stonden er geen leuke bloemetjes langs de weg om te plukken dan ?quote:Op zaterdag 11 juli 2015 12:49 schreef Patroon het volgende:
MissPatty fietst zojuist ff de col d Cayolle op. 27km klimmen naar 2326hm. 0x gestopt. Petje af!
Oh, dacht alleen het hendeltje.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 12:46 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Hij remt niet meer dus, ding is weg, boutje is los
quote:Op zaterdag 11 juli 2015 12:49 schreef Patroon het volgende:
MissPatty fietst zojuist ff de col d Cayolle op. 27km klimmen naar 2326hm. 0x gestopt. Petje af!
Bij zo'n kaartautomaat een dagkaartje fiets kopen, kost 6 euro. Als je eerst je chipkaart tegen het apparaat aan houdt komt het daar op te staan, anders krijg je een papieren kaartje.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 14:11 schreef KolonelBroodje het volgende:
Weet iemand hoe dat zit met een fiets in de trein? Ik heb een anonieme ov-kaart. Kun je dan op het station een kaartje kopen voor je fiets ofzo?
Das wel een mooie col volgens mijquote:Op zaterdag 11 juli 2015 12:49 schreef Patroon het volgende:
MissPatty fietst zojuist ff de col d Cayolle op. 27km klimmen naar 2326hm. 0x gestopt. Petje af!
quote:Op zaterdag 11 juli 2015 14:17 schreef MarcoD het volgende:
Ja, je kan dat kaartje zelfs op je chipkaart zetten.. Dat schijnt te kunnen in ieder geval.
Thanks!quote:Op zaterdag 11 juli 2015 14:29 schreef gerwinner het volgende:
[..]
Bij zo'n kaartautomaat een dagkaartje fiets kopen, kost 6 euro. Als je eerst je chipkaart tegen het apparaat aan houdt komt het daar op te staan, anders krijg je een papieren kaartje.
ik heb natuurlijk, gelukkig 0 campy ervaringquote:Op zaterdag 11 juli 2015 14:50 schreef kaasplankje het volgende:
Ik krijg het schakelen op me gios niet goed. Loop er al mee te klooien sinds voorjaar nieuwe groep derop gegaan is. Op de bok of in de standaard; prima. Ben ook net bij fm hier geweest en dan doet ze het goed. Maar als je ermee gaat fietsen hapert ie met op- of afschakelen. Ik heb echt vanalles al geprobeerd maar niks helpt nog. Ff gebeld met die dozeschuivert waar ze vandaan komt, een monteur daar iig. Hij zegt dat het toch wellicht in de kabelloop zou moeten zitten, maar dan moet ik langskomen dan kan hij kijken. Nu denk ik toch dat het te maken kan hebben dat de derriekabels aan de binnenkant de bocht uitkomen. Bij Campy kan je ze zowel binnenkant als buitenkant stuurbocht leggen. Binnendoor waar ook de remkabel ligt is kortere bocht. Zou dat het zijn?
[ afbeelding ]
Stickertjes afslijten op mijn vittoria's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
#plat in de bocht
Hele mooie col. Niet echt steil 4-5-6% (ja ff een km rond 10%). Maar vooral lang. Elke 5km is het uitzicht weer anders.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 14:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Das wel een mooie col volgens mij
nooit gereje
[ afbeelding ]
Mooi man!quote:Op zaterdag 11 juli 2015 15:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hele mooie col. Niet echt steil 4-5-6% (ja ff een km rond 10%). Maar vooral lang. Elke 5km is het uitzicht weer anders.
Het zou gewoon goed moeten werken mijn crosser chorus groep doet het ook prima. Denk dat er toch ergens iets niet goed zit en dat mijn stuurlint er mss af moet. Ga die derrie kabels gewoon eraf slopen en overnieuw beginnen denk ik.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 15:32 schreef dop het volgende:
[..]
ik heb natuurlijk, gelukkig 0 campy ervaring.
maar denk wel dat de monteur meneer gelijk heeft met kabelloop.
ik heb 2 ervaringen die hier op lijken, in een geval liep de buitenkabel niet mooi de remhandel in (zie je niet want verstopt onder je lintje). waarschijnlijk wat ruimte ontstaan bij wikkelen van het lintje, en daar door wat werking tijdens het schakelen.
ander gevalletje kabel aan de verkeerde kant geklemd op de achter derrie, waar door je net een andere slaglengte hebt.
verder ben ik zelf fan van Jagwire en nokon kabels, die lopen mooier, ook al levert shimano bij duurdere groepen meestal ook wel goede kabels.
Daarom betaal je bij zo'n winkel ook het dubbelequote:Op zaterdag 11 juli 2015 16:22 schreef Gripper het volgende:
Ik had wel een mooi mazzeltje vanochtend![]()
Moest nieuwe trapas lagers voor de zwarte giant; die kraakten en hadden zijdelings speling en alles.
Had nieuwe besteld bij cc53-11, gisteravond opgehaald en gemonteerd: blijken het de verkeerde.
Ik kreeg bb-6000 mee, die zijn voor het gossamer crankstel. Maar moest eigenlijk bb-8000, voor het k-force crankstel. Nu liep het crankstel heel zwaar want die cups zijn net ff wat dikker.
Dus vanochtend weer terug, ze hadden natuurlijk niet de goeie liggen, dus dat zou dan weer besteld moeten worden. Maar er waren nog wel ceramische, normaal 220¤ dus veel te duur voor dat ouwe barrel.
Ze keken zo s ff een beetje, en die ceramische waren toch al overjarig en moesten weg enzo, dus: " als je nog 45¤ bijlegt, dan zetten we deze erin. "
Nu heb ik voor 90¤ ceramische lagertjes in m'n trapas; rije als de brandweer!!
Leuke winkel is het toch.![]()
Oh ja, topweertje, 2 leuke chickies in m'n wiel langs de Linge en nu tour kijken
ceramische cups voor een toerder HAHAHAHAquote:Op zaterdag 11 juli 2015 17:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
Daarom betaal je bij zo'n winkel ook het dubbele
quote:Op zaterdag 11 juli 2015 16:05 schreef Tommeke het volgende:
@Kaas, hier vind je de oplossing;
http://www.bakkerracingpr(...)a-6800-groepset.html
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
quote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:46 schreef dop het volgende:
[..]tommeke mag misschien de koning van indekken.nl zijn , maar hij heeft er wel verstand van
Ik heb al zo lang geen indekkers meer geplaatst. Die tijd ligt achter me.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:46 schreef dop het volgende:
[..]tommeke mag misschien de koning van indekken.nl zijn , maar hij heeft er wel verstand van
dan zou ik toch dura aids pakken, maar dat kan niet op een giosSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ulterga is veuls te zwaar
Jammer, ik mis die tijdquote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:49 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb al zo lang geen indekkers meer geplaatst. Die tijd ligt achter me.
De posbank is niet echt een klim he? Jouw maatje heeft ws gewoon meer vermogen en op zoon heugie wordt dat verschil duidelijk. Tis meer een lange sprint heuvelop.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 20:19 schreef Flipmoehoe het volgende:
Vandaag met een vriend ook ff een rit over de dijken gemaakt richting Hoch Elten en het Montferland. Lekker gefietst met goed weer.
Kan alleen nog niet goed wennen aan het zadel. Na een uur al een tintelend dood gevoel in de genitaliën. Heb nu wel een goede bontrager broek dus daar zou het niet aan moeten liggen.
Misschien bij de FM maar is informeren naar een ander zadel.
Mijn mtb heeft zo'n sleuf erin en daar kan ik het 3 uur op volhouden.
Denk dat ik hem maar is op de racefiets zet om het eens te testen. Owja, ik ben geen klimmer! Pfff ik heb dan echt moeite om boven te komen waar mijn maat zo de naar boven knalt. Hij heeft dan ook flink wat meer klim ervaring aangezien hij aan de voet van de Posbank woont
https://www.strava.com/activities/343572870
Zal idd vermogen zijn. Ik kan goed meekomen maar heb met klimmen eigenlijk nooit wat over om ff te knallen. Als ik sommige ritten van jullie zie met 1000+ hoogtemeters dan ben ik vast al 100x doodgegaan; ) vind het afdalen wel super! Maar dan moet je wel eerst boven zijnquote:Op zaterdag 11 juli 2015 20:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
De posbank is niet echt een klim he? Jouw maatje heeft ws gewoon meer vermogen en op zoon heugie wordt dat verschil duidelijk. Tis meer een lange sprint heuvelop.
Zegt imo niets over of jij klimmer bent of niet, je bent eerder mss juist klimmer omdat je eerst in je ritme moet komen.
quote:
quote:Op zaterdag 11 juli 2015 20:32 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Was een mooie tijd
Vooral al die uitjes en woensdagmiddagritjes met een brakke kop!
Ik moet ook zeggen dat ik meer moeite heb met zo'n samree in de chouffe (km of 3 5-7%) dan met een roche (paar honderd meter 18 ofzo)quote:Op zaterdag 11 juli 2015 20:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
De posbank is niet echt een klim he? Jouw maatje heeft ws gewoon meer vermogen en op zoon heugie wordt dat verschil duidelijk. Tis meer een lange sprint heuvelop.
Zegt imo niets over of jij klimmer bent of niet, je bent eerder mss juist klimmer omdat je eerst in je ritme moet komen.
Die paar honderd meter is toch ff knallen. 3km moet je heel anders indelen en andere energie systemen.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 21:44 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik moet ook zeggen dat ik meer moeite heb met zo'n samree in de chouffe (km of 3 5-7%) dan met een roche (paar honderd meter 18 ofzo)
Heb gedeeltelijk dezelfde route gevolgd vanuit Elfen. Maar daarna verder richting varseveld gefietst. Wel mooie omgeving he.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 20:19 schreef Flipmoehoe het volgende:
Vandaag met een vriend ook ff een rit over de dijken gemaakt richting Hoch Elten en het Montferland. Lekker gefietst met goed weer.
Kan alleen nog niet goed wennen aan het zadel. Na een uur al een tintelend dood gevoel in de genitaliën. Heb nu wel een goede bontrager broek dus daar zou het niet aan moeten liggen.
Misschien bij de FM maar is informeren naar een ander zadel.
Mijn mtb heeft zo'n sleuf erin en daar kan ik het 3 uur op volhouden.
Denk dat ik hem maar is op de racefiets zet om het eens te testen. Owja, ik ben geen klimmer! Pfff ik heb dan echt moeite om boven te komen waar mijn maat zo de naar boven knalt. Hij heeft dan ook flink wat meer klim ervaring aangezien hij aan de voet van de Posbank woont
https://www.strava.com/activities/343572870
Jep. Ik merk dat met tijdritten. M'n gemiddelde over een tijdrit van 5 km is vaak hoger dan over een sprintje van een kmquote:Op zaterdag 11 juli 2015 21:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die paar honderd meter is toch ff knallen. 3km moet je heel anders indelen en andere energie systemen.
Volgende keer weer afspreken bij de pont ?quote:Op zaterdag 11 juli 2015 21:53 schreef kanovinnie het volgende:
ik kwam vanmorgen ddx tegen op 't pont, die ging effe naar frankrijk om croissants voor het ontbijt van zondag te halen. Terug zat ik 'm weer en ik zat er best doorheen maar na een croissantje en een stukie in 't wiel was ik weer helemaal bij
Ik zie dat als ik 1 minuut eerder de deur uit was gelopen, ik je midden in Haarlem gespot zou hebbenquote:Op zaterdag 11 juli 2015 22:47 schreef ddx het volgende:
[..]
Volgende keer weer afspreken bij de pont ?
Haha ja viel mij ook op idd.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 22:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zie dat als ik 1 minuut eerder de deur uit was gelopen, ik je midden in Haarlem gespot zou hebben
Ik wel, kan me er niks van herinnerenquote:Op zaterdag 11 juli 2015 14:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Das wel een mooie col volgens mij
nooit gereje
[ afbeelding ]
Als 'ie niet knikt is het OK. Knikt 'ie wel, is het niet OK.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 17:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het zou gewoon goed moeten werken mijn crosser chorus groep doet het ook prima. Denk dat er toch ergens iets niet goed zit en dat mijn stuurlint er mss af moet. Ga die derrie kabels gewoon eraf slopen en overnieuw beginnen denk ik.
Dan heb jij afgedaald wat wij hebben geklommen. Maandag rijden wij tegenovergestelde van jouw ronde + Pra Loup.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 23:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik wel, kan me er niks van herinnerenHebben die dag de Allos, Champs en Cayolle gedaan.
Was wel een technische afdaling van de Cayolle.
Welke site(s) gebruik jij om dit soort wedstrijden etc te vinden?quote:Op zaterdag 11 juli 2015 23:07 schreef Wombcat het volgende:
Ben moe. Vanochtend 100 km omloop, vanavond 45 km criterium. Tour de Wendland, driedaagse in Duitsland. Gisteren tijdirtje van 7 km, morgen nog eentje van 20 km.
Staat in de OP.quote:Op zondag 12 juli 2015 07:50 schreef Yankee het volgende:
[..]
Welke site(s) gebruik jij om dit soort wedstrijden etc te vinden?
Ja ik weet wel wat jij bedoelt, je voert die kabel door de ergopower dan piept hij tevoorschijn op bovenkant remgreep dan moet je m niet uithalen en weer insteken (want dan knikt ze en komt er een kink in) maar met een klein schroevendraaiertje de kabelpunt in de goot duwen en tegelijkertijd de kabel doorduwen. En dat is een priegelwerkje. Maar dat is het niet.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 23:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als 'ie niet knikt is het OK. Knikt 'ie wel, is het niet OK.
Volgens mij kun je de kabel beter langs de remkabel leggen dan aan de andere kant.in dat laatste geval knikt 'ie juist volgens mij. Dat probleem had ik iig bij mijn eerste Campa-groep, had ik een moois stuurtje met gootje voor en achter, had ik niks aan dat voorste gootje
idd,quote:
Hoewel een cyclo of jedermannrennen niet een UCI-wedstrijd is, zijn zeker die in Duitsland wel vergelijkbaar met echte wedstrijden. Vaak is de weg volledig afgezet (streckenvollsperrung). En het niveau is ook hoog genoeg. In Frankrijk of Italië zie je dat ze op het vlakke rustiger aan doen. In Duitsland wordt daar 'gewoon' op koerssnelheid gereden.quote:En wedstrijden zijn het niet maar er is toch een winnaar.
Hoe kan het dan dat je daar goed mee kan en in Montferland bij de eerste klim de voorste groep moet laten gaan? Niveau verschil?quote:Op zondag 12 juli 2015 08:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
idd,
http://www.jedermanntermine.de/
[..]
Hoewel een cyclo of jedermannrennen niet een UCI-wedstrijd is, zijn zeker die in Duitsland wel vergelijkbaar met echte wedstrijden. Vaak is de weg volledig afgezet (streckenvollsperrung). En het niveau is ook hoog genoeg. In Frankrijk of Italië zie je dat ze op het vlakke rustiger aan doen. In Duitsland wordt daar 'gewoon' op koerssnelheid gereden.
Een criterium met streckenvollsperrung, dat is toch gewoon een wedstrijd. Niveau was ook hoog zat. Enig punt is het niveauverschil, in het criterium ca. 120 man aan de start, niveau vergelijkbaar met de wedstrijden op de Nedereindseberg, alleen dan rijden A, B en C apart, hier rijdt dat samen. Effect: veel gaten in het begin.
De omloop had geen streckenvollsperrung, maar was wel volledig onder politiebegeleiding en de kruispunten werden vrijgehouden. Een gemiddelde van 40 over 100km met 1000 hoogtemeters, dan moet je toch aardig doortrappen.
Omdat ik daar achteraan stond bij de start. En in de eerste bocht voet uit pedaal moest halen omdat er twee man voor me vielen.quote:Op zondag 12 juli 2015 08:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat je daar goed mee kan en in Montferland bij de eerste klim de voorste groep moet laten gaan? Niveau verschil?
Zeker een mooie omgeving. Had nog niet eerder over de dijken gefietst en montferland alleen op de mtb. Maar zo op de racefiet is het ook genieten! Toevallig dat je gedeeltelijk hetzelfde hebt gefietstquote:Op zaterdag 11 juli 2015 22:04 schreef No-P het volgende:
[..]
Heb gedeeltelijk dezelfde route gevolgd vanuit Elfen. Maar daarna verder richting varseveld gefietst. Wel mooie omgeving he.
quote:Op zondag 12 juli 2015 08:14 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Staat in de OP.
En wedstrijden zijn het niet maar er is toch een winnaar.
Ah, dank uquote:Op zondag 12 juli 2015 08:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
idd,
http://www.jedermanntermine.de/
[..]
Hoewel een cyclo of jedermannrennen niet een UCI-wedstrijd is, zijn zeker die in Duitsland wel vergelijkbaar met echte wedstrijden. Vaak is de weg volledig afgezet (streckenvollsperrung). En het niveau is ook hoog genoeg. In Frankrijk of Italië zie je dat ze op het vlakke rustiger aan doen. In Duitsland wordt daar 'gewoon' op koerssnelheid gereden.
Een criterium met streckenvollsperrung, dat is toch gewoon een wedstrijd. Niveau was ook hoog zat. Enig punt is het niveauverschil, in het criterium ca. 120 man aan de start, niveau vergelijkbaar met de wedstrijden op de Nedereindseberg, alleen dan rijden A, B en C apart, hier rijdt dat samen. Effect: veel gaten in het begin.
De omloop had geen streckenvollsperrung, maar was wel volledig onder politiebegeleiding en de kruispunten werden vrijgehouden. Een gemiddelde van 40 over 100km met 1000 hoogtemeters, dan moet je toch aardig doortrappen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |