ik veel handiger, want maar 1 deken nodig, en (dekbed/ deken) hoesjes nemen niet zo veel plek in in de wasmachine (en kun je vervangen als je ze zat bent). Vond ze bij Ikea ook niet duur. En ik ben gewoon ook slecht i bedden opmaken met lakentjes enzo, dus dit was ook gewoon praktisch
![]()
Ik meld het nog even: Bol.com. Lodger pakketje, bestaande uit deken, slaapzakje en romper. Alleen het slaapzakje is elders al 25,-, maar het hele pakket kost bij Bol 21,-.quote:Op woensdag 15 juli 2015 09:10 schreef mignonne het volgende:
Fleece kan ook van katoen zijn of zelfs van wol
Ja, een wiegdeken, maar die zijn kleiner. 75x100 toch. Dus die moet ik wel apart bij kopen. Tenminste, als ik grotere ledikantlakens koop...quote:Op woensdag 15 juli 2015 09:00 schreef mousemicky het volgende:
Voor de kinderwagen kun je ook een wiegdekentje gebruiken (en hoeslakentjes/ lakentjes, of een aankleedkussenhoes, past ook). Ik heb er 1 (gebreid door mijn mama), gebruikte daarnaast liever zo'n wrapper (wallaboo
) die ook in de maxi-cosi kon...
Kloptquote:Op woensdag 15 juli 2015 09:13 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Ja, een wiegdeken, maar die zijn kleiner. 75x100 toch. Dus die moet ik wel apart bij kopen. Tenminste, als ik grotere ledikantlakens koop...
FlyingFish, ik ga maar eens kijken of het kraambureau een uitzetlijst op hun website heeft staan, anders vrijdag even vragen... en hmm.. katoen, even opletten. Die van Jollein is in elk geval 100% katoen
Nou idd. Ik zie er ook het probleem verder niet van inquote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:12 schreef Loj het volgende:
Ik ben zelfs zwanger naar Nepal geweest.
Het enige andere wat ik heb gedaan was meteen de reisleider inlichten en hem de nummers gegeven van de verloskundige in Nederland. Maar het ging prima
quote:Op woensdag 15 juli 2015 09:39 schreef Mariposas het volgende:
Het matrasje van de Joolz is 75 cm lang, daar passen zowel wieghoeslakens (80 cm) als aankleedkussenhoezen (70 cm) om, ideaal!
IMA heb je ook toevallig het hema aankleedkussenhoes met sterren van de hema erin?![]()
Ik heb trouwens vannacht gedroomd dat je bevallen was maar jullie wilden nog steeds het geslacht niet weten.
Die heb ikquote:Op woensdag 15 juli 2015 09:39 schreef Mariposas het volgende:
IMA heb je ook toevallig het hema aankleedkussenhoes met sterren van de hema erin?![]()
Ik heb trouwens vannacht gedroomd dat je bevallen was maar jullie wilden nog steeds het geslacht niet weten.
Ik heb ook echt het gevoel dat dat hier ook kan gebeuren. Bedoel, de echo zei echt een jongetje (zagen het zelf ook), maar mijn gevoel houdt een slag om de arm naar een meisje, heel maf.quote:Op woensdag 15 juli 2015 09:42 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Die heb ik
Op de pufcursus hoorde ik over iemand die dacht ze een jongen kreeg, en na de geboorte meteen iedereen had geappt om te zeggen dat Jantje was geboren... pas na een half uur zag ze dat het toch een meisje was. Oeps!
Hahaha. Sorry :p iets met working titlequote:Op woensdag 15 juli 2015 10:12 schreef Mineola het volgende:
Hahaha, ik moest even nadenken waarom Frummeltje dat prettig zou vindenToen concludeerde ik dat je je tankini dan waarschijnlijk aan Frummeltje doorstuurt na de vakantie, omdat zij m mag lenen of zo.
En toen viel het kwartje hoor.
quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:19 schreef Mariposas het volgende:
Bij mij weinig twijfel over een jongen, het was overduidelijk te zien. Als het wel plots een meisje zou zijn, zou dat trouwens weinig consequenties hebben. Eem meisjesnaam hadden we altijd al en we hebben maar weinig typisch jongensachtige spullen.
Zo maar pasfoto's laten maken voor m'n nieuwe burgerlijke paspoort zonder stempels.Gelukkig zit m'n haar nu echt fantastisch, ik ga mijn dikke haar missen (en het niet hoeven schoonmaken van het doucheputje).
Ik word ook gek van de naam. Voor een meisje hebben we er tig die we leuk vinden en 2 die er echt uitspringen, maar voor een jongen komen we niet op één lijn.quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:32 schreef mignonne het volgende:
[..]gelukkig maar dat zo'n paspoortfoto een hele poos mee gaat dan
ik twijfel ook niet aan het geslacht. Heb het zelf nu 3 keer gezien en t is bevestigd, t is zeker weten een jongen. En och als t toch een meisje is dan maakt dat niet zoveel uit, namen hebben we wel voor een meisje.
Andersom zou wel een beetje een ramp zijn naam-technischna 24 weken (of eigk 6 jaar on and off) bakkelijen hebben we nog steeds geen naam
sad...
Jup das hier het probleem ook. B. heeft een hele grote familie en heeft tig neefjes en nichtjes die dan al namen hebben die ofwel exact hetzelfde zijn, ofwel er te veel naar onze mening op lijken.quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:39 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik word ook gek van de naam. Voor een meisje hebben we er tig die we leuk vinden en 2 die er echt uitspringen, maar voor een jongen komen we niet op één lijn.
Vriend noemt de baby nu al bij zijn favoriet, maar dat is een naam waar ik nogal twijfels bij heb. Andersom vindt vriend mijn favoriet weer niks. Echt, ellende.
De enige naam die we beiden tof vinden tot nu toe scheelt echter maar 1 letter met de naam van de neef van vriend (en ze zijn ook echt goede vrienden), dus dan krijg je dat weer.
Dat heb ik ook heel erg. We hebben nu wel een jongensnaam, maar daar moet nog een 2e en 3e bij en die weten we gewoon niet.quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:43 schreef mignonne het volgende:
En verder heb ik met heel veel namen gewoonweg geen klik. Prima namen verder hoor echt niets mis mee. Maar niet voor mijn kind, ofzoiets
Oh god ja, die associaties. Dat is hier ookquote:Op woensdag 15 juli 2015 10:43 schreef mignonne het volgende:
[..]
Jup das hier het probleem ook. B. heeft een hele grote familie en heeft tig neefjes en nichtjes die dan al namen hebben die ofwel exact hetzelfde zijn, ofwel er te veel naar onze mening op lijken.
B. heeft dan ook nog eens de irritante eigenschap dat hij óveral een associatie bij heeft. Die hij dan ook weer niet los kan laten.![]()
(Jens? Neh dan denk ik aan die enge papzak van een Robert Jensen. Ehm. Hm. Gideon dan? Ben je gek? Ga mn kind niet naar een aap noemen. Quoi?
oh. een Gibbon? Seriously?? het klinkt niet eens t zelfde. GNORK )
En verder heb ik met heel veel namen gewoonweg geen klik. Prima namen verder hoor echt niets mis mee. Maar niet voor mijn kind, ofzoiets.
Ik ben over 3 dagen uitgerekend en ik twijfel nog steeds.quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:32 schreef mignonne het volgende:
[..]gelukkig maar dat zo'n paspoortfoto een hele poos mee gaat dan
ik twijfel ook niet aan het geslacht. Heb het zelf nu 3 keer gezien en t is bevestigd, t is zeker weten een jongen. En och als t toch een meisje is dan maakt dat niet zoveel uit, namen hebben we wel voor een meisje.
Andersom zou wel een beetje een ramp zijn naam-technischna 24 weken (of eigk 6 jaar on and off) bakkelijen hebben we nog steeds geen naam
sad...
zeg, zo heet m'n Duutser!quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:48 schreef SaskiaR het volgende:
Hetzelfde hier... we willen een traditionale naam, zoals Catharina, Margaretha, Elizabeth enzo. Maar vooor meisjes klinken die gewoon veel mooier. Je gaat je zoon toch geen Martinus, Johannes of Petrus noemen.
Dat ja. Voor een jongen waren we er echt zó uit, in het begin al. Maar een meisjesnaam... pfff. Ik heb een aantal leuke in gedachte maar bij geen een echt het ''dat is 'em'' gevoel.quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:54 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik ben over 3 dagen uitgerekend en ik twijfel nog steeds.Nouja, niet dat ik nog wil veranderen, maar ik twijfel of we wel de juiste keuze hebben gemaakt. Het echte
is er nog steeds niet, maar ik houd me er maar aan vast dat iedereen zegt dat je je nooit meer een andere naam kan voorstellen als je kind eenmaal geboren is en definitief de naam heeft.
Ben ook wel een beetje bang dat familie van mijn man het vreemd gaat vinden dat het geen Joodse naam is....
Sorryquote:Op woensdag 15 juli 2015 11:00 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
zeg, zo heet m'n Duutser!
Die heeft trouwens een vriend waar ze echt gek gedaan hebben met de namen: Jeremias, Corbindian en Nikolodemus (precieze spelling van de laatste 2 wee ik niet). Echt, je kinderen dat aan doen vind ik wel heel sneu...
Ik ben een enorme spuit elf nuquote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:15 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Ik heb het precies andersomquote:Op woensdag 15 juli 2015 11:19 schreef pinquit het volgende:
Echt stom, bij een jongen is heel veel minder écht leuk. Namen, kleertjes, accessoires, kamertjes. Gelukkig zijn ze zelf wel heul leuk en een eitje om op te voeden
Weet ik eigenlijk niet. Maar hebben ze jou daar, gezien de kans dat het eerder komt, geen duidelijke instructies voor gegeven?quote:Op woensdag 15 juli 2015 11:29 schreef LuDann het volgende:
Vraagje: moet je gaan liggen als je water breekt terwijl de baby bibi ligt?
En nee, mijn water is niet gebroken, ik ben gewoon nieuwsgierig.
Ik had instructies die geldig waren voor de 37 weken grens, zeg maar. Maar zodra ik die over ben zal het in eerste instantie niet anders verlopen dan bij andere vrouwen (behalve dat ik dan niet te lang moet wachten met richting ziekenhuis gaan).quote:Op woensdag 15 juli 2015 11:31 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Weet ik eigenlijk niet. Maar hebben ze jou daar, gezien de kans dat het eerder komt, geen duidelijke instructies voor gegeven?
Nee, maar ik denk dat ze normaal met 37 weken een instructie geven als het nog niet diep genoeg ligt. Daarom dacht ik, als de kans bij jou aanwezig was dat het eerder zou komen, dan zou je ook eerder instructie moeten geven.quote:Op woensdag 15 juli 2015 11:35 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik had instructies die geldig waren voor de 37 weken grens, zeg maar. Maar zodra ik die over ben zal het in eerste instantie niet anders verlopen dan bij andere vrouwen (behalve dat ik dan niet te lang moet wachten met richting ziekenhuis gaan).
De gyn waar ik de laatste keer was heeft er niets over gezegd en ik ben het vergeten te vragen. Ik bel wel hoor, mocht zoiets gebeuren.
Stel je het helemaal uit? Ook geen shortlist?quote:Op woensdag 15 juli 2015 11:37 schreef Bloesem. het volgende:
Die namenLijkt me erg lastig. Ik stel dat nog even uit tot na de geboorte. Af en toe schiet er wel eens een binnen of hebben we 't erover, maar ik wil haar heel graag eerst ontmoeten
Tot nu toe was het advies altijd gaan liggen, maar ik vraag me af of dat nu anders is. Ze leek met haar gedachten elders en er was voor het eerst ook geen co-assistent bij de afspraak dus ze moest een aantal dingen zelf doen die ze anders uitbesteedt. Ik vermoed dat ze gewoon vergeten is er iets over te zeggen.quote:Op woensdag 15 juli 2015 11:38 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Nee, maar ik denk dat ze normaal met 37 weken een instructie geven als het nog niet diep genoeg ligt. Daarom dacht ik, als de kans bij jou aanwezig was dat het eerder zou komen, dan zou je ook eerder instructie moeten geven.
Hoop dat de uitslag goed is. Klinkt goed verder.quote:Op woensdag 15 juli 2015 11:34 schreef Fuente het volgende:
Net controle bij de gyn gehad. Mijn bloeddruk was wat verhoogd (130/90) dus urine ingeleverd en bloed geprikt. Bij afwijkingen word ik vanmiddag gebeld. Anders maandag terugkomen.
Verder gaat het goed, nog voldoende vruchtwater en de baby ligt mooi diep, nog niet helemaal ingedaald maar een goed eind op weg
Precies wat ik wilde vragen.quote:Op woensdag 15 juli 2015 11:39 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Stel je het helemaal uit? Ook geen shortlist?
Nee, eigenlijk nietquote:Op woensdag 15 juli 2015 11:39 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Stel je het helemaal uit? Ook geen shortlist?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |