abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154298469
2015

12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

4 augustus: SaskiaR
6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen) (fictieve 30e plek)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr (meisje)
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)
24 oktober: *** Natalie en steenz *** (meisje)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
14 november: ***Kuukske & JDude*** (jongen)
23 november: Bloesem

8 december: bloes85
31 december: sethiwe

2016

1 januari: hetzusjevan
4 januari: Xanteh
26 januari: Myrr

14 februari: Frummeltje86
25 februari: Sicilia

2 maart: L0t..
4 maart: LadyBlack

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Aanpassingen graag via dm!

[ Bericht 1% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 15-07-2015 10:47:36 ]
S. 2014
J. 2016
pi_154298486
Blijft dus nog spannend therealmb.

Mignonne gaaf bedje! O+
S. 2014
J. 2016
pi_154298521
spannend nog therealmb
Schudden voor gebruik
pi_154298698
Skoap thanks voor de verftip! dat is idd de kleur zo'n beetje die ik bedoel. O+
:)
pi_154298911
Gaaf Mignonne, het bedje wat je graag wilt voor een klein prijsje! Dat wordt vast heel mooi!

Therealmb, bij jullie dus nog even spannend wat nu het geslacht is. Fijn dat alles verder wel goed is!
pi_154298913
jaa zeker spannend. Maar we wachten rustig af :P we blijven duimen voor een jongen, maar een meisje is natuuurlijk zeker welkom! De roze gordijnen hadden we al gekocht (70% korting) dus met pech kost het fiasco ons 36 euro :P
  maandag 13 juli 2015 @ 14:40:36 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_154299001
Blijven duimen voor een jongen klinkt anders ook wel... apart :P
disclaimer
pi_154299116
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:40 schreef Stormqueen het volgende:
Blijven duimen voor een jongen klinkt anders ook wel... apart :P
Ja, dit :D ! Vanwaar die voorkeur tharealmb?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2015 14:46:24 ]
  maandag 13 juli 2015 @ 14:46:36 #9
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_154299130
Net als 'fiasco' :P. De verloskundige/echoscopiste kán het fout hebben natuurlijk en een meisje is helemaal zo erg nog niet hoor ;)

Tof bedje Mignonne! En ik kan uit eigen ervaring vertellen dat ; vintage blue' een prachtige kleur is O+
pi_154299131
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:35 schreef tharealmb het volgende:
jaa zeker spannend. Maar we wachten rustig af :P we blijven duimen voor een jongen, maar een meisje is natuuurlijk zeker welkom! De roze gordijnen hadden we al gekocht (70% korting) dus met pech kost het fiasco ons 36 euro :P
Noem jij je kind nou een fiasco? :{w ;)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_154299199
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:46 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ja, dit :D ! Vanwaar die voorkeur tharealmb?
Mijn vriendin is (denkt ze) toch meer een jongetjes-moeder. En de kans dat een jongen sportief is, is toch groter als dan bij een meid. (zijn beide van de extreme sports). Daarnaast komt mijn achternaam vrij weinig voor, dus die wil ik wel voortzetten ;) Maar het is een lichte voorkeur, geen ramp

quote:
12s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:46 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik had het over de al-gekochte-roze-gordijnen :9

Gister trouwens programma gezien over geboren worden in India. Dan mag je toch blij zijn dat je hier bevallen mag :')
pi_154299205
quote:
12s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:46 schreef Estrys het volgende:

[..]

niet een fiasco, maar Fiasco :9
Schudden voor gebruik
  maandag 13 juli 2015 @ 14:51:36 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_154299240
Sportiviteit is iets wat je zelf doorgeeft. Als jullie dat dus wel zijn, is de kans best groot dat jullie dochter dat oppikt. Heeft weinig met het geslacht te maken. Maar we zullen zien :+
disclaimer
pi_154299242
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:49 schreef tharealmb het volgende:

[..]

Mijn vriendin is (denkt ze) toch meer een jongetjes-moeder. En de kans dat een jongen sportief is, is toch groter als dan bij een meid. (zijn beide van de extreme sports). Daarnaast komt mijn achternaam vrij weinig voor, dus die wil ik wel voortzetten ;) Maar het is een lichte voorkeur, geen ramp

[..]

Ik had het over de al-gekochte-roze-gordijnen :9

Gister trouwens programma gezien over geboren worden in India. Dan mag je toch blij zijn dat je hier bevallen mag :')
Als ik zo om mij heen kijk bij de jongens en meisjes in een gezin (bv bij mijn zus) dan is de meid in dit geval sportiever, bewegelijker, ruwer en zulks. Geslacht zegt helemaal niets over sportief of sportdrang ;)
Schudden voor gebruik
pi_154299317
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:49 schreef tharealmb het volgende:

Mijn vriendin is (denkt ze) toch meer een jongetjes-moeder. En de kans dat een jongen sportief is, is toch groter als dan bij een meid. (zijn beide van de extreme sports).
Opvoeding is ook wel belangrijk toch :)
Wij doen allebei aan historisch zwaardvechten, dus de zwaardjes liggen hier al klaar. Of het nou een meisje of jongetje wordt :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_154299318
Nja bij mij thuis is dat anders :P (zus is absoluut niet sportief). Maar misschien is dat een oud stereotype ja.

Meisjes zijn inderdaad wel minder zeurderig kwa pijn en dergelijke valt me op (in mijn omgeving).

maar uiteindelijk wil ik ze allemaal sparen :9 want beide lijkt me erg anders en erg leuk
pi_154299397
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:54 schreef tharealmb het volgende:
maar uiteindelijk wil ik ze allemaal sparen :9 want beide lijkt me erg anders en erg leuk
:D

En ik wilde ook typen dat je misschien wel een hartstikke sportieve dochter krijgt (of a-sportieve zoon :P ;) )
pi_154299420
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:54 schreef tharealmb het volgende:
Nja bij mij thuis is dat anders :P (zus is absoluut niet sportief). Maar misschien is dat een oud stereotype ja.

Meisjes zijn inderdaad wel minder zeurderig kwa pijn en dergelijke valt me op (in mijn omgeving).

genoeg zegelboekjes vol krijgen dan ;)

Er is voor allebei wat te zeggen en een lichte voorkeur mag je altijd hebben hoor. Dat is iets gevoelsmatigs en daar kan niemand aan komen of wat aan veranderen.

Op het moment dat je 100% zeker weet wat het geslacht gaat worden maakt het geen drol meer uit en ga je toch maaarrrrrrr OHWWwwww O+ leuk O+ denken of je hartje veranderd er langzaam aan (als je er wat aan moet wennen) :*
Schudden voor gebruik
pi_154299433
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:58 schreef kazy het volgende:

[..]

:D

En ik wilde ook typen dat je misschien wel een hartstikke sportieve dochter krijgt (of a-sportieve zoon :P ;) )
ja je hebt het ook niet voor het uitkiezen :+ Maar ben ook beter met jongetjes dan meisjes met kleine kids. Maar het blijft afwachten wat je krijgt. Dat maakt het ook wel leuk ^O^

En ik had er ook direct vrede mee toen het een meisje zou zijn. Knopje gaat dan echt om. Maarja als ze dan opeens weer begint over een jongen.... 8)7
pi_154299590
Ik begrijp het wel. Hier ook een sterke voorkeur voor een jongen, altijd al gehad. Ben gewoon meer een jongens-moeder schat ik in, heb ook vooral mannelijke vrienden. En ik vind m'n neefjes leuker dan m'n nichtjes, ook al zijn ze veel drukker en luisteren ze slechter. Tuurlijk is een meisje net zo welkom, maar dat is dan toch even omschakelen in je hoofd. En bij ons heeft de echoscopist ook goed moeten zoeken waardoor ik nog niet zo overtuigd ben van zijn gelijk... Als er eerst met 90% zekerheid iets wordt gezegd en later is het misschien toch anders zou ik daar ook even van in de war zijn ook al ben je uiteindelijk met beide net zo blij.

We hebben hier zojuist nog wat laatste inkopen gedaan bij de Ikea (man is altijd vrij op maandag) en daar liep een vrouw met baby in doek. Daar wees m'n man me op en dat vond hij er toch wel heel fijn en handig uit zien O+
pi_154299656
Maar je vriendin is toch ook sportief? Waarom een eventuele dochter dan niet? Lijkt me inderdaad ook groot deel opvoeding.
pi_154300055
Stippel, wat fijn dat 't zo is opgepakt!

Mignonne, wat een koddig bedje O+

Ik heb m'n propedeuse!! *O*
pi_154300182
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 15:24 schreef Bloesem. het volgende:

OEH! FEESTJE TAART EN ZULKS *O*

gefeliciteerd! *O*
Schudden voor gebruik
pi_154300526
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:59 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

genoeg zegelboekjes vol krijgen dan ;)

Er is voor allebei wat te zeggen en een lichte voorkeur mag je altijd hebben hoor. Dat is iets gevoelsmatigs en daar kan niemand aan komen of wat aan veranderen.

Op het moment dat je 100% zeker weet wat het geslacht gaat worden maakt het geen drol meer uit en ga je toch maaarrrrrrr OHWWwwww O+ leuk O+ denken of je hartje veranderd er langzaam aan (als je er wat aan moet wennen) :*
Dit precies ja!
Hoewel ik toch het idee heb dat er een soort taboe op rust om te zeggen waar je voorkeur (in eerste instantie) naar uitgaat. Althans, dat merkte ik heel erg binnen mijn schoonfamilie (dus misschien ligt het aan hen :P) toen we bekend maakten dat we een kindje kregen en iedereen wilde weten wat wij zelf dachten van het geslacht (dat was nog voor de geslachtsecho). Blijkbaar is het enige wenselijke antwoord dan toch "maakt mij niet uit, als het maar gezond is" (wat het uiteindelijk natuurlijk ook gewoon is, want wat Stippel zegt uiteindelijk maakt het je toch geen drol meer uit O+ ).

@bloesem: gefeli met je propedeuse! *O*
pi_154302391
Er lijkt inderdaad een soort taboe op te rusten, dat heb ik in de familie ook gemerkt toen familielid aangaf een voorkeur te hebben. (Zij kregen overigens niet het geslacht van hun voorkeur en zijn er uiteraard gewoon dolgelukkig mee).

Nu is het zo dat ik me er NIETS bij kan voorstellen hoe het is om een voorkeur te hebben, simpelweg omdat ik geen voorkeur heb. Zelfs niet een klein beetje, ook niet stiekem, gewoon helemaal niet.

Wij weten niet wat het geslacht van Frummel is en zijn zo ongelooflijk gelukkig dat er een kindje van ons samen mag groeien in mijn buik. Dat klinkt klef en zoet misschien maar we zijn zo blij dat het ons gegund is! Komt deels door mijn voorgeschiedenis, deels door de miskramen, deels doordat we beide een gehandicapt gezinslid hebben.
En of Frummel nu een jongen of een meisje is, het is ons werkelijk om het even!
pi_154302548
Wij hebben er ook voor gekozen om het niet te weten, dus ik heb me ook niet meer bezig gehouden met wat het misschien kan zijn. Niemand weet het en we komen er pas achter als hij of zij komt.

Omdat het overgrote deel van de mensen om ons heen zeker denkt te weten dat het een jongen is lijkt het me alleen daarom wel grappig als het toch gewoon een meisje blijkt :D
  maandag 13 juli 2015 @ 16:54:09 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_154303142
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:35 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wij hebben er ook voor gekozen om het niet te weten, dus ik heb me ook niet meer bezig gehouden met wat het misschien kan zijn. Niemand weet het en we komen er pas achter als hij of zij komt.

Omdat het overgrote deel van de mensen om ons heen zeker denkt te weten dat het een jongen is lijkt het me alleen daarom wel grappig als het toch gewoon een meisje blijkt :D
ik denk een meisje :Y
disclaimer
pi_154304373
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:31 schreef Malteser het volgende:
Er lijkt inderdaad een soort taboe op te rusten, dat heb ik in de familie ook gemerkt toen familielid aangaf een voorkeur te hebben. (Zij kregen overigens niet het geslacht van hun voorkeur en zijn er uiteraard gewoon dolgelukkig mee).
Het is veel minder een taboe als het niet je eerste kind is, geloof ik. Mijn vriend heeft al een zoon uit een eerdere relatie en het leek hem heel leuk om nu een dochter te krijgen. Vond iedereen heel normaal en begrijpelijk.

(En toen bij de echo werd gezegd dat het een meisje werd, kwam er bij mijn vriend heel spontaan 'joepie' uit _O- )
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_154304658
quote:

Grappig is dat he als mensen zeker denken te weten wat het wordt :D

Ik denk dat ik het bij een evt. tweede ook niet wil weten, terwijl ik nu juist degene was die de nieuwsgierigheid niet kon bedwingen.

(+ ik ben nog steeds 'bang' dat ze het verkeerd hebben gezien op de echo; ik zag er echt he-le-maal niks in :') en mijn mond houden is niet mijn sterkste kant :X)
pi_154304749
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 17:43 schreef kazy het volgende:

[..]

Grappig is dat he als mensen zeker denken te weten wat het wordt :D

Ik denk dat ik het bij een evt. tweede ook niet wil weten, terwijl ik nu juist degene was die de nieuwsgierigheid niet kon bedwingen.

(+ ik ben nog steeds 'bang' dat ze het verkeerd hebben gezien op de echo; ik zag er echt he-le-maal niks in :') en mijn mond houden is niet mijn sterkste kant :X)
Ja, en dan straks allemaal 'zie je wel, ik dacht het al!' Over iets waarbij de kans dat je het goed hebt 50% is :+
pi_154304761
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:54 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik denk een meisje :Y
Ik noteer je op het korte lijstje :P
pi_154305012
Ik had in het begin ook een voorkeur voor een jongen. Maar dat was omdat ik zelf vroeger altijd graag een grote broer had gehad.
Toen we eenmaal wisten dat het een meisje was was dat natuurlijk meteen goed en ik zou voor nu niet anders willen O+
pi_154305320
quote:
2s.gif Op maandag 13 juli 2015 17:31 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Het is veel minder een taboe als het niet je eerste kind is, geloof ik. Mijn vriend heeft al een zoon uit een eerdere relatie en het leek hem heel leuk om nu een dochter te krijgen. Vond iedereen heel normaal en begrijpelijk.

(En toen bij de echo werd gezegd dat het een meisje werd, kwam er bij mijn vriend heel spontaan 'joepie' uit _O- )
Ja, nu je het zegt...

Jullie mooie I. O+
pi_154305356
quote:

Hier denkt ook ruim 90% van de mensen een jongen. Wijzelf hebben geen idee. Mariposas voorspelde bij ons een meisje.
September, dan komen we het te weten :).
pi_154305519
Dat taboe is er zeker :Y doodzonde eigk. Het slaat nergens op dat mensen dat niet hardop uit durven spreken omdat een ander het stom vindt of vindt dat je geen voorkeur mag hebben.

Je wilt uiteindelijk allemaal graag een kindje, en als t even kan eentje die gezond is. Maar voor jezelf heb je wel een bepaald beeld van hoe de toekomst er uit ziet met je gezin en dat is heel normaal. In wat voor huis woon je dan, heb je huisdieren enz en heb je dan een zoon of een dochter. Niets mis mee. Dat betekent over het algemeen niet dat je een kind van t andere geslacht spontaan weer terug zou proppen ofzo, gewoon dat het plaatje wat je had een beetje verandert.

Ik had persoonlijk een meidengezin wel leuk gevonden, maar ik krijg een zoon. Betekent niet dat ik daar niet blij mee ben of dat ik hem liever niet had gehad of wat dan ook. Het betekent vooral een aanpassing van t plaatje wat ik voor me had.
  maandag 13 juli 2015 @ 18:41:31 #36
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154306096
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 18:21 schreef mignonne het volgende:
Dat taboe is er zeker :Y doodzonde eigk. Het slaat nergens op dat mensen dat niet hardop uit durven spreken omdat een ander het stom vindt of vindt dat je geen voorkeur mag hebben.

Je wilt uiteindelijk allemaal graag een kindje, en als t even kan eentje die gezond is. Maar voor jezelf heb je wel een bepaald beeld van hoe de toekomst er uit ziet met je gezin en dat is heel normaal. In wat voor huis woon je dan, heb je huisdieren enz en heb je dan een zoon of een dochter. Niets mis mee. Dat betekent over het algemeen niet dat je een kind van t andere geslacht spontaan weer terug zou proppen ofzo, gewoon dat het plaatje wat je had een beetje verandert.

Ik had persoonlijk een meidengezin wel leuk gevonden, maar ik krijg een zoon. Betekent niet dat ik daar niet blij mee ben of dat ik hem liever niet had gehad of wat dan ook. Het betekent vooral een aanpassing van t plaatje wat ik voor me had.
Dit helemaal. Ik moest ook best wel even wennen aan het andere toekomstbeeld. Kom zelf ook uit een meidengezin van 3. Ik zou ook nog heel graag willen ervaren hoe het is om een dochter te hebben. Al heb je daar nooit garantie in, maar de band die ik met mijn moeder heb, zeker nu met een zwangerschap, zou ik ook zo willen ervaren. Maar ik vind het ook wel heel tof dat ik een zoon (bijna heb! O+ ) krijg en dat mijn moeder niet weet hoe het is om een zoon te hebben. ;)
'Als het maar gezond is' vind ik altijd zo'n dooddoener. Lijkt me evident dat dat voorop staat, net alsof ik teleurgestelder zou zijn geweest dat het een gezonde jongen was dan een meisje met allerlei aandoeningen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_154306487
Ik heb een geweldige dochter, en de "stiekeme" wens dat de volgende een jongen is, een zoon lijkt mij ook zo tof! Maar met 2 meiden zou ik ook de koning te rijk zijn hoor ;)
S. 2014
J. 2016
pi_154306984
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 18:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb een geweldige dochter, en de "stiekeme" wens dat de volgende een jongen is, een zoon lijkt mij ook zo tof! Maar met 2 meiden zou ik ook de koning te rijk zijn hoor ;)
Hier hetzelfde. Ik had bij mijn zwangerschap een kleine voorkeur voor een jongen want ik kom echt uit een meisjesgezin.
Toen Eva een meisje bleek was ik mijn voorkeur spontaan vergeten :D

Toch lijkt een jongen me nog steeds fantastisch!
E.
pi_154307014
Bij de eerste hoopte ik stiekem op een jongen. Puur omdat er maar 1 jongen in de familie zit. Beetje t mannelijke geslacht uitbreiden! Dat is gelukt.

En nu zei ik: Een meisje, want dan hebben we van allebei 1. Maar een jongen is veel praktischer, want daar hebben we alles al voor!

Veel mensen zien mij als jongens mama. 1 vriendin is er vol van overtuigd dat we n jongen krijgen, want ik zou mijn mond voorbij gepraat hebben..
  maandag 13 juli 2015 @ 19:28:01 #40
409579 LuDann
All the way
pi_154307922
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 13:07 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Hoe was je babyshower? :D

Niet gek om je nu zo vermoeid te voelen! Lekker bijkomen komende week :*
Was kleinschalig, want de mensen waren pas een paar dagen van tevoren uitgenodigd en veel konden er niet. Ook omdat het festivalseizoen is. Maar dat maakt helemaal niet uit verder, ik vond het al vermoeiend genoeg en superlief dat hij de moeite gedaan had. Veel mensen hebben aangegeven aankomende tijd nog even langs te komen. Ik hoop niet dat iedereen dat doet want ik zit hier wel even lekker in mijn cocon eigenlijk. :P

quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 13:26 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Oh, dat afzetten en uitrekken is hier vaste prik, vooral 's avonds.

Ja, dat is voor vaders wel lastiger ja. Misschien een fotosessie voor straks met jullie samen? Of iets waar hij straks wat aan heeft als de baby er is/iets ouder is? Fietsstoeltje? Stoere draagdoek?
Of een soort papa-blije-doos met wat dingen voor hem zelf en iets voor met de baby? Boekje voor aanstaande vaders of iets als dit: http://www.bol.com/nl/p/1(...)1761%26itm_role%3din
Zo'n pappa blije doos is wel een leuk idee! Wat dingetjes verzamelen voor in een pakketje. :Y Dank je wel voor het meedenken.

quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:05 schreef mignonne het volgende:

[..]

Kringloop! matrasje laat ik daar. Ik heb hier thuis een nieuwe liggen dus die gebruik ik liever.

In principe is ie gebruiksklaar maar ik wil hem graag lakken in mint of petrol of iets er tussenin :Y)

[ afbeelding ]
Leuk wiegje zeg, en dat voor die prijs!
quote:

Super, van harte joh! *O*
pi_154308054
Aaaah, kraamzorg belde net en ze komt morgenavond hier voor de intake.

*stress*
Hellup! Nu als een gek gordijnen wassen, plinten afstoffen, babykamer afmaken, bed verschonen, onkruid tussen de oprittegels uithalen, voegen schrobben, was vouwen en strijken, bakjes van de afhaalchinees verstoppen, fruit kopen voor op de schaal, enz...
Dit komt nooit meer goed natuurlijk :'(
*stress*

Zonder dollen: Ik heb wat vragen en zij ongetwijfeld ook maar iemand nog de gouden tip? Wat moet ik echt niet vergeten te vragen/vertellen?
  maandag 13 juli 2015 @ 19:34:28 #42
409579 LuDann
All the way
pi_154308171
Ik denk dat ze niet verder komt dan je huiskamer hoor. Hoewel ik ook anders heb gehoord, laatst van iemand die wilde controleren hoe hoog de waslijn was. :?

Mijn tip: je kunt vragen om iemand die niet rookt als je dat belangrijk vindt. Heb je nog bijzondere eisen in verband met je verleden? Dan zou je erover kunnen nadenken daar vast wat over te zeggen.
pi_154308202
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:27 schreef mignonne het volgende:
Skoap thanks voor de verftip! dat is idd de kleur zo'n beetje die ik bedoel. O+
*O* hij zit hier op de muur van Luc zijn nieuwe kamer. Ik vind het echt een fanatische kleur O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_154308262
quote:

wauw!!! gefeliciteerd *O*
pi_154308310
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 19:34 schreef LuDann het volgende:
Ik denk dat ze niet verder komt dan je huiskamer hoor. Hoewel ik ook anders heb gehoord, laatst van iemand die wilde controleren hoe hoog de waslijn was. :?

Mijn tip: je kunt vragen om iemand die niet rookt als je dat belangrijk vindt. Heb je nog bijzondere eisen in verband met je verleden? Dan zou je erover kunnen nadenken daar vast wat over te zeggen.
OMG, daar ga ik al.... Ik heb dus geen waslijn. En geen droger. Ik heb wasrekjes... #nukomthetnooitmeergoed

Rondom mijn verleden liggen er wat vragen klaar inderdaad en daarom wil man er ook bij zijn.
pi_154308318
Dank jullie wel :* zooo blij en opgelucht <3
  maandag 13 juli 2015 @ 19:39:56 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_154308357
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 19:34 schreef LuDann het volgende:

dat laatste lijkt me inderdaad wel een belangrijke, want de kraamzorg controleert bijvoorbeeld dagelijks je hechtingen. Maar goed, meestal vragen ze wel naar dat soort zaken. Ik heb me toen ook niet speciaal voorbereid, eigenlijk kwam alles via de vragenlijst wel ter sprake. Maar als je wil dat bepaalde zaken wel of juist niet op een bepaalde manier gebeuren zou ik dat zeker kenbaar maken :)
disclaimer
pi_154308646
Ze vragen inderdaad wel of je bepaalde wensen hebt en noemen ook wel voorbeelden van waar aan je kunt denken (andere kinderen, huisdieren, was bijhouden?). Verder vroeg ze van een aantal dingen of die er zouden zijn (warm en koud water, een badje op hoogte, nog wat huishoudelijke dingen, weet het niet precies meer).
Maar al die praktische zaken, dat komt altijd wel goed denk ik. Belangrijkste is of er dingen zijn waar je je niet goed bij zou voelen of tegenop ziet, maar die heb je sowieso wel scherp.
pi_154309100
Hier komt ze vrijdag. Dan zijn alle dakpannen nog vh dak waarschijnlijk :+

Hoogte vd waslijn? Anders mogen ze Arbo technisch de was niet ophangen? _O-

Bloesem gefeliciteerd!
pi_154309140
Ze kijken ook of je wel plintentrapjes in huis hebt.
pi_154309373
Hier vrijdag kraamzorg, maar ook geen idee wat te verwachten eigenlijk. Wel de boel een beetje aan kant maken, ja. :P Maar de plinten :{w

Ik moet nog wat vragen aan HR stellen, maar misschien dat iemand het hier ook (deels) weet??

Als je 8 uur ouderschapsverlof opneemt o.b.v. 40 uur, dus 130 weken... mag je deze 130 weken dan ook daadwerkelijk opmaken? Mijn buurvrouw had het laatst over een maximum van 2 jaar, ongeacht het aantal uren dat je opneemt. Maar ik zie dit nergens terug als wettelijke bepaling. Ik heb geen CAO overigens.

Ik begreep dat je in principe wel een bepaalde periode moet vastleggen voor het verlof. Is het slim om dan gewoon in eerste instantie de volledige periode vast te leggen? Tussentijds wijzigen mag, in overleg, las ik ergens. Dus dan dat doen, mocht ik in de toekomst minder verlof willen opnemen / weer iets meer willen werken bijvoorbeeld.

(Deze vraag stel ik niet aan HR, maar ben wel benieuwd of ik het echt bij het rechte eind heb)
Stel dat ik 130 weken ouderschapsverlof opneemt a 8 uur, dan ben ik dus 2,5 jaar onderweg... stel dat ik weer zwanger raak in die periode en met zwangerschapsverlof ga, zou ik dan ook echt weer de oorspronkelijke 40 arbeidsuren betaalt krijgen voor die periode? En heeft die 18 maanden "sociale zekerheid" hier nog wat mee van doen?
pi_154309451
Je mag het gebruiken tot ze 8 jaar oud zijn toch?
pi_154309648
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 20:13 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Je mag het gebruiken tot ze 8 jaar oud zijn toch?
Ja, klopt... dus ik dacht dat het ook compleet verspreid mocht zijn, binnen die gehele periode.
Maar buurvrouw zegt dus anders. Ze zegt overigens ook dat als je het niet opmaakt in die 2 jaar, de "rest" van het verloftegoed vervalt, zou dus betekenen dat je het ook niet over meerdere periodes kan verdelen. Ik dacht het helder te hebben, maar toen snapte ik het niet zo goed meer...
pi_154309699
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 20:19 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Ja, klopt... dus ik dacht dat het ook compleet verspreid mocht zijn, binnen die gehele periode.
Maar buurvrouw zegt dus anders. Ze zegt overigens ook dat als je het niet opmaakt in die 2 jaar, de "rest" van het verloftegoed vervalt, zou dus betekenen dat je het ook niet over meerdere periodes kan verdelen. Ik dacht het helder te hebben, maar toen snapte ik het niet zo goed meer...
Hm, weet ik ook niet eigenlijk.
  maandag 13 juli 2015 @ 20:31:51 #55
409579 LuDann
All the way
pi_154310097
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 20:02 schreef gestreeptestoel het volgende:

Hoogte vd waslijn? Anders mogen ze Arbo technisch de was niet ophangen? _O-

Ik denk dat dit wel een uitzonderlijk geval was, een verloskundige die ook kraamverzorgster was en om die titel te mogen blijven dragen moest ze 2 keer per jaar bij iemand de kraamzorg doen. Ik vermoed dat ze daarom nogal hoge eisen had.
pi_154310707
Geslacht: bij de oudste werd er de hele tijd gegokt tot we het geslacht hoorden met 20wk. Nu weten we het niet en ook helemaal geen gegok! We hebben zelf geen idee en anderen ook niet geloof ik. Ik hoor wel vaak dat het tegenwoordig uitzonderlijk is om het niet te weten (ook van de vk), maar fok is in dat opzicht geen goed referentiekader geloof ik, toch een behoorlijk aantal mensen dat het niet weet nu.

Kraamzorg: hier een nieuw bureau maar telefonische intake want tweede kind. Prima... Heb binnenkort ergens een belafspraak staan. Nav de vorige keer heb ik wel wat voorkeuren. Zo wil ik graag iemand die redelijk streng voor ons is en ook ons verzorgt, ipv vooral de nadruk op ons leren hoe we met een baby omgaan. De vorige was lief hoor, maar we liepen nogal over haar heen en ze was niet flexibel. We moesten de wekker zetten om de deur voor haar open te doen bijv. En dan zat zij een uur tijdschriften te lezen omdat haar werkdag begon om 8u en wij bij alles hadden gezegd 'dat wij dat wel deden'. Ik wil nu iemand die ons verzorgt en ons tegenspreekt met een 'ja daaaag, daar ben ik voor!'. :+ En verder niet rokend en lief voor de oudste.

Osv: idd opnemen tot het kind acht is. Verder is het bij mij zo dat je max drie (dacht ik) verschillende periodes mag vastleggen, waarbij je voor elke periode vooraf het aantal uren voor die periode moet vastleggen. Je kan bij mij ook niet tussentijds wijzigen en nadat osv afloopt moet je ook nog een jaar in dienst blijven. In jouw situatie dus bijv halverwege in overleg van 8 naar 4 uur gaan, dat zou niet kunnen bij mij. ik weet niet in hoeverre dat algemeen geldt. Misschien is wat je buurvrouw bedoelt dat zo'n periode maximaal twee jaar is of zo? Ik zou het gewoon navragen.
Ik zou zelf overigens voor een kortere periode osv vastleggen en niet meteen voor alles. Bijvoorbeeld een jaar, omdat je dan flexibel bent om het te veranderen als je anders wil.

Vintage blue zit hier ook op de muur bij de oudste Skoap, haha!

Verder heb ik alleen onthouden dat mignonne haar droombedje heeft gescoord, yay! *O*
  maandag 13 juli 2015 @ 20:53:59 #57
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154310802
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 20:11 schreef JantinaGr het volgende:
Stel dat ik 130 weken ouderschapsverlof opneemt a 8 uur, dan ben ik dus 2,5 jaar onderweg... stel dat ik weer zwanger raak in die periode en met zwangerschapsverlof ga, zou ik dan ook echt weer de oorspronkelijke 40 arbeidsuren betaalt krijgen voor die periode? En heeft die 18 maanden "sociale zekerheid" hier nog wat mee van doen?
Ik weet niet of het inmiddels aangepast is, maar ik kreeg tijdens mijn zwangerschapsverlof inderdaad fulltime doorbetaald (ik had 16 uur ouderschapsverlof en een contract voor 40 uur).
  maandag 13 juli 2015 @ 21:02:18 #58
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154311108
Mijn ouderschapsverlof wordt idd tijdens mijn zwangerschapsverlof opgeschort, en loopt daarna weer verder. Mijn aangepaste salaris blijft bij mij wel doorlopen tot het oorspronkelijke einde van mn ouderschapsverlof. PZ snapte er anders niet veel meer van. Per saldo komt t er op neer dat ik tot november minder betaald krijg, maar van juli tot januari zwangerschapsverlof heb, en dan nog tot april ouderschapsverlof voor J. tegen volledig salaris :D . En daarna neem ik gewoon weer ouderschapsverlof op voor uk 2 *O* (deels betaald, want, hoera, onderwijs!)
pi_154312611
Dank voor alle kraamzorg-intake tips! Komt vast goed.
Zo grappig, man wilde net wel ineens perse het kapstokje ophangen op de babykamer, hahaha. Ik moest echt zo hard lachen!

Bedenk me net wel dat het wiegje nog bij schoonouders staat. Zou ze dat moeten zien? Het nieuwe matrasje daarvoor komt volgende week pas binnen. Dus pech!
pi_154312765
Dat hoeven ze niet te zien hoor! Althans hier zijn ze nooit op de babykamer geweest.

Bij de buren wel, maar ik heb t vermoeden dat dat een reden had... Maarja ze kunnen hier gerust de babykamer bekijken, maar dat is nu 1 grote opslagplaats :+

Vorige keer vroeg ze me wel dingen als: Je hebt kruiken? Bedje? Dekens? Badje? Etc etc. Stopcontacten afgeschermd? Evt box?
pi_154312813
En ze vroeg om een thermometer voor de baby die in 10 sec klaar was en niet pas na de minuut. Die van een minuut moest ik maar voor mezelf gebruiken.
  maandag 13 juli 2015 @ 22:05:50 #62
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154313122
Ik heb een goedkope van de prenatal en die is al klaar zodra die in t kontje zit zo'n beetje (ik chargeer). Prima ding.

Mijn kraamverzorgster was zo lief! Ik vind het juist wel fijn dat ze me niet met strenge hand in bed dwong want ik word echt ongelukkig van in bed liggen. En ze was fijn op de achtergrond aanwezig en dan was ineens het bed opgemaakt en de badkamer en keuken fris en ook nog gestofzuigd O+ en ze was heel goed met mijn emotionele onzekere buien. Vind het nu al jammer dat een eventuele tweede in een andere stad geboren zal worden...
Kwak
pi_154313372
Die van mij was ook lief!
Maar ze praatte veel en langzaam en piekerde over alles.

(O jee ze is nu 4% afgevallen! :o Ja het mag tot 7%, maar ik wil nu echt overleggen met de verloskundige en blaaaadieblaaadieblaaaa.... Nou doe dat dan ipv het 20x vanuit alle perspectieven te bespreken tijdens mijn heilige middagdut)
pi_154313393
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 21:55 schreef gestreeptestoel het volgende:
Dat hoeven ze niet te zien hoor! Althans hier zijn ze nooit op de babykamer geweest.

Bij de buren wel, maar ik heb t vermoeden dat dat een reden had... Maarja ze kunnen hier gerust de babykamer bekijken, maar dat is nu 1 grote opslagplaats :+

Vorige keer vroeg ze me wel dingen als: Je hebt kruiken? Bedje? Dekens? Badje? Etc etc. Stopcontacten afgeschermd? Evt box?
stopcontact afgeschermd ja?! :D :') wtf. Idd echt nodig voor zo'n baby die zich hooguit per ongeluk voortbeweegt :+

En die trage thermometers... dood aan die dingen... Dat ie dan tot 35.6 gaat en daarna 10 seconden doet over iedere tiende punt die er nog bij komt ;( en dan stoppen bij 36.4 NO SHIT SHERLOCK :')
pi_154313503
O ja, nu ik toch hier ben en de kraamintake aan de beurt is:

De plinten! *O*
Maak ze schoon! *O*
Met een tandenborstel! *O*

Anders mag je niet bevallen :(
  maandag 13 juli 2015 @ 22:42:38 #66
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154314388
Ik kijk helemaal niet uit naar de kraamzorg voor wat betreft dat diegene in je huis rommelt. Tuurlijk vind ik het fijn als er wordt gestofzuigd en de wc wordt schoongemaakt, maar ik 'moet' het nu steeds dagelijks doen want stel je voor dat het eerste wat de kraamzorg moet doen is de haren en de tandpastavlekken bij de wastafel schoonmaken. :')

Hier is bij de intake ook niets bekeken en volgens mij alleen verwezen naar de uitzetlijst op hun website (welke ik dam weer niet heb bekeken).
  dinsdag 14 juli 2015 @ 07:14:52 #67
409579 LuDann
All the way
pi_154320887
Blegh, ik kan mijn schoenen niet meer aan. Hoop dat mijn voeten niet blijvend gegroeid zijn.

Op slippers de bus in naar de Gyn dan maar. Lekker in plassen stampen onderweg. :+
  dinsdag 14 juli 2015 @ 07:37:18 #68
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_154320994
Kruidvat heeft hele fijne thermometers met flexibele punt.. Binnen 10 seconden was het 'gepiept' *)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_154321159
Wisseldag jompel (ook voor Migonne) :24 weken vandaag! *G*

Tijd gaat wel bizar snel. Ik heb toch gisteren nog positief getest? :@
  dinsdag 14 juli 2015 @ 08:09:52 #70
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_154321162
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 07:14 schreef LuDann het volgende:
Blegh, ik kan mijn schoenen niet meer aan. Hoop dat mijn voeten niet blijvend gegroeid zijn.

Op slippers de bus in naar de Gyn dan maar. Lekker in plassen stampen onderweg. :+
Daar had ik vorige week ook heel erg last van met dat warme weer ja. En nu ook nog best strakke sneakers. Ik hoop ook dat het niet blijvend is.
Al is dat wel een uitstekende smoes om een hele nieuwe schoenen garderobe aan te schaffen. ☺

Over bezoek tijdens en na de bevalling moet ik met manlief ook nog even een gesprek aan gaan. Tijdens de bevalling zijn we met zijn 2 en, maar na de bevalling wil manlief zo snel mogelijk iedereen bellen en op bezoek hebben. Want "trotse papa". Maar ik moet het "uitgeputte mama" even iets duidelijker maken denk ik.

Verder alles hier nog rustig. Wat vaker harde buiken maar nog niks serieus. Nu wel echt alles in de babykamer klaar. Wiegje opgemaakt en klaar bij ons op de slaapkamer. Tas ingepakt en maxi cosi met base staat al in de auto. Dus nu echt lekker cocoonen en relaxen thuis.
Oost west, mij best.
pi_154321199
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 08:09 schreef Zomerzon01 het volgende:

[..]

Daar had ik vorige week ook heel erg last van met dat warme weer ja. En nu ook nog best strakke sneakers. Ik hoop ook dat het niet blijvend is.
Al is dat wel een uitstekende smoes om een hele nieuwe schoenen garderobe aan te schaffen. ☺

Over bezoek tijdens en na de bevalling moet ik met manlief ook nog even een gesprek aan gaan. Tijdens de bevalling zijn we met zijn 2 en, maar na de bevalling wil manlief zo snel mogelijk iedereen bellen en op bezoek hebben. Want "trotse papa". Maar ik moet het "uitgeputte mama" even iets duidelijker maken denk ik.

Verder alles hier nog rustig. Wat vaker harde buiken maar nog niks serieus. Nu wel echt alles in de babykamer klaar. Wiegje opgemaakt en klaar bij ons op de slaapkamer. Tas ingepakt en maxi cosi met base staat al in de auto. Dus nu echt lekker cocoonen en relaxen thuis.
Ik vind dat dus onwijs moeilijk, want ik heb geen idee wat ik zelf ga willen na de bevalling.
Ik kan me voorstellen dat ik trots mijn kindje wil showen; maar ik kan me net zo goed voorstellen dat ik even rust met z'n 3en wil.. Ligt dat aan mij? :@
pi_154321415
J. is begin van de nacht geboren. Na een uur ofzo onze ouders gebeld, ze wonen allebei niet naast de deur dus kwamen in de loop van de ochtend langs en dat was perfect. Wij vonden het alleen maar heerlijk om onze dochter te kunnen showen, zo trots O+.

Kijk zo uit naar weer een kraamtijd, gelukkigste week uit mn leven O+. Vond het ook heerlijk dat ik niet aan het huishouden hoefde te denken, werd verwend met allerlei lekker eten door de kraamhulp en iedereen kwam mijn prachtige baby bewonderen *;.

Vandaag echo voor LB, zo spannend!

Nog 3 dagen tot mijn eigen echo, laat die tijd maar vliegen!
pi_154321463
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 07:14 schreef LuDann het volgende:

Ik heb na mn bevalling allemaal nieuwe schoenen mogen kopen :+ (positieve benadering)
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 14 juli 2015 @ 08:53:34 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_154321560
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 08:14 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik vind dat dus onwijs moeilijk, want ik heb geen idee wat ik zelf ga willen na de bevalling.
Ik kan me voorstellen dat ik trots mijn kindje wil showen; maar ik kan me net zo goed voorstellen dat ik even rust met z'n 3en wil.. Ligt dat aan mij? :@
nee, en je hoeft nu ook nog niet te kiezen. Op het moment zelf beslissen is vroeg genoeg. Maak dat kenbaar aan je achterban en er is niets aan de hand :)
disclaimer
  dinsdag 14 juli 2015 @ 08:57:40 #75
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154321607
LB, succes he!
pi_154322039
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 20:19 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Je mag het verdelen over zes delen geloof ik maar dacht dat je het binnen een jaar (pin me er niet op vast) dat je het eerste deel hebt in laten gaan de rest van de delen ook ingediend moet hebben. Anders komt het te vervallen. Je kan dus niet zeggen ik doe nu 6 weken en als mijn kind twee is weer eens een paar periodes.

Ik had bij de tweede ouderschapsverlof vanaf maart tot en met juli. Ik wilde de rest eigenlijk een jaar later opnemen in de schoolvakantie. Helaas bleek het toen dus vervallen.
pi_154322186
is het in NL ook zo grijs en grauw?

Gister toen ik wou gaan slapen heeft de baby me een hele tijd wakker gehouden. Ik kan alleen op m'n rechter zij slapen, en elke keer als ik op m'n zij ging liggen ging de baby heel hard in die zij schuiven, en in het matras drukken. Dat was zo oncomfortabel dat ik elke keer weer moest gaan verliggen. Duurde minstens een half uur, dat stomme spellteje!
pi_154322329
LB succes!! *O* Hoe laat mag je?

Ja Jagär hier is het ook grijs. Wel een soort van warm nog, dus ik zit lekker met de deur open, ff frisse lucht <3

Hier vanmorgen vitamine K en D gehaald en Weleda badcreme voor de baby O+ Wat vroeg maar ze hadden een of andere actie voor een Jokie handdoek dus vruut moar, voor de andere kindjes.
pi_154322425
Zeg Mignonne, je staat niet in het lijstje zie ik. Wat is je UD?
pi_154322455
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 10:02 schreef danic het volgende:
Zeg Mignonne, je staat niet in het lijstje zie ik. Wat is je UD?
Klopt, wil ik nie :) Daarom heb ik speciaal voor Kyara een ticker :+
Mijn UD is dezelfde als die van Sillie 3 nov. Dus vandaag 24 weken
pi_154322934
Ja daar stond me iets van bij, dat je dat niet wilde.
Ik had heel die ticker niet gezien 8)7
Ik dacht dat je al verder was....maar we wachten (on)geduldig af :+
pi_154322950
Ik wil buikfotos van LB en mignonne en Razz *O*
pi_154322983
LB ik duim! Zo plaatjes van je tweede showen! O+
pi_154323371
Meld!

En verder niks te melden.. Duurt wat lamger voor ik in slaap val 's nachts, en dan slaap ik 's ochtends ook langer. Maar dan wel aan één stuk, dus dat is ^O^

LB echo vandaag? Succes!
pi_154323408
Spannend LB, succes bij de echo!

Wekenwissels voor Sillie en Mignonne! *O*

@Mignonne (cq wie het weet): die vitamine d en k is als je bv gaat geven toch? Dat heb ik helemaal nog niet aangeschaft.. is dat handig om toch nog even te doen? :@ (Had het laatst ook ergens gevraagd en daar kreeg ik te horen dat het niet hoefde.)

Geen flauw idee hoe dat zit met het ouderschapsverlof. Ik neem vooralsnog alleen het betaalde gedeelte op (mits het wordt goedgekeurd, want dat kan pas als er een baby is.) Ik moet alleen even uitzoeken of ik aansluitend minder uren mag werken, want dat ben ik wel aan het overwegen. Dan heb ik die onbetaalde uren ook niet meer nodig gok ik.

Ooh en volgens mij hoorde ik gisteravond ook de mysterieuze knak (die een paar anderen laatst ook hadden) :o Ik sliep echt bijna. Voelde ineens wat gedraai en daarna *knak*. Echt maf!
pi_154323547
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 10:53 schreef kazy het volgende:
Spannend LB, succes bij de echo!

Wekenwissels voor Sillie en Mignonne! *O*

@Mignonne (cq wie het weet): die vitamine d en k is als je bv gaat geven toch? Dat heb ik helemaal nog niet aangeschaft.. is dat handig om toch nog even te doen? :@ (Had het laatst ook ergens gevraagd en daar kreeg ik te horen dat het niet hoefde.)

Geen flauw idee hoe dat zit met het ouderschapsverlof. Ik neem vooralsnog alleen het betaalde gedeelte op (mits het wordt goedgekeurd, want dat kan pas als er een baby is.) Ik moet alleen even uitzoeken of ik aansluitend minder uren mag werken, want dat ben ik wel aan het overwegen. Dan heb ik die onbetaalde uren ook niet meer nodig gok ik.

Ooh en volgens mij hoorde ik gisteravond ook de mysterieuze knak (die een paar anderen laatst ook hadden) :o Ik sliep echt bijna. Voelde ineens wat gedraai en daarna *knak*. Echt maf!
Nee hoor hoef je nog niet nu aan te schaffen. Veel mensen halen het pas in de kraamweek ook. Als je voldoende (min 500 ml) flesvoeding geeft is K niet nodig, D moet altijd, ook bij flesvoeding.

Ik heb het gewoon gekocht omdat mijn druiven een Efteling handdoek wilden en die kreeg je bij besteding van 25 e. Dus vooruit maar alvast K en D gekocht en een badspulletje :)
pi_154323573
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 10:59 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nee hoor hoef je nog niet nu aan te schaffen. Veel mensen halen het pas in de kraamweek ook. Als je voldoende (min 500 ml) flesvoeding geeft is K niet nodig, D moet altijd, ook bij flesvoeding.

Ik heb het gewoon gekocht omdat mijn druiven een Efteling handdoek wilden en die kreeg je bij besteding van 25 e. Dus vooruit maar alvast K en D gekocht en een badspulletje :)
Tenzij je een Jokie handdoek wil dus :P
pi_154323993
Migonne; jij weet alles! Heb jij wel is gehoord van een prik om je baby binnen te houden? :{

Er probeerde hier iemand ons een excursie met de bus aan te smeren; daar heb ik helemaal geen zin in, dus gaan we niet doen, maar toen maakte de verkoper er van dat ik het niet aandurf want zwanger. Toen kreeg ik de tip om zo'n prik te halen "that will make the baby stay in your belly during the trip".
Whut? :X
pi_154324096
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:19 schreef silliegirl het volgende:
Migonne; jij weet alles! Heb jij wel is gehoord van een prik om je baby binnen te houden? :{

Er probeerde hier iemand ons een excursie met de bus aan te smeren; daar heb ik helemaal geen zin in, dus gaan we niet doen, maar toen maakte de verkoper er van dat ik het niet aandurf want zwanger. Toen kreeg ik de tip om zo'n prik te halen "that will make the baby stay in your belly during the trip".
Whut? :X
lol :') ja laten we dat soort fratsen doen xD
Nee there's no such thing. Je hebt wel weeënremmers voor als de baby te vroeg geboren dreigt te worden, maar dat heeft geen toegevoegd nut als je nog geen weeën hebt. :+

In sommige landen worden wel bepaalde middelen gegeven "om de baarmoeder sterker te maken", progesteron, vaak onder merknaam duphaston. In NL gebruiken we dat niet vanwege obsoleet maar goed.

Geen idee wat deze beste man wil, ik zou hem een kameel aanbieden en aan het zwembad gaan hangen :P
  dinsdag 14 juli 2015 @ 11:25:45 #90
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154324133
:D :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_154324289
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:24 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nee there's no such thing. Je hebt wel weeënremmers voor als de baby te vroeg geboren dreigt te worden, maar dat heeft geen toegevoegd nut als je nog geen weeën hebt. :+

In sommige landen worden wel bepaalde middelen gegeven "om de baarmoeder sterker te maken", progesteron, vaak onder merknaam duphaston. In NL gebruiken we dat niet vanwege obsoleet maar goed.

Geen idee wat deze beste man wil, ik zou hem een kameel aanbieden en aan het zwembad gaan hangen :P
Ik geloof ook niet dat er iemand iets in me gaat injecteren nee.. alsof je dat wil ook als zwangere. Je wil de ziekenhuizen hier ook niet zien trouwens.. :X . Ik hou het wel bij de westerse geneeskunde...
pi_154324332
Dat jij op vakantie durft te gaan naar zulke landen als je zwanger bent... sowieso ben ik een beetje een schijterd wat reizen betreft, dus ik ben sowieso nog nooit in een niet-westers land geweest. Maar als je zwanger bent zou ik het al helemaal niet doen. Dapper hoor!
  dinsdag 14 juli 2015 @ 11:36:33 #93
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154324387
Ik heb dat ook SaskiaR. Echt onzin volgens mij verder, want in elk land zijn zwangeren, en in bepaalde landen moet je ook niet-zwanger opletten, dus als je je gezond verstand gebruikt komt het vast goed.
Maar ik mis het avontuurlijk-gen en zou (ook all-in) niet snel op reis gaan naar ver en vreemd :P
pi_154324424
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:34 schreef SaskiaR het volgende:
Dat jij op vakantie durft te gaan naar zulke landen als je zwanger bent... sowieso ben ik een beetje een schijterd wat reizen betreft, dus ik ben sowieso nog nooit in een niet-westers land geweest. Maar als je zwanger bent zou ik het al helemaal niet doen. Dapper hoor!
Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik vorig jaar al geboekt heb :D Toen was ik dus ook nog niet zwanger. En als er enige indicatie was geweest dat het onverstandig zou zijn of risico zou opleveren voor de baby had ik het niet gedaan ook.
Maar wat scheelde is dat we hier vorige zomer ook waren. We wisten dus al dat de kwaliteit van eten etc goed is (alles wordt heel zorgvuldig bereid en aangeboden), dus dan heb je al een zorg minder.

En mijn gyn was er heel nuchter in: die zag geen enkele reden waarom ik niet zou kunnen gaan. Ik ben een dag voor vertrek nog extra op controle geweest, heb duidelijke do's en don'ts meegekregen.

Maar injecties of pillen of wat dan ook ga ik hier niet halen nee. Mocht er wat op doen dan zit ik in het eerste vliegtuig naar NL :P

[ Bericht 6% gewijzigd door silliegirl op 14-07-2015 11:50:22 ]
  † In Memoriam † dinsdag 14 juli 2015 @ 11:41:04 #95
43556 miss_dynastie
pi_154324475
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:24 schreef mignonne het volgende:

[..]

Wow, dat woord zie je zelden gebruikt worden O+
pi_154324614
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:41 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Wow, dat woord zie je zelden gebruikt worden O+
En t is nog wel zo'n mooi woord ♡ :D
pi_154324792
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 10:59 schreef mignonne het volgende:

[..]

Thanks! Leuk klusje voor man in de kraamweek dus ;)

Net de vk op visite gehad hier voor controle en alles was nog prima *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_154324827
Sillie, zo exotisch zit je toch niet?! Egypte of Turkije of zoiets toch?

Je hoeft het echt niet bij de Veluwe te houden omdat je toevallig zwanger bent. Gewoon van tevoren jezelf inlezen in de do's en don't's en hygiënemaatregelen hoog in het vaandel houden. Maar dat daar let je ook op de Veluwe wel op neem ik aan.

En verder duim ik voor een knipper voor LB!

Kazy, je spoiler! Dat klinkt voorspoedig joh!
pi_154325183
Ik ben zelfs zwanger naar Nepal geweest.

Het enige andere wat ik heb gedaan was meteen de reisleider inlichten en hem de nummers gegeven van de verloskundige in Nederland. Maar het ging prima :)
pi_154325265
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:56 schreef kazy het volgende:

[..]

Thanks! Leuk klusje voor man in de kraamweek dus ;)

Net de vk op visite gehad hier voor controle en alles was nog prima *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Scheelt toch weer! *O*
pi_154325303
Ach ja, ik ben totaal geen avontuunlijke reiziger. als ik de taal niet spreek (een beetje) vind ik het al eng. Dus zelfs Oost-Europa ben ik nog nooit geweest... Maar er zijn gelukkig in west- en zuid-Europa nog genoeg mooie dingen te zien!
pi_154325337
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:58 schreef Mineola het volgende:
Sillie, zo exotisch zit je toch niet?! Egypte of Turkije of zoiets toch?

Je hoeft het echt niet bij de Veluwe te houden omdat je toevallig zwanger bent. Gewoon van tevoren jezelf inlezen in de do's en don't's en hygiënemaatregelen hoog in het vaandel houden. Maar dat daar let je ook op de Veluwe wel op neem ik aan.

En verder duim ik voor een knipper voor LB!

Kazy, je spoiler! Dat klinkt voorspoedig joh!
Iedereen moet gewoon doen waar ze zich fijn bij voelt en daar gewoon het programma op aanpassen. Ik ben met 20 weken gewoon gaan skieen, met 26 weken met de hele familie op zo'n all inclusive vakantie in Turkije geweest, en vorige week met 35 weken een lang weekend naar de Veluwe. De Veluwe was daarvan het zwaarste waarbij ik het minste heb gezien/gedaan :')

en nu geen enkele vakantie meer in het vooruitzicht terwijl iedereen om me heen weg gaat en leuke dingen onderneemt -O- maar m'n man heeft precies hetzelfde, dus van 'misschien volgend voorjaar een weekje centerparcs' is het al veranderd in 'zodra we een beetje gewend zijn aan de baby gaan we een vakantie plannen' *O*

En al 2 cm voor Kazy *O*
  dinsdag 14 juli 2015 @ 12:20:53 #103
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154325373
Knipperend boontje O+ :'( *O* O+

De verpleegkundige was verbaasd dat de afspraak al zo vroeg was gepland, want nog niet eens 6 weken, maar dit was wel heel goed nieuws zei ze. Over 2 weken mogen we weer komen, en ondertussen ons ook aanmelden bij de verloskundigenpraktijk O+

Ik ben zo blij O+ ik zit ook echt al weer heel hoog op mn wolk, kan er niks aan doen :')
Samen met mn mentos en crackertjes tegen de misselijkheid, dat dan weer wel oO<
pi_154325387
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 12:20 schreef LadyBlack het volgende:

De verpleegkundige was verbaasd dat de afspraak al zo vroeg was gepland, want nog niet eens 6 weken, maar dit was wel heel goed nieuws zei ze. Over 2 weken mogen we weer komen, en ondertussen ons ook aanmelden bij de verloskundigenpraktijk O+

Ik ben zo blij O+ ik zit ook echt al weer heel hoog op mn wolk, kan er niks aan doen :')
Yes!!!!!! Wat een opluchting O+
  dinsdag 14 juli 2015 @ 12:22:17 #105
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154325409
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 12:21 schreef Svane het volgende:

[..]

Yes!!!!!! Wat een opluchting O+
:*
  dinsdag 14 juli 2015 @ 12:24:00 #106
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154325444
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 10:32 schreef Crumpette het volgende:
Ik wil buikfotos van LB en mignonne en Razz *O*
Ik zie er (al 2 jaar ongeveer) zo uit als toen ik 20wk zwanger was van E :')!
pi_154325447
Jeej! LB!! :D
  dinsdag 14 juli 2015 @ 12:25:55 #108
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_154325477
LB *O* Knipperboonbaby! *G*
pi_154325478
LB! *O*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_154325519
Ja een knipperboontje voor LadyBlack *O*
  dinsdag 14 juli 2015 @ 12:28:43 #111
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154325534
Damn, en nu moet ik nog naar mn werk straks.... en ik heb t gevoel dat iedereen t gelijk aan me kan zien! :') En dan dat gevreet erbij.... maar zien hoeveel collega's t doorhebben straks.
pi_154325544
Super LB *O*
  dinsdag 14 juli 2015 @ 12:29:34 #113
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154325558
Ah Fuchsia, jouw verhaal speelt wel door mn hoofd hoor... jij had ook al een hartje gezien toch? :{

pi_154325566
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 12:19 schreef FlyingFish het volgende:

Iedereen moet gewoon doen waar ze zich fijn bij voelt en daar gewoon het programma op aanpassen. Ik ben met 20 weken gewoon gaan skieen, met 26 weken met de hele familie op zo'n all inclusive vakantie in Turkije geweest, en vorige week met 35 weken een lang weekend naar de Veluwe. De Veluwe was daarvan het zwaarste waarbij ik het minste heb gezien/gedaan :')

Yay LB en Kazy!!!

We gaan volgende week nog 3 dagen weg (ben dan 38 weken), maar wel in een luxe B&B op minder dan 2 uur rijden van ons huis. Dus als er iets begint zijn we zo weer thuis :)
  dinsdag 14 juli 2015 @ 12:30:45 #115
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154325579
Ohja en sorry dames, als ik straks wat meer geland ben post ik wat socialer mee hoor oO<
pi_154325609
yay voor LB!

Ik zou heel graag op vakantie gaan nu. Ik denk dat het er niet meer in zit voor de baby er is. Volgend jaar gaan we waarschijnlijk een rondje NL vakantie doen, de duutser heeft nog helemaal niet zoveel van NL gezien!

Hier staan er 2 bruiloften op het programma, 1 de week voor de UD, en 1tje de dag daarna. Ze zijn zo'n 500 km hier vandaan, op de duits Nederlandse grens. Ik zou heel graag gaan, eigenlijk en ben dat stiekem ook wel van plan. Maxi-cosi in de auto, alles wat we nodig zouden hebben in de auto, en als ik echt beval dan kan dat daar ook...Maar goed, tegen die tijd maar eens kijken. Alleen jammer dat de mensen die gaan trouwen willen weten of we komen, logisch ook..
pi_154325718
Sillie wat zit jij in een zwangerenparadijs :D Geniet ervan, al die goede zorgen!

Kazy al twee cm *O*

Knipper voor LB *O*

Ik lees echt bij vlagen mee en onthoud nog minder, excuus

Gisteren mini echt de hele dag niet gevoeld, ben ik niet gewend, want normaal 3-4 momenten per dag feest. Kroop mentaal ook helemaal in een dip daardoor. Ook met rust nemen, en porren geen beweging. 'savonds nog even met O+ hartje geluisterd (hij kwam thuis, met de vraag wil je gelijk luisteren?? Nee ga eerst maar lekker eten en je ding doen, als t hartje is gestopt, is ie straks ook nog gestopt. Die nuchterheid ook :'))
Hartje deed t prima, wel op een hele rare plek, rechtsondering, net iets boven mijn lies. Het is geen krummel van 5 cm meer dus dat kan gewoon niet lekker liggen zo laag en opgekruld :+
Later in bed toch nog twee schopjes/tikjes gekregen, en vandaag is hij iets gedraaid, want ik voel nu met enige regelmaat zachte plopjes net boven mijn schaambeen.
Ik vind dat bewegen veel gezelliger dan dat ie me zo laat schrikken..
pi_154325844
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 12:29 schreef LadyBlack het volgende:
Ah Fuchsia, jouw verhaal speelt wel door mn hoofd hoor... jij had ook al een hartje gezien toch? :{

Yes, met 8,5 week een knipperend boontje gezien & gehoord en ik vind het zo rot dat ik voor anderen nu dat gevoel trigger

Lekker genieten op je roze/blauwe wolk hoor :*
pi_154325909
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 12:29 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Yay LB en Kazy!!!

We gaan volgende week nog 3 dagen weg (ben dan 38 weken), maar wel in een luxe B&B op minder dan 2 uur rijden van ons huis. Dus als er iets begint zijn we zo weer thuis :)
Klinkt zalig! Haha, zoiets durf ik met mn wilde vakantieavonturen dan weer niet echt aan, omdat ik de vorige keer te vroeg beviel. Het gaat nergens over maar ik durf echt niks meer te plannen na 35 weken ongeveer. Net of je in 5 minuten bevalt en ze nergens ziekenhuizen hebben _O-

Dus idd dit!
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 12:19 schreef FlyingFish het volgende:
Iedereen moet gewoon doen waar ze zich fijn bij voelt en daar gewoon het programma op aanpassen.
LB wat fijn! *O*
  dinsdag 14 juli 2015 @ 12:44:53 #120
409579 LuDann
All the way
pi_154325936
Wekenwissel voor sillie en mignonne. *O*

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 08:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik heb na mn bevalling allemaal nieuwe schoenen mogen kopen :+ (positieve benadering)
Ik houd helemaal niet van schoenen kopen, ben juist blij dat ik er nu een paar heb voor verschillende gelegenheden. :@ Maar ik vrees het ergste, want zoveel vocht houd ik niet eens vast. Nja goed, er zijn ergere dingen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 10:53 schreef kazy het volgende:

De gewrichtjesknak bedoel je? Jeuj voor het strippen en de 2 cm. *O*
quote:

Oh, wat fijn! *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 12:31 schreef Jagärtrut het volgende:
yay voor LB!

Ik zou heel graag op vakantie gaan nu. Ik denk dat het er niet meer in zit voor de baby er is. Volgend jaar gaan we waarschijnlijk een rondje NL vakantie doen, de duutser heeft nog helemaal niet zoveel van NL gezien!

Ik was ook heel graag nog op vakantie gegaan. We zijn nu 2 jaar achtereen thuisgebleven, vorig jaar was ik druk met mijn bachelorscriptie en dit jaar hebben we het geld niet (en B_N wil zijn vrije dagen na de bevalling opnemen). Nu mag ik eigenlijk helemaal niet zeuren natuurlijk want met trouwen + baby is het jaar al druk genoeg maar ik mis het wel. :@

Ik wil vooral heel graag naar Azië, lekker backpacken. Maar dat zit er de komende jaren niet in natuurlijk. :')
  dinsdag 14 juli 2015 @ 12:47:22 #121
409579 LuDann
All the way
pi_154325990
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 12:35 schreef Cassandra87 het volgende:
Sillie wat zit jij in een zwangerenparadijs :D Geniet ervan, al die goede zorgen!

Kazy al twee cm *O*

Knipper voor LB *O*

Ik lees echt bij vlagen mee en onthoud nog minder, excuus

Gisteren mini echt de hele dag niet gevoeld, ben ik niet gewend, want normaal 3-4 momenten per dag feest. Kroop mentaal ook helemaal in een dip daardoor. Ook met rust nemen, en porren geen beweging. 'savonds nog even met O+ hartje geluisterd (hij kwam thuis, met de vraag wil je gelijk luisteren?? Nee ga eerst maar lekker eten en je ding doen, als t hartje is gestopt, is ie straks ook nog gestopt. Die nuchterheid ook :'))
Hartje deed t prima, wel op een hele rare plek, rechtsondering, net iets boven mijn lies. Het is geen krummel van 5 cm meer dus dat kan gewoon niet lekker liggen zo laag en opgekruld :+
Later in bed toch nog twee schopjes/tikjes gekregen, en vandaag is hij iets gedraaid, want ik voel nu met enige regelmaat zachte plopjes net boven mijn schaambeen.
Ik vind dat bewegen veel gezelliger dan dat ie me zo laat schrikken..
Waarom bel je je vk niet even om het te laten controleren? Het is toch veel fijner om gerust gesteld te worden? :)
pi_154326024
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 12:47 schreef LuDann het volgende:

[..]

Waarom bel je je vk niet even om het te laten controleren? Het is toch veel fijner om gerust gesteld te worden? :)
Ik hoor volgens hun pas vanaf 28 weken structureel wat te voelen, tot die tijd kan het voorkomen dat ik een dag minder of zelfs niets voel. Enige wat zij doen is het hartje luisteren, en dat kunnen we zelf ook. :)
  dinsdag 14 juli 2015 @ 12:54:52 #123
409579 LuDann
All the way
pi_154326179
Terug van controle, heb een sticker gehad. :)

Ik hoef pas over 2 weken weer terug te komen, dat had ik niet verwacht. Mijn man vindt dat een beetje eng ''want hoe weten ze dan of de baby wel goed groeit''. Nadeel van een medische zwangerschap. :P

Als er nu iets begint mag ik het eerste gedeelte thuis doen, ik ben op een goede termijn aangekomen en er is in het ziekenhuis niets wat ze nog gaan ondernemen nu. Gewoon afwachten dus. *O*

Voelt als een soort mijlpaal dat Gup in ieder geval niet meer prematuur zal zijn (vrijdag ga ik daarvoor jompelen, dan ben ik 37 weken).
pi_154326201
Moet je niet sowieso elke week komen na de 36 weken? Ik wel tenminste. Of ga je nog wel naar de vk?
  dinsdag 14 juli 2015 @ 12:56:34 #125
409579 LuDann
All the way
pi_154326213
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 12:48 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Ik hoor volgens hun pas vanaf 28 weken structureel wat te voelen, tot die tijd kan het voorkomen dat ik een dag minder of zelfs niets voel. Enige wat zij doen is het hartje luisteren, en dat kunnen we zelf ook. :)
Hmm oke, hier houden ze zich daar niet zo strikt aan. Als je je zorgen maakt mag je altijd bellen en dan maken ze een echo. Ik hoop dat je beeb snel weer lekker volop gaat gymmen!
pi_154326264
quote:

*O* O+ *O*
pi_154326296
Ik krijg sowieso geen echo's Ludann, daar hebben ze iemand voor, die is er alleen op maandag (ja gisteren was maandag :D) maar als t hartje klopt, zit t goed. Krijg met 30 en 36 weken nog een groeiecho bij wijze van proef.

Nou is ie lekker druk, en is soms aan t synchroontrappelen. Krijg een schopje boven mijn rechterlies en een tik onder mijn linkerborst. Of ik heb een hele lenige baby in split :')

En sinds zondag ben ik officieel veranderd in melkkoe :+ Maar goed, alles werkt, zullen we maar zeggen.

Yeah voor de sticker en al bijna 37 weken *O* Wat gaat dat hard!!
  dinsdag 14 juli 2015 @ 13:02:07 #128
105850 Fuente
mamamuts
pi_154326348
Hier zegt de ene gyn na 36 weken elke week op controle, de volgende gyn deed er weel vrolijk 2 weken tussen. Er zit echt zo geen lijn in hier.
Maar fijn Ludann dat je bijna op de 37 weken bent *O*

En LB wat fijn *O*
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 14 juli 2015 @ 13:02:12 #129
409579 LuDann
All the way
pi_154326350
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 12:55 schreef SaskiaR het volgende:
Moet je niet sowieso elke week komen na de 36 weken? Ik wel tenminste. Of ga je nog wel naar de vk?
Dat dacht ik dus ook, maar dat hoeft pas vanaf 38 weken zei ze. Tis een beetje onregelmatig zo, ik heb al periodes gehad dat ik elke week een afspraak had. Misschien is dat anders in het ziekenhuis (ik kom alleen daar, jij alleen bij de vk toch?)

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 12:59 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik krijg sowieso geen echo's Ludann, daar hebben ze iemand voor, die is er alleen op maandag (ja gisteren was maandag :D) maar als t hartje klopt, zit t goed. Krijg met 30 en 36 weken nog een groeiecho bij wijze van proef.

Nou is ie lekker druk, en is soms aan t synchroontrappelen. Krijg een schopje boven mijn rechterlies en een tik onder mijn linkerborst. Of ik heb een hele lenige baby in split :')

En sinds zondag ben ik officieel veranderd in melkkoe :+ Maar goed, alles werkt, zullen we maar zeggen.

Yeah voor de sticker en al bijna 37 weken *O* Wat gaat dat hard!!
Ah, dan werkt dat gewoon anders daar. *O* voor drukke baby en melkkoe verschijnselen.

Ja, gaat zeker hard. :o
pi_154326446
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 13:02 schreef LuDann het volgende:

Misschien is dat anders in het ziekenhuis (ik kom alleen daar, jij alleen bij de vk toch?)

uhuh, ga zo weer :)
pi_154326454
LB wat fijn *O*

@Cassandra: misschien volgende keer toch maar de vk even bellen? Beter een keer te vaak dan te weinig bellen. Daar zijn ze voor :Y Wel fijn dat je het hartje zelf hebt kunnen horen.

Hier begint het besef ineens te komen van "oh shit het kan nu echt snel gaan". Net dus nog maar even een wasje aangeslingerd en het bed verschoond :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 12:44 schreef LuDann het volgende:
[..]

De gewrichtjesknak bedoel je? Jeuj voor het strippen en de 2 cm. *O*

[..]

Ik was ook heel graag nog op vakantie gegaan. We zijn nu 2 jaar achtereen thuisgebleven, vorig jaar was ik druk met mijn bachelorscriptie en dit jaar hebben we het geld niet (en B_N wil zijn vrije dagen na de bevalling opnemen). Nu mag ik eigenlijk helemaal niet zeuren natuurlijk want met trouwen + baby is het jaar al druk genoeg maar ik mis het wel. :@

Ik wil vooral heel graag naar Azië, lekker backpacken. Maar dat zit er de komende jaren niet in natuurlijk. :')
Ja die knak inderdaad! Het klonk ook echt alsof iemand zijn knie ofzo knakte :D

En backpacken met baby in de draagzak? :P

Wij zijn dit jaar nog naar Lanzarote geweest. Ik was toen rond de 25 weken. Ging prima, alleem had ik ontzettende pijn in mijn rug in het vliegtuig. Ik zou zelf dus niet meer snel gaan vliegen als ik nog eens zwanger raak en dan weer last krijg op die plek.

Ik 'vrees' dat het voor ons volgend jaar ook gewoon een rustige vakantie in de buurt (als in NL, Duitsland of België) wordt. Ach, we hebben er al wat verre reizen op zitten dus ik mag niet klagen. Misschien ook eerst even zien wat voor kindje we krijgen. Met de een zul je wat makkelijker kunnen reizen dan met de ander gok ik.

@wekelijks naar de vk: ik mocht week 37 "overslaan" met de controles, omdat alles zo goed ging (en met de instructie dat ik moest bellen als er wat was natuurlijk). Daarna werd het wekelijks, hoewel het in principe vanaf 37 weken wekelijks is hier.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 13:07:53 #132
409579 LuDann
All the way
pi_154326484
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 13:02 schreef Fuente het volgende:
Hier zegt de ene gyn na 36 weken elke week op controle, de volgende gyn deed er weel vrolijk 2 weken tussen. Er zit echt zo geen lijn in hier.
Maar fijn Ludann dat je bijna op de 37 weken bent *O*

En LB wat fijn *O*
Hier precies hetzelfde ja. Ik geloof het ook wel, als ik me zorgen maak kan ik altijd bellen natuurlijk. Bedankt voor de jompel. *O*
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 13:06 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

uhuh, ga zo weer :)
Succes!
pi_154326653
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 19:31 schreef Malteser het volgende:
Aaaah, kraamzorg belde net en ze komt morgenavond hier voor de intake.

*stress*
Hellup! Nu als een gek gordijnen wassen, plinten afstoffen, babykamer afmaken, bed verschonen, onkruid tussen de oprittegels uithalen, voegen schrobben, was vouwen en strijken, bakjes van de afhaalchinees verstoppen, fruit kopen voor op de schaal, enz...
Dit komt nooit meer goed natuurlijk :'(
*stress*

Zonder dollen: Ik heb wat vragen en zij ongetwijfeld ook maar iemand nog de gouden tip? Wat moet ik echt niet vergeten te vragen/vertellen?
Aangeven dat je een roker/niet roker voorkeur geeft (of geen voorkeur hebt)
Aangeven dat je eventueel huisdieren hebt ivm angst en allergiën bij diegene die je helpt straks
Zelf bedenken hoeveel uur je zou willen afspreken (en wat je vergoed krijgt.. welk pakket je hebt bij de verzekering)
Wil je wel of geen borstvoeding geven. Ik dacht eens te hebben gelezen dat je daar wat mee worstelde en het is handig om dan aan te geven dat je echt ECHT flesvoeding wil gaan doen om bepaalde persoonlijke redenen (waar je verder niet (of wel) op in wil gaan)

OH EN JE PLINTEN!! O.o
Schudden voor gebruik
  dinsdag 14 juli 2015 @ 13:15:55 #134
409579 LuDann
All the way
pi_154326675
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 13:06 schreef kazy het volgende:
LB wat fijn *O*

@Cassandra: misschien volgende keer toch maar de vk even bellen? Beter een keer te vaak dan te weinig bellen. Daar zijn ze voor :Y Wel fijn dat je het hartje zelf hebt kunnen horen.

Hier begint het besef ineens te komen van "oh shit het kan nu echt snel gaan". Net dus nog maar even een wasje aangeslingerd en het bed verschoond :')

[..]

Ja die knak inderdaad! Het klonk ook echt alsof iemand zijn knie ofzo knakte :D

En backpacken met baby in de draagzak? :P

Wij zijn dit jaar nog naar Lanzarote geweest. Ik was toen rond de 25 weken. Ging prima, alleem had ik ontzettende pijn in mijn rug in het vliegtuig. Ik zou zelf dus niet meer snel gaan vliegen als ik nog eens zwanger raak en dan weer last krijg op die plek.

Ik 'vrees' dat het voor ons volgend jaar ook gewoon een rustige vakantie in de buurt (als in NL, Duitsland of België) wordt. Ach, we hebben er al wat verre reizen op zitten dus ik mag niet klagen. Misschien ook eerst even zien wat voor kindje we krijgen. Met de een zul je wat makkelijker kunnen reizen dan met de ander gok ik.

@wekelijks naar de vk: ik mocht week 37 "overslaan" met de controles, omdat alles zo goed ging (en met de instructie dat ik moest bellen als er wat was natuurlijk). Daarna werd het wekelijks, hoewel het in principe vanaf 37 weken wekelijks is hier.
Grappig, van de knak. Ik heb het hier (nog) niet gehoord, maar ik voel het wel als de baby met de voetjes langs mijn buikwand glijdt.

Ik ben eigenlijk van mening dat een land als Thailand wel kan met een jong kind. De vlucht is alleen wel heel erg lang voor zo'n uk en een backpack vakantie kan dan niet. Tja en als je dan in een hotel gaat zitten voor 3 weken dan kun je imo net zo goed naar Spanje gaan. :P
pi_154326918
Yes! Gefeliciteerd LB, een beter begin kun je niet hebben toch *O*
E.
pi_154327162
Vandaag maar een plasje ingeleverd om blaasontstekingsclubje uit te sluiten ^^,
Nu moet het op kweek hoorde ik net en bellen ze pas morgen terug.

Fijn dat ik hier eens had gelezen over de 37 weken grens met bepaalde antibiotica (volgens mij was dat bij spring?), want dat kon ik dan gelijk mooi aangeven waar ze blij mee waren :D

*Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap* slaperig vandaag. vannacht er zoveel uit geweest om te plassen. Ik denk dat ik nog even terug ga :O

Welterusten ZZzzzzzzzzzzzzzzzz :*
Schudden voor gebruik
pi_154327497
LB fijn om een kloppend hartje gezien te hebben.

Kazy het eerste begin is er!
pi_154327744
Knipper voor LB! *O*
pi_154327851
ik vergat helemaal te juigen voor de gespotte knipper van LB

(ik kwam er gewoon even voor terug :@ )
Schudden voor gebruik
  dinsdag 14 juli 2015 @ 14:01:59 #140
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
  dinsdag 14 juli 2015 @ 14:04:59 #141
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154328002
O+!

Zit nu in de Ikea om een bedje te bestuderen voor mn grote meiske. Die begon vandeweek ineens over een groot bed :o Hoezo perfecte timing??
pi_154328124
LB wat fijn, een knipper O+
pi_154328167
Een knipper voor LB *O*
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_154328258
Op 4 augustus hebben we de eerste echo al :o voor m'n gevoel moest ik de vorige keer eeuwen wachten en nu gaat het heel snel!

Ook was ik bij A constant koud en nu heb ik het steeds heet. Het wordt vast een jongetje :+
  dinsdag 14 juli 2015 @ 14:19:07 #145
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154328376
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 14:14 schreef Razztwizzle het volgende:
Op 4 augustus hebben we de eerste echo al :o voor m'n gevoel moest ik de vorige keer eeuwen wachten en nu gaat het heel snel!

Ook was ik bij A constant koud en nu heb ik het steeds heet. Het wordt vast een jongetje :+
Bij mij klopte het wat je zegt! Science, bitch :7

LB wat goed, gefeliciteerd! Ook een jochie voor jullie hoor :Y
pi_154328616
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 14:19 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Bij mij klopte het wat je zegt! Science, bitch :7

Oeh, dan krijg ik ook een meisje!

LB, Minnen is in de aanbieding zag ik afgelopen weekend :D Die kan je niet laten liggen toch!

En Razz! Ik had jou gemist, van harte met je tweede streepje, wat leuk!!!! *O*
  dinsdag 14 juli 2015 @ 14:31:37 #147
409579 LuDann
All the way
pi_154328712
Ik dacht eigenlijk dat iedereen het standaard warm kreeg van zwanger zijn. :D Niet dus. :@
pi_154328816
Ikke niet specifiek hoor ;)

VK was weer blij, volgende week weer terug!
37 weken alweer!! Ik moet het bed gaan uitklappen !! :o :o :o :o :o
pi_154330364
LadyBlack *O* Knipper de Knipper

Zojuist een vk van het ziekenhuis aan de lijn gehad. Baby B zit in mijn rechterzij denk ik en al een week last van rugpijn net onder het schouderblad aan de rechterzijde. Eigenlijk heb ik er last van als ik zit. Ik verdacht baby B maar zij zei dat het een mechanisch defect was. Lang leve de aftakeling
Het goede nieuws is dat mijn man niet bang hoeft te zijn om daar te masseren :) Bang om de baby te beschadigen
pi_154330488
Mechanisch defect :D
pi_154330531
SaskiaR welk bed moet je uitklappen?
pi_154330624
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 15:24 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Mechanisch defect :D
Binnenkort maar langs de garage voor onderhoud ;)
pi_154330634
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 15:25 schreef Daui het volgende:
SaskiaR welk bed moet je uitklappen?
Ik mag niet op de 2e verdieping in ons gewone bed bevallen (teveel trappen, geen warm water daar, de kamer is heel laag dus het kan niet op pootjes, en de vk kan er niet omheen lopen). Dus ik heb een bed geleend van vrienden om op de 1e verdieping neer te zetten. Maar dat moet ik dan wel nu vast uitklappen en opmaken, en niet pas als de weeën beginnen...
En vanaf de 37 weken :o mag ik thuis bevallen, dus hupsakee met het bed *O*
  dinsdag 14 juli 2015 @ 15:44:31 #154
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154331007
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 14:19 schreef Spees_Eend het volgende:

Mijn vriend en ik denken allebei van wel inderdaad! :D Gek, want bij E had ik zelf geen flauw idee, en mn vriend wist t ook niet.
pi_154331212
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 15:28 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ik mag niet op de 2e verdieping in ons gewone bed bevallen (teveel trappen, geen warm water daar, de kamer is heel laag dus het kan niet op pootjes, en de vk kan er niet omheen lopen). Dus ik heb een bed geleend van vrienden om op de 1e verdieping neer te zetten. Maar dat moet ik dan wel nu vast uitklappen en opmaken, en niet pas als de weeën beginnen...
En vanaf de 37 weken :o mag ik thuis bevallen, dus hupsakee met het bed *O*
Fijn dat je een alternatief hebt :) . Uitklappen en ga maar klaarliggen ;)
pi_154331363
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 15:51 schreef Daui het volgende:

Fijn dat je een alternatief hebt :) . Uitklappen en ga maar klaarliggen ;)
:N Ik heb nog veel te veel te doen voordat de baby O+ mag komen!
pi_154331860
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 15:56 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

:N Ik heb nog veel te veel te doen voordat de baby O+ mag komen!
Wat staat er nog op je to do lijstje?
pi_154332070
Nouja, ik ben wetenschapper, en ik probeer nog het manuscript van mijn nieuwe boek af te maken. Als de baby er is gaat dat voorlopig niet lukken. En ik ben nu al 6 jaar ermee bezig, dus het moet nu echt maar eens af.
pi_154332380
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 16:18 schreef SaskiaR het volgende:
Nouja, ik ben wetenschapper, en ik probeer nog het manuscript van mijn nieuwe boek af te maken. Als de baby er is gaat dat voorlopig niet lukken. En ik ben nu al 6 jaar ermee bezig, dus het moet nu echt maar eens af.
Wow niet eens een artikel maar een heus boek. Moet je dan ook de hele tijd onderhandelingen voeren met de personen van wie je onderzoeksresultaten gebruikt?

Ik ken het alleen via mijn broertje en zusje. Dat het op het einde altijd zo'n gedoe is want die personen moeten achter jouw artikel staan en akkoord gaan
pi_154332505
Nee, ik doe Romeinse geschiedenis, dus ik gebruik vooral teksten en andere bronnen van meer dan 2000 jaar oud. Die lui protesteren niet meer ;)
Maar je moet natuurlijk wel zorgen dat je alle debatten van andere wetenschappers goed begrijpt en opschrijft, anders krijg je het verwijt dat je iemand anders verkeerd geciteerd hebt.
pi_154332938
Hey, dit is precies wat ik nodig heb!
  dinsdag 14 juli 2015 @ 17:30:09 #162
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154335240
Bijleespost!

LadyBlack een knipper!! *O*

Kazy al 2cm en gestript! Voel je inmiddels al wat? Hier strippen ze vanaf 41 weken omdat dat icm de 1e poging het meest effectief is.

LuDann wat fijn dat alles goed gaat! En bijna 37 weken al!

Vakanties: ik zou me zelf niet echt zorgen maken op Azië te bezoeken als zwangere of met kinderen. Ik ben in diverse Aziatische landen geweest en nog geen buikkrampje gehad. Voornamelijk een kwestie van logisch je eten uit kiezen en zelf ook hygiënisch zijn. Ik eet liever op straat in Maleisië dan van een buffet in een Turks 4 sterren hotel. Egypte ken ik niet, maar belangrijk is gewoon door goed op te letten wat je eet en dat het vers bereid wordt.

Hoe was je vanillevla trouwens sillie?

Ik heb het trouwens nooit warm gehad tijdens m'n zwangerschap, dus ik zal waarschijnlijk een ontzettende nicht als baby krijgen. O+

Hier vandaag een beetje de laatste loodjes blues. Overdag kan ik nauwelijks plassen, 's nachts plas ik dus echt bizarre hoeveelheden. En weer vanaf 5 uur wakker met krampen. Verder nog diverse kleine tegenslagen vandaag waarmee ik jullie niet zal vervelen. Ik had toen al besloten om een winterslaap te houden net zolang tot de baby zich aandient, maar dat werkt helaas niet.
Controle bij de vk oke, blaasontsteking heb ik in elk geval niet. Dus dat veroorzaakt niet die harde buiken de hele dag door en menstruatiepijn-achting gevoel. Fysiek gaat het prima op de kleine ongemakken na maar ik verveel me en ik wil een baby. :6 :P
pi_154335824
Mariposas, fijn dat het geen blaasontsteking is. Succes met de ongemakken. Hopelijk snel een baby voor jou!

Weten jullie nog dat verhaal van die kraamhulp met dat intakegesprek waarvoor ze vanavond zou komen...? Die belt net op dat ze niet kan komen, ivm een bevalling. Super goede reden natuurlijk!
Beetje jammer dat we net het huis aan kant hadden, zal man straks vragen per direct de kapstok op de kinderkamer weer van de muur te schroeven ;).

Nee, zonder grappen. Kan gebeuren natuurlijk, zo'n bevalling komt wanneer het komt. Maar stiekem begon ik wat zenuwen te krijgen ivm mijn verleden en zulks en dan ineens gaat het niet door en wordt het met een week uitgesteld. Even schakelen.

Ik las nog: Kazy met 2 bonus centimeters, Daui met een mechanisch defect, een hele slimme SaskiaR met een boek over Romeinen, LB die denkt dat het een jongetje wordt en toen wist ik het niet meer.
pi_154336405
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 17:30 schreef Mariposas het volgende:

Kazy al 2cm en gestript! Voel je inmiddels al wat? Hier strippen ze vanaf 41 weken omdat dat icm de 1e poging het meest effectief is.

(...)
Hier vandaag een beetje de laatste loodjes blues. Overdag kan ik nauwelijks plassen, 's nachts plas ik dus echt bizarre hoeveelheden. En weer vanaf 5 uur wakker met krampen. Verder nog diverse kleine tegenslagen vandaag waarmee ik jullie niet zal vervelen. Ik had toen al besloten om een winterslaap te houden net zolang tot de baby zich aandient, maar dat werkt helaas niet.
Controle bij de vk oke, blaasontsteking heb ik in elk geval niet. Dus dat veroorzaakt niet die harde buiken de hele dag door en menstruatiepijn-achting gevoel. Fysiek gaat het prima op de kleine ongemakken na maar ik verveel me en ik wil een baby. :6 :P
Ja het rommelt nu wel al de hele dag, maar geen weeën nog ;) Ik dacht ook dat ze strippen pas met 41 weken deden, maar ze wilde het wel vast proberen. Ik was stiekem ook wel nieuwsgierig of al die krampen enzo al wat hadden gedaan :@ Ze heeft het voorzichtig gedaan zei ze (mede omdat ze vandaag alleen was en het niet zo handig was als ik tijdens het spreekuur vanavond ineens ga bevallen whaha. Ik zit overigens bij een kleine praktijk.) Evt. volgende poging doet ze in het weekend (dan ben ik wel 41 weken). Ik kreeg wel de indruk dat ze dacht dat het sowieso wel snel zal doorzetten. Ze twijfelde nog om de overtijdcontrole in het ziekenhuis te plannen, maar dat ging ze voor de zekerheid toch maar doen. Je weet maar nooit natuurlijk.

En :* voor de laatste loodjes blues. Gek dat je 's nachts beter plast dan overdag. Wel fijn dat het geen blaasontsteking is!
pi_154337001
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 12:59 schreef Cassandra87 het volgende:

Uhm. Ze sturen je dan door naar het ziekenhuis voor een CTG en eventueel een echo.... Je kan de VK altijd bellen als je je zorgen maakt ook bij minder voelen voor 28 weken. En aangezien wij dezelfde VK hebben weet ik het in dit geval 100% zeker :D

Ik snap dat je niet gelijk gaat bellen, maar bellen betekent ook niet gelijk dat een VK actie gaat ondernemen. Soms is het toch ook gewoon fijn even te overleggen? Altijd fijn als je eigen VK je vertelt dat alles goed zit ;)
pi_154337127
Oooh dat was t antwoord dat ik vorige keer kreeg, met 22 weken. Met 25 weken nog eens gevraagd, toen zei ze dat ze t hartje zouden luisteren als ik mij druk maakte, vandaar dat ik dacht, dat kan ik zelf ook.
Maar hopelijk heeft hij niet veel van die rustige dagen
pi_154337371
LB *O*
pi_154337480
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 18:41 schreef Cassandra87 het volgende:
Oooh dat was t antwoord dat ik vorige keer kreeg, met 22 weken. Met 25 weken nog eens gevraagd, toen zei ze dat ze t hartje zouden luisteren als ik mij druk maakte, vandaar dat ik dacht, dat kan ik zelf ook.
Maar hopelijk heeft hij niet veel van die rustige dagen
Ze zullen je niet gelijk doorsturen natuurlijk maar je mag ze altijd bellen! En het was ook een antwoord op je echo enkel op maandag.

Ze zijn echt altijd super vriendelijk (tenminste dat is mijn ervaring) als je belt dat je je zorgen maakt!
pi_154338150
Kazy 2 cm *O*
LB een knippertje O+
Verder ben ik vergeten wat er is geschreven :@ Uitpakstress hier, want bijna vakantie <3 wel 21 weken vandaag *O*
pi_154338587
Oohh knipper voor Lb!

Malteser, jammer dat de intake niet doorging.

Kazy, wie weet gaat t nu heel snel!
pi_154338907
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 16:36 schreef SaskiaR het volgende:
Hey, dit is precies wat ik nodig heb!
[ afbeelding ]
_O-
pi_154338985
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 18:51 schreef Skoap het volgende:

[..]

Ze zullen je niet gelijk doorsturen natuurlijk maar je mag ze altijd bellen! En het was ook een antwoord op je echo enkel op maandag.

Ze zijn echt altijd super vriendelijk (tenminste dat is mijn ervaring) als je belt dat je je zorgen maakt!
misschien niet duidelijk maar ik had het ook over de standaard onderzoeken en mogelijkheden hoor :) ga er van uit dat elke vk bij twijfel doorverwijst.
Maar ik voel me wel een beetje bezwaard de spoedlijn te bellen terwijl we thuis een doptone hebben.
Verder heb ik dezelfde ervaring, ze zijn echt _O_ ondanks de afstand blij dat ik voor hun heb gekozen.
pi_154339017
Bloesem ook al over de helft, wat gaat dat hard allemaal :o *O*
pi_154339285
Best een productieve dag vandaag: vaatwasser uit- en ingeruimd, wc's schoongemaakt, keuken opgeruimd, plantje en kattenbrokken gehaald, oprit geharkt, kamer opgeruimd, woonkamer gestofzuigd, eten gekookt en dat weer opgeruimd. Nu wel beetje lui..

En nog even een baby'tje op bezoek gehad. Eigenlijk precies even oud als die van ons (zelfde UD), maar al vier weken uit de buik! Echt lief O+ En bizar dat er een baby van ongeveer hetzelfde formaat in mij zit!
pi_154339535
:* voor de overtijddames!

Cassandra volgens mij hebben wij de zelfde verloskundigen en die hebben mij in mijn vorige zwangerschap ook doorgestuurd voor ctg en echo toen ik minder leven voelde nog voor ik 28 weken was! Ik heb ook een doptone, maar voelde K. echt al een paar weken dagenlijks en toen ineens 2 dagen vrijwel niet...het zijn zulke lieverds, die mag je echt altijd bellen hoor O+

Haha dat matras van Kruidvat...handig!!

En verder weet ik het niet meer. Ik ben moeoeoeoeoeoe :O en misselijk bluh.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 19:57:52 #176
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154339732
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 16:29 schreef SaskiaR het volgende:
Nee, ik doe Romeinse geschiedenis, dus ik gebruik vooral teksten en andere bronnen van meer dan 2000 jaar oud. Die lui protesteren niet meer ;)
Maar je moet natuurlijk wel zorgen dat je alle debatten van andere wetenschappers goed begrijpt en opschrijft, anders krijg je het verwijt dat je iemand anders verkeerd geciteerd hebt.
Hej wat leuk! In L.eiden? Ik ben ook tijdens mijn zwangerschap gepomoveerd (en afgestudeerd van mijn tweede studie). Had eindelijk genoeg motivatie om t echt af te maken ofzo :+

SPOILER
Kwak
pi_154339886
Woon je ook in Almere Sicilia? :o
Zal volgende keer wat eerder aan de bel trekken
pi_154340094
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 19:57 schreef kwakz0r het volgende:

Hej wat leuk! In L.eiden? Ik ben ook tijdens mijn zwangerschap gepomoveerd (en afgestudeerd van mijn tweede studie). Had eindelijk genoeg motivatie om t echt af te maken ofzo :+

Nouja, ik heb nu even geen academische baan, ben hard op zoek. Maar mijn (2e) boek eindelijk afmaken zal daarbij vast helpen :) Ik ben wel gepromoveerd in L.eiden ja :) en ik kom er nog vaak in de bieb.
pi_154340112
Ik had ook een doptone, maar eigenlijk hoor je dan alleen of het hartje klopt. Heel fijn ter geruststelling, maarja, anders ben je natuurlijk al echt te laat.
Of het ritme nog goed is, geen idee.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 20:08:28 #180
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154340125
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 19:44 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Best een productieve dag vandaag: vaatwasser uit- en ingeruimd, wc's schoongemaakt, keuken opgeruimd, plantje en kattenbrokken gehaald, oprit geharkt, kamer opgeruimd, woonkamer gestofzuigd, eten gekookt en dat weer opgeruimd. Nu wel beetje lui..

En nog even een baby'tje op bezoek gehad. Eigenlijk precies even oud als die van ons (zelfde UD), maar al vier weken uit de buik! Echt lief O+ En bizar dat er een baby van ongeveer hetzelfde formaat in mij zit!
Helemaal bevalklaar! *O*

Ik scheelde 2 dagen met een collega, maar die heeft al bijna 2 weken haar baby. Vind dat maar raar!
Sowieso vind ik het nog steeds gek dat er nu een voldragen baby in mijn buik zit. Formaat ben ik heel nieuwsgierig naar omdat ik nooit schattingen of echo's tussendoor heb gehad.
pi_154340336
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 20:02 schreef Cassandra87 het volgende:
Woon je ook in Almere Sicilia? :o
Zal volgende keer wat eerder aan de bel trekken
:Y
pi_154340515
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 20:08 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Helemaal bevalklaar! *O*

Ik scheelde 2 dagen met een collega, maar die heeft al bijna 2 weken haar baby. Vind dat maar raar!
Sowieso vind ik het nog steeds gek dat er nu een voldragen baby in mijn buik zit. Formaat ben ik heel nieuwsgierig naar omdat ik nooit schattingen of echo's tussendoor heb gehad.
Ik ben ook heel benieuwd. Maar de buikomtrek is nu 3x gemeten (20,31,37wk) en was telkens volgens termijn of een dagje achter. De VK's voelen ook steeds een heel gemiddeld baby'tje en mijn buik is ook wel bescheiden/normaal. Dus een 9-ponder zie ik er echt niet uitkomen :D
pi_154340543
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 19:44 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

"Nu wel beetje lui" zegt ze dan :+ Je hebt hartstikke veel gedaan! :D

En wat lief!

Mijn nichtje (UD was 3 dagen voor mij) heeft ook al een baby van 2,5 week oud. Ik had daar dezelfde gedachte bij. (En dat onze kindjes straks dan toch nog 3-4 weken zullen schelen, vind ik ook nog steeds een maf idee terwijl we heel in het begin nog op dezelfde UD uitkwamen.)
  dinsdag 14 juli 2015 @ 20:24:40 #184
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154340650
Ach het lijkt nu een groot verschil, maar als ze wat maanden ouder zijn dan is het verschil weer heel klein, denk ik. :)
pi_154340651
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 20:07 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Nouja, ik heb nu even geen academische baan, ben hard op zoek. Maar mijn (2e) boek eindelijk afmaken zal daarbij vast helpen :) Ik ben wel gepromoveerd in L.eiden ja :) en ik kom er nog vaak in de bieb.
Hoera nog een Leiden-boks! Ik mag me ook alumna noemen :7 alleen niet gepromoveerd helaasch :P verschil moet er zijn...
pi_154340832
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 20:24 schreef mignonne het volgende:

Hoera nog een Leiden-boks! Ik mag me ook alumna noemen :7 alleen niet gepromoveerd helaasch :P verschil moet er zijn...
Maar jij hebt tenminste een nuttig beroep :P

Ben je al afgestudeerd nu? Gefeliciteerd!! *O*
pi_154340912
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 20:30 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Maar jij hebt tenminste een nuttig beroep :P

Ben je al afgestudeerd nu? Gefeliciteerd!! *O*
Nee nog niet ;( deze zomer *O*

Leiden wel though. In 2010. Waarna ik de legendarische woorden sprak "nooit meer studeren" _O-
pi_154340961
Oeh snel rtl5, Barbie's keizersnede *O*
  dinsdag 14 juli 2015 @ 20:41:42 #189
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154341174
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 20:34 schreef mignonne het volgende:
Oeh snel rtl5, Barbie's keizersnede *O*
in het haga Juliana, toch?
pi_154341228
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 20:41 schreef Mariposas het volgende:

[..]

in het haga Juliana, toch?
Yesh. Bij een van de liefste gyns die ze daar rijk zijn. Vind ik :+
pi_154341611
'O ik denk dat moet je er gewoon uit zeiken' :') over het vruchtwater bij een keizersnede
pi_154341676
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 20:58 schreef Estrys het volgende:
'O ik denk dat moet je er gewoon uit zeiken' :') over het vruchtwater bij een keizersnede
Prachtig O+ :D
pi_154342130
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 20:58 schreef Estrys het volgende:
xD ik vroeg me laatst hardop af waarom ik zo weinig plas terwijl ik veel drink en toen zei een collega "ja maar wat je drinkt wordt toch ook omgezet in vruchtwater! :)". Whut :').
  Moderator dinsdag 14 juli 2015 @ 21:14:04 #194
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154342140
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 12:17 schreef SaskiaR het volgende:
Ach ja, ik ben totaal geen avontuunlijke reiziger. als ik de taal niet spreek (een beetje) vind ik het al eng. Dus zelfs Oost-Europa ben ik nog nooit geweest... Maar er zijn gelukkig in west- en zuid-Europa nog genoeg mooie dingen te zien!
wat beperk je je dan ontzettend ;( in Oost-Europa kun je ook gewoon terecht met Engels, en die landen zijn fantastisch! Ik neem aan dat je ook niet alle talen van West- en Zuid-Europa spreekt? :D echt er gaat een wereld voor je open als je je niet laat beperken door obstakels die helemaal niet bestaan O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_154342257
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 21:14 schreef MaJo het volgende:

wat beperk je je dan ontzettend ;( in Oost-Europa kun je ook gewoon terecht met Engels, en die landen zijn fantastisch! Ik neem aan dat je ook niet alle talen van West- en Zuid-Europa spreekt? :D echt er gaat een wereld voor je open als je je niet laat beperken door obstakels die helemaal niet bestaan O+
Klopt, maarja, er is in west en zuid-Europa ook zoveel moois te zien! En met Portugese familie gaan we daar sowieso eens per jaar heen, dus heb je dan minder vakantie over voor andere dingen.
Overigens kan ik me wel enigszins redden in Frans, Italiaans, Portugees en Spaans, terwijl andere talen me echt compleet vreemd zijn.
pi_154342357
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 21:13 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

xD ik vroeg me laatst hardop af waarom ik zo weinig plas terwijl ik veel drink en toen zei een collega "ja maar wat je drinkt wordt toch ook omgezet in vruchtwater! :)". Whut :').
:D ahja wat mensen allemaal niet denken...

ze krijgt een gentle sectio. Ben benieuwd.
  Moderator dinsdag 14 juli 2015 @ 21:27:01 #197
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154342587
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 21:17 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Klopt, maarja, er is in west en zuid-Europa ook zoveel moois te zien! En met Portugese familie gaan we daar sowieso eens per jaar heen, dus heb je dan minder vakantie over voor andere dingen.
Overigens kan ik me wel enigszins redden in Frans, Italiaans, Portugees en Spaans, terwijl andere talen me echt compleet vreemd zijn.
oh dat absoluut! Maar als ik zelf moet kiezen ga ik toch voor Oost-Europa denk ik O+ Ze spreken daar vaak beter Engels dan bijvoorbeeld Fransen of Spanjaarden :D snap het wel hoor maar zou zonde zijn als je niet durft terwijl het zulke fantastische landen zijn ;)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_154342657
Niet durft is wat teveel gezegd hoor, ik zou heus wel gaan als ik de kans kreeg (volgend jaar een bruiloft in Polen bijvoorbeeld).
En idd de meeste Spanjaarden die ik heb gesproken kenden geen Engels ;)
pi_154342671
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 21:20 schreef mignonne het volgende:

[..]

Serieus, 3 kwartier en die ouders gaan maar even vragen of er al nieuws is. 'Duurt nu al zo lang' :')
  Moderator dinsdag 14 juli 2015 @ 21:30:34 #200
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154342703
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 21:28 schreef SaskiaR het volgende:
Niet durft is wat teveel gezegd hoor, ik zou heus wel gaan als ik de kans kreeg (volgend jaar een bruiloft in Polen bijvoorbeeld).
En idd de meeste Spanjaarden die ik heb gesproken kenden geen Engels ;)
eerder zei je dat je het eng vindt als je de taal niet spreekt ;)

Oeh buitenlandse bruiloft O+ Ik ben naar een bruiloft in Marokko geweest, wat een ervaring! O+
pi_154342714
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 21:29 schreef Estrys het volgende:

[..]

Serieus, 3 kwartier en die ouders gaan maar even vragen of er al nieuws is. 'Duurt nu al zo lang' :')
haha ach ja als je nagaat hoe die vorige bevalling is gegaan dan kan ik me best voorstellen dat het voor iedereen spannend is.
pi_154342758
Ach vakanties. Zolang je maar plezier hebt en geniet is het goed toch. Ieder zn ding.
pi_154342775
Nou ja na drie kwartier bij de receptie gaan vragen. Je zit niet bij de Chinees op je bestelling te wachten
pi_154342890
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 21:32 schreef Estrys het volgende:
Nou ja na drie kwartier bij de receptie gaan vragen. Je zit niet bij de Chinees op je bestelling te wachten
Een geplande keizersnede gaat vrij vlot hoor :) ong 5 min na zetten van de incisie wordt kind doorgaans geboren. Hechten erna duurt het langst, maar 3 kwartier is wel een gangbare tijd voor een ongecompliceerde geplande keizersnede. Dat zullen ze wel te horen hebben gehad op spreekuur en doorgegeven hebben aan familie ofzoiets?
pi_154342914
En bij de receptie gaan vragen is een beetje wasted effort ja, niemand mag uitspraken doen dus ach :P
pi_154343021
Mooi volk. 'Wat is een accu' :')
pi_154343120
Zat wel te denken dat ik mag hopen dat ik geen keizersnede hoef. Ik denk dat ik dan of alleen moet of iemand anders moet zoeken om mijn hand vast te houden. De kans dat mijn vent overeind blijft op een OK acht ik echt nihil. :')
pi_154343173
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 21:42 schreef Estrys het volgende:
Zat wel te denken dat ik mag hopen dat ik geen keizersnede hoef. Ik denk dat ik dan of alleen moet of iemand anders moet zoeken om mijn hand vast te houden. De kans dat de mijne overeind blijft op een OK acht ik echt nihil. :')
_O- och ja idd zeg :D nouja er is genoeg personeel aanwezig om hem eventjes opzij te tillen als t nodig is hoor :P
pi_154343252
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 21:44 schreef mignonne het volgende:

[..]

_O- och ja idd zeg :D nouja er is genoeg personeel aanwezig om hem eventjes opzij te tillen als t nodig is hoor :P
Ik denk dat ik zou zeggen: blijf maar op de gang. Dat kan ik er echt niet bij hebben. Die 100 % flauwval garantie. Hij stoot ook meestal zijn hoofd of iets ergens tegenaan.
pi_154343316
Ik zat alsnog gewoon te huilen hoor bij Barbie :@

"Kijk ;( nou ;( wat ;( een ;( kleine ;( bahabyhyy ;( "

:@
pi_154343383
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 21:48 schreef Bloesem. het volgende:

+1 :@
  dinsdag 14 juli 2015 @ 21:51:15 #212
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154343415
Even tussendoor, maar: VERLOF *O* *O* *O*

En bij J. kwam ik met exact deze termijn in het ziekenhuis terecht. Ik voel me nu prima, dus ik ga sowieso langer zwanger zijn dan bij J. *O*
  dinsdag 14 juli 2015 @ 21:52:56 #213
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154343475
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 21:51 schreef mousemicky het volgende:

En bij J. kwam ik met exact deze termijn in het ziekenhuis terecht. Ik voel me nu prima, dus ik ga sowieso langer zwanger zijn dan bij J. *O*
Wat fijn zeg! O+
pi_154343523
quote:

Yay! Op alle fronten! Ik was heel benieuwd hoe je dat moment zou beleven :) genoeg afleiding? Je had diplomauitreiking toch?
pi_154343524
Aahh heb ik Barbie gemist!
pi_154343551
quote:

:D ik schoot ook vol hoor :Y arme meid, zo gespannen. Ik gunde haar ook echt dat moment van je baby direct horen huilen. Die ontlading O+
pi_154343585
quote:

Bijzondere mijlpaal! *O*
  dinsdag 14 juli 2015 @ 21:57:53 #218
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154343633
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 20:43 schreef mignonne het volgende:

[..]

Yesh. Bij een van de liefste gyns die ze daar rijk zijn. Vind ik :+
Ik heb t gemist, wie :? Dm staat open :P
Kwak
pi_154343653
quote:

wat een goede berichten O+ O+
pi_154343662
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 21:57 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik heb t gemist, wie :? Dm staat open :P
volgens mij dezelfde als die jouw sectio heeft gedaan, dacht ik? dr K.
pi_154343696
quote:

Ik ook hoor... " awh kijk die handjes, weet je nog schat, dat had S ook..." *jank"
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 14 juli 2015 @ 22:03:19 #222
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154343820
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 21:54 schreef Mineola het volgende:

[..]

Yay! Op alle fronten! Ik was heel benieuwd hoe je dat moment zou beleven :) genoeg afleiding? Je had diplomauitreiking toch?
De diploma-uitreiking was idd een goede afleiding. Ik mocht voor de volle zaal wat zeggen over de studenten waar ik coach van ben, en stond daar natuurlijk met zweethandjes. Maar, ik heb mn praatje gedaan, niemand voor lul gezet en leuk afscheid genomen van 'mijn' studenten.

Nu thuis op de bank, wat zal ik morgen eens gaan doen, J. Is naar het KDV en ik hoef helemaal niks :D :P
  dinsdag 14 juli 2015 @ 22:05:47 #223
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154343892
Oh heerlijk MM, ik zou lekker NIKS gaan doen!

Of gewoon lekker klungelen met babyspulletjes ofzo O+
  dinsdag 14 juli 2015 @ 22:06:11 #224
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154343905
Ik heb me zojuist aangemeld bij de verloskundigenpraktijk *O*

Potver wat tof weer zeg O+!
pi_154344183
quote:

Check. :@
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_154344309
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 21:20 schreef mignonne het volgende:

[..]

Wat houdt dat in? En ik dacht eigenlijk dat ze niks zou voelen maar soms lag ze toch iets van een (zo leek het) pijnlijk gevoel weg te ademen. Vertel vertel?
pi_154344620
quote:
5s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 22:20 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Wat houdt dat in? En ik dacht eigenlijk dat ze niks zou voelen maar soms lag ze toch iets van een (zo leek het) pijnlijk gevoel weg te ademen. Vertel vertel?
Definitie verschilt nogal per ziekenhuis. Ideaal gezien kijkt moeder mee met de geboorte en krijgt ze baby direct op de borst zoals bij een vaginale geboorte. Baby gaat daar ook niet meer weg maar blijft bloot op bloot bij moeder, ook op de uitslaapkamer. En daar wordt het gezin ook niet gescheiden dus ideaal gezien blijft vader er bij op de uitslaapkamer.

En qua pijn mja, druk kun je niet wegnemen. Dus er wordt geen pijn gevoeld maar wel druk. En er wordt echt heel behoorlijk gedrukt en getrokken bij een keizersnede. Vrouwen kunnen het daar benauwd van krijgen en dat ook een beetje weg moeten puffen enzo. Niet leuk maar hoort er een beetje bij.
Ik heb 1 keer een keizersnede gezien van iemand bij wie de ruggenprik niet pakte, dan lig je er niet meer zo puffend bij zeg maar :X die is uiteindelijk onder algehele narcose gegaan. Ze stoppen dan overigens al na een klein sneetje in de huid hoor, stel je er geen extreme horror bij voor ;)
pi_154344973
Ik heb vandaag geleerd dat mijn baby niet van schreeuwerige popmuziek houdt. Er was een live zanger, baby lag te pitten in mijn buik. Muziek gaat aan (vrij hard) en ik voelde baby schrikken, best grappig. Vervolgens begon die zanger te zingen en ik werd zo getrappeld dat mijn hele buik heen en weer ging. 'T waren echt frustratie trapjes, alsof baby wilde roepen dat die herrie uit moest.

Uiteindelijk maar weggegaan, ik moest toch plassen van het getrappel en in de 2e bar (waar we lange liepen) was live gitaar muziek met een wat oudere meneer die meer ballads zong. Daar nog even gezeten en ik voelde baby rustig rondzwemmen in mn buik; dat beviel kennelijk een stuk beter.
Mijn vader speelt ook gitaar. Kan 'ie dus straks mooi voor de kleine doen! O+
pi_154345160
Oh heerlijk Sillie, dat gevoel!

Ik heb dat helemaal niet zo. ;( Heb volgens echoscopiste dan ook alles tegen me... kind in stuit, placenta precies over de voorkant en een meisje (die over het algemeen minder schoppen). ;(

-----

Waar hebben jullie de molton voor het ledikantje vandaan? Hema? Ik zat te denken aan een stretch molton...
En de ledikantdeken? Die dingen zijn zo 25 euro per stuk?! :o
pi_154345242
meisjes die minder schoppen? Das voor t eerst dat ik het hoor. Komt wel goed hoor, baby's verschillen gewoon. De mijne is ook niet zo vreselijk druk :)
pi_154345406
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 22:50 schreef mignonne het volgende:
meisjes die minder schoppen? Das voor t eerst dat ik het hoor. Komt wel goed hoor, baby's verschillen gewoon. De mijne is ook niet zo vreselijk druk :)
Die van mij laat dus nu z'n mening al duidelijk "horen".

Ik heb ook niet de indruk dat de mijne nu zo druk is hoor. Hij heeft wel een vast ritme; bij t opstaan, bij de koffie rond 11:00, rond de lunch, kort na 't avondeten en als ik wil gaan slapen zijn de momenten dat ik 'm langer achter elkaar voel. Voor de rest af en toe is een sporadische schop of een draai, maar dat is dan heel even.

Ik vind het wel grappig dat er al zo'n patroon inzit.
pi_154345492
quote:
Ja? Ik hoor het heel veel! 'Beweegt ie veel? Ja, dan is het een jongen hoor, zeker weten'.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 22:58:50 #233
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154345503
Mijn dochter kreeg elke middag rond 15:00 de hik :D

Verder nooit pijnlijke schoppen gehad, daar ben ik haar best dankbaar voor :+
pi_154345662
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 22:58 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ja? Ik hoor het heel veel! 'Beweegt ie veel? Ja, dan is het een jongen hoor, zeker weten'.
maar jij weet niet wat je krijgt toch? Mensen hangen dan al snel van alles aan dingetjes op om het geslacht te raden :')

Ik heb zelf iig niet de indruk dat meisjes minder bewegen dan jongens. Niet vanuit mijn eigen N=1 (of 3 eigk) ervaring. Maar ook niet vanuit de praktijk. Als iemand belt met minder leven voelen dan vraag ik ook niet of het toevallig een meisje is ofzo :D
pi_154345692
Haha Sillie, nou jullie kindje is in ieder geval niet doof ;)
Hier is ook een redelijk ritme te herkennen. Sowieso stipt om 22 uur kontdraaien en schoppen. Ben benieuwd of je zo'n ritme nog terug ziet straks.

@Jantina: bij Ikea zijn de ledikantdekentjes niet zo duur. Je hebt alleen wel beperkte keuze, maar qua prijs is het heel goed te doen. Molton heb ik bij zo'n grote babystore gekocht. Inderdaad ook stretch.
pi_154345727
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 22:58 schreef LadyBlack het volgende:
Mijn dochter kreeg elke middag rond 15:00 de hik :D

Verder nooit pijnlijke schoppen gehad, daar ben ik haar best dankbaar voor :+
Ohja dat had mijn oudste ook :') op vaste momenten de hik :D mn oudste was heel druk in mn buik. Mn jongste veel minder. Deze baby is aanwezig maar kan (nog) niet zeggen dat ik helemaal verbouwd wordt ofzo. Vergelijkbaar met de jongste I guess.
Buiten mijn buik was de oudste heel rustig overigens. Nog steeds. En de jongste eh... mja laten we het er maar niet over hebben :')
pi_154345758
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 23:04 schreef mignonne het volgende:

[..]

maar jij weet niet wat je krijgt toch? Mensen hangen dan al snel van alles aan dingetjes op om het geslacht te raden :')

Ik heb zelf iig niet de indruk dat meisjes minder bewegen dan jongens. Niet vanuit mijn eigen N=1 (of 3 eigk) ervaring. Maar ook niet vanuit de praktijk. Als iemand belt met minder leven voelen dan vraag ik ook niet of het toevallig een meisje is ofzo :D
Nee, wij weten het niet. En inderdaad, de vorm van mijn buik, de grootte, de streep. Wijst allemaal op een jongen zeggen ze :+

Overigens las ik laatst dat de streep te maken heeft met buikspieren, dus die heb ik dan gewoon veel, denk ik maar :D
pi_154345961
quote:
:Y Komt wel goed. Maar ben enorm ongeduldig :6

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 23:05 schreef kazy het volgende:

@Jantina: bij Ikea zijn de ledikantdekentjes niet zo duur. Je hebt alleen wel beperkte keuze, maar qua prijs is het heel goed te doen. Molton heb ik bij zo'n grote babystore gekocht. Inderdaad ook stretch.
Welke bedoel je dan? Want ik zie bij Ikea alleen te kleine maatjes? Moet toch 100x135 zijn, of heb ik het mis?
  woensdag 15 juli 2015 @ 01:09:09 #239
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154348932
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 21:58 schreef mignonne het volgende:

[..]

volgens mij dezelfde als die jouw sectio heeft gedaan, dacht ik? dr K.
Bij mij was dr Van H...
Kwak
  woensdag 15 juli 2015 @ 04:26:38 #240
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154350842
Zo, de afgelopen 2 uur ongeveer een liter geplast. ;( hopelijk nu weer een paar uur slapen.
pi_154351168
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 22:30 schreef mignonne het volgende:

[..]

Definitie verschilt nogal per ziekenhuis. Ideaal gezien kijkt moeder mee met de geboorte en krijgt ze baby direct op de borst zoals bij een vaginale geboorte. Baby gaat daar ook niet meer weg maar blijft bloot op bloot bij moeder, ook op de uitslaapkamer. En daar wordt het gezin ook niet gescheiden dus ideaal gezien blijft vader er bij op de uitslaapkamer.

En qua pijn mja, druk kun je niet wegnemen. Dus er wordt geen pijn gevoeld maar wel druk. En er wordt echt heel behoorlijk gedrukt en getrokken bij een keizersnede. Vrouwen kunnen het daar benauwd van krijgen en dat ook een beetje weg moeten puffen enzo. Niet leuk maar hoort er een beetje bij.
Ik heb 1 keer een keizersnede gezien van iemand bij wie de ruggenprik niet pakte, dan lig je er niet meer zo puffend bij zeg maar :X die is uiteindelijk onder algehele narcose gegaan. Ze stoppen dan overigens al na een klein sneetje in de huid hoor, stel je er geen extreme horror bij voor ;)
Ah! :)
pi_154351223
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 23:15 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

[..]

Welke bedoel je dan? Want ik zie bij Ikea alleen te kleine maatjes? Moet toch 100x135 zijn, of heb ik het mis?
Dat ligt aan de grootte van je ledikant, dat zijn geen vaste afmetingen. Wij hebben een groot ledikant gekocht waar onze hoeslakens niet in paste bijvoorbeeld, dus daar was m'n schoonzusje blij mee :') is wel handig om even na te kijken wat voor afmeting je precies besteld hebt dus.
pi_154351532
Ik hoop toch niet dat het ritme waarin wurm mij nu met regelmaat van binnen uit verbouwd zijn vaste ritme blijft :')
Schudden voor gebruik
pi_154351603
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 22:30 schreef mignonne het volgende:

[..]

Het was exact zoals hier (MCL), alleen is Koen op de OK nagekeken door de kinderarts en dus 1 minuut bij me 'weg' geweest. Ik kon het wel zien.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  woensdag 15 juli 2015 @ 08:45:41 #245
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154351717
quote:

[..]

[..]

Wij hebben een dubbele deken waar je een hoes om moet doen (van de prenatal) met hoesjes (van de ikea). Beide zijn idd 100x135. Vond ik veel handiger, want maar 1 deken nodig, en (dekbed/ deken) hoesjes nemen niet zo veel plek in in de wasmachine (en kun je vervangen als je ze zat bent ;)). Vond ze bij Ikea ook niet duur. En ik ben gewoon ook slecht i bedden opmaken met lakentjes enzo, dus dit was ook gewoon praktisch ;(

Wiegdekentje heb ik zelf 1 gehaakt, en we kregen er ook eentje bij de wieg (zo'n totaalpakket met matrasje, deken en lakentje). Ik geloof dat die anders 15 euro had gekost, idd bij zo'n grote babyzaak. Als je daar 'huismerk' kiest, is het soms nog goedkoper dan Hema ;)
pi_154351719
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 07:43 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Dat ligt aan de grootte van je ledikant, dat zijn geen vaste afmetingen. Wij hebben een groot ledikant gekocht waar onze hoeslakens niet in paste bijvoorbeeld, dus daar was m'n schoonzusje blij mee :') is wel handig om even na te kijken wat voor afmeting je precies besteld hebt dus.
Wij hebben een standaard maat ledikant: 60x120.
Ik zie nu nette dekentjes van Jollein van 100x150 voor net geen 20 euro. Dat maatje gaat prima toch?
  woensdag 15 juli 2015 @ 08:48:41 #247
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154351750
Lijkt me prima. In het begin moet je ze toch helemaal dubbelvouwen en half onder het matras frotten, maar tegen de tijd dat ze 2 zijn is die grootte wel practisch...

Zoonlief is hier helemaal fan van z'n H&M fleecedekentje formaat wieg (80x100), niet echt handig, want met z'n bijna 90 cm past ie daar niet meer zo goed onder :+
pi_154351752
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 08:45 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Wij hebben een dubbele deken waar je een hoes om moet doen (van de prenatal) met hoesjes (van de ikea). Beide zijn idd 100x135. Vond ik veel handiger, want maar 1 deken nodig, en (dekbed/ deken) hoesjes nemen niet zo veel plek in in de wasmachine (en kun je vervangen als je ze zat bent ;)). Vond ze bij Ikea ook niet duur. En ik ben gewoon ook slecht i bedden opmaken met lakentjes enzo, dus dit was ook gewoon praktisch ;(
Wat maakt zo'n dubbele deken dan dat je er een hoes om moet doen? Ik merk dat ik er nog niet helemaal ben qua begrip babybed textiel. :P
  woensdag 15 juli 2015 @ 08:50:22 #249
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154351771
Het is gewoon een ander type deken. Saai wit (wel katoen). Dubbel, net als een vierseizoenendekbed zeg maar, je kan ze op elkaar vastplakken met klittenband, maar ook los gebruiken... Omdat een dekbed nog niet mag bij kleine baby's vonden wij zit een handige oplossing.

Volgens mij hebben we deze: http://www.prenatal.nl/sh(...)vVisit=true&id=53407

Maar in mijn gedachten was ie 2 jaar geleden goedkoper :?

psst, als je goedkope dekentjes zoekt: http://www.prenatal.nl/sh(...)ken-3080.htm?id=3080
pi_154351843
Oké, dan heb je dus inderdaad 2 dekens in 1 klap, moet genoeg zijn dan.
Hoeveel dekens heb je nodig voor de kinderwagen eigenlijk (in weer een kleinere maat :P )? Ik heb er nu eentje (gekregen), dus moet er denk ik nog wel een bij hebben?

Pff... ik ben bezig met lijstjes maken wat we nodig hebben aan textiel en waar wat vandaan moet komen. ;)
  woensdag 15 juli 2015 @ 09:00:04 #251
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154351898
Voor de kinderwagen kun je ook een wiegdekentje gebruiken (en hoeslakentjes/ lakentjes, of een aankleedkussenhoes, past ook). Ik heb er 1 (gebreid door mijn mama O+ ), gebruikte daarnaast liever zo'n wrapper (wallaboo O+ ) die ook in de maxi-cosi kon...
pi_154351997
Jantina, vanuit ons kraamzorgbureau hamerde ze er ook nogal op om natuurlijke stoffen te gebruiken, bij voorkeur katoen. Wij hadden al fleece-dekens maar hebben daarna voor het wiegje toch nog maar een 100% katoen bijbesteld, wat uiteindelijk ook gewoon fleece lijkt :') je kan ook op hun uitzetlijst kijken.

Voor de kinderwagen hebben we een wieghoeslakentje voor om het matrasje (want ook onze wieg is een afwijkende maat, dus die hadden we over) en een wiegdeken. Geen idee of daar ook lakentjes bij moeten eigenlijk, maar die hebben we toch wel liggen.
pi_154352038
Jantina, net zoveel als je leuk vindt :)

Ik had voor de oudste één wiegdekentje van H&M voor de (reis)wieg, die we ook in het ledikant nog gebruikten. Heb later een tweede bijgekocht zodat beide kindjes er eentje hebben. Niet dat het nodig is om er twee te hebben maar ik vond die tweede gewoon leuk en hij was in de sale. En ik vind het ook wel een fijn idee voor de oudste dat hij niet al zijn spullen opeens terugvindt bij de baby.

Verder heb ik voor het ledikantje een goedkoop effen dekentje van Prenatal en een duurdere van Klippan. Voor deze baby wil ik ook nog een klippan kopen tzt, zulk fijn spul! Het is echt hét dekentje van zoon ook, dus die gaat niet zomaar naar de baby door.

Soms maakte ik het bedje op met een lakentje en een dekentje, toen de oudste wat groter was ook wel eens een deken in een dekbedovertrek. Een echt dekbed mag pas vanaf twee jaar geloof ik.

Bovenlakentjes voor het ledikant en wieglakentjes heb ik niet gekocht maar die van mijzelf van vroeger gebruikt. Geen idee hoeveel dat er zijn. Aankleedkussenhoezen kunnen ook om het matrasje van de reiswieg heen trouwens.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mineola op 15-07-2015 09:15:43 ]
pi_154352046
Fleece kan ook van katoen zijn of zelfs van wol :Y

Die natuurlijke materialen toestand komt vooral vanuit het advies preventie wiegendood. Natuurlijk materiaal ademt beter. Met synthetische stoffen sneller kans op warmtestuwing enzo.

Ik maak zelf wat dekens en ik heb nog een aantal dekens liggen van de meiden. Alleen hoeslakens moet ik even nieuw kopen of maken als k nog een leuk stofje heb.
pi_154352072
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 09:10 schreef mignonne het volgende:
Fleece kan ook van katoen zijn of zelfs van wol :Y

Ik meld het nog even: Bol.com. Lodger pakketje, bestaande uit deken, slaapzakje en romper. Alleen het slaapzakje is elders al 25,-, maar het hele pakket kost bij Bol 21,-.

Inmiddels uitverkocht. Ik had dus mazzel :)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_154352078
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 09:00 schreef mousemicky het volgende:
Voor de kinderwagen kun je ook een wiegdekentje gebruiken (en hoeslakentjes/ lakentjes, of een aankleedkussenhoes, past ook). Ik heb er 1 (gebreid door mijn mama O+ ), gebruikte daarnaast liever zo'n wrapper (wallaboo O+ ) die ook in de maxi-cosi kon...
Ja, een wiegdeken, maar die zijn kleiner. 75x100 toch. Dus die moet ik wel apart bij kopen. Tenminste, als ik grotere ledikantlakens koop...

FlyingFish, ik ga maar eens kijken of het kraambureau een uitzetlijst op hun website heeft staan, anders vrijdag even vragen... en hmm.. katoen, even opletten. Die van Jollein is in elk geval 100% katoen :Y
  woensdag 15 juli 2015 @ 09:15:37 #257
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154352106
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 09:13 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Ja, een wiegdeken, maar die zijn kleiner. 75x100 toch. Dus die moet ik wel apart bij kopen. Tenminste, als ik grotere ledikantlakens koop...

FlyingFish, ik ga maar eens kijken of het kraambureau een uitzetlijst op hun website heeft staan, anders vrijdag even vragen... en hmm.. katoen, even opletten. Die van Jollein is in elk geval 100% katoen :Y
Klopt :). Groter krijg je denk ik echt niet in zo'n kinderwagen gefrot...

Hoeft niet duur te zijn, 13 euro bij prenatal voor een basic (katoenfleece ;)) dekentje geloof ik. Of zelf (laten) maken als je kunt breien/ haken, of een moeder/oma hebt die dat leuk vindt :Y
pi_154352134
Ik ga er wel uitkomen. Heb nu in elk geval aan de hand van jullie adviezen een beter beeld ;)
Nu eens wat leuks uitzoeken en shoppen. :9~

En waskussenhoes eens proberen om het matrasje van de kinderwagen, als dat past, zou ideaal zijn natuurlijk.
pi_154352179
Ja! Met dat elastiek is dat zoveel makkelijker opmaken :)

Oh ja, ik geloof dat de maten van Hema en Ikea beddengoed niet overeenkomen. Superirritant, zorg dat je de afmetingen van je bedje goed weet dus 😬
  woensdag 15 juli 2015 @ 09:36:52 #260
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_154352378
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 12:12 schreef Loj het volgende:
Ik ben zelfs zwanger naar Nepal geweest.

Het enige andere wat ik heb gedaan was meteen de reisleider inlichten en hem de nummers gegeven van de verloskundige in Nederland. Maar het ging prima :)
Nou idd. Ik zie er ook het probleem verder niet van in :)

Wij hebben de afgelopen maanden een aantal keer gevlogen (spruit heeft, ongeboren, al meer gevlogen dat ik in de eerste 20 jaar van mijn leven :')), en dat was verder geen enkel probleem. Hoewel we wel een deel van onze zomervakantie hebben moeten annuleren omdat we wel héél hoog in het Alpengebied zaten. Dat vond de verloskundige gaan aanrader. Maar verder nooit een probleem gehad met reizen.

Voel me trouwens behoorlijk bol worden. Bijna 26 weken intussen.
(Un)masking for the greater good.
pi_154352379
Hier ook een hoes van het aankleedkussen in de kinderwagen, past perfect!
  woensdag 15 juli 2015 @ 09:39:12 #262
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154352408
Het matrasje van de Joolz is 75 cm lang, daar passen zowel wieghoeslakens (80 cm) als aankleedkussenhoezen (70 cm) om, ideaal!

IMA heb je ook toevallig het hema aankleedkussenhoes met sterren van de hema erin? :P
Ik heb trouwens vannacht gedroomd dat je bevallen was maar jullie wilden nog steeds het geslacht niet weten. :D
pi_154352440
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 09:39 schreef Mariposas het volgende:
Het matrasje van de Joolz is 75 cm lang, daar passen zowel wieghoeslakens (80 cm) als aankleedkussenhoezen (70 cm) om, ideaal!

IMA heb je ook toevallig het hema aankleedkussenhoes met sterren van de hema erin? :P
Ik heb trouwens vannacht gedroomd dat je bevallen was maar jullie wilden nog steeds het geslacht niet weten. :D
:D Nee, daar zit nu een effen in van Jollein ;-)
En ik ben ook niet bevallen, maar ik denk als het zover is dat ik best wel wil weten wat het is :D
pi_154352442
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 09:39 schreef Mariposas het volgende:

Die heb ik :)
Op de pufcursus hoorde ik over iemand die dacht ze een jongen kreeg, en na de geboorte meteen iedereen had geappt om te zeggen dat Jantje was geboren... pas na een half uur zag ze dat het toch een meisje was. Oeps!
pi_154352526
Nee toch? Dat kan toch niet? :D hoe snel heb je mensen dan geappt dat je dat niet hebt gezien? Dan heb je je kind toch nog niet eens goed bekeken?
pi_154352542
Nouja, als ze het op je borst leggen en je kijkt eerst vooral naar het hoofd... en dan na een half uurtje wordt het eens gewassen... Maar idd wel typisch dat je dan tegelijk aan het appen bent. Of misschien had de man dat gedaan ofzo.
pi_154352775
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 09:42 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Die heb ik :)
Op de pufcursus hoorde ik over iemand die dacht ze een jongen kreeg, en na de geboorte meteen iedereen had geappt om te zeggen dat Jantje was geboren... pas na een half uur zag ze dat het toch een meisje was. Oeps!
Ik heb ook echt het gevoel dat dat hier ook kan gebeuren. Bedoel, de echo zei echt een jongetje (zagen het zelf ook), maar mijn gevoel houdt een slag om de arm naar een meisje, heel maf.

'T is vandaag te warm hier; ik blijf maar onder de parasol.

Overigens, een aanrader; ik heb een tankini van cache coeur. Heeft speciale UV-protection stof. Ik dacht nog "jaja, t zal wel"; maar mijn buik blijft er, ook al zit ik in de volle zon, wel heel koel mee. Hij voelt gewoon koud tov de rest zeg maar. Voor Frummeltje ook heel prettig geloof ik O+
pi_154352830
Hahaha, ik moest even nadenken waarom Frummeltje dat prettig zou vinden :D Toen concludeerde ik dat je je tankini dan waarschijnlijk aan Frummeltje doorstuurt na de vakantie, omdat zij m mag lenen of zo.

En toen viel het kwartje hoor. 8)7
  woensdag 15 juli 2015 @ 10:19:00 #269
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154352927
Bij mij weinig twijfel over een jongen, het was overduidelijk te zien. Als het wel plots een meisje zou zijn, zou dat trouwens weinig consequenties hebben. Eem meisjesnaam hadden we altijd al en we hebben maar weinig typisch jongensachtige spullen.

Zo maar pasfoto's laten maken voor m'n nieuwe burgerlijke paspoort zonder stempels. ;( Gelukkig zit m'n haar nu echt fantastisch, ik ga mijn dikke haar missen (en het niet hoeven schoonmaken van het doucheputje).
pi_154353086
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 10:12 schreef Mineola het volgende:
Hahaha, ik moest even nadenken waarom Frummeltje dat prettig zou vinden :D Toen concludeerde ik dat je je tankini dan waarschijnlijk aan Frummeltje doorstuurt na de vakantie, omdat zij m mag lenen of zo.

En toen viel het kwartje hoor. 8)7
Hahaha. Sorry :p iets met working title ;)
pi_154353161
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 10:19 schreef Mariposas het volgende:
Bij mij weinig twijfel over een jongen, het was overduidelijk te zien. Als het wel plots een meisje zou zijn, zou dat trouwens weinig consequenties hebben. Eem meisjesnaam hadden we altijd al en we hebben maar weinig typisch jongensachtige spullen.

Zo maar pasfoto's laten maken voor m'n nieuwe burgerlijke paspoort zonder stempels. ;( Gelukkig zit m'n haar nu echt fantastisch, ik ga mijn dikke haar missen (en het niet hoeven schoonmaken van het doucheputje).
:D gelukkig maar dat zo'n paspoortfoto een hele poos mee gaat dan :7

ik twijfel ook niet aan het geslacht. Heb het zelf nu 3 keer gezien en t is bevestigd, t is zeker weten een jongen. En och als t toch een meisje is dan maakt dat niet zoveel uit, namen hebben we wel voor een meisje.
Andersom zou wel een beetje een ramp zijn naam-technisch :') na 24 weken (of eigk 6 jaar on and off) bakkelijen hebben we nog steeds geen naam :') sad...
pi_154353213
Wij zijn ook pas net uit een jongens naam, mignonne. Meisjesnaam was veel makkelijker..En nog twijfel ik wel een beetje om de jongensnaam, omdat we weinig alternatieven hebben.

Verder viel mijn haar heel lang niet uit, maar doet het dat sinds vorige week wel weer... -O-
pi_154353308
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 10:32 schreef mignonne het volgende:

[..]

ik twijfel ook niet aan het geslacht. Heb het zelf nu 3 keer gezien en t is bevestigd, t is zeker weten een jongen. En och als t toch een meisje is dan maakt dat niet zoveel uit, namen hebben we wel voor een meisje.
Andersom zou wel een beetje een ramp zijn naam-technisch :') na 24 weken (of eigk 6 jaar on and off) bakkelijen hebben we nog steeds geen naam :') sad...
Ik word ook gek van de naam. Voor een meisje hebben we er tig die we leuk vinden en 2 die er echt uitspringen, maar voor een jongen komen we niet op één lijn.

Vriend noemt de baby nu al bij zijn favoriet, maar dat is een naam waar ik nogal twijfels bij heb. Andersom vindt vriend mijn favoriet weer niks. Echt, ellende.

De enige naam die we beiden tof vinden tot nu toe scheelt echter maar 1 letter met de naam van de neef van vriend (en ze zijn ook echt goede vrienden), dus dan krijg je dat weer.
pi_154353338
Wij twijfelen ook nog over een jongensnaam... er zijn wel wat leuke, maar we zijn het er nog niet over eens.
pi_154353395
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 10:39 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik word ook gek van de naam. Voor een meisje hebben we er tig die we leuk vinden en 2 die er echt uitspringen, maar voor een jongen komen we niet op één lijn.

Vriend noemt de baby nu al bij zijn favoriet, maar dat is een naam waar ik nogal twijfels bij heb. Andersom vindt vriend mijn favoriet weer niks. Echt, ellende.

De enige naam die we beiden tof vinden tot nu toe scheelt echter maar 1 letter met de naam van de neef van vriend (en ze zijn ook echt goede vrienden), dus dan krijg je dat weer.
Jup das hier het probleem ook. B. heeft een hele grote familie en heeft tig neefjes en nichtjes die dan al namen hebben die ofwel exact hetzelfde zijn, ofwel er te veel naar onze mening op lijken.
B. heeft dan ook nog eens de irritante eigenschap dat hij óveral een associatie bij heeft. Die hij dan ook weer niet los kan laten. :X }:| (Jens? Neh dan denk ik aan die enge papzak van een Robert Jensen. Ehm. Hm. Gideon dan? Ben je gek? Ga mn kind niet naar een aap noemen. Quoi? :? oh. een Gibbon? Seriously?? het klinkt niet eens t zelfde. GNORK )
En verder heb ik met heel veel namen gewoonweg geen klik. Prima namen verder hoor echt niets mis mee. Maar niet voor mijn kind, ofzoiets.
pi_154353477
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 10:43 schreef mignonne het volgende:
En verder heb ik met heel veel namen gewoonweg geen klik. Prima namen verder hoor echt niets mis mee. Maar niet voor mijn kind, ofzoiets
Dat heb ik ook heel erg. We hebben nu wel een jongensnaam, maar daar moet nog een 2e en 3e bij en die weten we gewoon niet.

Voor een meisje hebben we twee/drie opties (ik kan die derde gewoon niet bedenken nu?), maar bij allebei die namen heb ik nog niet het 'jaaah dat is mijn dochter' idee. Bij de jongensnaam kan ik me dat wel goed voorstellen.
pi_154353481
Hetzelfde hier... we willen een traditionale naam, zoals Catharina, Margaretha, Elizabeth enzo. Maar vooor meisjes klinken die gewoon veel mooier. Je gaat je zoon toch geen Martinus, Johannes of Petrus noemen.
pi_154353501
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 10:43 schreef mignonne het volgende:

[..]

Jup das hier het probleem ook. B. heeft een hele grote familie en heeft tig neefjes en nichtjes die dan al namen hebben die ofwel exact hetzelfde zijn, ofwel er te veel naar onze mening op lijken.
B. heeft dan ook nog eens de irritante eigenschap dat hij óveral een associatie bij heeft. Die hij dan ook weer niet los kan laten. :X }:| (Jens? Neh dan denk ik aan die enge papzak van een Robert Jensen. Ehm. Hm. Gideon dan? Ben je gek? Ga mn kind niet naar een aap noemen. Quoi? :? oh. een Gibbon? Seriously?? het klinkt niet eens t zelfde. GNORK )
En verder heb ik met heel veel namen gewoonweg geen klik. Prima namen verder hoor echt niets mis mee. Maar niet voor mijn kind, ofzoiets.
Oh god ja, die associaties. Dat is hier ook :') , zo kom je nergens.

En ik zit dan ook nog met werk. Ik zie zoveel namen en kinderen langskomen en bij sommigen heb ik nu echt al zo'n heel beeld bij 'n naam. Dat valt bij mij dan ook snel af.

Het ergste is nog dat we, al namen opsommend, uiteindelijk een naam hadden waarbij we allebei zeiden "ja! Die is leuk!"

En de volgende ochtend waren we 'm allebei vergeten :') . Goed, dat wordt 'm dus ook niet! :')
pi_154353517
Wordt dat ook de roepnaam Saskia? Of gaan jullie het nog afkorten? Elisabeth > Liz/Lizzy/Lise, dat idee
pi_154353566
Wel een roepnaam ja :)
Dat is vooral het probleem met de jongensnamen; we hebben wel een paar leuke gevonden, maar die zijn dan afgekort als roepnaam weer zo suf (Piet! Jan!).
  woensdag 15 juli 2015 @ 10:54:10 #281
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154353599
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 10:32 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik ben over 3 dagen uitgerekend en ik twijfel nog steeds. ;( Nouja, niet dat ik nog wil veranderen, maar ik twijfel of we wel de juiste keuze hebben gemaakt. Het echte O+ is er nog steeds niet, maar ik houd me er maar aan vast dat iedereen zegt dat je je nooit meer een andere naam kan voorstellen als je kind eenmaal geboren is en definitief de naam heeft.
Ben ook wel een beetje bang dat familie van mijn man het vreemd gaat vinden dat het geen Joodse naam is....
pi_154353722
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 10:48 schreef SaskiaR het volgende:
Hetzelfde hier... we willen een traditionale naam, zoals Catharina, Margaretha, Elizabeth enzo. Maar vooor meisjes klinken die gewoon veel mooier. Je gaat je zoon toch geen Martinus, Johannes of Petrus noemen.
zeg, zo heet m'n Duutser!

Die heeft trouwens een vriend waar ze echt gek gedaan hebben met de namen: Jeremias, Corbindian en Nikolodemus (precieze spelling van de laatste 2 wee ik niet). Echt, je kinderen dat aan doen vind ik wel heel sneu...
  woensdag 15 juli 2015 @ 11:13:11 #283
409579 LuDann
All the way
pi_154353958
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 10:54 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik ben over 3 dagen uitgerekend en ik twijfel nog steeds. ;( Nouja, niet dat ik nog wil veranderen, maar ik twijfel of we wel de juiste keuze hebben gemaakt. Het echte O+ is er nog steeds niet, maar ik houd me er maar aan vast dat iedereen zegt dat je je nooit meer een andere naam kan voorstellen als je kind eenmaal geboren is en definitief de naam heeft.
Ben ook wel een beetje bang dat familie van mijn man het vreemd gaat vinden dat het geen Joodse naam is....
Dat ja. Voor een jongen waren we er echt zó uit, in het begin al. Maar een meisjesnaam... pfff. Ik heb een aantal leuke in gedachte maar bij geen een echt het ''dat is 'em'' gevoel.

En dan heb ik een man die nog redelijk makkelijk is, dus wat dat betreft mag ik niet zeuren. :@
  woensdag 15 juli 2015 @ 11:19:22 #284
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154354087
Echt stom, bij een jongen is heel veel minder écht leuk. Namen, kleertjes, accessoires, kamertjes. Gelukkig zijn ze zelf wel heul leuk en een eitje om op te voeden :7
pi_154354190
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 11:00 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

zeg, zo heet m'n Duutser!

Die heeft trouwens een vriend waar ze echt gek gedaan hebben met de namen: Jeremias, Corbindian en Nikolodemus (precieze spelling van de laatste 2 wee ik niet). Echt, je kinderen dat aan doen vind ik wel heel sneu...
Sorry :) ik ken er ook wel een paar. Maar het is het net niet zegmaar...
pi_154354267
quote:

[..]

Ik ben een enorme spuit elf nu :+ Je hebt gelijk dat ze daar kleiner zijn. Ik dacht dat het reguliere ledikantmaten waren, sorry! Ik had er wel naar gekeken, maar uiteindelijk niet gekocht dus mijn brein heeft blijkbaad alleen maar geregistreerd dat ze daar dekens verkopen en dat ze niet duur waren :D

@namen: Wij hebben ook al (zelfs ruim voor de zwangerschap haha) veel discussies gehad over jongensnamen, omdat we te veel verschillen van smaak. De discussie was inderdaad 'nee lijkt te veel op die', 'ik ken iemand van vroeger met die naam en dat was echt een #%^$', zucht :')
Ik zag laatst ook zo'n plaatje voorbij komen met een tekst in de trant van 'Pas als je een kind krijgt, merk je aan hoeveel mensen je eigenlijk een hekel hebt'.
  woensdag 15 juli 2015 @ 11:29:13 #287
409579 LuDann
All the way
pi_154354290
Vraagje: moet je gaan liggen als je water breekt terwijl de baby bibi ligt?

En nee, mijn water is niet gebroken, ik ben gewoon nieuwsgierig. :P
pi_154354320
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 11:19 schreef pinquit het volgende:
Echt stom, bij een jongen is heel veel minder écht leuk. Namen, kleertjes, accessoires, kamertjes. Gelukkig zijn ze zelf wel heul leuk en een eitje om op te voeden :7
Ik heb het precies andersom :D al die roze kleding :N

Voor een jongen hadden we hier al heel snel twee opties waarvan 1 duidelijk de voorkeur heeft. Voor een meisje zijn we er nog steeds niet uit. We hebben een paar namen die de een leuk vindt en de ander wel oké, maar nog niet de naam die we beiden echt leuk vinden.

Tweede naam voor een meisje hebben we al wel, voor een jongen zijn daarvoor ook nog een aantal opties.
pi_154354342
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 11:29 schreef LuDann het volgende:
Vraagje: moet je gaan liggen als je water breekt terwijl de baby bibi ligt?

En nee, mijn water is niet gebroken, ik ben gewoon nieuwsgierig. :P
Weet ik eigenlijk niet. Maar hebben ze jou daar, gezien de kans dat het eerder komt, geen duidelijke instructies voor gegeven?
  woensdag 15 juli 2015 @ 11:31:40 #290
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154354355
Ik heb ook niks met roze, maar je kan gewoon veel meer kanten op ofzo. Maar ik vind auto's en al die rotzooi niet zo leuk :') alles wat voor jongens kan kan ook voor meisjes, maar andersom gewoon niet :P :+
pi_154354405
Net controle bij de gyn gehad. Mijn bloeddruk was wat verhoogd (130/90) dus urine ingeleverd en bloed geprikt. Bij afwijkingen word ik vanmiddag gebeld. Anders maandag terugkomen.
Verder gaat het goed, nog voldoende vruchtwater en de baby ligt mooi diep, nog niet helemaal ingedaald maar een goed eind op weg :)
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_154354424
Ik vind meisjesnamen overigens ook makkelijker. Hoewel ik ook nog steeds twijfel over deze meisjesnaam...
En ik vind wel dat er steeds meer leuke jongenskleding te koop is! Vooral die jumpsuits met groen, bruin en blauw enzo O+
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 15 juli 2015 @ 11:35:34 #293
409579 LuDann
All the way
pi_154354432
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 11:31 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Weet ik eigenlijk niet. Maar hebben ze jou daar, gezien de kans dat het eerder komt, geen duidelijke instructies voor gegeven?
Ik had instructies die geldig waren voor de 37 weken grens, zeg maar. Maar zodra ik die over ben zal het in eerste instantie niet anders verlopen dan bij andere vrouwen (behalve dat ik dan niet te lang moet wachten met richting ziekenhuis gaan).

De gyn waar ik de laatste keer was heeft er niets over gezegd en ik ben het vergeten te vragen. Ik bel wel hoor, mocht zoiets gebeuren.
pi_154354459
Volgens verschillende websites kan je dan beter gaan liggen ja. Maar ja, internet he...
pi_154354492
Die namen :o Lijkt me erg lastig. Ik stel dat nog even uit tot na de geboorte. Af en toe schiet er wel eens een binnen of hebben we 't erover, maar ik wil haar heel graag eerst ontmoeten :)
  woensdag 15 juli 2015 @ 11:38:25 #296
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154354519
Ik dacht ingedaald = mag blijven lopen. Dus dan hoeft het hoofdje niet vast in bekken denk ik?
pi_154354530
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 11:35 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik had instructies die geldig waren voor de 37 weken grens, zeg maar. Maar zodra ik die over ben zal het in eerste instantie niet anders verlopen dan bij andere vrouwen (behalve dat ik dan niet te lang moet wachten met richting ziekenhuis gaan).

De gyn waar ik de laatste keer was heeft er niets over gezegd en ik ben het vergeten te vragen. Ik bel wel hoor, mocht zoiets gebeuren.
Nee, maar ik denk dat ze normaal met 37 weken een instructie geven als het nog niet diep genoeg ligt. Daarom dacht ik, als de kans bij jou aanwezig was dat het eerder zou komen, dan zou je ook eerder instructie moeten geven.
pi_154354554
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 11:37 schreef Bloesem. het volgende:
Die namen :o Lijkt me erg lastig. Ik stel dat nog even uit tot na de geboorte. Af en toe schiet er wel eens een binnen of hebben we 't erover, maar ik wil haar heel graag eerst ontmoeten :)
Stel je het helemaal uit? Ook geen shortlist? :o
pi_154354655
en weer een sticker van de VK. Ik mag op vakantie :P Bloeddruk was wel hoger dan normaal. 114/74 Dus ook niet erg noemenswaardig.

Ze moest nogal even zoeken voor het hartje. Maar die bleek bovenin te zitten. In stuit dus. Hij heeft natuurlijk nog tijd genoeg. Maar gek genoeg heb ik vanaf het begin al het gevoel dat deze in stuit gaat blijven liggen. Weet niet waar dat gevoel vandaan komt.
  woensdag 15 juli 2015 @ 11:44:03 #300
409579 LuDann
All the way
pi_154354657
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 11:38 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Nee, maar ik denk dat ze normaal met 37 weken een instructie geven als het nog niet diep genoeg ligt. Daarom dacht ik, als de kans bij jou aanwezig was dat het eerder zou komen, dan zou je ook eerder instructie moeten geven.
Tot nu toe was het advies altijd gaan liggen, maar ik vraag me af of dat nu anders is. Ze leek met haar gedachten elders en er was voor het eerst ook geen co-assistent bij de afspraak dus ze moest een aantal dingen zelf doen die ze anders uitbesteedt. Ik vermoed dat ze gewoon vergeten is er iets over te zeggen.

Mja, ik bel wel als zoiets gebeurt en anders vraag ik het over 2 weken na.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 11:34 schreef Fuente het volgende:
Net controle bij de gyn gehad. Mijn bloeddruk was wat verhoogd (130/90) dus urine ingeleverd en bloed geprikt. Bij afwijkingen word ik vanmiddag gebeld. Anders maandag terugkomen.
Verder gaat het goed, nog voldoende vruchtwater en de baby ligt mooi diep, nog niet helemaal ingedaald maar een goed eind op weg :)
Hoop dat de uitslag goed is. Klinkt goed verder. :Y
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 11:39 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Precies wat ik wilde vragen. :P
pi_154354682
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 11:39 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Nee, eigenlijk niet :o Ik schrijf wel eens een naam die in m'n hoofd schiet op, zodat ik de betekenis kan opzoeken, maar verder eigenlijk geen lijstje. Het klinkt misschien een beetje hippiedippie, maar ik wil er ergens op vertrouwen dat zij zich voorstelt. Niet letterlijk natuurlijk, maar dat wij, als wij haar zien, weten hoe ze zal heten :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')