hmm geen idee. Hoe verging het poftugal en ierland bv die wel braaf alles doorvoerden.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:17 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hoeveel zou de werkloosheid bedragen als ze volledig doorgevoerd waren, 35%?
Groot gelijk! Ik heb niet het idee dat zijn theorie in Europa zwaar wordt aangehangen...quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik trek ook niet in twijfel dat de man een expert is in zijn vakgebied en zijn mening goed kan onderbouwen - maar het blijft een mening. Ik heb gewoon een broertje dood aan de valse gevolgtrekking "het is een academicus dus heeft hij gelijk". Er zijn namelijk ook academici die iets anders beweren. Wie heeft er dan het meeste gelijk?
Nee, minder juist.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:17 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ierland en Portugal hebben duidelijke verbetering getoondquote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:17 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat is een illegaal Hof met geen enkele democratische legitimiteit. In het verleden zijn ze veels te activistisch geweest, bijna illegaal. Dat valt dus niet serieus te nemen omdat het geen soevereine Staat of grondgebied vertegenwoordigt. Dat proberen ze wel te doen door absurde federalistische uitspraken maar daar is geen enkel draagvlak voor onder de bevolking en werkt eerder averechts. Kijk maar naar GB waar ze het hebben gehad met al die arbeidsmigranten die alles kunnen claimen dankzij dat Hof.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:18 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Kort door de bocht: de EU bestaat omdat het lidstaten handig uitkwam dat hij bestond. De lidstaten bepalen hoe en wat. De EU wordt dus geen eigen entiteit, met eigen belangen (soms tegenstrijdig aan de wil van lidstaten) maar wordt volledig gestuurd door de Lidstaten gestuurd. Lees de Van Gend en Loos zaak van het Hof maar dan weet je dat hij er naast zit...
quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:13 schreef Igen het volgende:
Nee ik zie het helemaal niet egoïstisch-zakelijk. Europa is een ideologisch project. Voor vrede en welvaart en vrijheid voor heel Europa. Zonder oorlog tussen Duitsland en Frankrijk en zonder IJzeren Gordijn tussen oost en west.
Vastgoedbubbel toch?quote:
Er zijn ook miljoenen EU-burgers die juist de kansen hebben gegrepen die de EU biedt en daar hun voordeel mee doen.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:23 schreef Oud_student het volgende:
[..]![]()
Dat waren misschien de politici die direct na de oorlog bij elkaar kwamen met het ideaal van 1 Europa, die hadden idd de oorlog meegemaakt ( de meesten zelfs 2).
Nu 70 jaar later is het een bureaucratisch ondemocratisch banencircus dat ook nog eens miljoenen EU burgers aan de rand van het bestaansminimum heeft gebracht
Ten koste van veel meer burgers die geen ene fuck merken van de voordelen van bijvoorbeeld het vrij verkeer van werknemers maar wel de nadelen van al die Oost-Europeanen die dit land hebben overlopen.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Er zijn ook miljoenen EU-burgers die juist de kansen hebben gegrepen die de EU biedt en daar hun voordeel mee doen.
Was China niet al vanplan om inport via de havens ven Griekenland te laten verlopen?quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:31 schreef tfors het volgende:
Het is ook allemaal onzin dat ze het niet kunnen betalen. Verhoog de btw een paar procentpuntjes en ze kunnen het allemaal makkelijk betalen. En/of voer vermogensbelasting goed in. Allebei deze belastingen zijn niet persé slecht voor de economie (ze maken de export bijvoorbeeld niet duurder). Daarnaast zorg dat je andere zaken hervormt die een soepel werkende economie in de weg staan (bescherming van apotheken, advocaten, bescherming dit, bescherming dat). Allemaal zaken die ze gewoon niet willen doen. Het is puur eigen schuld vanuit.. gemakzucht? Clientelisme? Ze durven gewoon niet de maatregelen te nemen die nodig zijn, omdat anders deze of diegenen belangengroep op zijn achterste poten staat, of geen steekpenningen meer aan de politici geeft (laatste meer waarschijnlijk).
Niks illegaals aan! Staat gewoon in het Verdrag. Zeg even als je gewoon wil roeptoeteren, dan laat ik jequote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:22 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat is een illegaal Hof met geen enkele democratische legitimiteit. In het verleden zijn ze veels te activistisch geweest, bijna illegaal. Dat valt dus niet serieus te nemen omdat het geen soevereine Staat of grondgebied vertegenwoordigt. Dat proberen ze wel te doen door absurde federalistische uitspraken maar daar is geen enkel draagvlak voor onder de bevolking en werkt eerder averechts. Kijk maar naar GB waar ze het hebben gehad met al die arbeidsmigranten die alles kunnen claimen dankzij dat Hof.
WEet ik niet zou kunnen, maar dat is een ander punt inderdaad, privatisering van havens vliegvelden al die andere zaken is ook al iets belangrijks wat ze kunnen doen om uit de problemen te komen, maar dat willen ze OOK al niet! Ze willen alleen maar gratis geld van Nederland en Duitsland.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:33 schreef john2406 het volgende:
[..]
Was China niet al vanplan om inport via de havens ven Griekenland te laten verlopen?
Nee, gemiddeld worden we er allemaal beter van. En ik heb meer respect voor de Pool die z'n uiterste best doet om wat van z'n leven te maken dan de huilebalkende Nederlander die te lui was om wat nuttigs te leren op school en toch meent recht op dit en dat en alles te hebben.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:31 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ten koste van veel meer burgers die geen ene fuck merken van de voordelen van bijvoorbeeld het vrij verkeer van werknemers maar wel de nadelen van al die Oost-Europeanen die dit land hebben overlopen.
De gemiddelde Nederlander, die gewoon in het vaderland leeft en sterft, ondervind bijna alleen de nadelen. Ze hoeven alleen niet een kwartier te wachten bij de grens als ze eenmaal per jaar op vakantie gaan. Fuck yeah.
Zo komt het inderdaad over, en ik denk dat ze een monopoly in hun hand hebben eruit zou erger betekenen voor de Eurozone niet?quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:36 schreef tfors het volgende:
[..]
WEet ik niet zou kunnen, maar dat is een ander punt inderdaad, privatisering van havens vliegvelden al die andere zaken is ook al iets belangrijks wat ze kunnen doen om uit de problemen te komen, maar dat willen ze OOK al niet! Ze willen alleen maar gratis geld van Nederland en Duitsland.
Hmm als dit waar is... Dan is het vrijwel zeker een Grexit.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:41 schreef SureD1 het volgende:
FAZ: meer dan tien landen waaronder Duitsland zien er geen heil in. Een aantal landen, waaronder zeker Frankrijk en wellicht Italië steunt Griekenland...
Is DPA, dus net als met het gejubel van vannacht door AFP, laten we even kijken of het ook door neutrale persagentschappen gedeeld wordt...quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:42 schreef Falco het volgende:
[..]
Hmm als dit waar is... Dan is het vrijwel zeker een Grexit.
Als je met "ze" de Noord Europese bankiers bedoelt dan heb je volledig gelijk.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:36 schreef tfors het volgende:
[..]
WEet ik niet zou kunnen, maar dat is een ander punt inderdaad, privatisering van havens vliegvelden al die andere zaken is ook al iets belangrijks wat ze kunnen doen om uit de problemen te komen, maar dat willen ze OOK al niet! Ze willen alleen maar gratis geld van Nederland en Duitsland.
Het is nog altijd de Griek die schulden heeft bij die banken. Wat hebben ze gedaan met dat geleende geld van de banken? Op de pof geleefd.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:58 schreef Viajero het volgende:
[..]
Als je met "ze" de Noord Europese bankiers bedoelt dan heb je volledig gelijk.
Dat is een opvallend andere "orde", maar goed.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:04 schreef Viajero het volgende:
[..]
Net zoals ik jaloers ben op verkrachters, drugsdealers, wapenhandelaars, moordenaars en andere criminelen inderdaad.
Met dat geld zijn de banken betaald en een paar mooie (bouw)projecten gerealiseerd waarvoor de Grieken moeten betalen.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:59 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is nog altijd de Griek die schulden heeft bij die banken. Wat hebben ze gedaan met dat geleende geld van de banken? Op de pof geleefd.
Lijkt wel alsof ze geen akkoord meer willen en bewust aansturen op een Grexit. Al kan ik dan nog niet begrijpen wat daarvan het voordeel zou moeten zijnquote:Op zaterdag 11 juli 2015 19:41 schreef SureD1 het volgende:
FAZ: meer dan tien landen waaronder Duitsland zien er geen heil in. Een aantal landen, waaronder zeker Frankrijk en wellicht Italië steunt Griekenland...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |