SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2015 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat lijkt me wel leuk aan in 't verre zuiden wonen, al die laagdrempelige loopjes.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Moet dat nou? Een TT over trailen, die lui hebben hun eigen topic toch?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Mag toch best wel een keertje, een TT die niets met hardlopen te maken heeft?quote:Op maandag 13 juli 2015 07:37 schreef Guard het volgende:
Moet dat nou? Een TT over trailen, die lui hebben hun eigen topic toch?![]()
loopt dat topic dan nog???quote:Op maandag 13 juli 2015 07:37 schreef Guard het volgende:
Moet dat nou? Een TT over trailen, die lui hebben hun eigen topic toch?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Het schijnt dat men daar liever daadwerkelijk loopt dan erover te lullen......quote:
of het feit dat het meeste gelul per whatsapp gaat kan er ook mee te maken hebben
Whatsapp vervangt het forum? Daarom is het zo lekker rustigquote:Op maandag 13 juli 2015 08:26 schreef Guard het volgende:
[..]
Het schijnt dat men daar liever daadwerkelijk loopt dan erover te lullen......
of het feit dat het meeste gelul per whatsapp gaat kan er ook mee te maken hebben![]()
F means you're fucked![]()
Whatsapp groepen![]()
Dan groeit mijn hoofd helemaal scheef door het continu geplakt zijn aan een smartphone. Silly.
Dat had like2run trouwens niet moeten flikken, mensen laten verdwalen. Dan hadden we 24 pagina's gepiep gehad hier.![]()
Oh, ja, die whatsappgroep. Daar lees ik zo nu en dan.Er wordt teveel geluld, en ik zit niet aan mijn telefoon gekluisterd
![]()
Ja doei.![]()
SPOILER: speciaal voor Zwabber nog een duimpjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.![]()
quote:Op maandag 13 juli 2015 09:06 schreef motorbloempje het volgende:
SPOILER: speciaal voor Zwabber nog een duimpjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Nog even over trainen op hartslag. In 99,999999% van de gevallen doen sporters dat op basis van de "gewone" hartslagmeting, d.w.z. hartslagzones. Het grootste gedeelte heeft geen benul wat hun zones zijn en gebruikt rules of thumbs die niet altijd overeenkomen met hun eigen fysieke zones.
Wetenschap en sport gaan steeds meer samen en er bestaat software die op basis van HRV/R-R (heart rate variability) heel goed kan inschatten hoe je moet periodiseren. First Beat is een van de bekendste spelers in de consumentenmarkt en is verantwoordelijk voor algoritmes die o.a. gebruikt worden in de nieuwere horloges van Suunto, Polar en Garmin.
Ze hebben zelfs (betaalde) apps ter beschikking waarmee het mogelijk is om op basis van een wetenschappelijke analyse te gaan trainen. D.w.z. het kan zien hoelang je moet herstellen e.d.
Een korte review (vrij technisch) kun je hier lezen: http://the5krunner.com/20(...)oftware-mini-review/![]()
ik ben dan ook geen pro dus boeit het me ook niet zo heel veel.
De winst die ik kan behalen door een enorm wetenschappelijke aanpak doe ik toch wel weer teniet door een avondje stappen of "verkeerd" eten.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ondanks dat ik ook niet op die manier train (denk dat het alleen zin heeft voor mensen met aanleg, bij anderen is het netto effect klein), vind ik het wel interessant om over te lezen. De dingen die ik leuk vind aan hardlopen: het sociale aspect, het buiten zijn, de sport, trainingsleer en de techniek. Niet boeiend vind ik uiterlijk vertoon, spirituele zaken, superfoods, geregiseerd aanmoedigen en andere happy de peppie hipster onzin (dus: geen latte macchiato, maar koffie verkeerd).![]()
Ik denk dat het wel een grote stap kan zijn ja. Ook voor mensen met minder 'aanleg' (wat dat dan ook mag betekenen) heeft een training zoveel meer trainingseffect als je op het juiste moment traint (zie hieronder, de piekjes dus)
Te vroeg kan leiden tot overreaching (oververmoeidheid) en als je dat weken of maanden volhoudt, zelfs overtraining. Te laat betekent dat je wel traint maar weinig tot geen vooruitgang boekt, dat zal bij de meeste recreatieve lopers het geval zijn. Je kunt met dit soort data ook bepalen of het voor jou optimaal is om 2, 3, 4 keer per week te lopen bijvoorbeeld.
Het enige is dat de inschatting dan natuurlijk wel moet kloppen. En die geschatte hersteltijd houdt ook geen rekening mee met hoe jij die tijd gebruikt. Als jij in de '24 uur geschat herstel' alleen maar van hot naar her vliegt zal je toch langer nodig hebben om te herstellen..
Ik gebruik mijn rustpols om het een beetje in te schatten. Ik weet dat velen hier dat onzin vinden, maar ik heb er goede ervaringen mee vanuit het roeien en ik wil met de bijv. 85 (!! ja het staat er echt) en 90 km van de komende 2 weken toch wel in de gaten houden dat ik blijf herstellen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Het klinkt eerlijk gezegd meer alsof je voor de Marathon des Sables aan het trainen bent. Wat is je streven eigenlijk? Ik vind het nogal wat, 90 kilometer in een week voor een "normale" marathontraining (je bent toch voor een marathon aan het trainen?). Dat haal ik bij lange na zelfs niet in de week dat ik de meeste kilometers moet maken (56 kilometer of zo).![]()
Ik train voor een bepaalde tijd, die ik voorlopig voor mezelf houd. Ik maak de laatste maanden al wekelijks 40-60km dus ik denk ook dat we vanuit een ander startpunt komen. Ik train de laatste tijd ook gewoon 5x per week omdat ik daar tijd voor heb en het heerlijk vind, het verschil is dat er nu wat vaker trainingen van +15km onder vallen ipv 5-15km. Maar dit schema is gemaakt door mijn trainer die daar enorm veel verstand van heeft en genoeg diploma's heeft, en met zijn schema's heb ik in een paar maanden 15 minuten van mijn HM-pr afgehaald. Ik vertrouw er dus wel op dat hij weet wat hij doet, al vind ik het zelf ook wel een beetje heftig. Maar ik ben wel vaker bang geweest voor nieuwe schema's en onderschat wat ik aankon en uiteindelijk kwam het toch altijd goedquote:Op maandag 13 juli 2015 11:01 schreef Devv het volgende:
Het klinkt eerlijk gezegd meer alsof je voor de Marathon des Sables aan het trainen bent. Wat is je streven eigenlijk? Ik vind het nogal wat, 90 kilometer in een week. Dat haal ik bij lange na zelfs niet in de week dat ik de meeste kilometers moet maken (56 kilometer of zo).
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Devv, het ligt ook een beetje aan je te behalen tijd.....de meeste ultra's lopen tussen de 100 en 120km per week, zo'n 26 weken achter elkaar maar ook de regionle topmarathoners lopen deze afstand, alleen voor een veel minder aantal weken.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
De snelle jongens van onze club lopen voor hun Marathontraining zo 90 mijl in een week. Maargoed, die lopen de M ook in 2.45-ish.Ja doei.![]()
Toen ik roeide trainde ik 10 uur in de week voor wedstrijdjes van 6-7 minutenDan is 7-8 uur per week trainen voor een wedstrijd van een paar uur niet zo gek
zulke jongens bedoel ik dus, alleen zullen ze die afstanden alleen in hun piekperiodes lopen tijdens gerichte trainingquote:Op maandag 13 juli 2015 11:08 schreef motorbloempje het volgende:
De snelle jongens van onze club lopen voor hun Marathontraining zo 90 mijl in een week. Maargoed, die lopen de M ook in 2.45-ish.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Hier in het huisje waar wij slapen (Breda nog) kun je heerlijke latte machiato drinken. Mjam!![]()
Thuis drink ik normale koffie. Soms ook koffie verkeerd. Dat illustreert wel zo'n beetje hoe ik erover denk![]()
![]()
Wat ik wel grappig vond, was toen ik tegen mijn trainer zei: ja ik schrok wel een beetje van het aantal kms, hij zei 'jaa maar dat is wel inclusief in- en uitlopen he'. Alsof die kms niet meetellen voor je lichaam
in de 85km-week, wat is je langste afstand?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Zweverige snob!quote:Op maandag 13 juli 2015 11:11 schreef Quoi het volgende:
Hier in het huisje waar wij slapen (Breda nog) kun je heerlijke latte machiato drinken. Mjam!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Niet heel lang, 21.5km. In de week erna zit er al wel een 30km in.quote:Op maandag 13 juli 2015 11:12 schreef rechtsedirecte het volgende:
in de 85km-week, wat is je langste afstand?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Hipster! Nu nog een knotje en een baardje.quote:Op maandag 13 juli 2015 11:11 schreef Quoi het volgende:
Hier in het huisje waar wij slapen (Breda nog) kun je heerlijke latte machiato drinken. Mjam!![]()
![]()
Ohh goed idee!quote:Op maandag 13 juli 2015 11:11 schreef Quoi het volgende:
Thuis drink ik normale koffie. Soms ook koffie verkeerd. Dat illustreert wel zo'n beetje hoe ik erover denk![]()
![]()
dat hangt natuurlijk heel erg van je schema en je doelstellingen af.quote:Op maandag 13 juli 2015 11:01 schreef Devv het volgende:
Het klinkt eerlijk gezegd meer alsof je voor de Marathon des Sables aan het trainen bent. Wat is je streven eigenlijk? Ik vind het nogal wat, 90 kilometer in een week voor een "normale" marathontraining (je bent toch voor een marathon aan het trainen?). Dat haal ik bij lange na zelfs niet in de week dat ik de meeste kilometers moet maken (56 kilometer of zo).
In mijn eerdere voorbereidingen liep ik tot max 85km per week.
In de huidige voorbereiding zal dat meer worden gok ik, ik liep afgelopen week al 60 km, en dat was "freewheelend gewoon even doen waar je zin hebt" ipv een strak schema.
Ik ga nu ook echt voor een tijd trainen, en dan moet ik denk ik wel wat meer doen (iig voor mijn eigen gemoedsrust)
Ik denk dat je vooral moet uitgaan van wat je aankunt. Als je tot nu toe gewend bent om 25-30km per week te gaan trainen is het nooit een goed idee om in de marathontraining tot 90 te gaan, ook niet als je een bepaalde tijd op het oog hebt. Maar na een paar jaar trainen voor lange afstanden is het wel weer een ander verhaal.quote:Op maandag 13 juli 2015 11:26 schreef Guard het volgende:
[..]
dat hangt natuurlijk heel erg van je schema en je doelstellingen af.
In de huidige voorbereiding zal dat meer worden gok ik, ik liep afgelopen week al 60 km, en dat was "freewheelend gewoon even doen waar je zin hebt" ipv een strak schema.
Ik ga nu ook echt voor een tijd trainen, en dan moet ik denk ik wel wat meer doen (iig voor mijn eigen gemoedsrust)
Zodra ik weer helemaal fit ben wil ik ook die 80km per week wel halen, ook gewoon door veel dagen te lopen (5x).
Kan niet wachten
Straks/vanmiddag een uurtje 'yogalates' voor de core
Ja doei.![]()
Ik let eigenlijk helemaal niet meer op kilometertotalen. Moet ik in aanloop naar april volgend jaar misschien toch weer eens gaan doenF means you're fucked![]()
oh ja dat zeker, je moet natuurlijk niet eens veel verder gaan lopen dan je gewend bent, dat lijkt me niet slim.quote:Op maandag 13 juli 2015 11:28 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik denk dat je vooral moet uitgaan van wat je aankunt. Als je tot nu toe gewend bent om 25-30km per week te gaan trainen is het nooit een goed idee om in de marathontraining tot 90 te gaan, ook niet als je een bepaalde tijd op het oog hebt. Maar na een paar jaar trainen voor lange afstanden is het wel weer een ander verhaal.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
ik zag je plannetje al, dat is een behoorlijke...quote:Op maandag 13 juli 2015 11:30 schreef YUR het volgende:
Ik let eigenlijk helemaal niet meer op kilometertotalen. Moet ik in aanloop naar april volgend jaar misschien toch weer eens gaan doen
Het eerste doel is: Me er voor in zien te schrijvenquote:Op maandag 13 juli 2015 11:36 schreef Guard het volgende:
[..]
ik zag je plannetje al, dat is een behoorlijke...
ik niet, ik probeer mijn niet hard-lopende vrienden zoveel mogelijk te ontzien wat mijn hardloopgeneuzel betreftquote:Op maandag 13 juli 2015 11:36 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik train geen afstanden omdat het nodig is, maar om dat iedere maand te kunnen posten op FB.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
quote:Op maandag 13 juli 2015 11:37 schreef YUR het volgende:
[..]
Het eerste doel is: Me er voor in zien te schrijvensmall steps
Of de wel-hardlopende die heel trots hun rondje van 5km posten..quote:Op maandag 13 juli 2015 11:38 schreef Guard het volgende:
[..]
ik niet, ik probeer mijn niet hard-lopende vrienden zoveel mogelijk te ontzien wat mijn hardloopgeneuzel betreft
Maarja eigenlijk is hoe of hoeveel je traint ook eigenlijk niet het belangrijkste, iedereen kan op een andere manier tot prima resultaten komen. Dus waarom zou je idd je trainingen op facebook zetten?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Mijn trainingen zijn zo oninteressant dat ik ze zelfs hier nauwelijks bespreek
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik keek altijd uit naar Zwabbers maandoverzichten, inclusief kaartje. Dat was altijd een mooi moment om even terug te kijken naar de mooie dingen van de afgelopen tijd.quote:Op maandag 13 juli 2015 11:40 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Of de wel-hardlopende die heel trots hun rondje van 5km posten..
Maarja eigenlijk is hoe of hoeveel je traint ook eigenlijk niet het belangrijkste, iedereen kan op een andere manier tot prima resultaten komen. Dus waarom zou je idd je trainingen op facebook zetten?
En nu maak ik ze zelf ook. Tot grote vreugdenis van al mijn fb-vriendjes (of in ieder geval, iedereen die me nog niet geblokkeerd heeft).![]()
Ze ontzien jou ook niet met hun gedrochten van baby's en paarden, Guard. Dat heet wisselgeld.quote:Op maandag 13 juli 2015 11:38 schreef Guard het volgende:
[..]
ik niet, ik probeer mijn niet hard-lopende vrienden zoveel mogelijk te ontzien wat mijn hardloopgeneuzel betreft![]()
Ik train stiekem ook wel voor een redelijke tijd (rond de 3 uur 15, mogen jullie best weten) maar daarvoor hoef ik niet zoveel kilometers te maken (ik zeg steeds 4 uur om de druk er wat vanaf te halenquote:Op maandag 13 juli 2015 11:26 schreef Guard het volgende:
[..]
dat hangt natuurlijk heel erg van je schema en je doelstellingen af.
). Ik was daarom geïnteresseerd voor welke tijd je dan gaat trainen als je tot 90 kilometer in een week gaat. Maar als je het liever voor jezelf wilt houden dan is dat ook goed hoor
.
![]()
mensen die gedrochten posten komen onherroepelijk op de blacklist, never to been seen againquote:Op maandag 13 juli 2015 11:55 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ze ontzien jou ook niet met hun gedrochten van baby's en paarden, Guard. Dat heet wisselgeld.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
In handhaaf die mensen juist en denk "mooi, dat worden weer een paar hardloopberichten van mij voor jullie".quote:Op maandag 13 juli 2015 11:59 schreef Guard het volgende:
[..]
mensen die gedrochten posten komen onherroepelijk op de blacklist, never to been seen again![]()
Ik wil er uiterlijk 3 uur 50 minuten over doen. Moet goed haalbaar zijn, dus eigenlijk een beetje jouw gedachtegang; dat is een meer een bovengrens om de druk niet te hoog op te voeren voor mezelf.quote:Op maandag 13 juli 2015 11:57 schreef Devv het volgende:
[..]
Ik train stiekem ook wel voor een redelijke tijd (rond de 3 uur 15, mogen jullie best weten) maar daarvoor hoef ik niet zoveel kilometers te maken (ik zeg steeds 4 uur om de druk er wat vanaf te halen). Ik was daarom geïnteresseerd voor welke tijd je dan gaat trainen als je tot 90 kilometer in een week gaat. Maar als je het liever voor jezelf wilt houden dan is dat ook goed hoor
.
Nouja, zoveel mensen, zoveel manieren. Volgens mij hebben wij vergelijkbare PRs op de 5km en de 10km, maar zijn die ook op een hele andere manier behaald. Ik weet wel dat ik met max. 50km per week geen 3.15 zou halen, misschien is dat voor jou andersquote:Op maandag 13 juli 2015 11:57 schreef Devv het volgende:
[..]
Ik train stiekem ook wel voor een redelijke tijd (rond de 3 uur 15, mogen jullie best weten) maar daarvoor hoef ik niet zoveel kilometers te maken (ik zeg steeds 4 uur om de druk er wat vanaf te halen). Ik was daarom geïnteresseerd voor welke tijd je dan gaat trainen als je tot 90 kilometer in een week gaat. Maar als je het liever voor jezelf wilt houden dan is dat ook goed hoor
.
Maar laten we nu maar weer ophouden over marathons en achterlijke weektotalen, want volgens mij zijn de beginnende Evy-lopers die we een tijdje geleden hier hadden alweer een tijdje afwezigWeet niet of ze afgeschrikt zijn door onze posts of door het weer.. maarja
Daar denk je al snel anders over als je (niet zo'n heel goeie) fotografen in je vriendenkring hebt zitten, die iedere dag een ander gedrocht van mij totaal onbekende mensen op hun tijdlijn flikkeren...quote:Op maandag 13 juli 2015 12:02 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
In handhaaf die mensen juist en denk "mooi, dat worden weer een paar hardloopberichten van mij voor jullie".
Ik ben geen beginnende Evy loper, maar post soms wel trots mijn 5 km rondje. Tot welke categorie behoor ik? En ik drink dus soms latte machiato.
Wacht, ik wil het antwoord niet horen
[ Bericht 19% gewijzigd door Quoi op 13-07-2015 12:48:29 ]![]()
Sinds wanneer trek jij je daar wat van aan?quote:
Facebook-posts over trainingen vind ik prima, zolang er maar bij staat waarom 't interessant is. Gewoon een linkje naar een logje hoeft van mij niet, maar "geprobeerd de afsluitdijk helemaal over te lopen maar halverwege in het IJsselmeer gewaaid" erbij, en dan is het van mij al goed.![]()
Ik zou daar dus wel feedback van willen ontvangen, zo van '3 vrienden vinden deze foto niet leuk'. Of zoiets. Of is dat een vriendschapskiller?[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Gewone logjes post ik niet, wedstrijdlogjes ook niet. Vaak een leuke foto met de naam van de race en hoe leuk het was, of een link naar mijn blog!
En ach, totalen kijk ik verder ook niet naar, zeker nu niet. Elk pijnvrij loopje Is een overwinning.Ja doei.![]()
Die wil ik dan wel zien inderdaad, miserie en onfortuin. Het beste vermaak is immers leedvermaakquote:Op maandag 13 juli 2015 13:15 schreef pijll het volgende:
[..]
Sinds wanneer trek jij je daar wat van aan?
Facebook-posts over trainingen vind ik prima, zolang er maar bij staat waarom 't interessant is. Gewoon een linkje naar een logje hoeft van mij niet, maar "geprobeerd de afsluitdijk helemaal over te lopen maar halverwege in het IJsselmeer gewaaid" erbij, en dan is het van mij al goed.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik ben normaal niet zo van het trainen, maar bij een marathon ontkom je er bijna niet aan. Ik heb wel geprobeerd zoveel mogelijk variatie in te bouwen zodat ik niet 16 weken lang hetzelfde rondje hoef te lopen.
[ Bericht 43% gewijzigd door Devv op 13-07-2015 14:47:06 ]![]()
erger nog, gewoon aan het werk.quote:Op maandag 13 juli 2015 12:04 schreef La_Tramposa het volgende:
Maar laten we nu maar weer ophouden over marathons en achterlijke weektotalen, want volgens mij zijn de beginnende Evy-lopers die we een tijdje geleden hier hadden alweer een tijdje afwezigWeet niet of ze afgeschrikt zijn door onze posts of door het weer.. maarja
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik lees nog mee hoor! Maar ik loop op het moment even niet... druk met werk en bijna peuter en bljj als ik savonds naar bed kan![]()
![]()
Voordeelvind ik juist dat je juist wat langere leuke loopjes kan in plannen en het dan demoeite waard is om er een stukje voor te reizen.quote:Op maandag 13 juli 2015 14:24 schreef Devv het volgende:
Ik ben normaal niet zo van het trainen, maar bij een marathon ontkom je er bijna niet aan. Ik heb wel geprobeerd zoveel mogelijk variatie in te bouwen zodat ik niet 16 weken lang hetzelfde rondje hoef te lopen.![]()
quote:Op maandag 13 juli 2015 15:50 schreef Mercy het volgende:
[..]
erger nog, gewoon aan het werk.Vertel toch eens! Ik ben erg benieuwd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
quote:Op maandag 13 juli 2015 16:30 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Vertel toch eens! Ik ben erg benieuwd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kreeg best veel reacties onderwegquote:Op maandag 13 juli 2015 16:34 schreef Quoi het volgende:
Mercy loopt niet met Evy, maar met een schaapje![]()
![]()
quote:Op maandag 13 juli 2015 17:07 schreef Mercy het volgende:
[..]Toffe foto! Jij hebt dus ook de 7.2 km trail gelopen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Kreeg best veel reacties onderweg![]()
Verder snap ik niks van de inside-jokesIk zie geen schaapjes op de foto, en waar kreeg je reacties op?
ik heb mijn whatsapp zo ingesteld dat als ik een berichtje krijgt het geluid van een schaapje word afgespeeld. ik kreeg er net een toen Quoi naast mij liep.quote:Op maandag 13 juli 2015 17:12 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Toffe foto! Jij hebt dus ook de 7.2 km trail gelopen?![]()
Verder snap ik niks van de inside-jokesIk zie geen schaapjes op de foto, en waar kreeg je reacties op?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.p.s. ik ben dat stipje in het midden met zonnebril op![]()
![]()
quote:Op maandag 13 juli 2015 15:50 schreef Mercy het volgende:
[..]
erger nog, gewoon aan het werk.Ik heb sinds januari niet meer dan 48.5km in een maand gelopen, dat steekt ook nogal schril af bij 80-90km per week.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ter compensatie post ik voornamelijk (offtopic) onzin![]()
![]()
Toen ik zwom trainde ik 15 uur voor 27 seconden, laten we zeggen hooguit een minuut in het waterquote:Op maandag 13 juli 2015 11:10 schreef La_Tramposa het volgende:
Toen ik roeide trainde ik 10 uur in de week voor wedstrijdjes van 6-7 minutenDan is 7-8 uur per week trainen voor een wedstrijd van een paar uur niet zo gek
Als je het zo zegt klinkt het best absurd en kun je beter marathons gaan lopen.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
wow, ik heb me een partij hoofdpijn ineens... Hoop dat het zo wegtrekt.. Is niet heel fijn rennen anders...
Afijn zo weer eens trainen sinds 1 week. Ben benieuwd hoe het gaat...
Heeft iemand tips hoe ik na 10 km kan opbouwen(traag?). Ik kan niet met een schema lopen, want ik wil wel graag gewoon met de groep 2x mee blijven doen(dat is ook een beetje mijn motivatie om te blijven gaan zegmaar dus vandaar) Dus hoe ga ik dan de 3e x invullen? Langzaam opbouwen in minuten ? Of ja hoe gaat dat eigenlijk?
![]()
![]()
Niet zo moeilijk. Gewoon met de groep blijven trainen en je eigen loopje elke week een kilometer verder. Of elke week een halve verder.quote:Op maandag 13 juli 2015 18:02 schreef xMissi het volgende:
wow, ik heb me een partij hoofdpijn ineens... Hoop dat het zo wegtrekt.. Is niet heel fijn rennen anders...
Heeft iemand tips hoe ik na 10 km kan opbouwen(traag?). Ik kan niet met een schema lopen, want ik wil wel graag gewoon met de groep 2x mee blijven doen(dat is ook een beetje mijn motivatie om te blijven gaan zegmaar dus vandaar) Dus hoe ga ik dan de 3e x invullen? Langzaam opbouwen in minuten ? Of ja hoe gaat dat eigenlijk?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik doe er iedere keer een beetje bij (1 km per maand indien ik weer op snelheid ben na die maand).quote:Op maandag 13 juli 2015 18:02 schreef xMissi het volgende:
![]()
Ohh dat is idd niet zo moeilijk. Thanks ga ik dat proberen
. Denk dat de km niet echt iets uit zal maken maar meer het echt lang achter elkaar rennen.. Dat eh ja ben ik nog niet gewend
. Maar komt goed
![]()
![]()
Maar, hoezo moet je na een 10km opbouwen dan...?quote:Op maandag 13 juli 2015 18:02 schreef xMissi het volgende:
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Sta ik al op je black list?quote:Op maandag 13 juli 2015 11:59 schreef Guard het volgende:
[..]
mensen die gedrochten posten komen onherroepelijk op de blacklist, never to been seen again
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Moet niks en het heeft ook echt geen haast. Maar ja vind het gewoon leuk. En de posbankloop is al 6,2 km en de 7^^ nacht 7km . Misschien is het idee dan gewoon dat ik het kan ofzo . Weet ik veel, kijken of het uberhaupt bevalt etc.. Het heeft geen haast dus ik doe lekker rustig aan hoor.quote:Op maandag 13 juli 2015 18:32 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Maar, hoezo moet je na een 10km opbouwen dan...?![]()
Wacht even, bedoel je dat je NAAR een 10km gaat opbouwen, naar een 10km toe werken?quote:Op maandag 13 juli 2015 18:35 schreef xMissi het volgende:
[..]
Moet niks en het heeft ook echt geen haast. Maar ja vind het gewoon leuk. En de posbankloop is al 6,2 km en de 7^^ nacht 7km . Misschien is het idee dan gewoon dat ik het kan ofzo . Weet ik veel, kijken of het uberhaupt bevalt etc.. Het heeft geen haast dus ik doe lekker rustig aan hoor.
Zoals je het nu schrijft, of zoals ik het lees in ieder geval, ga je nadat je 10km gelopen hebt opbouwen. Ik snapte er al geen kut van![]()
'Na' en 'naar' zijn twee verschillende dingen![]()
Hoe dan ook, ik zou wel een schema pakken als basis, en de schema-trainingen doen op de dagen dat je niet met de groep traint. Zo bouw je wel verantwoord op, en niet te snel.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ja, het is maandag zegquote:het is allemaal al zo moeilijk
Oeps! Sorry. Niet goed opgelet met typen. Komt wellicht ook door de hoofdpijn, en de hele dag buiten in de regen werken is niet echt leuk! Maar goed dat bedoelde ik dus iddquote:Op maandag 13 juli 2015 18:37 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wacht even, bedoel je dat je NAAR een 10km gaat opbouwen, naar een 10km toe werken?
Zoals je het nu schrijft, of zoals ik het lees in ieder geval, ga je nadat je 10km gelopen hebt opbouwen. Ik snapte er al geen kut van![]()
'Na' en 'naar' zijn twee verschillende dingen![]()
Hoe dan ook, ik zou wel een schema pakken als basis, en de schema-trainingen doen op de dagen dat je niet met de groep traint. Zo bouw je wel verantwoord op, en niet te snel.![]()
En zou wel willen maar schema's zijn meer gebaseerd op 2-3 x pw toch? Of heb ik dan de verkeerde bekeken?
Wat Mossel en Oceanix zeiden vond ik opzich ook wel een goed plan. Murmeli zei paar maanden geleden ook al iets over elke week 30 minuten rennen en dan steeds elke week 1-2 minuten erbij. Dat zou misschien ook wel kunnen?![]()
Tuurlijk, dat kan ookquote:Op maandag 13 juli 2015 18:44 schreef xMissi het volgende:
[..]
Oeps! Sorry. Niet goed opgelet met typen. Komt wellicht ook door de hoofdpijn, en de hele dag buiten in de regen werken is niet echt leuk! Maar goed dat bedoelde ik dus idd![]()
En zou wel willen maar schema's zijn meer gebaseerd op 2-3 x pw toch? Of heb ik dan de verkeerde bekeken?
Wat Mossel en Oceanix zeiden vond ik opzich ook wel een goed plan. Murmeli zei paar maanden geleden ook al iets over elke week 30 minuten rennen en dan steeds elke week 1-2 minuten erbij. Dat zou misschien ook wel kunnen?Schema's zijn niet per definitie heilig. Ik zou het ook even met je trainer overleggen als ik jou was. Hij kan misschien ook een soort schema op maat voor je maken voor de dagen dat je niet met de groep loopt.
^^quote:Op maandag 13 juli 2015 18:46 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat kan ookSchema's zijn niet per definitie heilig. Ik zou het ook even met je trainer overleggen als ik jou was. Hij kan misschien ook een soort schema op maat voor je maken voor de dagen dat je niet met de groep loopt.
![]()
Ja kan ook! Heb al een paar weken les van een trainer in opleiding, dus het is even afwachten of hij er zelf is. Dan zal ik even vragen of hij wat weet of wat kan maken ofzo. Nou nu ga ik ff trainen dan maar![]()
![]()
quote:Op maandag 13 juli 2015 18:43 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja, het is maandag zeghet is allemaal al zo moeilijk
Maar het is je gelukt!
![]()
Ja, nauwelijks! Gelukkig heb ik vandaag een rustdag!quote:[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Komt niet door de hoofdpijn. Dat schrijf jij altijd zo.quote:Op maandag 13 juli 2015 18:44 schreef xMissi het volgende:
[..]
Niet goed opgelet met typen. Komt wellicht ook door de hoofdpijn, en de hele dag buiten in de regen werken is niet echt leuk!![]()
Ik heb nog nooit een week van meer dan 45 gelopen. Eigenlijk zie ik ook nog niet de logica (die zal er heus wel zijn). Train je dan frequenter met meer intervallen? Meer duurlopen lijken me nutteloos.![]()
Ik heb een lijst hardlopers. Als ik een loopje deelde, deed ik dat alleen voor die lijst.quote:Op maandag 13 juli 2015 11:38 schreef Guard het volgende:
[..]
ik niet, ik probeer mijn niet hard-lopende vrienden zoveel mogelijk te ontzien wat mijn hardloopgeneuzel betreftJe traint tenminste nogquote:Op maandag 13 juli 2015 11:41 schreef Guppyfriend het volgende:
Mijn trainingen zijn zo oninteressant dat ik ze zelfs hier nauwelijks bespreek
/slaat opquote:Op maandag 13 juli 2015 13:34 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik zou daar dus wel feedback van willen ontvangen, zo van '3 vrienden vinden deze foto niet leuk'. Of zoiets. Of is dat een vriendschapskiller?
![]()
![]()
😊 ik kom steeds net niet aan de 70km per maand.quote:Op maandag 13 juli 2015 17:51 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik heb sinds januari niet meer dan 48.5km in een maand gelopen, dat steekt ook nogal schril af bij 80-90km per week.
Ter compensatie post ik voornamelijk (offtopic) onzin![]()
Nee. De laatste maanden heb verschillende gekke en soms onverklaarbare lichamelijke klachten gehad. Half juni 3x voorzichtig getraind maar daarna weer iets raars. Ik heb me er maar bij neergelegd. Sportverbod is tm deze week en vrijdag ga ik het weer proberenquote:![]()
Wel veel vrije tijd en weinig was zo![]()
![]()
Geheel langs me heen gegaan. Vervelendquote:Op maandag 13 juli 2015 20:27 schreef Serinde het volgende:
[..]
Nee. De laatste maanden heb verschillende gekke en soms onverklaarbare lichamelijke klachten gehad. Half juni 3x voorzichtig getraind maar daarna weer iets raars. Ik heb me er maar bij neergelegd. Sportverbod is tm deze week en vrijdag ga ik het weer proberen![]()
Wel veel vrije tijd en weinig was zoIk hoop dat je vanaf vrijdag gewoon weer met frisse moed gaat opbouwen. Opbouwen is óók leuk!
![]()
Dat is waar. Maar noemenswaardig vind ik het nog steeds niet hoorquote:Op maandag 13 juli 2015 20:14 schreef Serinde het volgende:
[..]
Ik heb een lijst hardlopers. Als ik een loopje deelde, deed ik dat alleen voor die lijst.
[..]
Je traint tenminste nogen als ik iets over een training vertel, is het meestal iets van 'omg ik zag onderweg een *insert random bosdier*
'
quote:/slaat op
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
hahaha jij post je katten ook op WA, dus dan kan ik er toch al niet omheenquote:
Morgen weer eens een LDL. Die zijn schaars de laatste tijd.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik heb deze week een rustweek, en die begin je dan natuurlijk met een rustdag (omdat ik te lui was om vandaag te gaan lopen), dus morgen maar een rustig loopje doen.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Haha, dat zal wel dan. Toch wel raar, toen ik nog op de middelbare school zat haalde ik wel gewoon goede cijfers voor Nederlandsquote:Op maandag 13 juli 2015 19:22 schreef wyccie het volgende:
[..]
Komt niet door de hoofdpijn. Dat schrijf jij altijd zo.![]()
Ik heb nog nooit een week van meer dan 45 gelopen. Eigenlijk zie ik ook nog niet de logica (die zal er heus wel zijn). Train je dan frequenter met meer intervallen? Meer duurlopen lijken me nutteloos..
Maargoed net dus getraind! Ging erg lekker. Trainen in de regen is fijn. We deden 2x 10 min. op zone 1 , 4x een interval van 1 minuut waarbij je zoveel mogelijk meters moest afleggen en toen nog een x aantal minuten op zone 1 Edit;NAAR de eindlocatie. Ik had dus eindelijk weer de gewone trainer, meteen maar even gevraagd voor een schema. Nou die had die nog wel liggen... (Dus geen op maat gemaakt ding)Hij heeft hem net gemaild. En het zit dus zo, ik kan gewoon de intervaltraining van het schema als trainingen met de groep beschouwen.De duurtrainingen ga ik dan op een aparte dag doen. Dat is dus volgens dat schema 5 minuten per week erbij vanaf de 30 min. Maar ik moet het dan wel gewoon op een rustig tempo opbouwen .
Ik doe niets anders dan rustig aan haha.. Dit is een schema in 3 maanden, nu vind ik het wat snel maar ik zie wel hoe het gaat. Komt wel goed.
linkjehttp://app.endomondo.com/workouts/560436306/19432788
[ Bericht 0% gewijzigd door xMissi op 14-07-2015 06:56:39 ]![]()
De Strava Flyby-functie is echt te cool om te zien bij de Oosterhoutse Trail. Allemaal poppetjes die op een gegeven moment allemaal een andere kant op rennen
oke, vooruit dan maar weerquote:Dear RD,
We are pleased to inform you that there is currently an opening for a place in the ASICS Kepler Challenge 2015 event for you.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:Op maandag 13 juli 2015 21:02 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
oke, vooruit dan maar weerTochSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oeh ik heb geen Strava, maar lijkt me ook een leuk gezichtHet was ook echt een hilarische chaos in het bos.
RD: Gefeliciteerd. Vanaf de reservelijst toch nog in aanmerking?![]()
quote:Op maandag 13 juli 2015 21:02 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
oke, vooruit dan maar weerTof manSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb mezelf beetje de deur uit moeten schoppen, nu toch wel blij dat ik gegaan ben. Was wel vrij benauwd buiten, maar blij dat ik toch wel gegaan ben. Kwam nog hardloper tegen die "gewoon" in lang-lang ging lopen.![]()
Yup, de betaaltermijn van de eerste inschrijvers is afgelopen dus er zullen toch wel wat mensen zijn die zich achteraf toch bedacht hebben.quote:Op maandag 13 juli 2015 21:19 schreef Quoi het volgende:
RD: Gefeliciteerd. Vanaf de reservelijst toch nog in aanmerking?
Na twee keer deelgenomen te hebben had ik wel zo iets van "oke, als ik dit jaar mis so be it, been there, done that" maar nu er weer een plaatsje voor mij is ben ik toch wel weer blij om te gaan
Cool RD!
Zelf net training gehad. Ging lekker. Zelfs lekker vooraan de groep gelopen.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Bedankt GotC en Q.![]()
Langs je heen: kan kloppen, heb er hier ook niet over gepost![]()
Heb wel al zin in de Posbank-loop![]()
RD![]()
![]()
Arme Helgaquote:
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik ben er noglukt me alleen ff niet zo goed om he topic helemaal bij te houden!
HardlopenZondag kwam ik naast een vent van in de vijftig ofzo terecht, liepen best wel hetzelfde tempo. Paar km mee lopen lullen over van alles en nog wat
![]()
![]()
Zo kwam ooit een ouwe knar naast me sjokken, hij was al 2 uur bezig en had een steuntje nodig voor de allerlaatste loodjes. Beetje geluld. Hij meer dan ik, want destijds was ik bij standje sjokken al buiten adem. Later kwam ik hem nog tegen bij m'n bijbaantje, hij herkende mij nog.quote:Op maandag 13 juli 2015 22:18 schreef TMan het volgende:
Zondag kwam ik naast een vent van in de vijftig ofzo terecht, liepen best wel hetzelfde tempo. Paar km mee lopen lullen over van alles en nog wat![]()
![]()
Hmm, vanaf september op kot... vr - ma thuis en ma - vr op kamers
Is het te doen om mijn oude hardloopschoenen (die ik mei aan de wilgen heb gehangen na 3 jaar gelopen te hebben) op kamers neer te leggen voor als ik een rondje wil lopen en mijn nieuwe gewoon thuis te houden? (ook omdat ik denk dat ik in het weekend de langste rondjes zal lopen).
Of is het echt 'not done' om met je oude schoenen nog hard te lopen? In mijn huidige (nieuwe) schoenen zitten bv ook zooltjes ed... In mijn oude zit gewoon de fabriekszool...
Ik begrijp dat de beste oplossing is om een tweede paar aan te schaffen, maar helaas. Dat zit er niet in.![]()
NAAR de eindlocatie! (Grr!)quote:Op maandag 13 juli 2015 20:54 schreef xMissi het volgende:
[..]
Haha, dat zal wel dan. Toch wel raar, toen ik nog op de middelbare school zat haalde ik wel gewoon goede cijfers voor Nederlands.
Maargoed net dus getraind! Ging erg lekker. Trainen in de regen is fijn. We deden 2x 10 min. op zone 1 , 4x een interval van 1 minuut waarbij je zoveel mogelijk meters moest afleggen en toen nog een x aantal minuten op zone 1 na de eindlocatie. Ik had dus eindelijk weer de gewone trainer, meteen maar even gevraagd voor een schema. Nou die had die nog wel liggen... (Dus geen op maat gemaakt ding)Hij heeft hem net gemaild. En het zit dus zo, ik kan gewoon de intervaltraining van het schema als trainingen met de groep beschouwen.De duurtrainingen ga ik dan op een aparte dag doen. Dat is dus volgens dat schema 5 minuten per week erbij vanaf de 30 min. Maar ik moet het dan wel gewoon op een rustig tempo opbouwen .
Ik doe niets anders dan rustig aan haha.. Dit is een schema in 3 maanden, nu vind ik het wat snel maar ik zie wel hoe het gaat. Komt wel goed.
linkjehttp://app.endomondo.com/workouts/560436306/19432788
Maar...goed gedaan!
Die opbouw naar 10 km: gewoon afentoe een extra week zonder opbouw ertussen gooien, dan duurt het wat langer en vinden je pootjes waarschijnlijk fijn.
@RD: jeej
Zou ik niet doen. Tenzij je dan alleen op gras of zand gaat lopen ofzo. Gewoon heen en weer slepen dan maar en sparen voor 2e paar.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 02:06 schreef Saninl het volgende:
Is het te doen om mijn oude hardloopschoenen (die ik mei aan de wilgen heb gehangen na 3 jaar gelopen te hebben) op kamers neer te leggen voor als ik een rondje wil lopen en mijn nieuwe gewoon thuis te houden? (ook omdat ik denk dat ik in het weekend de langste rondjes zal lopen).
Of is het echt 'not done' om met je oude schoenen nog hard te lopen? In mijn huidige (nieuwe) schoenen zitten bv ook zooltjes ed... In mijn oude zit gewoon de fabriekszool...
Ik begrijp dat de beste oplossing is om een tweede paar aan te schaffen, maar helaas. Dat zit er niet in.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Nee he.. Deed ik het weer . Sorryquote:Op dinsdag 14 juli 2015 06:32 schreef Murmeli het volgende:
[..]
NAAR de eindlocatie! (Grr!)
Maar...goed gedaan!
Die opbouw naar 10 km: gewoon afentoe een extra week zonder opbouw ertussen gooien, dan duurt het wat langer en vinden je pootjes waarschijnlijk fijn.
@RD: jeej. Ik was idd al van plan om dezelfde week te herhalen ofzo. Of gewoon 3 minuten ipv 5 min erbij.
@RD Leuk!![]()
![]()
Ik zou het gewoon doen. Als je af en toe een klein rondje loopt, krijg je daar vast niet opeens blessures van. Ik heb mijn oude schoenen (ruim 2 jaar oud en ruim een jaar intensief gebruikt) bij mijn vriend liggen voor als ik onverwacht even wil lopen. Ik loop dan minder dan 5 km en dat gaat prima. Als ik van tevoren bedenk dat ik wil lopen dan neem ik mijn huidige schoenen wel mee, meestal loop ik dan ook verder.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 02:06 schreef Saninl het volgende:
Ik begrijp dat de beste oplossing is om een tweede paar aan te schaffen, maar helaas. Dat zit er niet in.
Als ze echt niet goed meer zitten, voel je dat wel en ga je ze vast wel een keer vervangen. Misschien werken die (niet zo dure) losse zooltjes voor jou ook wel om je schoenen een beetje te 'upgraden', ik heb daar geen ervaring mee.![]()
Ik zou gewoon een keer een kort Rondje proberen, daar krijg je niet ineens een blessure van. Dan merk je vanzelf of ze lekker of gek lopen of of je er pijntjes van krijgt.. Moet imo prima kunnen voor de meeste mensen.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 02:06 schreef Saninl het volgende:
Ik begrijp dat de beste oplossing is om een tweede paar aan te schaffen, maar helaas. Dat zit er niet in.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Waarom wordt die chaos met de mantel der liefde bedekt? De organisatie zelf zal er ongetwijfeld enorm van balen.quote:Op maandag 13 juli 2015 21:19 schreef Quoi het volgende:
Oeh ik heb geen Strava, maar lijkt me ook een leuk gezichtHet was ook echt een hilarische chaos in het bos.
RD: Gefeliciteerd. Vanaf de reservelijst toch nog in aanmerking?![]()
Ik vond het wel geinig eigenlijkquote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:38 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Waarom wordt die chaos met de mantel der liefde bedekt? De organisatie zelf zal er ongetwijfeld enorm van balen.
http://labs.strava.com/fl(...)638UQgeAFHxfgBTgZoAUF means you're fucked![]()
Tuurlijk, aan het einde van de dag lach je erom. Je hebt niet echt een andere optie. Maar ik zou er wel even van balen hoor. Je gaat toch weg met het idee om een bepaalde afstand te lopen, en dan is het niet leuk als het niet klopt.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:40 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik vond het wel geinig eigenlijk
http://labs.strava.com/fl(...)638UQgeAFHxfgBTgZoAU[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Zie hier hoe ik inloop op pijll tijdens de Kerkpolderloop: http://labs.strava.com/flyby/viewer/#344269729,/HaJFA==quote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:40 schreef YUR het volgende:
[..]
http://labs.strava.com/fl(...)638UQgeAFHxfgBTgZoAU![]()
Nou, ik heb er geen last van gehadquote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:44 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Tuurlijk, aan het einde van de dag lach je erom. Je hebt niet echt een andere optie. Maar ik zou er wel even van balen hoor. Je gaat toch weg met het idee om een bepaalde afstand te lopen, en dan is het niet leuk als het niet klopt.
Coolquote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:46 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Zie hier hoe ik inloop op pijll tijdens de Kerkpolderloop: http://labs.strava.com/flyby/viewer/#344269729,/HaJFA==
Strava FlyBy
Ach, bij mijn trail/fell zondag was er ook een lintje verdwenen waardoor er wat mensen verkeerd gelopen waren, ik zelf bijna, maar besloot even te wachten (liep in niemandsland in een veld van Max 50 man) tot de volgende. Zij wist het ook niet, en toen wachtten we op weer de volgende die gelukkig van de organiserende club wasminuutje of anderhalf verloren, maar zo gaan die dingen.
Ja doei.![]()
Het bloed aftappen is geslaagdquote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:49 schreef Zwabberhark het volgende:
Hoe ging het bloed aftappen trouwens? Eind deze week de uitslag?Ik ga morgen eens bellen...vanaf overmorgen zit ik in Zwitserland
"Meneer. U lijdt aan het syndroom van luie hond".quote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:52 schreef YUR het volgende:
[..]
Het bloed aftappen is geslaagdIk ga morgen eens bellen...vanaf overmorgen zit ik in Zwitserland
Dat had ik ook.![]()
Ik vermoed dat ik toch een ander syndroom heb. Angstige lambal ofzoquote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:55 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
"Meneer. U lijdt aan het syndroom van luie hond".
Dat had ik ook.F means you're fucked![]()
Ik geloof dat de organisatie best baalt. Zou ik wel doen iig. En op het parcours heb ik ook wel gevloek gehoord. Mensen die er klaar mee waren. Ik niet eigenlijk. Op een gegeven moment liep ik ook alleen en ben ik maar met goede hoop een pad in geslagen. Ik kreeg daar wel een Jill of the Jungle gevoel bijKomt ook omdat mijn tempo met al die zandjes, heuveltjes en sprongetjes toch geen donder meer uitmaakte.
Ik vond het verrassend leuk. Conclusie: zo'n trail is een leuke aanvulling op het lopen. Geen vervanger![]()
![]()
Met Colorruns gaat het ook best goed
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)f-na-Color-Run.dhtmlSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.F means you're fucked![]()
Natuurlijk baalt de organisatie er stevig van, maar wat schiet jij ermee op door schelend en tierend over de finish te komen, zoals ik D (een bevriende trailer) zag doen, en riep dan ook vanaf de kant (je weet wel, waar de beste stuurlui staanquote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:38 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Waarom wordt die chaos met de mantel der liefde bedekt? De organisatie zelf zal er ongetwijfeld enorm van balen.) dat ie niet zo moest zeiken maar doorlopen
Hij liep wel redelijk vooraan toen hij verkeerd liep dus dat is wel zuur, maar ja...
Eerste keer dat ze dit doen, leermomentje.
Denk dat het voornamelijk veroorzaakt wordt door de start laat in de middag. Gedurende de dag komen er nogal wat mensen over de route en er zijn er blijkbaar die het hilarisch vinden om lintjes en pijlen te verwijderen / verplaatsen.
De organisatie kan moeilijk bij ieder lintje een vrijwilliger zetten.
Als je nu lekker 's ochtends start dan zijn die "grappenmakers" nog niet uit hun bed gevallen...Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Wat ik me altijd afvraag bij trails met een paar 100 deelnemers: in hoeverre is zo'n wedstrijd een aanslag op de natuur? Dat er wat zand en modder verschoven wordt zal geen probleem zijn, maar kleine plantjes, struiken?![]()
Een beetje schade hou je altijd, maar over het algemeen wordt er maar weinig over stukken gelopen waar niet vaker wordt gelopen, dus het zal uiteindelijk wel meevallen. Waar ik me wel vreselijk aan heb lopen storen is het feit dat er -ondanks meerdere verzoeken van de organisatie- toch lopers waren die hun plastic bekertje gewoon in de bosjes hebben gemiktquote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:18 schreef Zwabberhark het volgende:
Wat ik me altijd afvraag bij trails met een paar 100 deelnemers: in hoeverre is zo'n wedstrijd een aanslag op de natuur? Dat er wat zand en modder verschoven wordt zal geen probleem zijn, maar kleine plantjes, struiken?F means you're fucked![]()
Bekervrije trailsquote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:22 schreef YUR het volgende:
[..]
Een beetje schade hou je altijd, maar over het algemeen wordt er maar weinig over stukken gelopen waar niet vaker wordt gelopen, dus het zal uiteindelijk wel meevallen. Waar ik me wel vreselijk aan heb lopen storen is het feit dat er -ondanks meerdere verzoeken van de organisatie- toch lopers waren die hun plastic bekertje gewoon in de bosjes hebben gemikt![]()
Ze komen steeds meer in NL.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Gewoon op de paden, al dan niet door de jaren heen gevormd, blijven en het komt goed. Als er herplanting plaatsvindt of wat dan ook laat de organisatie dat weten voor bepaalde stukken met het dringende verzoek of lopers er de route niet willen verkennen, bijvoorbeeld, en om extra op de paden te letten.Ja doei.![]()
Vraag ik me trouwens ook wel eens af mbt asfalt, in hoeverre is dat een aanslag op de natuur?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:18 schreef Zwabberhark het volgende:
Wat ik me altijd afvraag bij trails met een paar 100 deelnemers: in hoeverre is zo'n wedstrijd een aanslag op de natuur? Dat er wat zand en modder verschoven wordt zal geen probleem zijn, maar kleine plantjes, struiken?
De natuur pleegt regelmatig aanslagen op mij. Een klein aanslagje terug lijkt me redelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het is een verbetering, omdat de wegen dan even autovrij/brommervrij zijn.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:30 schreef Guard het volgende:
[..]
Vraag ik me trouwens ook wel eens af mbt asfalt, in hoeverre is dat een aanslag op de natuur?
BTW, ben jij nou jouw kerk aan het verdedigen, of lijkt dat maar zo?
Overigens snap ik best de aantrekkingskracht van het lopen in de vrije natuur. Wel het liefst als training.
Over trainen gesproken, het is inmiddels T=6. Ik weet het, ik val in een vervelende herhaling. Maar ik heb nog niet genoeg sociale vaardigheden ontwikkeld om te beseffen wanneer de balans doorgeslagen is.
En het was vies klam.![]()
dat laatste had ik vanochtend ook gemerkt ja. Veel warmer dan ik verwachtte toen ik op weg naar werk ging.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:17 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Het is een verbetering, omdat de wegen dan even autovrij/brommervrij zijn.
BTW, ben jij nou jouw kerk aan het verdedigen, of lijkt dat maar zo?
Overigens snap ik best de aantrekkingskracht van het lopen in de vrije natuur. Wel het liefst als training.
Over trainen gesproken, het is inmiddels T=6. Ik weet het, ik val in een vervelende herhaling. Maar ik heb nog niet genoeg sociale vaardigheden ontwikkeld om te beseffen wanneer de balans doorgeslagen is.
En het was vies klam.
En ik ben niet uitsluitend van het trailen hoor, ik blijf ook gewoon op de weg lopen.
Vind het allebei leuk en zie ook niet in waarom het een het andere zou uitsluiten.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Oh ja, them and us. Want daar wordt het zo gezellig van...[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Trailen, trailen, trailen! *scandeert*
Vanavond even een korte trail-heuveltraining denk ik na m'n circuits als m'n rug dat OK vindt. Burn burn burn the calories, zoals m'n circuits instructeur het brengt.Ja doei.![]()
D'n YUR, begint het eigenlijk al te kriebelen voor de Eiger? Ik zal binnenkort eens al jouw blogs gaan lezen die over de voorbereiding er naartoe (natoe) gaan.![]()
Hier nog een Evy-loopster. ik heb wel eerder gepost hier, maar het gaat zo snel, niet bij te houden. Voel me zeker niet geintimideerd, juist inspirerend om alle stoere verhalen te lezen en te denken: 'Ooit...'. Ik ben nu bij les 27, en loop nu ongeveer 4 km. Ik train 2 keer in de week.![]()
Ik heb mijn run ook even in strava gezet,quote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:40 schreef YUR het volgende:
[..]
http://labs.strava.com/fl(...)638UQgeAFHxfgBTgZoAU![]()
zie wel dat ik een vreemd lusje gelopen heb na de 4 kilometer. die niet veel andere ook hebben gelopen.![]()
Ja, leuk, maar weg of trail?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:01 schreef Yellowflower84 het volgende:
Hier nog een Evy-loopster. ik heb wel eerder gepost hier, maar het gaat zo snel, niet bij te houden. Voel me zeker niet geintimideerd, juist inspirerend om alle stoere verhalen te lezen en te denken: 'Ooit...'. Ik ben nu bij les 27, en loop nu ongeveer 4 km. Ik train 2 keer in de week.
Welkom! En wat goed! Al een leuk loopje uitgezocht om naartoe te trainen? Of gaat 't vooral lekker om het vrij lopen?Ja doei.![]()
Haha, woon in de stad, dus weg. Ik wil graag volgend jaar bij de marathon in Leiden de 10 lopen. Is altijd in mei, dus dat moet lukken.![]()
Schema gemaakt voor Vegas...
Kan wel merken dat ik nu voor een tijd ga.
Zo staat er bv een duurloopje van 21 km op het programma in een tempo wat een jaar voorheen nog leidde tot mijn toenmalige HM PR![]()
Uitkomst van het schema zou zijn dat ik na 3 uur en 22 minuten de finish zou moeten bereiken.... Ik moet het nog zien
Mooi! Dat kan jijquote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:52 schreef Guard het volgende:
Zo staat er bv een duurloopje van 21 km op het programma in een tempo wat een jaar voorheen nog leidde tot mijn toenmalige HM PR![]()
Uitkomst van het schema zou zijn dat ik na 3 uur en 22 minuten de finish zou moeten bereiken.... Ik moet het nog zienAl weet ik niet hoe vlak het parcours is in Las Vegas? Maar gewoon genieten van de training en dan kijken wat eruit komt rollen!
Mijn lichaam doet heel raar sinds ik gisteravond tot laat heb doorgewerkt. Af en toe aanvallen van duizeligheid of bijna in slaap vallen, en een soort zeurende spierpijn in allemaal spieren die ik niet per se gebruikt heb.. Daardoor gisteren niet getraind. Hopen dat het vanavond een beetje beter voelt.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
*ook jaloers*quote:Op dinsdag 14 juli 2015 12:52 schreef Guard het volgende:
Uitkomst van het schema zou zijn dat ik na 3 uur en 22 minuten de finish zou moeten bereiken.... Ik moet het nog zien
Hoe snel 'moet' je die duurloop dan doen?
Met jouw PR's moet een marathontijd tussen de 3:20 en 3:30 goed mogelijk zijn. Je hebt ook al voldoende duurvermogen opgebouwd dit jaar, dus dat gaat wel goed komen denk ik![]()
Nee, dat is niet waar. Met een PR van 1.33 geeft de strengste calculator (Slate) 3.24 en de meest optimistische 3.12 De +10% regel geeft ook 2 uur 24. Dus met 1.35 moet het kunnen.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:07 schreef Zwabberhark het volgende:
Wat is jouw PR op de HM, Guard? Voor een sub 3:30 zal je sub 1:33 moeten op de HM. Minimaal.
Overigens wel herkenbaar Guard, mijn marathonpace van vorig jaar is volgens mijn schema nu mijn herstelDL tempoWas ik dan zo'n pussy toen?
Dat zal een flinke dagtaak worden dan...succes!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:57 schreef Zwabberhark het volgende:
D'n YUR, begint het eigenlijk al te kriebelen voor de Eiger? Ik zal binnenkort eens al jouw blogs gaan lezen die over de voorbereiding er naartoe (natoe) gaan.
Het kriebelt al flink ja. Ik ben op dit moment onderweg om de laatste spulletjes bij elkaar te halen en om mijn rugzak op te halen bij de ritsenmaker. Morgenavond vertrek
Is geen doel hoor, dat braakt zo'n calculator obv mijn HM tijd uitquote:quote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:05 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Mooi! Dat kan jijAl weet ik niet hoe vlak het parcours is in Las Vegas? Maar gewoon genieten van de training en dan kijken wat eruit komt rollen!
Mijn lichaam doet heel raar sinds ik gisteravond tot laat heb doorgewerkt. Af en toe aanvallen van duizeligheid of bijna in slaap vallen, en een soort zeurende spierpijn in allemaal spieren die ik niet per se gebruikt heb.. Daardoor gisteren niet getraind. Hopen dat het vanavond een beetje beter voelt.SPOILER: profielOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ongeveer 100 m stijgen, en het zal wel niet zo steil zijn als het op dit profiel lijkt, het blijft gewoon Las Vegas blvd, en daar heb je geen stijgings% waar Killian nog bij zou gaan wandelen. Dus dat is al minder dan op de MVB
Pas je wel een beetje op? Tevens een n=1 onderzoek dat werken slecht voor je isDuurloop net onder de 5:00 min/km (let wel: geen langzame duurloop die beginnen rond 5:30 en lopen terug tot de 5:15).quote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:05 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
*ook jaloers*
Hoe snel 'moet' je die duurloop dan doen?
Met jouw PR's moet een marathontijd tussen de 3:20 en 3:30 goed mogelijk zijn. Je hebt ook al voldoende duurvermogen opgebouwd dit jaar, dus dat gaat wel goed komen denk ik
Maar goed ik kijk wel hoe het uitpakt, beetje op de hartslag letten ook, dat die niet te hoog komt op die duurloopjes1:38 nog iets en obv die tijd is dat schema gemaakt.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:07 schreef Zwabberhark het volgende:
Wat is jouw PR op de HM, Guard? Voor een sub 3:30 zal je sub 1:33 moeten op de HM. Minimaal.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Leuk lunchloopje gedaan. Geen bijzonderheden, behalve dat we halverwege even gestopt zijn om de kamelen te aaien.
Er was een circus in town.![]()
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:04 schreef pijll het volgende:
Leuk lunchloopje gedaan. Geen bijzonderheden, behalve dat we halverwege even gestopt zijn om de kamelen te aaien.
Er was een circus in town.
Fijn dat je toch even een toelichting geeft met die laatste zin.![]()
En toen werd er iemand in zijn hand gebeten, of van de Afsluitdijk geblazen?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:04 schreef pijll het volgende:
Er was een circus in town.
Ik mis het leedvermaak...
Of gespuugd door een kameelquote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:10 schreef Guard het volgende:
[..]
En toen werd er iemand in zijn hand gebeten, of van de Afsluitdijk geblazen?
Ik mis het leedvermaak...![]()
![]()
Volledig offtopic.
Maar dat verhaal waarover ik het vorige week had, bijzonderste wat ik ooit schreef. Morgen opent het AD daarmee (tenzij Tsipras ineens opstapt ofzo) en staat het in een hoop regionale dagbladen.
Vanavond nog wat laatste puntjes op de i zetten, maar daarna kom ik jullie weer wat meer vervelen.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Lopen in de sneeuwquote:(ben er nog niet over uit of het nou prettig is of niet)
Ben met een nieuw schema begonnen, van 10 naar 20km maar het is wel heel veel duurlopen. Eigenlijk alleen maar! Vandaag moest ik 55 minuten joggen waarvan 10 minuten op 80%. Geen idee wat ze ermee bedoelen, maar ik vond dat een versnelling dan wel op zijn plaats was, zo ongeveer naar 6 min/km wat mijn streeftempo zou zijn voor een 5km (en later 10km) wedstrijd. Had ik bedacht dat ik na 30 minuten joggen wel kon versnellen, dat viel toch even tegen![]()
Bijkomende hindernis: net het laatste rondje vóórdat ik zou moeten versnellen liep ik heuvelop en zag daar een auto stilstaan waar 2 werklui uitstapten, inclusief werkkleding. En als Pincho (de hond) nou ergens een bloedhekel aan heeft, dan is het aan werkkleding/uniformen. Dus die moest ik kort houden, bergje op joggend. Goed te zien in de hartslag die opeens veel hoger ging dan de vorige rondjes, grappig
[ Bericht 10% gewijzigd door flipsen op 14-07-2015 18:57:43 ]Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Verse sneeuw isquote:Op dinsdag 14 juli 2015 18:52 schreef flipsen het volgende:
[..]
Lopen in de sneeuw(ben er nog niet over uit of het nou prettig is of niet)
maar na een nachtje vorst
Ik ben echt heel benieuwd...quote:Op dinsdag 14 juli 2015 17:39 schreef mosselmossel het volgende:
Volledig offtopic.
Maar dat verhaal waarover ik het vorige week had, bijzonderste wat ik ooit schreef. Morgen opent het AD daarmee (tenzij Tsipras ineens opstapt ofzo) en staat het in een hoop regionale dagbladen.
Vanavond nog wat laatste puntjes op de i zetten, maar daarna kom ik jullie weer wat meer vervelen.![]()
Wat vinden jullie van het idee om te landen op de voorvoet, de zogenaamde natuurlijke manier? Doet iemand dat en slaat het ergens op?Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).![]()
Ik land nagenoeg altijd op mijn voorvoet. Zoveel dat het mijn kuiten eigenlijk teveel belast. Ik doe het niet vanwege het idee van natuurlijk maar zo is mijn eigen loopstijl. Blijkbaar...
Middenvoet zou beter zijn. In mijn geval in ieder geval.![]()
Het aanpassen van je landing moet je m.i. alleen doen als je huidige landing blessures veroorzaakt.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 19:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Wat vinden jullie van het idee om te landen op de voorvoet, de zogenaamde natuurlijke manier? Doet iemand dat en slaat het ergens op?
Dus als je nergens last van hebt zonder voorvoetlanding: lekker zo latenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
+1quote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:17 schreef Guard het volgende:
[..]
Het aanpassen van je landing moet je m.i. alleen doen als je huidige landing blessures veroorzaakt.
Dus als je nergens last van hebt zonder voorvoetlanding: lekker zo laten![]()
![]()
Is een voorvoetlanding dan sneller?
Daar kan ik me helemaal niets bij voorstellen.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Voor mij geldt dat ik vanwege een rotte enkel mezelf met een haklanding voortdurend zou blesseren, dus land ik zoveel mogelijk op voorvoet/middenvoet. Mijn vriendin heeft veel te kwetsbare achillespezen voor een voorvoetlanding. Kortom: het is inderdaad persoonlijk.![]()
Toch is het zo. Doordat je in principe bij een haklanding elke stap iets remt, terwijl je meeveert naar voren als je op je voorvoet landt. In extrema dan.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:39 schreef Guard het volgende:
Is een voorvoetlanding dan sneller?
Daar kan ik me helemaal niets bij voorstellen.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Mijn rotte enkel kan juist een voorvoetlanding niet aan.
En als ik afzet via hak heb ik meer kracht en verlies ik minder energie dan dat ik via mijn voorvoet veer, maar dat komt ook doordat ik dat veermechanisme niet van nature heb.![]()
Ryan Hall (2:04:59 op de marathon) legt in deze video uit dat een middenvoetlanding het snelst/efficientst is. Efficienter dan een haklanding, en efficienter dan een voorvoetlanding.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:41 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Toch is het zo. Doordat je in principe bij een haklanding elke stap iets remt, terwijl je meeveert naar voren als je op je voorvoet landt. In extrema dan.
[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2015 20:52:56 ]![]()
Mijn enkel is rot in het gewricht. Het kraakbeen dat normaal als schokdemper fungeert doet dat niet zo goed meer. Daar heb ik allerlei gevolgklachten van. Als ik op mijn voorvoet land nemen de achillespees/kuit en de voetboog de rol van schokdemper over en die blijken dat veel beter aan te kunnen.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:50 schreef wyccie het volgende:
Mijn rotte enkel kan juist een voorvoetlanding niet aan.
En als ik afzet via hak heb ik meer kracht en verlies ik minder energie dan dat ik via mijn voorvoet veer, maar dat komt ook doordat ik dat veermechanisme niet van nature heb.![]()
Ik ben zonder dat haklanding me blessures opleverde overgegaan op midden/voorvoetlanding en voor mijn gevoel loop ik nu veel lekkerder. Ik zwabber iig een stuk minder.
Maar heeft volgens mij ook veel te maken met pasfrequentie. In mijn groep lopen ook mensen met haklanding met redelijk hoge pasfrequentie, en lopen al een jaar of 30 vrij rap met die techniek.![]()
Ik heb geen voetboog.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Mijn enkel is rot in het gewricht. Het kraakbeen dat normaal als schokdemper fungeert doet dat niet zo goed meer. Daar heb ik allerlei gevolgklachten van. Als ik op mijn voorvoet land nemen de achillespees/kuit en de voetboog de rol van schokdemper over en die blijken dat veel beter aan te kunnen.![]()
Gelukkig is het kraakbeen daar bij mij nog goed. Denk ik.
Wat was nou de uitslag?![]()
Uitslag is dat er nog geen uitslag is. Meer diagnostiek dus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 69% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2015 21:30:19 ]![]()
Middenvoetlanding hier. Gewoon vanzelf
Ik heb een stomme training gehad. Werd er gewoon misselijk van.Trainer is op vakantie, dus vervanger gehad. Wisselduurloop startte voor de versnelling al met 5:30. Ik had moeten ingrijpen, want dat is mijn wedstrijdtempo. Maar wilde mezelf niet laten kennen.
Ik was óp na 7 km![]()
![]()
Ik heb net mijn rugzak gevuld met alles waarmee ik zaterdag moet gaan lopen... 5,3 kilo
is dat inclusief je drinken??quote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:31 schreef YUR het volgende:
Ik heb net mijn rugzak gevuld met alles waarmee ik zaterdag moet gaan lopen... 5,3 kilo'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:25 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Uitslag is dat er nog geen uitslag is. Meer diagnostiek dus.Hoeveel last heb je er nog van?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Holy! Ga je dat nog testen, daarmee lopen? Aan de andere kant.. Minder meenemen mag niet toch? Dus je zal wel moetenquote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:31 schreef YUR het volgende:
Ik heb net mijn rugzak gevuld met alles waarmee ik zaterdag moet gaan lopen... 5,3 kilo
Dit is met minimale verplichte gear en maximale vocht en voeding. Wordt dus alleen maar lichter onderwegquote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:36 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Holy! Ga je dat nog testen, daarmee lopen? Aan de andere kant.. Minder meenemen mag niet toch? Dus je zal wel moeten
Als je je slecht voelt kan het 2 kanten op met zo'n loopje, zeker zo'n redelijk pittige training. Gelukkig was het vandaag de goede kant, voel me nu veel beter dan voor het lopen! Ik zag er aardig tegenop, moest na het inlopen 20 min d1, 20 min d2 en 20 min tempoduurloop. Tijdens het warmlopen voelde het nog moeizaam maar ging steeds lekkerder. Ik kan hen alleen niet uploaden want mijn vriend heeft mijn pc gekidnapt.. Eerste blok 5.23, tweede blok 5.05, derde blok 4.32. De route was verre van ideaal, veel uitlaatgassen, stoplichten, wegopbrekingen en door een verkeerde afslag moest ik het tempoblok op de Amsterdamsestraatweg doen haha. Kreeg genoeg leuke en niet leuke opmerkingen iig..
Wat ik ook heb ontdekt zijn de cola-cafeine snoepjes van powerbar, het is zelfs mentaal een grote oppepper als je snoepjes mag eten tijdens je run dus die wil ik zeker gebruiken tijdens de marathonhet enige is dat het wel een beetje op mijn darmen werkte, maar dat zou ik nog eens moeten testen of het misschien ergens anders aan ligt..
En bergaf ga je er misschien harder meequote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:38 schreef YUR het volgende:
[..]
Dit is met minimale verplichte gear en maximale vocht en voeding. Wordt dus alleen maar lichter onderweg
Bergaf gaat zo veel pijn doen dat ik alleen nog maar wil wandelen denk ikquote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:50 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
En bergaf ga je er misschien harder mee
Die powerbar cola cafeine snoepies heb ik ook getest, als ik in de toekomst marathons ga doen neem ik die ook mee. Voor kortere afstanden geloof ik er niet zo in...![]()
![]()
en met een beetje geluk doet dat zelfs nog pijnquote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:51 schreef YUR het volgende:
[..]
Bergaf gaat zo veel pijn doen dat ik alleen nog maar wil wandelen denk ik
Die kans is ook wel aanwezig jaquote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:59 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
en met een beetje geluk doet dat zelfs nog pijn
Bij een halve marathon neem ik soms ook 1 of 2 geld (of dan evt snoepjes) mee, als je op wedstrijdtempo loopt ben je wel wat sneller door je brandstof heen. Maar kan op zich ook zonder ja.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:54 schreef thelaudprince het volgende:
Die powerbar cola cafeine snoepies heb ik ook getest, als ik in de toekomst marathons ga doen neem ik die ook mee. Voor kortere afstanden geloof ik er niet zo in...Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Is ook wel weer zo...misschien in Eindhoven toch maar wat in de broekzak steken danquote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:05 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Bij een halve marathon neem ik soms ook 1 of 2 geld (of dan evt snoepjes) mee, als je op wedstrijdtempo loopt ben je wel wat sneller door je brandstof heen. Maar kan op zich ook zonder ja.![]()
![]()
Nog steeds boks. Ik moet er ook iets mee. Benieuwd naar jouw uitslag.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Bij bepaalde bewegingen krachtverlies en pijn.![]()
Ik denk dat jullie nou juist niet moeten boksen.
Wat vinden jullie van het idee om in plaats van meerdere duurlopen te doen (ter voorbereiding op een marathon) op twee weekenddagen een middelmatige afstand, waarvan eentje in wedstrijdvorm is, te doen in de maand voor de marathon?
Ik wil in oktober toch misschien wel een marathon lopen, maar ik heb geen tijd voor de duurlopen. In september loop ik al de Bridge tot Bridge 10EM (13-9), Dam tot Dam by Night 5EM (19-9) en de St Pieters Bear Trail 10km (20-9). Ik zit te denken aan de Amsterdam Marathon op 18-10. Liever had ik Eindhoven op 11-10 gedaan zodat ik 18-11 MoMa kan doen, maar dat is toch iets te vroeg als ik 27-9 nog de duurloop van 35km wil doen.![]()
De kop is eraf voor deze midden- en voorvoet lander. De eerste marathontraining zit erop. Het mocht wel iets sneller maar ik ben wel tevreden. Ik ben van hak- naar middenvoet landing gegaan. Dat vind ik veel lichter lopen. Bij de haklanding had ik altijd het gevoel alsof ik aan het afremmen was. En met de voorvoet kan ik veel krachtiger afzetten waardoor je dat springveer gevoel krijgt.
![]()
En wil je dan verder maar één lange duurloop doen?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:59 schreef wyccie het volgende:
Ik denk dat jullie nou juist niet moeten boksen.
Wat vinden jullie van het idee om in plaats van meerdere duurlopen te doen (ter voorbereiding op een marathon) op twee weekenddagen een middelmatige afstand, waarvan eentje in wedstrijdvorm is, te doen in de maand voor de marathon?
Ik wil in oktober toch misschien wel een marathon lopen, maar ik heb geen tijd voor de duurlopen. In september loop ik al de Bridge tot Bridge 10EM (13-9), Dam tot Dam by Night 5EM (19-9) en de St Pieters Bear Trail 10km (20-9). Ik zit te denken aan de Amsterdam Marathon op 18-10. Liever had ik Eindhoven op 11-10 gedaan zodat ik 18-11 MoMa kan doen, maar dat is toch iets te vroeg als ik 27-9 nog de duurloop van 35km wil doen.
Uiteraard kan het, je moet het doen zoals jij er vertrouwen in hebt. Maar ik denk dat volume ook wel erg belangrijk is voor de marathon dus ik zou dan de duurlopen gewoon om die wedstrijden heen plannen en er niet per se vanuit gaan dat je dan heel fris aan de start staat, maar ze meer als voorbereidende snelheidsprikkels zien.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Even een asociale egopost hoor!
Ik ging net een klein rondje lopen, km of 8 had ik in gedachten. Maar het liep wel lekker, dus dat werden er 19![]()
En zonder pijntjes (ok, iets van een blaar ofzo, maar dat telt niet)
En ongeveer op mijn halve marathontempo van vorig jaar maar dan met mijn hartslag (op de laatste paar kms na) meestal rond 145. Heb er 2 uur en 3 minuten op gelopen, gemiddeld tempo 6.26
Ik geloof dat dit de eerste keer is dat ik meer dan 18 km loop zonder auwies![]()
![]()
En tot volgend weekend komt het toch niet uit om trainingen van 2 uur te doen, dus dan kan ik hier mooi van herstellen![]()
![]()
* Murmeli is blij
Ik zag hem al voorbij komen, jeetje jij gaat lekker de laatste tijd zeg!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:41 schreef Murmeli het volgende:
Ik ging net een klein rondje lopen, km of 8 had ik in gedachten. Maar het liep wel lekker, dus dat werden er 19![]()
En ongeveer op mijn halve marathontempo van vorig jaar maar dan met mijn hartslag (op de laatste paar kms na) meestal rond 145. Heb er 2 uur en 3 minuten op gelopen, gemiddeld tempo 6.26
Ik geloof dat dit de eerste keer is dat ik meer dan 18 km loop zonder auwies![]()
![]()
En tot volgend weekend komt het toch niet uit om trainingen van 2 uur te doen, dus dan kan ik hier mooi van herstellen![]()
![]()
* Murmeli is blijIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:41 schreef Murmeli het volgende:
![]()
![]()
* Murmeli is blijwauw!
![]()
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:45 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik zag hem al voorbij komen, jeetje jij gaat lekker de laatste tijd zeg!ja, gaat heerlijk! Heeft er ook mee te maken dat ik blijkbaar iets astma-achtigs heb en daar nu op proef spul tegen gebruik. Moet nog ff laten onderzoeken hoe en wat, maar ik krijg veel meer lucht nu en ik denk dat daardoor mijn hartslag ook lager blijft. Een duurlooptempo van rond de 6.30 loopt toch lekkerder dan rond de 7
![]()
Alleen is 15 km wel de max nog daarvoor, daarna schiet de hartslag omhoog en het tempo omlaag.
Maar dat mag, ben nog in de opbouw
Ik zou er graag meer doen, bijv. eerste weekend van september, maar de 6e wil ik ook de Bruggenloop doen. Die is slechts 7, maar ik weet dat ik automatisch sneller ga zolang het lukt. En ik zou in augustus ook al meer duurlopen kunnen doen, maar ik weet niet of je het effect ervan verliest als je daarna weer veel kortere afstanden doet.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:34 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
En wil je dan verder maar één lange duurloop doen?
Uiteraard kan het, je moet het doen zoals jij er vertrouwen in hebt. Maar ik denk dat volume ook wel erg belangrijk is voor de marathon dus ik zou dan de duurlopen gewoon om die wedstrijden heen plannen en er niet per se vanuit gaan dat je dan heel fris aan de start staat, maar ze meer als voorbereidende snelheidsprikkels zien.
Of ik zou zelf dan de dag voor de BtB nog een 25-30 moeten doen. Maar het lijkt me wel erg veel in 1 weekend.![]()
Of je loopt een andere M?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:58 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik zou er graag meer doen, bijv. eerste weekend van september, maar de 6e wil ik ook de Bruggenloop doen. Die is slechts 7, maar ik weet dat ik automatisch sneller ga zolang het lukt. En ik zou in augustus ook al meer duurlopen kunnen doen, maar ik weet niet of je het effect ervan verliest als je daarna weer veel kortere afstanden doet.
Of ik zou zelf dan de dag voor de BtB nog een 25-30 moeten doen. Maar het lijkt me wel erg veel in 1 weekend.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Spijkenissequote:
Ik heb vanavond (ondertussen gisteravond eigenlijk) mijn hotel geboekt voor mijn oktobermarathon. Ik pas gelijk de OP even aan
Edit: nee dus. Ik kan de OP niet meer wijzigen. Nou ja, dan gaat die M dus ook niet door.![]()
De Ekiden gaat in de herkansing!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Offtopic!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
quote:Op woensdag 15 juli 2015 07:39 schreef mosselmossel het volgende:
Offtopic!Gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
/edit: net gelezen. Wat een verhaal!
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2015 07:45:26 ]![]()
Offtopic!WowSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bizar verhaal!
Gefeliciteerd!
![]()
Spijkenisse is zo klein. Ik heb voor zo'n afstand toch wel wat onvrijwillige hazen nodig. Polderlandschappen geven me geen vleugels.
De datum komt dan wel weer goed uit.
Maar ja, pijll doet niet meer mee, dan ik ook niet.![]()
![]()
Lekker! Mooi dat je zo ver kunt zonder dat er van alles pijn gaat doen enzoquote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:41 schreef Murmeli het volgende:
![]()
![]()
* Murmeli is blij
Offtopic!Nice!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Nouja, kan dus wel, als je de BtB dus niet te belangrijk maakt. 7km tempoloopje en 25km duurloop in een weekend kan best. En heb je misschien een mogelijkheid om een duurloop doordeweeks te doen?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:58 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik zou er graag meer doen, bijv. eerste weekend van september, maar de 6e wil ik ook de Bruggenloop doen. Die is slechts 7, maar ik weet dat ik automatisch sneller ga zolang het lukt. En ik zou in augustus ook al meer duurlopen kunnen doen, maar ik weet niet of je het effect ervan verliest als je daarna weer veel kortere afstanden doet.
Of ik zou zelf dan de dag voor de BtB nog een 25-30 moeten doen. Maar het lijkt me wel erg veel in 1 weekend.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Offtopic!Wow! NRC is missing out? Maar ik zal eens kijken of ik hem vanmiddag kan Blendlen. Lekker bezig iig!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Of je zoekt een vrijwillige haas natuurlijkquote:Op woensdag 15 juli 2015 07:54 schreef wyccie het volgende:
Spijkenisse is zo klein. Ik heb voor zo'n afstand toch wel wat onvrijwillige hazen nodig. Polderlandschappen geven me geen vleugels.
Maar ja, pijll doet niet meer mee, dan ik ook niet.
* Ynske sluipt stiekem naar binnen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie![]()
Offtopic!Ik heb het denk ik gemist maar waar ging dit ook alweer over?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ssstquote:
t gaat hier allemaal niet zo goed.
hoop t weer op te kunnen pakken in de loop van de weekToday is life -
Dale Carnegie![]()
Om op beide delen van je post te reageren: ik hoop Spijkenisse wel te kunnen doen, en ik ben bijna net zo snel als jij. Dus als een vrijwillige haas ook goed is...quote:Op woensdag 15 juli 2015 07:54 schreef wyccie het volgende:
Maar ja, pijll doet niet meer mee, dan ik ook niet.![]()
Opscheppen over m'n werk. Meest bijzondere verhaal dat ik ooit schreef.quote:Op woensdag 15 juli 2015 09:11 schreef Devv het volgende:
[..]
Ik heb het denk ik gemist maar waar ging dit ook alweer over?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Offtopic!Ik heb het online gelezen (handig toch dat Blendle), wat een verhaal!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De versie in het Brabants Dagblad is het meest uitgebreid voor zover ik nu kan zien?quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:01 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Opscheppen over m'n werk. Meest bijzondere verhaal dat ik ooit schreef.
Heftig verhaal en mooi opgeschreven! Wat een schrijftalenten toch hier in dit topic..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Als jij er vanuit gaat dat die caculators werken dan is het niet waar. Maar het is wel waar.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:11 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nee, dat is niet waar. Met een PR van 1.33 geeft de strengste calculator (Slate) 3.24 en de meest optimistische 3.12 De +10% regel geeft ook 2 uur 24. Dus met 1.35 moet het kunnen.![]()
Jij kunt de Ekiden ook niet lopen gok ik?quote:Op woensdag 15 juli 2015 09:35 schreef pijll het volgende:
[..]
Om op beide delen van je post te reageren: ik hoop Spijkenisse wel te kunnen doen, en ik ben bijna net zo snel als jij. Dus als een vrijwillige haas ook goed is...
Ikzelf trouwens ook niet, dat weekend is van de 4 mijl.
Mossel:![]()
![]()
http://www.slate.com/arti(...)dictor_a_better.htmlquote:Op woensdag 15 juli 2015 10:16 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Als jij er vanuit gaat dat die caculators werken dan is het niet waar. Maar het is wel waar.
Deze werkt wel ja, is op hele grote groepen data, voornamelijk amateurs, gebaseerd. En het werkte ook voor mijn vorige marathon (N=1), 27 seconden te langzaam voorspeld.
[ Bericht 1% gewijzigd door La_Tramposa op 15-07-2015 10:26:24 ]Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
mag ik een linkjequote:Op woensdag 15 juli 2015 10:13 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
De versie in het Brabants Dagblad is het meest uitgebreid voor zover ik nu kan zien?
Heftig verhaal en mooi opgeschreven! Wat een schrijftalenten toch hier in dit topic..
Today is life -
Dale Carnegie![]()
Het is blendle, daar heb je niet zoveel aan als je daar geen lid van bent? Anders zoeken op Heidy Goedhartquote:Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ah ok. Maar ik als ik Corniels tijden invul (1:25-hoog op de HM, 38-laag op de 10k) dan komt er 3:19 uit op de hele. Een collega van mij heeft net iets mindere PR's op beide afstanden, maar wel 3:14 op de hele. Ik denk dat 3:22 bij een halve van 1:38 en een 10k in 40+ wel erg snel is. Maar goed, laat Guard me maar verrassen.quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:19 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
http://www.slate.com/arti(...)dictor_a_better.html
Deze werkt wel ja, is op hele grote groepen data, voornamelijk amateurs, gebaseerd. En het werkte ook voor mijn vorige marathon (N=1), 27 seconden te langzaam voorspeld.![]()
Interessant.quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:19 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
http://www.slate.com/arti(...)dictor_a_better.html
Deze werkt wel ja, is op hele grote groepen data, voornamelijk amateurs, gebaseerd. En het werkte ook voor mijn vorige marathon (N=1), 27 seconden te langzaam voorspeld.
Alleen nu ga ik weer (teveel) naar een tijd kijken.
Blijf wel bij mijn oorspronkelijk plannetje van een vrij haalbare tijd en alles er onder is een bonus. Ik heb bij HM's gemerkt dat ik dan wat relaxter loop, zonder hoge zelf opgelegde druk. En dat komt uiteindelijk mijn tijd alleen maar ten goedeMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Als Corniel echter meer dan 220 km per week gaat trainen dan is een sub3 haalbaar volgens de statistieken.![]()
Ja precies, voor mij werkt het ook zo hoor, ik word alleen maar bang van al die voorspellingen van wat ik zou moeten kunnen. Al heb ik die van mijn trainer tot nu toe steeds nog wel verslagenquote:Op woensdag 15 juli 2015 10:35 schreef Guard het volgende:
[..]
Interessant.
Blijf wel bij mijn oorspronkelijk plannetje van een vrij haalbare tijd en alles er onder is een bonus. Ik heb bij HM's gemerkt dat ik dan wat relaxter loop, zonder hoge zelf opgelegde druk. En dat komt uiteindelijk mijn tijd alleen maar ten goede
Dus ik wil er zeker nu ook nog niet teveel mee bezig zijn. Het enige is dat je op de dag van de marathon natuurlijk zo nauwkeurig mogelijk wil weten wat je aankunt, om een vlakke split te lopen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Je moet je ook weer niet al te veel laten leiden door die calculatortijden. Ik zou zeggen: op basis van een redelijk recente HM een inschatting maken en dan kijken in trainingen, bijvoorbeeld met blokken van een kwartier, of dat beoogde tempo je bevaltquote:Op woensdag 15 juli 2015 10:35 schreef Guard het volgende:
[..]
Interessant.
Blijf wel bij mijn oorspronkelijk plannetje van een vrij haalbare tijd en alles er onder is een bonus. Ik heb bij HM's gemerkt dat ik dan wat relaxter loop, zonder hoge zelf opgelegde druk. En dat komt uiteindelijk mijn tijd alleen maar ten goede![]()
Ik word al bang van die HM tijden van jou de laatste tijdquote:Op woensdag 15 juli 2015 10:37 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja precies, voor mij werkt het ook zo hoor, ik word alleen maar bang van al die voorspellingen van wat ik zou moeten kunnen. Al heb ik die van mijn trainer tot nu toe steeds nog wel verslagen
Dus ik wil er zeker nu ook nog niet teveel mee bezig zijn. Het enige is dat je op de dag van de marathon natuurlijk zo nauwkeurig mogelijk wil weten wat je aankunt, om een vlakke split te lopen.
Wanneer loop je nog eens een 10? Daar ben je namelijk nog niet sneller dan ik
Heb er geen op de planning.. zou best kunnen in het schema maar ben niet echt een goede race tegengekomen. Voorlopig staat er alleen nog een halve als wedstrijdprikkel in (Hoogland), en de 30 van Noord maar die loop ik waarschijnlijk als climaxduurloop of zo. Als je nog een leuke 10km weet in eind augustus of zo wil ik best meedoen! Al heb ik 10km altijd een rotafstand gevonden en zijn mijn PRs daarop altijd structureel slechter dan op andere afstanden. En de Berekuilloop is niet bepaald een snel parcoursquote:Op woensdag 15 juli 2015 10:40 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik word al bang van die HM tijden van jou de laatste tijd
Wanneer loop je nog eens een 10? Daar ben je namelijk nog niet sneller dan ik
Mja.. ik weet nog echt heel goed dat ik voor het eerst een tempo onder de 5.00 haalde, in een interval van 2 minuten of zo. Vond ik echt vet snel. Nu hebben we het over hele marathons op zo'n pace.. ik word daar echt letterlijk bang vanMaarja dat heb ik vaker gehad, tijdens de race voel je toch wel aan of het een goede pace is of niet. Kon me een paar weken geleden ook niet voorstellen dat 4.23 als HM pace realistisch was.
![]()
Mag deze in de OP?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik loop die dag rond op een spellenbeurs ja.quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:18 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Jij kunt de Ekiden ook niet lopen gok ik?
Ikzelf trouwens ook niet, dat weekend is van de 4 mijl.
Mossel:
Dus: gezocht, lopers voor 10 oktober. Ook als je niet mee kon doen op 4 juli ben je welkom!
En als je de organisatie van me wil overnemen, dan hoor ik het ook graag.![]()
ik heb nu al wel een beoogd tempo in gedachten, komende tijd wat mee spelen, kijken of dat bevalt.quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:38 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Je moet je ook weer niet al te veel laten leiden door die calculatortijden. Ik zou zeggen: op basis van een redelijk recente HM een inschatting maken en dan kijken in trainingen, bijvoorbeeld met blokken van een kwartier, of dat beoogde tempo je bevalt
Maar uiteindelijk hangt het ook allemaal van de dag zelf af. Vorm van de dag, weer, parcours etc etc.
Voor de MVB liep ik fluitend een LDL van 34 km op 5.30 min/km, en dat tempo kon ik op de MVB met hangen en wurgen net voor elkaar krijgen. Warm, hoogtemeters en de onverwachte extra km's op het eind hielpen niet mee.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Best een onbegrijpelijke keuze met de nabije Bergse Plasloop een dag later. Eigenlijk.quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:47 schreef pijll het volgende:
[..]
Ik loop die dag rond op een spellenbeurs ja.
Dus: gezocht, lopers voor 10 oktober. Ook als je niet mee kon doen op 4 juli ben je welkom!
En als je de organisatie van me wil overnemen, dan hoor ik het ook graag.![]()
Ze hadden ook eerst aangekondigd dat hij eind september ingehaald zou worden toch? Dan kon ik allicht nog meedoen. Nu een dag voor de marathon toch maar nietquote:Op woensdag 15 juli 2015 11:06 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Best een onbegrijpelijke keuze met de nabije Bergse Plasloop een dag later. Eigenlijk.
Hoewel ik "maar" een halve doe op 11 okt pas ik ook maarMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Grote twijfel over de Ekiden nu. Weekendje weg geboekt naar de Veluwe en de dag na de Ekiden staat de Hoge Veluweloop op de planning. Het zou allemaal wel kunnen, maar dat betekent zaterdag en zondag lopen en zaterdag pas laat aankomen bij ons slaapadresje. Heel relaxed wordt het niet. En stiekem wil ik een gooi naar mijn PR doen bij de Hoge Veluweloop.
Ik denk eraan om deze te gaan voorstellen als vervanger, tenzij 'mijn' teams zelf de organisatie over willen nemen.![]()
Dat zijn nog eens rondjes, efteling wachtrij style.quote:Op woensdag 15 juli 2015 11:16 schreef Quoi het volgende:
Grote twijfel over de Ekiden nu. Weekendje weg geboekt naar de Veluwe en de dag na de Ekiden staat de Hoge Veluweloop op de planning. Het zou allemaal wel kunnen, maar dat betekent zaterdag en zondag lopen en zaterdag pas laat aankomen bij ons slaapadresje. Heel relaxed wordt het niet. En stiekem wil ik een gooi naar mijn PR doen bij de Hoge Veluweloop.
Ik denk eraan om deze te gaan voorstellen als vervanger, tenzij 'mijn' teams zelf de organisatie over willen nemen.
Deze anders?
http://www.acertabrusselsekiden.be/
Weekje laterMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
En een mooie pacman!quote:Op woensdag 15 juli 2015 11:25 schreef Guard het volgende:
[..]
Dat zijn nog eens rondjes, efteling wachtrij style.
Deze anders?
Weekje laterIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ja, ook leuk. Rotterdam is alleen al best een end voor de meestenquote:Op woensdag 15 juli 2015 11:25 schreef Guard het volgende:
[..]
Dat zijn nog eens rondjes, efteling wachtrij style.
Deze anders?
Weekje later![]()
En nu moet ik morgenavond die Wellnessbonnen (die je dus gratis kreeg pp bij de Ekiden) gaan ophalen in Rotterdam, terwijl ik niet eens weet of we wel gaan lopen.
Donderwolk-humeur![]()
![]()
Iedereen kan niet? Hmm. mocht er nog een team hieraan meedoen en daar zijn nog mensen voor nodig, ik kan die dag wrs. wel. Als dat zo blijft (je weet het maar nooit met wisselvallig werk), dan wil ik wel lopen.![]()
Staat genoteerd! Het ziet ernaaruit dat we nog veel mensen kunnen gebruiken.quote:Op woensdag 15 juli 2015 11:47 schreef Vork het volgende:
Iedereen kan niet? Hmm. mocht er nog een team hieraan meedoen en daar zijn nog mensen voor nodig, ik kan die dag wrs. wel. Als dat zo blijft (je weet het maar nooit met wisselvallig werk), dan wil ik wel lopen.![]()
Offtopic!WoW wat een verhaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik blijf maar stoeien met mijn marathonschema. Vorig jaar ook al hetzelfde dilemma. Als je kijkt naar de verschillende online schema's leggen sommige de nadruk op combi interval + duur en sommige puur duur.* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Waar zou je je zelf op voorhand het best bij voelen?quote:Op woensdag 15 juli 2015 13:45 schreef Ajaxfan het volgende:
Ik blijf maar stoeien met mijn marathonschema. Vorig jaar ook al hetzelfde dilemma. Als je kijkt naar de verschillende online schema's leggen sommige de nadruk op combi interval + duur en sommige puur duur.F means you're fucked![]()
Misschien heeft het zin om eens een trainer te benaderen voor een schema op maat, als het online schema vorig jaar niet zo goed beviel? Er zijn wel verschillende organisaties die dat doen voor een paar tientjes (zonder ergens lid van te zijn), en die houden dan je progressie bij en passen het eventueel aan.quote:Op woensdag 15 juli 2015 13:45 schreef Ajaxfan het volgende:
Ik blijf maar stoeien met mijn marathonschema. Vorig jaar ook al hetzelfde dilemma. Als je kijkt naar de verschillende online schema's leggen sommige de nadruk op combi interval + duur en sommige puur duur.
Goede schema's zijn nou eenmaal niet one-size-fits-all..
[ Bericht 1% gewijzigd door La_Tramposa op 15-07-2015 14:14:55 ]Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
NRC = avondkrant toch?quote:Op woensdag 15 juli 2015 08:20 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Wow! NRC is missing out? Maar ik zal eens kijken of ik hem vanmiddag kan Blendlen. Lekker bezig iig!
of is dat veranderd?![]()
Hmmja je hebt gelijk, niet over nagedachtquote:Op woensdag 15 juli 2015 14:06 schreef Serinde het volgende:
[..]
NRC = avondkrant toch?
of is dat veranderd?
De langere afstanden op zich wel. Dat beviel vorig jaar ook wel goed. Probleem was meer het terugschakelen bij mindere fitheid / vermoeidheid vooral in de piek.quote:Op woensdag 15 juli 2015 13:46 schreef YUR het volgende:
[..]
Waar zou je je zelf op voorhand het best bij voelen?
Schema beviel toen wel redelijk. Ben alleen de fout ingegaan toen door in de piek qua afstanden stug door te blijven trainen terwijl ik verminderd fit / vermoeid was.quote:Op woensdag 15 juli 2015 14:06 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Misschien heeft het zin om eens een trainer te benaderen voor een schema op maat, als het online schema vorig jaar niet zo goed beviel?
Goede schema's zijn nou eenmaal niet one-size-fits-all..
Dat schema aanhouden en dan niet als een achterlijke door blijven lopen is natuurlijk ook een optie hehe.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Je moet sowieso luisteren naar je lichaamquote:Op woensdag 15 juli 2015 14:16 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
De langere afstanden op zich wel. Dat beviel vorig jaar ook wel goed. Probleem was meer het terugschakelen bij mindere fitheid / vermoeidheid vooral in de piek.
[..]
Schema beviel toen wel redelijk. Ben alleen de fout ingegaan toen door in de piek qua afstanden stug door te blijven trainen terwijl ik verminderd fit / vermoeid was.
Dat schema aanhouden en dan niet als een achterlijke door blijven lopen is natuurlijk ook een optie hehe.![]()
Start was ook wat ongelukkig vorig jaar. Ging veel te hard weg doordat ik in die licentie groep stond.quote:Op woensdag 15 juli 2015 14:24 schreef YUR het volgende:
[..]
Je moet sowieso luisteren naar je lichaam
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Zo RTL Nieuws is weg, nu zo Boulevard nog en dan lekker naar de masseur. En die mail van die uitgever over dat boek. Daar kijk ik nog weleens naar.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Geweldig mossel, maar ik had geen idee waar ik naar moest zoeken in de online voorpagina´s van de kranten, dus toen bedacht ik dat jij eigenlijk Thijs Römer was die toch nog met Katja Schuurman op vakantie gaat en toen ging mijn koffie over tafel en toetsenbordquote:Op woensdag 15 juli 2015 15:15 schreef mosselmossel het volgende:
Zo RTL Nieuws is weg, nu zo Boulevard nog en dan lekker naar de masseur. En die mail van die uitgever over dat boek. Daar kijk ik nog weleens naar.
Ik heb wel Blendle geloof ik, zal eens zoeken.Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
En gevonden (je bent trending!), bizar verhaal zeg. Dacht dat dat soort dingen niet in NL gebeuren
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Ik vermoedde wel dat het gebeurde, maar ik wist het nooit zeker. Tot anderhalve week terug.quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:07 schreef flipsen het volgende:
En gevonden (je bent trending!), bizar verhaal zeg. Dacht dat dat soort dingen niet in NL gebeurenZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
quote:Op woensdag 15 juli 2015 17:43 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik vermoedde wel dat het gebeurde, maar ik wist het nooit zeker. Tot anderhalve week terug.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het zal niemand verbazen, maar bloedonderzoek heeft uitgewezen dat ik niet goed bij mijn hoofd ben.
Nu nog ff een uurtje of 2 tukken en dan op naar Zwitserland!F means you're fucked![]()
Een vrijwillige haas geeft te veel druk en dat wil ik niet. Ik loop nog steeds niet voor de tijden, dus ik zak dan liever af naar een tragere haas als ik het niet meer volhoud dan dat ik achter iemand aan móet rennen. En pijll, jij bent veel sneller!
Ik denk dat ik gewoon die combisemiduurloopweekendjes erin gooi. Heel evt een duurloop doordeweeks moet ook kunnen omdat ik dan juist enkele dagen niet op mijn werk hoef te zijn. Wat nog roet in het eten kan gooien is de start van nieuwe baan/opleiding waardoor het allemaal te veel wordt, maar dat zie ik dan wel weer.![]()
Nou, mooi dan.quote:Op woensdag 15 juli 2015 18:22 schreef YUR het volgende:
Het zal niemand verbazen, maar bloedonderzoek heeft uitgewezen dat ik niet goed bij mijn hoofd ben.
Nu nog ff een uurtje of 2 tukken en dan op naar Zwitserland!
Succes, maar vooral veel plezier.
Het is maar een berg.![]()
Mossel gespot! Tof! Gefeliciteerd! Gelukkig is het het eerste item, en hoef ik niet heel boulevard te kijken![]()
![]()
Tof Mossel!
Ik ga vandaag de training niet halen. Ik had er al bijna moeten zijn en ik zit pas jet in de trein vanuit mijn werk.
Balen!![]()
![]()
Op de valreep in dit topic
Wilde even laten weten dat ik weer overnieuw begonnen ben met hardlopen nu mijn enkelblessure dragelijk geworden is.
En zooo lekker om weer in een vast tempo te kunnen blijven lopen hee, heb ik echt gemist!
Moest weer aan dit topic denken omdat ik net Mossel op het nieuws zag
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Welcome backquote:Op woensdag 15 juli 2015 19:48 schreef De_kluizenaar het volgende:
Wilde even laten weten dat ik weer overnieuw begonnen ben met hardlopen nu mijn enkelblessure dragelijk geworden is.
En zooo lekker om weer in een vast tempo te kunnen blijven lopen hee, heb ik echt gemist!
Moest weer aan dit topic denken omdat ik net Mossel op het nieuws zag
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Dat is goed nieuws Kluis!quote:Op woensdag 15 juli 2015 19:48 schreef De_kluizenaar het volgende:
Moest weer aan dit topic denken omdat ik net Mossel op het nieuws zag![]()
Ik ging mijn nieuwe Nike Zoom Streaks testen en de 15x200m van maandag inhalen. Maar ik heb best wel iets vervelends meegemaakt net tijdens mijn rondje.
Tijdens mijn eennalaatste interval liep ik langs het A-R kanaal en daar zaten een paar jongens/mannen te vissen. Ik liep er met ongeveer 2 meter tussen voorbij, op een tempo van ongeveer 16-17km/u en ineens word ik opgeschrikt doordat er een fles of pak drinken precies op mijn voeten gemikt gegooid werd, en daarna heel hard lachen toen ik een kreet sloeg. Ik kon er nog net over heen springen maar ben me echt doodgeschrokken. Op dat tempo was ik als ze me geraakt hadden echt keihard gevallen en had ik minstens één bot gebroken. En dan, hadden zij dan 112 gebeld?
Ik woon in een nogal multiculturele wijk, en ik ben in principe helemaal niet van bevolkingsgroepen over één kam scheren en normaal ben ik ook de eerste die deze wijk ophemelt, maar wat betreft het gedrag van dit soort groepen mannen/jongens tegenover jou als vrouw alleen is het toch echt niet leuk. Het enige wat ze willen doen is intimideren, uitstralen: wij zijn met een groep en jij bent een vrouw alleen dus we kunnen je alles maken. Een pak drinken gooien lijkt misschien onschuldig maar ik heb af en toe het idee dat ze vanuit dezelfde gedachtegang je zomaar aan kunnen vallen.. en zoals ik zei, de gevolgen hadden echt ernstig kunnen zijn.
Ik krijg vaak genoeg echt schokkende opmerkingen naar mijn oren maar die negeer ik gewoon, en ik ben ook niet bang om 's avonds alleen te gaan hardlopen, maar af en toe denk ik; misschien moet ik dat wel zijn.
Misschien stom dat ik me zo overstuur laat krijgen door het gooien van een pak drinken, maar ik snap gewoon echt niet hoe mensen zoiets kunnen doen, met als enige doel jou te laten vallen??
[ Bericht 1% gewijzigd door La_Tramposa op 15-07-2015 20:21:52 ]Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Vervelend op zijn zachts uigedrukt, het verbaast mij eigenlijk niks.quote:Op woensdag 15 juli 2015 20:11 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ging mijn nieuwe Nike Zoom Streaks testen en de 15x200m van maandag inhalen. Maar ik heb best wel iets vervelends meegemaakt net tijdens mijn rondje.
Tijdens mijn eennalaatste interval liep ik langs het A-R kanaal en daar zaten een paar jongens/mannen te vissen. Ik liep er met ongeveer 2 meter tussen voorbij, op een tempo van ongeveer 16-17km/u en ineens word ik opgeschrikt doordat er een fles of pak drinken precies op mijn voeten gemikt gegooid werd, en daarna heel hard lachen toen ik een kreet sloeg. Ik kon er nog net over heen springen maar ben me echt doodgeschrokken. Op dat tempo was ik als ze me geraakt hadden echt keihard gevallen en had ik minstens één bot gebroken. En dan, hadden zij dan 112 gebeld?
Ik woon in een nogal multiculturele wijk, en ik ben in principe helemaal niet van bevolkingsgroepen over één kam scheren en normaal ben ik ook de eerste die deze wijk ophemelt, maar wat betreft het gedrag van dit soort groepen mannen/jongens tegenover jou als vrouw alleen is het toch echt niet leuk. Het enige wat ze willen doen is intimideren, uitstralen: wij zijn met een groep en jij bent een vrouw alleen dus we kunnen je alles maken. Een pak drinken gooien lijkt misschien onschuldig maar ik heb af en toe het idee dat ze vanuit dezelfde gedachtegang je zomaar aan kunnen vallen.. en zoals ik zei, de gevolgen hadden echt ernstig kunnen zijn.
Ik krijg vaak genoeg echt schokkende opmerkingen naar mijn oren maar die negeer ik gewoon, en ik ben ook niet bang om 's avonds alleen te gaan hardlopen, maar af en toe denk ik; misschien moet ik dat wel zijn.
Misschien stom dat ik me zo overstuur laat krijgen door het gooien van een pak drinken, maar ik snap gewoon echt niet hoe mensen zoiets kunnen doen, met als enige doel jou te laten vallen??
Forum Opties Forumhop: Hop naar: