abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159637574
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 19:00 schreef Zolder het volgende:
Update: we zijn nu een tijdje verder en heb nu ook Deadwood gezien.

Komt het totaal uit op:

The Sopranos
Peaky Blinders
The Wire
Breaking Bad
Deadwood

Door dit topic. Maar wat wordt de volgende, die perfect aansluit op dit lijstje? :P
Geen idee of je al een nieuwe serie aan het kijken bent, maar zo niet, dan zou ik op basis van dit rijtje vooral Fargo aanraden...
Tails tell tales
  donderdag 4 februari 2016 @ 16:23:07 #202
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_159654280
Rectify. Ben onder de indruk, tot nu toe.
  Moderator donderdag 4 februari 2016 @ 16:25:48 #203
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159654365
Heb nu de eerste drie afleveringen van mr. robot gezien en ik vind dat erg goed :) Een erg moderne serie als je het mij vraagt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 4 februari 2016 @ 17:07:05 #204
9859 crew  Karina
Woman
pi_159655332
X-Files (de 2016 versie) kan ook wel in je rijtje denk ik.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_159657338
Bates Motel
pi_159663226
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 22:45 schreef Forbry het volgende:

[..]

Geen idee of je al een nieuwe serie aan het kijken bent, maar zo niet, dan zou ik op basis van dit rijtje vooral Fargo aanraden...
Ben nu als tussendoor maar even seizoen 6 v
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 22:45 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ben nu als tussendoor maar even seizoen 6 van the walking dead aan het kijken, maar daar zijn ook nog maar 8 afleveringen vanuit.

Fargo de film vond ik niet zo, en ik ben eigenlijk bang dat de serie een beetje saai is met die saaie besneeuwde omgevingen. Correct me if im wrong.

Zelf zat ik te denken aan Sons of Anarchy, lijkt me ook best wel een badass serie.
pi_159663469
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 13:14 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd wat je nu precies van al die series vond? Welke sprak je nog het meest/minst aan enzo? :)
Ze waren eigenlijk allemaal behoorlijk goed, maar als ik moet kiezen is Peaky Blinders de minste en Breaking Bad de beste. Wat mij betreft mogen er meer van zulke series komen, ik vind andere series al snel ''saai'' en hou ook niet echt van de good guy tegen de bad guy(s)
pi_159664902
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2016 16:23 schreef Nibb-it het volgende:
Rectify. Ben onder de indruk, tot nu toe.
Me too (t/m 3e seizoen van gezien) en ook absoluut een high quality-serie vind ik, maar niet echt een serie die vrij algemeen in de smaak valt denk ik. Daar misschien toch wat te traag en te vreemd voor?

quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 21:23 schreef Zolder het volgende:

[..]

[..]

Ben nu als tussendoor maar even seizoen 6 van the walking dead aan het kijken, maar daar zijn ook nog maar 8 afleveringen vanuit.

Fargo de film vond ik niet zo, en ik ben eigenlijk bang dat de serie een beetje saai is met die saaie besneeuwde omgevingen. Correct me if im wrong.

Zelf zat ik te denken aan Sons of Anarchy, lijkt me ook best wel een badass serie.
Nou, het gekke is dat de serie zeker wel veel lijkt op de film qua setting, sfeer en dergelijke, maar zelf vond ik de film zelfs tegen slecht aan zitten en toch vind ik de serie echt heel goed. Qua series die op BB lijken, vind ik Fargo (naast Better Call Saul als afgeleide van BB) daar nog het meest aan voldoen (meningen van anderen hierover?). Met name ook door de komische elementen, weet niet of je dát aspect van BB ook erg leuk vond?

Sons of Anarchy zelf (nog) niet gezien. Lijkt me op zich idd wel "badass", maar toch wel van (veel) mindere kwaliteit dan die andere series...

Tot nu toe lijkt jouw genre vooral misdaad (EDIT: en oorlog, gezien de OP) te zijn. Zijn er ook nog andere genres die je aanspreken? Sci fi bijvoorbeeld? Detectives?

[ Bericht 0% gewijzigd door Forbry op 04-02-2016 22:49:23 ]
Tails tell tales
pi_159665747
The Unit door niemand genoemd? Gave serie.
pi_159665929
Of Deutschland '83? Zit nu bij aflevering 5, ben fan!

http://m.imdb.com/title/tt4445154/

[ Bericht 54% gewijzigd door MissGump op 04-02-2016 23:55:42 ]
Why do dishes when you can do daiquiris?
  donderdag 4 februari 2016 @ 22:48:45 #211
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_159667492
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 21:54 schreef Forbry het volgende:

[..]

Me too (t/m 3e seizoen van gezien) en ook absoluut een high quality-serie vind ik, maar niet echt een serie die vrij algemeen in de smaak valt denk ik. Daar misschien toch wat te traag en te vreemd voor?
Ik zit nu grofweg halverwege het tweede seizoen via Netflix, maar er is dus nog een derde?
pi_159667577
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 22:48 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Ik zit nu grofweg halverwege het tweede seizoen via Netflix, maar er is dus nog een derde?
Yep en er komt ook nog een vierde seizoen aan. Dat zal de laatste zijn.
Tails tell tales
pi_159668085
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 13:24 schreef Zolder het volgende:
Nadat ik een beetje op films ben uitgekeken ben ik nu series aan het afgaan, waarbij ik natuurlijk (eerst) alleen de beste wil zien.

Tot nu toe heb ik Band of Brothers, The Pacific, The Walking Dead en Boardwalk Empire gezien.

Ik ben verder nog van plan om The Sopranos en Breaking bad te kijken, maar heeft iemand nog andere suggesties van "high quality" tv series? (Hiermee bedoel ik goed gewaardeerde series die je echt het gevoel geven een film te kijken, dus niet een sitcom met een runtime van 25 minuten)

Wat zijn nu echt de toppers?

Alvast bedankt :)
Ik heb Breaking bad hellemaal uitgekeken en ik kan je vertellen dat het echt de beste serie ooit is .
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_159668448
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 23:06 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Ik heb Breaking bad hellemaal uitgekeken en ik kan je vertellen dat het echt de beste serie ooit is .
Je bent een beetje laat
pi_159668477
Breaking bad :')
pi_159669902
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 23:06 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Favoriete personage en favoriete Gus-scene?
pi_159669904
Oh, en saai is Fargo zeker niet. :N Qua "die je echt het gevoel geven een film te kijken" zou ik ook Fargo zeggen trouwens (en niet puur omdat het ook gebaseerd is op een film). Of True Detective, dat is ook net één lange (goede) film...
Tails tell tales
  maandag 15 februari 2016 @ 19:12:53 #218
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_159942948
Ben net begonnen met een IJslandse serie, Trapped. Best leuk, tot nu toe.
  maandag 15 februari 2016 @ 19:28:42 #219
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_159943499
The wire is remastered in hd uitgebracht
  dinsdag 16 februari 2016 @ 11:05:43 #220
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_159959200
In willekeurige volgorde:

Oz
Prison Break (seizoen 1 en 2)
Game of thrones
House of cards (oud en vooral nieuw)
Sherlock
Robin of sherwood (nog niet genoemd hier)
Breaking bad
Better call saul
Lost
Peaky blinders

Sopranos en the wire moet ik zelf nog zien. Daarna misschien nog boardwalk empire en spartacus
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_159967067
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 14:28 schreef Nibb-it het volgende:
Generation Kill, lijkt me.
Als je The Pacific en vooral Band of Brothers interessant vond is Generation Kill zeker een aanrader.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_159967462
Hoi ik kom even inbreken, ik heb laatst River en Unforgotten gekeken, en dat concept bevalt me wel. Een interessante moordzaak die in de loop van een niet al te lang seizoen wordt opgelost. True Detective(s01) was daar ook een goed van, maar ik kan dat Britse wel waarderen.
Iemand nog een aanrader voor een detective-(mini)serie die dus géén case-of-the-week is?
pi_159968030
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 16:56 schreef n0ir het volgende:
Hoi ik kom even inbreken, ik heb laatst River en Unforgotten gekeken, en dat concept bevalt me wel. Een interessante moordzaak die in de loop van een niet al te lang seizoen wordt opgelost. True Detective(s01) was daar ook een goed van, maar ik kan dat Britse wel waarderen.
Iemand nog een aanrader voor een detective-(mini)serie die dus géén case-of-the-week is?
Al Scandinavische series zoals The Killing and the Bridge geprobeerd? Kan me voorstellen dat als je Britse series kijkt de stijl je wel aanspreekt en het gaat over één (grotere) zaak per seizoen.

Hier Deutschland 83 inmiddels helemaal gezien, echt top! Drama, krimi, spanning en humor: alles in 1 in een oost-west verdeeld Duitsland.
Why do dishes when you can do daiquiris?
pi_159968468
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 14:06 schreef Forbry het volgende:
Spartacus staat in mijn top 10, misschien zelfs top 5, favoriete series aller tijden :Y

(en nee, niet vanwege de tieten :') ).

Twin Peaks bovenaan of in ieder geval in de top 3.
heeeey die wilde ik noemen en dacht dat ik de enige zou zijn.

Facking gave serie. Alleen de special effect en het acteer werk is niet het van jut.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_159968486
Dexter.

En nazurlich: goede tijden, slechte tijden.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  dinsdag 16 februari 2016 @ 19:02:38 #226
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_159970389
Je hebt nog niet een keer op de verschillende sci-fi suggesties gereageerd. Niet dat er veel zijn, 2 of 3 series wellicht, maar toch.
When all else fails, you always have delusion.
pi_159981173
Geen zin om topic door te baggeren, waarschijnlijk al voorbijgekomen, maar hier mijn voorkeuren:

- Breaking Bad
- Battlestar Galactica
- Game of Thrones
- Firefly
- Black Sails
- Spartacus
- Better Call Saul
- House of Cards
- Narcos
- Fargo
- Bloodline
- Gotham
- Freaks and Geeks (luchtig maar wel subliem)
<hr>
pi_159981276
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 17:37 schreef spierbal het volgende:

[..]

heeeey die wilde ik noemen en dacht dat ik de enige zou zijn.

Facking gave serie. Alleen de special effect en het acteer werk is niet het van jut.
Wat vooral gaaf is, is dat ze ook grofjes de echte geschiedenis volgen. Natuurlijk wel veel eigen invulling qua gevechten, relaties onderling etc, maar veel namen, locaties en gebeurtenissen zijn rechtstreeks terug te vinden op de wiki pagina's over de romeinse republiek en het romeinse keizerrijk.
<hr>
pi_159981643
The Killing, The Bridge, Lilyhammer, Rita, Hjørdis.
Sue Me
pi_159981701
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 00:05 schreef Staaf het volgende:
The Killing, The Bridge, Lilyhammer, Rita, Hjørdis.
Alleen is Hjordis wel een deceptie nadat je de kwaliteit van Rita gewend bent.
<hr>
  donderdag 18 februari 2016 @ 22:24:57 #231
365401 pocketcalculatoroperator
I am adding and subtracting
pi_160029404
Americans, The
Better Call Saul
Boardwalk Empire
Breaking Bad
Dexter
Deadwood
Fargo
Hannibal
House of Cards
Justified
Knick, The
Mad Men
Mr. Robot
Narcos
Office, The
Rectify
Shield, The
Six Feet Under
Sopranos
True Blood
True Detective
Twin Peaks
Walking Dead, The
Wire, The

Wat ga ik nu kijken?
  roze donderdag 18 februari 2016 @ 22:30:03 #232
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_160029538
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:24 schreef pocketcalculatoroperator het volgende:
Americans, The
Better Call Saul
Boardwalk Empire
Breaking Bad
Dexter
Deadwood
Fargo
Hannibal
House of Cards
Justified
Knick, The
Mad Men
Mr. Robot
Narcos
Office, The
Rectify
Shield, The
Six Feet Under
Sopranos
True Blood
True Detective
Twin Peaks
Walking Dead, The
Wire, The

Wat ga ik nu kijken?
Bates Motel. Maar die staat er niet tussen.
Your beauty never ever scared me.
pi_160029576
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:24 schreef pocketcalculatoroperator het volgende:
Americans, The
Better Call Saul
Boardwalk Empire
Breaking Bad
Dexter
Deadwood
Fargo
Hannibal
House of Cards
Justified
Knick, The
Mad Men
Mr. Robot
Narcos
Office, The
Rectify
Shield, The
Six Feet Under
Sopranos
True Blood
True Detective
Twin Peaks
Walking Dead, The
Wire, The

Wat ga ik nu kijken?
The Killing, Homeland, Black Sails, Suits, Ray Donovan?

Edit: Oh, dit is niet het Netflix topic. In dat geval wil ik nog Band of Brothers en The Leftovers aanraden.
  donderdag 18 februari 2016 @ 22:38:17 #234
pi_160029836
quote:
10s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:30 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Bates Motel. Maar die staat er niet tussen.
Dit zijn ook series die ik al gezien heb.
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:31 schreef Nickske1912 het volgende:

[..]

The Killing, Homeland, Black Sails, Suits, Ray Donovan?

Edit: Oh, dit is niet het Netflix topic. In dat geval wil ik nog Band of Brothers en The Leftovers aanraden.
Band of Brothers weet ik niet maar ik zal de rest eens checken. ^O^
  vrijdag 19 februari 2016 @ 10:55:11 #235
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_160037214
quote:
Americans, The
Better Call Saul
Boardwalk Empire
Breaking Bad
Dexter
Deadwood
Fargo
Hannibal
House of Cards
Justified
Knick, The
Mad Men
Mr. Robot
Narcos
Office, The
Rectify
Shield, The
Six Feet Under
Sopranos
True Blood
True Detective
Twin Peaks
Walking Dead, The
Wire, The

Wat ga ik nu kijken?
OZ, The Blacklist, Game of Thrones
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_160037943
quote:
Americans, The
Better Call Saul
Boardwalk Empire
Breaking Bad
Dexter
Deadwood
Fargo
Hannibal
House of Cards
Justified
Knick, The
Mad Men
Mr. Robot
Narcos
Office, The
Rectify
Shield, The
Six Feet Under
Sopranos
True Blood
True Detective
Twin Peaks
Walking Dead, The
Wire, The

Wat ga ik nu kijken?
Ik zou je (op basis van dit rijtje) met name Peaky Blinders aanraden, daarna Bloodline en eventueel de nieuwe serie Vinyl van HBO (is net begonnen, zelf nog niet gezien, maar heb de verwachting dat het heel goed/tof is/gaat zijn).

Eventuele andere suggesties:
Black Mirror
Carnivale
Daredevil
Marco Polo
Spartacus
Sherlock
Battlestar Galactica (2004)
Wayward Pines
Game of Thrones

Als je (ook) van detectives houdt:
The Fall
The Missing
River
Forbrydelsen (The Killing)
Broadchurch
Bron/Broen (The Bridge)
Tails tell tales
  vrijdag 19 februari 2016 @ 19:03:27 #237
pi_160047847
I, Claudius
  Moderator vrijdag 19 februari 2016 @ 19:11:33 #239
9859 crew  Karina
Woman
pi_160047944
niet zo tof doen
pi_160153959
Top 10 in willekeurige volgorde:

Dexter
Breaking Bad
Better Call Saul
The Sopranos
The Wire
Mad Men
Prison Break, seizoen 1
House of Cards
Rectify
Boardwalk Empire.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160154195
quote:
Trailer ziet er tof uit en ben wel een beetje fan van James Franco dus ga dat wel checken.

Kwam overigens door die trailer terecht op deze trailer en die lijkt me ook wel tof, met Aaron Paul van Breaking Bad, Rockmond Dunbar van Prison Break en van dezelfde director als Friday Night Lights.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
  Moderator dinsdag 23 februari 2016 @ 20:02:47 #242
9859 crew  Karina
Woman
pi_160154612
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:47 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Trailer ziet er tof uit en ben wel een beetje fan van James Franco dus ga dat wel checken.

Kwam overigens door die trailer terecht op deze trailer en die lijkt me ook wel tof, met Aaron Paul van Breaking Bad, Rockmond Dunbar van Prison Break en van dezelfde director als Friday Night Lights.
Die ga ik ook even checken, vanwege Aaron Paul :@ Sowieso hulu eens in de gaten houden, had er eigenlijk nog nooit van gehoord totdat ik 11.22.63 tegen kwam.
niet zo tof doen
pi_160154860
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:02 schreef Karina het volgende:

[..]

Die ga ik ook even checken, vanwege Aaron Paul :@ Sowieso hulu eens in de gaten houden, had er eigenlijk nog nooit van gehoord totdat ik 11.22.63 tegen kwam.
Zou zonder Aaron Paul ook wel kijken denk ik maar hij is wel een goede toevoeging lijkt me. Had wel eens van Hulu gehoord maar wist niet dat ze net als Netflix ook eigen series maken.
  woensdag 24 februari 2016 @ 03:19:56 #244
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160167613
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 09:16 schreef andreas612 het volgende:
Sopranos en the wire _O_

Hannibal is ook dope
Ik moest flink door scrollen eer ik deze tegen kwam maar inderdaad, Hannibal. Geweldige serie!!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_163131225
Ik zou iedereen willen aanraden om de complete collection (serie 1 t/m 5) van de Franse misdaadserie Mafiosa te gaan kijken ; het zijn 15 dvd's, en je verveelt je echt geen minuut van de 33,5 uur die het totaal duurt :D _O_

Wat een pareltje, echt vreemd dat deze serie nog zo onbekend is hier ! o|O

Het verhaal in het kort :

het speelt zich af op Corsica, waar de beruchte maffia clan onder leiding van Francois Paoli heerst.

Voor Sandra Paoli is haar oom de enige man die echt belangrijk is in het leven.

Maar dan op zekere dag wordt hij doodgeschoten, en moet Sandra -dan nog werkend als advocate- tegen wil en dank het roer overnemen.
Eerst gaat dat nog moeizaam maar Sandra weet zich steeds meer te profileren als keiharde maffiabaas die niets en niemand ontziet, en zo kweekt ook zij vijanden.......................

----

De intro's van de series zijn ook echt geweldig, bv die van seizoen 2 :

of die van seizoen 4 :

Oh ja, ik ga niet spoileren maar wat een ongelooooooflijke thrillride is de laatste aflevering van seizoen 4, dat slotstuk van die aflevering !! :o :o zelden heb ik zo nagelbijtend voor mijn beeldscherm gezeten met verhoogde bloeddruk :o :o

Kortom : ga 'em zien want je mis anders zeker wat (en dat is weer eeuwig zonde) ^O^

[ Bericht 4% gewijzigd door TLC op 19-06-2016 07:40:00 ]
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_163135987
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 21:23 schreef Zolder het volgende:

[..]

[..]

Update:

Ik heb inderdaad Sons of Anarchy gekeken, erg goede serie die eigenlijk precies aansluit op waar ik in dit topic om heb gevraagd.

Daarna heb ik ook nog gekeken: Gomorra en Narcos.

Nu ben ik bezig met Prison Break
pi_163277418
Ik ga binnenkort beginnen met Twin Peaks, beter laat dan nooit he :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_163286227
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 22:28 schreef TLC het volgende:
Ik ga binnenkort beginnen met Twin Peaks, beter laat dan nooit he :P
Erg toffe serie... veel plezier ^O^
Tails tell tales
pi_163288057
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 03:19 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik moest flink door scrollen eer ik deze tegen kwam maar inderdaad, Hannibal. Geweldige serie!!
Meh. Ik vond Hannibal zeer matig. Het zag er allemaal prachtig uit en de acteurs waren dik in orde maar in ieder geval seizoen 1 vond ik geplaagd door het concept dat die wonderboy wel even in z'n dromen kon achterhalen hoe elke moord verliep of door simpelweg z'n ogen te sluiten op de plaats van de moord.

Misschien dat het later beter werd maar met name door bovenstaande vond ik dat het grootste gedeelte van de interessantheid wegviel. Ik had dan liever een serie gehad waar Hannibal zelf eigenlijk de enige echte hoofdpersoon was, en niet het clubje dat op hem aan het jagen is.

Maargoed, dat is smaak. En ik vind dus niet dat Hannibal in dezelfde adem genoemd mag worden bij meesterwerkjes zoals Sopranos en Wire. :P
Conscience do cost.
pi_163288770
Ik vond Hannibal in het begin niet zo, maar nog wel vermakelijk genoeg om door te kijken. Toen werd het op een gegeven moment echt heel erg goed. Vervolgens werd het echter steeds vager/vreemder en vager/vreemder en vond ik er uiteindelijk geen hol meer aan. Laatste seizoen niet meer gekeken.

Hoewel ik Will erg leuk vond, stoorde zijn `gave´ mij ook, maar dit was vooral in seizoen 1. Later draaide het in de serie veel meer om de grote rode draad en was het niet of nauwelijks `case of the week´ meer...

Ik schaar de serie zelf niet (meer) onder de kwaliteitsseries :N
Tails tell tales
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')