abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 juli 2015 @ 18:36:31 #226
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_154227844
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ofwel, de neoliberale dwaallichten regeren nog steeds in Europa.
Je bedoeld gezond boerenverstand van "pas iets uitgeven als er iets binnenkomt", i.p.v. de misplaatste idealistische gedachte nu uitgeven en dan later wel terugbetalen (eerste is makkelijk, laatste komt er nooit van. tenminste, niet in Griekenland). Hoe eerder de Grieken daar mee beginnen hoe beter.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 18:38:19 #227
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154227885
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 18:34 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

2 uur later, Varoufakis gespot op de boot naar Aegina.

[ afbeelding ]

Bron
Wellicht ging hij daar naar toe voor een begrafenis?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 18:38:38 #228
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_154227897
"EU: Wij willen, wij willen, ook als het niet klopt, het moet wel goed zijn, help ons te geloven dat Griekenland's voorstel echt beter is dan het was omdat ...ehhh, ehhh, ehhhh het moet, we het willen en we durvenwillen helemaal geen duurzaam beleid maken".

Het is ook niet de bedoeling dat het (ooit, fundamenteel ) beter gaat. Je moet mensen in shock en de schuld(en) houden. Anders krijgen mensen tijd om na te denken, gaan alternatieven zoeken, raak je de controle kwijt en stort de toren in. Voedt een mens met verwarrende angst, valse beloften en het schepsel likt vrijwillig het bloed van je handen.

Ik word hier echt helemaal tureluurs van. Syriza traineert, stuurt nu een vodje in dat hun electoraat verworpenen heeft. Hun oppositie (potjandorie) helpt nu de regering aan een "Ja" en Syriza pleegt zo verraad naar hun kiezers toe.
Duidelijker kan je het niet hebben om te weten hoe het daar (en ook hier) werkt.

De EU leiders lijkt het nu een goed voorstel ter vinden, weten straks niet hoe snel ze Griekenland verder moeten afkopen ("as your head would spin" volgens Trump) met nog meer ongedekte bende en de burgers nog verder de verplichtingen induwen. Vervolgens wuiven dat dit verloopt volgens het "democratisch" proces :r en je dus niet zo moet zeuren.
Er zijn andere dingen om je druk over te maken, zo van wat eten we straks en waar gaan we straks spelen.

Voor zover je het nog niet wist, dat is wat je krijgt wanneer een groep omhoog gevallen megamolane, elkaar de bal toespelende praters, geheel oncontroleerbaar; de macht pakt om het klootjesvolk (met wat brood en spelen) onder de knoet te houden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_154227925
50 miljard extra overmaken is nooit een beter voorstel dan dat van de EU
  vrijdag 10 juli 2015 @ 18:42:40 #230
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154227992
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 18:38 schreef Vallon het volgende:
"EU: Wij willen, wij willen, ook als het niet klopt, het moet wel goed zijn, help ons te geloven dat Griekenland's voorstel echt beter is dan het was omdat ...ehhh, ehhh, ehhhh het moet, we het willen en we durvenwillen helemaal geen duurzaam beleid maken".

Het is ook niet de bedoeling dat het (ooit, fundamenteel ) beter gaat. Je moet mensen in shock en de schuld(en) houden. Anders krijgen mensen tijd om na te denken, gaan alternatieven zoeken, raak je de controle kwijt en stort de toren in. Voedt een mens met verwarrende angst, valse beloften en het schepsel likt vrijwillig het bloed van je handen.

Ik word hier echt helemaal tureluurs van. Syriza traineert, stuurt nu een vodje in dat hun electoraat verworpenen heeft. Hun oppositie (potjandorie) helpt nu de regering aan een "Ja" en Syriza pleegt zo verraad naar hun kiezers toe.
Duidelijker kan je het niet hebben om te weten hoe het daar (en ook hier) werkt.

De EU leiders lijkt het nu een goed voorstel ter vinden, weten straks niet hoe snel ze Griekenland verder moeten afkopen ("as your head would spin" volgens Trump) met nog meer ongedekte bende en de burgers nog verder de verplichtingen induwen. Vervolgens wuiven dat dit verloopt volgens het "democratisch" proces :r en je dus niet zo moet zeuren.
Er zijn andere dingen om je druk over te maken, zo van wat eten we straks en waar gaan we straks spelen.

Voor zover je het nog niet wist, dat is wat je krijgt wanneer een groep omhoog gevallen megamolane, elkaar de bal toespelende praters, geheel oncontroleerbaar; de macht pakt om het klootjesvolk (met wat brood en spelen) onder de knoet te houden.
Als dit echt zo is dan is Tspiras dus toch gezwicht voor alle beledigingen en dreigementen en zal dat heel jammer zijn. Je moet ook wel enorm sterk in je schoenen staan om tegen de elite in te blijven gaan.
Feyenoord!
  vrijdag 10 juli 2015 @ 18:43:24 #231
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_154228016
https://parltv.live.grnet.gr/webtv/

Voor een livestream rechtstreeks uit het Griekse parlement. Wellicht gaan ze zometeen schreeuwen of wordt er een staatsgreep gepleegd. Echt bizar hoe Tsipras dit uit probeert te spelen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 10 juli 2015 @ 18:43:34 #232
45206 Pietverdriet
pi_154228022
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 18:42 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Als dit echt zo is dan is Tspiras dus toch gezwicht voor alle beledigingen en dreigementen en zal dat heel jammer zijn. Je moet ook wel enorm sterk in je schoenen staan om tegen de elite in te blijven gaan.
Of gewoon een trol zoals jij
  vrijdag 10 juli 2015 @ 18:43:43 #233
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_154228028
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 18:34 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hele enge man dit.
Hij fungeert slechts als bliksemafleider, net als de vroegere harlekijn aan het hof.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 10 juli 2015 @ 18:46:06 #234
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154228082
quote:
Rutte: ´Heel nieuwe situatie´

Premier Mark Rutte van een „heel nieuwe situatie” omdat de Grieken geld willen van een „nieuw instrument”. Met dat laatste doelde hij op het Europese noodfonds ESM.

Rutte wil, net als minister en eurogroep-voorzitter Jeroen Dijsselbloem, het oordeel van de ECB, IMF en Europese Commissie afwachten.

Hij zei wel dat gezien de recente ervaringen er sprake zal moeten zijn van „tastbare waarborgen en maatregelen, herstel van vertrouwen”. Hij voegde eraan toe: „Tot nu toe is de Griekse regering daar nog niet in geslaagd. En de gang van zaken van de afgelopen maanden dwingt mij tot terughoudendheid”.
http://www.telegraaf.nl/d(...)l&utm_campaign=dfttf
are we infinite or am I alone
pi_154228193
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 10:03 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Yep, ik kan me heugen dat destijds er 2 ideeen waren, de kopgroep versus de Big Bang. Kopgroep idee was dat een klein aantal landen die aan strenge criteria voldeden zouden starten en vervolgens andere landen konden toetreden mits aan de criteria werd voldaan. Big bang was het idee met een grote groep te starten dmv verzwakte criteria (beoordeling en tijdspanne oprekken) en te hopen op convergentie. Er is gekozen voor de Big bang.
Oké informatief. Ik dacht dat je t anders bedoelde. Het maakt overigens weinig uit; de bigbang eruit ligt niet voor de hanf
pi_154228264
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:41 schreef Perrin het volgende:
Meer van de Belgische V:
Hij heeft gelijk in zijn analyse van het probleem. Echter, de gedachte dat er een politieke unie moet komen omdat er een monetaire unie is, is natuurlijk de omgekeerde wereld. Er had al een politiek unie zijn toen men startte met de Euro. Maar ja, de heren waren weer eens ongeduldig. Het op deze manier tot stand willen brengen van politieke unie is naar mijn idee volstrekt onacceptabel. En met mensen die dat wel acceptabel vinden wil ik niet in een politieke unie zitten.
pi_154228727
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 18:42 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik weet niet wat het uiteindelijke voorstel is geworden, maar het komt mij voor dat Griekenland moet en zal buigen, anders lijdt de EU-dictatuur gezichtsverlies. Of het akkoord dan goed lijkt voor de Eurozone banken en vermogenden, of dat ook daadwerkelijk is doet niet zoveel terzake.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_154228854
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 19:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik weet niet wat het uiteindelijke voorstel is geworden, maar het komt mij voor dat Griekenland moet en zal buigen, anders lijdt de EU-dictatuur gezichtsverlies. Of het akkoord dan goed lijkt voor de Eurozone banken en vermogenden, of dat ook daadwerkelijk is doet niet zoveel terzake.
Griekenland zal buigen omdat de West-Europese methode de enige juiste methode is.
pi_154228946
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 00:47 schreef Nintex het volgende:
Syriza gaat na het slopen van de economie dan nu toch akkoord met het EU voorstel en bezuinigd zelfs 5 miljard meer.

Gaat Tsipras aftreden? Communisten de barricades op? Waar is Varoufakis?
Precies dat vraag ik me ook af.
Deze voorstellen zijn slechter dan voor de OXI maar inmiddels is de economie richting een Derde Wereld land gedegradeerd.

Ik vermoed dat Syrizas te maken krijgt met interne problemen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 19:22:01 #240
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154228993
Benieuwd hoe hoog de werkloosheid zal stijgen, en hoe diep het gdp zal zakken....
are we infinite or am I alone
pi_154229104
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 19:16 schreef mtk het volgende:

[..]

Griekenland zal buigen omdat de West-Europese methode de enige juiste methode is.
Die van belangenverstrengeling, belastingparadijzen en bankensubsidies?
  vrijdag 10 juli 2015 @ 19:30:09 #242
45206 Pietverdriet
pi_154229204
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 19:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee hoor, Griekenland moet gewoon een paar goed klinkende plannen op tafel leggen zodat er een excuus is om er nog meer geld in te pompen. Dat gaat al jaren en jaren zo.
Net zoals dat ze verder geen fuck structureel aanpakken
pi_154229230
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 18:53 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Hij heeft gelijk in zijn analyse van het probleem. Echter, de gedachte dat er een politieke unie moet komen omdat er een monetaire unie is, is natuurlijk de omgekeerde wereld. Er had al een politiek unie zijn toen men startte met de Euro. Maar ja, de heren waren weer eens ongeduldig. Het op deze manier tot stand willen brengen van politieke unie is naar mijn idee volstrekt onacceptabel. En met mensen die dat wel acceptabel vinden wil ik niet in een politieke unie zitten.
Zulke technieken zijn al decennia vrij gebruikelijk om in Europa het prisoners dilemma te ontlopen. Iedereen wil bijv. graag extra afzetmarkten voor de eigen bedrijven maar niemand wil concurrentie op de eigen markt van buitenlandse bedrijven, enz.enz. En dus voert men e.e.a. zodanig in dat het vaag wordt omschreven en er onschuldig uitziet, maar mettertijd wordt het dan zonder grote aandacht van de politiek of van de media nader ingevuld op een manier dat men gemeenschappelijk verder komt.

Maar bij de euro heeft men zich duidelijk verkeken. De stap van een monetaire naar een politieke unie is veel te groot voor zo'n aanpak.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 19:31:27 #244
45206 Pietverdriet
pi_154229234
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 19:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is toch de Griekse methode?
pi_154229236
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 19:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee hoor, Griekenland moet gewoon een paar goed klinkende plannen op tafel leggen zodat er een excuus is om er nog meer geld in te pompen. Dat gaat al jaren en jaren zo.
Het geld is helemaal niet in Griekenland gepompt.
pi_154229263
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 19:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, die van hoogopgeleide mensen, bedrijven die kwaliteit leveren en banken waar je spaargeld veilig is.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 19:33:52 #247
45206 Pietverdriet
pi_154229290
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 19:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het geld is helemaal niet in Griekenland gepompt.
Waarom willen de Grieken dan meer miljarden?
pi_154229300
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 19:20 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Precies dat vraag ik me ook af.
Deze voorstellen zijn slechter dan voor de OXI maar inmiddels is de economie richting een Derde Wereld land gedegradeerd.

Ik vermoed dat Syrizas te maken krijgt met interne problemen.
Wat een onzin. Syriza was zo naief om te denken dat Europa wel een deal met ze wilde sluiten en ze dachten dat ze slecht aan het onderhandelen waren en ze het dus harder moesten spelen.

Ze hadden niet gedacht dat de eurogroep het lot van Griekenland EN de euro op het spel wilde zetten voor een al verrotte neoliberale ideologie.

Volgens mij is toch de bail out van de banken, die van private schulden publieke schulden gemaakt hebben, 5 jaar van austerity die niet gewerkt heeft, en dan Syriza die door de Grieken gekozen is om daar een einde aan te maken. Maar het is buiten de macht van Syriza om dat te doen. Ze zijn tot het uiterste gegaan, maar het bleek dat de Eurozone aan bleef sturen op die frontale botsing. De EZ zou gewoon doorgereden zijn, wat ook de kosten en de schade.

En de EZ kan dat doen, want ook in Nederland neemt de haat tegen tegen Griekenland alleen maar toe.
Ze vergeten alleen dat ze nu ooit nog meer schulden af moeten schrijven en dat de haat tegen de EU ook toe aan het nemen is. Ze woekeren het vuurtje van anti EU en extreem rechts in Duitslands, Engeland, Frankrijk, etc aan.

En dat terwijl de banken en multinationals als enige niet verliezen. En natuurlijk de politici die daar dan weer baantjes aangeboden krijgen nadat ze over hun politieke houdbaarheidsdatum heen zijn.
pi_154229341
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 19:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, die van hoogopgeleide mensen, bedrijven die kwaliteit leveren en banken waar je spaargeld veilig is.
_O-

quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 19:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Om aan Noord-Europese financiele instellingen over te maken.
pi_154229369
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 19:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je post nu al dagen hier. Ben je echt zo dom of wordt je betaald als sockpuppet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')