Veel te hoge loonkosten vooral.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 22:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb me er nooit zo in verdiept maar had al wel eerder vaag gehoord dat het daar niet geweldig gaat. Weet jij toevallig waar dat door komt?
Het is ook moeilijk want het is nooit goed. Stel dat men Griekenland laat vallen en de banken de verliezen op zich moeten nemen. Dan zijn de aandelen van de banken niets meer waard. Nu is het zo dat de meeste aandelen in bezit zijn van de pensioenfondsen, dus zullen de pensioenen gekort moeten worden om de verliezen op te vangen. Dan gaan dezelfde mensen daar weer tegen protesteren. De laatste optie is natuurlijk beter, want dan leren de banken er van om nooit geld aan Grieken uit te lenen, maar uiteindelijk komt het voor een groot deel op hetzelfde neer.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 22:06 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Jup en de overheden zorgen goed voor de banken i.p.v. de burgers (melkvee).
Makkelijk praten voor de Italianen. Zij hoeven de rekening niet te betalen.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 22:47 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
http://www.theguardian.co(...)decide-countrys-fate
Renzi heeft al een nare smaak in zijn mond van die vluchtelingentop. Is Grillo daar nog relevant? Ligt er ook een soort Podemos achtig verhaal voor Italië in het verschiet?quote:Op zaterdag 11 juli 2015 22:47 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
precies. Laat ze zelf dokken als ze dat zo graag willen.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 22:49 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Makkelijk praten voor de Italianen. Zij hoeven de rekening niet te betalen.
Sowieso: geld lenen om schulden te betalen? Sinds wanneer is dat, voor wie dan ook, een goed idee?quote:Op zaterdag 11 juli 2015 22:42 schreef Van_Poppel het volgende:
Je kunt nu weer 50 of 70 miljard erin stoppen
quote:Op zaterdag 11 juli 2015 22:54 schreef SureD1 het volgende:
Schäuble's grexit voorstel:
https://mobile.twitter.co(...)500294049792/photo/1
Lap, en de roep om diepere integratie (op weg naar een Federatie) in de laatste zin... Ik zei het toch...
Stel ik heb een hypotheek tegen 4% maar ik heb geen max aflossingsbedrag per jaar. Ik sluit een nieuwe hypotheek af tegen 2% en los daarmee de eerste af.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 22:54 schreef Arcee het volgende:
[..]
Sowieso: geld lenen om schulden te betalen? Sinds wanneer is dat, voor wie dan ook, een goed idee?
Bron: http://www.macrumors.com/(...)xtra-30-days-greece/quote:Apple Gives iCloud Customers in Greece 30 Extra Days of Storage Amid Fiscal Crisis
Je verwacht het niet hè. Ik ben die europese sneltrein helemaal beu, dat die maar snel mag ontsporen.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 22:54 schreef SureD1 het volgende:
Schäuble's grexit voorstel:
https://mobile.twitter.co(...)500294049792/photo/1
Lap, en de roep om diepere integratie (op weg naar een Federatie) in de laatste zin... Ik zei het toch...
Oei die optie 1 is wel echt dodelijk zeg. 50 miljard aan bezit door een Treuhandanstalt laten verpatsen, totale onder-curatele-stelling en automatische bezuinigingen bij tegenvallers zodat er alsnog geen vertrouwen bij consumenten en investeerders komt. Damn, dat is gewoon een economische oorlogsverklaring.quote:
Renzi is bang dat als de deur voor Griekenland wordt gesloten, Italië straks ook minder makkelijk uit de EU-ruif kan lenen. Voorspelbare reactie uit puur eigenbelang.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 22:47 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De twee landen worden overspoeld door vluchtelingen die de rest van Europa niet wil opnemen. Logisch dat ze solidair zijn.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 23:09 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Renzi is bang dat als de deur voor Griekenland wordt gesloten, Italië straks ook minder makkelijk uit de EU-ruif kan lenen. Voorspelbare reactie uit puur eigenbelang.
twitter:Suanzes twitterde op zaterdag 11-07-2015 om 23:01:06It's 23.00 in Brussels. Eurogroup meeting started 8 hours ago. As far as I know, very little improvement. Very little optimism. reageer retweet
En Renzi is verbitterd omdat hij wel heel snel afgeserveerd werd toen hij het oh zo 'sociale' Dublin beginsel ter discussie wilde stellen...quote:Op zaterdag 11 juli 2015 23:10 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De twee landen worden overspoeld door vluchtelingen die de rest van Europa niet wil opnemen. Logisch dat ze solidair zijn.
De uropese trin kan mij niet snel genoeg gaan..Hoppa, snel 1 land van maken.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 23:02 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Je verwacht het niet hè. Ik ben die europese sneltrein helemaal beu, dat die maar snel mag ontsporen.
Ik lees optie een nu pas goed maar in puntje 1b staat als ik het goed lees dat de Commissie het stuur over neemt, en dus de hele regering aan de kant zet (de-politicizing) dat is een coup d'état...quote:Op zaterdag 11 juli 2015 23:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Oei die optie 1 is wel echt dodelijk zeg. 50 miljard aan bezit door een Treuhandanstalt laten verpatsen, totale onder-curatele-stelling en automatische bezuinigingen bij tegenvallers zodat er alsnog geen vertrouwen bij consumenten en investeerders komt. Damn, dat is gewoon een economische oorlogsverklaring.
Dan blijft dus eigenlijk alleen nog de Grexit-optie over.
China is geen lid van de EU / euro.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 23:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Vind de aandacht voor Griekenland een beetje overdreven als je bedenkt dat er een keer of tien hun staatsschuld aan beurswaarde is verdampt aan de beurs in China In luttele weken.
Gaat ook niet alleen om het geld, dit raakt de fundamenten van de EU...quote:Op zaterdag 11 juli 2015 23:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Vind de aandacht voor Griekenland een beetje overdreven als je bedenkt dat er een keer of tien hun staatsschuld aan beurswaarde is verdampt aan de beurs in China In luttele weken.
China is economisch veel belangrijker voor Europa dan Griekenlandquote:Op zaterdag 11 juli 2015 23:17 schreef Scrummie het volgende:
[..]
China is geen lid van de EU / euro.
30% a 40% daling na een stijging van 130% in minder dan een jaar... en de laatste twee dagen weer 10% gestegen.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 23:17 schreef Pietverdriet het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |