Ja, ditquote:Op maandag 13 juli 2015 14:40 schreef Stormqueen het volgende:
Blijven duimen voor een jongen klinkt anders ook wel... apart
Noem jij je kind nou een fiasco?quote:Op maandag 13 juli 2015 14:35 schreef tharealmb het volgende:
jaa zeker spannend. Maar we wachten rustig afwe blijven duimen voor een jongen, maar een meisje is natuuurlijk zeker welkom! De roze gordijnen hadden we al gekocht (70% korting) dus met pech kost het fiasco ons 36 euro
Mijn vriendin is (denkt ze) toch meer een jongetjes-moeder. En de kans dat een jongen sportief is, is toch groter als dan bij een meid. (zijn beide van de extreme sports). Daarnaast komt mijn achternaam vrij weinig voor, dus die wil ik wel voortzettenquote:Op maandag 13 juli 2015 14:46 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ja, dit! Vanwaar die voorkeur tharealmb?
Ik had het over de al-gekochte-roze-gordijnenquote:
Als ik zo om mij heen kijk bij de jongens en meisjes in een gezin (bv bij mijn zus) dan is de meid in dit geval sportiever, bewegelijker, ruwer en zulks. Geslacht zegt helemaal niets over sportief of sportdrangquote:Op maandag 13 juli 2015 14:49 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Mijn vriendin is (denkt ze) toch meer een jongetjes-moeder. En de kans dat een jongen sportief is, is toch groter als dan bij een meid. (zijn beide van de extreme sports). Daarnaast komt mijn achternaam vrij weinig voor, dus die wil ik wel voortzettenMaar het is een lichte voorkeur, geen ramp
[..]
Ik had het over de al-gekochte-roze-gordijnen![]()
Gister trouwens programma gezien over geboren worden in India. Dan mag je toch blij zijn dat je hier bevallen mag
Opvoeding is ook wel belangrijk tochquote:Op maandag 13 juli 2015 14:49 schreef tharealmb het volgende:
Mijn vriendin is (denkt ze) toch meer een jongetjes-moeder. En de kans dat een jongen sportief is, is toch groter als dan bij een meid. (zijn beide van de extreme sports).
quote:Op maandag 13 juli 2015 14:54 schreef tharealmb het volgende:
maar uiteindelijk wil ik ze allemaal sparenwant beide lijkt me erg anders en erg leuk
genoeg zegelboekjes vol krijgen danquote:Op maandag 13 juli 2015 14:54 schreef tharealmb het volgende:
Nja bij mij thuis is dat anders(zus is absoluut niet sportief). Maar misschien is dat een oud stereotype ja.
Meisjes zijn inderdaad wel minder zeurderig kwa pijn en dergelijke valt me op (in mijn omgeving).
maar uiteindelijk wil ik ze allemaal sparenwant beide lijkt me erg anders en erg leuk
ja je hebt het ook niet voor het uitkiezenquote:Op maandag 13 juli 2015 14:58 schreef kazy het volgende:
[..]
En ik wilde ook typen dat je misschien wel een hartstikke sportieve dochter krijgt (of a-sportieve zoon![]()
)
OEH! FEESTJE TAART EN ZULKSquote:Op maandag 13 juli 2015 15:24 schreef Bloesem. het volgende:
Stippel, wat fijn dat 't zo is opgepakt!
Mignonne, wat een koddig bedje
Ik heb m'n propedeuse!!
Dit precies ja!quote:Op maandag 13 juli 2015 14:59 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
genoeg zegelboekjes vol krijgen dan![]()
Er is voor allebei wat te zeggen en een lichte voorkeur mag je altijd hebben hoor. Dat is iets gevoelsmatigs en daar kan niemand aan komen of wat aan veranderen.
Op het moment dat je 100% zeker weet wat het geslacht gaat worden maakt het geen drol meer uit en ga je toch maaarrrrrrr OHWWwwwwleuk
denken of je hartje veranderd er langzaam aan (als je er wat aan moet wennen)
ik denk een meisjequote:Op maandag 13 juli 2015 16:35 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wij hebben er ook voor gekozen om het niet te weten, dus ik heb me ook niet meer bezig gehouden met wat het misschien kan zijn. Niemand weet het en we komen er pas achter als hij of zij komt.
Omdat het overgrote deel van de mensen om ons heen zeker denkt te weten dat het een jongen is lijkt het me alleen daarom wel grappig als het toch gewoon een meisje blijkt
Het is veel minder een taboe als het niet je eerste kind is, geloof ik. Mijn vriend heeft al een zoon uit een eerdere relatie en het leek hem heel leuk om nu een dochter te krijgen. Vond iedereen heel normaal en begrijpelijk.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:31 schreef Malteser het volgende:
Er lijkt inderdaad een soort taboe op te rusten, dat heb ik in de familie ook gemerkt toen familielid aangaf een voorkeur te hebben. (Zij kregen overigens niet het geslacht van hun voorkeur en zijn er uiteraard gewoon dolgelukkig mee).
Grappig is dat he als mensen zeker denken te weten wat het wordtquote:Op maandag 13 juli 2015 16:35 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wij hebben er ook voor gekozen om het niet te weten, dus ik heb me ook niet meer bezig gehouden met wat het misschien kan zijn. Niemand weet het en we komen er pas achter als hij of zij komt.
Omdat het overgrote deel van de mensen om ons heen zeker denkt te weten dat het een jongen is lijkt het me alleen daarom wel grappig als het toch gewoon een meisje blijkt
Ja, en dan straks allemaal 'zie je wel, ik dacht het al!' Over iets waarbij de kans dat je het goed hebt 50% isquote:Op maandag 13 juli 2015 17:43 schreef kazy het volgende:
[..]
Grappig is dat he als mensen zeker denken te weten wat het wordt![]()
Ik denk dat ik het bij een evt. tweede ook niet wil weten, terwijl ik nu juist degene was die de nieuwsgierigheid niet kon bedwingen.
(+ ik ben nog steeds 'bang' dat ze het verkeerd hebben gezien op de echo; ik zag er echt he-le-maal niks inen mijn mond houden is niet mijn sterkste kant
)
Ja, nu je het zegt...quote:Op maandag 13 juli 2015 17:31 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Het is veel minder een taboe als het niet je eerste kind is, geloof ik. Mijn vriend heeft al een zoon uit een eerdere relatie en het leek hem heel leuk om nu een dochter te krijgen. Vond iedereen heel normaal en begrijpelijk.
(En toen bij de echo werd gezegd dat het een meisje werd, kwam er bij mijn vriend heel spontaan 'joepie' uit)
Hier denkt ook ruim 90% van de mensen een jongen. Wijzelf hebben geen idee. Mariposas voorspelde bij ons een meisje.quote:Op maandag 13 juli 2015 16:35 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Dit helemaal. Ik moest ook best wel even wennen aan het andere toekomstbeeld. Kom zelf ook uit een meidengezin van 3. Ik zou ook nog heel graag willen ervaren hoe het is om een dochter te hebben. Al heb je daar nooit garantie in, maar de band die ik met mijn moeder heb, zeker nu met een zwangerschap, zou ik ook zo willen ervaren. Maar ik vind het ook wel heel tof dat ik een zoon (bijna heb!quote:Op maandag 13 juli 2015 18:21 schreef mignonne het volgende:
Dat taboe is er zekerdoodzonde eigk. Het slaat nergens op dat mensen dat niet hardop uit durven spreken omdat een ander het stom vindt of vindt dat je geen voorkeur mag hebben.
Je wilt uiteindelijk allemaal graag een kindje, en als t even kan eentje die gezond is. Maar voor jezelf heb je wel een bepaald beeld van hoe de toekomst er uit ziet met je gezin en dat is heel normaal. In wat voor huis woon je dan, heb je huisdieren enz en heb je dan een zoon of een dochter. Niets mis mee. Dat betekent over het algemeen niet dat je een kind van t andere geslacht spontaan weer terug zou proppen ofzo, gewoon dat het plaatje wat je had een beetje verandert.
Ik had persoonlijk een meidengezin wel leuk gevonden, maar ik krijg een zoon. Betekent niet dat ik daar niet blij mee ben of dat ik hem liever niet had gehad of wat dan ook. Het betekent vooral een aanpassing van t plaatje wat ik voor me had.
Hier hetzelfde. Ik had bij mijn zwangerschap een kleine voorkeur voor een jongen want ik kom echt uit een meisjesgezin.quote:Op maandag 13 juli 2015 18:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb een geweldige dochter, en de "stiekeme" wens dat de volgende een jongen is, een zoon lijkt mij ook zo tof! Maar met 2 meiden zou ik ook de koning te rijk zijn hoor
Was kleinschalig, want de mensen waren pas een paar dagen van tevoren uitgenodigd en veel konden er niet. Ook omdat het festivalseizoen is. Maar dat maakt helemaal niet uit verder, ik vond het al vermoeiend genoeg en superlief dat hij de moeite gedaan had. Veel mensen hebben aangegeven aankomende tijd nog even langs te komen. Ik hoop niet dat iedereen dat doet want ik zit hier wel even lekker in mijn cocon eigenlijk.quote:Op maandag 13 juli 2015 13:07 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Hoe was je babyshower?![]()
Niet gek om je nu zo vermoeid te voelen! Lekker bijkomen komende week
Zo'n pappa blije doos is wel een leuk idee! Wat dingetjes verzamelen voor in een pakketje.quote:Op maandag 13 juli 2015 13:26 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Oh, dat afzetten en uitrekken is hier vaste prik, vooral 's avonds.
Ja, dat is voor vaders wel lastiger ja. Misschien een fotosessie voor straks met jullie samen? Of iets waar hij straks wat aan heeft als de baby er is/iets ouder is? Fietsstoeltje? Stoere draagdoek?
Of een soort papa-blije-doos met wat dingen voor hem zelf en iets voor met de baby? Boekje voor aanstaande vaders of iets als dit: http://www.bol.com/nl/p/1(...)1761%26itm_role%3din
Leuk wiegje zeg, en dat voor die prijs!quote:Op maandag 13 juli 2015 14:05 schreef mignonne het volgende:
[..]
Kringloop! matrasje laat ik daar. Ik heb hier thuis een nieuwe liggen dus die gebruik ik liever.
In principe is ie gebruiksklaar maar ik wil hem graag lakken in mint of petrol of iets er tussenin
[ afbeelding ]
Super, van harte joh!quote:Op maandag 13 juli 2015 15:24 schreef Bloesem. het volgende:
Ik heb m'n propedeuse!!
quote:Op maandag 13 juli 2015 14:27 schreef mignonne het volgende:
Skoap thanks voor de verftip! dat is idd de kleur zo'n beetje die ik bedoel.
wauw!!! gefeliciteerdquote:Op maandag 13 juli 2015 15:24 schreef Bloesem. het volgende:
Ik heb m'n propedeuse!!
OMG, daar ga ik al.... Ik heb dus geen waslijn. En geen droger. Ik heb wasrekjes... #nukomthetnooitmeergoedquote:Op maandag 13 juli 2015 19:34 schreef LuDann het volgende:
Ik denk dat ze niet verder komt dan je huiskamer hoor. Hoewel ik ook anders heb gehoord, laatst van iemand die wilde controleren hoe hoog de waslijn was.![]()
Mijn tip: je kunt vragen om iemand die niet rookt als je dat belangrijk vindt. Heb je nog bijzondere eisen in verband met je verleden? Dan zou je erover kunnen nadenken daar vast wat over te zeggen.
dat laatste lijkt me inderdaad wel een belangrijke, want de kraamzorg controleert bijvoorbeeld dagelijks je hechtingen. Maar goed, meestal vragen ze wel naar dat soort zaken. Ik heb me toen ook niet speciaal voorbereid, eigenlijk kwam alles via de vragenlijst wel ter sprake. Maar als je wil dat bepaalde zaken wel of juist niet op een bepaalde manier gebeuren zou ik dat zeker kenbaar makenquote:Op maandag 13 juli 2015 19:34 schreef LuDann het volgende:
Ik denk dat ze niet verder komt dan je huiskamer hoor. Hoewel ik ook anders heb gehoord, laatst van iemand die wilde controleren hoe hoog de waslijn was.![]()
Mijn tip: je kunt vragen om iemand die niet rookt als je dat belangrijk vindt. Heb je nog bijzondere eisen in verband met je verleden? Dan zou je erover kunnen nadenken daar vast wat over te zeggen.
Ja, klopt... dus ik dacht dat het ook compleet verspreid mocht zijn, binnen die gehele periode.quote:Op maandag 13 juli 2015 20:13 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Je mag het gebruiken tot ze 8 jaar oud zijn toch?
Hm, weet ik ook niet eigenlijk.quote:Op maandag 13 juli 2015 20:19 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Ja, klopt... dus ik dacht dat het ook compleet verspreid mocht zijn, binnen die gehele periode.
Maar buurvrouw zegt dus anders. Ze zegt overigens ook dat als je het niet opmaakt in die 2 jaar, de "rest" van het verloftegoed vervalt, zou dus betekenen dat je het ook niet over meerdere periodes kan verdelen. Ik dacht het helder te hebben, maar toen snapte ik het niet zo goed meer...
Ik denk dat dit wel een uitzonderlijk geval was, een verloskundige die ook kraamverzorgster was en om die titel te mogen blijven dragen moest ze 2 keer per jaar bij iemand de kraamzorg doen. Ik vermoed dat ze daarom nogal hoge eisen had.quote:Op maandag 13 juli 2015 20:02 schreef gestreeptestoel het volgende:
Hoogte vd waslijn? Anders mogen ze Arbo technisch de was niet ophangen?![]()
Ik weet niet of het inmiddels aangepast is, maar ik kreeg tijdens mijn zwangerschapsverlof inderdaad fulltime doorbetaald (ik had 16 uur ouderschapsverlof en een contract voor 40 uur).quote:Op maandag 13 juli 2015 20:11 schreef JantinaGr het volgende:
Stel dat ik 130 weken ouderschapsverlof opneemt a 8 uur, dan ben ik dus 2,5 jaar onderweg... stel dat ik weer zwanger raak in die periode en met zwangerschapsverlof ga, zou ik dan ook echt weer de oorspronkelijke 40 arbeidsuren betaalt krijgen voor die periode? En heeft die 18 maanden "sociale zekerheid" hier nog wat mee van doen?
stopcontact afgeschermd ja?!quote:Op maandag 13 juli 2015 21:55 schreef gestreeptestoel het volgende:
Dat hoeven ze niet te zien hoor! Althans hier zijn ze nooit op de babykamer geweest.
Bij de buren wel, maar ik heb t vermoeden dat dat een reden had... Maarja ze kunnen hier gerust de babykamer bekijken, maar dat is nu 1 grote opslagplaats![]()
Vorige keer vroeg ze me wel dingen als: Je hebt kruiken? Bedje? Dekens? Badje? Etc etc. Stopcontacten afgeschermd? Evt box?
Daar had ik vorige week ook heel erg last van met dat warme weer ja. En nu ook nog best strakke sneakers. Ik hoop ook dat het niet blijvend is.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 07:14 schreef LuDann het volgende:
Blegh, ik kan mijn schoenen niet meer aan. Hoop dat mijn voeten niet blijvend gegroeid zijn.
Op slippers de bus in naar de Gyn dan maar. Lekker in plassen stampen onderweg.
Ik vind dat dus onwijs moeilijk, want ik heb geen idee wat ik zelf ga willen na de bevalling.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 08:09 schreef Zomerzon01 het volgende:
[..]
Daar had ik vorige week ook heel erg last van met dat warme weer ja. En nu ook nog best strakke sneakers. Ik hoop ook dat het niet blijvend is.
Al is dat wel een uitstekende smoes om een hele nieuwe schoenen garderobe aan te schaffen. ☺
Over bezoek tijdens en na de bevalling moet ik met manlief ook nog even een gesprek aan gaan. Tijdens de bevalling zijn we met zijn 2 en, maar na de bevalling wil manlief zo snel mogelijk iedereen bellen en op bezoek hebben. Want "trotse papa". Maar ik moet het "uitgeputte mama" even iets duidelijker maken denk ik.
Verder alles hier nog rustig. Wat vaker harde buiken maar nog niks serieus. Nu wel echt alles in de babykamer klaar. Wiegje opgemaakt en klaar bij ons op de slaapkamer. Tas ingepakt en maxi cosi met base staat al in de auto. Dus nu echt lekker cocoonen en relaxen thuis.
Ik heb na mn bevalling allemaal nieuwe schoenen mogen kopenquote:Op dinsdag 14 juli 2015 07:14 schreef LuDann het volgende:
Blegh, ik kan mijn schoenen niet meer aan. Hoop dat mijn voeten niet blijvend gegroeid zijn.
Op slippers de bus in naar de Gyn dan maar. Lekker in plassen stampen onderweg.
nee, en je hoeft nu ook nog niet te kiezen. Op het moment zelf beslissen is vroeg genoeg. Maak dat kenbaar aan je achterban en er is niets aan de handquote:Op dinsdag 14 juli 2015 08:14 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik vind dat dus onwijs moeilijk, want ik heb geen idee wat ik zelf ga willen na de bevalling.
Ik kan me voorstellen dat ik trots mijn kindje wil showen; maar ik kan me net zo goed voorstellen dat ik even rust met z'n 3en wil.. Ligt dat aan mij?
Je mag het verdelen over zes delen geloof ik maar dacht dat je het binnen een jaar (pin me er niet op vast) dat je het eerste deel hebt in laten gaan de rest van de delen ook ingediend moet hebben. Anders komt het te vervallen. Je kan dus niet zeggen ik doe nu 6 weken en als mijn kind twee is weer eens een paar periodes.quote:Op maandag 13 juli 2015 20:19 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Ja, klopt... dus ik dacht dat het ook compleet verspreid mocht zijn, binnen die gehele periode.
Maar buurvrouw zegt dus anders. Ze zegt overigens ook dat als je het niet opmaakt in die 2 jaar, de "rest" van het verloftegoed vervalt, zou dus betekenen dat je het ook niet over meerdere periodes kan verdelen. Ik dacht het helder te hebben, maar toen snapte ik het niet zo goed meer...
Klopt, wil ik niequote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:02 schreef danic het volgende:
Zeg Mignonne, je staat niet in het lijstje zie ik. Wat is je UD?
Nee hoor hoef je nog niet nu aan te schaffen. Veel mensen halen het pas in de kraamweek ook. Als je voldoende (min 500 ml) flesvoeding geeft is K niet nodig, D moet altijd, ook bij flesvoeding.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:53 schreef kazy het volgende:
Spannend LB, succes bij de echo!
Wekenwissels voor Sillie en Mignonne!
@Mignonne (cq wie het weet): die vitamine d en k is als je bv gaat geven toch? Dat heb ik helemaal nog niet aangeschaft.. is dat handig om toch nog even te doen?(Had het laatst ook ergens gevraagd en daar kreeg ik te horen dat het niet hoefde.)
Geen flauw idee hoe dat zit met het ouderschapsverlof. Ik neem vooralsnog alleen het betaalde gedeelte op (mits het wordt goedgekeurd, want dat kan pas als er een baby is.) Ik moet alleen even uitzoeken of ik aansluitend minder uren mag werken, want dat ben ik wel aan het overwegen. Dan heb ik die onbetaalde uren ook niet meer nodig gok ik.
Ooh en volgens mij hoorde ik gisteravond ook de mysterieuze knak (die een paar anderen laatst ook hadden)Ik sliep echt bijna. Voelde ineens wat gedraai en daarna *knak*. Echt maf!
Tenzij je een Jokie handdoek wil dusquote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nee hoor hoef je nog niet nu aan te schaffen. Veel mensen halen het pas in de kraamweek ook. Als je voldoende (min 500 ml) flesvoeding geeft is K niet nodig, D moet altijd, ook bij flesvoeding.
Ik heb het gewoon gekocht omdat mijn druiven een Efteling handdoek wilden en die kreeg je bij besteding van 25 e. Dus vooruit maar alvast K en D gekocht en een badspulletje
lolquote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:19 schreef silliegirl het volgende:
Migonne; jij weet alles! Heb jij wel is gehoord van een prik om je baby binnen te houden?![]()
Er probeerde hier iemand ons een excursie met de bus aan te smeren; daar heb ik helemaal geen zin in, dus gaan we niet doen, maar toen maakte de verkoper er van dat ik het niet aandurf want zwanger. Toen kreeg ik de tip om zo'n prik te halen "that will make the baby stay in your belly during the trip".
Whut?
Ik geloof ook niet dat er iemand iets in me gaat injecteren nee.. alsof je dat wil ook als zwangere. Je wil de ziekenhuizen hier ook niet zien trouwens..quote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
lolja laten we dat soort fratsen doen xD
Nee there's no such thing. Je hebt wel weeënremmers voor als de baby te vroeg geboren dreigt te worden, maar dat heeft geen toegevoegd nut als je nog geen weeën hebt.![]()
In sommige landen worden wel bepaalde middelen gegeven "om de baarmoeder sterker te maken", progesteron, vaak onder merknaam duphaston. In NL gebruiken we dat niet vanwege obsoleet maar goed.
Geen idee wat deze beste man wil, ik zou hem een kameel aanbieden en aan het zwembad gaan hangen
Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik vorig jaar al geboekt hebquote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:34 schreef SaskiaR het volgende:
Dat jij op vakantie durft te gaan naar zulke landen als je zwanger bent... sowieso ben ik een beetje een schijterd wat reizen betreft, dus ik ben sowieso nog nooit in een niet-westers land geweest. Maar als je zwanger bent zou ik het al helemaal niet doen. Dapper hoor!
Wow, dat woord zie je zelden gebruikt wordenquote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
lolja laten we dat soort fratsen doen xD
Nee there's no such thing. Je hebt wel weeënremmers voor als de baby te vroeg geboren dreigt te worden, maar dat heeft geen toegevoegd nut als je nog geen weeën hebt.![]()
In sommige landen worden wel bepaalde middelen gegeven "om de baarmoeder sterker te maken", progesteron, vaak onder merknaam duphaston. In NL gebruiken we dat niet vanwege obsoleet maar goed.
Geen idee wat deze beste man wil, ik zou hem een kameel aanbieden en aan het zwembad gaan hangen
En t is nog wel zo'n mooi woord ♡quote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Wow, dat woord zie je zelden gebruikt worden
Thanks! Leuk klusje voor man in de kraamweek dusquote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nee hoor hoef je nog niet nu aan te schaffen. Veel mensen halen het pas in de kraamweek ook. Als je voldoende (min 500 ml) flesvoeding geeft is K niet nodig, D moet altijd, ook bij flesvoeding.
Ik heb het gewoon gekocht omdat mijn druiven een Efteling handdoek wilden en die kreeg je bij besteding van 25 e. Dus vooruit maar alvast K en D gekocht en een badspulletje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:56 schreef kazy het volgende:
[..]
Thanks! Leuk klusje voor man in de kraamweek dus
Net de vk op visite gehad hier voor controle en alles was nog primaScheelt toch weer!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |