Dat zijn toch die tweedehandsboeken he? Waar een tijd problemen mee geweest is?quote:Op woensdag 15 juli 2015 19:08 schreef W00fer het volgende:
Pocketbook
Gisteren wat via Tom Kabinet gekocht. Dat de prijzen nu 1.75 zijn per stuk is wel fijn. Komen wel 0.25 euro aan transactiekosten bij. Dat had Tom Kabinet nergens gezegd.
Ik probeer nu daar het e.e.a. te kopen voordat het weer abonnementsgeld gaat kosten.
Fijn is die optie he, lezen op meerdere apparaten. Dat gaat op de Kobo ook met hun app.quote:Op woensdag 15 juli 2015 20:33 schreef Aventura het volgende:
Over knoppen gesproken, de Kindle Voyage heeft ook knoppen. Die heb ik nu net een week. Wat een geweldig ding! Hij is wel erg duur. Maar ik wilde als linkshandige zo graag knoppen dat ik het ervoor over heb. Het moest ook wel een kindle zijn, want ik ben de apps met whispersync nu zo gewend (1 boek lezen met meerdere apparaten, je leest naadloos verder).
Ja, maar daar merk je helemaal niets van dat het een tweedehandse is.quote:Op donderdag 16 juli 2015 07:24 schreef Ynske het volgende:
[..]
Dat zijn toch die tweedehandsboeken he? Waar een tijd problemen mee geweest is?
nee dat snap ik dat je daar neits van merkt, maar ik dacht dat in het verleden met die tom kabinet allemaal problemen warenquote:Op vrijdag 17 juli 2015 13:06 schreef W00fer het volgende:
[..]
Ja, maar daar merk je helemaal niets van dat het een tweedehandse is.
Het enige minpunt is dat je een maandelijks abonnement moet afnemen, anders heb je geen toegang tot de boeken van 1.75 (ex 0,25 euro transactiekosten).
Ik ben blij dat ik Pocketbook heb ontdekt, ik twijfelde tussen de nieuwe glo en de lux 3, beiden waren qua specs hetzelfde alleen de Pocketbook had knoppen extra dus ben ik voor deze gegaan. Jammer dat dit merk nog niet zo bekend is in Nederland. Zag trouwens dat de lux 1 ondersteuning had voor audioboeken jammer dat dat er nu uit isquote:Op woensdag 15 juli 2015 19:08 schreef W00fer het volgende:
Pocketbook
Gisteren wat via Tom Kabinet gekocht. Dat de prijzen nu 1.75 zijn per stuk is wel fijn. Komen wel 0.25 euro aan transactiekosten bij. Dat had Tom Kabinet nergens gezegd.
Ik probeer nu daar het e.e.a. te kopen voordat het weer abonnementsgeld gaat kosten.
Waar vind jij audioboeken? Ergens anders dan Storytel?quote:Op vrijdag 17 juli 2015 13:54 schreef Pindasoepje het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik Pocketbook heb ontdekt, ik twijfelde tussen de nieuwe glo en de lux 3, beiden waren qua specs hetzelfde alleen de Pocketbook had knoppen extra dus ben ik voor deze gegaan. Jammer dat dit merk nog niet zo bekend is in Nederland. Zag trouwens dat de lux 1 ondersteuning had voor audioboeken jammer dat dat er nu uit is
Dat hebben ze nu juridisch afgedicht door iedereen in een gesloten abonnement community te stoppen voordat je wat kan kopen. Met allerlei regeltjes zoals dat je legale dingen moet doneren om onder die abonnementsfee uit te komen.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 13:09 schreef Ynske het volgende:
[..]
nee dat snap ik dat je daar neits van merkt, maar ik dacht dat in het verleden met die tom kabinet allemaal problemen waren
ik haal ze meestal van de biebquote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:29 schreef W00fer het volgende:
[..]
Waar vind jij audioboeken? Ergens anders dan Storytel?
Gaat audioboeken niet gewoon slomer dan zelf lezen? Ik snap dat een spannende of bekende stem leuk is maar ik lees al redelijk traag, soms heb ik het geduld niet voor dat wachten.quote:
Nee hoor, maar vind t vooral ook fijn in de autoquote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:33 schreef W00fer het volgende:
Gaat audioboeken niet gewoon slomer dan zelf lezen? Ik snap dat een spannende of bekende stem leuk is maar ik lees al redelijk traag, soms heb ik het geduld niet voor dat wachten.
Ik ben nog steeds aam het experimenteren, maar heb niet een lettertype gevonden dat het makkelijkst leest. Lettertypes met schreef (serif) vind ik het mooiste ogen. Maar of ze ook beter lezen dan schreefloos (sans-serif) ben ik nog niet achter.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:08 schreef Ynske het volgende:
Hebben jullie ook een voorkeur qua lettertype?
Ik heb nu Roboto geinstalleerd, en die leest wel prettig.
Schreefloos leest voor mij prettiger, rustiger voor de ogen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 12:51 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds aam het experimenteren, maar heb niet een lettertype gevonden dat het makkelijkst leest. Lettertypes met schreef (serif) vind ik het mooiste ogen. Maar of ze ook beter lezen dan schreefloos (sans-serif) ben ik nog niet achter.
Uhm... Online via de niet legale kanalen..quote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:29 schreef W00fer het volgende:
[..]
zomer bieb is gratis voor iedereenquote:Op vrijdag 24 juli 2015 23:34 schreef Evi_90 het volgende:
Sinds een week ook eigenaar van een e-reader,een Kindle.
Inmiddels een heleboel digitale boeken gekregen van familie. Echt ontzettend handig, veel boeken die ik wel wil lezen maar eigenlijk niet wil kopen (ben al paar jaar geen lid meer van de bibliotheek).
Ik gebruik Audible.comquote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:29 schreef W00fer het volgende:
[..]
Ik luister eigenlijk alleen non-fictie-boeken op de fiets van en naar het werk. Heerlijk.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:33 schreef W00fer het volgende:
[..]
Gaat audioboeken niet gewoon slomer dan zelf lezen? Ik snap dat een spannende of bekende stem leuk is maar ik lees al redelijk traag, soms heb ik het geduld niet voor dat wachten.
Geweldig. Elke maand een credit en de nieuwste boeken tegen zwaar gereduceerde prijzen. Prima.quote:
Tip, ieder jaar een keer je abo opzeggen, dan krijg je leuke aanbiedingen om terug te komen. Zit nu weer drie maanden voor de halve prijs.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:21 schreef Verbal het volgende:
[..]
Geweldig. Elke maand een credit en de nieuwste boeken tegen zwaar gereduceerde prijzen. Prima.
V.
Thanks, goeie!quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:01 schreef Ynske het volgende:
Misschien ook interessant voor mede Calibre gebruikers
http://rsnijders.info/vakblog/2014/08/23/calibre-2-0/
Ik zit net toevallig in een hiaatje, want ik begon een backlog te krijgen. Ga me binnenkort weer aanmeldenquote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tip, ieder jaar een keer je abo opzeggen, dan krijg je leuke aanbiedingen om terug te komen. Zit nu weer drie maanden voor de halve prijs.
wanneer ga je op vakantie? Anders kun je wel een van mij lenen.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 23:39 schreef Magneet het volgende:
grmbl volgens mij heeft na 4 1/2 jaar trouwe dienst de bebook neo het loodje gelegd. 1 probleem: het is nu vakantietijd dus geen budget om een nieuwe te kopenhier gaat mijn zoontje (en ik ook niet!) niet blij van worden.
ja, voor alles wat je erop zet. Echt ideaal! Hoe vaak ik niet in een boek verder ga in de trein, op mijn iPhone. Wil ook niet altijd mijn ereader meenemen, die heeft een vaste plek (op mijn nachtkastje).quote:Op donderdag 16 juli 2015 07:24 schreef Ynske het volgende:
[..]
Dat zijn toch die tweedehandsboeken he? Waar een tijd problemen mee geweest is?
[..]
Fijn is die optie he, lezen op meerdere apparaten. Dat gaat op de Kobo ook met hun app.
Werkt t voor kindle ook voor niet via hen aangekochte boeken?
is niet nodig, dan krijgen we er weer eentje die weer weg moet. Zoontje is nu al in tranen dus moet een goede oplossing komen (nadeel van autistische kinderen)quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 07:36 schreef Ynske het volgende:
[..]
wanneer ga je op vakantie? Anders kun je wel een van mij lenen.
quote:Op zondag 2 augustus 2015 23:04 schreef chriztiaan het volgende:
Iemand hands on ervaring met de Aura H2O? Ik ben in dubio tussen die en de Glo HD. Het iets grotere scherm van de H2O lijkt me heel relaxt, maar ik ben bang dat hij net te zwaar in de hand ligt..
lok quote voor ynske, jij hebt die toch?quote:
Ben niet zeker of je direct van amazon naar glo hd kunt gaan. Wat in elk geval wel kan is via Callibre.quote:Op zondag 2 augustus 2015 22:59 schreef Verbal het volgende:
Vraagje: zat een tijdje te denken over de Kindle, maar nu ik na een verjaardag toch redelijk vol zit met Bol.com-bonnen, lijkt het mij onzinnig om 140 euro te betalen voor een Paperwhite, als ik ook, met 2 tientjes zelf bijleggen, een Kobo Glo HD kan aanschaffen. Zeker omdat beide apparaten behoorlijk te vergelijken zijn.
De voorkeur voor de Kindle was eigenlijk louter gebaseerd op mijn voorkeur (lees: 99% van de tijd) voor Engelstalig en ik dacht dat een link met Amazon dan wel handig was.
Maar ik neem aan dat je Amazon-boeken ook gewoon op de Kobo kan keilen? Ding pakt .mobi, zegt de omschrijving.
V.
dat kloptquote:Op zondag 2 augustus 2015 23:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
[..]
lok quote voor ynske, jij hebt die toch?
Ik heb inderdaad de H2O en ben er echt super tevreden over. Hij is niet zwaar in de hand, super in gebruik, en inderdaad echt water dichtquote:Op zondag 2 augustus 2015 23:04 schreef chriztiaan het volgende:
Iemand hands on ervaring met de Aura H2O? Ik ben in dubio tussen die en de Glo HD. Het iets grotere scherm van de H2O lijkt me heel relaxt, maar ik ben bang dat hij net te zwaar in de hand ligt..
Calibre wordt sowieso geïnstalleerd. Vorig jaar voor mijn schoonvader een eenvoudige Kobo gekocht en bij hem op de computer gezet. Als het maar kan, of ik daar nog een handeling voor moet verrichten kan mij niet zoveel schelenquote:Op maandag 3 augustus 2015 00:01 schreef tanteklara het volgende:
[..]
Ben niet zeker of je direct van amazon naar glo hd kunt gaan. Wat in elk geval wel kan is via Callibre.
Daar zet je de mobi om in epub. Is echt secondenwerk en makkelijk te doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |