abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154298469
2015

12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

4 augustus: SaskiaR
6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen) (fictieve 30e plek)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr (meisje)
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)
24 oktober: *** Natalie en steenz *** (meisje)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
14 november: ***Kuukske & JDude*** (jongen)
23 november: Bloesem

8 december: bloes85
31 december: sethiwe

2016

1 januari: hetzusjevan
4 januari: Xanteh
26 januari: Myrr

14 februari: Frummeltje86
25 februari: Sicilia

2 maart: L0t..
4 maart: LadyBlack

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Aanpassingen graag via dm!

[ Bericht 1% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 15-07-2015 10:47:36 ]
S. 2014
J. 2016
pi_154298486
Blijft dus nog spannend therealmb.

Mignonne gaaf bedje! O+
S. 2014
J. 2016
pi_154298521
spannend nog therealmb
Schudden voor gebruik
pi_154298698
Skoap thanks voor de verftip! dat is idd de kleur zo'n beetje die ik bedoel. O+
:)
pi_154298911
Gaaf Mignonne, het bedje wat je graag wilt voor een klein prijsje! Dat wordt vast heel mooi!

Therealmb, bij jullie dus nog even spannend wat nu het geslacht is. Fijn dat alles verder wel goed is!
pi_154298913
jaa zeker spannend. Maar we wachten rustig af :P we blijven duimen voor een jongen, maar een meisje is natuuurlijk zeker welkom! De roze gordijnen hadden we al gekocht (70% korting) dus met pech kost het fiasco ons 36 euro :P
  maandag 13 juli 2015 @ 14:40:36 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_154299001
Blijven duimen voor een jongen klinkt anders ook wel... apart :P
disclaimer
pi_154299116
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:40 schreef Stormqueen het volgende:
Blijven duimen voor een jongen klinkt anders ook wel... apart :P
Ja, dit :D ! Vanwaar die voorkeur tharealmb?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2015 14:46:24 ]
  maandag 13 juli 2015 @ 14:46:36 #9
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_154299130
Net als 'fiasco' :P. De verloskundige/echoscopiste kán het fout hebben natuurlijk en een meisje is helemaal zo erg nog niet hoor ;)

Tof bedje Mignonne! En ik kan uit eigen ervaring vertellen dat ; vintage blue' een prachtige kleur is O+
pi_154299131
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:35 schreef tharealmb het volgende:
jaa zeker spannend. Maar we wachten rustig af :P we blijven duimen voor een jongen, maar een meisje is natuuurlijk zeker welkom! De roze gordijnen hadden we al gekocht (70% korting) dus met pech kost het fiasco ons 36 euro :P
Noem jij je kind nou een fiasco? :{w ;)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_154299199
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:46 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ja, dit :D ! Vanwaar die voorkeur tharealmb?
Mijn vriendin is (denkt ze) toch meer een jongetjes-moeder. En de kans dat een jongen sportief is, is toch groter als dan bij een meid. (zijn beide van de extreme sports). Daarnaast komt mijn achternaam vrij weinig voor, dus die wil ik wel voortzetten ;) Maar het is een lichte voorkeur, geen ramp

quote:
12s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:46 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik had het over de al-gekochte-roze-gordijnen :9

Gister trouwens programma gezien over geboren worden in India. Dan mag je toch blij zijn dat je hier bevallen mag :')
pi_154299205
quote:
12s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:46 schreef Estrys het volgende:

[..]

niet een fiasco, maar Fiasco :9
Schudden voor gebruik
  maandag 13 juli 2015 @ 14:51:36 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_154299240
Sportiviteit is iets wat je zelf doorgeeft. Als jullie dat dus wel zijn, is de kans best groot dat jullie dochter dat oppikt. Heeft weinig met het geslacht te maken. Maar we zullen zien :+
disclaimer
pi_154299242
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:49 schreef tharealmb het volgende:

[..]

Mijn vriendin is (denkt ze) toch meer een jongetjes-moeder. En de kans dat een jongen sportief is, is toch groter als dan bij een meid. (zijn beide van de extreme sports). Daarnaast komt mijn achternaam vrij weinig voor, dus die wil ik wel voortzetten ;) Maar het is een lichte voorkeur, geen ramp

[..]

Ik had het over de al-gekochte-roze-gordijnen :9

Gister trouwens programma gezien over geboren worden in India. Dan mag je toch blij zijn dat je hier bevallen mag :')
Als ik zo om mij heen kijk bij de jongens en meisjes in een gezin (bv bij mijn zus) dan is de meid in dit geval sportiever, bewegelijker, ruwer en zulks. Geslacht zegt helemaal niets over sportief of sportdrang ;)
Schudden voor gebruik
pi_154299317
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:49 schreef tharealmb het volgende:

Mijn vriendin is (denkt ze) toch meer een jongetjes-moeder. En de kans dat een jongen sportief is, is toch groter als dan bij een meid. (zijn beide van de extreme sports).
Opvoeding is ook wel belangrijk toch :)
Wij doen allebei aan historisch zwaardvechten, dus de zwaardjes liggen hier al klaar. Of het nou een meisje of jongetje wordt :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_154299318
Nja bij mij thuis is dat anders :P (zus is absoluut niet sportief). Maar misschien is dat een oud stereotype ja.

Meisjes zijn inderdaad wel minder zeurderig kwa pijn en dergelijke valt me op (in mijn omgeving).

maar uiteindelijk wil ik ze allemaal sparen :9 want beide lijkt me erg anders en erg leuk
pi_154299397
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:54 schreef tharealmb het volgende:
maar uiteindelijk wil ik ze allemaal sparen :9 want beide lijkt me erg anders en erg leuk
:D

En ik wilde ook typen dat je misschien wel een hartstikke sportieve dochter krijgt (of a-sportieve zoon :P ;) )
pi_154299420
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:54 schreef tharealmb het volgende:
Nja bij mij thuis is dat anders :P (zus is absoluut niet sportief). Maar misschien is dat een oud stereotype ja.

Meisjes zijn inderdaad wel minder zeurderig kwa pijn en dergelijke valt me op (in mijn omgeving).

genoeg zegelboekjes vol krijgen dan ;)

Er is voor allebei wat te zeggen en een lichte voorkeur mag je altijd hebben hoor. Dat is iets gevoelsmatigs en daar kan niemand aan komen of wat aan veranderen.

Op het moment dat je 100% zeker weet wat het geslacht gaat worden maakt het geen drol meer uit en ga je toch maaarrrrrrr OHWWwwww O+ leuk O+ denken of je hartje veranderd er langzaam aan (als je er wat aan moet wennen) :*
Schudden voor gebruik
pi_154299433
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:58 schreef kazy het volgende:

[..]

:D

En ik wilde ook typen dat je misschien wel een hartstikke sportieve dochter krijgt (of a-sportieve zoon :P ;) )
ja je hebt het ook niet voor het uitkiezen :+ Maar ben ook beter met jongetjes dan meisjes met kleine kids. Maar het blijft afwachten wat je krijgt. Dat maakt het ook wel leuk ^O^

En ik had er ook direct vrede mee toen het een meisje zou zijn. Knopje gaat dan echt om. Maarja als ze dan opeens weer begint over een jongen.... 8)7
pi_154299590
Ik begrijp het wel. Hier ook een sterke voorkeur voor een jongen, altijd al gehad. Ben gewoon meer een jongens-moeder schat ik in, heb ook vooral mannelijke vrienden. En ik vind m'n neefjes leuker dan m'n nichtjes, ook al zijn ze veel drukker en luisteren ze slechter. Tuurlijk is een meisje net zo welkom, maar dat is dan toch even omschakelen in je hoofd. En bij ons heeft de echoscopist ook goed moeten zoeken waardoor ik nog niet zo overtuigd ben van zijn gelijk... Als er eerst met 90% zekerheid iets wordt gezegd en later is het misschien toch anders zou ik daar ook even van in de war zijn ook al ben je uiteindelijk met beide net zo blij.

We hebben hier zojuist nog wat laatste inkopen gedaan bij de Ikea (man is altijd vrij op maandag) en daar liep een vrouw met baby in doek. Daar wees m'n man me op en dat vond hij er toch wel heel fijn en handig uit zien O+
pi_154299656
Maar je vriendin is toch ook sportief? Waarom een eventuele dochter dan niet? Lijkt me inderdaad ook groot deel opvoeding.
pi_154300055
Stippel, wat fijn dat 't zo is opgepakt!

Mignonne, wat een koddig bedje O+

Ik heb m'n propedeuse!! *O*
pi_154300182
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 15:24 schreef Bloesem. het volgende:
Stippel, wat fijn dat 't zo is opgepakt!

Mignonne, wat een koddig bedje O+

Ik heb m'n propedeuse!! *O*
OEH! FEESTJE TAART EN ZULKS *O*

gefeliciteerd! *O*
Schudden voor gebruik
pi_154300526
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:59 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

genoeg zegelboekjes vol krijgen dan ;)

Er is voor allebei wat te zeggen en een lichte voorkeur mag je altijd hebben hoor. Dat is iets gevoelsmatigs en daar kan niemand aan komen of wat aan veranderen.

Op het moment dat je 100% zeker weet wat het geslacht gaat worden maakt het geen drol meer uit en ga je toch maaarrrrrrr OHWWwwww O+ leuk O+ denken of je hartje veranderd er langzaam aan (als je er wat aan moet wennen) :*
Dit precies ja!
Hoewel ik toch het idee heb dat er een soort taboe op rust om te zeggen waar je voorkeur (in eerste instantie) naar uitgaat. Althans, dat merkte ik heel erg binnen mijn schoonfamilie (dus misschien ligt het aan hen :P) toen we bekend maakten dat we een kindje kregen en iedereen wilde weten wat wij zelf dachten van het geslacht (dat was nog voor de geslachtsecho). Blijkbaar is het enige wenselijke antwoord dan toch "maakt mij niet uit, als het maar gezond is" (wat het uiteindelijk natuurlijk ook gewoon is, want wat Stippel zegt uiteindelijk maakt het je toch geen drol meer uit O+ ).

@bloesem: gefeli met je propedeuse! *O*
pi_154302391
Er lijkt inderdaad een soort taboe op te rusten, dat heb ik in de familie ook gemerkt toen familielid aangaf een voorkeur te hebben. (Zij kregen overigens niet het geslacht van hun voorkeur en zijn er uiteraard gewoon dolgelukkig mee).

Nu is het zo dat ik me er NIETS bij kan voorstellen hoe het is om een voorkeur te hebben, simpelweg omdat ik geen voorkeur heb. Zelfs niet een klein beetje, ook niet stiekem, gewoon helemaal niet.

Wij weten niet wat het geslacht van Frummel is en zijn zo ongelooflijk gelukkig dat er een kindje van ons samen mag groeien in mijn buik. Dat klinkt klef en zoet misschien maar we zijn zo blij dat het ons gegund is! Komt deels door mijn voorgeschiedenis, deels door de miskramen, deels doordat we beide een gehandicapt gezinslid hebben.
En of Frummel nu een jongen of een meisje is, het is ons werkelijk om het even!
pi_154302548
Wij hebben er ook voor gekozen om het niet te weten, dus ik heb me ook niet meer bezig gehouden met wat het misschien kan zijn. Niemand weet het en we komen er pas achter als hij of zij komt.

Omdat het overgrote deel van de mensen om ons heen zeker denkt te weten dat het een jongen is lijkt het me alleen daarom wel grappig als het toch gewoon een meisje blijkt :D
  maandag 13 juli 2015 @ 16:54:09 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_154303142
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:35 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wij hebben er ook voor gekozen om het niet te weten, dus ik heb me ook niet meer bezig gehouden met wat het misschien kan zijn. Niemand weet het en we komen er pas achter als hij of zij komt.

Omdat het overgrote deel van de mensen om ons heen zeker denkt te weten dat het een jongen is lijkt het me alleen daarom wel grappig als het toch gewoon een meisje blijkt :D
ik denk een meisje :Y
disclaimer
pi_154304373
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:31 schreef Malteser het volgende:
Er lijkt inderdaad een soort taboe op te rusten, dat heb ik in de familie ook gemerkt toen familielid aangaf een voorkeur te hebben. (Zij kregen overigens niet het geslacht van hun voorkeur en zijn er uiteraard gewoon dolgelukkig mee).
Het is veel minder een taboe als het niet je eerste kind is, geloof ik. Mijn vriend heeft al een zoon uit een eerdere relatie en het leek hem heel leuk om nu een dochter te krijgen. Vond iedereen heel normaal en begrijpelijk.

(En toen bij de echo werd gezegd dat het een meisje werd, kwam er bij mijn vriend heel spontaan 'joepie' uit _O- )
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_154304658
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:35 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

Grappig is dat he als mensen zeker denken te weten wat het wordt :D

Ik denk dat ik het bij een evt. tweede ook niet wil weten, terwijl ik nu juist degene was die de nieuwsgierigheid niet kon bedwingen.

(+ ik ben nog steeds 'bang' dat ze het verkeerd hebben gezien op de echo; ik zag er echt he-le-maal niks in :') en mijn mond houden is niet mijn sterkste kant :X)
pi_154304749
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 17:43 schreef kazy het volgende:

[..]

Grappig is dat he als mensen zeker denken te weten wat het wordt :D

Ik denk dat ik het bij een evt. tweede ook niet wil weten, terwijl ik nu juist degene was die de nieuwsgierigheid niet kon bedwingen.

(+ ik ben nog steeds 'bang' dat ze het verkeerd hebben gezien op de echo; ik zag er echt he-le-maal niks in :') en mijn mond houden is niet mijn sterkste kant :X)
Ja, en dan straks allemaal 'zie je wel, ik dacht het al!' Over iets waarbij de kans dat je het goed hebt 50% is :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')