abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154298469
2015

12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

4 augustus: SaskiaR
6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen) (fictieve 30e plek)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr (meisje)
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)
24 oktober: *** Natalie en steenz *** (meisje)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
14 november: ***Kuukske & JDude*** (jongen)
23 november: Bloesem

8 december: bloes85
31 december: sethiwe

2016

1 januari: hetzusjevan
4 januari: Xanteh
26 januari: Myrr

14 februari: Frummeltje86
25 februari: Sicilia

2 maart: L0t..
4 maart: LadyBlack

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Aanpassingen graag via dm!

[ Bericht 1% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 15-07-2015 10:47:36 ]
S. 2014
J. 2016
pi_154298486
Blijft dus nog spannend therealmb.

Mignonne gaaf bedje! O+
S. 2014
J. 2016
pi_154298521
spannend nog therealmb
Schudden voor gebruik
pi_154298698
Skoap thanks voor de verftip! dat is idd de kleur zo'n beetje die ik bedoel. O+
:)
pi_154298911
Gaaf Mignonne, het bedje wat je graag wilt voor een klein prijsje! Dat wordt vast heel mooi!

Therealmb, bij jullie dus nog even spannend wat nu het geslacht is. Fijn dat alles verder wel goed is!
pi_154298913
jaa zeker spannend. Maar we wachten rustig af :P we blijven duimen voor een jongen, maar een meisje is natuuurlijk zeker welkom! De roze gordijnen hadden we al gekocht (70% korting) dus met pech kost het fiasco ons 36 euro :P
  maandag 13 juli 2015 @ 14:40:36 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_154299001
Blijven duimen voor een jongen klinkt anders ook wel... apart :P
disclaimer
pi_154299116
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:40 schreef Stormqueen het volgende:
Blijven duimen voor een jongen klinkt anders ook wel... apart :P
Ja, dit :D ! Vanwaar die voorkeur tharealmb?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2015 14:46:24 ]
  maandag 13 juli 2015 @ 14:46:36 #9
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_154299130
Net als 'fiasco' :P. De verloskundige/echoscopiste kán het fout hebben natuurlijk en een meisje is helemaal zo erg nog niet hoor ;)

Tof bedje Mignonne! En ik kan uit eigen ervaring vertellen dat ; vintage blue' een prachtige kleur is O+
pi_154299131
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:35 schreef tharealmb het volgende:
jaa zeker spannend. Maar we wachten rustig af :P we blijven duimen voor een jongen, maar een meisje is natuuurlijk zeker welkom! De roze gordijnen hadden we al gekocht (70% korting) dus met pech kost het fiasco ons 36 euro :P
Noem jij je kind nou een fiasco? :{w ;)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_154299199
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:46 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ja, dit :D ! Vanwaar die voorkeur tharealmb?
Mijn vriendin is (denkt ze) toch meer een jongetjes-moeder. En de kans dat een jongen sportief is, is toch groter als dan bij een meid. (zijn beide van de extreme sports). Daarnaast komt mijn achternaam vrij weinig voor, dus die wil ik wel voortzetten ;) Maar het is een lichte voorkeur, geen ramp

quote:
12s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:46 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik had het over de al-gekochte-roze-gordijnen :9

Gister trouwens programma gezien over geboren worden in India. Dan mag je toch blij zijn dat je hier bevallen mag :')
pi_154299205
quote:
12s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:46 schreef Estrys het volgende:

[..]

niet een fiasco, maar Fiasco :9
Schudden voor gebruik
  maandag 13 juli 2015 @ 14:51:36 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_154299240
Sportiviteit is iets wat je zelf doorgeeft. Als jullie dat dus wel zijn, is de kans best groot dat jullie dochter dat oppikt. Heeft weinig met het geslacht te maken. Maar we zullen zien :+
disclaimer
pi_154299242
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:49 schreef tharealmb het volgende:

[..]

Mijn vriendin is (denkt ze) toch meer een jongetjes-moeder. En de kans dat een jongen sportief is, is toch groter als dan bij een meid. (zijn beide van de extreme sports). Daarnaast komt mijn achternaam vrij weinig voor, dus die wil ik wel voortzetten ;) Maar het is een lichte voorkeur, geen ramp

[..]

Ik had het over de al-gekochte-roze-gordijnen :9

Gister trouwens programma gezien over geboren worden in India. Dan mag je toch blij zijn dat je hier bevallen mag :')
Als ik zo om mij heen kijk bij de jongens en meisjes in een gezin (bv bij mijn zus) dan is de meid in dit geval sportiever, bewegelijker, ruwer en zulks. Geslacht zegt helemaal niets over sportief of sportdrang ;)
Schudden voor gebruik
pi_154299317
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:49 schreef tharealmb het volgende:

Mijn vriendin is (denkt ze) toch meer een jongetjes-moeder. En de kans dat een jongen sportief is, is toch groter als dan bij een meid. (zijn beide van de extreme sports).
Opvoeding is ook wel belangrijk toch :)
Wij doen allebei aan historisch zwaardvechten, dus de zwaardjes liggen hier al klaar. Of het nou een meisje of jongetje wordt :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_154299318
Nja bij mij thuis is dat anders :P (zus is absoluut niet sportief). Maar misschien is dat een oud stereotype ja.

Meisjes zijn inderdaad wel minder zeurderig kwa pijn en dergelijke valt me op (in mijn omgeving).

maar uiteindelijk wil ik ze allemaal sparen :9 want beide lijkt me erg anders en erg leuk
pi_154299397
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:54 schreef tharealmb het volgende:
maar uiteindelijk wil ik ze allemaal sparen :9 want beide lijkt me erg anders en erg leuk
:D

En ik wilde ook typen dat je misschien wel een hartstikke sportieve dochter krijgt (of a-sportieve zoon :P ;) )
pi_154299420
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:54 schreef tharealmb het volgende:
Nja bij mij thuis is dat anders :P (zus is absoluut niet sportief). Maar misschien is dat een oud stereotype ja.

Meisjes zijn inderdaad wel minder zeurderig kwa pijn en dergelijke valt me op (in mijn omgeving).

genoeg zegelboekjes vol krijgen dan ;)

Er is voor allebei wat te zeggen en een lichte voorkeur mag je altijd hebben hoor. Dat is iets gevoelsmatigs en daar kan niemand aan komen of wat aan veranderen.

Op het moment dat je 100% zeker weet wat het geslacht gaat worden maakt het geen drol meer uit en ga je toch maaarrrrrrr OHWWwwww O+ leuk O+ denken of je hartje veranderd er langzaam aan (als je er wat aan moet wennen) :*
Schudden voor gebruik
pi_154299433
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:58 schreef kazy het volgende:

[..]

:D

En ik wilde ook typen dat je misschien wel een hartstikke sportieve dochter krijgt (of a-sportieve zoon :P ;) )
ja je hebt het ook niet voor het uitkiezen :+ Maar ben ook beter met jongetjes dan meisjes met kleine kids. Maar het blijft afwachten wat je krijgt. Dat maakt het ook wel leuk ^O^

En ik had er ook direct vrede mee toen het een meisje zou zijn. Knopje gaat dan echt om. Maarja als ze dan opeens weer begint over een jongen.... 8)7
pi_154299590
Ik begrijp het wel. Hier ook een sterke voorkeur voor een jongen, altijd al gehad. Ben gewoon meer een jongens-moeder schat ik in, heb ook vooral mannelijke vrienden. En ik vind m'n neefjes leuker dan m'n nichtjes, ook al zijn ze veel drukker en luisteren ze slechter. Tuurlijk is een meisje net zo welkom, maar dat is dan toch even omschakelen in je hoofd. En bij ons heeft de echoscopist ook goed moeten zoeken waardoor ik nog niet zo overtuigd ben van zijn gelijk... Als er eerst met 90% zekerheid iets wordt gezegd en later is het misschien toch anders zou ik daar ook even van in de war zijn ook al ben je uiteindelijk met beide net zo blij.

We hebben hier zojuist nog wat laatste inkopen gedaan bij de Ikea (man is altijd vrij op maandag) en daar liep een vrouw met baby in doek. Daar wees m'n man me op en dat vond hij er toch wel heel fijn en handig uit zien O+
pi_154299656
Maar je vriendin is toch ook sportief? Waarom een eventuele dochter dan niet? Lijkt me inderdaad ook groot deel opvoeding.
pi_154300055
Stippel, wat fijn dat 't zo is opgepakt!

Mignonne, wat een koddig bedje O+

Ik heb m'n propedeuse!! *O*
pi_154300182
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 15:24 schreef Bloesem. het volgende:

OEH! FEESTJE TAART EN ZULKS *O*

gefeliciteerd! *O*
Schudden voor gebruik
pi_154300526
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:59 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

genoeg zegelboekjes vol krijgen dan ;)

Er is voor allebei wat te zeggen en een lichte voorkeur mag je altijd hebben hoor. Dat is iets gevoelsmatigs en daar kan niemand aan komen of wat aan veranderen.

Op het moment dat je 100% zeker weet wat het geslacht gaat worden maakt het geen drol meer uit en ga je toch maaarrrrrrr OHWWwwww O+ leuk O+ denken of je hartje veranderd er langzaam aan (als je er wat aan moet wennen) :*
Dit precies ja!
Hoewel ik toch het idee heb dat er een soort taboe op rust om te zeggen waar je voorkeur (in eerste instantie) naar uitgaat. Althans, dat merkte ik heel erg binnen mijn schoonfamilie (dus misschien ligt het aan hen :P) toen we bekend maakten dat we een kindje kregen en iedereen wilde weten wat wij zelf dachten van het geslacht (dat was nog voor de geslachtsecho). Blijkbaar is het enige wenselijke antwoord dan toch "maakt mij niet uit, als het maar gezond is" (wat het uiteindelijk natuurlijk ook gewoon is, want wat Stippel zegt uiteindelijk maakt het je toch geen drol meer uit O+ ).

@bloesem: gefeli met je propedeuse! *O*
pi_154302391
Er lijkt inderdaad een soort taboe op te rusten, dat heb ik in de familie ook gemerkt toen familielid aangaf een voorkeur te hebben. (Zij kregen overigens niet het geslacht van hun voorkeur en zijn er uiteraard gewoon dolgelukkig mee).

Nu is het zo dat ik me er NIETS bij kan voorstellen hoe het is om een voorkeur te hebben, simpelweg omdat ik geen voorkeur heb. Zelfs niet een klein beetje, ook niet stiekem, gewoon helemaal niet.

Wij weten niet wat het geslacht van Frummel is en zijn zo ongelooflijk gelukkig dat er een kindje van ons samen mag groeien in mijn buik. Dat klinkt klef en zoet misschien maar we zijn zo blij dat het ons gegund is! Komt deels door mijn voorgeschiedenis, deels door de miskramen, deels doordat we beide een gehandicapt gezinslid hebben.
En of Frummel nu een jongen of een meisje is, het is ons werkelijk om het even!
pi_154302548
Wij hebben er ook voor gekozen om het niet te weten, dus ik heb me ook niet meer bezig gehouden met wat het misschien kan zijn. Niemand weet het en we komen er pas achter als hij of zij komt.

Omdat het overgrote deel van de mensen om ons heen zeker denkt te weten dat het een jongen is lijkt het me alleen daarom wel grappig als het toch gewoon een meisje blijkt :D
  maandag 13 juli 2015 @ 16:54:09 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_154303142
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:35 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wij hebben er ook voor gekozen om het niet te weten, dus ik heb me ook niet meer bezig gehouden met wat het misschien kan zijn. Niemand weet het en we komen er pas achter als hij of zij komt.

Omdat het overgrote deel van de mensen om ons heen zeker denkt te weten dat het een jongen is lijkt het me alleen daarom wel grappig als het toch gewoon een meisje blijkt :D
ik denk een meisje :Y
disclaimer
pi_154304373
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:31 schreef Malteser het volgende:
Er lijkt inderdaad een soort taboe op te rusten, dat heb ik in de familie ook gemerkt toen familielid aangaf een voorkeur te hebben. (Zij kregen overigens niet het geslacht van hun voorkeur en zijn er uiteraard gewoon dolgelukkig mee).
Het is veel minder een taboe als het niet je eerste kind is, geloof ik. Mijn vriend heeft al een zoon uit een eerdere relatie en het leek hem heel leuk om nu een dochter te krijgen. Vond iedereen heel normaal en begrijpelijk.

(En toen bij de echo werd gezegd dat het een meisje werd, kwam er bij mijn vriend heel spontaan 'joepie' uit _O- )
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_154304658
quote:

Grappig is dat he als mensen zeker denken te weten wat het wordt :D

Ik denk dat ik het bij een evt. tweede ook niet wil weten, terwijl ik nu juist degene was die de nieuwsgierigheid niet kon bedwingen.

(+ ik ben nog steeds 'bang' dat ze het verkeerd hebben gezien op de echo; ik zag er echt he-le-maal niks in :') en mijn mond houden is niet mijn sterkste kant :X)
pi_154304749
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 17:43 schreef kazy het volgende:

[..]

Grappig is dat he als mensen zeker denken te weten wat het wordt :D

Ik denk dat ik het bij een evt. tweede ook niet wil weten, terwijl ik nu juist degene was die de nieuwsgierigheid niet kon bedwingen.

(+ ik ben nog steeds 'bang' dat ze het verkeerd hebben gezien op de echo; ik zag er echt he-le-maal niks in :') en mijn mond houden is niet mijn sterkste kant :X)
Ja, en dan straks allemaal 'zie je wel, ik dacht het al!' Over iets waarbij de kans dat je het goed hebt 50% is :+
pi_154304761
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 16:54 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik denk een meisje :Y
Ik noteer je op het korte lijstje :P
pi_154305012
Ik had in het begin ook een voorkeur voor een jongen. Maar dat was omdat ik zelf vroeger altijd graag een grote broer had gehad.
Toen we eenmaal wisten dat het een meisje was was dat natuurlijk meteen goed en ik zou voor nu niet anders willen O+
pi_154305320
quote:
2s.gif Op maandag 13 juli 2015 17:31 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Het is veel minder een taboe als het niet je eerste kind is, geloof ik. Mijn vriend heeft al een zoon uit een eerdere relatie en het leek hem heel leuk om nu een dochter te krijgen. Vond iedereen heel normaal en begrijpelijk.

(En toen bij de echo werd gezegd dat het een meisje werd, kwam er bij mijn vriend heel spontaan 'joepie' uit _O- )
Ja, nu je het zegt...

Jullie mooie I. O+
pi_154305356
quote:

Hier denkt ook ruim 90% van de mensen een jongen. Wijzelf hebben geen idee. Mariposas voorspelde bij ons een meisje.
September, dan komen we het te weten :).
pi_154305519
Dat taboe is er zeker :Y doodzonde eigk. Het slaat nergens op dat mensen dat niet hardop uit durven spreken omdat een ander het stom vindt of vindt dat je geen voorkeur mag hebben.

Je wilt uiteindelijk allemaal graag een kindje, en als t even kan eentje die gezond is. Maar voor jezelf heb je wel een bepaald beeld van hoe de toekomst er uit ziet met je gezin en dat is heel normaal. In wat voor huis woon je dan, heb je huisdieren enz en heb je dan een zoon of een dochter. Niets mis mee. Dat betekent over het algemeen niet dat je een kind van t andere geslacht spontaan weer terug zou proppen ofzo, gewoon dat het plaatje wat je had een beetje verandert.

Ik had persoonlijk een meidengezin wel leuk gevonden, maar ik krijg een zoon. Betekent niet dat ik daar niet blij mee ben of dat ik hem liever niet had gehad of wat dan ook. Het betekent vooral een aanpassing van t plaatje wat ik voor me had.
  maandag 13 juli 2015 @ 18:41:31 #36
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154306096
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 18:21 schreef mignonne het volgende:
Dat taboe is er zeker :Y doodzonde eigk. Het slaat nergens op dat mensen dat niet hardop uit durven spreken omdat een ander het stom vindt of vindt dat je geen voorkeur mag hebben.

Je wilt uiteindelijk allemaal graag een kindje, en als t even kan eentje die gezond is. Maar voor jezelf heb je wel een bepaald beeld van hoe de toekomst er uit ziet met je gezin en dat is heel normaal. In wat voor huis woon je dan, heb je huisdieren enz en heb je dan een zoon of een dochter. Niets mis mee. Dat betekent over het algemeen niet dat je een kind van t andere geslacht spontaan weer terug zou proppen ofzo, gewoon dat het plaatje wat je had een beetje verandert.

Ik had persoonlijk een meidengezin wel leuk gevonden, maar ik krijg een zoon. Betekent niet dat ik daar niet blij mee ben of dat ik hem liever niet had gehad of wat dan ook. Het betekent vooral een aanpassing van t plaatje wat ik voor me had.
Dit helemaal. Ik moest ook best wel even wennen aan het andere toekomstbeeld. Kom zelf ook uit een meidengezin van 3. Ik zou ook nog heel graag willen ervaren hoe het is om een dochter te hebben. Al heb je daar nooit garantie in, maar de band die ik met mijn moeder heb, zeker nu met een zwangerschap, zou ik ook zo willen ervaren. Maar ik vind het ook wel heel tof dat ik een zoon (bijna heb! O+ ) krijg en dat mijn moeder niet weet hoe het is om een zoon te hebben. ;)
'Als het maar gezond is' vind ik altijd zo'n dooddoener. Lijkt me evident dat dat voorop staat, net alsof ik teleurgestelder zou zijn geweest dat het een gezonde jongen was dan een meisje met allerlei aandoeningen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_154306487
Ik heb een geweldige dochter, en de "stiekeme" wens dat de volgende een jongen is, een zoon lijkt mij ook zo tof! Maar met 2 meiden zou ik ook de koning te rijk zijn hoor ;)
S. 2014
J. 2016
pi_154306984
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 18:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb een geweldige dochter, en de "stiekeme" wens dat de volgende een jongen is, een zoon lijkt mij ook zo tof! Maar met 2 meiden zou ik ook de koning te rijk zijn hoor ;)
Hier hetzelfde. Ik had bij mijn zwangerschap een kleine voorkeur voor een jongen want ik kom echt uit een meisjesgezin.
Toen Eva een meisje bleek was ik mijn voorkeur spontaan vergeten :D

Toch lijkt een jongen me nog steeds fantastisch!
E.
pi_154307014
Bij de eerste hoopte ik stiekem op een jongen. Puur omdat er maar 1 jongen in de familie zit. Beetje t mannelijke geslacht uitbreiden! Dat is gelukt.

En nu zei ik: Een meisje, want dan hebben we van allebei 1. Maar een jongen is veel praktischer, want daar hebben we alles al voor!

Veel mensen zien mij als jongens mama. 1 vriendin is er vol van overtuigd dat we n jongen krijgen, want ik zou mijn mond voorbij gepraat hebben..
  maandag 13 juli 2015 @ 19:28:01 #40
409579 LuDann
All the way
pi_154307922
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 13:07 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Hoe was je babyshower? :D

Niet gek om je nu zo vermoeid te voelen! Lekker bijkomen komende week :*
Was kleinschalig, want de mensen waren pas een paar dagen van tevoren uitgenodigd en veel konden er niet. Ook omdat het festivalseizoen is. Maar dat maakt helemaal niet uit verder, ik vond het al vermoeiend genoeg en superlief dat hij de moeite gedaan had. Veel mensen hebben aangegeven aankomende tijd nog even langs te komen. Ik hoop niet dat iedereen dat doet want ik zit hier wel even lekker in mijn cocon eigenlijk. :P

quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 13:26 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Oh, dat afzetten en uitrekken is hier vaste prik, vooral 's avonds.

Ja, dat is voor vaders wel lastiger ja. Misschien een fotosessie voor straks met jullie samen? Of iets waar hij straks wat aan heeft als de baby er is/iets ouder is? Fietsstoeltje? Stoere draagdoek?
Of een soort papa-blije-doos met wat dingen voor hem zelf en iets voor met de baby? Boekje voor aanstaande vaders of iets als dit: http://www.bol.com/nl/p/1(...)1761%26itm_role%3din
Zo'n pappa blije doos is wel een leuk idee! Wat dingetjes verzamelen voor in een pakketje. :Y Dank je wel voor het meedenken.

quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:05 schreef mignonne het volgende:

[..]

Kringloop! matrasje laat ik daar. Ik heb hier thuis een nieuwe liggen dus die gebruik ik liever.

In principe is ie gebruiksklaar maar ik wil hem graag lakken in mint of petrol of iets er tussenin :Y)

[ afbeelding ]
Leuk wiegje zeg, en dat voor die prijs!
quote:

Super, van harte joh! *O*
pi_154308054
Aaaah, kraamzorg belde net en ze komt morgenavond hier voor de intake.

*stress*
Hellup! Nu als een gek gordijnen wassen, plinten afstoffen, babykamer afmaken, bed verschonen, onkruid tussen de oprittegels uithalen, voegen schrobben, was vouwen en strijken, bakjes van de afhaalchinees verstoppen, fruit kopen voor op de schaal, enz...
Dit komt nooit meer goed natuurlijk :'(
*stress*

Zonder dollen: Ik heb wat vragen en zij ongetwijfeld ook maar iemand nog de gouden tip? Wat moet ik echt niet vergeten te vragen/vertellen?
  maandag 13 juli 2015 @ 19:34:28 #42
409579 LuDann
All the way
pi_154308171
Ik denk dat ze niet verder komt dan je huiskamer hoor. Hoewel ik ook anders heb gehoord, laatst van iemand die wilde controleren hoe hoog de waslijn was. :?

Mijn tip: je kunt vragen om iemand die niet rookt als je dat belangrijk vindt. Heb je nog bijzondere eisen in verband met je verleden? Dan zou je erover kunnen nadenken daar vast wat over te zeggen.
pi_154308202
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:27 schreef mignonne het volgende:
Skoap thanks voor de verftip! dat is idd de kleur zo'n beetje die ik bedoel. O+
*O* hij zit hier op de muur van Luc zijn nieuwe kamer. Ik vind het echt een fanatische kleur O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_154308262
quote:

wauw!!! gefeliciteerd *O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_154308310
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 19:34 schreef LuDann het volgende:
Ik denk dat ze niet verder komt dan je huiskamer hoor. Hoewel ik ook anders heb gehoord, laatst van iemand die wilde controleren hoe hoog de waslijn was. :?

Mijn tip: je kunt vragen om iemand die niet rookt als je dat belangrijk vindt. Heb je nog bijzondere eisen in verband met je verleden? Dan zou je erover kunnen nadenken daar vast wat over te zeggen.
OMG, daar ga ik al.... Ik heb dus geen waslijn. En geen droger. Ik heb wasrekjes... #nukomthetnooitmeergoed

Rondom mijn verleden liggen er wat vragen klaar inderdaad en daarom wil man er ook bij zijn.
pi_154308318
Dank jullie wel :* zooo blij en opgelucht <3
  maandag 13 juli 2015 @ 19:39:56 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_154308357
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 19:34 schreef LuDann het volgende:

dat laatste lijkt me inderdaad wel een belangrijke, want de kraamzorg controleert bijvoorbeeld dagelijks je hechtingen. Maar goed, meestal vragen ze wel naar dat soort zaken. Ik heb me toen ook niet speciaal voorbereid, eigenlijk kwam alles via de vragenlijst wel ter sprake. Maar als je wil dat bepaalde zaken wel of juist niet op een bepaalde manier gebeuren zou ik dat zeker kenbaar maken :)
disclaimer
pi_154308646
Ze vragen inderdaad wel of je bepaalde wensen hebt en noemen ook wel voorbeelden van waar aan je kunt denken (andere kinderen, huisdieren, was bijhouden?). Verder vroeg ze van een aantal dingen of die er zouden zijn (warm en koud water, een badje op hoogte, nog wat huishoudelijke dingen, weet het niet precies meer).
Maar al die praktische zaken, dat komt altijd wel goed denk ik. Belangrijkste is of er dingen zijn waar je je niet goed bij zou voelen of tegenop ziet, maar die heb je sowieso wel scherp.
pi_154309100
Hier komt ze vrijdag. Dan zijn alle dakpannen nog vh dak waarschijnlijk :+

Hoogte vd waslijn? Anders mogen ze Arbo technisch de was niet ophangen? _O-

Bloesem gefeliciteerd!
pi_154309140
Ze kijken ook of je wel plintentrapjes in huis hebt.
pi_154309373
Hier vrijdag kraamzorg, maar ook geen idee wat te verwachten eigenlijk. Wel de boel een beetje aan kant maken, ja. :P Maar de plinten :{w

Ik moet nog wat vragen aan HR stellen, maar misschien dat iemand het hier ook (deels) weet??

Als je 8 uur ouderschapsverlof opneemt o.b.v. 40 uur, dus 130 weken... mag je deze 130 weken dan ook daadwerkelijk opmaken? Mijn buurvrouw had het laatst over een maximum van 2 jaar, ongeacht het aantal uren dat je opneemt. Maar ik zie dit nergens terug als wettelijke bepaling. Ik heb geen CAO overigens.

Ik begreep dat je in principe wel een bepaalde periode moet vastleggen voor het verlof. Is het slim om dan gewoon in eerste instantie de volledige periode vast te leggen? Tussentijds wijzigen mag, in overleg, las ik ergens. Dus dan dat doen, mocht ik in de toekomst minder verlof willen opnemen / weer iets meer willen werken bijvoorbeeld.

(Deze vraag stel ik niet aan HR, maar ben wel benieuwd of ik het echt bij het rechte eind heb)
Stel dat ik 130 weken ouderschapsverlof opneemt a 8 uur, dan ben ik dus 2,5 jaar onderweg... stel dat ik weer zwanger raak in die periode en met zwangerschapsverlof ga, zou ik dan ook echt weer de oorspronkelijke 40 arbeidsuren betaalt krijgen voor die periode? En heeft die 18 maanden "sociale zekerheid" hier nog wat mee van doen?
pi_154309451
Je mag het gebruiken tot ze 8 jaar oud zijn toch?
pi_154309648
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 20:13 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Je mag het gebruiken tot ze 8 jaar oud zijn toch?
Ja, klopt... dus ik dacht dat het ook compleet verspreid mocht zijn, binnen die gehele periode.
Maar buurvrouw zegt dus anders. Ze zegt overigens ook dat als je het niet opmaakt in die 2 jaar, de "rest" van het verloftegoed vervalt, zou dus betekenen dat je het ook niet over meerdere periodes kan verdelen. Ik dacht het helder te hebben, maar toen snapte ik het niet zo goed meer...
pi_154309699
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 20:19 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Ja, klopt... dus ik dacht dat het ook compleet verspreid mocht zijn, binnen die gehele periode.
Maar buurvrouw zegt dus anders. Ze zegt overigens ook dat als je het niet opmaakt in die 2 jaar, de "rest" van het verloftegoed vervalt, zou dus betekenen dat je het ook niet over meerdere periodes kan verdelen. Ik dacht het helder te hebben, maar toen snapte ik het niet zo goed meer...
Hm, weet ik ook niet eigenlijk.
  maandag 13 juli 2015 @ 20:31:51 #55
409579 LuDann
All the way
pi_154310097
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 20:02 schreef gestreeptestoel het volgende:

Hoogte vd waslijn? Anders mogen ze Arbo technisch de was niet ophangen? _O-

Ik denk dat dit wel een uitzonderlijk geval was, een verloskundige die ook kraamverzorgster was en om die titel te mogen blijven dragen moest ze 2 keer per jaar bij iemand de kraamzorg doen. Ik vermoed dat ze daarom nogal hoge eisen had.
pi_154310707
Geslacht: bij de oudste werd er de hele tijd gegokt tot we het geslacht hoorden met 20wk. Nu weten we het niet en ook helemaal geen gegok! We hebben zelf geen idee en anderen ook niet geloof ik. Ik hoor wel vaak dat het tegenwoordig uitzonderlijk is om het niet te weten (ook van de vk), maar fok is in dat opzicht geen goed referentiekader geloof ik, toch een behoorlijk aantal mensen dat het niet weet nu.

Kraamzorg: hier een nieuw bureau maar telefonische intake want tweede kind. Prima... Heb binnenkort ergens een belafspraak staan. Nav de vorige keer heb ik wel wat voorkeuren. Zo wil ik graag iemand die redelijk streng voor ons is en ook ons verzorgt, ipv vooral de nadruk op ons leren hoe we met een baby omgaan. De vorige was lief hoor, maar we liepen nogal over haar heen en ze was niet flexibel. We moesten de wekker zetten om de deur voor haar open te doen bijv. En dan zat zij een uur tijdschriften te lezen omdat haar werkdag begon om 8u en wij bij alles hadden gezegd 'dat wij dat wel deden'. Ik wil nu iemand die ons verzorgt en ons tegenspreekt met een 'ja daaaag, daar ben ik voor!'. :+ En verder niet rokend en lief voor de oudste.

Osv: idd opnemen tot het kind acht is. Verder is het bij mij zo dat je max drie (dacht ik) verschillende periodes mag vastleggen, waarbij je voor elke periode vooraf het aantal uren voor die periode moet vastleggen. Je kan bij mij ook niet tussentijds wijzigen en nadat osv afloopt moet je ook nog een jaar in dienst blijven. In jouw situatie dus bijv halverwege in overleg van 8 naar 4 uur gaan, dat zou niet kunnen bij mij. ik weet niet in hoeverre dat algemeen geldt. Misschien is wat je buurvrouw bedoelt dat zo'n periode maximaal twee jaar is of zo? Ik zou het gewoon navragen.
Ik zou zelf overigens voor een kortere periode osv vastleggen en niet meteen voor alles. Bijvoorbeeld een jaar, omdat je dan flexibel bent om het te veranderen als je anders wil.

Vintage blue zit hier ook op de muur bij de oudste Skoap, haha!

Verder heb ik alleen onthouden dat mignonne haar droombedje heeft gescoord, yay! *O*
  maandag 13 juli 2015 @ 20:53:59 #57
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154310802
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 20:11 schreef JantinaGr het volgende:
Stel dat ik 130 weken ouderschapsverlof opneemt a 8 uur, dan ben ik dus 2,5 jaar onderweg... stel dat ik weer zwanger raak in die periode en met zwangerschapsverlof ga, zou ik dan ook echt weer de oorspronkelijke 40 arbeidsuren betaalt krijgen voor die periode? En heeft die 18 maanden "sociale zekerheid" hier nog wat mee van doen?
Ik weet niet of het inmiddels aangepast is, maar ik kreeg tijdens mijn zwangerschapsverlof inderdaad fulltime doorbetaald (ik had 16 uur ouderschapsverlof en een contract voor 40 uur).
  maandag 13 juli 2015 @ 21:02:18 #58
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154311108
Mijn ouderschapsverlof wordt idd tijdens mijn zwangerschapsverlof opgeschort, en loopt daarna weer verder. Mijn aangepaste salaris blijft bij mij wel doorlopen tot het oorspronkelijke einde van mn ouderschapsverlof. PZ snapte er anders niet veel meer van. Per saldo komt t er op neer dat ik tot november minder betaald krijg, maar van juli tot januari zwangerschapsverlof heb, en dan nog tot april ouderschapsverlof voor J. tegen volledig salaris :D . En daarna neem ik gewoon weer ouderschapsverlof op voor uk 2 *O* (deels betaald, want, hoera, onderwijs!)
pi_154312611
Dank voor alle kraamzorg-intake tips! Komt vast goed.
Zo grappig, man wilde net wel ineens perse het kapstokje ophangen op de babykamer, hahaha. Ik moest echt zo hard lachen!

Bedenk me net wel dat het wiegje nog bij schoonouders staat. Zou ze dat moeten zien? Het nieuwe matrasje daarvoor komt volgende week pas binnen. Dus pech!
pi_154312765
Dat hoeven ze niet te zien hoor! Althans hier zijn ze nooit op de babykamer geweest.

Bij de buren wel, maar ik heb t vermoeden dat dat een reden had... Maarja ze kunnen hier gerust de babykamer bekijken, maar dat is nu 1 grote opslagplaats :+

Vorige keer vroeg ze me wel dingen als: Je hebt kruiken? Bedje? Dekens? Badje? Etc etc. Stopcontacten afgeschermd? Evt box?
pi_154312813
En ze vroeg om een thermometer voor de baby die in 10 sec klaar was en niet pas na de minuut. Die van een minuut moest ik maar voor mezelf gebruiken.
  maandag 13 juli 2015 @ 22:05:50 #62
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154313122
Ik heb een goedkope van de prenatal en die is al klaar zodra die in t kontje zit zo'n beetje (ik chargeer). Prima ding.

Mijn kraamverzorgster was zo lief! Ik vind het juist wel fijn dat ze me niet met strenge hand in bed dwong want ik word echt ongelukkig van in bed liggen. En ze was fijn op de achtergrond aanwezig en dan was ineens het bed opgemaakt en de badkamer en keuken fris en ook nog gestofzuigd O+ en ze was heel goed met mijn emotionele onzekere buien. Vind het nu al jammer dat een eventuele tweede in een andere stad geboren zal worden...
Kwak
pi_154313372
Die van mij was ook lief!
Maar ze praatte veel en langzaam en piekerde over alles.

(O jee ze is nu 4% afgevallen! :o Ja het mag tot 7%, maar ik wil nu echt overleggen met de verloskundige en blaaaadieblaaadieblaaaa.... Nou doe dat dan ipv het 20x vanuit alle perspectieven te bespreken tijdens mijn heilige middagdut)
pi_154313393
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 21:55 schreef gestreeptestoel het volgende:
Dat hoeven ze niet te zien hoor! Althans hier zijn ze nooit op de babykamer geweest.

Bij de buren wel, maar ik heb t vermoeden dat dat een reden had... Maarja ze kunnen hier gerust de babykamer bekijken, maar dat is nu 1 grote opslagplaats :+

Vorige keer vroeg ze me wel dingen als: Je hebt kruiken? Bedje? Dekens? Badje? Etc etc. Stopcontacten afgeschermd? Evt box?
stopcontact afgeschermd ja?! :D :') wtf. Idd echt nodig voor zo'n baby die zich hooguit per ongeluk voortbeweegt :+

En die trage thermometers... dood aan die dingen... Dat ie dan tot 35.6 gaat en daarna 10 seconden doet over iedere tiende punt die er nog bij komt ;( en dan stoppen bij 36.4 NO SHIT SHERLOCK :')
pi_154313503
O ja, nu ik toch hier ben en de kraamintake aan de beurt is:

De plinten! *O*
Maak ze schoon! *O*
Met een tandenborstel! *O*

Anders mag je niet bevallen :(
  maandag 13 juli 2015 @ 22:42:38 #66
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154314388
Ik kijk helemaal niet uit naar de kraamzorg voor wat betreft dat diegene in je huis rommelt. Tuurlijk vind ik het fijn als er wordt gestofzuigd en de wc wordt schoongemaakt, maar ik 'moet' het nu steeds dagelijks doen want stel je voor dat het eerste wat de kraamzorg moet doen is de haren en de tandpastavlekken bij de wastafel schoonmaken. :')

Hier is bij de intake ook niets bekeken en volgens mij alleen verwezen naar de uitzetlijst op hun website (welke ik dam weer niet heb bekeken).
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 14 juli 2015 @ 07:14:52 #67
409579 LuDann
All the way
pi_154320887
Blegh, ik kan mijn schoenen niet meer aan. Hoop dat mijn voeten niet blijvend gegroeid zijn.

Op slippers de bus in naar de Gyn dan maar. Lekker in plassen stampen onderweg. :+
  dinsdag 14 juli 2015 @ 07:37:18 #68
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_154320994
Kruidvat heeft hele fijne thermometers met flexibele punt.. Binnen 10 seconden was het 'gepiept' *)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_154321159
Wisseldag jompel (ook voor Migonne) :24 weken vandaag! *G*

Tijd gaat wel bizar snel. Ik heb toch gisteren nog positief getest? :@
  dinsdag 14 juli 2015 @ 08:09:52 #70
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_154321162
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 07:14 schreef LuDann het volgende:
Blegh, ik kan mijn schoenen niet meer aan. Hoop dat mijn voeten niet blijvend gegroeid zijn.

Op slippers de bus in naar de Gyn dan maar. Lekker in plassen stampen onderweg. :+
Daar had ik vorige week ook heel erg last van met dat warme weer ja. En nu ook nog best strakke sneakers. Ik hoop ook dat het niet blijvend is.
Al is dat wel een uitstekende smoes om een hele nieuwe schoenen garderobe aan te schaffen. ☺

Over bezoek tijdens en na de bevalling moet ik met manlief ook nog even een gesprek aan gaan. Tijdens de bevalling zijn we met zijn 2 en, maar na de bevalling wil manlief zo snel mogelijk iedereen bellen en op bezoek hebben. Want "trotse papa". Maar ik moet het "uitgeputte mama" even iets duidelijker maken denk ik.

Verder alles hier nog rustig. Wat vaker harde buiken maar nog niks serieus. Nu wel echt alles in de babykamer klaar. Wiegje opgemaakt en klaar bij ons op de slaapkamer. Tas ingepakt en maxi cosi met base staat al in de auto. Dus nu echt lekker cocoonen en relaxen thuis.
Oost west, mij best.
pi_154321199
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 08:09 schreef Zomerzon01 het volgende:

[..]

Daar had ik vorige week ook heel erg last van met dat warme weer ja. En nu ook nog best strakke sneakers. Ik hoop ook dat het niet blijvend is.
Al is dat wel een uitstekende smoes om een hele nieuwe schoenen garderobe aan te schaffen. ☺

Over bezoek tijdens en na de bevalling moet ik met manlief ook nog even een gesprek aan gaan. Tijdens de bevalling zijn we met zijn 2 en, maar na de bevalling wil manlief zo snel mogelijk iedereen bellen en op bezoek hebben. Want "trotse papa". Maar ik moet het "uitgeputte mama" even iets duidelijker maken denk ik.

Verder alles hier nog rustig. Wat vaker harde buiken maar nog niks serieus. Nu wel echt alles in de babykamer klaar. Wiegje opgemaakt en klaar bij ons op de slaapkamer. Tas ingepakt en maxi cosi met base staat al in de auto. Dus nu echt lekker cocoonen en relaxen thuis.
Ik vind dat dus onwijs moeilijk, want ik heb geen idee wat ik zelf ga willen na de bevalling.
Ik kan me voorstellen dat ik trots mijn kindje wil showen; maar ik kan me net zo goed voorstellen dat ik even rust met z'n 3en wil.. Ligt dat aan mij? :@
pi_154321415
J. is begin van de nacht geboren. Na een uur ofzo onze ouders gebeld, ze wonen allebei niet naast de deur dus kwamen in de loop van de ochtend langs en dat was perfect. Wij vonden het alleen maar heerlijk om onze dochter te kunnen showen, zo trots O+.

Kijk zo uit naar weer een kraamtijd, gelukkigste week uit mn leven O+. Vond het ook heerlijk dat ik niet aan het huishouden hoefde te denken, werd verwend met allerlei lekker eten door de kraamhulp en iedereen kwam mijn prachtige baby bewonderen *;.

Vandaag echo voor LB, zo spannend!

Nog 3 dagen tot mijn eigen echo, laat die tijd maar vliegen!
pi_154321463
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 07:14 schreef LuDann het volgende:

Ik heb na mn bevalling allemaal nieuwe schoenen mogen kopen :+ (positieve benadering)
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 14 juli 2015 @ 08:53:34 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_154321560
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 08:14 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik vind dat dus onwijs moeilijk, want ik heb geen idee wat ik zelf ga willen na de bevalling.
Ik kan me voorstellen dat ik trots mijn kindje wil showen; maar ik kan me net zo goed voorstellen dat ik even rust met z'n 3en wil.. Ligt dat aan mij? :@
nee, en je hoeft nu ook nog niet te kiezen. Op het moment zelf beslissen is vroeg genoeg. Maak dat kenbaar aan je achterban en er is niets aan de hand :)
disclaimer
  dinsdag 14 juli 2015 @ 08:57:40 #75
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154321607
LB, succes he!
pi_154322039
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 20:19 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Je mag het verdelen over zes delen geloof ik maar dacht dat je het binnen een jaar (pin me er niet op vast) dat je het eerste deel hebt in laten gaan de rest van de delen ook ingediend moet hebben. Anders komt het te vervallen. Je kan dus niet zeggen ik doe nu 6 weken en als mijn kind twee is weer eens een paar periodes.

Ik had bij de tweede ouderschapsverlof vanaf maart tot en met juli. Ik wilde de rest eigenlijk een jaar later opnemen in de schoolvakantie. Helaas bleek het toen dus vervallen.
pi_154322186
is het in NL ook zo grijs en grauw?

Gister toen ik wou gaan slapen heeft de baby me een hele tijd wakker gehouden. Ik kan alleen op m'n rechter zij slapen, en elke keer als ik op m'n zij ging liggen ging de baby heel hard in die zij schuiven, en in het matras drukken. Dat was zo oncomfortabel dat ik elke keer weer moest gaan verliggen. Duurde minstens een half uur, dat stomme spellteje!
pi_154322329
LB succes!! *O* Hoe laat mag je?

Ja Jagär hier is het ook grijs. Wel een soort van warm nog, dus ik zit lekker met de deur open, ff frisse lucht <3

Hier vanmorgen vitamine K en D gehaald en Weleda badcreme voor de baby O+ Wat vroeg maar ze hadden een of andere actie voor een Jokie handdoek dus vruut moar, voor de andere kindjes.
pi_154322425
Zeg Mignonne, je staat niet in het lijstje zie ik. Wat is je UD?
pi_154322455
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 10:02 schreef danic het volgende:
Zeg Mignonne, je staat niet in het lijstje zie ik. Wat is je UD?
Klopt, wil ik nie :) Daarom heb ik speciaal voor Kyara een ticker :+
Mijn UD is dezelfde als die van Sillie 3 nov. Dus vandaag 24 weken
pi_154322934
Ja daar stond me iets van bij, dat je dat niet wilde.
Ik had heel die ticker niet gezien 8)7
Ik dacht dat je al verder was....maar we wachten (on)geduldig af :+
pi_154322950
Ik wil buikfotos van LB en mignonne en Razz *O*
pi_154322983
LB ik duim! Zo plaatjes van je tweede showen! O+
pi_154323371
Meld!

En verder niks te melden.. Duurt wat lamger voor ik in slaap val 's nachts, en dan slaap ik 's ochtends ook langer. Maar dan wel aan één stuk, dus dat is ^O^

LB echo vandaag? Succes!
pi_154323408
Spannend LB, succes bij de echo!

Wekenwissels voor Sillie en Mignonne! *O*

@Mignonne (cq wie het weet): die vitamine d en k is als je bv gaat geven toch? Dat heb ik helemaal nog niet aangeschaft.. is dat handig om toch nog even te doen? :@ (Had het laatst ook ergens gevraagd en daar kreeg ik te horen dat het niet hoefde.)

Geen flauw idee hoe dat zit met het ouderschapsverlof. Ik neem vooralsnog alleen het betaalde gedeelte op (mits het wordt goedgekeurd, want dat kan pas als er een baby is.) Ik moet alleen even uitzoeken of ik aansluitend minder uren mag werken, want dat ben ik wel aan het overwegen. Dan heb ik die onbetaalde uren ook niet meer nodig gok ik.

Ooh en volgens mij hoorde ik gisteravond ook de mysterieuze knak (die een paar anderen laatst ook hadden) :o Ik sliep echt bijna. Voelde ineens wat gedraai en daarna *knak*. Echt maf!
pi_154323547
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 10:53 schreef kazy het volgende:
Spannend LB, succes bij de echo!

Wekenwissels voor Sillie en Mignonne! *O*

@Mignonne (cq wie het weet): die vitamine d en k is als je bv gaat geven toch? Dat heb ik helemaal nog niet aangeschaft.. is dat handig om toch nog even te doen? :@ (Had het laatst ook ergens gevraagd en daar kreeg ik te horen dat het niet hoefde.)

Geen flauw idee hoe dat zit met het ouderschapsverlof. Ik neem vooralsnog alleen het betaalde gedeelte op (mits het wordt goedgekeurd, want dat kan pas als er een baby is.) Ik moet alleen even uitzoeken of ik aansluitend minder uren mag werken, want dat ben ik wel aan het overwegen. Dan heb ik die onbetaalde uren ook niet meer nodig gok ik.

Ooh en volgens mij hoorde ik gisteravond ook de mysterieuze knak (die een paar anderen laatst ook hadden) :o Ik sliep echt bijna. Voelde ineens wat gedraai en daarna *knak*. Echt maf!
Nee hoor hoef je nog niet nu aan te schaffen. Veel mensen halen het pas in de kraamweek ook. Als je voldoende (min 500 ml) flesvoeding geeft is K niet nodig, D moet altijd, ook bij flesvoeding.

Ik heb het gewoon gekocht omdat mijn druiven een Efteling handdoek wilden en die kreeg je bij besteding van 25 e. Dus vooruit maar alvast K en D gekocht en een badspulletje :)
pi_154323573
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 10:59 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nee hoor hoef je nog niet nu aan te schaffen. Veel mensen halen het pas in de kraamweek ook. Als je voldoende (min 500 ml) flesvoeding geeft is K niet nodig, D moet altijd, ook bij flesvoeding.

Ik heb het gewoon gekocht omdat mijn druiven een Efteling handdoek wilden en die kreeg je bij besteding van 25 e. Dus vooruit maar alvast K en D gekocht en een badspulletje :)
Tenzij je een Jokie handdoek wil dus :P
pi_154323993
Migonne; jij weet alles! Heb jij wel is gehoord van een prik om je baby binnen te houden? :{

Er probeerde hier iemand ons een excursie met de bus aan te smeren; daar heb ik helemaal geen zin in, dus gaan we niet doen, maar toen maakte de verkoper er van dat ik het niet aandurf want zwanger. Toen kreeg ik de tip om zo'n prik te halen "that will make the baby stay in your belly during the trip".
Whut? :X
pi_154324096
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:19 schreef silliegirl het volgende:
Migonne; jij weet alles! Heb jij wel is gehoord van een prik om je baby binnen te houden? :{

Er probeerde hier iemand ons een excursie met de bus aan te smeren; daar heb ik helemaal geen zin in, dus gaan we niet doen, maar toen maakte de verkoper er van dat ik het niet aandurf want zwanger. Toen kreeg ik de tip om zo'n prik te halen "that will make the baby stay in your belly during the trip".
Whut? :X
lol :') ja laten we dat soort fratsen doen xD
Nee there's no such thing. Je hebt wel weeënremmers voor als de baby te vroeg geboren dreigt te worden, maar dat heeft geen toegevoegd nut als je nog geen weeën hebt. :+

In sommige landen worden wel bepaalde middelen gegeven "om de baarmoeder sterker te maken", progesteron, vaak onder merknaam duphaston. In NL gebruiken we dat niet vanwege obsoleet maar goed.

Geen idee wat deze beste man wil, ik zou hem een kameel aanbieden en aan het zwembad gaan hangen :P
  dinsdag 14 juli 2015 @ 11:25:45 #90
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154324133
:D :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_154324289
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:24 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nee there's no such thing. Je hebt wel weeënremmers voor als de baby te vroeg geboren dreigt te worden, maar dat heeft geen toegevoegd nut als je nog geen weeën hebt. :+

In sommige landen worden wel bepaalde middelen gegeven "om de baarmoeder sterker te maken", progesteron, vaak onder merknaam duphaston. In NL gebruiken we dat niet vanwege obsoleet maar goed.

Geen idee wat deze beste man wil, ik zou hem een kameel aanbieden en aan het zwembad gaan hangen :P
Ik geloof ook niet dat er iemand iets in me gaat injecteren nee.. alsof je dat wil ook als zwangere. Je wil de ziekenhuizen hier ook niet zien trouwens.. :X . Ik hou het wel bij de westerse geneeskunde...
pi_154324332
Dat jij op vakantie durft te gaan naar zulke landen als je zwanger bent... sowieso ben ik een beetje een schijterd wat reizen betreft, dus ik ben sowieso nog nooit in een niet-westers land geweest. Maar als je zwanger bent zou ik het al helemaal niet doen. Dapper hoor!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 11:36:33 #93
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154324387
Ik heb dat ook SaskiaR. Echt onzin volgens mij verder, want in elk land zijn zwangeren, en in bepaalde landen moet je ook niet-zwanger opletten, dus als je je gezond verstand gebruikt komt het vast goed.
Maar ik mis het avontuurlijk-gen en zou (ook all-in) niet snel op reis gaan naar ver en vreemd :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_154324424
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:34 schreef SaskiaR het volgende:
Dat jij op vakantie durft te gaan naar zulke landen als je zwanger bent... sowieso ben ik een beetje een schijterd wat reizen betreft, dus ik ben sowieso nog nooit in een niet-westers land geweest. Maar als je zwanger bent zou ik het al helemaal niet doen. Dapper hoor!
Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik vorig jaar al geboekt heb :D Toen was ik dus ook nog niet zwanger. En als er enige indicatie was geweest dat het onverstandig zou zijn of risico zou opleveren voor de baby had ik het niet gedaan ook.
Maar wat scheelde is dat we hier vorige zomer ook waren. We wisten dus al dat de kwaliteit van eten etc goed is (alles wordt heel zorgvuldig bereid en aangeboden), dus dan heb je al een zorg minder.

En mijn gyn was er heel nuchter in: die zag geen enkele reden waarom ik niet zou kunnen gaan. Ik ben een dag voor vertrek nog extra op controle geweest, heb duidelijke do's en don'ts meegekregen.

Maar injecties of pillen of wat dan ook ga ik hier niet halen nee. Mocht er wat op doen dan zit ik in het eerste vliegtuig naar NL :P

[ Bericht 6% gewijzigd door silliegirl op 14-07-2015 11:50:22 ]
  † In Memoriam † dinsdag 14 juli 2015 @ 11:41:04 #95
43556 miss_dynastie
pi_154324475
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:24 schreef mignonne het volgende:

[..]

Wow, dat woord zie je zelden gebruikt worden O+
pi_154324614
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:41 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Wow, dat woord zie je zelden gebruikt worden O+
En t is nog wel zo'n mooi woord ♡ :D
pi_154324792
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 10:59 schreef mignonne het volgende:

[..]

Thanks! Leuk klusje voor man in de kraamweek dus ;)

Net de vk op visite gehad hier voor controle en alles was nog prima *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_154324827
Sillie, zo exotisch zit je toch niet?! Egypte of Turkije of zoiets toch?

Je hoeft het echt niet bij de Veluwe te houden omdat je toevallig zwanger bent. Gewoon van tevoren jezelf inlezen in de do's en don't's en hygiënemaatregelen hoog in het vaandel houden. Maar dat daar let je ook op de Veluwe wel op neem ik aan.

En verder duim ik voor een knipper voor LB!

Kazy, je spoiler! Dat klinkt voorspoedig joh!
pi_154325183
Ik ben zelfs zwanger naar Nepal geweest.

Het enige andere wat ik heb gedaan was meteen de reisleider inlichten en hem de nummers gegeven van de verloskundige in Nederland. Maar het ging prima :)
pi_154325265
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:56 schreef kazy het volgende:

[..]

Thanks! Leuk klusje voor man in de kraamweek dus ;)

Net de vk op visite gehad hier voor controle en alles was nog prima *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Scheelt toch weer! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')