dan vind ik ze niet lekkerquote:Op dinsdag 8 september 2015 12:44 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Gewoon:
[ afbeelding ]
met een beetje zout en klaar.
Gelukkig gebruik ik ze alleen in mijn smoothiequote:Op dinsdag 8 september 2015 13:47 schreef Leandra het volgende:
Net die diepvriesblokjes ook bij AH meegenomen (en een gewone die nog een paar dagen week nodig heeft...), maar op m'n meergranenbroodje met olijfmayonaise, kipfilet, pijnboompitten en ijsbergsla vind ik ze niet heel fantastisch.... ze zijn te zuur vergeleken met verse avocado, maar zelfs vergeleken met de avocado die ik er de volgende dag op doe, en waar ik dus wat citroen- of limoensap overheen doe om te voorkomen dat het bruin wordt.
Of ze meer citroenzuur gebruiken dan ik, of dat het gebruikte zout de werking van het citroenzuur versterkt weet ik niet, maar voor dagelijks gebruik vind ik het geen succes in dit gerecht, voor noodgevallen of voor bijvoorbeeld een frisse zomerse salade (of een smoothie) zal het prima voldoen.
Ingrediënten
Avocado, zout, antioxidant (ascorbinezuur), zuurteregelaar (citroenzuur).
Klinkt goed!quote:Op dinsdag 8 september 2015 18:18 schreef Panthera1984 het volgende:
Avocadosoep
Klinkt beetje vreemd, maar (is) wel lekker!
LET OP! Wordt lauwwarm gegeten, dus maak dit een uurtje van te voren.
Extra nodig: blender of staafmixer.
Ingrediënten voor 4 personen:
700 ml groentebouillon
200 ml Kokosmelk
2 avocado’s
1 limoen
2 handjes cashewnootjes
knoflook naar smaak (3 teentjes)
2 uitjes
rood pepertje (voor de liefhebber, ik gebruik meestal de helft)
olie (4 eetlepels)
Bereidingswijze:
Zet een ruime pan op met de olie, snijd de ui, knoflook en peper. Het hoeft niet zo fijn want straks gebruik je nog de staafmixer. Laat dit twee minuutjes aanfruiten, snijd ondertussen de avocado open en ontpit deze. Haal met een lepel het vruchtvlees eruit en doe dit erbij in de pan.
Voeg de bouillon en kokosmelk toe en breng aan de kook. Laat even 5 minuutjes koken en haal van het vuur. Met staafmixer tot een romige massa mixen. Ongeveer een uurtje laten staan.
Vlak voor het opscheppen of erna beetje limoensap erin doen. Na het opscheppen wat verkruimelde cashewnootjes erin en smikkelen maar!
Voor de niet vegetariërs: Volgens mij is dit ook heel lekker met gerookte zalmflinters.
Ik zou het eens kunnen proberenquote:Op dinsdag 8 september 2015 18:18 schreef Panthera1984 het volgende:
Avocadosoep
Klinkt beetje vreemd, maar (is) wel lekker!
LET OP! Wordt lauwwarm gegeten, dus maak dit een uurtje van te voren.
Extra nodig: blender of staafmixer.
Ingrediënten voor 4 personen:
700 ml groentebouillon
200 ml Kokosmelk
2 avocado’s
1 limoen
2 handjes cashewnootjes
knoflook naar smaak (3 teentjes)
2 uitjes
rood pepertje (voor de liefhebber, ik gebruik meestal de helft)
olie (4 eetlepels)
Bereidingswijze:
Zet een ruime pan op met de olie, snijd de ui, knoflook en peper. Het hoeft niet zo fijn want straks gebruik je nog de staafmixer. Laat dit twee minuutjes aanfruiten, snijd ondertussen de avocado open en ontpit deze. Haal met een lepel het vruchtvlees eruit en doe dit erbij in de pan.
Voeg de bouillon en kokosmelk toe en breng aan de kook. Laat even 5 minuutjes koken en haal van het vuur. Met staafmixer tot een romige massa mixen. Ongeveer een uurtje laten staan.
Vlak voor het opscheppen of erna beetje limoensap erin doen. Na het opscheppen wat verkruimelde cashewnootjes erin en smikkelen maar!
Voor de niet vegetariërs: Volgens mij is dit ook heel lekker met gerookte zalmflinters.
Tis ook duur hoor, heb je wel gelijk in, maar ja, ik eet dan weer geen vleesquote:Op dinsdag 8 september 2015 19:53 schreef MrSalazar het volgende:
Ik eet het niet, want het is duur. Maar vind t wel heel lekker.
ikke. Het is alleen lekker in smoothies. Je kan er geen guacemole van maken bijvoorbeeld. Dat wordt snot.quote:Op zaterdag 5 september 2015 18:23 schreef roos85 het volgende:
[..]
Heb je die diepvries avocado al getest? Ben wel benieuwd eigenlijk, lijkt me wel makkelijk maar klinkt zo apart
quote:Op donderdag 10 september 2015 13:11 schreef FANN het volgende:
Ready to eat .... totaal verrot![]()
daar wordt je toch niet vrolijk van![]()
[ afbeelding ]
en deze waren nog keihard
[ afbeelding ]
Dus nu alleen 400 gram aardbeien en een beetje havermelk, is niet vies, maar is het nét niet
NIet eens aan gedachtquote:Op donderdag 10 september 2015 13:15 schreef roos85 het volgende:
[..]![]()
Hier ga je toch wel over klagen?
als ik het zo lees kan je er beter een Smoothie van makenquote:Op donderdag 10 september 2015 13:47 schreef CherryLips het volgende:
O, ik had die diepvries avocado voor in de salade gekocht
ohhhhhhhhhhhhhquote:Op donderdag 10 september 2015 21:22 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb net dit gemaakt:Chocolate Avocado Pudding
En ik vind het héérlijk
[ afbeelding ]
Opgeslagen!quote:Op donderdag 10 september 2015 21:22 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb net dit gemaakt:Chocolate Avocado Pudding
En ik vind het héérlijk
[ afbeelding ]
Doe ik ook wel eens, ja.quote:Op dinsdag 8 september 2015 12:44 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Gewoon:
[ afbeelding ]
met een beetje zout en klaar.
Mocht je nog eens kokosmelk in huis hebben (sowieso lekker in van alles), wel nog eens proberen hoor!quote:Op donderdag 10 september 2015 22:47 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb overigens gewoon een scheutje koemelk gebruikt ipv kokosmelk. Dan is het niet vegan meer, maar wel praktisch omdat ik voor een scheutje geen heel pak kokosmelk in huis wil halen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |